abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:21:24 #251
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95251877
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Misschien hierover eens verder in C&H maar het is natuurlijk niet raar dat ze een gevecht opleverden tijdens de kolonisatie, zij waren de enige tegenstanders van de Kroon..kon niet missen
Ik bedoelde eerder dat door de handelingen van opperhoofd Hongi Hika de Moari veel meer kans hadden dan de meeste andere volkeren waarvan het land gekoloniseerd is.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:36:35 #252
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_95252226
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:21 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik bedoelde eerder dat door de handelingen van opperhoofd Hongi Hika de Moari veel meer kans hadden dan de meeste andere volkeren waarvan het land gekoloniseerd is.
Maori behoort tot dan ook tot een van de meest krijgsvaardigste volkeren ter wereld..
Erwin Rommel schijnt eens gezegd te hebben: "geef mij het Maori battalion en ik verover Europa"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:41:36 #253
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95252326
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Maori behoort tot dan ook tot een van de meest krijgsvaardigste volkeren ter wereld..
Erwin Rommel schijnt eens gezegd te hebben: "geef mij het Maori battalion en ik verover Europa"
Die was er wel, het 28th Moari Batallion uit Nieuw-Zeeland, die hebben zowat overal actie gezien en overal overwinningen.

Hier tijdens de haka in Noord-Afrika:


Die quote kende ik nog niet trouwens, vet hoor. :Y
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_95253634
Het woord Hooligan stam hoogwaarschijnlijk af van een Ierse bendeleider die Patrick Hooligan
heette.

Overal waar hij en zijn bende kwamen, begin 20 ste eeuw, ontstonden er rellen, vandaar het
hedendaagse... "Hooliganisme".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooliganisme#Herkomst_term



http://www.leukespreekbeu(...)eurten/hooligans/684
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:46:12 #255
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95253912
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het woord Hooligan stam hoogwaarschijnlijk af van een Ierse bendeleider die Patrick Hooligan
heette.

Overal waar hij en zijn bende kwamen, begin 20 ste eeuw, ontstonden er rellen, vandaar het
hedendaagse... "Hooliganisme".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooliganisme#Herkomst_term

[ afbeelding ]

http://www.leukespreekbeu(...)eurten/hooligans/684
Ik heb ooit een stapeltje DVD's gekregen van een klasgenoot met documentaires over hooliganisme in onder andere Oost-Europa, regelrechte oorlogen zijn het zowat.

In Ierland werd me verteld dat 'Hooligan' een wilde Ierse familie was die erom bekend stonden dat ze relletjes konden uitlokken. De familie ging samen met vrienden op pad, de vrienden en de hele bende werd toen "The Hooligans" genoemd, toen had deze bezigheid nog niks met voetbal of sport te maken, dat kwam later pas.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_95253988
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:46 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik heb ooit een stapeltje DVD's gekregen van een klasgenoot met documentaires over hooliganisme in onder andere Oost-Europa, regelrechte oorlogen zijn het zowat.

In Ierland werd me verteld dat 'Hooligan' een wilde Ierse familie was die erom bekend stonden dat ze relletjes konden uitlokken. De familie ging samen met vrienden op pad, de vrienden en de hele bende werd toen "The Hooligans" genoemd, toen had deze bezigheid nog niks met voetbal of sport te maken, dat kwam later pas.
ja.. tis treurnis .. :{

en dan te bedenken dan het allemaal hier 19.gif om gaat :')
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:49:43 #257
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95254010
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja.. tis treurnis .. :{

en dan te bedenken dan het allemaal hier [ afbeelding ] om gaat :')
Dat is inderdaad iets wat ik niet goed begrijp. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zondag 10 april 2011 @ 08:58:16 #258
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_95290652
File

De file bij knooppunt Oudenrijn (toen nog een enkele rotonde) op Eerste Pinksterdag 1955 staat bekend als de eerste file ooit in Nederland. Toch is dat niet helemaal waar. Al in augustus 1925 stond er in de Achterhoek meer dan 7 kilometer aan auto's stil toen ramptoeristen kwamen kijken naar de gevolgen van de windhoos in Borculo.
De drukste ochtendspits ooit in Nederland was op 8 februari 1999 toen er 975 kilometer file stond, tegen 200 tijdens een normale ochtendspits.
Op 30 december 2007 stond er geen enkele file in heel Nederland.

De langst(durend)e file ooit stond in augustus 2010 in China. Daar stond 100 kilometer aan voornamelijk vrachtauto's ruim tien dagen vast. Ze doodden de tijd met spelletjes en kampeerden langs de kant van de weg, terwijl lokale bewoners er een slaatje uit sloegen door woekerprijzen te vragen voor eten en drinken.

pi_95375362
Autoloze Zondagen

1939
De eerste autoloze zondagen in Nederland waren van zondag 1 oktober tot en met
zondag 12 november 1939. Het verbod op autorijden op zon- en feestdagen zonder
volstrekte noodzaak had te maken met de mobilisatie en het benzinetekort in
Duitsland en Frankrijk. De naam 'autolooze zondag' werd op 30 september al
gebruikt in de Leeuwarder Courant. Door voldoende aanvoer van benzine en de
mogelijkheid om zo nodig op korte termijn een distributieregeling in te voeren, werd
met ingang van 19 november het zondagrijverbod opgeheven.

