abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:26:47 #151
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_97974505
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:06 schreef Diabox het volgende:
Lisette, zou je aan je dermatoloog kunnen vragen wat het verschil is tussen istretinoine ratiopharm en istretinoine mylan? Voorzover ik weet is het enige verschil de producent, beide bevatten gewoon istretinoine als werkzame stof.
Ik heb dat toen meteen gevraagd aan mijn dermatoloog en hij zei inderdaad wat hier ook al gezegd is dat het werkende medicijn het zelfde is. Maar dat het misschien net iets anders werkt door de hulpstoffen. Bijvoorbeeld dat de 1 de hele dag langzaam word verwerkt en de ander in 1x een erg grote piek heeft en dan de rest van de dag niet meer.. Zo legde hij mij dat uit. Maar ik ben wel heel erg gevoelig voor medicijnen en daarom reageerde ik denk ik heel erg. Maar hij vertelde dat er meer mensen waren die er zo op reageren. Maar er is dus weinig verschil, officieel word het als het zelfde gezien. Maar omdat in andere fabriek is gemaakt kunnen er net iets andere stoffen in zitten dan in die ik gewend ben.
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_98035234
2 maanden gestopt, en puist vrij! Ik gun het jullie allemaal, zoveel nadelen voor z'n groot voordeel. Het is het zeker waard:)
pi_98072055
@ gigantmaroon

Ik ben inmiddels ook week of 3 gestopt. Geen puisten meer maar paar miniscule puistjes..heb jij dat ook? Geen witte kopjes erop ofzo. Smeer jij he gezicht nog in ofzo?

Heb nog steeds droge huid en lippen. Niet meer zoveel me lippen in te smeren gelukkig.
pi_98073857
Ik ben ook al drie weken gestopt. Geen puistjes of wat dan ook meer. Geen droge lippen.

Ik gebruik van ClarinsMEN de scrub en gezichtsreiniging. Mijn huid voelt hierdoor echt heel zacht en glad aan! En als dagcreme gebruik ik de 'vrouwen' creme van Clarins. Een hydraterende creme met SPF15.

Puistjes? Eigen schuld!

Acné? Roaccutane!!! :+
pi_98074686
Haha hoeso zou het mijn eigen schuld zijn? :) je ziet ze amper. ben alleen op zoek naar een goede gezichtsreiniger en creme. Maar de produkten van clarins zijn dus wel aan te raden? Wel prijzig Zag ik...klopt dat?
pi_98078760
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:05 schreef Specops85 het volgende:
Haha hoeso zou het mijn eigen schuld zijn? :) je ziet ze amper. ben alleen op zoek naar een goede gezichtsreiniger en creme. Maar de produkten van clarins zijn dus wel aan te raden? Wel prijzig Zag ik...klopt dat?
Niet JOUW schuld, maar als je gewoon af en toe puistjes hebt. Dat ligt aan veel meer dingen. Acné kun je niet veel aan doen, dus gewoon direct roaccutane slikken ;)

En Clarins is wel prijzig, maar ik koop het op belissima.nl en daar is het wel iets goedkoper dan in de winkel en die eigenaresse geeft goed advies. Zo'n scrub en reiniging gaat bij mij zeker 3-4 maanden mee en ik heb tijdens de zes maanden durende roaccutane kuur één hydraterende creme gebruikt. Je kunt ze gewoon mailen voor een passend advies echt ideaal! Ik kocht het eerst in de ici paris en daar was het personeel barslecht, dus ben toen haar site gekomen en blijf daar nu gewoon trouw aan. Tenzij het ergens echt veel goedkoper is, maar heb ik nog niet gezien.. :(
  maandag 13 juni 2011 @ 18:09:53 #157
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98121151
Hallo,

Vanaf welk leeftijd mag je Roa gebruiken want ik ben 16 en me ma gaat afspraak maken mag het op die leeftijd al of net hoe erg het is?
pi_98123031
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:09 schreef freeway1312 het volgende:
Hallo,

Vanaf welk leeftijd mag je Roa gebruiken want ik ben 16 en me ma gaat afspraak maken mag het op die leeftijd al of net hoe erg het is?
Een vriend van mij is ook op zijn zestiende ermee begonnen, maar dan is de kans erg groot dat de acne weer terugkomt. Anyway, niet geschoten is altijd mis!
  maandag 13 juni 2011 @ 22:07:02 #159
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98134875
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:54 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Een vriend van mij is ook op zijn zestiende ermee begonnen, maar dan is de kans erg groot dat de acne weer terugkomt. Anyway, niet geschoten is altijd mis!
Denk jij of als er meer mensen op willen reageeren ik het zal krijgen me gezicht is meestal wel redelijk "clean" maar mijn rug (schouderbladen) dat is het ergste probleem en dat vind ik er best wel erg uitzien:p
pi_98135966
Sterkspul hé,

Jammer van dat alcohol. Maar dat is de moeite waard. Hoop ik..

