abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 maart 2011 @ 13:40:18 #1
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94091312
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC[/b]

[b]Hotel Carter


http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan[/b]

[b]Webster Hall

Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting[/b]

[b]New York City Pass

Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden[/b]

Restaurants/eetgelegenheden:
[*]B.B. King Blues Club & Grill
[*]Hard Rock Cafe
[*]Cold Stone Creamery
[*]Juniors Restaurant
[*]Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
[*]American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
[*]Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
[*]Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
[*]South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
[*]Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
[*]Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

[*]Winkels/warenhuizen:
[*]Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
[*]Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
[*]Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
[*]Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
[*]Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
[*]Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
[*]Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
[*]Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
[*]Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
[*]Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
[*]Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
[*]New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
[*]New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
[*]On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
[*]New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
[*]Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
[*]Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
[*]Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
[*]NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
[*]NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
[*]Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
[*]Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
[*]United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
[*]Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
[*]Times Square (adembenemend!)
[*]Ground Zero (spreekt voor zich)
[*]Yankee Stadium

Wijken/Parken:
[*]Little Italy (Pizza)
[*]Chinatown (Ook lekker eten)
[*]Central Park (spreekt ook voor zich)
[*]Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

[b]Vervoer[/b]

[b]Subway

Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users![/b]

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman
[NegaSado[url]

[b] Reviews van hotels in New York[/b]

www.tripadvisor.com

[b] Meeting in New York [/b]

[url=http://forum.fok.nl/topic/685388]New York (mini)meet


[b]Vorige NYC topics


New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII

Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 99% gewijzigd door Omnifacer op 14-03-2011 14:02:16 ]
pi_94091629
Ik weet al wat het probleem is...

Ik heb mij paspoort vermist opgegeven vorig jaar.. (portemonnee kwijtgeraakt in de bus)
Die heb ik later terug gekregen via het busbedrijf.

En was gister aan het lezen dat als dat gebeurt is dat je een nieuw paspoort moet aanvragen om een visa te krijgen.

Dus ik mag weer dinero's gaan neertellen
Be brave. Be kind.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:54:36 #3
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94091944
Tsjongejonge, ga je daar echt over klagen, die paar euro voor een paspoort? Dan moet je er maar zuiniger op zijn.
pi_94092073
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:40 schreef Omnifacer het volgende:
Iemand anders mag de OP erin rammen, kan hem niet vinden (zal wel scheel zijn)
Alsteblaft.
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/TRV-NYC
pi_94092082
Ben ik aan het zeuren dan? Ik zeg alleen dat ik ervoor moet betalen..
Ik ben juist alleen maar blij dat ik nu zeker weet wat het probleem is

oh sorry... voor het gebruik van het woordje weer... :s
Be brave. Be kind.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:01:50 #6
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94092249
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:57 schreef Esje-lief het volgende:
Ben ik aan het zeuren dan? Ik zeg alleen dat ik ervoor moet betalen..
Ik ben juist alleen maar blij dat ik nu zeker weet wat het probleem is

oh sorry... voor het gebruik van het woordje weer... :s
Het kwam zo over alsof je aan het klagen was inderdaad... Zo van: "ik heb ook altijd pech, ze moeten ook altijd mij hebben" ;) Anyway: goed dat je weet wat de oorzaak is, hopelijk kun je e.e.a. nog rechttrekken met de bureaucratische mastodonten van de border controle.
  maandag 14 maart 2011 @ 14:10:50 #7
35448 David_Aames
Abre los ojos...
pi_94092621
Ik ga komende maandag naar New York, zijn er hier nog mensen die een bepaald hostel kunnen aanraden waar ik via internet alsvast kan reserveren? Het hoeft niet luxe te zijn, als het er maar gezellig is :+
"Forget everything you know about life, and just open your eyes..."
pi_94092795
Is het niet wijs om hotel Carter uit de OP te halen? Slechte hotel van amerika en hier lijkt het erop alsof het wordt geadviseerd :P
  maandag 14 maart 2011 @ 14:47:24 #9
35448 David_Aames
Abre los ojos...
pi_94094056
Ik kan alleen nergens op hun site vinden wat een kamer kost. En een hotel is wel leuk, maar heel wat anders dan een hostel. Ik ga namelijk in m'n eentje, dus het is wel leuk als er wat andere mensen rondhangen.
"Forget everything you know about life, and just open your eyes..."
pi_94094517
ik ken alleen het Loft hostel in Brooklyn..
Be brave. Be kind.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:11:37 #11
35448 David_Aames
Abre los ojos...
pi_94094932
En is dat wat?