1956-1957
Autoloze zondagen in Nederland en België waren van kracht na de Suezcrisis in 1956.
Het zondagsverbod liep van 25 november 1956 tot en met 20 januari 1957.
Deze maatregel viel in een periode van buitengewone internationale spanning:
niet alleen was door de Suezcrisis de olie-aanvoer vanuit het Midden-Oosten verstoord,
maar datzelfde jaar vond ook de Hongaarse Opstand plaats, wat de angst voor
vijandelijkheden tussen de NAVO en de Sovjet-Unie vergrootte.

1973-1974
Een derde reeks autoloze zondagen volgde ten tijde van de oliecrisis van 1973,
van 4 november 1973 tot en met 6 januari (in België 13 januari) 1974.
De oliecrisis vloeide om te beginnen voort uit de constatering in het rapport Grenzen
aan de groei, opgesteld in 1972 door de zogeheten Club van Rome dat de natuurlijke
grondstoffen weldra op zouden raken.



De olieproducerende landen wachtten op een gelegenheid om die schaarste te
vertalen in verhoogde prijzen: die gelegenheid kwam in oktober 1973, toen de
Jom Kippoeroorlog uitbrak waarbij Israël werd aangevallen door Egypte, Syrië,
Algerije, Irak, Koeweit, Libië, Marokko, Saoedi-Arabië, Soedan en Tunesië

In die oorlog koos Nederland de zijde van Israël.
Uit woede over deze pro-Israëlische houding van Nederland draaiden enkele
Arabische staten de oliekraan dicht, waarop de regering zich genoodzaakt zag
het olieverbruik te beperken door autoloze zondagen in te stellen.

Op last van de regering stonden een aantal zondagen alle auto’s en brommers stil.
Slechts met een speciale ontheffing (voor bijvoorbeeld politieauto's en ambulances)
mocht men rijden. Het leverde spectaculaire beelden op van lege autosnelwegen,
maar wakkerde ook de creativiteit aan: paardenkoetsen werden opnieuw opgetuigd,
fietsers en rolschaatsen namen bezit van de boulevards.





De autoloze zondagen hadden echter niet het gewenste effect:
om het rijverbod op autoloze zondagen te omzeilen, ging men al op zaterdag rijden en
keerde zondagavond laat terug, zodat het benzineverbruik helemaal niet afnam.


Minister Westerterp liet dertig jaar later weten dat op het moment van ingaan de
praktische noodzakelijkheid ontbrak omdat de olievoorraden ruim voldoende bleken.
Zo diende het doorgaan vooral om de Arabieren tot niet meer maatregelen te inspireren.
En het paste volgens Westerterp mooi in de calvinistische zuinigheidsidealen van Den Uyl.

We hebben er nog wel een paar leuke Carnavals krakers aan overgehouden :P


pi_95498910
Ieder eurobiljet heeft een uniek nummer bestaande uit een letter en een aantal cijfers.
De letter geeft aan in welk land het is gedrukt. Daarnaast heeft elk land een zgn. digital root; een controlegetal dat overblijft als alle getallen worden opgeteld en een enkel cijfer overblijft.

Bijvoorbeeld: P15483108736
P = Nederland
Controlegetal = 1

1 + 5 + 4 + 8 + 3 + 1 + 0 + 8 + 7 + 3 + 6 = 46
4 + 6 = 10
1 + 0 = 1 (controlegetal klopt)

D 4 - Estland
E 3 - Slowakije
F 2 - Malta
G 1 - Cyprus
H 9 - Slovenië
L 5 - Finland
M 4 - Portugal
N 3 - Oostenrijk
P 1 - Nederland
S 7 - Italië
T 6 - Ierland
U 5 - Frankrijk
V 4 - Spanje
X 2 - Duitsland
Y 1 - Griekenland
Z 9 - België

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 14-04-2011 17:25:02 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:27:42 #261
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_95504106
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:19 schreef Aether het volgende:
Ieder eurobiljet heeft een uniek nummer bestaande uit een letter en een aantal cijfers.
De letter geeft aan in welk land het is gedrukt. Daarnaast heeft elk land een zgn. digital root; een controlegetal dat overblijft als alle getallen worden opgeteld en een enkel cijfer overblijft.

Bijvoorbeeld: P15483108736
P = Nederland
Controlegetal = 1

1 + 5 + 4 + 8 + 3 + 1 + 0 + 8 + 7 + 3 + 6 = 46
4 + 6 = 10
1 + 0 = 1 (controlegetal klopt)

D 4 - Estland
E 3 - Slowakije
F 2 - Malta
G 1 - Cyprus
H 9 - Slovenië
L 5 - Finland
M 4 - Portugal
N 3 - Oostenrijk
P 1 - Nederland
S 7 - Italië
T 6 - Ierland
U 5 - Frankrijk
V 4 - Spanje
X 2 - Duitsland
Y 1 - Griekenland
Z 9 - België
Gaaf weetje! :D
Conformists will be cast away by the tide of history
  donderdag 14 april 2011 @ 19:35:27 #262
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_95504606
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:19 schreef Aether het volgende:
Ieder eurobiljet heeft een uniek nummer bestaande uit een letter en een aantal cijfers.
De letter geeft aan in welk land het is gedrukt. Daarnaast heeft elk land een zgn. digital root; een controlegetal dat overblijft als alle getallen worden opgeteld en een enkel cijfer overblijft.