[ Bericht 48% gewijzigd door HMF1643 op 13-06-2011 22:28:07 ]
pi_98141440
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:07 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

Denk jij of als er meer mensen op willen reageeren ik het zal krijgen me gezicht is meestal wel redelijk "clean" maar mijn rug (schouderbladen) dat is het ergste probleem en dat vind ik er best wel erg uitzien:p
Gewoon vragen aan de dermatoloog. Misschien heeft ze voor jou wel medicijnen die jouw huidige probleem tijdelijk oplossen. Het is en blijft sterk spul en op jouw leeftijd spelen jouw hormonen ook een erg sterke rol. Wellicht zit je momenteel in een drukke tijd van je leven(school, sport, kroegen afstruinen) en wil je dat niet snel veranderen, want vertrouw mij, dat verandert wel met roaccutane. De bijwerkingen liegen er echt niet om.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:19:44 #162
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98142697
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:46 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Gewoon vragen aan de dermatoloog. Misschien heeft ze voor jou wel medicijnen die jouw huidige probleem tijdelijk oplossen. Het is en blijft sterk spul en op jouw leeftijd spelen jouw hormonen ook een erg sterke rol. Wellicht zit je momenteel in een drukke tijd van je leven(school, sport, kroegen afstruinen) en wil je dat niet snel veranderen, want vertrouw mij, dat verandert wel met roaccutane. De bijwerkingen liegen er echt niet om.
Bij mij zit acne toch wel in de familie me opa en me vader hadden het echt extreem en me vader heeft Roaccutanne zelf ook gebruikt maar pas op z'n 30e en zijn hals zit vol littekens en ik wil dit graag vroegtijdig voorkomen door Roaccutane te gaan gebruiken. En dan zal het mij een worst wezen als ik droge lipjes en last van me rug krijg ik wil gewoon van die #$^&^*# troep af :'(
pi_98149408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:19 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

Bij mij zit acne toch wel in de familie me opa en me vader hadden het echt extreem en me vader heeft Roaccutanne zelf ook gebruikt maar pas op z'n 30e en zijn hals zit vol littekens en ik wil dit graag vroegtijdig voorkomen door Roaccutane te gaan gebruiken. En dan zal het mij een worst wezen als ik droge lipjes en last van me rug krijg ik wil gewoon van die #$^&^*# troep af :'(
Ik zou het gewoon proberen. Echter moet je de dermatoloog wel zover krijgen om het medicijn te laten voorschrijven. Probeer een jonge dermatoloog, de oudere schijnen nogal anti-roaccutane te zijn.

De eerste weken is het ellende, alles komt eruit en het is dweilen met de kraan open. Ik was pas na vijf maanden van al mijn puistjes en diepe ontstekingen af. Als je na vier weken al heftige stemmingswisselingen krijgt moet je jezelf maar even afvragen of doorgaan wel zo verstandig is, want het wordt alleen maar erger.

En zoals ik al zei heeft de dermatoloog misschien genoeg middeltjes om die te gebruiken tot je 18e, zodat je lichaam op die leeftijd beter bereid is om het medicijn te verwerken.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:39:02 #164
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98158784
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:56 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon proberen. Echter moet je de dermatoloog wel zover krijgen om het medicijn te laten voorschrijven. Probeer een jonge dermatoloog, de oudere schijnen nogal anti-roaccutane te zijn.

De eerste weken is het ellende, alles komt eruit en het is dweilen met de kraan open. Ik was pas na vijf maanden van al mijn puistjes en diepe ontstekingen af. Als je na vier weken al heftige stemmingswisselingen krijgt moet je jezelf maar even afvragen of doorgaan wel zo verstandig is, want het wordt alleen maar erger.

En zoals ik al zei heeft de dermatoloog misschien genoeg middeltjes om die te gebruiken tot je 18e, zodat je lichaam op die leeftijd beter bereid is om het medicijn te verwerken.
Niet geschoten is altijd mis idd,
Maar hoezo komt het de eerste weken er allemaal uit dan?
Me gezicht valt meestal wel mee (toevallig nu niet) maar dus dan komen er in het begin stuk of 15 dikke puisten bij bedoel je dat? :o
pi_98159534
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:39 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis idd,
Maar hoezo komt het de eerste weken er allemaal uit dan?
Me gezicht valt meestal wel mee (toevallig nu niet) maar dus dan komen er in het begin stuk of 15 dikke puisten bij bedoel je dat? :o
Je lichaam reageert erg heftig op het medicijn. Het komt allemaal van binnenuit naar buiten, dus de plekken waar je normaal ontstekingen hebt zullen 'gereinigd' worden. Ik had soms ontstekingen van wel 6-8mm dik! En de lading pus en troep die er dan uit komt is niet te beschrijven. Het is dan ook nodig om het gezicht tweemaal daags goed schoon te maken. Ik kreeg van de dermatoloog onder andere eryacne gel en inderm lotion mee. Met de lotion reinigde ik het, brandend gevoel, en verdween de gorigheid zeg maar. De gel bracht ik daarna aan, zodat de plek nog meer ging uitdrogen en de ontsteking gedesinfecteerd werd. Maar ondanks alle ijdelheid, jeuk, irritaties.. NOOIT PULKEN/KRABBEN! Je ziet er zeker drie weken toch uit als een ontzettend lelijke motherfucker, dus laat het medicijn gewoon zijn werk doen en ga niet aan de puistjes zitten, want dan duurt het alleen maar langer en krijg je ook nog nare littekens.

