abonnement Unibet Coolblue
pi_94476248
Vanochtend reed ik naar het station en het viel me op dat m'n auto (Daihatsu Charade 1.3 uit 1997) erg veel toeren maakte, ik kon zelfs zonder gas te geven een heuveltje op rijden. Als het koud is gebeurt dat wel vaker maar zakt het toerental snel weer naar normaal. Nu bleef het toerental erg hoog, ik moest met inparkeren goed opletten want die auto bleef maar rijden :P .

Toen ik na m'n werk weer naar huis wilde rijden zag ik dat er een enorme plas koelvloeistof onder de auto lag. Niet wéér dacht ik, in het afgelopen half jaar is namelijk mijn waterpomp en koppakking al vervangen dus ik dacht dat ik eindelijk van dat gezeik met lekkende koelvloeistof af was. Niet dus.

Na bijvullen van de koelvloeistof toch voorzichtig naar huis gereden. Weer met heel veel toeren, thuis aangekomen keek ik eens goed onder de motorkap en zag nattigheid onderaan de radiateur. Alhoewel deze een klein beetje zweet volgens de garage, leek het er niet op dat het hier uitgelekt is.

Wat kan het zijn, misschien een losse slang ofzo? Of moet ik aan ernstiger zaken denken?

Thnx
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_94479266
moeilijk te zeggen/ beoordelen, beste is om langs de dichtsbijzijne (GEEN kwikfit!) te rijden en hun even te laten kijken, als je te lang door rijdt krijg je een luchtslot in de cilinderkop, en kun de kop vervangen omdat deze dan krom trekt,
  dinsdag 22 maart 2011 @ 20:01:18 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94480484
Idd weinig van te zeggen met deze info; véél koelvloeistof duidt op een grote lekkage ergens, dat lijkt me niet heel moeilijk te vinden ;) Hoge toeren duidt op misschien een lekke pakking ergens (valse lucht).
Een combi van je omschrijving wijst een beetje richting een gescheurd inlaatspruitsuk of iets dergelijks.. genoeg reden om er een prof naar te laten kijken in ieder geval ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_94483507
Bedankt voor de reacties. Gelukkig heb ik een goeie garage in de buurt zitten die me vaker goed geholpen hebben (geen Kwikfit ;) ). Daar ga ik binnenkort sowieso even langs.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  dinsdag 22 maart 2011 @ 21:03:54 #5
53151 T42
Pinball Wizard
pi_94484435
de koelvloeistof is uit je voorverwarming? waardoor je choke blijft hangen?
pi_94484565
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:03 schreef T42 het volgende:
de koelvloeistof is uit je voorverwarming? waardoor je choke blijft hangen?
Geen flauw idee, ik heb wel het vermoeden dat de koelvloeistof vanuit de voorkant van de auto wegloopt.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_94489073
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:46 schreef Little_Acorn het volgende:
Bedankt voor de reacties. Gelukkig heb ik een goeie garage in de buurt zitten die me vaker goed geholpen hebben (geen Kwikfit ;) ). Daar ga ik binnenkort sowieso even langs.
morgen! Een krom getrokken cilinder kop is vele malen duurder dan een nieuwe radiateur.
pi_94490702
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

morgen! Een krom getrokken cilinder kop is vele malen duurder dan een nieuwe radiateur.
Totdat ik naar de garage ga, ga ik er in ieder geval niet mee rijden. Gelukkig heb ik de auto niet nodig voor m'n werk, kan ook met de fiets naar het station. Ik heb 'em eigenlijk meer voor het gemak :@ . Dus als het me echt heel veel geld gaat kosten ga ik er serieus over nadenken of het me wel waard is de auto te laten repareren. Ik heb de garage vanavond gemaild wanneer ik er terecht kan!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_94502174
Over een uurtje ga ik langs de garage, hopelijk valt het mee!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:16:12 #10
62964 Little_Acorn
You would know
pi_94505776
Terug van de garage, de radiateur is naar z'n grootje. Die was al niet goed meer, dus niet een hele grote verrassing. Ook bleek dat het gaskabeltje bleef hangen, dat is opgelost door de boel te smeren. Overigens had ik geen last van hoge toerentallen tijdens mijn ritje naar de garage.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 23 maart 2011 @ 12:18:47 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_94505879
Nah, dat valt dus nog alleszins mee ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 23 maart 2011 @ 17:19:28 #12
62964 Little_Acorn
You would know
pi_94517511
Inderdaad, al is het met een auto van die leeftijd altijd maar afwachten wanneer het volgende onderdeel aan vervanging/reparatie toe is ;)
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_94517974
Ja, mijn auto uit 1999 heeft ook van dat soort kwaaltjes. Dan weer stuurbekrachtiging lek, dan weer ergens een lek in het koelsysteem (zit ook aldoor al wat nattigheid onder de radiateur en soms op straat). Maar ik zeg maar zo: eenmaal vervangen kan dat onderdeel weer 10 jaar mee ;)
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:09:50 #14
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_94522010
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:30 schreef Palomar het volgende:
Ja, mijn auto uit 1999 heeft ook van dat soort kwaaltjes. Dan weer stuurbekrachtiging lek, dan weer ergens een lek in het koelsysteem (zit ook aldoor al wat nattigheid onder de radiateur en soms op straat). Maar ik zeg maar zo: eenmaal vervangen kan dat onderdeel weer 10 jaar mee ;)
Mijn Alfa 156 had dat allemaal al na 5 jaar. :P
(radiateur lek, koppakking gaar, stuurbekrachtingspomp lek etc. etc.)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  woensdag 23 maart 2011 @ 19:11:22 #15
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_94522085
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:09 schreef Dromer het volgende:

[..]

Mijn Alfa 156 had dat allemaal al na 5 jaar. :P
(radiateur lek, koppakking gaar, stuurbekrachtingspomp lek etc. etc.)
Ik dacht dat Alfa's dit affabriek hebben.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:07:17 #16
288202 wesleycool
meer beunen dan scholing.
pi_94528366
ok, koelvloeistof: waarschijnlijk lekkage
hoog toerental: waarschijnlijk draait jouw motor 'valse lucht'. dit houd in: waarschijnlijk is er ergens een luchtslang lek, ergens open e.d.. Als ik jou was: zou ik even bij een VAKGARAGE langsgaan
whoeps... iets te snel. ik heb dus weer eens per ongeluk niet gelezen.

[ Bericht 15% gewijzigd door wesleycool op 23-03-2011 21:08:36 (niet gelezen) ]
''een dag niet gebeund, is een dag niet geleefd''.
''De wereld is één groot gekkenhuis, en dit is het hoofdkantoor''.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')