Bijvoorbeeld: P15483108736
P = Nederland
Controlegetal = 1

1 + 5 + 4 + 8 + 3 + 1 + 0 + 8 + 7 + 3 + 6 = 46
4 + 6 = 10
1 + 0 = 1 (controlegetal klopt)

D 4 - Estland
E 3 - Slowakije
F 2 - Malta
G 1 - Cyprus
H 9 - Slovenië
L 5 - Finland
M 4 - Portugal
N 3 - Oostenrijk
P 1 - Nederland
S 7 - Italië
T 6 - Ierland
U 5 - Frankrijk
V 4 - Spanje
X 2 - Duitsland
Y 1 - Griekenland
Z 9 - België
Je bedoelt waar het vandaan komt.
Deathlift or Die.
  donderdag 14 april 2011 @ 23:17:33 #263
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95521382
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:35 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Je bedoelt waar het vandaan komt.
In welk land de drukpers stond waarop het biljet gedrukt is.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 14 april 2011 @ 23:24:07 #264
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_95521726
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:17 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

In welk land de drukpers stond waarop het biljet gedrukt is.
Oke, ik weet namelijk uit ervaring dat hier in Haarlem vrij veel buitenlandse biljetten worden gedrukt.
Deathlift or Die.
  donderdag 14 april 2011 @ 23:34:20 #265
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95522312
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:24 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Oke, ik weet namelijk uit ervaring dat hier in Haarlem vrij veel buitenlandse biljetten worden gedrukt.
Een Duits biljet kan ook op een Nederlandse drukpers gedrukt worden, of wat bedoel je?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 14 april 2011 @ 23:39:14 #266
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_95522571
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 23:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Een Duits biljet kan ook op een Nederlandse drukpers gedrukt worden, of wat bedoel je?
Precies.
Deathlift or Die.
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:29:16 #267
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_95544802
In een ander draadje kreeg ik al een bash hierover dat was dan ook wel te verwachten. Dat het rode driehoekje van de YMCA staat voor: "a healthy spirit, mind, and body."

http://en.wikipedia.org/wiki/YMCA

Hiermee laten ze heel inventief zien dat de krachtige driehoek (denk aan de bouw van de Eiffeltoren je fiets of andere sterke constructies), de gesloten combinatie en de drie vlakken van een driehoek de kracht benadrukken van de samenleving. Body, mind en spirit dus. Deze emoties zijn allemaal even groot en sterk. Iedereen is gelijk ongeacht geloof, afkomst, leeftijd, geslacht etc. Daarom is iedereen welkom bij de YMCA zodat er samen met de mensen iets moois van de wereld gemaakt kan worden.

Het is idealistisch dat geef ik toe.Toch zeg ik: Alle beetjes helpen en twee mensen kunnen meer dan één. *O*
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:46:38 #268
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95545485
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:29 schreef whY... het volgende:
In een ander draadje kreeg ik al een bash hierover dat was dan ook wel te verwachten. Dat het rode driehoekje van de YMCA staat voor: "a healthy spirit, mind, and body."

http://en.wikipedia.org/wiki/YMCA

Hiermee laten ze heel inventief zien dat de krachtige driehoek (denk aan de bouw van de Eiffeltoren je fiets of andere sterke constructies), de gesloten combinatie en de drie vlakken van een driehoek de kracht benadrukken van de samenleving. Body, mind en spirit dus. Deze emoties zijn allemaal even groot en sterk. Iedereen is gelijk ongeacht geloof, afkomst, leeftijd, geslacht etc. Daarom is iedereen welkom bij de YMCA zodat er samen met de mensen iets moois van de wereld gemaakt kan worden.

Het is idealistisch dat geef ik toe.Toch zeg ik: Alle beetjes helpen en twee mensen kunnen meer dan één. *O*
De Young Men's Christian Association, je kan er jezelf schoonmaken en een goede maaltijd krijgen. :Y
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:47:36 #269
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_95545530
Nooit van gehoord :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:49:27 #270
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95545595
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:47 schreef Dagoduck het volgende:
Nooit van gehoord :P
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:57:56 #271
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_95545914
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:49 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat is dan ook het enige :P maar die hele club van gelovende mensen niet :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:00:23 #272
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_95545998
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:57 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat is dan ook het enige :P maar die hele club van gelovende mensen niet :P
Ik wilde een keer weten wat de afkorting uit het liedje was. :') En ik heb er geregeld oude foto's van gezien, vooral in Engeland.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:38:33 #273
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_95547379
Het is leuk hoor, op de hele wereld zitten verenigingen van barclubs tot kinderkampen en alles ertussenin. In Finland zit bijvoorbeeld een basketbalteam terwijl er in Nederland vooral kampen worden georganiseerd voor de jeugd.

Dat geloof moet je een beetje los zien van de organisatie, ze werken vooral met de bijbelse principes en zijn niet praktiserend in het geloof. Ze dringen ook niemand op om te geloven dus je krijgt netjes je eten ook als je niet bid >:) :D

Overigens is dat natuurlijk ook een leuk weetje! Het ontkracht gelijk het idee van een homoclub en regenboogvlaggen en het zijn ook geen ChristenUnie mensen of CDAers.

weet'je dat:

Blondines meer haren hebben dan bijvoorbeeld mensen met bruin haar of rood haar.
Blondines hebben zon 140 duizend haren en mensen met bruin haar zon 110 duizend. Rood harigen hebben nog minder haar, die hebben ongeveer zon 85 duizend haren.