Zou wel het liefst ergens in manhattan zitten, maar ik kan na een aantal dagen gewoon nog naar ene ander hostel gaan. Is ook leuk.
"Forget everything you know about life, and just open your eyes..."
pi_94095016
Ik ga zelf altijd naar deze toe:

http://chelseahostel.com/

Goed, redelijk goedkoop en zeer centraal.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_94095907
Ik vind het er erg leuk uitzien... En heb er geen slechte recensies over gevonden toen. Wij zijn er toen niet meer heengegaan omdat we een aanbieding kregen van het hotel waar we het eerste deel van onze vakantie zaten. Toen zijn we op Manhattan gebleven.
Be brave. Be kind.
pi_94096146
Over precies 2 maanden ben ik onderweg richting the Big Apple.. onwijs veel zin in! *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_94102011
13 juni definitief richting NY, vanmorgen de esta ingevuld en natuurlijk approved.. ;)

verblijven in hotel michealNY in het noorden van manhattan, half uur met subway naar midtown maar heb dat er in dit geval graag voor over.
Hooray for boobies!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:31:41 #16
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_94133782
Nog een keertje vragen: iemand ervaring met "Hotel 41 at Times Square "?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:01:17 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94134703
Vraagje: ik heb 1,5 jaar geleden een ESTA ingevuld, maar ik weet niet meer precies welke datum. Kan ik dat ergens terugzoeken? Ik ga namelijk eind dit jaar weer naar de VS en aangezien een ESTA 2 jaar geldig is moet ik even weten of hij dan nog net wel of net niet meer geldig is.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:04:42 #18
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94134803
Als je een nieuwe gaat invullen komt er vanzelf te staan dat er nog 1 geldig is, dus geen zorgen
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:05:29 #19
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94134830
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:04 schreef Omnifacer het volgende:
Als je een nieuwe gaat invullen komt er vanzelf te staan dat er nog 1 geldig is, dus geen zorgen
Oh handig, thanx!
pi_94151900
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:25 schreef Frontfok het volgende:
Peeps, Converse geeft een reis naar Amerika weg, so you know

[ afbeelding ]

http://www.frontrunner.nl/converse/actie/
Verkapte reclame?
Je kan namelijk alleen meedoen als je iets op deze site koopt.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:02:46 #21
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_94153733
Ah, New York City! Tot dusver ben ik er tweemaal geweest, de laatste keer vorig jaar september. Ik bivakkeerde toen in het Comfort Inn Theathre District in 44th Street, een fatsoenlijk recht-toe-recht-aan-hotel met redelijk gunstige prijzen voor NYC-begrippen. In de (nabije) toekomst ga ik zeker nog eens terug.