Na drie maanden gebruikte ik weer 'normale' schoonmaak spullen en hydraterende dagcrèmes.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:04:33 #166
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98164779
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:54 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Je lichaam reageert erg heftig op het medicijn. Het komt allemaal van binnenuit naar buiten, dus de plekken waar je normaal ontstekingen hebt zullen 'gereinigd' worden. Ik had soms ontstekingen van wel 6-8mm dik! En de lading pus en troep die er dan uit komt is niet te beschrijven. Het is dan ook nodig om het gezicht tweemaal daags goed schoon te maken. Ik kreeg van de dermatoloog onder andere eryacne gel en inderm lotion mee. Met de lotion reinigde ik het, brandend gevoel, en verdween de gorigheid zeg maar. De gel bracht ik daarna aan, zodat de plek nog meer ging uitdrogen en de ontsteking gedesinfecteerd werd. Maar ondanks alle ijdelheid, jeuk, irritaties.. NOOIT PULKEN/KRABBEN! Je ziet er zeker drie weken toch uit als een ontzettend lelijke motherfucker, dus laat het medicijn gewoon zijn werk doen en ga niet aan de puistjes zitten, want dan duurt het alleen maar langer en krijg je ook nog nare littekens.

Na drie maanden gebruikte ik weer 'normale' schoonmaak spullen en hydraterende dagcrèmes.
Ik heb op me gezicht niet echt onstekingen maar me rug daar zulle wel joekels gaan groeien denk..
Ik maak trouwens me gezicht veel te vaak schoon soms wel 3 tot 5x per dag in de hoop dat ik ze ervan af was maar na 3jaar dat geprobeert te hebben zie ik in dat dat echt niet gaat lukken ahah

O ja ff nog een belangerijke vraag me vader vertelde me dat ze het in de zomer niet geven naja hij dacht dat omdat je zo snel verbrand.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:22:31 #167
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_98196271
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:04 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

Ik heb op me gezicht niet echt onstekingen maar me rug daar zulle wel joekels gaan groeien denk..
Ik maak trouwens me gezicht veel te vaak schoon soms wel 3 tot 5x per dag in de hoop dat ik ze ervan af was maar na 3jaar dat geprobeert te hebben zie ik in dat dat echt niet gaat lukken ahah

O ja ff nog een belangerijke vraag me vader vertelde me dat ze het in de zomer niet geven naja hij dacht dat omdat je zo snel verbrand.
Najah ze geven het gewoon hele jaar door, maar ze geven dit middel niet zomaar. Gebruik het echt als je al het andere hebt geprobeerd! Maar ik ben afgelopen zomer begonnen. Dus ze geven het wel echt in de zomer..
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_98196874
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:22 schreef lieveliesje90 het volgende:

[..]

Najah ze geven het gewoon hele jaar door, maar ze geven dit middel niet zomaar. Gebruik het echt als je al het andere hebt geprobeerd! Maar ik ben afgelopen zomer begonnen. Dus ze geven het wel echt in de zomer..
Je moet dit medicijn ook niet slikken in de zomer. Ik dacht dat je hier wel van op de hoogte was. Dankzij het medicijn droogt je huid enorm uit en verliest het zijn bescherming tegen externe factoren. Je huid wordt als het ware dus iets dunner. Als je daarmee in de zon gaat zitten verbrandt je veel sneller en heb je kans op permanente pigmentvlekken. Over het algemeen krijg je ook veel meer schaafwonden en sneetjes, als je hiermee in de zon gaat zitten wordt het lelijk. Begin met dit medicijn in september/oktober, maar niet in de zomer. Ik heb een getinte huid en smeer normaal factor 6 olie, maar ik mocht in maart en april al factor 50 smeren, omdat ik heel gemeen begon te verbranden.
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:14:11 #169
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98200862
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:39 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Je moet dit medicijn ook niet slikken in de zomer. Ik dacht dat je hier wel van op de hoogte was. Dankzij het medicijn droogt je huid enorm uit en verliest het zijn bescherming tegen externe factoren. Je huid wordt als het ware dus iets dunner. Als je daarmee in de zon gaat zitten verbrandt je veel sneller en heb je kans op permanente pigmentvlekken. Over het algemeen krijg je ook veel meer schaafwonden en sneetjes, als je hiermee in de zon gaat zitten wordt het lelijk. Begin met dit medicijn in september/oktober, maar niet in de zomer. Ik heb een getinte huid en smeer normaal factor 6 olie, maar ik mocht in maart en april al factor 50 smeren, omdat ik heel gemeen begon te verbranden.
Hahaha lekker dan ik ben net terug van de doktor en die geeft het me gewoon mee maar ik heb wel beloofd niet in de zon te gaan zitten.

Er staat trouwens niet Roaccutane op het pakje maar Isotretinoine is dat hetzelfde of niet?
pi_98206862
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:14 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

Hahaha lekker dan ik ben net terug van de doktor en die geeft het me gewoon mee maar ik heb wel beloofd niet in de zon te gaan zitten.