Dus als je iemand tegenkomt waarvan je niet weet of hij\zij het geverfd heeft kan je altijd nog vragen: Hoeveel haren heb jij?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_95549958
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:29 schreef whY... het volgende:
In een ander draadje kreeg ik al een bash hierover dat was dan ook wel te verwachten. Dat het rode driehoekje van de YMCA staat voor: "a healthy spirit, mind, and body."
Is je avatar gebaseerd op het logo van de YMCA? :D
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  zondag 17 april 2011 @ 05:43:32 #275
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_95611167
Ik doe ook even mee:

Voetbal (de voetbalsport):

In de UEFA cup van 1997-1998 was het dubieus hoe de Russische club Spartak Moskou zijn wedstrijden won. In hun eerste duel tegen FC Sion was het doel slechts een paar luttele centimeter te groot. De scheidsrechter had dit gemeten, maar liet het duel doorgaan. De uitslag werd 2-2 en omdat Sion thuis al had verloren met 0-1, was Sion uitgeschakeld. De Zwitsers roken een kans om alsnog te winnen en tekenden protest aan. Zij eisten een reglementaire uitslag van 0-3. De wedstrijd werd echter overgespeeld. Je zou zeggen: grijp die kans! Maar Sion werd ingemaakt: 5-1 (volgens mij hebben die Russen iedereen omgekocht met kaviaar). Nu zul je misschien denken, ja leuk maar wat interesseert mij dit?? Later speelde Ajax nog tegen Spartak en hoe anders had het kunnen lopen als ze Sion of Karlsruher als tegenstander hadden gekregen.

Sandor Puhl was een van de beste scheidsrechters in de jaren 90. Hij floot de finale van het WK 94 in de VS en was een gewaardeerde fluiter op het EK in Engeland. Door het wegwuiven van het Incident "de gebroken neus" tussen Italie en Spanje (het scheen dat de toeschouwers de krak hebben gehoord) kreeg Puhl al een smet op zijn goede naam. Tassotti werd uiteindelijk nog voor 8 wedstrijden geschorst. Puhl zou zijn laatste kunstje vertonen op het WK 98, maar werd geschorst toen hij de merkwaardige benenbreker van Bosvelt tegen Manchester United in 1997 onbestraft liet. Nou zou ik eigenlijk wel willen weten, wat had het effect van zijn vervanger? Ik kan alle bronnen doorspitten, maar ik heb geen idee door wie hij werd ontvangen...misschien wel door de scheidsrechter die in het duel met Brazilie de overtreding van Junior Baiano op Van Hooijdonk niet wilde bestraffen. En laten we het even over gevolgen hebben: wisten jullie dat Toldo, de doelman die op het EK in Nederland en België drie strafschopen tegen hield niet eens eerste doelman was?? Hij was derde doeman achter Peruzzi en Buffon en zoals je weet spelen derde doemannen nauwelijks. Hoe het anders had kunnen aflopen...daar kunnen we alleen van dromen.

Wetenschap

In 1897 vierde het Duitse farmeceutische bedrijf Bayer de synthese van het nieuwste wondermiddel Heroine. Oorspronkelijk was dit in 1874 als pijnstiller ontwikkeld door de Engelse scheikundige CR Wright, maar Bayer prodcueerde deze stof als geneesmiddel tegen de dodelijkste ziekten uit die tijd, TBC en longontstekingen. Het middel werd getest bij proefpersonen en deze beweerden zich geweldig te voelen "heroisch" waardoor de naam heroine werd geboren. Bayer probeerde wereldwijd een slaatje te slaan door gratis proefmonsters aan te bieden. Heroine werd vooral populair in de VS waar het middel zonder doktersrecept verkijgbaar werd, in pillen, zuigtabletten, oplosmiddelen. Al gauw werd in 1902 ontdekt dat het pijnstiller niet zo onschadelijk was als zij dachten, Ziekenhuizen werden in rap tempo overspoeld met verslaafden die steeds meer en meer van het middel wilden hebben. In 1906 verklaarde de AMA (American Medical Association) dat Heroine verslavend was, maar desondanks werd het nog steeds voorgeschreven tegen medische problemen) In 1914 verboden de VS de verkoop zonder recept, in 1924 was het middel uit den boze, het werd verboden. In 1913 stopte Bayer met de productie van heroine en al was dat alleen al door een nieuwe uitvinding, de uitvinding van een nieuw wondermiddel waardoor Bayer zijn naam definitief zou vestigen als een bekende pillenfabriek:


Asperine!!!!


Geografie:

Ecuador betekent evenaar in het spaans
Anatartica is niet zomaar een naam, daar is wel over nagedacht. Het betekent tegenpool: Antiarctic(a). De noordpool wordt ook wel eens met the Arctic aangeduid en dus ook the Anti Arctic.