It ain't no joke if you don't pay that note!
pi_94176692
Ik heb deze geboekt: http://www.hotels.com/ho3(...)-states/#description

Helemaal niet duur en bijna alleen maar positieve recensies en erg goede locatie! Is goedkoper zelfs dan milford en penn die zoveel nederlanders boeken maar die stukken slechter zijn. Dit hotel is ook nog eens vrij nieuw dus niet die oude verotte kamers.
pi_94218138
Yes! In een vlaag van verstandsverbijstering maar gewoon geboekt vanavond! :D
18 t/m 28 augustus zitten m'n maat en ik in New York! *O*
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:23:59 #24
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94220095
Nice, waar heb je geboekt en wat heb je betaald?
pi_94220583
Ik heb geboekt bij Vliegfabriek.nl, maar het scheelde niet veel met cheaptickets en zo. :)
We vliegen (lekker makkelijk) vanaf Amsterdam naar Zürich en dan op JFK. Terug vlieg ik over Londen naar Amsterdam. Prijskaartje was uiteindelijk ¤530,-.
Ik had nog gekeken voor Brussel, maar dat scheelde te weinig om de moeite er voor te nemen.

Augustus is sowieso wat duurder natuurlijk, maar het is in ieder geval wel precies op de magische grens van 18 augustus (voor de 18e zijn de tickets namelijk dik ¤200 duurder).
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:50:53 #26
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94221264
Vind ik op zich nog een redelijke prijs hoor, gezien de markt op dit moment! Veel plezier :)
pi_94229749
Morgen voor een klein weekje naar New York toe! Verblijf in het HI Hostel, veel positieve reactie's dus ik hoop dat het mij ook goed bevalt. Ga ook nog naar de NY Knicks tegen Boston Celtics, tickets wel vrij prijzig ($150) maar gezien het affiche is dat begrijpelijk :).

Ik wou vandaag mijn ESTA trouwens checken of alles goed was, alleen kan hij mijn aanvraag niet vinden, hebben meer mensen hier wel eens last van gehad? Heb het op de twee verschillende manieren geprobeerd waarop het mogelijk is maar beide keren vind hij mij niet. Het geld is wel gewoon afgeschreven van de creditcard, dus een beetje raar..
pi_94233911
Cool, welke plekken heb je voor de game?
pi_94266883
Bovenste ring helaas, schuin boven het veld. Had geen zin om nog meer uit te gaan geven voor een kaartje want $150,- vind ik al fors geld voor het goedkoopste kaartje op StubHub.com. In Nederland kan je voor dat geld al een seizoenskaart voor kopen bij een eredivisieclub :P!
pi_94267665
Das vrij prijzig ja. Een tip voor mensen die naar een Knicks game gaan. Je kunt voor de wedstrijd (en tijdens warming up en intro) helemaal naar onderen doorlopen, tot een paar rijen van het veld om fotos te maken. Het is vanaf elke plek prima te volgen, maar toch wel vet om even een paar meter van al die sterren te staan. Vond sowieso MSG supertof om een keer mee te maken, veel plezier alvast :P.
pi_94277874
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:06 schreef Fukjoeman het volgende:
Das vrij prijzig ja. Een tip voor mensen die naar een Knicks game gaan. Je kunt voor de wedstrijd (en tijdens warming up en intro) helemaal naar onderen doorlopen, tot een paar rijen van het veld om fotos te maken. Het is vanaf elke plek prima te volgen, maar toch wel vet om even een paar meter van al die sterren te staan. Vond sowieso MSG supertof om een keer mee te maken, veel plezier alvast :P.
Klopt ook gedaan ;-)
Ben er toen twee keer geweest binnen 3 dagen. Eerste keer voor prince en tweede keer voor de knicks :P
pi_94288278
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:47 schreef TJLinden het volgende:
Yes! In een vlaag van verstandsverbijstering maar gewoon geboekt vanavond! :D
18 t/m 28 augustus zitten m'n maat en ik in New York! *O*
Een impulsieve en juiste beslissing
pi_94290913
Mijn ouders zijn door mijn verhalen en foto's ook lichtelijk enthousiast geworden. In oktober gaan zij daarom ook naar NY. Voor mij was het geen probleem om in een hostel te verblijven maar mijn ouders gun ik wel wat beters.;)