Er staat trouwens niet Roaccutane op het pakje maar Isotretinoine is dat hetzelfde of niet?
Klopt, isotretinoine is het medicijn en Roaccutane is het merknaam van Roche(de fabrikant). Ik zou wel de echte Roaccutane vragen aan je apotheek, als ze dat niet hebben gewoon een andere apotheek zoeken. Namaakmedicijnen schijnen slechter te werken.

De dermatoloog moet inderdaad zeggen dat je niet in de zon mag zitten. En dan letterlijk altijd in de schaduw en goed insmeren. Het strand zit er voor jou dus niet in deze hele zomer.

Wat voor dagdosering heb je gekregen en wat is jouw gewicht?
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:53:53 #171
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98208362
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:25 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Klopt, isotretinoine is het medicijn en Roaccutane is het merknaam van Roche(de fabrikant). Ik zou wel de echte Roaccutane vragen aan je apotheek, als ze dat niet hebben gewoon een andere apotheek zoeken. Namaakmedicijnen schijnen slechter te werken.

De dermatoloog moet inderdaad zeggen dat je niet in de zon mag zitten. En dan letterlijk altijd in de schaduw en goed insmeren. Het strand zit er voor jou dus niet in deze hele zomer.

Wat voor dagdosering heb je gekregen en wat is jouw gewicht?
Maar dus nu moet ik gewoon vragen naar Roaccutane..want ik had al een beetje gegoogled wat het verschil was en die namaak wat ik nu heb schijnt minder te werken naja verschilt per persoon hadden ze het over maar ik wil gewoon de echte..

Me gewicht is 70kg en heb 20mg gekregen ben pas 15 morgen 16..ik weet niet of het ook met leeftijd te maken heeft?
pi_98208841
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:53 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

Maar dus nu moet ik gewoon vragen naar Roaccutane..want ik had al een beetje gegoogled wat het verschil was en die namaak wat ik nu heb schijnt minder te werken naja verschilt per persoon hadden ze het over maar ik wil gewoon de echte..

Me gewicht is 70kg en heb 20mg gekregen ben pas 15 morgen 16..ik weet niet of het ook met leeftijd te maken heeft?
Roaccutane is een product van Roche. Als jij Isotretinoine krijgt is dat wel hetzelfde medicijn, maar geen roaccutane. En roaccutane schijnt de beste isotretinoine te zijn. Klant is koning, geen roaccutane? Andere apotheek. Klaar.

Dan moet je 8400mg slikken. Met 20mg per dag ben je dus 60 weken(langer dan een jaar) bezig. Met 20mg zijn de bijwerkingen niet ernstig, dus kun je wellicht wat makkelijker zon verdragen en zul je niet zo snel ziek worden van alcohol.

Ik was zelf begonnen met 40mg en vier weken daarna met 60mg tot het einde van de kuur. Het duurde 25 weken. Ik weeg overigens 80kg.
pi_98212335
Hallo iedereen,

Ik heb een roaccutane kuur van 6 maanden gehad (een zeer lichte van 10mg per dag). Begin April ben ik gestopt en afgezien van een paar restanten leek de acne weg te zijn. Ongeveer 4 weken geleden, midden mei, kwam het helaas weer langzaam maar zeker terug. De roaccutane is mij vorig jaar voorgeschreven door een dermatoloog na verwijzing van een huisarts. Nu dat mijn acne weer terug is in optima forma wil ik graag een volledige en propere kuur roaccutane doen (dus tenminste 60 mg per dag, ik weeg 75kg!).

Wat ik mij nu afvraag is of ik gewoon weer naar de afdeling dermatologie moet bellen voor een afspraak of moet ik weer een doorverwijzing van mijn huisarts krijgen? En als ik meteen bij dermatologie terecht kom, krijg ik dan weer te maken met wachtlijsten van 4 weken?

Bij voorbaat dank
pi_98218217
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:02 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Roaccutane is een product van Roche. Als jij Isotretinoine krijgt is dat wel hetzelfde medicijn, maar geen roaccutane. En roaccutane schijnt de beste isotretinoine te zijn. Klant is koning, geen roaccutane? Andere apotheek. Klaar.

Dan moet je 8400mg slikken. Met 20mg per dag ben je dus 60 weken(langer dan een jaar) bezig. Met 20mg zijn de bijwerkingen niet ernstig, dus kun je wellicht wat makkelijker zon verdragen en zul je niet zo snel ziek worden van alcohol.

Ik was zelf begonnen met 40mg en vier weken daarna met 60mg tot het einde van de kuur. Het duurde 25 weken. Ik weeg overigens 80kg.
Bij elke bestelling voor nieuwe Roaccutane pillen heb ik er duidelijk bij gezet dat ik alleen de pillen van Roche mag accepteren van mijn huidarts. Mijn is vertelt dat ze dan verplicht zijn om die pillen ook daadwerkelijk te moeten geven.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:48:59 #175
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_98219927
Ik gebruik al een jaar lang Isotretinoine en dit werkt prima. Ik zou niet moeilijk gaan doen om een andere versie want is eigenlijk zelfde..