Asperine!!!
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  zondag 17 april 2011 @ 05:50:32 #276
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_95611178
Hey, hoe kun je tegenwoordig je berichten hier wijzigen?? Ontvangen moet zijn vervangen. Ik bedoelde trouwens ook Antarctica en wilde slechts eenmaal Asperine neer zetten.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_95611181
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 05:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Hey, hoe kun je tegenwoordig je berichten hier wijzigen?? Ontvangen moet zijn vervangen. Ik bedoelde trouwens ook Antarctica en wilde slechts eenmaal Asperine neer zetten.
Rechts bovenin je post... Het rondje volgens mij. Mouseover en er komt vanzelf edit te staan o.i.d.
pi_95611182
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:46 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

De Young Men's Christian Association, je kan er jezelf schoonmaken en een goede maaltijd krijgen. :Y
In New York nog gelogeerd "at the Y"
  zondag 17 april 2011 @ 08:00:47 #279
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_95611337
Dat zie ik dus niet staan. Er zal wel iets met mijn instellingen mis zijn.
Wat nieuwe feitjes dan, even beginnen met een onnozele:

Wisten jullie dat je een anagram kunt maken van Sir Alex Ferguson in Foul Arse Ring Sex en Refusing Oral Sex? Het punt is: welke onbenul heeft er zoveel tijd te verspillen dat hij zulke onzin gaat bedenken?

Het woord kieken waarbij kijken wordt bedoeld stamt af van het oud nederduits. Een bewijs daarvan is gevonden in Tallinn waar de verdedigingstoren Kiek-in-de-kök staat. Het betekent kijk in de keuken en kwam aan zijn naam omdat vanaf deze toren met gemak in de keukens van bewoners kon worden gekeken. Je zult afvragen, hoe komt het nederduits helemaal in Tallinn terecht? Of beter nog, hoe komt het dat je in verre steden als Szczecin, Gdansk, Riga en Tallinn oudNederlands en Duits achtige gildenhuizen tegen komt? Dit kwam door de hanze handel een samenwerkingsverband tussen handelaren en steden die zich helemaal uitstrekte over de Baltische zee. Overigens is Hansa oudduits en ligt Rostock op de vaarroute. De naam Hansa Rostock valt nu wel helemaal op zijn plaats. De einde van de Hanze vond plaats aan het einde van de zestiende eeuw.

Wie wel eens aan de oostkust van de VS is geweest in de steden Las Vegas en San Francisco zal het opgevallen zijn dat de temperatuurverschillen tussen Vegas en SF zo enorm zijn. Vegas ligt in een een vallei achter het Sierra Nevada hooggebergte in een woestijn en door de bergen komt er nauwelijks vocht naar de stad zodat de hitte heel droog is. SF aan de andere kant is een schiereiland die wordt gekoeld door koude golfstroming die reiken tot aan SF bay area. Hierdoor werd ook vernomen dat ontsnappen van Alcatraz in SF Bay onmogelijk was omdat de koude wilde golfstromen dodelijk zijn voor een mens. Er zijn nog meer factoren zoals het vast blijven hangen van vocht waaroor de golden gate bridge vaak in mist gehuld is en koud smeltwater afkomstig van het hooggebergte aan het oosten van SF. De gemiddelde temperatuur in Juli is in SF 15 graden en in Vegas 35 Celcius. Overigens staat Vegas berucht om zijn stroomverbruik. Als kind dacht ik dat het wel zou liggen aan al die overmatige neon verlichting, of op zijn minst door al die fruitmachines, maar naar wat blijkt zou het voornamelijk komen door stroomverbruik aan airconditiong.

Overigens is Sierra Nevada ook Spaans voor besneeuwde bergen/bergketen
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_95622244
Het Amsterdamse Bos

Het Amsterdamse Bos is twintigmaal het Vondelpark, 2 maal Central Park in New York
en is even groot als het Bois de Boulogne bij Parijs.

Dit prachtig stukje natuurgebied is iets meer dan 900 hectare groot en werd aangelegd in
een polder die 4 meter onder de zeespiegel lag.

Het Amsterdamse Bos trekt jaarlijks zo'n 4,5 miljoen bezoekers, bevat 137 km voetpaden,
51 km fietspaden, 16 km ruiterpaden en 14 km autoweg en 100 bruggen.

Er zijn meer dan 150 boomsoorten, 200 vogelsoorten en 700 keversoorten hier.
Het is ongeveer 935 hectare groot, hiervan bestaat 420 hectare uit bos, 215 hectare
uit grasland, 165 hectare uit water, 70 hectare uit oeverlanden en de overige 65 hectare
zijn wegen, sportvelden en andere accommodaties.


De aanleg van dit bos heeft 30 jaar geduurd !






Het gemeentebestuur van Amsterdam besloot in november 1928 tot de aanleg van het
bos ten zuiden van de Nieuwe Meer.

De ontwerpers van het Amsterdamse Bos warwn Ir. Jakoba Mulder en Ir. Cornelis van Eesteren



Recreatieruimte te scheppen voor de Amsterdamse bevolking was het voornaamste
argument.

In 1934 begon men met het graven van de roeibaan die een bepalend element zou
worden in het geheel.

Het bosplan kon na 1929 binnen de werkverschaffing worden uitgevoerd door
Amsterdamse werklozen, onder dagelijkse leiding van de Nederlandse Heidemaatschappij.

Aanvankelijk ging het om ongeschoolde arbeiders, maar na 1939 werden werkloze
vakmensen uit allerlei beroepen te werk gesteld.



Men was verplicht het werk te aanvaarden op straffe van 10 weken inhouding werklozensteun.
Er werd gewerkt in ploegen van 8 tot 12 man en de verdienste per man was afhankelijk van de
prestaties - de hoeveelheid verzette grond - van de ploeg.







De inkomsten per week variëerden van 12 tot 20 gulden en zelfs in de 'gouden ploeg'
kwam men zelden boven de 22 gulden.