Hebben jullie goede opties voor betaalbare (ong. 100 dollar per nacht,2 personen) hotels?
pi_94318425
Iemand enige ervaring met hotel Wellington?
heb van 5 t/m 15 augustus reis naar NY in dit Hotel, lees alleen nu wel dat de kamer niet echt geweldig zijn.. hoeft ook niet natuurlijk, maar wil wel beetje normaal kunnen slapen:)
allesch kan kapodt
pi_94325105
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:39 schreef JohannesBavariaII het volgende:
Iemand enige ervaring met hotel Wellington?
heb van 5 t/m 15 augustus reis naar NY in dit Hotel, lees alleen nu wel dat de kamer niet echt geweldig zijn.. hoeft ook niet natuurlijk, maar wil wel beetje normaal kunnen slapen:)
collage van me tante heeft het ons aangeraden voor onze vakantie en was zeer tevreden..
Be brave. Be kind.
pi_94330269
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:47 schreef TJLinden het volgende:
Yes! In een vlaag van verstandsverbijstering maar gewoon geboekt vanavond! :D
18 t/m 28 augustus zitten m'n maat en ik in New York! *O*
Ik en mijn vriendin zijn dan ook daar. Van 23 t/m 28 augustus. Wij gaan vanuit brussel naar jfk voor 460 euro met delta airlines.
pi_94378334
het is overigens echt een crime om kaarten te krijgen voor David Letterman. Online al aangevraagd, enkele locals aangeschoten maar tot nu toe nog niks. Laatste mogelijkheid is denk ik op de dag van uitzending bij het theater te gaan staan en kijken of er nog wat te ritselen valt.
Hooray for boobies!
  zondag 20 maart 2011 @ 22:19:40 #38
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94396977
Hoe werkt dat ook weer bij StubHub? Je kunt toch gewoon het adres van je hotel of hostel opgeven als je je registreert?
pi_94398438
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:52 schreef Spockjuh_ het volgende:
het is overigens echt een crime om kaarten te krijgen voor David Letterman. Online al aangevraagd, enkele locals aangeschoten maar tot nu toe nog niks. Laatste mogelijkheid is denk ik op de dag van uitzending bij het theater te gaan staan en kijken of er nog wat te ritselen valt.
Jimmy Fallon geen optie voor je? Ook leuk en best gemakkelijk!

Leno / Conan etc. zijn ook goed te doen (maar dat is dan weer in LA :P )
pi_94399251
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:19 schreef Omnifacer het volgende:
Hoe werkt dat ook weer bij StubHub? Je kunt toch gewoon het adres van je hotel of hostel opgeven als je je registreert?
Jep :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_94416284
Eind mei ook een weekje naar New York *O*

Dus voor Fallon kan je wel redelijk makkelijk kaarten krijgen ja? (Over welke termijn hebben we het dan? Kan dat nog als je er eenmaal bent, of van te voren vanuit Nederland bellen?)
pi_94419696
Voor mij is er maar eentje en dat is david... ;) andere shows zijn leuk maar Letterman is voor mij de show, volg hem al sinds de vorige eeuw. Smorgens wel gepland om goodmorning america te bezoeken.
Hooray for boobies!
pi_94419981
Ik heb in 1996 bij Letterman in de rij gestaan. Dat werd helemaal niks. :')
Volgende dag werden we bij NBC zowat naar binnen gesleurd voor de opnames van Conan O'Brien. Daar zaten ze toen echt te springen om publiek. :P
Was wel erg leuk om een keertje mee te maken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_94443510
Good Morning America kun je wel overslaan ;) . Nouja, het was best leuk, maar uiteindelijk ben je maar bij een heel klein gedeelte van de opnames.