En ROA mag je zeker wel in de zomer slikken, je mag er alleen niet mee in de zon. Dit is heel zwaar en vervelend. Want ik moet altijd lange kleding aan en kan nooit genieten van de zon.. Maar komt goed.. Maar je mag dus ROA zeker slikken in de zomer. Zolang je uit de zon blijft..
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
pi_98226321
Andere dan Roche zijn prima, alleen als je overgevoelig bent voor een van de hulpstoffen in een van de generieke versies niet, en dat is in 999 van de 1000 gevallen toch niet het geval.
pi_98226711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:20 schreef Laurensdw het volgende:
Hallo iedereen,

Ik heb een roaccutane kuur van 6 maanden gehad (een zeer lichte van 10mg per dag). Begin April ben ik gestopt en afgezien van een paar restanten leek de acne weg te zijn. Ongeveer 4 weken geleden, midden mei, kwam het helaas weer langzaam maar zeker terug. De roaccutane is mij vorig jaar voorgeschreven door een dermatoloog na verwijzing van een huisarts. Nu dat mijn acne weer terug is in optima forma wil ik graag een volledige en propere kuur roaccutane doen (dus tenminste 60 mg per dag, ik weeg 75kg!).

Wat ik mij nu afvraag is of ik gewoon weer naar de afdeling dermatologie moet bellen voor een afspraak of moet ik weer een doorverwijzing van mijn huisarts krijgen? En als ik meteen bij dermatologie terecht kom, krijg ik dan weer te maken met wachtlijsten van 4 weken?

Bij voorbaat dank
Direct contact opnemen met dermatologie. Je bent er in wezen al klant.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:48 schreef lieveliesje90 het volgende:
Ik gebruik al een jaar lang Isotretinoine en dit werkt prima. Ik zou niet moeilijk gaan doen om een andere versie want is eigenlijk zelfde..

En ROA mag je zeker wel in de zomer slikken, je mag er alleen niet mee in de zon. Dit is heel zwaar en vervelend. Want ik moet altijd lange kleding aan en kan nooit genieten van de zon.. Maar komt goed.. Maar je mag dus ROA zeker slikken in de zomer. Zolang je uit de zon blijft..
Roaccutane = isotretinoine.

Met dit medicijn moet je niet de zon in. Waarom denk je dat jij lange kleding draagt en niet geniet van de zon? Omdat het slecht voor je is onder invloed van roaccutane. En ja, de zon staat in de zomer dichter bij de aarde dan in de winter. Vandaar dat elke dermatoloog hoort aan te raden om het medicijn uitsluitend in de winter slikken tenzij iemand een erg lage dosis heeft en het niet veel uitmaakt.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:38:14 #178
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98227210
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:02 schreef harriepopov het volgende:

[..]

Roaccutane is een product van Roche. Als jij Isotretinoine krijgt is dat wel hetzelfde medicijn, maar geen roaccutane. En roaccutane schijnt de beste isotretinoine te zijn. Klant is koning, geen roaccutane? Andere apotheek. Klaar.

Dan moet je 8400mg slikken. Met 20mg per dag ben je dus 60 weken(langer dan een jaar) bezig. Met 20mg zijn de bijwerkingen niet ernstig, dus kun je wellicht wat makkelijker zon verdragen en zul je niet zo snel ziek worden van alcohol.

Ik was zelf begonnen met 40mg en vier weken daarna met 60mg tot het einde van de kuur. Het duurde 25 weken. Ik weeg overigens 80kg.
8400 mg? als ik 70kg weeg dan heb ik 20 mg nodig zei de huisarts..
ik heb trouwens me eerste 2 erin zitten hahah *O*
pi_98227639
@harriepopov, ik begon ook in de zomer met slikken, juli om precies te zijn, heb op 80mg ED gezeten. Kan prima, zolang je je maar goed insmeert en de zon vermijdt mits mogelijk. :)
pi_98228073
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:38 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

8400 mg? als ik 70kg weeg dan heb ik 20 mg nodig zei de huisarts..
ik heb trouwens me eerste 2 erin zitten hahah *O*
Je moet in totaal 70kg x 120mg = 8400mg/totale gewicht slikken. Dus je hebt vandaag 20mg geslikt? Betekent dat je nog 8380mg moet slikken.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:43 schreef Diabox het volgende:
@harriepopov, ik begon ook in de zomer met slikken, juli om precies te zijn, heb op 80mg ED gezeten. Kan prima, zolang je je maar goed insmeert en de zon vermijdt mits mogelijk. :)
Laten we eerlijk zijn. Het kan goed gaan, maar het kan ook erg fout gaan. Het is in principe niet de bedoeling.
pi_98228250
20mg is weinig als je 70kg weegt net zoals ik.

Ik ben begonnen met 30. Zit nu op 40mg per dag.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:29:57 #182
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98230509
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:52 schreef pgrferrari het volgende:
20mg is weinig als je 70kg weegt net zoals ik.