Men werkte 8 uur per dag en 's zaterdags 5 uur.
Er waren steeds 1000 man gelijktijdig aan het werk.
Het werkverband gold voor 3 maanden, waarna men plaats moest maken voor anderen.

Amsterdam had toen 50 tot 55.000 werklozen.

Toch een leuk weetje als je daar eens rondloopt... :P
pi_95626526
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 08:00 schreef Brett-Anderson het volgende:
Wie wel eens aan de oostkust van de VS is geweest in de steden Las Vegas en San Francisco zal het opgevallen zijn dat de temperatuurverschillen tussen Vegas en SF zo enorm zijn.
Ik ben er nog nooit geweest, maar ik dacht altijd dat San Francisco aan de westkust lag :o
Las Vegas ligt 100en kilometers bij de kust vandaan.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  zondag 17 april 2011 @ 18:30:15 #282
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_95631080
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 16:43 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik dacht altijd dat San Francisco aan de westkust lag :o
Las Vegas ligt 100en kilometers bij de kust vandaan.
Hij bedoelt waarschijnlijk westkust, want San Francisco ligt gewoon aan de westkust
Conformists will be cast away by the tide of history
  zondag 17 april 2011 @ 18:32:06 #283
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_95631157
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het wereldrecord wakkerblijven staat sinds 1964 op naam van Randy Gardner.
De toen 17-jarige scholier uit San Diego slaagde erin om 264 uur, ofwel 11 dagen en
nachten achtereen, wakker te blijven.

Hij kreeg moeite om zich te concentreren, kon geen televisie meer kijken, zijn geheugen
liet hem in de steek en hij sprak met dubbele tong.

Hij kreeg dagdromen en lichte hallucinties. :o

[ afbeelding ]

http://noorderlicht.vpro.nl/dossiers/15482489/hoofdstuk/15482670/

ik ga effe een dutje doen oO<
Engelsman elf dagen zonder slaap
Een man uit Groot-Brittannie heeft meer dan elf dagen en nachten niet geslapen. De 42-jarige Tony Wright claimt hiermee het wereldrecord wakker blijven gebroken te hebben, dat op precies elf dagen ligt. Dit meldt de BBC. Het oude Guinness World Record dateert uit 1964 en staat op naam van Randy Gardner uit de Verenigde Staten. Na die recordpoging laste het Guinness Book of Records de competitie af vanwege gezondheidsrisico's. Het is daarom onduidelijk of de organisatie de prestatie van Wright erkent. Wright vocht tegen zijn slaap door thee te drinken, te poolen en een dagboek bij te houden. Een webcam en camera's hielden hem 24 uur per dag in de gaten. De poging maakte deel uit van Wright's onderzoek naar het lichaam in slaaptoestand.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_95632108
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 18:32 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Engelsman elf dagen zonder slaap
Een man uit Groot-Brittannie heeft meer dan elf dagen en nachten niet geslapen. De 42-jarige Tony Wright claimt hiermee het wereldrecord wakker blijven gebroken te hebben, dat op precies elf dagen ligt. Dit meldt de BBC. Het oude Guinness World Record dateert uit 1964 en staat op naam van Randy Gardner uit de Verenigde Staten. Na die recordpoging laste het Guinness Book of Records de competitie af vanwege gezondheidsrisico's. Het is daarom onduidelijk of de organisatie de prestatie van Wright erkent. Wright vocht tegen zijn slaap door thee te drinken, te poolen en een dagboek bij te houden. Een webcam en camera's hielden hem 24 uur per dag in de gaten. De poging maakte deel uit van Wright's onderzoek naar het lichaam in slaaptoestand.
ow... oke maar wat is dan meer dan 11 dagen?

12 dagen of nog langer ?

Ik zou helemaal knetter worden :')
  zondag 17 april 2011 @ 19:02:40 #285
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_95632362
Geen idee. Ik wist dat er iemand was die langer wakker was. Stond in de Quest. Zal vanavond eens kijken.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_95632572
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:02 schreef Daywalk3r het volgende:
Geen idee. Ik wist dat er iemand was die langer wakker was. Stond in de Quest. Zal vanavond eens kijken.
oke :D ik ben benieuwd :P
  zondag 17 april 2011 @ 19:46:40 #287
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_95634312
quote:
14s.gif Op zondag 17 april 2011 19:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

oke :D ik ben benieuwd :P
Oh wat daar in staat gaat weer over iemand anders.
Dat is Robert McDonald.

Het laatst door de Californiër Robert McDonald in 1980. Hij ging pas na 453 uur en 40 minuten slapen. Net op tijd, want onderzoek wijst uit dat ratten na 3 weken aan uitputting sterven.

Dat zijn dus 3 weken en 11 uur ofzo.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_95634867
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:46 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Oh wat daar in staat gaat weer over iemand anders.
Dat is Robert McDonald.

Het laatst door de Californiër Robert McDonald in 1980. Hij ging pas na 453 uur en 40 minuten slapen. Net op tijd, want onderzoek wijst uit dat ratten na 3 weken aan uitputting sterven.

Dat zijn dus 3 weken en 11 uur ofzo.
kolere :') dat is wel heeeeeeeeel lang ! :D

Bedankt voor het opzoeken ! :P
  zondag 17 april 2011 @ 20:00:39 #289
291753 Jmsls
Feeling really bla bla
pi_95635057
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 19:46 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Oh wat daar in staat gaat weer over iemand anders.
Dat is Robert McDonald.