Ik ga voor de deze zomer ook een weekendje naar New York City (mijn 5e bezoek in drie jaar tijd) :D *O* . Thank god for airmiles :) . Van 14 tm 17 juli zit ik in New York. Ik hoop dat ik een waterfront concert in Williamsburg mee kan pakken deze keer, die schijnen echt geweldig te zijn.
pi_94474687
Is de rondleiding in de studios van NYC de moeite waard? Of heeft niemand het gedaan..:)
allesch kan kapodt
pi_94476614
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:03 schreef JohannesBavariaII het volgende:
Is de rondleiding in de studios van NYC de moeite waard? Of heeft niemand het gedaan..:)
NYC? Je bedoelt NBC? Die kun je gerust overslaan.. vond ik behoorlijk tegenvallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_94486729
Voordat ik een los topic open eerst maar even hier proberen :-)

18 juni gaan we naar New York om daar 4 dagen te blijven en vervolgens door te reizen naar San Jose - Costa Rica.

Nu is de vlucht van New York naar San Jose in de vroege ochtend 7:25 vanaf Newark wat natuurlijk VERDOMD vroeg is. Als we die vlucht later op de dag willen kost dat bijna 100 euro pp meer!

Naast het feit dat we een halve dag NY missen zitten we momenteel erg te twijfelen wat te doen want eigenlijk willen we niet die 200 euro extra betalen.

- Hoe laat moet je voor dit soort vluchten bij customs staan?
- Is het te doen om ergens midden in de nacht naar het vliegveld te gaan en hoever is het rijden als ik rekening hou met een hotel in hartje NY
- Of is het verstandig de avond ervoor (waardoor je wel weer een avond mist) alvast daar naartoe te gaan en een goedkoop hotel bij het vliegveld te zoeken?

Wat jullie?
pi_94490016
Ik zou zo snel mogelijk naar cr gaan. San jose zo snel mogelijk uitvluchten en lekker de natuur ingaan. Denk dat je daar geen spijt van gaat krijgen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 22:56:32 #49
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94491514
8/6 naar Yankees v Red Sox :)
pi_94491762
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

NYC? Je bedoelt NBC? Die kun je gerust overslaan.. vond ik behoorlijk tegenvallen.
Ja sorry,oke bedankt. Misschien een andere tip om heen te gaan qua televisie ofzo? Dat mogelijk is uiteraard..
allesch kan kapodt
pi_94493654
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:40 schreef kloink het volgende:
- Hoe laat moet je voor dit soort vluchten bij customs staan?
- Is het te doen om ergens midden in de nacht naar het vliegveld te gaan en hoever is het rijden als ik rekening hou met een hotel in hartje NY
- Of is het verstandig de avond ervoor (waardoor je wel weer een avond mist) alvast daar naartoe te gaan en een goedkoop hotel bij het vliegveld te zoeken?

Wat jullie?
Je hebt extra pech want Newark is notoir langzaam bij de veiligheidscheck. Ik heb dit persoonlijk ook ervaren. Continental geeft voor internationale vluchten zelfs 2,5 - 3 uur processing time aan bij Newark: http://www.continental.co(...)process/default.aspx

Misschien dat dit om 5 uur s'ochtends meevalt, maar zo vroeg ben ik er nooit geweest. Ik zou zelf een hotel in de buurt zoeken met een 24/7 shuttle bus, s'avonds proberen wat te slapen of ontspannen en dan om een uur of 4.30 opstaan :(

Ga in ieder geval niet met een bus of trein op nachtelijke tijdstippen. Het openbaar vervoer trekt in de VS sowieso al wat minder publiek en Newark staat ook nog eens bekend als een gemeente met veel misdaad. Een taxi nemen is safe en kost ongeveer een uur en $80 om Newark te bereiken.
pi_94513958
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 23:37 schreef jaco het volgende:

[..]

