abonnement Unibet Coolblue
pi_94942228
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:53 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zeker een aanrader, ook omdat hij veel meer bied dan alleen dan turf en jodium zoals sommige islays. Prijs kwaliteitverhouding is ook prima in orde.
Die gaat hier op de verlanglijst dan :Y klinkt helemaal lekker!

Laatst The Ileach cs geproefd :9 die moet ook nog aangeschaft worden O-)
pi_94942384
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Die gaat hier op de verlanglijst dan :Y klinkt helemaal lekker!

Ik heb daar de normale versie van :Y Nog ongeopend want die wilde ik gaan doen bij onze laatste meet, maar toen moesten jullie weer zonodig andere dingen drinken }:| :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:36:25 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_95069741
Spirit Of Unity - Blended Malt Whisky for Disaster Fund 46% 70cl

Please note that this whisky is not yet bottled but we are pre-selling because we want to get money in as quickly as possible so we can pass it onto Japan. If you are ordering any other products we will take payment for the complete order immediately and send when the charity bottling arrives. In the meantime we will regularly batch up payments and send direct to the Japanese relief charity of choice. We are not taking a penny of profit or charging in anyway for the forwarding of these bottles.

The independent distilleries of Arran, BenRiach, Bladnoch, GlenDronach, Glengyle, Kilchoman and Springbank have all been moved to help Japan during this difficult time.
As Dave Broom put it so well 'This is a marvellous and compassionate response to the dreadful tragedy which has befallen Japan and is a beautifully symbolic gesture of how the craft distillers of Scotland are working together to help their friends in that country.'

Of the 2,000 bottles created 1,200 will be sold in the UK and 800 will also be on sale in New Zealand to help generate funds where there are still problems following the Christchurch earthquake.

quote:
Full News Release - Monday, 4 April, 2011
Craft Distillers support Japan

A group of independent Scottish Distilleries have agreed to collaborate to produce a unique whisky and donate all proceeds to the disaster relief effort in Japan.

Each of the seven distilleries, representing the best craft producers in the Scotch whisky business, will donate a cask of their single malt that will be expertly blended to create a limited edition whisky, appropriately called the Spirit of Unity, which will never be produced again.

The connections between the malt whisky industry and Japan are strong as few consumers are as passionate about malt whisky as the Japanese and it has been a major export market for many years.

The idea came from Euan Michell, managing director of Isle of Arran Distillers. Mitchell explained 'Many in our industry, like me, travel regularly to Japan and have made friends and contacts with Japanese whisky enthusiasts.

'On seeing the scale and horror of the problems they are facing we were moved to help and other craft distillers immediately came onboard.'

The distillers are Arran, BenRiach, Bladnoch, GlenDronach, Mitchell’s Glengyle, Kilchoman and Springbank. Each of them is a multiple award-winning independent business. They have never collaborated in this way and are never likely to again.

The combined contribution will produce approximately 2,000 bottles with 1,200 available in the UK. The remainder will be shipped to Japan with some being donated for sale in New Zealand to assist with relief in the aftermath of the Christchurch earthquake.

It is expected that the release will be oversubscribed as soon as it is made available.

With the support of suppliers and partners, including retailers, a conservative estimate is that at least £50,000 will be donated to the relief effort.

Independent whisky expert David Broom comments 'This is a marvellous and compassionate response to the dreadful tragedy which has befallen Japan and is a beautifully symbolic gesture of how the craft distillers of Scotland are working together to help their friends in that country.

'What's more, with the pedigree of the distilleries involved I know that this will be a superb whisky.

'Nothing like this has been produced before and whisky lovers around the world will be clamouring to own and taste this one-off bottling. In doing so, they will be helping aid the Japanese people.'
For whisky fans the leading producers each represent acclaimed malt whisky regions in Islands, Speyside, Highland, Islay, Campbeltown and Lowland.

The producers will offer the limited bottling available through two leading online whisky retailers; Royal Mile Whiskies and Loch Fyne Whiskies, and in their respective shops in Edinburgh & London and Inveraray.

