Mijn appelbloesem staat op springen. De hyacinten worden lelijk, druifjes gaan nog nèt, tulpen en witte narcissen zijn nu op z'n mooist. Ik heb ineens drie dotters rond de vijver staan. Hij heeft zich uitgezaaid kennelijk, niet dat ik dat nou erg vind. Als er dan toch geel in m'n tuin moet, dan maar dat intense dottergeel.
De witte alliums in de donkere hoek staan al dik in de knop, net als het witte gebroken hartje. "Helaas" heeft de vergeetmijniet zich ook in het donkere hoekje gevestigd, en dat hoort natuurlijk niet, daar mag alleen wit. Nou ja, ik vind ze schattig en ze zijn altijd weer vroeg uitgebloeid, dus van mij mogen ze blijven. Een plant moet wel heel erg in de weg staan/woekeren wil ik hem weghalen.
Ik heb vorige week een witte digitalis gekocht voor in die hoek erbij, die heb ik al eerder gehad maar ja, planten zaaien alleen uit als je het
niet wilt.
Zoals met mijn koninginnekruid. Die heb ik al een keer helemaal weggehaald, kennelijk een worteltje blijven zitten, dus hij is nooit weggeweest in wezen, en alleen omdat hij zo enorm veel vlinders trekt gedoog ik 'm in m'n tuin. Maar goed, de rakker zaait lekker uit, ik zie overal die punten omhoog komen, en als je dat niet op tijd weghaalt heeft 't een wortelstelsel van jewelste waardoor je het bijna niet meer weg krijgt. Taai spul!
Hier een paar foto's van vorig jaar, met vlinders.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gwywen op 14-04-2011 19:36:12 (Nu mét foto's ) ]