Ik meld me hier weer even. Vandaag voor het eerst weer het balkon opgeruimd van dood materiaal, accessoires welke de winter niet hebben overleefd en heb gedeeltelijk de potten met de resten van de zomerbloeiers opgeruimd (maar niet alle want bij sommigen weet ik niet of het nou eenjarigen waren of een vaste plant die nu nog onder de grond zit

) Mijn waterplantjes beginnen al te groeien en de daglelies hebben allemaal lekker fris groen dus de verdroogde meuk eraf.

Mijn winterviolen zijn allemaal weg

dus volgende week even nieuwe halen om die te vervangen.
Vaste vioolen (labradorica) zijn aanwezig of beginnen weer tevoorschijn te komen en mijn muurleeuwebekje staat er in volle glorie bij. Ja, daglelie, Viola labradorica en de muurleeuwebek zijn de planten die het hier al jaren doen en ook belangrijk...ze zaaien zichzelf uit in de potten
Aan de voorzijde van het huis heeft mijn opruimingsroos van vorig jaar de winter weten te overleven ondanks het feit dat het daar veel kouder is, nu nog even opzoeken wanneer ik ook alweer moet snoeien. Tot mijn verbazing heeft de rucola (slasoort) ook de winter weten te overleven

. De plantjes beginnen zelfs al te groeien

. Dacht ik toch werkelijk dat alle slasoorten eenjarig waren....blijkbaar dus niet.

De rest ziet er goed uit (de groenblijvers) of het is even afwachten wat er terugkomt (o.a. de kruiden)De munt zal wel weer terugkomen dit jaar, ik hoop alleen wel dat mijn aardbeimunt het ook heeft weten te overleven want daar heb ik maar één plantje van.
Het voorjaar is begonnen voor mij.
[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 20-03-2011 18:15:11 ]