Je hebt extra pech want Newark is notoir langzaam bij de veiligheidscheck. Ik heb dit persoonlijk ook ervaren. Continental geeft voor internationale vluchten zelfs 2,5 - 3 uur processing time aan bij Newark: http://www.continental.co(...)process/default.aspx

Misschien dat dit om 5 uur s'ochtends meevalt, maar zo vroeg ben ik er nooit geweest. Ik zou zelf een hotel in de buurt zoeken met een 24/7 shuttle bus, s'avonds proberen wat te slapen of ontspannen en dan om een uur of 4.30 opstaan :(

Ga in ieder geval niet met een bus of trein op nachtelijke tijdstippen. Het openbaar vervoer trekt in de VS sowieso al wat minder publiek en Newark staat ook nog eens bekend als een gemeente met veel misdaad. Een taxi nemen is safe en kost ongeveer een uur en $80 om Newark te bereiken.
Vond het eigenlijk best wel meevallen bij Newark. Inchecken van de bagage ging supersnel (ong. 10 min) fouilleren ging inderdaad wel iets langzamer. Met de trein vond ik het goed te doen. van New York pennstation naar Newark Airport duurde ongeveer 30 min. kosten $ 12,50.
pi_94514637
Ik vond het inchecken op Newark echt een ramp. Je werd helemaal niet geholpen bij die schermen en we hebben dus maar enigszins brutaal om hulp gevraagd, want we kwamen er maar moeilijk uit eigenlijk. Vervolgens werd heel vaag verwezen waar je je koffer neer moest dumpen (niet de gebruikelijke procedure zoals we dat gewend zijn). Erg rommelig en stressvol wat mij betreft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_94520677
Ik ga vanavond met mijn nieuwe paspoort mijn ESTA weer aanvragen..