Ik ben begonnen met 30. Zit nu op 40mg per dag.
Hoe oud ben jij dan ik ben net 16 en ik ga over 3 weken bloed prikken en haal dan mijn volgende doosje en vraag dan gelijk verhoging en de echte Roaccutane denk ik..
pi_98231246
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:29 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij dan ik ben net 16 en ik ga over 3 weken bloed prikken en haal dan mijn volgende doosje en vraag dan gelijk verhoging en de echte Roaccutane denk ik..
Ik ben 19.
Verhoging beoordeelt je dermatoloog wel dus dat hoef je niet te vragen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:52:45 #184
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98231763
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:43 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Ik ben 19.
Verhoging beoordeelt je dermatoloog wel dus dat hoef je niet te vragen.
Hahah dat is nou de grap ik kwam daar aan en hij gaf het gewoon mee na een gesprekje van 5 minuten..
verder weet ik dat ik moet bloedprikken over 3 weken en voor de rest moet ik mijn recept ophalen...THAT SIT?
misschien een hele domme vraag maar een dermatoloog daar moet je toch voor naar het ziekenhuis toe?
pi_98233716
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:52 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

Hahah dat is nou de grap ik kwam daar aan en hij gaf het gewoon mee na een gesprekje van 5 minuten..
verder weet ik dat ik moet bloedprikken over 3 weken en voor de rest moet ik mijn recept ophalen...THAT SIT?
misschien een hele domme vraag maar een dermatoloog daar moet je toch voor naar het ziekenhuis toe?
Om een dermatoloog te zien heb je inderdaad een verwijzing van een huisarts nodig. Mijn gesprekken met de dermatoloog duren ook nooit meer dan vijf minuten als je voorbereid er heengaat. Met bloedprikken houden ze je ALAT, ASAT en GGT waardes in de gaten. De ALAT waarde moet niet boven de 65 uitkomen, want dan gaat de dermatoloog waarschijnlijk de dosering verlagen.
pi_98283286
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:52 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

Hahah dat is nou de grap ik kwam daar aan en hij gaf het gewoon mee na een gesprekje van 5 minuten..
verder weet ik dat ik moet bloedprikken over 3 weken en voor de rest moet ik mijn recept ophalen...THAT SIT?
misschien een hele domme vraag maar een dermatoloog daar moet je toch voor naar het ziekenhuis toe?
Wat voor iets heb je dan?
Het lijkt me niet dat de huisarts het meteen meegeeft aan je..
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 juni 2011 @ 09:32:16 #187
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98283456
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:22 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Wat voor iets heb je dan?
Het lijkt me niet dat de huisarts het meteen meegeeft aan je..
Er zijn ook huisartsen die het voorschrijven, je hoeft er niet specifiek voor naar de dermatoloog. En verder is het onzin dat Isotretinoine van Roaccutane beter zou zijn dan generiek...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_98283557
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Er zijn ook huisartsen die het voorschrijven, je hoeft er niet specifiek voor naar de dermatoloog. En verder is het onzin dat Isotretinoine van Roaccutane beter zou zijn dan generiek...
Ah oke, wel raar.
Ik ben een aantal keer naar de huisarts geweest, eerst zalfjes en medicatie gehad. (niet voor roaccutane)
Echt na een jaar ben ik pas doorverwezen naar een dermatoloog.
Toen is pas vastgesteld dat het roaccutane is en heb ik er medicatie voor gekregen.
En dat zijn huisarts het dan meteen meegeeft vind ik wel wat vreemd.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:21 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98283695
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:36 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Ah oke, wel raar.
Ik ben een aantal keer naar de huisarts geweest, eerst zalfjes en medicatie gehad. (niet voor roaccutane)
Echt na een jaar ben ik pas doorverwezen naar een dermatoloog.
Toen is pas vastgesteld dat het roaccutane is en heb ik er medicatie voor gekregen.
En dat zijn huisarts het dan meteen meegeeft vind ik wel wat vreemd.
Het ligt ook aan huisarts en voorgeschiedenis :) En ik zeg ook niet dat hij daadwerkelijk Roa heeft, kan natuurlijk ook gewoon een Doxy kuurtje zijn geweest. Maar het kan wel, mijn eigen huisarts gaf aan dat hij het ook voor kon schrijven, maar hij vond het een prettiger idee om me bij dermatoloog te laten lopen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:38:57 #190
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_98345974
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:22 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Wat voor iets heb je dan?
Het lijkt me niet dat de huisarts het meteen meegeeft aan je..
Ik begon best wel heftig ik zei dat het me leven op dit moment best wel beheerst en dat ik niet naar buiten meer wil omdat ik me daar voor schaam enzo. Ik heb het allemaal best zitten overdrijven maar me vader zei altijd met stroop van je vliegen.
En ik ben 4 dagen bezig en iedereen zegt dat het aan het begin erger word maar me gezicht heeft er in maanden nog niet zo goed uitgezien.
Misschien ga ik nog omhoog met de mg maar als het nu al aanslaat vind ik het prima zo....
pi_98346069
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:38 schreef freeway1312 het volgende:

[..]

