abonnement Unibet Coolblue
pi_96835926
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:56 schreef mlg het volgende:

[..]

Overheidsinterventies kunnen dat natuurlijk ook.
Dat is waar maar een gezonde samenwerking is juist goed. Ik begreep dat dat er nogal aan schort op het moment. Vroeger spraken die mensen geregeld met elkaar. Ik vond Moerland wel realistisch om weer met maatwerk hypotheken te komen om de koopmarkt te stimuleren. Daarnaast het Europa verhaal binnen de Wereldeconomie was ook wel realistische kijk naar mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 14:15:48 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 14:39:09 #77
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_96837901
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:59 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is waar maar een gezonde samenwerking is juist goed. Ik begreep dat dat er nogal aan schort op het moment. Vroeger spraken die mensen geregeld met elkaar. Ik vond Moerland wel realistisch om weer met maatwerk hypotheken te komen om de koopmarkt te stimuleren. Daarnaast het Europa verhaal binnen de Wereldeconomie was ook wel realistische kijk naar mijn mening.
Ik geloof in twee oplossingen. Liberaliseren of nationaliseren. Momenteel zit het er tussenin. Ik ben alleen bang dat als banken genationaliseerd worden, dat dit ook gaat toenemen in de markt en dat vind ik een schending van vrijheid, zowel economisch als individueel. Zolang het met mate is, vind ik het best, maar op één of andere manier neemt het corporatisme van overheden toe als iets met mate gebeurt. Ik denk dat vrijhandel de basis legt voor een vrije samenleving.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zondag 15 mei 2011 @ 15:00:07 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96839062
quote:
5s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Op wel gebied doel je precies?
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat was zijn pleidooi dus ook niet.
jawel hij wilde dat de overheid starters gaat helpen, dat is weer extra subsidie en dus fout, maar in het voordeel van banken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 15 mei 2011 @ 15:56:56 #79
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96842306
FC Twente *O*
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_96843408
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

jawel hij wilde dat de overheid starters gaat helpen, dat is weer extra subsidie en dus fout, maar in het voordeel van banken
Helemaal niet. Hij wil aangepaste hypotheekvormen waarmee je starters kan helpen. Zoals bijvoorbeeld de generatie hypotheek (een product wat de Rabobank al langer heeft), waarmee je ouders garant kunnen staan en je dus een hoger bedrag kan lenen. Volgens mij doelde hij meer op dit soort vormen. Ik heb helemaal niets gehoord over starters subsidie achtige vormen.
  zondag 15 mei 2011 @ 16:15:51 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96843487
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:14 schreef Tem het volgende:

[..]

Helemaal niet. Hij wil aangepaste hypotheekvormen waarmee je starters kan helpen. Zoals bijvoorbeeld de generatie hypotheek (een product wat de Rabobank al langer heeft), waarmee je ouders garant kunnen staan en je dus een hoger bedrag kan lenen. Volgens mij doelde hij meer op dit soort vormen. Ik heb helemaal niets gehoord over starters subsidie achtige vormen.
hij zei dat de overheid starters moet helpen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_96843800
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hij zei dat de overheid starters moet helpen
Ik heb het niet gehoord maar dat wil nog niet zeggen dat er gelijk met subsidies gestrooid moet gaan worden. Hij kan ook doelen op de scheefgroei binnen de woningmarkt (daar had hij het ook over) en daar wat aan te doen waarmee je indirect de starters helpt. Of misschien een hervorming van de HRA zodat starters daar meer voordeel uit kunnen halen dan het huidige systeem (al heb ik hem daar helemaal niet over gehoord).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 16:21:49 ]
pi_96843825
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 16:21:29 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 16:24:10 #84
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96844080
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hij zei dat de overheid starters moet helpen
Helemaal niet. Juist die nieuwe regels vanuit de overheid zorgen ervoor dat een bank niet meer naar een individuele zaak mag kijken maar gebonden is aan simpele rekenregels. Daar wil hij juist vanaf.