Euan Mitchell - 'Not a penny of profit will be taken from this project by any of the parties involved with the packaging being donated free of charge by Chesapeake Branded Packaging.
'The Spirit of Unity will be available in store and for despatch by the end of April with details being posted on the websites of the distillers and retailers.'

Pre-orders at £59 per bottle (not including postage and packaging) are now being taken at www.royalmilewhiskies.com

For more information: contact Dafne Alonso or Simon Russell of Inside Media on 01179 066 570

NOTES
Dave Broom is Editor-in-Chief of Whisky Magazine Japan
For more information on each producer visit their websites...
www.arranwhisky.com
www.benriachdistillery.co.uk
www.bladnoch.co.uk
www.glendronachdistillery.com
www.kilkerran.com
www.kilchomandistillery.com
www.springbankdistillers.com
Mooi initiatief, heb 2 flessen besteld...
  donderdag 7 april 2011 @ 13:11:28 #54
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_95164452
Whiskyreis. T minus 10 dagen. Ben er aan toe.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  donderdag 7 april 2011 @ 13:25:36 #55
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_95174461
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:11 schreef robdriessen het volgende:
Whiskyreis. T minus 10 dagen. Ben er aan toe.
Je hebt dorst wou je zeggen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_95246368
Hoi,

Ik wil een fles van mijn geboortejaar kopen 1970.

Wie heeft de gouden tip ?

Het liefst een peaty single malt wat zilt en jodium is ook op mijn verlanglijst :)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_95246622
heb je een reeel budget?

tse Campbeltown Whisky
Springbank 1970 37 53,9 0,7 SI ¤ 478,00
Schotse Lowland Whisky
Glenflagler 1970 23 50,3 0,7 SI ¤ 1.090,00
Schotse Highland Whisky
Balvenie 1970 44,6 0,7 OB ¤ 739,00
Macallan 1970 25 43 0,7 OB ¤ 795,00

De koning, Den Bosch :)

Er zullen allicht nog goedkopere te vinden zijn
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:06:38 #59
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_95251606
Kijk voor een vintage whisky eens op www.passievoorwhisky.nl, www.mastersofmalt.com of www.whiskybase.com.
Daar kan je op jaar van distilleren zoeken (en bij de eerste 2 ook bestellen).

Flessen van 1970 zijn al te vinden vanaf ruim ¤100.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 20:08:45 #60
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95272819
Eigenlijk moet je altijd toch wel minimaal een fles of 5 op voorraad hebben, zodat je wat kunt afwisselen en ook beter kunt vergelijken. Het maakt de beleving ook leuker.

Vandaag een Glenlivetje 12yo gehaald en nog een eenvoudige Bushmill. Niet te gek duur, niet te gek moeilijk, ik ben (nog) geen pro. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 9 april 2011 @ 20:14:38 #61
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_95273101
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:08 schreef Cynix ® het volgende:
Eigenlijk moet je altijd toch wel minimaal een fles of 5 op voorraad hebben, zodat je wat kunt afwisselen en ook beter kunt vergelijken. Het maakt de beleving ook leuker.
Vind ik ook, minimaal 5 flessen.
Of een veelvoud daarvan... ;)

Schotse warmhoudertjes... :P
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 20:23:07 #62
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95273470
Mooi!!

Maar ik ben (nog) geen verzamelaar, ik drink ze gewoon op. ;)
Ik kreeg altijd al wel een paar flesjes Whisk(e)y en/of Bourbon op mijn verjaardag, maar dat was dan meestal Famous Grouse, Four Roses, Jack Daniels en soms wat beters zoals Jura of Dimple. Nu zoek ik het iets 'hogerop' en probeer ik steeds wat anders uit. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 22:47:54 #63
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95279648
Na de vorige 2 Islay's vind ik de Glenlivet wel iets minder. :@
Niettemin is-ie ook wel weer weg te krijgen en ben ik toch weer een ervaring rijker. *O*
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:33:51 #64
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_95404213
Hallootjes... is het erg als ik mijn bijdrage lever met deze foto van ons Korpsdrankje genaamd Ben Nevis?
pi_95453290
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Vind ik ook, minimaal 5 flessen.
Of een veelvoud daarvan... ;)