Het laatst door de Californiër Robert McDonald in 1980. Hij ging pas na 453 uur en 40 minuten slapen. Net op tijd, want onderzoek wijst uit dat ratten na 3 weken aan uitputting sterven.

Dat zijn dus 3 weken en 11 uur ofzo.
In welke quest staat dat?
I want to bla bla bla
pi_95636359
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:00 schreef Jmsls het volgende:

[..]

In welke quest staat dat?
Ik kan het zo snel niet vinden maar het is wel een bezig bijtje die
Robert McDonald.

http://www.zitman.net/jacqueline/schrijverij/ontmoet/mcDonald.htm

Hier een site waarop staat dat hij zijn 32e record voor het Guinness book of Records
probeerde te behalen. Dit keer door een Viking schip te bouwen van vier meter lang,
uit ijslolly stokjes! En daar vervolgens ook nog eens de oceaan mee over te steken!
En om dit schip te kunnen bouwen hoopte hij de ribben van dit wrak te gebruiken als mal
voor de ijslolly stokjes. :D 8)7

Ik kwam ook hier terecht http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=1777&st=30

daar staat in een post (maar is ook maar een forum, dus ik weet niet of het ook
waar is natuurlijk...)

Wereld records wakker blijven:
-Randy Gardner in 1965. Elf dagen zonder slaap. (264 uren)
-Robert McDonald in 1980. 18 dagen, 21 uur en 40 minuten. (453 uren)

is eerlijk gezegd wel aannemelijker dan 3 weken :@

Die man heeft er geloof ik een dagtaak van gemaakt om in het
Guinness book of Records of records te komen :')

Ik las ook ergens dat hij het record ''schommelstoel zitten'' heeft
proberen te breken of had gebroken. Kan de link al niet eens
meer vinden,

vreemd manneke :P (8>
  zondag 17 april 2011 @ 20:28:31 #291
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_95636816
Miljoenen jaren geleden zaten alle continenten aan elkaar vast, dit was een supercontinent genaamd Pangea, omringd door één grote oceaan met de naam Panthalassa.

Hiervoor zijn al meerdere supercontinenten geweest met namen als Pannotia en Rodinië. Het oudste supercontinent dat we kennen stamt van 3,3 miljard jaar geleden en heet Vaalbara.

In de toekomst zullen er ook weer supercontinenten zijn. Over 250 tot 400 miljoen jaar zal het supercontinent Pangea Ultima of Amazië ontstaan zijn.

Conformists will be cast away by the tide of history
  zondag 17 april 2011 @ 22:53:30 #292
78498 classpc
I don't like change
pi_95646703
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:28 schreef Liquidist het volgende:
Miljoenen jaren geleden zaten alle continenten aan elkaar vast, dit was een supercontinent genaamd Pangea, omringd door één grote oceaan met de naam Panthalassa.

Hiervoor zijn al meerdere supercontinenten geweest met namen als Pannotia en Rodinië. Het oudste supercontinent dat we kennen stamt van 3,3 miljard jaar geleden en heet Vaalbara.

In de toekomst zullen er ook weer supercontinenten zijn. Over 250 tot 400 miljoen jaar zal het supercontinent Pangea Ultima of Amazië ontstaan zijn.

[ afbeelding ]
Niks geen onderbouwing of wat dan ook... :N

Hoezo zullen er in de toekomst ook weer "supercontinenten" zijn? Is dat onderzocht? Wie zegt dat?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_95646962
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:53 schreef classpc het volgende:

[..]

Niks geen onderbouwing of wat dan ook... :N

Hoezo zullen er in de toekomst ook weer "supercontinenten" zijn? Is dat onderzocht? Wie zegt dat?
Berendsen onder andere
lees zijn boek: de vorming van het land
http://www.vangorcum.nl/NL_toonBoek.asp?PublID=3578
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_95653711
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:53 schreef classpc het volgende:

[..]

Niks geen onderbouwing of wat dan ook... :N

Hoezo zullen er in de toekomst ook weer "supercontinenten" zijn? Is dat onderzocht? Wie zegt dat?
Boeken op school?
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  maandag 18 april 2011 @ 13:52:56 #295
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_95665324
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:53 schreef classpc het volgende:

[..]

Niks geen onderbouwing of wat dan ook... :N

Hoezo zullen er in de toekomst ook weer "supercontinenten" zijn? Is dat onderzocht? Wie zegt dat?
Berendsen idd, was ook een van mijn studieboeken.

ik ben zelf Aardrijkskundedocent dus ik weet hier wel e.e.a. vanaf. Dit heb ik allemaal op mijn opleiding gehad. Aan de hand van plaatsbepalingen valt te meten dat 'de continenten' zoals wij die kennen elk jaar een paar centimeter ten opzichte van elkaar verschuiven. Als je terugrekent hebben ze dus ooit aan elkaar gezeten, hetgeen ook af te leiden valt aan gesteenten die in bijv. zowel Afrika als Zuid Amerika aangetroffen zijn en bij elkaar horen. Door metaaldeeltjes in gesteente is ook de ouderdom te bepalen (Paleomagnetische ouderdomsbepaling).

Erg interessant imo :)

edit: Nog een bron is het boek "Introducing Physical Geography" van Strähler & Strähler:

http://www.amazon.com/s/r(...)=+physical+geography
Conformists will be cast away by the tide of history
  maandag 18 april 2011 @ 14:06:08 #296
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_95665859
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:49 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Is je avatar gebaseerd op het logo van de YMCA? :D
Ja hij is inderdaad gebaseerd op het logo van de YMCA ik heb hem naar mijn eigen idee gemoderniseerd en versimpeld. Het logo gebruik ik voor onder andere een handboekje dat tijdens kamp uitgedeeld wordt.