Luisteren dus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 15 mei 2011 @ 16:25:10 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96844161
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:21 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik heb het niet gehoord maar dat wil nog niet zeggen dat er gelijk met subsidies gestrooid moet gaan worden. Hij kan ook doelen op de scheefgroei binnen de woningmarkt (daar had hij het ook over) en daar wat aan te doen waarmee je indirect de starters helpt. Of misschien een hervorming van de HRA zodat starters daar meer voordeel uit kunnen halen dan het huidige systeem (al heb ik hem daar helemaal niet over gehoord).
Daar ging het dus niet om. Scheefwonen tegengaan en meer vrijheid voor banken om verdiencapaciteit van starters te beoordelen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96844165
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Helemaal niet. Juist die nieuwe regels vanuit de overheid zorgen ervoor dat een bank niet meer naar een individuele zaak mag kijken maar gebonden is aan simpele rekenregels. Daar wil hij juist vanaf.

Luisteren dus.
Juist, die maatwerk producten.
pi_96844809
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 14:39 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik geloof in twee oplossingen. Liberaliseren of nationaliseren. Momenteel zit het er tussenin. Ik ben alleen bang dat als banken genationaliseerd worden, dat dit ook gaat toenemen in de markt en dat vind ik een schending van vrijheid, zowel economisch als individueel. Zolang het met mate is, vind ik het best, maar op één of andere manier neemt het corporatisme van overheden toe als iets met mate gebeurt. Ik denk dat vrijhandel de basis legt voor een vrije samenleving.
Ik denk dat het lastig is. De financiële wereld op het moment is te bepalend voor landen waardoor je denk ik de bemoeienis van een overheid niet kan negeren. Over de mate waarin dat moet plaatsvinden valt natuurlijk te discussiëren. Zelf ben ik ook voor een minimale bemoeienis van de overheid maar enige controle en afstemming lijkt me wel noodzakelijk en onvermijdelijk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 15 mei 2011 @ 18:32:43 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96849627
quote:
5s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:35 schreef Dutchnative het volgende:

Presenteert Clairy Polak het nog? :D
Die verzuurde linkse Clairy Polak :r
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 15 mei 2011 @ 18:35:46 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96849767
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die verzuurde linkse Clairy Polak :r
nou ik vind haar wel een slimme vrouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 15 mei 2011 @ 20:02:19 #90
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_96853546
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:25 schreef eriksd het volgende:

Scheefwonen tegengaan
Symptoom bestrijding. ;(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 15 mei 2011 @ 20:49:15 #91
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96855963
Papier, kun je niet de gehele post quoten in plaats van enkele woorden?
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_96861922
Die Piet Moerland is een typische bankster, vol van zichzelf.... weinig zelfreflectie en goed in het voorkauwen hoe andere mensen de banken nog meer geld moeten geven. Dat dit soort clowns heden ten dage nog serieus genomen worden is mij een mysterie w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96863671
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:07 schreef xenobinol het volgende:
Die Piet Moerland is een typische bankster, vol van zichzelf.... weinig zelfreflectie en goed in het voorkauwen hoe andere mensen de banken nog meer geld moeten geven. Dat dit soort clowns heden ten dage nog serieus genomen worden is mij een mysterie w/
Hahaha gekkie.
  zondag 15 mei 2011 @ 22:42:29 #94
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96864560
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:07 schreef xenobinol het volgende:
Die Piet Moerland is een typische bankster, vol van zichzelf.... weinig zelfreflectie en goed in het voorkauwen hoe andere mensen de banken nog meer geld moeten geven. Dat dit soort clowns heden ten dage nog serieus genomen worden is mij een mysterie w/
Hij is ook een voorstander van het blijven steunen van die oplichters de grieken

Allemaal bankpraat

In overleg met Den Haag de starters steunen, dat is dus weer een extra subsidie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 15 mei 2011 @ 23:08:41 #95
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96866102
Bankster :')
Dit topic :')
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 16 mei 2011 @ 08:44:29 #96
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96874815
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hij is ook een voorstander van het blijven steunen van die oplichters de grieken

Allemaal bankpraat

In overleg met Den Haag de starters steunen, dat is dus weer een extra subsidie
Lees je uberhaupt en heb je daadwerkelijk gekeken? Hij wil juist minder regels vanuit Den Haag zodat hij per individuele aanvrager de kredietwaardigheid kan beoordelen

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:07 schreef xenobinol het volgende:
Die Piet Moerland is een typische bankster, vol van zichzelf.... weinig zelfreflectie en goed in het voorkauwen hoe andere mensen de banken nog meer geld moeten geven. Dat dit soort clowns heden ten dage nog serieus genomen worden is mij een mysterie w/
Waar heeft hij dat gezegd? Zijn standpunt was dat de banken best de afschrijving op Griekse obligaties konden hebben.