Schotse warmhoudertjes... :P
De tering, is dat alles wat je nu op de plank hebt liggen of zitten hier ook lege flessen tussen?
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:47 schreef Cynix ® het volgende:
Na de vorige 2 Islay's vind ik de Glenlivet wel iets minder. :@
Niettemin is-ie ook wel weer weg te krijgen en ben ik toch weer een ervaring rijker. *O*
De standaard Glenlivit 12 is prima te drinken, niet zo uitgesproken als een Islay inderdaad maar daar zijn het wel Islays voor. Als je een betere van Glenlivet wil proberen is de 15-jarige French Oak reserve is een mooie en goed te betalen.
Whiskyplankje
  † In Memoriam † woensdag 13 april 2011 @ 19:38:07 #66
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95457258
Ok, ik neem de tip mee. :Y
pi_95457434
idd, dat is wel een goede om te onthouden! :)
  woensdag 13 april 2011 @ 20:32:00 #68
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_95460470
Sinds afgelopen zondag staat de Glenlivet Nądurra 16 yo aardig hoog op mijn verlanglijstje.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_95460887
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:32 schreef MPG het volgende:
Sinds afgelopen zondag staat de Glenlivet Nądurra 16 yo aardig hoog op mijn verlanglijstje.
oja, ik zou nog een uitgebreid verslag krijgen ;)

mis wel mijn wekelijkse whiskyavondje nu. En komend weekend het whisky event in Wageningen! Daar hoor ik wel goede verhalen over dus dat moet ik volgend jaar toch maar vrij houden...
  woensdag 13 april 2011 @ 20:43:39 #70
112339 MPG
pi_95461249
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:37 schreef maen het volgende:

[..]

oja, ik zou nog een uitgebreid verslag krijgen ;)

mis wel mijn wekelijkse whiskyavondje nu. En komend weekend het whisky event in Wageningen! Daar hoor ik wel goede verhalen over dus dat moet ik volgend jaar toch maar vrij houden...
Dat krijg je. Later dan gepland, maar je weet waarom.

Balen dat je dat moet missen! Maar goed om nu vast in te plannen voor volgend jaar :P ^O^ !
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_95462037
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:43 schreef MPG het volgende:

[..]

Dat krijg je. Later dan gepland, maar je weet waarom.

Balen dat je dat moet missen! Maar goed om nu vast in te plannen voor volgend jaar :P ^O^ !
haast je vooral niet :) maar ben wel benieuwd.

Gelukkig gaan er dit weekend genoeg bekenden, dus dan hoor ik de verhalen ook wel weer.
Voor nu maar even een Bruichladdich Rocks.
pi_95462617
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:32 schreef MPG het volgende:
Lekker maar je moet wel zin hebben in een fruitcocktail. Ik noem hem de Punica Oase whisky. Neus is veel banaan, smaak is behoorlijk fruitig en je moet voor de gein eens een plons water in je glas doen als je hem op hebt en dat opdrinken.. het is net Dubbelfris!
Whiskyplankje
  woensdag 13 april 2011 @ 21:06:18 #73
112339 MPG
pi_95462672
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

Lekker maar je moet wel zin hebben in een fruitcocktail. Ik noem hem de Punica Oase whisky. Neus is veel banaan, smaak is behoorlijk fruitig en je moet voor de gein eens een plons water in je glas doen als je hem op hebt en dat opdrinken.. het is net Dubbelfris!
Klopt ja :D !
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
pi_95462718
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

wat een beschrijving! :D ik ben nu wel erg benieuwd..
  woensdag 13 april 2011 @ 21:09:01 #75
112339 MPG
pi_95462832
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:07 schreef maen het volgende:

[..]

wat een beschrijving! :D ik ben nu wel erg benieuwd..
Als 'ie hier staat, ben je van harte welkom.
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')