Ik begon best wel heftig ik zei dat het me leven op dit moment best wel beheerst en dat ik niet naar buiten meer wil omdat ik me daar voor schaam enzo. Ik heb het allemaal best zitten overdrijven maar me vader zei altijd met stroop van je vliegen.
En ik ben 4 dagen bezig en iedereen zegt dat het aan het begin erger word maar me gezicht heeft er in maanden nog niet zo goed uitgezien.
Misschien ga ik nog omhoog met de mg maar als het nu al aanslaat vind ik het prima zo....
Wacht maar, het komt vanzelf ;)
pi_98374448
hohoi,

Het is niet zo dat mijn huid onder de acne zit, maar mijn huid is nogal vettig en ik heb af en toe wel eens een puistje. Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts, en ik wil graag roa voorgeschreven krijgen. Ik heb al eens eerder differin van de huisart voorgeschreven gekregen, maar dat werkt niet tegen al dat talg dat mn huid uit komt zetten. Ik weet eigenlijk niet hoe dit in zn werk gaat en ik hoop dat een van jullie me kan helpen :) Als je van de huisarts komt en hij heeft je roa voorgeschreven, kun je het dan direct ophalen bij de apotheek of moet je eerst nog eens je bloed laten prikken? En kan je ook bepalen welke dosering je neemt? Ik weeg 57 kg dus kan iemand mij vertellen welke dosering voor mij geschikt is? Dankjulliewel ^O^
pi_98410400
In principe gaat het normaal via de dermatoloog, maar huisartsen van tegenwoordig denken dat ze alles kunnen, dus dit blijkbaar ook.

Je zou eerst moeten bloedprikken om te kijken of een aantal bloedwaarden(belangrijkste: ALAT, ASAT en GGT) in orde zijn. Als deze in orde zijn belt de arts je weer op om te zeggen dat je kunt beginnen met, in jouw geval, 20mg per dag. Je zal 57x120=6840mg Roaccutane moeten slikken. Hoe hoger je dagdosering, hoe eerder je de 6840 hebt aangetikt. Echter, een verhoging van de dagdosering verhoogt ook de bijwerkingen en kan jouw bloedwaarden uit de pan laten stijgen. Wanneer dat gebeurt zul je naar een lagere dosering moeten gaan voordat je permanente leverschade oploopt. Als jouw ALAT waarde na vier weken onder 40 blijft zal de arts de dagdosering kunnen verhogen naar bijvoorbeeld 30 of 40mg per dag. Etc. etc. Bloedprikken moet eenmaal per maand gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door harriepopov op 20-06-2011 14:11:33 (typo) ]
pi_98411994
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:10 schreef harriepopov het volgende:
In principe gaat het normaal via de dermatoloog, maar huisartsen van tegenwoordig denken dat ze alles kunnen, dus dit blijkbaar ook.

Je zou eerst moeten bloedprikken om te kijken of een aantal bloedwaarden(belangrijkste: ALAT, ASAT en GGT) in orde zijn. Als deze in orde zijn belt de arts je weer op om te zeggen dat je kunt beginnen met, in jouw geval, 20mg per dag. Je zal 57x120=6840mg Roaccutane moeten slikken. Hoe hoger je dagdosering, hoe eerder je de 6840 hebt aangetikt. Echter, een verhoging van de dagdosering verhoogt ook de bijwerkingen en kan jouw bloedwaarden uit de pan laten stijgen. Wanneer dat gebeurt zul je naar een lagere dosering moeten gaan voordat je permanente leverschade oploopt. Als jouw ALAT waarde na vier weken onder 40 blijft zal de arts de dagdosering kunnen verhogen naar bijvoorbeeld 30 of 40mg per dag. Etc. etc. Bloedprikken moet eenmaal per maand gebeuren.
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:10 schreef harriepopov het volgende:
In principe gaat het normaal via de dermatoloog, maar huisartsen van tegenwoordig denken dat ze alles kunnen, dus dit blijkbaar ook.

Je zou eerst moeten bloedprikken om te kijken of een aantal bloedwaarden(belangrijkste: ALAT, ASAT en GGT) in orde zijn. Als deze in orde zijn belt de arts je weer op om te zeggen dat je kunt beginnen met, in jouw geval, 20mg per dag. Je zal 57x120=6840mg Roaccutane moeten slikken. Hoe hoger je dagdosering, hoe eerder je de 6840 hebt aangetikt. Echter, een verhoging van de dagdosering verhoogt ook de bijwerkingen en kan jouw bloedwaarden uit de pan laten stijgen. Wanneer dat gebeurt zul je naar een lagere dosering moeten gaan voordat je permanente leverschade oploopt. Als jouw ALAT waarde na vier weken onder 40 blijft zal de arts de dagdosering kunnen verhogen naar bijvoorbeeld 30 of 40mg per dag. Etc. etc. Bloedprikken moet eenmaal per maand gebeuren.
Bedankt voor je bericht.
Ik kom net bij de huisarts vandaan en heb idd een doorverwijzing gekregen naar een dermatoloog. Ik ga nu een afspraak maken, en kijk dan wel hoe het verder gaat.
pi_98522702
In juli pas naar de derma. Dikke kut.
pi_98623153
Blij dat ik het geslikt heb, alleen nog paar rode vlekjes en witte puntjes (knijp ze soms uit en dan wordt het een rood vlekje dat wel verdwijnt). sudocreme is aan te raden voor de rode vlekjes, heerlijk spul!! Succes voor de beginners, het is het allemaaaaal waard!
pi_98648932
Ik heb ook een Roaccutane kuur gehad. Enkele jaren geleden. Ik had er meer van verwacht. Door de snelle uitdroging van de huid waren veel puistjes veranderd in rode vlekken net onder de huid. Al redelijk snel wist de dermatoloog mij te vertellen dat dit littekens waren geworden. Nou dan had ik liever die puistjes! Mijn huid zag er niet meer uit. Mijn hele gezicht bleekte (door de Roaccutane) en de rode plekken werden alleen maar beter zichtbaar.