Echt wat een latent domme post weer dit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 16 mei 2011 @ 09:14:18 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96875253
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Lees je uberhaupt en heb je daadwerkelijk gekeken? Hij wil juist minder regels vanuit Den Haag zodat hij per individuele aanvrager de kredietwaardigheid kan beoordelen

Ja heb jij het wel gezien
Hij wil overleg met den Haag over starters, dus subsidie, luister maar
En hij wil dat banken royaler worden t.o. starters, dus starters meer hypotheek geven , hij zegt wij doen dit wel

Ook voor Griekenland wil ie het laten rekken
Ik vertrouw deze meneer veel meer


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 16-05-2011 09:21:54 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 16 mei 2011 @ 09:21:42 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96875388
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 09:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja heb jij het wel gezien
Hij wil overleg met den Haag over starters, dus subsidie, luister maar
En hij wil dat banken royaler worden t.o. starters, dus starters meer hypotheek geven , hij zegt wij doen dit wel

Ook voor Griekenland wil ie het laten rekken
Ik vertrouw deze meneer veel meer

Overleg met Den Haag om regels af te schaffen slimpie. Hoe kan dat nou subsidie zijn :')
Praten over het afschaffen van subsidie is volgens jou dus ook subsidie want je praat met Den Haag?

:') !!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 16 mei 2011 @ 09:23:23 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96875406
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 09:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Overleg met Den Haag om regels af te schaffen slimpie. Hoe kan dat nou subsidie zijn :')
Praten over het afschaffen van subsidie is volgens jou dus ook subsidie want je praat met Den Haag?

:') !!
Banken hanteren hun eigen normen, het zijn hun eigen risico's, daar heeft men Den Haag niet voor nodig

Hij zegt ook ik roep de banken op om dit te doen, dus meer risico's voor starters en hij gaf een voorbeeld van een jonge bankemployee.

Nu ik weet uit de praktijk dat de door de overheid zo geliefde ZZP er, NERGENS een hypotheek krijgt, ook niet bij de bank van Moerland.
ZZP ers blijven bij hun mama wonen tot ze zelf een groot deel gespaard hebben

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 16-05-2011 09:33:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_96875504
quote:
10s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:44 schreef eriksd het volgende:

Lees je uberhaupt en heb je daadwerkelijk gekeken? Hij wil juist minder regels vanuit Den Haag zodat hij per individuele aanvrager de kredietwaardigheid kan beoordelen

Natuurlijk wil hij minder regels vanuit Den Haag... uiteraard wil hij wel dat de overheid garant staat en dat de NHG onaangepast blijft... van mij mogen banken elk bedrag uitlenen aan wie dan ook.... mits ze zelf voor de verliezen opdraaien :W

quote:
Waar heeft hij dat gezegd? Zijn standpunt was dat de banken best de afschrijving op Griekse obligaties konden hebben.
De banken misschien wel... maar de pensioenfondsen zullen er niet zo happy van worden. Uiteraard zie ik liever wel het faillissement van de Grieken... dat zal de markten wakkerschudden... overheden moeten stoppen met garanties af te geven... laat de markten de risico's maar prijzen naar de werkelijke waarde.

quote:
Echt wat een latent domme post weer dit.
Prima... maar ga nu niet lopen verkondigen dat de banken hun zaakjes zo goed op orde hebben. De bankensector is de meest gesubsidieerde particuliere sector. De bankmannnetjes en vrouwtjes weten dat de overheid zich laat gijzelen door hen en maken daar maximaal gebruik van. Ik noem dat crimineel gedrag... anderen noemen dat een slimme zet w/
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')