Als ik eventueel tijd heb wil ik het nog een witte achtergrond geven en er een 3d gifje van maken. Dat komt allemaal te zijner tijd.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  maandag 18 april 2011 @ 14:27:29 #297
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95666729
quote:
3s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Archimedes wordt beschouwd als één van de grootste wiskundigen aller tijden.
Zijn grootste ontdekking is zonder twijfel het principe dat een voorwerp dat onder water
wordt gedompeld, een verlies in gewicht vertoond, dat gelijk is aan het gewicht van het
water dat daarbij wordt verplaatst.
Volume, niet gewicht. Een kubieke cm goud verplaatst net zo veel water als een kubieke cm ijzer. Het ging er om dat hij het volume van die kroon moest weten te bepalen zonder 'em te moeten smelten.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 18 april 2011 @ 15:00:10 #298
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_95667986
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:27 schreef Catbert het volgende:

[..]

Volume, niet gewicht. Een kubieke cm goud verplaatst net zo veel water als een kubieke cm ijzer. Het ging er om dat hij het volume van die kroon moest weten te bepalen zonder 'em te moeten smelten.
want de koning twijfelde of het wel echt goud was.
Deathlift or Die.
pi_95675617
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:27 schreef Catbert het volgende:

[..]

Volume, niet gewicht. Een kubieke cm goud verplaatst net zo veel water als een kubieke cm ijzer. Het ging er om dat hij het volume van die kroon moest weten te bepalen zonder 'em te moeten smelten.
_O_ De Wet van Archimedes _O_

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Archimedes

De wet van Archimedes is verbonden met het volgende verhaal:
Koning Hieroon van Syracuse wilde een gouden krans offeren aan de goden en
gaf een kunstenaar opdracht er een te maken.

Nadat de krans aan de koning was overgedragen twijfelde deze of het voorwerp
wel van puur goud was.

Misschien was deze wel gemaakt van een mengsel van zilver en goud, een truc
waarvan valsmunters toentertijd gebruik maakten om munten te vervalsen.

De koning vroeg aan Archimedes of deze kon vaststellen of de krans van puur goud
gemaakt was zonder deze te smelten.

In gedachten verzonken liep Archimedes naar huis en hij besloot ter ontspanning
een bad te nemen.

Terwijl Archimedes zich in het bad laat zakken realiseert hij zich dat hij lichter wordt.
Goud heeft een hogere dichtheid dan zilver, een gouden krans heeft dus een kleiner
volume dan een even zware zilveren krans.

Uit de opwaartse kracht van het water zou hij dus het volume van de krans moeten
kunnen bepalen en door dat te combineren met het gewicht van de krans zo vaststellen
of de krans uit zuiver goud gemaakt was of uit een mengsel van zilver en goud.

Volgens de legende vliegen deze gedachten door zijn hoofd en is hij zo blij dat hij het
probleem heeft opgelost dat hij uit het bad springt en zonder zich aan te kleden naar
de koning rent onder het uitroepen van "Eureka, Eureka" (Ik heb het gevonden, ik heb
het gevonden).

Hierbij moet nog worden opgemerkt dat openbaar naakt in het oude Griekenland niet
gebruikelijk was, maar toch niet zo onacceptabel als tegenwoordig.

Zo is het wel compleet denk ik (8>

Briljant menneke :P

pi_95676290
Wikipedia... :') Klok en klepel.

De opwaartse kracht heeft niets te maken met dit verhaal. Dit verhaal gaat alleen over volume. Het water dat over de rand stroomde, had evenveel volume als wat hij erin onderdompelde. Dus door het volume van het verplaatste water te meten, had hij het volume van het object; het gewicht viel te meten; en de combinatie daarvan levert de dichtheid / het soortelijk gewicht en daarmee uitsluitsel over wel of niet zuiver goud.

Voor degenen die Wikipedia als bron accepteren: de Engelse versie van de pagina over Archimedes stelt het wél juist:
quote:
The most widely known anecdote about Archimedes tells of how he invented a method for determining the volume of an object with an irregular shape. According to Vitruvius, a votive crown for a temple had been made for King Hiero II, who had supplied the pure gold to be used, and Archimedes was asked to determine whether some silver had been substituted by the dishonest goldsmith.[14] Archimedes had to solve the problem without damaging the crown, so he could not melt it down into a regularly shaped body in order to calculate its density. While taking a bath, he noticed that the level of the water in the tub rose as he got in, and realized that this effect could be used to determine the volume of the crown. For practical purposes water is incompressible,[15] so the submerged crown would displace an amount of water equal to its own volume. By dividing the mass of the crown by the volume of water displaced, the density of the crown could be obtained. This density would be lower than that of gold if cheaper and less dense metals had been added. Archimedes then took to the streets naked, so excited by his discovery that he had forgotten to dress, crying "Eureka!" (Greek: "!," meaning "I have found it!"). The test was conducted successfully, proving that silver had indeed been mixed in.[16]
Dat Archimedes naar aanleiding daarvan bedacht dat er ook iets met een naar boven gerichte kracht was bij drijvende voorwerpen, is weer een paar stappen verder.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')