Succes ermee en eet smakelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:04 schreef RGS18 het volgende:
Nou ik heb dit keer die kreeften van Joran-Joran's linkje besteld.
Ze zijn veilig aangekomen. Zijn mooi, groot en erg levendig. Helaas zijn het, inderaaad zoals vermeld staat, Canadese kreeften. Maar volgende week zie ik wel wat ik krijgen kan. Ik ken hier in Amsterdam geen toko's waar ik bijvangstkreeften kan kopen, helaas.
Maargoed; ik ga zo de kreeften klaarmaken, dus ik ben benieuwd.
Lijkt me nogal logisch dat ze nog leven als je ze dood maaktquote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:29 schreef Mishu het volgende:
Moet je ze dan levend dood maken? Lijkt me niet leuk om te doen.
Je kunt natuurlijk iemand betalen om dit vuile werk voor je te doen om zo een (hypocriet, maar voor het gevoel) schoon geweten te houden. Deze huurlingen staan over het algemeen bekend onder de naam "slager", of in het geval van kreeft "visboer".quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:29 schreef Mishu het volgende:
Alles wat geslacht wordt, wordt levend dood gemaakt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:29 schreef Mishu het volgende:
Of eerst een scherp mes in het kuiltje van de kop zetten en doorhalen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:31 schreef Erasmo het volgende:
Lijkt me nogal logisch dat ze nog leven als je ze dood maakt
Gewoon in een pan met kokend water flikkeren, dan zijn ze op slag dood.
De vraag is of de kreeft dan sneller dood is.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Of eerst een scherp mes in het kuiltje van de kop zetten en doorhalen.
25 euro per kiloquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:51 schreef Joe-Momma het volgende:
Gaat vaak per gewicht. Ik weet dat ze in den haag bij het markthof. Bij 1 van die chinese toko's levende kreeften verkopen. Prijs weet ik niet omdat het dus per gewicht gaat. Verser kan je ze niet krijgen lijkt mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |