abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:09:09 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_94227774


[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #21

Welkom in het centrale whisky-topic, met daarin ruimte voor alles voor en over whisky en whiskey.

De voorgaande delen:
[CENTRAAL] Whisk(e)y Topic #1
[Centraal] Whisk(e)y Topic #2
[Centraal] Whisk(e)y Topic #3 - Slainte!
[Centraal] Whisk(e)y Topic #4 - Turf en hout
[Centraal] Whisky/Whiskey topic #5 - Uisge beatha
[Centraal] Whisky/Whiskey topic #6 - An òl thu uisge?
[Centraal] Whisky / Whiskey Topic #7 - Uisgebaugh-baul
[Centraal] Whisky / Whiskey Topic #8 - Loch Goo
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #9 Sherrybom & Peatmonster
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #10 van Speyside tot Islay
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #11 Whisky a Go Go
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #12 Liefst zonder IJS
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic#13 Alleen voor baardmannen?
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic#14 in heel veel smaken!
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #15 Dramming Time!
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #16 Schots? Iers? Japans?
[Centraal] Whisky /Whiskey Topic #17
[Whisky /Whiskey Topic #19]
[Whisky /Whiskey Topic #20] - Glenfarclas wordt dit jaar 175 jaar oud!

Wat is whisky? :?
Whisky is een destillaat, dat wordt gestookt van granen; voornamelijk gerst, tarwe, rogge, en maïs. Hiertoe wordt uit de granen door middel van een speciaal proces, vergelijkbaar met het brouwen van bier, suiker onttrokken dat vervolgens vergist en gedestilleerd wordt in koperen destilleerketels. Daarna wordt het enige jaren op eikenhouten vaten gelegd om te rijpen.

De meeste whiskies worden gemaakt van meerdere soorten graan, die apart verwerkt worden en later weer bij elkaar gemengd. Dit noemt men blended whiskies. Voorbeelden die je vaak tegenkomt zijn Johnny Walker Red en Black Label, Vat69, Teachers, Famous Grouse, etc.

Andere whiskies worden van slechts één graansoort gestookt. Als die ene graansoort (gemoute) gerst is, dan heet het resultaat een single malt whisky. Is dat rogge, dan wordt het een straight rye whisky. De eerste zie je vaak uit Schotland (en soms uit Ierland), de laatste meestal uit de USA. Als zo'n whisky nu ook nog eens getapt wordt uit één vat, dan wordt het een single cask whisky genoemd.

De meeste whiskies die je gewoon koopt zijn dranken met een alcoholpercentage tussen de 40% en 46%; dat noemt men drinksterkte. Soms worden whiskies verkocht op hogere alcoholpercentages, zoals ze uit het vat vandaan komen. Dit noemt men dan vatsterkte, of cask strength whisky. Men kan er voor kiezen om de whisky op vatsterkte door er een beetje (bron)water aan toe te voegen iets soepeler drinkbaar te maken, dit is echter niet noodzakelijk.

Waar haal ik whisky? :?
De betere whisky vinden wij onder andere bij:

Ton Overmars slijterij te Amsterdam
Van Wees slijterij te Amersfoort
Van Zuylen slijterij te Loosduinen
Slijter Zonneveld te Maassluis
Whiskykoning te Den Bosch
Versailles te Nijmegen

of zo lang de Britse Pond weinig waard is:

The Whisky Exchange in de UK
Royal Mile Whisky in de UK

Bij de meeste van bovenstaande winkels is het ook mogelijk om online te bestellen zodat je voor een nieuwe of bijzondere whisky niet eens de deur uit hoeft *)

En wat als ik nog vragen heb? :?
Post de vraag in dit topic :7

Voor wie het weten wil: Hoe een whisky uiteindelijk smaakt is voor een groot (zo niet het grootste) deel afhankelijk van het vat waarin het bewaard is geweest. Tegenwoordig wordt de meeste Schotse whisky gerijpt in vaten die daarvoor in Amerika hebben gediend om bourbon in te laten rijpen. Vroeger werd er veel vaker whisky gerijpt in ex-sherryvaten. Vaak wordt er gezocht naar de beste mix van bourbonvat-whisky en sherryvat-whisky om een bepaald karakter te creëren voor een bepaalde botteling. Er zijn ook variëteiten die exclusief van bourbonvaten komen (veel Glenmorangies bijvoorbeeld) en sommige fabrikanten hebben echte 100% sherryvat-whiskies in het assortiment (veel Macallan, Glenfarclas en Aberlour).

vele honderden verschillende smaken?

Zeker!


Zó veel variatie met een soort drank? Veel meer verschillende smaken dan elke andere alcoholische drank die ik ken. zachte whisky, scherpe whisky, rokerige whisky, zoete whisky, medicinale whisky, frisse whisky, romige whisky, noem het maar op. Dus laat u door één slechte eerste ervaring niet uit het veld slaan. Helaas zitten er zeker bij de voordeligere flessen whisky ( onder de 30 euro) verhoudingsgewijs veel slechtere soorten. tussen. Probeer daarna gewoon eens een andere of haal bij de betere slijter een paar mini-flesjes (5cl) van enkele Single Malt Whiskies....en vergelijk die eens. u zult versteld staan van de varieteit.

Slechte whisky is natuurlijk beter te haggelen met flink veel ijs/water/cola ;)



Dramming?

Whisky drink je doorgaans uit een glas (toch?) In de diverse landen gelden er in de horeca verschillende regels over de hoeveelheid te schenken alcohol in een glas. In Nederland lijkt de standaard op 35ml te zitten voor een glaasje whisky. In de beter gesorteerde whiskybars kun je er ook voor kiezen om een halve hoeveelheid ( ± 2cl) aan te schaffen zodat je makkelijker meer smaken kunt vergelijken of proberen zonder dat je te snel onder invloed of blut raakt.
Een dram is echter een willekeurige hoeveelheid whisky die je inschenkt. De ene keer kies je er voor om een ruime hoeveelheid in te schenken zodat je de hele avond aan een glas kunt nippen. een andere keer neem je juist kleinere beetjes, of halve drams zodat je meerdere soorten kunt proberen.


Nog meer info nodig? dan kun je hier een forum vinden dat speciaal is gewijd aan whisky in al zijn verschijningsvormen

Drink verstandig, drink met maten


----Het leven is te kort om slechte whisky te drinken!----

Hier verder!
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:11:07 #2
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_94229304
Laatst die friese whisky op. Wel lekker, maar niet heel bijzonder.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:05:55 #3
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_94233059
quote:
99s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:11 schreef egeltje1985 het volgende:
Laatst die friese whisky op. Wel lekker, maar niet heel bijzonder.
Frysk Hynder ofzoiets?
Heb daar niet veel positiefs over gehoord...

Millstone is overigens wel een aanrader imho :9 .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_94235709
Die Friese whisky wordt ik nou niet heel gelukkig van :N
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_94241263
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:05 schreef MPG het volgende:

[..]

Frysk Hynder ofzoiets?
Heb daar niet veel positiefs over gehoord...

Millstone is overigens wel een aanrader imho :9 .
Ik heb begrepen dat voor de prijsklasse een Millstone niet de top van de top is.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:46:19 #6
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_94241344
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:44 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat voor de prijsklasse een Millstone niet de top van de top is.
Zorg dat je een slijter vind die zelf uit een 30 liter vaatje Millstone mag tappen (Liquid Gold in Haarlem bijvoorbeeld).
Die versies zijn stukken beter dan de standaard Millstones en zijn goedkoper.
pi_94241698
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Zorg dat je een slijter vind die zelf uit een 30 liter vaatje Millstone mag tappen (Liquid Gold in Haarlem bijvoorbeeld).
Die versies zijn stukken beter dan de standaard Millstones en zijn goedkoper.
Kijk dat zijn leuke tips.

Ik zag in het vorige topic dat iemand een proef sessie had gehad. Ik ben eigenlijk altijd benieuwd naar datums hiervan, dus als iemand nog een proef sessie weet van bijzondere whisky's dan hou ik mij voorbehouden! :)

Heeft iemand hier ooit zelf een whisky gemaakt? Ik ken iemand die zelf bier brouwt (wat een snel resultaat oplevert), maar misschien leuk om zelf een quater cask te hebben? :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:47:54 #8
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_94244475
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Zorg dat je een slijter vind die zelf uit een 30 liter vaatje Millstone mag tappen (Liquid Gold in Haarlem bijvoorbeeld).
Die versies zijn stukken beter dan de standaard Millstones en zijn goedkoper.
Kijk, dat zijn de betere tips :7
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:50:23 #9
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_94244605
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:05 schreef MPG het volgende:

[..]

Frysk Hynder ofzoiets?
Heb daar niet veel positiefs over gehoord...

Millstone is overigens wel een aanrader imho :9 .
die ja. leuk dat t fries is, maar dat was t ook.
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:14:04 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_94245590
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:53 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Kijk dat zijn leuke tips.

Ik zag in het vorige topic dat iemand een proef sessie had gehad. Ik ben eigenlijk altijd benieuwd naar datums hiervan, dus als iemand nog een proef sessie weet van bijzondere whisky's dan hou ik mij voorbehouden! :)
Je bedoeld whiskyproeverijen?

Kijk dan hier op de whisky agenda van Levenswater.nl of op de kalender van het Whiskyforum.
In de openingspost heb ik overigens de logo's van de grootste festivals in Nederland opgenomen:



quote:
Heeft iemand hier ooit zelf een whisky gemaakt? Ik ken iemand die zelf bier brouwt (wat een snel resultaat oplevert), maar misschien leuk om zelf een quater cask te hebben? :)
Whisky maken is theoretisch wel mogelijk, maar dan moet je én de spullen hebben én een heleboel geduld, aangezien je het distillaat jaren moet laten rijpen op een vat...

Als je wilt weten hoe je whisky moet maken, hier dan misschien een aanzet: http://www.madmaster.nl/whisky/ (deels gejat van de Aberlour website)... 8-)

[ Bericht 2% gewijzigd door MadMaster op 17-03-2011 17:19:39 ]
pi_94248826
Heb (als beginnende whiskydrinker) op het vliegveld van Hanoi en Moskou even wat ingeslagen: Highland Park 12 year, Balvenie Double Wood 12 year en Laphroaix 10 year. Ben benieuwd! :)

Heb hiervoor 2 keer een fles Glenfiddich 12 year gekocht (en gedronken :9), als het goed is een echte beginnerswhisky.

Ik had trouwens niet echt het idee dat de flessen nou héél veel goedkoper waren in de duty free shops. Zijn allemaal literflessen. Laphroaix kostte 38 dollar geloof ik, Highland Park en de Balvenie samen zo'n 80 euro. Kan dat kloppen?
pi_94248866
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door kthxbye op 17-03-2011 18:42:28 (dubbel) ]
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:48:57 #13
128548 pavv
The computer says NO
pi_94256728
dat zijn ook zo'n beetje de prijzen die je er in NL voor kwijt bent. Meestal zijn de tax free flessen echter een liter.... en dat scheelt een slok op een borrel (/pun)
pi_94277772
Ja zijn allemaal literflessen!!
pi_94284893
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 23:07 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

restaurant cafe Okay,
Vijf Werelddelen 71 te Rotterdam
Entree: ¤ 15.00 per persoon
Arrangement: 3 gangen menu met daarna de whiskyproeverij voor ¤ 30.00, aanvang 18.00 uur, aanlsuitend de proeverij om 20.00 uur.

Meer informatie?
Bel met Mitra Rotterdam:
010 2152694

=====

Whisky Vrienden Rotterdam
Vrijdag, 15 April 2011, 20:30
Clubavond Whisky Vrienden Rotterdam

Kosten: 25 Euro p.p.

Opzet: per tweetal wordt een fles whisky aangeschaft. Alle flessen worden samen gedeeld en (leeg) gedronken

Locatie: Geerten Gossaertstraat 16, Rotterdam

Aanvang 20.30 uur

Kijk voor meer info op www.whiskyrotterdam.nl
Locatie : Rotterdam
Tof, ik zal er eens naar gaan kijken ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 08:54 schreef robdriessen het volgende:

[..]

North End Pub in Leiden heeft elke maand een proeverij waar je je op in kunt schrijven. 25 maart: Japan Malts. Zie http://north-end.nl/whisky_proeverijen
Die had ik ook al gezien ja, maar daar moet je met minimaal 12 zijn en daar gaan wij niet aankomen :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:59:08 #16
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_94287005
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:05 schreef Henk_v het volgende:

[..]

Die had ik ook al gezien ja, maar daar moet je met minimaal 12 zijn en daar gaan wij niet aankomen :P
Ze hebben bij North End ook 'open' proeverijen waar je je gewoon op kan inschrijven als individu...
pi_94509281
Weet iemand hoe je voor een redelijk bedrag in het Spey gebied kan komen? Als ik er naar toe wil gaan zit ik al tegen de 300 euro voor een ticket+ huurauto, en dan heb ik verblijf nog niet eens meegenomen... Waardoor een weekendje weg naar Spey minder aantrekkelijk word dan bijvoorbeeld een weekendje richting Rome O+ O+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2011 13:55:21 ]
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:48:46 #18
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_94511469
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:55 schreef Aneurism het volgende:
Weet iemand hoe je voor een redelijk bedrag in het Spey gebied kan komen? Als ik er naar toe wil gaan zit ik al tegen de 300 euro voor een ticket+ huurauto, en dan heb ik verblijf nog niet eens meegenomen... Waardoor een weekendje weg naar Spey minder aantrekkelijk word dan bijvoorbeeld een weekendje richting Rome O+ O+ O+
Met je eigen auto van IJmuiden naar Newcastle met DFDS en dan verder rijden naar het Noorden?

Passagiers
Op basis van retour
2 pers. + auto = ¤ 139,- p.p.

Weet niet of dat heel veel goedkoper is (je moet ook overnachten e.d.), maar goedkoper krijg je het in ieder geval niet.
Of je moet wereldkampioen langeafstandzwemmen, of beter nog, thriatlon zijn, dan kan je ook nog de fiets gebruiken als je aan de overkant van de Noordzee aangekomen bent... ;)
pi_94588768
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 14:48 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Met je eigen auto van IJmuiden naar Newcastle met DFDS en dan verder rijden naar het Noorden?

Passagiers
Op basis van retour
2 pers. + auto = ¤ 139,- p.p.

Weet niet of dat heel veel goedkoper is (je moet ook overnachten e.d.), maar goedkoper krijg je het in ieder geval niet.
Of je moet wereldkampioen langeafstandzwemmen, of beter nog, thriatlon zijn, dan kan je ook nog de fiets gebruiken als je aan de overkant van de Noordzee aangekomen bent... ;)
Dat gaat het niet worden, met degene met wie ik zal gaan is er 1 groot probleem: Ze zien al groen zodra ze 1 golfje zien, terwijl ze op het strand staan... :D

Toch maar kijken naar goedkope tickets dan.
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2011 @ 21:07:08 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94615573
Ik zocht een lekker flesje Glen Morwen, maar dat (b)leek een soort huismerk te zijn.

Bij de Whiskyschuur in Friesland, vlakbij Sneek, toen maar wat mooie flesjes in dezelfde smaak-range ("rokerig") aangeschaft, onder andere een Drum Major (6y) en een Island of Geese (10y), beide Scotch Islay. Beide lekker en niet te gek duur. Aanraders voor de liefhebber, vooral de tweede. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_94615841
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:07 schreef Cynix ® het volgende:
Ik zocht een lekker flesje Glen Morwen, maar dat (b)leek een soort huismerk te zijn.

Bij de Whiskyschuur in Friesland, vlakbij Sneek, toen maar wat mooie flesjes in dezelfde smaak-range ("rokerig") aangeschaft, onder andere een Drum Major (6y) en een Island of Geese (10y), beide Scotch Islay. Beide lekker en niet te gek duur. Aanraders voor de liefhebber, vooral de tweede. :Y
Drink jij ook whisky :o Cool...volgende keer dat je bij mij bent laat je die kleine gewoon terugrijden. Kunnen wij aan de drank *)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2011 @ 21:27:05 #22
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94616560
Goed idee! Ik ben voor. Nu die kleine nog voor het karretje spannen. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_94618118
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:27 schreef Cynix ® het volgende:
Goed idee! Ik ben voor. Nu die kleine nog voor het karretje spannen. :Y
Die zetten we gewoon voor het blok :Y) JE bent bijna getrouwd man. Dan hoort ze naar je te luisteren *)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_94680283
Flesje Comenara, peated single malt, gehaald vanmiddag. Iers spul dus, was er eens benieuwd naar, dus gelijk een glaasje op 't balkon in 't zonnetje. Best lekker :9~ . Weet het voor mezelf alleen nog niet helemaal te plaatsen wat ik allemaal proef. ):O
Acid burns your mind
You will never find
Only darkness inside
Turn, turn off your mind
pi_94681212
Van mijn zusje nog voor mijn verjaardag Chivas Regal gekregen. Nog nooit gehad dus ben benieuwd! Alleen nog een weekje wachten tot ik weer thuis ben zodat we hem samen kunnen proeven :)
  zondag 27 maart 2011 @ 19:56:06 #26
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_94684079
Even in de herhaling, zodat ik niet vergeet kaarten te halen :') :

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:58 schreef travelman het volgende:
Misschien dat ik hier een kijkje ga nemen, mocht ik in de buurt zijn (Noord-LImburg)

Wijnhuis Blerick Presenteert

Zondag 10 april a.s.

Whisky

Slainte Mhath Event

meer dan 125 whisky`s op de proeftafel

Locatie t Roadhoes

Antoniusplein 2 Blerick

van 14.00 uur tot 17.00 uur Entreekaarten á ¤ 25,00

inclusief nosing & tasting glas, pipetje, hapjes e.d.

mmv : o.a. Ardbeg, Balvenie - Benriach - Bruichladdich - Cadenhead - Chieftains - Coal Ila - Compass box - Daily Dram - Dun Bheagan - Glen Morray - Glencadam - Glendronach - Glenfiddich - Glenmorangie - Highland Park - Murray McDavid - The Glenlivet - Tullibardine - en nog veel meer....

Wijnhuis Blerick
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_94684884
quote:
Op zondag 27 maart 2011 19:56 schreef MPG het volgende:
Even in de herhaling, zodat ik niet vergeet kaarten te halen :') :

[..]

Hmm, dat is echt wel heel verleidelijk! Heb alleen daar al geen geld voor, laat staan om iets te kopen dan...
  zondag 27 maart 2011 @ 20:22:19 #28
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_94685213
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:15 schreef maen het volgende:

[..]

Hmm, dat is echt wel heel verleidelijk! Heb alleen daar al geen geld voor, laat staan om iets te kopen dan...
Tijd om een sponsor te zoeken dan ;) ...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_94686285
quote:
Op zondag 27 maart 2011 20:22 schreef MPG het volgende:

[..]

Tijd om een sponsor te zoeken dan ;) ...
Interesse? ;)
  zondag 27 maart 2011 @ 20:49:43 #30
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_94686487
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:45 schreef maen het volgende:

[..]

Interesse? ;)
Die had ik natuurlijk kunnen zien aankomen :D :|W ...
Maar laat dat verder maar buiten dit topic...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_94721723
ff een post om het topic te volgen...
pi_94732720
Gemak dient de mens hé!

Zometeen http://www.connemarawhiskey.com/ maar in de re-run.
Acid burns your mind
You will never find
Only darkness inside
Turn, turn off your mind
pi_94863979
Binnenkort deze binnen


Heb er goede dingen over gehoord.

Kennen jullie trouwens dit zaakje al? Heeft enorm veel voor goede prijzen!

http://www.whiskyvanzuylen.nl/

Huisgenoten hebben ook mooi spul besteld net, dus dat word binnenkort weer lekker genieten :9~
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:20:55 #34
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_94864342
quote:
99s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:20 schreef egeltje1985 het volgende:
Nice, veel plezier.
Zal wel lukken ja. Hopelijk gaan deze flessen langer mee dan een nachtje ;)

Wat weten jullie eigenlijk van de Japanse whisky's? Ik lees er wel goede dingen over....
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:41:24 #36
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_94865008
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 18:15 schreef Agiath het volgende:
Binnenkort deze binnen
[ afbeelding ]

Heb er goede dingen over gehoord.

Kennen jullie trouwens dit zaakje al? Heeft enorm veel voor goede prijzen!

http://www.whiskyvanzuylen.nl/

Huisgenoten hebben ook mooi spul besteld net, dus dat word binnenkort weer lekker genieten :9~
Volgens mij wordt Van Zuylen genoemd in de OP...
  donderdag 31 maart 2011 @ 18:44:36 #37
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_94865115
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 18:24 schreef Agiath het volgende:

[..]


Wat weten jullie eigenlijk van de Japanse whisky's? Ik lees er wel goede dingen over....
Wat ik daar van weet is dat ze vaak zeer goed zijn, dat ze hier ook behoorlijk prijzig zijn en dat ik ze daarom in oktober/november zelf ga halen in Japan, als de straling dan tenminste acceptabel is....
pi_94896379
Zo, kijk wat er net binnenkomt



Alleen die signature is dus van mij ;) Maar het huis is weer voorzien de komende tijd, dat worden proef avonden :7
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:50:59 #39
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_94896490
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:47 schreef Agiath het volgende:
Zo, kijk wat er net binnenkomt

[ afbeelding ]

Alleen die signature is dus van mij ;) Maar het huis is weer voorzien de komende tijd, dat worden proef avonden :7
Oeh :9~

Goed spul hoor :9
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 1 april 2011 @ 12:59:22 #40
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_94898859
Green Spot? Nog nooit van gehoord. Maar ziet er goed uit inderdaad. Gewoon deur op slot doen en zelf opzuipen. :P
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:00:41 #41
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_94898910
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:59 schreef egeltje1985 het volgende:
Green Spot? Nog nooit van gehoord. Maar ziet er goed uit inderdaad. Gewoon deur op slot doen en zelf opzuipen. :P
Alstie daar nou effe mee wacht, totdat wij ook binnen zijn ;) O-) ...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:30:16 #42
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_94899920
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:59 schreef egeltje1985 het volgende:
Green Spot? Nog nooit van gehoord. Maar ziet er goed uit inderdaad. Gewoon deur op slot doen en zelf opzuipen. :P
Ierse pot still, vaak hoog gewaardeerd...
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:10:51 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_94901517
Over twee weken weer een proeverij, ben benieuwd wat ze dit keer voor ons geregeld hebben. En afgelopen weekend een fles Oban gekregen, ook altijd prettig.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 1 april 2011 @ 23:51:01 #44
168739 Red_85
'echt wel'
pi_94927073
Net de kurk van Gentauchers Exclusive Range Single Malt getrokken.



Beetje vanille zoetig, niet te, beetje kruidig, niet te. Mooie balans.
Ik merk nu al deze verslavend lekker is. Zonde eigenlijk, want er zijn er maar 381 van gemaakt...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_94930790
Vanmiddag aangeschaft en vanavond open getrokken:


Was een fan van de jaarloze en de 7 jaar oude van deze kleine naam in de eilanden. Het is een peaty feest deze jongen. Veel rook in de neus en een beetje ja mest is denk ik de beste omschrijving. Naast de rook verrassend zoet in smaak, vanille, beetje drop, citrus en een licht medicinale ondertoon. In de afdronk blijft veel rook hangen, alsof je een goede sigaar hebt gerookt. Zo heb ik mijn whisky graag!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2011 @ 09:55:11 #46
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_94934676
Hey, dat klinkt als een aanrader! Ik hou van die rooksmaak, misschien wel omdat ik een ex-roker ben. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_94934706
Goeiemorge! :)
  zaterdag 2 april 2011 @ 10:55:45 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_94935672
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 09:57 schreef maen het volgende:
Goeiemorge! :)
Zo'n zelfde morge!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_94937047
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 09:55 schreef Cynix ® het volgende:
Hey, dat klinkt als een aanrader! Ik hou van die rooksmaak, misschien wel omdat ik een ex-roker ben. :Y
Zeker een aanrader, ook omdat hij veel meer bied dan alleen dan turf en jodium zoals sommige islays. Prijs kwaliteitverhouding is ook prima in orde.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_94937134
Ziet er puik uit ja! Hmmmhhm smokey :9
Acid burns your mind
You will never find
Only darkness inside
Turn, turn off your mind
pi_94942228
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 11:53 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zeker een aanrader, ook omdat hij veel meer bied dan alleen dan turf en jodium zoals sommige islays. Prijs kwaliteitverhouding is ook prima in orde.
Die gaat hier op de verlanglijst dan :Y klinkt helemaal lekker!

Laatst The Ileach cs geproefd :9 die moet ook nog aangeschaft worden O-)
pi_94942384
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Die gaat hier op de verlanglijst dan :Y klinkt helemaal lekker!

Ik heb daar de normale versie van :Y Nog ongeopend want die wilde ik gaan doen bij onze laatste meet, maar toen moesten jullie weer zonodig andere dingen drinken }:| :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:36:25 #53
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_95069741
Spirit Of Unity - Blended Malt Whisky for Disaster Fund 46% 70cl



Please note that this whisky is not yet bottled but we are pre-selling because we want to get money in as quickly as possible so we can pass it onto Japan. If you are ordering any other products we will take payment for the complete order immediately and send when the charity bottling arrives. In the meantime we will regularly batch up payments and send direct to the Japanese relief charity of choice. We are not taking a penny of profit or charging in anyway for the forwarding of these bottles.

The independent distilleries of Arran, BenRiach, Bladnoch, GlenDronach, Glengyle, Kilchoman and Springbank have all been moved to help Japan during this difficult time.
As Dave Broom put it so well 'This is a marvellous and compassionate response to the dreadful tragedy which has befallen Japan and is a beautifully symbolic gesture of how the craft distillers of Scotland are working together to help their friends in that country.'

Of the 2,000 bottles created 1,200 will be sold in the UK and 800 will also be on sale in New Zealand to help generate funds where there are still problems following the Christchurch earthquake.

quote:
Full News Release - Monday, 4 April, 2011
Craft Distillers support Japan

A group of independent Scottish Distilleries have agreed to collaborate to produce a unique whisky and donate all proceeds to the disaster relief effort in Japan.

Each of the seven distilleries, representing the best craft producers in the Scotch whisky business, will donate a cask of their single malt that will be expertly blended to create a limited edition whisky, appropriately called the Spirit of Unity, which will never be produced again.

The connections between the malt whisky industry and Japan are strong as few consumers are as passionate about malt whisky as the Japanese and it has been a major export market for many years.

The idea came from Euan Michell, managing director of Isle of Arran Distillers. Mitchell explained 'Many in our industry, like me, travel regularly to Japan and have made friends and contacts with Japanese whisky enthusiasts.

'On seeing the scale and horror of the problems they are facing we were moved to help and other craft distillers immediately came onboard.'

The distillers are Arran, BenRiach, Bladnoch, GlenDronach, Mitchell’s Glengyle, Kilchoman and Springbank. Each of them is a multiple award-winning independent business. They have never collaborated in this way and are never likely to again.

The combined contribution will produce approximately 2,000 bottles with 1,200 available in the UK. The remainder will be shipped to Japan with some being donated for sale in New Zealand to assist with relief in the aftermath of the Christchurch earthquake.

It is expected that the release will be oversubscribed as soon as it is made available.

With the support of suppliers and partners, including retailers, a conservative estimate is that at least £50,000 will be donated to the relief effort.

Independent whisky expert David Broom comments 'This is a marvellous and compassionate response to the dreadful tragedy which has befallen Japan and is a beautifully symbolic gesture of how the craft distillers of Scotland are working together to help their friends in that country.

'What's more, with the pedigree of the distilleries involved I know that this will be a superb whisky.

'Nothing like this has been produced before and whisky lovers around the world will be clamouring to own and taste this one-off bottling. In doing so, they will be helping aid the Japanese people.'
For whisky fans the leading producers each represent acclaimed malt whisky regions in Islands, Speyside, Highland, Islay, Campbeltown and Lowland.

The producers will offer the limited bottling available through two leading online whisky retailers; Royal Mile Whiskies and Loch Fyne Whiskies, and in their respective shops in Edinburgh & London and Inveraray.

Euan Mitchell - 'Not a penny of profit will be taken from this project by any of the parties involved with the packaging being donated free of charge by Chesapeake Branded Packaging.
'The Spirit of Unity will be available in store and for despatch by the end of April with details being posted on the websites of the distillers and retailers.'

Pre-orders at £59 per bottle (not including postage and packaging) are now being taken at www.royalmilewhiskies.com

For more information: contact Dafne Alonso or Simon Russell of Inside Media on 01179 066 570

NOTES
Dave Broom is Editor-in-Chief of Whisky Magazine Japan
For more information on each producer visit their websites...
www.arranwhisky.com
www.benriachdistillery.co.uk
www.bladnoch.co.uk
www.glendronachdistillery.com
www.kilkerran.com
www.kilchomandistillery.com
www.springbankdistillers.com
Mooi initiatief, heb 2 flessen besteld...
  donderdag 7 april 2011 @ 13:11:28 #54
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_95164452
Whiskyreis. T minus 10 dagen. Ben er aan toe.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  donderdag 7 april 2011 @ 13:25:36 #55
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_95174461
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:11 schreef robdriessen het volgende:
Whiskyreis. T minus 10 dagen. Ben er aan toe.
Je hebt dorst wou je zeggen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_95246368
Hoi,

Ik wil een fles van mijn geboortejaar kopen 1970.

Wie heeft de gouden tip ?

Het liefst een peaty single malt wat zilt en jodium is ook op mijn verlanglijst :)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_95246622
heb je een reeel budget?

tse Campbeltown Whisky
Springbank 1970 37 53,9 0,7 SI ¤ 478,00
Schotse Lowland Whisky
Glenflagler 1970 23 50,3 0,7 SI ¤ 1.090,00
Schotse Highland Whisky
Balvenie 1970 44,6 0,7 OB ¤ 739,00
Macallan 1970 25 43 0,7 OB ¤ 795,00

De koning, Den Bosch :)

Er zullen allicht nog goedkopere te vinden zijn
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:06:38 #59
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_95251606
Kijk voor een vintage whisky eens op www.passievoorwhisky.nl, www.mastersofmalt.com of www.whiskybase.com.
Daar kan je op jaar van distilleren zoeken (en bij de eerste 2 ook bestellen).

Flessen van 1970 zijn al te vinden vanaf ruim ¤100.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 20:08:45 #60
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95272819
Eigenlijk moet je altijd toch wel minimaal een fles of 5 op voorraad hebben, zodat je wat kunt afwisselen en ook beter kunt vergelijken. Het maakt de beleving ook leuker.

Vandaag een Glenlivetje 12yo gehaald en nog een eenvoudige Bushmill. Niet te gek duur, niet te gek moeilijk, ik ben (nog) geen pro. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 9 april 2011 @ 20:14:38 #61
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_95273101
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:08 schreef Cynix ® het volgende:
Eigenlijk moet je altijd toch wel minimaal een fles of 5 op voorraad hebben, zodat je wat kunt afwisselen en ook beter kunt vergelijken. Het maakt de beleving ook leuker.
Vind ik ook, minimaal 5 flessen.
Of een veelvoud daarvan... ;)

Schotse warmhoudertjes... :P
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 20:23:07 #62
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95273470
Mooi!!

Maar ik ben (nog) geen verzamelaar, ik drink ze gewoon op. ;)
Ik kreeg altijd al wel een paar flesjes Whisk(e)y en/of Bourbon op mijn verjaardag, maar dat was dan meestal Famous Grouse, Four Roses, Jack Daniels en soms wat beters zoals Jura of Dimple. Nu zoek ik het iets 'hogerop' en probeer ik steeds wat anders uit. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 22:47:54 #63
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95279648
Na de vorige 2 Islay's vind ik de Glenlivet wel iets minder. :@
Niettemin is-ie ook wel weer weg te krijgen en ben ik toch weer een ervaring rijker. *O*
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:33:51 #64
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_95404213
Hallootjes... is het erg als ik mijn bijdrage lever met deze foto van ons Korpsdrankje genaamd Ben Nevis?
pi_95453290
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Vind ik ook, minimaal 5 flessen.
Of een veelvoud daarvan... ;)

Schotse warmhoudertjes... :P
De tering, is dat alles wat je nu op de plank hebt liggen of zitten hier ook lege flessen tussen?
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 22:47 schreef Cynix ® het volgende:
Na de vorige 2 Islay's vind ik de Glenlivet wel iets minder. :@
Niettemin is-ie ook wel weer weg te krijgen en ben ik toch weer een ervaring rijker. *O*
De standaard Glenlivit 12 is prima te drinken, niet zo uitgesproken als een Islay inderdaad maar daar zijn het wel Islays voor. Als je een betere van Glenlivet wil proberen is de 15-jarige French Oak reserve is een mooie en goed te betalen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † woensdag 13 april 2011 @ 19:38:07 #66
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_95457258
Ok, ik neem de tip mee. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_95457434
idd, dat is wel een goede om te onthouden! :)
  woensdag 13 april 2011 @ 20:32:00 #68
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_95460470
Sinds afgelopen zondag staat de Glenlivet Nàdurra 16 yo aardig hoog op mijn verlanglijstje.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_95460887
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:32 schreef MPG het volgende:
Sinds afgelopen zondag staat de Glenlivet Nàdurra 16 yo aardig hoog op mijn verlanglijstje.
oja, ik zou nog een uitgebreid verslag krijgen ;)

mis wel mijn wekelijkse whiskyavondje nu. En komend weekend het whisky event in Wageningen! Daar hoor ik wel goede verhalen over dus dat moet ik volgend jaar toch maar vrij houden...
  woensdag 13 april 2011 @ 20:43:39 #70
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_95461249
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:37 schreef maen het volgende:

[..]

oja, ik zou nog een uitgebreid verslag krijgen ;)

mis wel mijn wekelijkse whiskyavondje nu. En komend weekend het whisky event in Wageningen! Daar hoor ik wel goede verhalen over dus dat moet ik volgend jaar toch maar vrij houden...
Dat krijg je. Later dan gepland, maar je weet waarom.

Balen dat je dat moet missen! Maar goed om nu vast in te plannen voor volgend jaar :P ^O^ !
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_95462037
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:43 schreef MPG het volgende:

[..]

Dat krijg je. Later dan gepland, maar je weet waarom.

Balen dat je dat moet missen! Maar goed om nu vast in te plannen voor volgend jaar :P ^O^ !
haast je vooral niet :) maar ben wel benieuwd.

Gelukkig gaan er dit weekend genoeg bekenden, dus dan hoor ik de verhalen ook wel weer.
Voor nu maar even een Bruichladdich Rocks.
pi_95462617
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:32 schreef MPG het volgende:
Sinds afgelopen zondag staat de Glenlivet Nàdurra 16 yo aardig hoog op mijn verlanglijstje.
Lekker maar je moet wel zin hebben in een fruitcocktail. Ik noem hem de Punica Oase whisky. Neus is veel banaan, smaak is behoorlijk fruitig en je moet voor de gein eens een plons water in je glas doen als je hem op hebt en dat opdrinken.. het is net Dubbelfris!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 13 april 2011 @ 21:06:18 #73
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_95462672
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

Lekker maar je moet wel zin hebben in een fruitcocktail. Ik noem hem de Punica Oase whisky. Neus is veel banaan, smaak is behoorlijk fruitig en je moet voor de gein eens een plons water in je glas doen als je hem op hebt en dat opdrinken.. het is net Dubbelfris!
Klopt ja :D !
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_95462718
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

Lekker maar je moet wel zin hebben in een fruitcocktail. Ik noem hem de Punica Oase whisky. Neus is veel banaan, smaak is behoorlijk fruitig en je moet voor de gein eens een plons water in je glas doen als je hem op hebt en dat opdrinken.. het is net Dubbelfris!
wat een beschrijving! :D ik ben nu wel erg benieuwd..
  woensdag 13 april 2011 @ 21:09:01 #75
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_95462832
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:07 schreef maen het volgende:

[..]

wat een beschrijving! :D ik ben nu wel erg benieuwd..
Als 'ie hier staat, ben je van harte welkom.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_95518557
Gisteren de Laphraoig 10y CS (Batch 002) gedronken...heerlijk !!! Whisky zoals ik ze graag mag ruiken en proeven.

Vandaag de Kilchoman Winter release 2010, ook bijzonder voor zo'n jonge whisky (komt door de kleine vaten heb ik ooit ergens gelezen). Dat beloofd heel wat voor als hij 10/12 jaar is.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_95533832
Ik ga binnenkort weer vliegen, eens kijken of er op de diverse luchthavens nog iets leuks te vinden is voor een prettige prijs
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_95577178


Heb alleen Dimple thuis staan :@
Wat zijn leuke whiskeys voor een beginner? :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_95588573
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:23 schreef robuust89 het volgende:
[ afbeelding ]

Heb alleen Dimple thuis staan :@
Wat zijn leuke whiskeys voor een beginner? :)
Bowmore Enigma
Highland Park 12
Glenlivit 12
Bushmills 10
zoiets denk ik, hangt uiteraard af van je smaak wat je lekker vind :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 26 april 2011 @ 15:41:38 #80
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_95997215
De Teachers was in de aanbieding, dus daar heb ik maar eens een fles van meegenomen. ¤12,- voor 70cl is natuurlijk niet duur.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:36:47 #81
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96024537
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:36 schreef MadMaster het volgende:
Deze 2 vreemde jongens krijg ik morgen, meegenomen uit Taiwan door een collega:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

http://www.kavalanwhisky.com/news/1000111.asp
wow! Ben je er al bekend mee?
  dinsdag 26 april 2011 @ 23:42:30 #83
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96024786
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:37 schreef maen het volgende:

[..]

wow! Ben je er al bekend mee?
Alleen met de standaard Kavalan, die vorig jaar tijdens een blindproeverij uitgeroepen werd als beste whisky van de wereld ( Taiwan whisky beats Scotch in blind taste test), en daar was ik niet zo enthousiast over:

  dinsdag 26 april 2011 @ 23:43:47 #84
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_96024839
Afgelopen weekend White Lion (huismerk Gall & Gall) gehad na een BBQ... Vloeibare toffee, maar voor zijn prijs eigenlijk best te doen. Zeker als je vantevoren weet dat de fles toch dezelfde avond nog helemaal leeg gaat :X ...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_96025053
Ik heb nu een glaasje van een onafhankelijke botteling van ? die we vorig jaar na een proeverij hebben gekregen. Ik heb echt geen idee meer welke dat is, maar hij bevalt echt heel goed! Toch de Schot maar eens mailen welke dat ook alweer is...
  woensdag 27 april 2011 @ 00:10:30 #86
128548 pavv
The computer says NO
pi_96026216
Vers ingevlogen uit Tokyo:

door mijn broer meegebracht:
  woensdag 27 april 2011 @ 08:45:20 #87
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96032557
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:10 schreef pavv het volgende:
Vers ingevlogen uit Tokyo:

door mijn broer meegebracht:
[ afbeelding ]
Je broer heet Chris Bunting? ;)
Mooie fles... :Y

quote:
"Ichiro's Malt Single Cask #6080 2000 10-year-old. 61 per cent alcohol
Nose: Lovely creaminess. Grand Marnier chocolate liqueur. Smooth beautifully integrated oak. A little walnut and dried pineapple. Exotic incense, teak, the inside of a cigar shop, malt. Then, lots of vanilla, especially when water is added.
Palate: Creamy, nutty, sweet spices, oranges, pine-lime splice (an ice-cream we get in Australia). Water adds a little smoothness and brings the vanilla and malt to the fore, along with fermenting strawberries.
Finish: Long, warming and mouth coating. Lots of sweet wood spices, vanilla and strawberry dough.
Comment: Excellent stuff.
Rating: 91/100."
Hoop dat onze Japanreis doorgaat, dan ga ik ook op jacht daar... :P
  woensdag 27 april 2011 @ 12:37:29 #88
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  woensdag 27 april 2011 @ 13:12:23 #89
128548 pavv
The computer says NO
pi_96040768
de Sherry Solist die ik heb geproefd was ge-wel-dig...

ben benieuwd naar de vinho en de fino (sherry)
pi_96067755
Ik heb nog eens wat nagelezen over die Taiwanees maar de beste whisky van de wereld valt ook wel weer mee. Het was blijkbaar een blinde proeverij met naast die Kavalan een paar 3 jaar oude Islays en een Engelse whisky.
Maar goed ben wel benieuwd of die Kavalan nog eens naar Nederland komt. Het schijnt dat door het klimaat in Taiwan de whisky dubbel zo snel rijpt als schotse.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2011 @ 23:11:13 #91
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_96070872
Ik heb zin in wat nieuwe flesjes!
Op Koninginnedag ben ik in Friesland, dus dat wordt weer een bezoekje aan de Whiskyschuur! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 28 april 2011 @ 12:41:04 #92
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96085396
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 22:25 schreef Karstman het volgende:
Ik heb nog eens wat nagelezen over die Taiwanees maar de beste whisky van de wereld valt ook wel weer mee. Het was blijkbaar een blinde proeverij met naast die Kavalan een paar 3 jaar oude Islays en een Engelse whisky.
Precies wat ik eerder zei/gepost heb en wat er in het artikel staat.
Was ook de 'gewone' Kavalan, die ik ook heb mogen proeven en ik was daar helemaal niet enthousiast over.

De Solist-versies (allemaal Single Casks, waarvan ik er nu dus 2 in huis heb, schijnen stukken beter te zijn...

quote:
Maar goed ben wel benieuwd of die Kavalan nog eens naar Nederland komt. Het schijnt dat door het klimaat in Taiwan de whisky dubbel zo snel rijpt als schotse.
Kavalan wordt voorlopig niet geëxporteerd, aangezien ze simpelweg niet voldoende kunnen produceren om te exporteren.
De whiksy rijpt in Taiwan (net zoals dat geldt voor de Amrut in India) niet 2 keer zo snel, maar vaak zelfs 3 à 4 keer zo snel als in Schotland...
  donderdag 28 april 2011 @ 22:49:42 #93
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_96115444
Op Google en via een aantal whisky-websites heb ik het ook uitstaan, maar voorlopig zonder resultaat. Aangezien niet geschoten altijd mis is, zet ik het dus ook maar op FOK!.

Al een tijd zijn we op zoek naar een Fles Glen Deveron 10 years old uit het jaar 1988 (welke dus in 1998 op de markt was). We hebben een collectie van 1985 tot heden, en dit is de enige fles die we missen. Het moet hierbij gaan om een ongeopende fles van 70 cl met originele koker.

Onderstaand plaatje is de fles uit 1990, maar gezien de kokers/flessen van 1987 en 1989 zal die van '88 niet veel anders zijn.



Iemand enig idee waar ik deze kan vinden, of iemand die hem heeft liggen en hem kwijt wil voor een schappelijk prijsje? :)
pi_96115885
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:49 schreef BigSmurf het volgende:
Op Google en via een aantal whisky-websites heb ik het ook uitstaan, maar voorlopig zonder resultaat. Aangezien niet geschoten altijd mis is, zet ik het dus ook maar op FOK!.

Al een tijd zijn we op zoek naar een Fles Glen Deveron 10 years old uit het jaar 1988 (welke dus in 1998 op de markt was). We hebben een collectie van 1985 tot heden, en dit is de enige fles die we missen. Het moet hierbij gaan om een ongeopende fles van 70 cl met originele koker.

Onderstaand plaatje is de fles uit 1990, maar gezien de kokers/flessen van 1987 en 1989 zal die van '88 niet veel anders zijn.

[ afbeelding ]

Iemand enig idee waar ik deze kan vinden, of iemand die hem heeft liggen en hem kwijt wil voor een schappelijk prijsje? :)
Je houdt whiskyauction.com in de gaten?
  donderdag 28 april 2011 @ 23:03:29 #95
128548 pavv
The computer says NO
pi_96116256
vanaf zondag staat er wel een 12 jaar oude Glen Deveron 1978 op de whiskyauction....

ook lekker ;)

de linker in deze link
  donderdag 28 april 2011 @ 23:17:31 #96
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_96117105
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 22:56 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

Je houdt whiskyauction.com in de gaten?
Jup.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:03 schreef pavv het volgende:
vanaf zondag staat er wel een 12 jaar oude Glen Deveron 1978 op de whiskyauction....

ook lekker ;)

de linker in deze link
Lekker zeker, maar niet de fles die ik zoek haha. ;)
  vrijdag 29 april 2011 @ 13:22:03 #97
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_96136207
Ondertussen al bijna een weekje terug uit Schotland, pa heeft genoten en zijn twee zoons ook. Prachtig landschap, lekker gegeten en natuurlijk .... de whisky!
Bezocht: Dalwhinnie, Glenfiddich, Glenlivet, Macallan, Glenmorangie, Glen Ord, Talisker en Auchentoshan. Overal een tasting glass meegenomen en op sommige plekken ook een mooi flesje.

Mijn buit:
Glenmorangie Single Cask Rare Limited Edition (Cask Strength), fles #50 van de 631
Glenfiddich Caoran Reserve 12-y-o (niet meer bij Glenfiddich zelf te krijgen, maar gelukkig nog een fles gevonden in Gordon & MacPhail !)
Singleton of Glen Ord 12-y-o. Merk van Diageo speciaal voor de Aziatische markt, dus (haast) niet in Europa te krijgen.

Pa's buit:
Macallan Elegancia 12yo
Glenmorangie Sonnalta PX
Talisker 57° North

In de Highlander Inn ook nog een whisky uit mijn geboortejaar mogen proeven, de 1977 Glenlivet Acorn "Friends of Oak" Series. Mmmmm.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  vrijdag 29 april 2011 @ 13:40:40 #98
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:18:16 #99
128548 pavv
The computer says NO
pi_96141909
hier nog 4 weken *O*
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:34:21 #100
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96236064
Wat vinden jullie van J&B Whiskey??

Zijn er meer Whiskey's in het wat goedkopere segment die aan te raden zijn?
  maandag 2 mei 2011 @ 05:15:29 #102
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_96236092
Ik heb om en om bier en whisk(e)y gedronken en ik voel me weer geweldig. Kon dat maar elke dag. Ik drink meestal wel een kleine whisk(e)y voor het slapengaan.
  maandag 2 mei 2011 @ 05:18:01 #103
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_96236107
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:43 schreef MPG het volgende:
Afgelopen weekend White Lion (huismerk Gall & Gall) gehad na een BBQ... Vloeibare toffee, maar voor zijn prijs eigenlijk best te doen. Zeker als je vantevoren weet dat de fles toch dezelfde avond nog helemaal leeg gaat :X ...
Ja joh. Als het echt om het drinken gaat hoeft het toch geen dure te zijn :@? Ik haal af en toe een 'goede' whiskey, ook mooi voor op tafel, maar voor mezelf vrijwel altijd goedkope 'troep' (die ik wel erg lekker vind).
  maandag 2 mei 2011 @ 08:40:53 #104
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96237329
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 05:15 schreef Grunge. het volgende:
Ik heb om en om bier en whisk(e)y gedronken en ik voel me weer geweldig. Kon dat maar elke dag. Ik drink meestal wel een kleine whisk(e)y voor het slapengaan.
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 05:18 schreef Grunge. het volgende:

[..]

Ja joh. Als het echt om het drinken gaat hoeft het toch geen dure te zijn :@? Ik haal af en toe een 'goede' whiskey, ook mooi voor op tafel, maar voor mezelf vrijwel altijd goedkope 'troep' (die ik wel erg lekker vind).
Je bent alcoholist, bedoel je?
Sterkte er mee... ^O^
pi_96239034
Die goedkope zooi vind ik over het algemeen echt niet te drinken. Ik drink whisky ook niet om er dronken van te worden, het is voor mij meer een luxeproduct, iets om van te genieten. Als ik wil zuipen drink ik bier en als het echt moet shotjes tequilla ofzo.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 mei 2011 @ 10:30:01 #106
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96239846
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 23:43 schreef MPG het volgende:
Afgelopen weekend White Lion (huismerk Gall & Gall) gehad na een BBQ... Vloeibare toffee, maar voor zijn prijs eigenlijk best te doen. Zeker als je vantevoren weet dat de fles toch dezelfde avond nog helemaal leeg gaat :X ...
Neem dan Glenn Talloch dat is beter slobberspul :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 6 mei 2011 @ 16:08:12 #107
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_96437923
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:30 schreef borisz het volgende:

[..]

Neem dan Glenn Talloch dat is beter slobberspul :P
*noteert

Vandaag overigens geen slobberspul gehaald, maar iets om eens goed van te genieten:

110506_112339_glenlivet_k.jpg
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_96438512
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 10:30 schreef borisz het volgende:

[..]

Neem dan Glenn Talloch dat is beter slobberspul :P
Agree. White Lion vind ik de chateau de migraine van de whisky, ik voel me altijd kut de volgende ochtend. Talloch is wel te doen ^O^ Maar zelf kies ik altijd red label. Vind ik net wat lekkerder op slobbergebied vanwege het iets hogere turfgehalte.
pi_96438727
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:08 schreef MPG het volgende:

[..]

*noteert

Vandaag overigens geen slobberspul gehaald, maar iets om eens goed van te genieten:

[ afbeelding ]
Ah Punica Oase, goeie keus :)

Vanavond een kleine Islay proeverij met de volgende zes schatjes:
Ardbeg, Ardbeg - Uigeadail (0.70 liter, 10 yrs, 54.20% )
Caol Ila, Caol Ila - Gordon & MacPhail Connoisseurs Choice (0.70 liter, 12yrs, 43.00% )
Bruichladdich, Bruichladdich - Micro Provenance Single Cask Evolution - Madeira (0.70 liter, 7 yrs, 46.00%)
Port Charlotte, Port Charlotte An Turas Mor (0.70 liter, 0 yrs, 46.00% )
Kilchoman, Kilchoman - Spring Release 2011 (0.70 liter, 4 yrs, 46.00% )
Ledaig, Ledaig - New - 10 years old Single Malt Whisky (0.70 liter, 10 yrs, 46.00% )

Ik ken er twee al wel van maar naar de rest ben ik zeer benieuwd, heb nu al dorst 8-)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_96438783
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:26 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ah Punica Oase, goeie keus :)

Vanavond een kleine Islay proeverij met de volgende zes schatjes:
Ardbeg, Ardbeg - Uigeadail (0.70 liter, 10 yrs, 54.20% )
Caol Ila, Caol Ila - Gordon & MacPhail Connoisseurs Choice (0.70 liter, 12yrs, 43.00% )
Bruichladdich, Bruichladdich - Micro Provenance Single Cask Evolution - Madeira (0.70 liter, 7 yrs, 46.00%)
Port Charlotte, Port Charlotte An Turas Mor (0.70 liter, 0 yrs, 46.00% )
Kilchoman, Kilchoman - Spring Release 2011 (0.70 liter, 4 yrs, 46.00% )
Ledaig, Ledaig - New - 10 years old Single Malt Whisky (0.70 liter, 10 yrs, 46.00% )

Ik ken er twee al wel van maar naar de rest ben ik zeer benieuwd, heb nu al dorst 8-)
Dat klinkt als mijn feestje :9~
Ik ga vanavond de recentelijk aangeschafte Laphroaig quarter cask maar eens aanbreken :Y
pi_96439798
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:27 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Dat klinkt als mijn feestje :9~
Ik ga vanavond de recentelijk aangeschafte Laphroaig quarter cask maar eens aanbreken :Y
Yup het mijne ook :) en ik ben niet eens degene die het regelt. Die quater cask had er ook prima tussen gekund lijkt me.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:06:55 #112
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96469098
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:26 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ah Punica Oase, goeie keus :)

Vanavond een kleine Islay proeverij met de volgende zes schatjes:

Ledaig, Ledaig - New - 10 years old Single Malt Whisky (0.70 liter, 10 yrs, 46.00% )
Pssst, die komt van Mull, niet van Islay. Maar hopelijk smaakte 'ie wel... :9
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:08:33 #113
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96471845
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:08 schreef MadMaster het volgende:
Just arrived, weliswaar een week te laat:

[ afbeelding ]

:P
Leuk hoor, maar wat ik belangrijk vind bij een whisky is dat ie te zuppen is. En al getest? :P
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:10:52 #115
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96471925
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:06 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Leuk hoor, maar wat ik belangrijk vind bij een whisky is dat ie te zuppen is. En al getest? :P
Nee, dat komt binnenkort wel.

Stel me er niet te veel bij voor.
St. George is een jonge, Engelse distilleerderij, dus de whisky zal ook niet al te oud zijn (NAS).
Just for fun dus, zoals ik eerder al aangaf... :P
pi_96474798
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:06 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Pssst, die komt van Mull, niet van Islay. Maar hopelijk smaakte 'ie wel... :9
Kwam eerder dit topic ook al ter sprake toch? Niet zo duur ook. Ken jij em zelf eigenlijk?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:27:08 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96475587
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:57 schreef Helly het volgende:

[..]

Kwam eerder dit topic ook al ter sprake toch? Niet zo duur ook. Ken jij em zelf eigenlijk?
Ik ken diverse Ledaig's, het geturfde broertje van Tobermory, deze heb ik een paar jaar geleden voor het laatst geproefd.
Ben er niet zo kapot van, een beetje 'dun'/vlak in geur en smaak. Maar qua prijs/kwaliteit is natuurlijk een topwhisky...
  zondag 8 mei 2011 @ 00:38:07 #118
50018 Karstman
Oeps?!?
pi_96492787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:27 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik ken diverse Ledaig's, het geturfde broertje van Tobermory, deze heb ik een paar jaar geleden voor het laatst geproefd.
Ben er niet zo kapot van, een beetje 'dun'/vlak in geur en smaak. Maar qua prijs/kwaliteit is natuurlijk een topwhisky...
Ja het is Island en geen Islay, dat wist ik, de organisator van de proeverij had er even overheen gekeken denk ik :)
Deze fles kan je overigens niet hebben geproefd als het een paar jaar geleden is want dit is een hele nieuwe variant (dit jaar geintroduceerd) van de 10 jarige als opvolger van de ook redelijk recent uitgebrachte NAS en 7 jaar oude. Hij is zeker niet meer dun of vlak te noemen, het is een mooie allround island geworden die een blijvertje wordt in mijn collectie.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 8 mei 2011 @ 10:42:42 #119
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96498474
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:38 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ja het is Island en geen Islay, dat wist ik, de organisator van de proeverij had er even overheen gekeken denk ik :)
Whatever, als 'ie maar smaakte en peated was, toch? ;)

quote:
Deze fles kan je overigens niet hebben geproefd als het een paar jaar geleden is want dit is een hele nieuwe variant (dit jaar geintroduceerd) van de 10 jarige als opvolger van de ook redelijk recent uitgebrachte NAS en 7 jaar oude.
Ik heb de OB versie van 2008 geproefd, wist niet dat jullie een recentere versie hadden.
Deze heb ik geproefd:



Jij hebt deze geproefd, gok ik:



Ledaig is sowieso niet mijn favoriete whisky, Tobermory ook niet trouwens...

quote:
Hij is zeker niet meer dun of vlak te noemen, het is een mooie allround island geworden die een blijvertje wordt in mijn collectie.
Smaken verschillen gelukkig (hoewel ik deze dan mogelijk niet ken, ik had het over kennelijk een oudere versie), maar zie hierboven.
  zondag 8 mei 2011 @ 23:16:54 #120
50018 Karstman
Oeps?!?
pi_96529470
Yup that be the new one. Ben zelf ook niet echt een Tobermory fan maar die hebben ook een nieuwe met dezelfde looks als deze nieuwe Ledaig, misschien stiekum maar eens proberen.

Winnaar van bovengenoemde proeverij was voor mij de Coal Illa vooral omdat hij zo anders is als de normale 12 jaar oude. De Bruichladdig was ook wel wat trouwens.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 9 mei 2011 @ 16:16:19 #122
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_96584605
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:16 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Maar er zijn er bij... O-) _O-
Die heb je hier niet genoemd, meen ik...
tja, dat is:
http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=145&whiskyid=19483

die is minder...
pi_96614393
Iemand bekend met:

Bowmore 1989 Murray McDavid Mission Gold
1989 - 2010 21 y Sherry Cask 479 btls 56.1 %
¤ 86,=

Leek mij een leuke aanwinst. Iemand die hem kent?
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:59:30 #125
128548 pavv
The computer says NO
pi_96665042
Kan geweldig zijn... maar kan ook een hele fijne zeepsmaak :r hebben. Ik zou niet snel ongeproefd een Bowmore kopen uit de periode 1980-1991.

op http://www.whiskytrain.nl/verslag-januari-2011/ staat dat ie buiten mededinging het best goed deed in een line-up met een aantal best knappe flessen. Ik heb het vermoeden dat als je bij Het Hekeltje even doorvraagt je nog best kans hebt dat ie ergens een kladje in een fles heeft staan.

succes... en als het geen FWP Bowmore is dan kom ik hem graag bij je proeven :Y
pi_96669522
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:14 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Vind ik ook, minimaal 5 flessen.
Of een veelvoud daarvan... ;)

Schotse warmhoudertjes... :P
Precies, minimaal 5 flessen....... open !

http://www.whiskybase.com/collection.php?userviewid=862
Take on the situation, but not the torment ...
pi_96673048
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:59 schreef pavv het volgende:
Kan geweldig zijn... maar kan ook een hele fijne zeepsmaak :r hebben. Ik zou niet snel ongeproefd een Bowmore kopen uit de periode 1980-1991.

op http://www.whiskytrain.nl/verslag-januari-2011/ staat dat ie buiten mededinging het best goed deed in een line-up met een aantal best knappe flessen. Ik heb het vermoeden dat als je bij Het Hekeltje even doorvraagt je nog best kans hebt dat ie ergens een kladje in een fles heeft staan.

succes... en als het geen FWP Bowmore is dan kom ik hem graag bij je proeven :Y
Geen kladje over... en ongeproefd durf ik het niet aan...

het is geworden:

mega donkere dram
Glenrothes 1990 Cadenhead Authentic Collection
1990 B. 10.2008
Sherry Butt 56.9 %
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:21:47 #128
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_96751625
Geheel onverwacht, en daarom des te specialer.

Als bedankje voor mijn hulp bij het huwelijk van mijn beste vrienden stonden ze ineens met deze op de stoep! Ook al ben ik normaal geen Bourbon drinker, hier zeg ik geen nee tegen :) Blanton's Straight From The Barrel, bijna 67%!

Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2011 @ 15:30:28 #129
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_96840683
Weet iemand de officiele 'regels' voor het kleuren van whisky te vinden? Hoeveelheden mg/l van welke stof, kleurgraad enzo?

Ik kan niet echt iets eenduidends vinden.
Carpe Libertatem
pi_96853645
Hoi,

Een aanrader voor de lezers van dit topic;

National Geographic Ultimate Factories Jack Daniels

Wie weet nog meer leuke docu's/films waarvan je trek krijgt in een dram ? c_/ :7

Cheers,

N.I.M.B.Y.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zondag 15 mei 2011 @ 20:48:32 #131
128548 pavv
The computer says NO
pi_96855927
@Boze appel... er zijn geen vaste 'regels' voor het bijkleuren van whisky. En gelukkig is er een tendens om het ook steeds minder vaak te doen. Dit betekent uiteraard niet dat het niet meer gebeurt en wanneer een distiller zijn whisky een donkerder kleurtje wilt geven zal hij doorgaans een weinig E150a toevoegen....beter bekend als karamel.

de SWA ziet er op toe dat whisky (in dit geval dus Schotse) alleen bestaat uit de basis ingrediënten: Water, graan en gist en hooguit wat karamel voor bijkleuring:

quote:
...which retains the colour, aroma and taste derived from the raw materials used in, and the method of, its production and maturation, and to which no substance other than water and plain caramel colouring may be added.
Meer info over de regels zoals die gelden voor het produceren van Schotse whisky vind je hier

Let op... dit geldt dus alleen voor Schotse whisky.... wat mensen buiten Schotland produceren mag voldoen aan hele andere regels (Ierland, Amerika, Japan, Canada, India, Frankrijk, Engeland, Nederland, Belgie, Taiwan, etc)
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2011 @ 23:03:53 #132
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_97012649
Net proeverijtje gehad.

Voorafje: Adelphi Private Stock (altijd een lekkere blend, zeker voor de prijs)

- First Cask Littlemill 1990, 20yo, 56,20%
- Exclusive Malts Aberfeldy 1983, 27 yo, 43,4%
- Berry Brothers Glenlivet 1994, 16 yo, 58,9%
- Carn Mor Celebrations of the Cask. Highland Park, 1994, 16 yo, 55%
- Exclusive Malts, Bunnahabhain 1988, 22 yo, 52,7%
- Blackadder Raw Cask Smoking Islay, 10 yo, 59,6%
- Douglas Laing Old And Rare Platinum Bowmore 1987, 23 yo, 59,1%
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2011 @ 23:15:35 #133
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_97013337
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:48 schreef pavv het volgende:
@Boze appel... er zijn geen vaste 'regels' voor het bijkleuren van whisky. En gelukkig is er een tendens om het ook steeds minder vaak te doen. Dit betekent uiteraard niet dat het niet meer gebeurt en wanneer een distiller zijn whisky een donkerder kleurtje wilt geven zal hij doorgaans een weinig E150a toevoegen....beter bekend als karamel.

de SWA ziet er op toe dat whisky (in dit geval dus Schotse) alleen bestaat uit de basis ingrediënten: Water, graan en gist en hooguit wat karamel voor bijkleuring:

[..]

Meer info over de regels zoals die gelden voor het produceren van Schotse whisky vind je hier

Let op... dit geldt dus alleen voor Schotse whisky.... wat mensen buiten Schotland produceren mag voldoen aan hele andere regels (Ierland, Amerika, Japan, Canada, India, Frankrijk, Engeland, Nederland, Belgie, Taiwan, etc)
Dank je wel. :)
Carpe Libertatem
pi_97014137
Ik ben nog een newb maar ik heb Glenlivet 12yo gekregen met tasting glasses, moet je daar nog iets mee doen voordat je inschenkt?

Dus omspoelen of wat dan ook? Mijn gevoel zegt van niet :')
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2011 @ 00:15:18 #135
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_97015802
Geen idee, ik heb 'm ook en ik drink 'm gewoon op. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:42:45 #136
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_97020402
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:33 schreef RacerDKB het volgende:
Ik ben nog een newb maar ik heb Glenlivet 12yo gekregen met tasting glasses, moet je daar nog iets mee doen voordat je inschenkt?

Dus omspoelen of wat dan ook? Mijn gevoel zegt van niet :')
Jouw gevoel heeft gelijk. Een tasting glass is geen bierglas, moet dus droog en schoon zijn. Geen druppel water, niet walsen met een ijsblokje, gewoon puur. Althans, dat is mijn ongezouten mening.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:54:48 #137
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_97020594
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:42 schreef robdriessen het volgende:

Althans, dat is mijn ongezouten mening.
Die van mij ook... :Y
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:56:38 #138
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_97020621
De komende week via Glasgow, Troon, Campbeltown, Islay, Ballycastle (N-Ierland) met dit vehikel de diverse distilleerderijen daar bezoeken en daarna nog een weekje Highlands en Speyside er achter aan... *O*

  donderdag 19 mei 2011 @ 09:35:45 #139
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_97021336
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:42 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Jouw gevoel heeft gelijk. Een tasting glass is geen bierglas, moet dus droog en schoon zijn. Geen druppel water, niet walsen met een ijsblokje, gewoon puur. Althans, dat is mijn ongezouten mening.
Mee eens :) .
Eventueel zou je een druppeltje water toe kunnen voegen, om extra aroma's los te maken.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_97026061
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:42 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Jouw gevoel heeft gelijk. Een tasting glass is geen bierglas, moet dus droog en schoon zijn. Geen druppel water, niet walsen met een ijsblokje, gewoon puur. Althans, dat is mijn ongezouten mening.
Ik was sowieso van plan er niks doorheen te pleuren (dat doe ik alleen bij goedkopere meuk) maar je weet het nooit, straks moest je het even omspoelen.

Vanavond maar eens de fles aanbreken dan :P
pi_97115328
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:03 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ik was sowieso van plan er niks doorheen te pleuren (dat doe ik alleen bij goedkopere meuk) maar je weet het nooit, straks moest je het even omspoelen.

Vanavond maar eens de fles aanbreken dan :P
Omspoelen om je glas stofvrij te maken en daarna gewoon afdrogen, mag altijd natuurlijk :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_97156387
Iemand hier toevallig ook nog naar "a trip to whiskyland" geweest afgelopen tweede paasdag? Inmiddels alweer de tweede keer dat het georganiseerd is en ook dit keer was het erg geslaagd. Helaas (volgens mij) niet helemaal uitverkocht maar het was wel prachtig weer en uiteraard smaakte de whisky's weer als vanouds :9

Geproefd:
• Auchentoshan - Three Wood
• Springbank CV
• Hazelburn CV
• Kilkerran - Work in Progress
• Longrow - Gaja Barolo Finish
• Arran - Thistle
• Tobermory - (?)
• Ledaig - (?)
• Kilchoman - Spring Release
• Highland Park - Alchemist
• Talisker - Fascadale, Adelphi
• Scapa - Gordon & McPhail

Het is alweer een maandje terug dus kan me niet alle smaken nog herinneren, maar die Auchentoshan Three Wood en die Longrow op Gaja Barolo vaten gefinished waren verassend lekker. Die Ledaig combineerde prima met de haggis en die Highland Park van de Alchemist blijft fantastisch. De toekomst van Kilkerran is veelbelovend als ze nu al met zo een mooie (5 jaar jonge) whisky komen en Kilchoman gaat het de komende 1000 jaar vast ook goed doen bij de "rook" liefhebbers.

Volgend jaar zeker weer heen, het blijft een geweldige lokatie en proeverij :)
pi_97252447
heb net ook weer een lekker flesje gekocht.



Mijn favoriet :9
pi_97289789
Is dit de moeite waard?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_97290633
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:41 schreef Stokstaart het volgende:
Is dit de moeite waard?
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je?
pi_97290691
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:06 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Issie een beetje te drinken? Of zeg je van nou nee. Ik zoek een lekkere (beginners)whiskey voor niet al teveel geld.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_97291588
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:08 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Issie een beetje te drinken? Of zeg je van nou nee. Ik zoek een lekkere (beginners)whiskey voor niet al teveel geld.
Heb zelf de green label nooit geproefd dus kan je daarin niet adviseren.
Maar als je een lekkere niet te dure beginnerswhisky zoekt dan kan ik je de Aberlour van harte aanraden.
Deze Whiskey heeft mij als beginner helemaal enthousiast gekregen :Y
te koop voor zo rond de 30 euro

pi_97296153
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:32 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Heb zelf de green label nooit geproefd dus kan je daarin niet adviseren.
Maar als je een lekkere niet te dure beginnerswhisky zoekt dan kan ik je de Aberlour van harte aanraden.
Deze Whiskey heeft mij als beginner helemaal enthousiast gekregen :Y
te koop voor zo rond de 30 euro

[ afbeelding ]
Heb nu deze gehaald:



Volgens mevrouw afkomstig van het terrein waar ze ook de Glenfiddich maken. Maar dan een kleiner fabriekje o.i.d. . Prijs was 32,95 dus viel ook erg mee :) .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_97296245
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Heb nu deze gehaald:

[ afbeelding ]

Volgens mevrouw afkomstig van het terrein waar ze ook de Glenfiddich maken. Maar dan een kleiner fabriekje o.i.d. .
mooie fles wel, klinkt goed! Ben wel nieuwsgierig naar alle lekkers dat hier voorbij komt...
pi_97297998
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Heb nu deze gehaald:

[ afbeelding ]

Volgens mevrouw afkomstig van het terrein waar ze ook de Glenfiddich maken. Maar dan een kleiner fabriekje o.i.d. . Prijs was 32,95 dus viel ook erg mee :) .
Gefeliciteerd, je hebt echt een hele fijne whisky gekocht. Prijs kwaliteit verhouding een toppertje deze zit bij mij standaard in de collectie (wel in een literfles want dan lijkt het alsof hij minder snel leeg gaat ;))
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:26:39 #151
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_97298754
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Heb nu deze gehaald:

[ afbeelding ]

Volgens mevrouw afkomstig van het terrein waar ze ook de Glenfiddich maken. Maar dan een kleiner fabriekje o.i.d. . Prijs was 32,95 dus viel ook erg mee :) .
Balvenie is inderdaad ook van William Grant & Sons.
Prima aanschaf, voor dat geld.

Ik heb zelf een tijdje terug mogen genieten van de 17yo Madeira Cask Finish van The Balvenie. Ook bijzonder smakelijk :9 .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_97303843
Vandaag laatste dag op kantoor en gisteren hebben we dat uitgebreid gevierd. Ik heb van mijn gewaardeerde collega's drie flessen gekregen:
- Glenfiddich 12yr
- Laphroaig 10 yr Cask Strength
- Glen Garioch 12yr

Binnenkort maar eens proeven :9~
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_97319825
In de aanbieding bij de Makro zag ik Connemara Peated single malt liggen.
Ik ben pas geleden nog in Connemara geweest in Ierland en dat is een adembenemend mooi gebied dus ik was erg benieuwd.

Het is een heel bijzondere whiskey! erg rokerig. Als ik mijn ogen sluit zie ik me al zitten in een pub in Ierland voor een open haard :D
pi_97371424
weet iemand een winkel(keten) waar ik mooie whiskey glazen kan kopen?
de lokale slijter verkoopt geen glazen.

ik zoek een nosing/tasting glas zoals het bekend glencairn glas.
ik heb er nu 1 die gratis bij een fles glenmorangie zat. maar met 1 glas kun je natuurlijk geen gasten ontvangen..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_97390836
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:02 schreef gianni61 het volgende:
weet iemand een winkel(keten) waar ik mooie whiskey glazen kan kopen?
de lokale slijter verkoopt geen glazen.

ik zoek een nosing/tasting glas zoals het bekend glencairn glas.
ik heb er nu 1 die gratis bij een fles glenmorangie zat. maar met 1 glas kun je natuurlijk geen gasten ontvangen..
http://www.whiskyglas.eu/c-880261/bestellen/

http://www.whiskyglazen.nl/whisky_glazen_bestellen.php?pid=3

:Y
pi_97390902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:18 schreef jeoff het volgende:
In de aanbieding bij de Makro zag ik Connemara Peated single malt liggen.
Ik ben pas geleden nog in Connemara geweest in Ierland en dat is een adembenemend mooi gebied dus ik was erg benieuwd.

Het is een heel bijzondere whiskey! erg rokerig. Als ik mijn ogen sluit zie ik me al zitten in een pub in Ierland voor een open haard :D
hehe, ik had net op de vorige pagina gepost dat ik die ook gekocht had, zoooooo lekker :)
Echt mn favoriete whisky
pi_97393996
Vandaag deze jongen opgepikt :9


Heerlijke whisky *O*
  vrijdag 27 mei 2011 @ 19:21:31 #158
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_97394477
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:09 schreef CrashO het volgende:
Vandaag deze jongen opgepikt :9
[ afbeelding ]

Heerlijke whisky *O*
Heej, die heb ik laatst aan mn vriend cadeau gedaan. Best lekker idd.
pi_97423419
Wat is een lekkere, niet al te dure (20-30 eu) whisk(e)y voor een beginnende drinker?
Een whisk(e)y met een niet al te erge turfsmaak.
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_97424140
Glenfiddich 12
Dalwhinnie 15

Glenfiddich vind ik wat fruitig, Dalwhinnie neigt meer naar honing. Hoewel een beginnend drinker allebei waarschijnlijk alleen maar naar veel alcohol vindt smaken :+

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 17:07:45 ]
pi_97430369
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:43 schreef dralion13 het volgende:
Wat is een lekkere, niet al te dure (20-30 eu) whisk(e)y voor een beginnende drinker?
Een whisk(e)y met een niet al te erge turfsmaak.
Voor een beginnende malt drinker zijn de volgende flessen betaalbaar en een goede start:
Balvenie double wood
Glenfarclas 12
Aberlour 10
Glenmorangie original
Dalmore 12

of iets steviger:
Highland Park 12
Talisker 10
clynelish 14
scapa 14
pi_97451202
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:09 schreef CrashO het volgende:
Vandaag deze jongen opgepikt :9
[ afbeelding ]

Heerlijke whisky *O*
Yep, die moet ik ook maar weer eens aanvullen :)
pi_97463202
Mooie glazen van een distillerij vind je vaak alleen i.c.m. een fles, maar heeft iemand enig idee waar je zulke glazen los kunt halen/bestellen?
pi_97464114
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:07 schreef Swaffellaar het volgende:
Mooie glazen van een distillerij vind je vaak alleen i.c.m. een fles, maar heeft iemand enig idee waar je zulke glazen los kunt halen/bestellen?
dit is misschien iets voor jou: http://link.marktplaats.nl/451520568
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_97467982
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 18:38 schreef gianni61 het volgende:

[..]

dit is misschien iets voor jou: http://link.marktplaats.nl/451520568
Dat zijn wel fijne glazen overigens, heb er eentje kado gekregen en merk dat ik hem nu vaker gebruik dan de glencairn glazen of de tumblers.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_97632734
over 10 minuten op national geographic:
Megafactories: Jack Daniels
Reportageserie

Volg de levenscyclus van Amerikaanse bourbon, van het maïsveld tot de bottelarij in het kleine stadje Lynchburg, Tennessee.

^O^
pi_97633740
Oeh, staat ook in 720p op usenet zie ik.
Zo ook even gaan kijken *O* *O*
pi_97776090
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:18 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dat zijn wel fijne glazen overigens, heb er eentje kado gekregen en merk dat ik hem nu vaker gebruik dan de glencairn glazen of de tumblers.
Klein kickje voor de liefhebbers van dat glas :P
De komende 2 weken bij de mitra in de aanbieding voor 6 euro per stuk. met een 5cl flesje Bowmore 12yo erbij *O* . (hoewel de aanbieding niet zoooo geweldig is omdat hij normaal 1 euro meer kost..). edoch, het is goedkoper als die marktplaatslink omdat je daar verzendkosten hebt ^O^
pi_97797024
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:32 schreef CrashO het volgende:

[..]

Klein kickje voor de liefhebbers van dat glas :P
De komende 2 weken bij de mitra in de aanbieding voor 6 euro per stuk. met een 5cl flesje Bowmore 12yo erbij *O* . (hoewel de aanbieding niet zoooo geweldig is omdat hij normaal 1 euro meer kost..). edoch, het is goedkoper als die marktplaatslink omdat je daar verzendkosten hebt ^O^
Ik heb 'm zojuist ook gehaald :) Leuk glaasje ja. Ze hadden er nog maar 1 bij de lokale Mitra. Wil eigenlijk nog een paar van die glaasjes halen :P
Vind het net als met bierglazen wel leuk om bijpassende glazen te hebben voor whiskies die ik regelmatig drink. Ook nog op zoek naar een glenfiddich-glas :P
pi_97830354
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:32 schreef CrashO het volgende:

[..]

Klein kickje voor de liefhebbers van dat glas :P
De komende 2 weken bij de mitra in de aanbieding voor 6 euro per stuk. met een 5cl flesje Bowmore 12yo erbij *O* . (hoewel de aanbieding niet zoooo geweldig is omdat hij normaal 1 euro meer kost..). edoch, het is goedkoper als die marktplaatslink omdat je daar verzendkosten hebt ^O^
hmm, eens zoeken of hier ergens een mitra in de buurt is..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:50:36 #171
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_97834761
Voor de glas-o-fielen:

Bezoek eens wat proeverijen van specifieke distilleerderijen/onafhankelijke whisky-bottelaars en/of importeurs.
Diverse whisky verenigingen/-clubs en slijters organiseren dit soort proeverijen.
Vaak krijg je dan de whisky in glazen met hun logo er op vermeld en als je het netjes vraagt, mag je er vaak wel één meenemen na afloop...

Op deze manier heb ik inmiddels een kast vol aan verschillende glazen bij elkaar gesprokkeld...
pi_97834955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:50 schreef MadMaster het volgende:
Zo, weer terug? Hoe was de vakantie, nog iets lekkers meegenomen?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:01:27 #173
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_97835097
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:57 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zo, weer terug? Hoe was de vakantie, nog iets lekkers meegenomen?
Vakantie van 2 weken Schotland incl. Whisky Festival op Islay per zeilschip was geweldig!!
Wel wat veel wind soms, tot windkracht 12...

Voor de eerste helft van onze vakantie, zie het fotoalbum...

Verder 24 flessen mee terug genomen... :P
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:04:45 #174
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_97835207
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:14 schreef gianni61 het volgende:

[..]

hmm, eens zoeken of hier ergens een mitra in de buurt is..
http://www.mitra.nl/winkels.php
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:40:26 #175
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:55:09 #176
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97943487
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:47 schreef Agiath het volgende:
Zo, kijk wat er net binnenkomt

[ afbeelding ]

Alleen die signature is dus van mij ;) Maar het huis is weer voorzien de komende tijd, dat worden proef avonden :7
Hoe verhoudt die bowmore zich t.o.v. die Laphroaig? Heb zelf in de taxfree shop een Bowmore 18yr gekocht (erg jummie) maar zat te twijfelen tussen Bowmore en Laphroaig.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:56:15 #177
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97943550
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:43 schreef dralion13 het volgende:
Wat is een lekkere, niet al te dure (20-30 eu) whisk(e)y voor een beginnende drinker?
Een whisk(e)y met een niet al te erge turfsmaak.
The Glenlivet 12 vind ik zelf erg lekker en die's niet te turfig.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_97946326
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:55 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hoe verhoudt die bowmore zich t.o.v. die Laphroaig? Heb zelf in de taxfree shop een Bowmore 18yr gekocht (erg jummie) maar zat te twijfelen tussen Bowmore en Laphroaig.
Laphroaig is erg hardcore vergeleken met een Bowmore. Véél jodium.
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:44:52 #179
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97947784
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:05 schreef PilgrimSands het volgende:
Laphroaig is erg hardcore vergeleken met een Bowmore. Véél jodium.
Hmm, dan maar eens kijken of ik dat bij iemand kan proeven voordat ik een fles koop. Thanks.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:45:53 #180
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_97950350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:44 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hmm, dan maar eens kijken of ik dat bij iemand kan proeven voordat ik een fles koop. Thanks.
Zou ik wel doen indd. Either you love it, or you hate it :P .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_98027251
Sinds ik de Glenlivet 18 bij een vriend heb gedronken ben ik helemaal om. Eind tienerjaren weleens een whisky gedronken, maar ik vond het niet lekker. Sindsdien ook nooit meer geprobeerd, tot een maand of 3 geleden die Glenlivet 18.

Vorige keer een Chivas Regal 12 gehaald en vandaag twee single malt: Glenlivet 12 en Dalwhinnie 15. Vanavond lekker relaxen en proeven. :Y
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2011 @ 16:14:13 #182
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98027732
Zo, net terug uit Gran Canaria en op de terugweg 2 flesjes meegenomen voor weinig. Accijns doen ze daar geloof ik niet zo aan en dat is wel fijn.

Glenfiddich 12yo en The Black Grouse. En: allebei de vólle liter! :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 12:21:50 #183
45833 crew  Fogel
pi_98058831
Waar zit de "volg topic" knop in de mobiele layout?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 12 juni 2011 @ 12:25:53 #184
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_98058970
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:21 schreef Fogel het volgende:
Waar zit de "volg topic" knop in de mobiele layout?
Relevantie met dit topic is niet erg hoog, maar het is dat vinkje rechtsonderin :)
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 12:29:53 #185
45833 crew  Fogel
pi_98059130
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:25 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Relevantie met dit topic is niet erg hoog, maar het is dat vinkje rechtsonderin :)
De relevantie is dat ik topic wil volgen maar momenteel nog geen bijdrage heb. Door de vraag te stellen is het een verkapte tvp ;)
Maar bedankt, vink gevonden :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98064807
Vrijdag m'n eerste bourbon gekocht, een Blanton's :) Vind 'm wel érg lekker stiekum :) Verder nog een dalwhinnie 15 op de kop getikt, die vanavond maar eens proberen :)
pi_98066720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:55 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hoe verhoudt die bowmore zich t.o.v. die Laphroaig? Heb zelf in de taxfree shop een Bowmore 18yr gekocht (erg jummie) maar zat te twijfelen tussen Bowmore en Laphroaig.
Laphroaig is, zoals al gezegd, inderdaad nog iets sterker in de smaak als het om turf en jodium aankomt.

Zelf ben ik erg fan van die quarter cask, maar vind ik een bowmore 12 ook erg lekker. Als het er echt op aankomt neig ik wel wat naar Laphroaig, maar misschien moet ik ze nog meer proeven.

Omdat we op huisnummer 17 wonen gaan we binnenkort een Bowmore 17y halen 8-) Ben benieuwd hoe die is, laatst Laproaigh 18y geproefd, ook erg nice.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zondag 12 juni 2011 @ 15:57:26 #188
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98066993
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:49 schreef Agiath het volgende:

Omdat we op huisnummer 17 wonen gaan we binnenkort een Bowmore 17y halen 8-)
Wees blij dat je niet op nummer 60 of 70 woont dan... 8-)
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2011 @ 16:30:58 #189
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98068342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:44 schreef DeZoektocht het volgende:
heb net ook weer een lekker flesje gekocht.

[ afbeelding ]

Mijn favoriet :9
Laatst een setje van 3 kleine proefflesjes Connemara gekregen. Zal me benieuwen. :9
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_98068938
Zit daar ook een Connemara cask strength bij? Heerlijke whiskey is dat.
pi_98082348
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Wees blij dat je niet op nummer 60 of 70 woont dan... 8-)
Ach, wat is een whisky van 1000 euro nou op een huis :P
  zondag 12 juni 2011 @ 21:42:11 #192
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98083658
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:25 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ach, wat is een whisky van 1000 euro nou op een huis :P
Een 70 jaar oude Mortlach of Glenlivet kost iets meer, 13.500 Engelse Ponden om precies te zijn... :P
pi_98106384
Hmm ik woon op 45A, wordt dat dan een 45 jaar oude whisky met een A?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98106447
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Een 70 jaar oude Mortlach of Glenlivet kost iets meer, 13.500 Engelse Ponden om precies te zijn... :P
Om maar even ontopic te blijven vind ik de prijzen van die oudere whiskies belachelijk, en totaal nutteloos om zoiets aan te schaffen. Welke smaak gaat een whisky in godsnaam in 70 jaar ontwikkelen dat het in de eerste 30 jaar nog niet gedaan heeft? In ieder geval niet zodanig veel dat een normale sterveling dat proeft.
Meer een statussymbool dan dat het daadwerkelijk een heel erg goed drankje is imo.
Als je in de eerste 20-30 jaar nog geen kanon van een whisky kunt ontwikkelen is er ergens in je proces iets mis.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:23:35 #195
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98106449
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Wees blij dat je niet op nummer 60 of 70 woont dan... 8-)
Nee, ik dan... Ik woon op een huisnummer om en nabij de 200 :X :X ....
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_98106595
quote:
11s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:23 schreef MPG het volgende:

[..]

Nee, ik dan... Ik woon op een huisnummer om en nabij de 200 :X :X ....
En in de VS heb je huisnummers in de buurt van 50.000 :P Tricky!
  maandag 13 juni 2011 @ 12:39:01 #197
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98107099
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:26 schreef Intrepidity het volgende:
En in de VS heb je huisnummers in de buurt van 50.000 :P Tricky!
Betekent overigens meestal niet dat er 50000 huizen staan, maargoed :) Een 10000 jaar oude whiskey, tja, weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen :P
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98107166
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:39 schreef Catbert het volgende:

[..]

Betekent overigens meestal niet dat er 50000 huizen staan, maargoed :) Een 10000 jaar oude whiskey, tja, weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen :P
Klopt, over het algemeen springt het huisnummer met 100 omhoog na een kruising. Dus dat zegt slechts dat er 500 kruisingen zijn geweest. Nog steeds een behoorlijke straat :P
  maandag 13 juni 2011 @ 12:48:30 #199
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98107542
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:40 schreef Intrepidity het volgende:
Klopt, over het algemeen springt het huisnummer met 100 omhoog na een kruising. Dus dat zegt slechts dat er 500 kruisingen zijn geweest. Nog steeds een behoorlijke straat :P
Dat niet alleen, je hebt vaak gebouwen met suites (kleine kantoortjes) waarbij ze per gebouw met 500 of 1000 ophogen, omdat ze niet weten hoeveel suites er in het gebouw zitten. Maar dit zijn er over het algemeen bij lange na geen 500.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98108351
zijn we nu het huisnummeringsysteem in de VS aan het bespreken in het whiskytopic? :P
  maandag 13 juni 2011 @ 13:15:52 #201
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98108716
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:07 schreef maen het volgende:
zijn we nu het huisnummeringsysteem in de VS aan het bespreken in het whiskytopic? :P
Klaarblijkelijk. Kunnen we het beter over die Glenlivet Nadurra hebben, nietwaar?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_98108735
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:07 schreef maen het volgende:
zijn we nu het huisnummeringsysteem in de VS aan het bespreken in het whiskytopic? :P
Na een discussie over wat nou eigenlijk het hoogste huisnummer is komen we straks bij een klein verlaten zandweggetje uit, en helemaal aan het eind van dat weggetje vinden we een houten huisje met een oude man op een schommelstoel die in zijn boerenschuur een totaal onbekend bourbondistillerijtje heeft staan. En dat blijkt dan potverdikkie de beste whiskey op deze aardkloot te zijn O+ Ofzo.
pi_98108870
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:15 schreef MPG het volgende:


[..]

Klaarblijkelijk. Kunnen we het beter over die Glenlivet Nadurra hebben, nietwaar?
jazeker!

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:16 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Na een discussie over wat nou eigenlijk het hoogste huisnummer is komen we straks bij een klein verlaten zandweggetje uit, en helemaal aan het eind van dat weggetje vinden we een houten huisje met een oude man op een schommelstoel die in zijn boerenschuur een totaal onbekend bourbondistillerijtje heeft staan. En dat blijkt dan potverdikkie de beste whiskey op deze aardkloot te zijn O+ Ofzo.
in dat geval ga ik graag mee op avontuur! ;)
hoe zit het met de nummering in Schotland dan? :P
pi_98122235
Ik heb nu een flesje of 10 staan en ben de laatste tijd voornamelijk aan het genieten van de Laphroaig QC en Caol Ila 12 _O_

Heeft iemand ervaring met de Big Peat? Hoe verhoudt die zich met de 2 bovengenoemden?

Ik hoop dat er meer distillerijen zijn die de E150a achterwege gaan laten....prachtig, zo'n blanke whisky a la Kilchoman en Caol Ila 12.
  † In Memoriam † maandag 13 juni 2011 @ 18:56:53 #205
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98123164
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:08 schreef Cynix ® het volgende:
Eigenlijk moet je altijd toch wel minimaal een fles of 5 op voorraad hebben, zodat je wat kunt afwisselen en ook beter kunt vergelijken. Het maakt de beleving ook leuker.
Inmiddels opgehoogd naar 10 flesjes, je moet wat te kiezen hebben. :7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_98123830
Heeft ook z'n nadelen :')

Ik pak regelmatig een fles en dan besluit ik een paar tellen later alsnog een andere te pakken (of nog een 2e keer wisselen) :')

Neemt nog een slokje van de Lagavulin en een trekje van de Hajenius :P
pi_98134129
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:35 schreef Swaffellaar het volgende:
Ik heb nu een flesje of 10 staan en ben de laatste tijd voornamelijk aan het genieten van de Laphroaig QC en Caol Ila 12 _O_

Heeft iemand ervaring met de Big Peat? Hoe verhoudt die zich met de 2 bovengenoemden?

Ik hoop dat er meer distillerijen zijn die de E150a achterwege gaan laten....prachtig, zo'n blanke whisky a la Kilchoman en Caol Ila 12.
Uitstekende verkopers die Schotten. Kleurstoffen en chill filtration weg laten en er vervolgens meer geld voor gaan vragen :P
  maandag 13 juni 2011 @ 22:59:21 #208
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98138712
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:56 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Uitstekende verkopers die Schotten. Kleurstoffen en chill filtration weg laten en er vervolgens meer geld voor gaan vragen :P
Meer is in dit geval dan ook minder... :7
  maandag 13 juni 2011 @ 23:32:34 #209
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98140695
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:19 schreef maen het volgende:

[..]

jazeker!
Ik ben er iig blij mee. Uitstekende aanschaf, al zeg ik het zelf. Nu alleen uitkijken dattie er niet te hard doorheen gaat :X ...
quote:
[..]

in dat geval ga ik graag mee op avontuur! ;)
hoe zit het met de nummering in Schotland dan? :P
Dat lijkt me een uitstekend onderwerp om eens op locatie te onderzoeken. Uiteraard i.c.m. de nodige bijbehorende versnaperingen :9 .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  maandag 13 juni 2011 @ 23:33:05 #210
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98140725
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:59 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Meer is in dit geval dan ook minder... :7
Less is more :7 , bedoel je?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_98140783
quote:
17s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:32 schreef MPG het volgende:

[..]

Ik ben er iig blij mee. Uitstekende aanschaf, al zeg ik het zelf. Nu alleen uitkijken dattie er niet te hard doorheen gaat :X ...

[..]

Dat lijkt me een uitstekend onderwerp om eens op locatie te onderzoeken. Uiteraard i.c.m. de nodige bijbehorende versnaperingen :9 .
vind ik ook! op beide;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:09:18 #212
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98142364
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:33 schreef MPG het volgende:

[..]

Less is more :7 , bedoel je?
Nee, more is less als het om E150 en chill filtration gaat...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:12:53 #213
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98142493
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Nee, more is less als het om E150 en chill filtration gaat...
Dat ook, inderdaad...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_98145859
Hulp gevraagd. Ik vond de Dalwhinnie 15 niet lekker en de Glenlivet 12 wel. Zelfde geldt voor de Glenlivet 18. ^O^

Welke whisky raden jullie me aan om te proberen?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 08:43:26 #215
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98146827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 05:25 schreef psychosomatic het volgende:
Hulp gevraagd. Ik vond de Dalwhinnie 15 niet lekker en de Glenlivet 12 wel. Zelfde geldt voor de Glenlivet 18. ^O^

Welke whisky raden jullie me aan om te proberen?
Probeer uit het gangbare whiskyassortiment eens de volgende 'mildere' whiskies:

• Cragganmore
• Aberlour
• Highland Park
• Macallan
• Glenfarclas
• Glen Moray
• Benriach
• Glendronach

Ik raad je aan om een whisky-festival/-proeverij te bezoeken waar meerdere whiskies aanwezig zijn en je zo uit een wat ruimer assortiment je keuze kan bepalen.

En, hoewel zeer beperkt, mischien heb je hier ook iets aan:

pi_98146911
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 08:43 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Probeer uit het gangbare whiskyassortiment eens de volgende 'mildere' whiskies:

• Cragganmore
• Aberlour
• Highland Park
• Macallan
• Glenfarclas
• Glen Moray
• Benriach
• Glendronach

Ik raad je aan om een whisky-festival/-proeverij te bezoeken waar meerdere whiskies aanwezig zijn en je zo uit een wat ruimer assortiment je keuze kan bepalen.

Ik ga daar binnenkort mee aan de slag. Ik was sowieso van plan om met een vriend zo'n proeverij te bezoeken om wat beter te bepalen wat mijn smaak nou precies is. Bedankt voor je input! ^O^
  dinsdag 14 juni 2011 @ 08:53:10 #217
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98146948
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 08:50 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Ik ga daar binnenkort mee aan de slag. Ik was sowieso van plan om met een vriend zo'n proeverij te bezoeken om wat beter te bepalen wat mijn smaak nou precies is. Bedankt voor je input! ^O^
A.s weekend kan je in Den Haag al terecht op het Summer Spirit-festival: http://www.summerspirit.nl/whisky.html
pi_98204546
Iemand nog aanbevelingen voor een whisky van rond de 15 a 20 euro? Leek me wel leuk als cadeautje voor vaderdag.

Het is natuurlijk niet zo veel geld, maar we zijn ook geen fijnproevers! Een vriend had laatst een rokerige whisky mee genomen, die was best lekker. Maar dan zit je waarschijnlijk al in de wat hogere prijsclasses.
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:43:20 #219
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98204794
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:38 schreef GuitarJJ het volgende:
Iemand nog aanbevelingen voor een whisky van rond de 15 a 20 euro? Leek me wel leuk als cadeautje voor vaderdag.

Het is natuurlijk niet zo veel geld, maar we zijn ook geen fijnproevers! Een vriend had laatst een rokerige whisky mee genomen, die was best lekker. Maar dan zit je waarschijnlijk al in de wat hogere prijsclasses.
Deze Signatory Islay 5y zonder naamsaanduididing van de distileerderij (maar het is een jonge Laphroaig ;) ) kost rond de 20 Euro...

pi_98204858
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:38 schreef GuitarJJ het volgende:
Iemand nog aanbevelingen voor een whisky van rond de 15 a 20 euro? Leek me wel leuk als cadeautje voor vaderdag.

Het is natuurlijk niet zo veel geld, maar we zijn ook geen fijnproevers! Een vriend had laatst een rokerige whisky mee genomen, die was best lekker. Maar dan zit je waarschijnlijk al in de wat hogere prijsclasses.
Budget: Glen Talloch
Of anders bij Dirck III momenteel Dimple 15yo voor 20 euro, misschien Glenlivet 12yo ook wel voor 22-23 euro.
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:46:06 #221
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98204922
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:44 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Budget: Glen Talloch
Of anders bij Dirck III momenteel Dimple 15yo voor 20 euro, misschien Glenlivet 12yo ook wel voor 22-23 euro.
Die zijn alleen niet rokerig... :7
pi_98204998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Die zijn alleen niet rokerig... :7
Nee maar ik wist niet zeker of dat een vereiste was of meer van ''Bijvoorbeeld iets rokerigs vinden we lekker'' :@
pi_98205144
Thanks beiden! Het hoeft niet per see rokerig te zijn, maar het is wel een pré! :)

Zouden ze die Signatory Islay ook bij de Gall&Gall of Mitra hebben?
pi_98205419
Ik vind zelf de Finlaggan original peaty wel lekker als budget malt :Y

Had hem laatst bij de mitra voor < 25 euro meegenomen O+

Doet me kwa smaak denken aan een jonge ardbeg. ( < 7 jaar), erg lekker :9~
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:57:47 #226
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98205486
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:50 schreef GuitarJJ het volgende:
Thanks beiden! Het hoeft niet per see rokerig te zijn, maar het is wel een pré! :)

Zouden ze die Signatory Islay ook bij de Gall&Gall of Mitra hebben?
Nee, die Signatory hebben ze niet bij de Gall & Gall, die vind je alleen bij de gespecialiseerde slijter.
pi_98205780
Black Bottle is ook een aanrader, kost rond de 17 euro :) Is een blend van islay malts (en waarschijnlijk wat graanwhiskies). Anders Smokey Joe, rond de 25 euro.
pi_98205848
Gall & Gall is eigenlijk best een prutwinkel, duur en matig aanbod qua alles.

Fles drank in de aanbieding daar is even duur als dezelfde fles bij een normale slijter of het slijterijgedeelte van een supermarkt..
pi_98206225
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 16:04 schreef RacerDKB het volgende:
Gall & Gall is eigenlijk best een prutwinkel, duur en matig aanbod qua alles.

Fles drank in de aanbieding daar is even duur als dezelfde fles bij een normale slijter of het slijterijgedeelte van een supermarkt..
Klopt. Een lokale slijter in de stad waar ik woon is nog goedkoper. Geen onderdeel van een groter bedrijf ofzo, gewoon een eenmanszaakje. Als hij het zelfs goedkoper kan aanbieden en ervan kan leven moet de marge bij G&G wel vrij groot zijn.
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2011 @ 16:46:17 #230
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98207938
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 16:45 schreef PilgrimSands het volgende:
Zit daar ook een Connemara cask strength bij? Heerlijke whiskey is dat.
Yep. :Y

Single malt, 12y, Cask strength.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:21:43 #231
348126 Blackmoresknight
Make it 2 Bushmills
pi_98267798
Hoi, ik "vat de subject 'Gewoon doordrammen...' even letterlijk op...

Ik ben, samen met mij beste maat Michael, in de race om Nederland te vertegenwoordigen bij Make it 2 Bushmills. Om te winnen hebben we stemmen nodig via facebook. We hebben een site gemaakt http://www.bushcamp.nl met details hoe gestemd kan worden. Als we de hoofdprijs in de wacht slepen komt er een Bushmills Irish Whiskey feest naar Nederland!

Alvast bedankt voor de stemmen!!

Sláinte!
Stem op ons via facebook. Details op http://www.bushcamp.nl
Richard en Michael hebben jullie stem nodig om Nederland te vertegenwoordigen in de finale!
pi_98268143
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:21 schreef Blackmoresknight het volgende:
Hoi, ik "vat de subject 'Gewoon doordrammen...' even letterlijk op...

Ik ben, samen met mij beste maat Michael, in de race om Nederland te vertegenwoordigen bij Make it 2 Bushmills. Om te winnen hebben we stemmen nodig via facebook. We hebben een site gemaakt http://www.bushcamp.nl met details hoe gestemd kan worden. Als we de hoofdprijs in de wacht slepen komt er een Bushmills Irish Whiskey feest naar Nederland!

Alvast bedankt voor de stemmen!!

Sláinte!
ik zeg niet dat het spam is maar ik vind dit soort posts altijd wel vrij sneu :{
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:36:06 #233
348126 Blackmoresknight
Make it 2 Bushmills
pi_98268645
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

ik zeg niet dat het spam is maar ik vind dit soort posts altijd wel vrij sneu :{
Jammer dat je er zo over denkt. Ik las: Welkom in het centrale whisky-topic, met daarin ruimte voor alles voor en over whisky en whiskey.

En mijn post gaat over een Ierse whiskey wedstrijd met een hoofdprijs om een eigen whiskey blend te creeren.

Vandaar dat ik 'm hier gepost heb. Als het op bezwaren stuit zal ik 'm verwijderen.
Stem op ons via facebook. Details op http://www.bushcamp.nl
Richard en Michael hebben jullie stem nodig om Nederland te vertegenwoordigen in de finale!
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:00:46 #234
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98270059
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:36 schreef Blackmoresknight het volgende:

[..]

Jammer dat je er zo over denkt. Ik las: Welkom in het centrale whisky-topic, met daarin ruimte voor alles voor en over whisky en whiskey.

En mijn post gaat over een Ierse whiskey wedstrijd met een hoofdprijs om een eigen whiskey blend te creeren.

Vandaar dat ik 'm hier gepost heb. Als het op bezwaren stuit zal ik 'm verwijderen.
Bezwaren is een groot woord... Maar plompverloren binnenvallen met een soort van 'stem op mij'-bericht wordt natuurlijk niet altijd door iedereen even goed gewaardeerd ;) .

M.a.w. vertel eens wat meer over jezelf, watvoor whiskies jou aanspreken, waarom je besloten hebt om aan die wedstrijd van Bushmills mee te doen, afijn, probeer hier een beetje mee te babbelen. We zijn hier immers op een discussieforum, niet op een stemmenfabriekje ;) .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:19:09 #235
348126 Blackmoresknight
Make it 2 Bushmills
pi_98271065
Daar heb je helemaal gelijk in! Een beetje botte binnenkomst, excuses daarvoor!

Ik ben 36 en al een paar jaar whisk(e)y enthousiast. Ik ben een groot fan van Port Ellen en de fles PE3 (Elements of Islay) wordt mijn volgende aanwinst! Ik heb geen grote verzameling whisky want de flessen gaan er helaas net zo snel uit als dat ze er in komen!

Op dit moment ben ik bezig met een fles Lagavulin 1993 distillers edition. Ik vind 'm lekker maar heb moeite om door de houtskool heen de andere smaken (die er volgens de kenners in moeten zitten) te vinden. Ik heb net een fles 21 jaar oud Madeira finish Bushmills opgemaakt en met gummi beren gevuld (lang verhaal) en mijn favoriete fles alle tijden is op :-( dat was een sherry finished Macallan (independent bottelaar). Geweldig!

Verder nog een Glen Grant, Glenkinchie, Macallan Elegancia, Dimple (cadeau), Bushmills, Black Bush, Edradour en House of Lords. In de kast staan. En een Black label en Coal Ila Moch.

Ik ben ook van plan op nog dit jaar naar Kyrburg te gaan voor een whiskyavond (mooie whiskymuseum in Duitsland) en natuurlijk naar Bushmills als het lukt met de stemmen!

Verder ben ik het echt in de avatar!

Nogmaals excuses voor het binnen vallen! Groetjes, Richard

[ Bericht 0% gewijzigd door Blackmoresknight op 16-06-2011 22:25:01 (Coal Ila vergeten en hoe te spellen) ]
Stem op ons via facebook. Details op http://www.bushcamp.nl
Richard en Michael hebben jullie stem nodig om Nederland te vertegenwoordigen in de finale!
pi_98272196
Ik zit nu de Caol Ila 12y te proeven. Ik drink op het gebied van islays de laatste tijd regelmatig een Laphroaig cask strengh, of in ieder geval iets sterkers dan de 43% waarop deze jongen gebotteld is, dus ik vind 'm persoonlijk wat slapjes. Doet me aardig wat denken aan een iets jongere variant (wat scherper) van de Lagavulin 16y. Minder jodium/fenol dan een Laphroaig. Turf is wat meer verwoven met de whisky als dat het het hoofdcomponent is zegmaar. Hij's wel lekker fris voor een islay :)

Ook een fles black bottle gehaald, met de hoop dat het een goedkoop alternatief voor de islay single malts zou zijn, maar dat valt tegen. Als een red label met meer turf. Maar hij kost dan ook maar 16,95 :P
pi_98272455
M'n eerste rokerige whisky: Bowmore.

Ja, ik heb de tip van het glas + flesje aangenomen :P Mooi en fijn glas, heb nu wel genoeg soorten glazen ook.
Fijne whisky, eerste keer dat ik een rokerige heb dus. Vind hem minder ''sterk'' dan Glenlivet, maar dat rokerige heeft toch wel wat. Misschien zou voor mij perfect iets zijn dat tussen niet-rokerig en Bowmore-rokerig zit, milder dus.
Helaas heb ik niet genoeg geld voor 5 of 10 flessen single malt zoals sommigen hier :') Zou het wel willen, maar als 19 jarige student zit het er niet in. Hopelijk als ik op kamers ga dat ik flessen samen kan kopen met huisgenoot.
pi_98272553
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:43 schreef RacerDKB het volgende:
M'n eerste rokerige whisky: Bowmore.

Ja, ik heb de tip van het glas + flesje aangenomen :P Mooi en fijn glas, heb nu wel genoeg soorten glazen ook.
Fijne whisky, eerste keer dat ik een rokerige heb dus. Vind hem minder ''sterk'' dan Glenlivet, maar dat rokerige heeft toch wel wat. Misschien zou voor mij perfect iets zijn dat tussen niet-rokerig en Bowmore-rokerig zit, milder dus.
Ik vind een bowmore persoonlijk niet zo heel rokerig. Het is duidelijk een islay, maar hij staat heel wat treden onder de turfmonsters als lagavulin, laphroaig en ardbeg.

Mijn whiskyplank momenteel:

Dit zijn alleen de flessen waar nog iets in zit, ik heb ook ergens nog een lege fles of 30 staan :P
pi_98272687
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:45 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ik vind een bowmore persoonlijk niet zo heel rokerig. Het is duidelijk een islay, maar hij staat heel wat treden onder de turfmonsters als lagavulin, laphroaig en ardbeg.
Misschien niet nee, maar als iemand zou vragen ''Hoe zou je de smaak omschrijven?'' dan begin je met rokerig :@ Toch :@ Ik ben nog maar een beginner :P
pi_98272749
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:47 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Misschien niet nee, maar als iemand zou vragen ''Hoe zou je de smaak omschrijven?'' dan begin je met rokerig :@ Toch :@ Ik ben nog maar een beginner :P
Dat wel ja, het heeft duidelijk een rooksmaak, zeker als je het vergelijkt met een highland of speyside whisky. Als je echt een klap in je gezicht wilt moet je eens een laphroaig cask strength kopen :P 58% alcohol als ik me niet vergis, en minstens net zozeer een moordwapen als een whisky :P

Zoals ook geillustreerd door ralfy vanaf 3:15 :P
  vrijdag 17 juni 2011 @ 00:01:53 #241
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98276353
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:45 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ik vind een bowmore persoonlijk niet zo heel rokerig. Het is duidelijk een islay, maar hij staat heel wat treden onder de turfmonsters als lagavulin, laphroaig en ardbeg.

Mijn whiskyplank momenteel:
[ afbeelding ]
Dit zijn alleen de flessen waar nog iets in zit, ik heb ook ergens nog een lege fles of 30 staan :P
True, al zou ik in de smaakomschrijving wel degelijk 'rokerig' noemen hoor. Het is zeker geen Laphroaig of Lagavulin, of zelfs Caol Ila, maar rokerig issie wel ;) .

Overigens heb ik zelf dit staan momenteel:
110616_112339_whisky_160611f.jpg
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 17 juni 2011 @ 01:01:22 #242
128548 pavv
The computer says NO
pi_98278717
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:43 schreef RacerDKB het volgende:

Helaas heb ik niet genoeg geld voor 5 of 10 flessen single malt zoals sommigen hier :') Zou het wel willen, maar als 19 jarige student zit het er niet in. Hopelijk als ik op kamers ga dat ik flessen samen kan kopen met huisgenoot.
Ach, toen ik 19 was en studeerde, dronken we nog gewoon bier en 3es Cola..... :') en in november een paar flessen Beaujolais. t komt als t komt... :Y
pi_98278907
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 01:01 schreef pavv het volgende:

[..]

Ach, toen ik 19 was en studeerde, dronken we nog gewoon bier en 3es Cola..... :') en in november een paar flessen Beaujolais. t komt als t komt... :Y
tijden veranderen :)
pi_98280988
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 01:08 schreef maen het volgende:
tijden veranderen :)
Dat ja :Y
Ik ben zelf ook student maar heb toch inmiddels wel redelijk wat whisky gekocht. Ben pas sinds een kleine 2 jaar de single malts gaan waarderen ^)
Mijn muurtje: :P


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2011 03:31:56 ]
pi_98291823
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:38 schreef GuitarJJ het volgende:
Iemand nog aanbevelingen voor een whisky van rond de 15 a 20 euro? Leek me wel leuk als cadeautje voor vaderdag.

Het is natuurlijk niet zo veel geld, maar we zijn ook geen fijnproevers! Een vriend had laatst een rokerige whisky mee genomen, die was best lekker. Maar dan zit je waarschijnlijk al in de wat hogere prijsclasses.
Net even langs de Gall&Gall geweest. De verkoper rade mij de 'Black Bottle 5 Year' aan. Was toevallig ook in de aanbieding voor 15 euro. Hij zij dat het een rokerige Islay-whisky is, en was er wel enthousiast over. :)

pi_98293438
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:56 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Net even langs de Gall&Gall geweest. De verkoper rade mij de 'Black Bottle 5 Year' aan. Was toevallig ook in de aanbieding voor 15 euro. Hij zij dat het een rokerige Islay-whisky is, en was er wel enthousiast over. :)

[ afbeelding ]
Ik heb 'm recentelijk ook besteld en vind 'm niet bepaald heel erg lekker. Als een JW red label met iets meer turf, en iets minder scherp. Duidelijk een goedkopere blend, en kan zich absoluut niet meten met een islay single malt. Rokerig, ja, dat zeker. Prijs/kwaliteitverhouding is in orde, maar ik had persoonlijk op iets meer gehoopt :)
Maarja, wat verwacht je van een 5 jaar oude whisky.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2011 @ 16:49:53 #247
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98299045
Ik heb 'm net ook maar ff gehaald. G&G ¤ 15,49. :)

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_98303564
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:36 schreef Intrepidity het volgende: Als een JW red label met iets meer turf, en iets minder scherp.
Is hij ook zo lijm achtig als de meeste andere goedkope whisky's?
Bij bijv Glenn Talloch hangt er echt zo'n lijm geur als je hem ruikt. Ook de smaak trouwens :P
Kan de smaak niet echt thuisbrengen, maar het geeft echt een ranzige smaak. Heeft de black bottle dit ook?
pi_98306453
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:56 schreef CrashO het volgende:

[..]

Is hij ook zo lijm achtig als de meeste andere goedkope whisky's?
Bij bijv Glenn Talloch hangt er echt zo'n lijm geur als je hem ruikt. Ook de smaak trouwens :P
Kan de smaak niet echt thuisbrengen, maar het geeft echt een ranzige smaak. Heeft de black bottle dit ook?
Ik snap wat je bedoelt. Het heeft minder van die geur/smaak, maar het is wel aanwezig. Zal waarschijnlijk afkomstig zijn van de graanwhiskies in de blend, en tenzij je een blended malt zoals green label hebt zal dat er tot op zekere hoogte in blijven zitten. Maar, dat gezegd hebbende vind ik het bij de black bottle veel meer op de achtergrond qua smaak, en in de geur vind ik 'm uberhaupt nauwelijks terug. Dus wat dat betreft een streepje voor op de tallochs van deze wereld :)

Edit: black bottle en red label zojuist vlak na elkaar geproefd. Bij de black bottle is de alcohol veel minder prikkelend, zowel qua smaak en kleur (vermoed dat er voor de blend een stuk minder jonge whiskies gebruikt zijn en/of minder graanwhiskies), meer turf/rokerigheid uiteraard, en de graanwhiskies zijn zoals gezegd wat meer op de achtergrond, dus wat minder van die karakteristieke blendsmaak.
Ik ben voornamelijk gewend single malts te drinken, en ik mis in de black bottle wat accenten.. ik vind 'm vrij vlak qua smaak. Maar voor een blend van 18 euro zeker niet slecht. Ik kom wat terug op mijn eerdere oordeel :P Zodra je 'm niet probeert te vergelijken met (islay) single malts doet hij het uitstekend qua prijs/kwaliteitverhouding.
pi_98309412
Van de week maar eens een fles black bottle van oppikken dus. Het zijn inderdaad de graanwhiskies die ervoor zorgen goedkope whisky zo ranzig is denk ik.

Trouwens nog een aanrader voor een budget blend: Blairmhor 8.

Is voor ongeveer 15 euro te krijgen, en smaakt naar mijn mening erg goed voor een budget blend.
Ik heb hem zelf staan als slobberwhisky, waar ik voorheen meestal famous grouse gebruikte. Hij is niet erg rokerig (vrijwel niks) maar smaakt best lekker ^O^ En er zit géen graan whisky in *O* (moest ik net even opzoeken, nadat je opmerkte dat er in el-cheapo spul vaak graanwhisky zit) Verklaart waarom ik deze wél drinkbaar vind :+

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2011 21:16:32 ]
pi_98311792
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:14 schreef CrashO het volgende:
Van de week maar eens een fles black bottle van oppikken dus. Het zijn inderdaad de graanwhiskies die ervoor zorgen goedkope whisky zo ranzig is denk ik.

Trouwens nog een aanrader voor een budget blend: Blairmhor 8.
[ afbeelding ]
Is voor ongeveer 15 euro te krijgen, en smaakt naar mijn mening erg goed voor een budget blend.
Ik heb hem zelf staan als slobberwhisky, waar ik voorheen meestal famous grouse gebruikte. Hij is niet erg rokerig (vrijwel niks) maar smaakt best lekker ^O^ En er zit géen graan whisky in *O* (moest ik net even opzoeken, nadat je opmerkte dat er in el-cheapo spul vaak graanwhisky zit) Verklaart waarom ik deze wél drinkbaar vind :+
Ik ze blended malt op de voorkant staan. Als dat er staat zijn het per definitie alleen malt whiskies ;) Als er blended whisky staat kun je er vanuit gaan dat er ook graanwhisky bij in zit :)
pi_98316230
In de categorie budget blend vandaag even een Té Beach opgepikt, smaakvol voor ¤18,50.
Na de foto's van anderen hier mijn collectie netjes verzameld op whiskybase.com

Zit nu aan een slaapmutsje van Bennachie 21 met een Bastogne koekje erbij, verassend fijne combinatie.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator zaterdag 18 juni 2011 @ 12:55:19 #253
45833 crew  Fogel
pi_98329978
Gister een Ardberg 10 gekocht, lekker :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98356188
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:55 schreef Fogel het volgende:
Gister een Ardberg 10 gekocht, lekker :)
Hoe duur? :@

Ik heb vandaag een The Glenlivet 12 y.o. single malt gekocht. Is in deze prijscategorie (< 25 euro) de lekkerste die ik gedronken heb. Hij heeft karakter. :) Heb ook eens een Chivas Regal blend gekocht voor een soortgelijk bedrag. Ik vond die te tam, zeker voor dat geld.

M.b.t. de prijscategorie van < 25 euro: ja, ik ben een pauper. :s)

Heeft iemand tips voor mij? Wat wijn betreft ben ik een pinot noir, pinotage, carmenere of shyraz-drinker. Qua wijgebieden: Bourgogne en Bordeaux. Qua bier: Brand en Grolsch. Qua speciaalbier: Westmalle Dubbel, La Trappe Dubbel, etc. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. ;)
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 00:43:27 #255
45833 crew  Fogel
pi_98356566
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:35 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Hoe duur? :@

Ik heb vandaag een The Glenlivet 12 y.o. single malt gekocht. Is in deze prijscategorie (< 25 euro) de lekkerste die ik gedronken heb. Hij heeft karakter. :) Heb ook eens een Chivas Regal blend gekocht voor een soortgelijk bedrag. Ik vond die te tam, zeker voor dat geld.

M.b.t. de prijscategorie van < 25 euro: ja, ik ben een pauper. :s)

Heeft iemand tips voor mij? Wat wijn betreft ben ik een pinot noir, pinotage, carmenere of shyraz-drinker. Qua wijgebieden: Bourgogne en Bordeaux. Qua bier: Brand en Grolsch. Qua speciaalbier: Westmalle Dubbel, La Trappe Dubbel, etc. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. ;)
Geloof dat het 45-50¤ was op schiphol, maar weet het niet zeker, let daar nooit zo op.

Ik heb totaal geen idee van de prijzen, maar aangezien de wijn- en biervoorkeuren deels overeenkomen met de mijne zou je eens naar Highland Park (de 1998 versie vind ik net iets lekkerder dan de 12y/o) og Glengoyne 14 y/o kunnen kijken. The Glenlivet 18 y/o vind ik ook erg lekker, vrij mild, maar die is vrij zeker duurder dan 25 euro.
Misschien handiger om eens naar een tasting te gaan, of in een kroeg wat verschillende types te proberen? Scheelt een eventuele miskoop.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_98358269
Ik vond de Black Bottle op zich prima te drinken. Wel een beetje zacht, vergeleken met de Smokehead die mijn broer had meegenomen. Maar dat is ook een single malt.

  † In Memoriam † zondag 19 juni 2011 @ 22:43:13 #257
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98391382
Zo, weer 3 flesjes op de kop getikt! :7

• Laphroaig 10yo, 30 ¤
• Highland Park 12yo, 30 ¤
• Dun Bheagan Caol Ila 1995 10yo, 40 ¤

In totaal dus 100 ¤, maar de eerste nipjes lijken het waard te maken. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_98391523
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:43 schreef Cynix ® het volgende:
Zo, weer 3 flesjes op de kop getikt! :7

• Laphroaig 10yo, 30 ¤
• Highland Park 12yo, 30 ¤
• Dun Bheagan Caol Ila 1995 10yo, 40 ¤

In totaal dus 100 ¤, maar de eerste nipjes lijken het waard te maken. :Y
Jij gaat stevig door :D Wat heb je nu in het assortiment :?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  † In Memoriam † zondag 19 juni 2011 @ 22:51:12 #259
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98391867
Ik heb nu zo'n 12-13 flessen, deel open, deel dicht.

Vooral Islay's (Laphroaig, Dun Bheagan, Island of Geese, Clan Denny en nog wat andere), een Highland Park 12, Glenlivet 12, Glenfiddich, Black Grouse, Black Bottle en verder nog een Jim Beam en een Bushmill 10.

De Black Bottle en Jim Beam zijn min of meer de slobber- en mix-whisky's.
Island of Geese 10 yo vind ik de lekkerste tot nu toe! :9
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_98391921
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:51 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb nu zo'n 12-13 flessen, deel open, deel dicht.

Vooral Islay's (Laphroaig, Dun Bheagan, Island of Geese, Clan Denny en nog wat andere), een Highland Park 12, Glenlivet 12, Glenfiddich, Black Grouse, Black Bottle en verder nog een Jim Beam en een Bushmill 10.

De Black Bottle en Jim Beam zijn min of meer de slobber- en mix-whisky's.
Island of Geese 10 yo vind ik de lekkerste tot nu toe! :9
^O^ Klinkt goed :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  † In Memoriam † zondag 19 juni 2011 @ 23:04:44 #261
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_98392525
We gaan zo eens per 6 weken naar mijn ouders in Friesland en schieten dan ook even bij de Wijn- en Whiskyschuur binnen, een winkel met meer dan 1.000 soorten whisky (zeggen ze zelf). Zodra ik onder de 10 flessen kom, mag ik daar van mezelf naar toe om de voorraad aan te vullen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 20 juni 2011 @ 05:43:01 #262
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98400334
net een plons cola light door mn glenn garioch founders reserve geplonst. ik voel me vies nu :(

[edit]laatst bij status quo wat jim beam bourbon en cola gehad, dat was nog wel te doen, ben nu wel benieuwd naar hun straight up bourbon.

quote:
99s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:56 schreef CrashO het volgende:

[..]

Is hij ook zo lijm achtig als de meeste andere goedkope whisky's?
Bij bijv Glenn Talloch hangt er echt zo'n lijm geur als je hem ruikt. Ook de smaak trouwens :P
Kan de smaak niet echt thuisbrengen, maar het geeft echt een ranzige smaak. Heeft de black bottle dit ook?
had bij de amerikaanse whiskey van jack daniels toch een echte lijm geur en smaak, ik vond de whiskey dan ook niet te pruimen. de bartenders excuus was dat het zo lang in het vat zat dat de hars er in gelopen was vond ik onzin. het was gewoon een ranzige whiskey. maar dat heb je al gauw met amerikanen denk ik.

[ Bericht 44% gewijzigd door Under_Score op 20-06-2011 05:57:55 ]
pi_98401926
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 05:43 schreef Under_Score het volgende:

had bij de amerikaanse whiskey van jack daniels toch een echte lijm geur en smaak, ik vond de whiskey dan ook niet te pruimen. de bartenders excuus was dat het zo lang in het vat zat dat de hars er in gelopen was vond ik onzin. het was gewoon een ranzige whiskey. maar dat heb je al gauw met amerikanen denk ik.
Een goede bourbon is ook erg lekker hoor :) Inderdaad, de goedkope zooi als Jack is gewoon meuk. Probeer eens een flesje Blanton's, ik vind 'm erg lekker! Kost 25 euro voor 0,7 liter geloof ik.
  maandag 20 juni 2011 @ 11:40:07 #264
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_98404894
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:29 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Een goede bourbon is ook erg lekker hoor :) Inderdaad, de goedkope zooi als Jack is gewoon meuk. Probeer eens een flesje Blanton's, ik vind 'm erg lekker! Kost 25 euro voor 0,7 liter geloof ik.
[ afbeelding ]
zal is kijken of ik een fles kan vinden :D ben benieuwd :)
pi_98409266
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:29 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Een goede bourbon is ook erg lekker hoor :) Inderdaad, de goedkope zooi als Jack is gewoon meuk. Probeer eens een flesje Blanton's, ik vind 'm erg lekker! Kost 25 euro voor 0,7 liter geloof ik.
[ afbeelding ]
Da's wel een hele hippe fles voor maar 25 euro.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98409879
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Da's wel een hele hippe fles voor maar 25 euro.
Nouja, hip.. Eerder ouderwets, met dat paard bovenop :') Maar hij staat wel deftig op de plank ja ^O^
pi_98410913
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:45 schreef Karstman het volgende:
Da's wel een hele hippe fles voor maar 25 euro.
Ik heb hem hier ook wel eens bij de lokale Gall & Gall zien staan. Fles was toen een reden om hem niet mee te nemen :P (* Vaak geldt bij de goedkopere whisky(ie)'s; hoe mooier de fles, hoe ranziger de whisky) * Ja, Niet altijd natuurlijk >:O ; Vindt bruichladdich erg mooie flessen hebben en dat is heerlijk spul :Y) :+
Zal van de week dan toch eens een fles meenemen *)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2011 14:23:22 ]
pi_98411335
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:29 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Een goede bourbon is ook erg lekker hoor :) Inderdaad, de goedkope zooi als Jack is gewoon meuk. Probeer eens een flesje Blanton's, ik vind 'm erg lekker! Kost 25 euro voor 0,7 liter geloof ik.
[ afbeelding ]
die zag ik toevallig ook bij de slijter hier staan. ziet er inderdaad wel leuk uit op de plank. maar is het een beetje te drinken?

ik wil binnenkort weer een nieuw flesje kopen, maar ik weet echt niet wat ik moet kiezen.
ik wil een mooi plankje maken met wat flesjes en glazen dus ik wil een mooie fles hebben en natuurlijk moet deze whisky ook lekker zijn.
De slijter had een aantal verschillende flessen bruichladdich staan. die wel mooi bij mijn rekje staan en ook wel in mijn budget passen.
van dit merk zijn echter veel voor en tegenstanders te vinden. vooral door de vele verschillende versies die zij produceren.

hoe zijn hier de ervaringen met bruichladdich? zijn er versies duidelijk aan of af te raden?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_98411401
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik heb hem hier ook wel eens bij de lokale Gall & Gall zien staan. Fles was toen een reden om hem niet mee te nemen :P (* Vaak geldt bij de goedkopere whisky(ie)'s; hoe mooier de fles, hoe ranziger de whisky) * Ja, Niet altijd natuurlijk >:O ; Vindt bruichladdich erg mooie flessen hebben en dat is heerlijk spul :Y) :+
Zal van de week dan toch eens een fles meenemen *)
dat is wel erg toevallig. we typten tegelijk :D
jij kunt mij misschien dus wel verder helpen.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_98411889
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:29 schreef gianni61 het volgende:

[..]

die zag ik toevallig ook bij de slijter hier staan. ziet er inderdaad wel leuk uit op de plank. maar is het een beetje te drinken?

ik wil binnenkort weer een nieuw flesje kopen, maar ik weet echt niet wat ik moet kiezen.
ik wil een mooi plankje maken met wat flesjes en glazen dus ik wil een mooie fles hebben en natuurlijk moet deze whisky ook lekker zijn.
De slijter had een aantal verschillende flessen bruichladdich staan. die wel mooi bij mijn rekje staan en ook wel in mijn budget passen.
van dit merk zijn echter veel voor en tegenstanders te vinden. vooral door de vele verschillende versies die zij produceren.

hoe zijn hier de ervaringen met bruichladdich? zijn er versies duidelijk aan of af te raden?
Ik vind de Rocks erg goed. Moet wel zeggen dat ik die al een tijd niet gedronken heb (wel vaak geroken :+ ) dus ik kan de smaak niet echt omschrijven. Ervaring met andere varianten heb ik ook niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.
pi_98412505
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:29 schreef gianni61 het volgende:
hoe zijn hier de ervaringen met bruichladdich? zijn er versies duidelijk aan of af te raden?
Ligt aan je smaak :)
Ik heb er zelf een stuk of 8 gehad van ze, en vond ze allemaal wel lekker. Wel zijn er grote verschillen tussen de versies.
De 3d3 vind ik zelf erg lekker, zit veel Turf (peat) in, heeft in de verte wel wat weg van een Ardbeg. De Rocks is wat lichter, weinig turf, vind hem meer richting een highland smaken. (don't kill me :+ ). Beetje fruitig, maar wel lekker, maar vind het geen echte Islay.
Ze hebben ook versies die op rum vaten hebben gelegen, geeft ook best een aparte smaak, wel lekker.

Dus, naar wat voor smaak zoek je?, Asbak, fles jodium, bosvruchten thee :+ , wat? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2011 14:58:31 ]
pi_98415225
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:53 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ligt aan je smaak :)
Ik heb er zelf een stuk of 8 gehad van ze, en vond ze allemaal wel lekker. Wel zijn er grote verschillen tussen de versies.
De 3d3 vind ik zelf erg lekker, zit veel Turf (peat) in, heeft in de verte wel wat weg van een Ardbeg. De Rocks is wat lichter, weinig turf, vind hem meer richting een highland smaken. (don't kill me :+ ). Beetje fruitig, maar wel lekker, maar vind het geen echte Islay.
Ze hebben ook versies die op rum vaten hebben gelegen, geeft ook best een aparte smaak, wel lekker.

Dus, naar wat voor smaak zoek je?, Asbak, fles jodium, bosvruchten thee :+ , wat? :)
ik heb nog lang niet genoeg verschillende whisky's gehad om duidelijk te zeggen wat ik echt lekker vind.
De fles jodium hoeft voor mij in ieder geval niet. Hout, caramel en lichte rook hou ik wel van.
Ik weet dat hij deze op het rek had staan: http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&id=1842 samen met de rocks en nog 1, maar die weet ik zo snel niet.
De sherry classic zou mooi staan op mijn rekje en over het algemeen vind ik de op sherry vaten gerijpte whisky's ook erg goed te drinken (zoals springbank jazz editie, glen morangie lasante en glenfarchlas)
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 20 juni 2011 @ 17:49:53 #273
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_98420718
Whiskey n00b meldt zich

Ik heb bij mijn broer laatst Teaninich Bladnoch Forum Bottling (heb het opgeschreven :P) gedronken
Die vond ik erg lekker, maar ik heb geen flauw idee hoe ik nou een whiskey ga vinden die ik dan ook lekker ga vinden :')

http://whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&id=2033

Deze dus.
  maandag 20 juni 2011 @ 17:51:13 #274
348126 Blackmoresknight
Make it 2 Bushmills
pi_98420786
Ik vond Big Peat (malt blend) erg vermakelijk. Licht aangebrand caramel en rokerig. Best heftig maar de de nasmaak deed me heel erg aan een crunchie reep denken. Fles moet je van houden. Kort en dik met een bebaarde man in een storm.

Voor sherry is mijn favoriet (tot nu toe) de Signatory 1997 Macallan. Mooie blik en mooie fles (vooral de inhoud). :9

Als je geen fan van jodium bent vermijd dan Talisker. Is volgens mij 40% joduim en zeewier.

Ik lees net over Bruichladdich op rum vaten. Ik ben bang dat ik je daar over een paar weken iets over kan vertellen... _O-
Stem op ons via facebook. Details op http://www.bushcamp.nl
Richard en Michael hebben jullie stem nodig om Nederland te vertegenwoordigen in de finale!
  maandag 20 juni 2011 @ 18:14:00 #275
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98421843
Bruichladdich op rumvaten?
* MPG noteert op wish list...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_98423214
Volledig op rumvaten?, of alleen de finnish?
De festival botteling van het LWF was afgelopen jaar ook Bruichladdich met Rum finnish. Die was jummy :9~ . Ben best wel benieuwd naar een versie die volledig op rum vaten heeft gelegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2011 18:46:16 ]
pi_98429523
Bruichladdich staat me een beetje tegen. Ik heb een Second Edition cask strength staan die ik erg fijn vind. Maar ik heb ook een aantal andere bottlingen geproefd en los van dat ik ze niet allemaal lekker vindt, verschillen ze in mijn ogen niet genoeg van elkaar om een andere bottling nodig te maken. Volgens mij hopen ze gewoon meer te verkopen door veel uit te brengen. Hartstikke leuk hoor lichtblauwe en roze flessen maar van mij hoeft het niet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98430823
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:38 schreef Karstman het volgende:
Bruichladdich staat me een beetje tegen. Ik heb een Second Edition cask strength staan die ik erg fijn vind. Maar ik heb ook een aantal andere bottlingen geproefd en los van dat ik ze niet allemaal lekker vindt, verschillen ze in mijn ogen niet genoeg van elkaar om een andere bottling nodig te maken. Volgens mij hopen ze gewoon meer te verkopen door veel uit te brengen. Hartstikke leuk hoor lichtblauwe en roze flessen maar van mij hoeft het niet.
Mee eens, sommige batches van andere merken verschillen nog meer dan de verschillende expressies van Bruichladdich.
Prima whisky hoor, daar niet van, ben het alleen niet helemaal eens met hoe ze zichzelf en hun drams in de markt zetten.
pi_98433588
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:28 schreef Karstman het volgende:
In de categorie budget blend vandaag even een Té Beach opgepikt, smaakvol voor ¤18,50.
Na de foto's van anderen hier mijn collectie netjes verzameld op whiskybase.com

Zit nu aan een slaapmutsje van Bennachie 21 met een Bastogne koekje erbij, verassend fijne combinatie.
Waar heb je de 'Secret Treasures' vandaan?
pi_98433873
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:49 schreef GimmeGore het volgende:
Whiskey n00b meldt zich

Ik heb bij mijn broer laatst Teaninich Bladnoch Forum Bottling (heb het opgeschreven :P) gedronken
Die vond ik erg lekker, maar ik heb geen flauw idee hoe ik nou een whiskey ga vinden die ik dan ook lekker ga vinden :')

http://whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&id=2033

Deze dus.
Tja zonder de fles geproefd te hebben is het best lastig. Afgaande op de beschrijving zou ik zeggen probeer eens een Mortlach te vinden van ergens tussen de 12 en de 18 jaar, iets als dit.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98434681
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:43 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

Waar heb je de 'Secret Treasures' vandaan?
Daar is een jaar of 6,7 geleden een serie van geweest. Ze waren toen 29,95 per fles in de winkel. Ik had een 17 jaar oude Highland Park (leeg), en die 13 jaar oude Mortlach (2 leeg, 1 open, 1 dicht). Voor zover ik heb kunnen nagaan waren deze botteling voor de nederlandse markt en zeer beperkt in oplage, zo'n 500 HP's en 720 Mortlachs. De laatste 2 Mortlach's heb ik in de Wijn en Whiskyschuur in Friesland gekocht in 2008 als ik me goed herinner, daarna nooit meer ergens gezien. Denk dat ze gewoon op zijn. Mocht je er ergens een tegenkomen zou ik ze meteen kopen. Die HP was uitstekend en die Mortlach is misschien wel de beste die ik ooit heb geproefd.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98434885
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:57 schreef Karstman het volgende:

[..]

Daar is een jaar of 6,7 geleden een serie van geweest. Ze waren toen 29,95 per fles in de winkel. Ik had een 17 jaar oude Highland Park (leeg), en die 13 jaar oude Mortlach (2 leeg, 1 open, 1 dicht). Voor zover ik heb kunnen nagaan waren deze botteling voor de nederlandse markt en zeer beperkt in oplage, zo'n 500 HP's en 720 Mortlachs. De laatste 2 Mortlach's heb ik in de Wijn en Whiskyschuur in Friesland gekocht in 2008 als ik me goed herinner, daarna nooit meer ergens gezien. Denk dat ze gewoon op zijn. Mocht je er ergens een tegenkomen zou ik ze meteen kopen. Die HP was uitstekend en die Mortlach is misschien wel de beste die ik ooit heb geproefd.
Ik heb nog een aantal 1989 glenrothes van die serie, die helemaal top zijn voor die 3 tientjes! Ik had de hoop dat je ergens nog een voorraad wist staan...
pi_98435213
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:59 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

Ik heb nog een aantal 1989 glenrothes van die serie, die helemaal top zijn voor die 3 tientjes! Ik had de hoop dat je ergens nog een voorraad wist staan...
Nope :( maar als ik wat vindt zal ik het wel melden :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 20 juni 2011 @ 23:48:07 #284
348126 Blackmoresknight
Make it 2 Bushmills
pi_98441719
quote:
99s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:46 schreef CrashO het volgende:
Volledig op rumvaten?, of alleen de finnish?
Deze heb ik zo even snel gevonden.



18 jaar op rum vaten... Waarom ondek ik dit pas na vaderdag...
Stem op ons via facebook. Details op http://www.bushcamp.nl
Richard en Michael hebben jullie stem nodig om Nederland te vertegenwoordigen in de finale!
pi_98442681


Dit zijn ook mooie flesjes.

De PC8 is eigenlijk nog beter, maar die kost dan al weer gauw 90¤. Deze is iets beter betaalbaar :Y
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_98449481
meningen hier zijn dus ongeveer hetzelfde als overal op internet over bruichladdich.

toch denk ik dat ik de sherry classic ga proberen.
al is het maar voor een blauwe fles op mn rekje erbij te krijgen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 08:52:39 #287
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_98450034
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:06 schreef Agiath het volgende:
[ afbeelding ]

Dit zijn ook mooie flesjes.

De PC8 is eigenlijk nog beter, maar die kost dan al weer gauw 90¤. Deze is iets beter betaalbaar :Y
Ja, mooie lege fles. Met een superbrakke zondag tot gevolg.
pi_98450732
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 08:52 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ja, mooie lege fles. Met een superbrakke zondag tot gevolg.
:') Word dan dronken op een slobber ipv een mooie whisky.
Alhoewel, nieuwjaarsdag heb ik aardig wat last gehad van een beste plons Laphroaig cask strength :@
  dinsdag 21 juni 2011 @ 09:47:33 #289
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_98451218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:27 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

:') Word dan dronken op een slobber ipv een mooie whisky.
Alhoewel, nieuwjaarsdag heb ik aardig wat last gehad van een beste plons Laphroaig cask strength :@
ook gedaan, jameson daarna.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 09:54:37 #290
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98451403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 09:27 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

:') Word dan dronken op een slobber ipv een mooie whisky.
Alhoewel, nieuwjaarsdag heb ik aardig wat last gehad van een beste plons Laphroaig cask strength :@
Soms, soms plan je dat niet. Of is de gelegenheid ernaar om geen slobberwhisky te nemen...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:11:14 #291
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98454114
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 08:07 schreef gianni61 het volgende:
meningen hier zijn dus ongeveer hetzelfde als overal op internet over bruichladdich.
'overal op internet'?
Ik durf dat hardop te betwijfelen... 8-)
pi_98456738
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]

'overal op internet'?
Ik durf dat hardop te betwijfelen... 8-)
overal waarik gelezen heb dan.
zo beter.

Ik heb nog steeds van niemand een oordeel gehoord over de sherry classic.
is het alleen een leuke fles of is die ook lekker?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:42:50 #293
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_98457481
Ik vind de huidige Bruichladdich Sherry Classic te weinig sherry hebben.

De 2 1992 versies (1 x PX en 1 x Fino) zijn m.i. beide stukken beter.
pi_98489141
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:20 schreef gianni61 het volgende:

[..]

overal waarik gelezen heb dan.
zo beter.

Ik heb nog steeds van niemand een oordeel gehoord over de sherry classic.
is het alleen een leuke fles of is die ook lekker?
De Fusion: Fernando de Castilla Sherry Classic scoor ik op 85/100
goed drinkbaar, maar geen hoogvlieger...

De 1998 manzanilla of olorosso vind ik iets beter...
pi_98489512
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 00:06 schreef Agiath het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn ook mooie flesjes.
Oeh, heb die gehad op het LWF. Inderdaad een erg lekkere whisky :9~
Wordt tijd om er maar eens een volle fles van te scoren :Y
pi_98508462
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 08:52 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ja, mooie lege fles. Met een superbrakke zondag tot gevolg.
Ik was nog redelijk fit die dag, kan ik van de rest niet zeggen ja :P
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_98587715
Nieuwste aanwinst waar ik nu even van geniet.



:)
pi_98588355
oeh mooi blauw! die wil ik ook wel eens proberen :)
verschilt ie veel van zn soortgenoten?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 01:05:44 #299
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_98588787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:44 schreef psychosomatic het volgende:
Nieuwste aanwinst waar ik nu even van geniet.

[ afbeelding ]

:)
Ziet er goed uit.
Damn...

* MPG schenkt zich maar een glaasje van deze in:

KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_98589735
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:05 schreef MPG het volgende:

[..]

Ziet er goed uit.
Damn...

* MPG schenkt zich maar een glaasje van deze in:

[ afbeelding ]
Ik moest vandaag even kiezen aangezien ik ook al twee Moët & Chandon Brute Rosé flessen in m'n mandje had, anders had ik die ook als vergelijkingsmateriaal meegenomen.

Slanthe!
pi_98593147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:14 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

De Fusion: Fernando de Castilla Sherry Classic scoor ik op 85/100
goed drinkbaar, maar geen hoogvlieger...

De 1998 manzanilla of olorosso vind ik iets beter...
hoe bepaal je zo'n score? 85/100 lijkt mij toch aardig hoog, of niet?

had laatst een proefpakketje van 3 flesjes bowmore gekregen.
gisteren alle 3 eens geproeft
bowmore 12: vond ik niet veel aan
bowmore 15: erg zoet
bowmore 18: zeker de beste van de 3. erg lekker te drinken
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')