Mijn puistjes zijn bijna allemaal over. Alleen die rode vlekken zitten er nog steeds. Lange tijd heb ik eraan zitten denken om dit te laten laseren. Maar ook daaraan zijn natuurlijk risico's verbonden.

Tot enkele maanden terug. Ik ging bij een vriendin langs op haar verjaardag. Haar kleine nichtje keek me continue aan. Totdat ze opeens tegen haar moeder zei: 'kijk mama, die jongen heeft ook waterpokken'. Die moeder wist niet waar ze moest kijken. Ik kon nog net op tijd mijn vriendin bedanken voor de 'gezelligheid' en de deur uit wandelen voordat ik het water in mijn ogen voelde staan.

De week erna heb ik, tegen mijn eigen overtuiging in (je bent wie je bent), heb ik toch een afspraak gemaakt bij een prive-kliniek. Veel ingelezen, verschillende consultatiegesprekken gehad, huidmetingen laten doen, et cetera.

En vorige maand was het dan zover. De laserbehandeling. Omdat ik me een beetje schaamde ervoor en niet wilde dat mensen (bijvoorbeeld ouders) zich zorgen gingen maken (over de risico's) had ik het niemand verteld. Achteraf heb ik daar spijt van. Ik kwam daar alleen aan, lag alleen op de behandeltafel en moest daarna met een verbrand hoofd weer in de auto stappen.

De arts die mij moest behandelen was vriendelijk, behulpzaam en legde vooraf alles duidelijk uit. Waar moest ik rekening mee houden, welk deel ging ze nu behandelen, of de pijn draagbaar was, et cetera. Al bij het eerste straaltje merkte ik dat de pijn veel erger was dan gedacht. Dat is ook het punt waarop je iemand anders erbij mist. De pijnprikkel was behoorlijk intens en vergelijkbaarmet het drukken van een sigaret op de huid. En ze moest nog zeker 99% van het oppervlak. Uiteindelijk duurde het een kleine 45 minuten.

Mijn kop was vuurrood. Om het af te koelen kreeg ik twee koelzakken uit de ijskast. Terwijl ik die twee koelzakken in mijn handen had dacht ik gelijk: 'dit zijn geen echte koelzakken'. Het blijft een prive-kliniek natuurlijk. Daarna rustte ik de twee dubbel D's op mijn voorhoofd.

Ik kreeg een zalf mee en moest 1000mg vitamine C per dag nemen (gedurende een paar weken).

Ik weet dat dit eigenlijk het Roaccutane topic is. Maar wilde ook deze ervaring even met jullie delen. Nu alleen 2 maanden niet in de zon. Maar ach, mijn vakantiegeld was toch al uitgegeven aan de behandeling....

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr.Cooper op 25-06-2011 16:41:00 ]
  maandag 11 juli 2011 @ 10:25:44 #198
310522 lieveliesje90
http://tinyurl.com/weblogROA
pi_99311937
Morgen 365 dagen alweer voor mij.. Morgen dan ook naar dermatoloog en beslissen hoe nu verder... Weer update: http://lisetterozenberg.w(...)-355-roaccutane.html
Lees ook mijn weblog : http://lisetterozenberg.web-log.nl
  maandag 11 juli 2011 @ 13:14:12 #199
347811 freeway1312
doenikswaarjegeenzininheb
pi_99316991
Oke ik gebruik ROA nu al een kleine maand en ben tevreden over mijn wangen want daar zit niks meer kin en kaaklijn af en toe een puistje maar mijn hals rondom mijn adamsappel daar komen rode puisten voor de Roa kuur had ik dat ook maar kunt iemand mij vertellen waarom het wel komt bij me hals en niet bij me wangen want daar zitten veel meer porien toch?
pi_99318745
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:26 schreef xChar het volgende:
hohoi,

Het is niet zo dat mijn huid onder de acne zit, maar mijn huid is nogal vettig en ik heb af en toe wel eens een puistje. Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts, en ik wil graag roa voorgeschreven krijgen. Ik heb al eens eerder differin van de huisart voorgeschreven gekregen, maar dat werkt niet tegen al dat talg dat mn huid uit komt zetten. Ik weet eigenlijk niet hoe dit in zn werk gaat en ik hoop dat een van jullie me kan helpen :) Als je van de huisarts komt en hij heeft je roa voorgeschreven, kun je het dan direct ophalen bij de apotheek of moet je eerst nog eens je bloed laten prikken? En kan je ook bepalen welke dosering je neemt? Ik weeg 57 kg dus kan iemand mij vertellen welke dosering voor mij geschikt is? Dankjulliewel ^O^
Ik denk niet dat je daarvoor Roa gaat krijgen eerlijk gezegd.

Ik bedoel, Roa is niet niks. Tegen een vettige huid zal toch wel wat minder drastisch te doen zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')