Fingers crossed!!
Be brave. Be kind.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:41:39 #55
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_94526854
Tip: ga een avondje naar een stand-up comedy club, erg leuk!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_94527388
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:41 schreef Nijns het volgende:
Tip: ga een avondje naar een stand-up comedy club, erg leuk!
Hebben wij ook gedaan en wij kwamen pal vooraan te zitten. Ik ga jaarlijks toch wel een keer of 4 naar cabaret en ik heb wel eens vaker meegemaakt dat cabaretiers dan een loopje met nemen, maar wat ik toen in die comedy club rond Times Square meemaakte was.. ja eigenlijk niet meer leuk. Ik en een andere jongen aan de andere kant van het podium waren de slachtoffers en werden een klein kwartier continu uitgemaakt voor homo, zonder dat het verhaal daar omheen ook maar enigszins lachwekkend was. De rest van het publiek vond het ook totaal niet grappig gelukkig, dus ik heb die kerel met een mix van :) en :') aan zitten staren, maar het was iig niet een heel leuke ervaring omdat je je toch wel in je hemd gezet voelt worden. Verder zijn het pure lokkertjes die clubs. Twee kaartjes voor 10 dollar, maar binnen is er wel een minimum van 2 drankjes per persoon tegen bijna 10 dollar per drankje. Ben je alsnog erg veel geld kwijt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_94527552
Jeeeeh ik mag!!
Be brave. Be kind.
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:57:35 #58
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_94527738
Zoveel mensen, zoveel meningen ;) wij vonden het heel leuk in ieder geval.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_94527886
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:57 schreef Nijns het volgende:
Zoveel mensen, zoveel meningen ;) wij vonden het heel leuk in ieder geval.
Klopt, ik zou het door mijn ervaring andere mensen ook niet afraden.. maar besef wat je eventueel te wachten kan staan :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:39:56 #60
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_94544651
Ik was met een stel klasgenoten ook naar een stand up comedy geweest. Naar de Dangerfields comedy club.. Ook hier werd je best wel persoonlijk aangevallen maar op een leuke manier, wij vooral omdat we uit Nederland kwamen. De wietgrappen en homo grappen ( ja we waren met vier gasten) vlogen je dan ook om de oren. Kan het zeker aanbevelen alleen moet je de zogenaamde druktes hier echt met een korreltje zout nemen want we zaten geloof ik met zo'n 15 man in de zaal...
pi_94554018
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hebben wij ook gedaan en wij kwamen pal vooraan te zitten. Ik ga jaarlijks toch wel een keer of 4 naar cabaret en ik heb wel eens vaker meegemaakt dat cabaretiers dan een loopje met nemen, maar wat ik toen in die comedy club rond Times Square meemaakte was.. ja eigenlijk niet meer leuk. Ik en een andere jongen aan de andere kant van het podium waren de slachtoffers en werden een klein kwartier continu uitgemaakt voor homo, zonder dat het verhaal daar omheen ook maar enigszins lachwekkend was. De rest van het publiek vond het ook totaal niet grappig gelukkig, dus ik heb die kerel met een mix van :) en :') aan zitten staren, maar het was iig niet een heel leuke ervaring omdat je je toch wel in je hemd gezet voelt worden. Verder zijn het pure lokkertjes die clubs. Twee kaartjes voor 10 dollar, maar binnen is er wel een minimum van 2 drankjes per persoon tegen bijna 10 dollar per drankje. Ben je alsnog erg veel geld kwijt.
Jeetje nou dat klinkt echt totaal niet leuk zeg. Ik ben destijds ook ergens geweest, werden uiteraard ook mensen voor paal gezet maar dat was nog wel grappig. Dit klinkt niet echt gezellig -O-
Dat zou jij wel willen weten.
pi_94637610
Ik ga 15 april naar NYC en wil graag naar een wedstrijd van de New York Yankees. Nou heb ik al een aantal oude topics doorgelezen en gezien dat je kaartjes kan kopen via stubhub.com en dat het mogelijk is om tijdens de wedstrijd naar voren te lopen.
Nou vroeg ik me af of dat bij alle kaartjes kan, want de kaartjes voor de bovenste ring zijn maar 10 dollar! Waarschijnlijk heb je dan een verrekijker nodig, maar als je naar beneden/voren kan dan lijkt me dat wel een mooie deal!
Iemand ervaring?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:47:08 #63
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94637631
Pff, leg dan gewoon een paar tientjes bij zeg
pi_94637668
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:47 schreef Omnifacer het volgende:
Pff, leg dan gewoon een paar tientjes bij zeg
Dat is onzin. Wij hebben nu voor de Yankees tegen de Mets kaartjes helemaal in de bovenste ring voor 55 euro p/stuk (beladen wedstrijd vandaar). Als je in de onderste ring wilt zitten ben je toch al snel meer dan 100 euro per kaartje kwijt. Verder is het vanuit de bovenste ring prima te zien hoor, no worries :) Denk er aan, het gaat om de ervaring.. de wedstrijd zelf is (wat mij betreft) meer bijzaak.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:57:18 #65
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94637925
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is onzin. Wij hebben nu voor de Yankees tegen de Mets kaartjes helemaal in de bovenste ring voor 55 euro p/stuk (beladen wedstrijd vandaar). Als je in de onderste ring wilt zitten ben je toch al snel meer dan 100 euro per kaartje kwijt. Verder is het vanuit de bovenste ring prima te zien hoor, no worries :) Denk er aan, het gaat om de ervaring.. de wedstrijd zelf is (wat mij betreft) meer bijzaak.
Aangezien de kaartjes voor de b ovenste ring, waar tesjebesje het over heeft 10 dollar kosten kom je in lagere ringen ook wel toe voor 40 a 50 dollar. Dan is het nl geen beladen wedstrijd. Of je neemt gewoon genoegen met je zitplaats zeg...
pi_94637954
Ja dat heb ik ook, heb verder niet heel veel, maar hoor van iedereen dat zo'n wedstrijd echt een typisch Amerikaanse belevenis is. Maar omdat er zoveel verschil in prijs zit voor de kaartjes en plekken, en ik er 0,0 verstand van heb maar wel gelezen en gehoord heb dat je gewoon rond kan lopen tijdens de wedstrijd was ik benieuwd naar jullie ervaringen :)
pi_94638011
heb niet heel veel met honkbal bedoel ik, maar dat kan na NY natuurlijk veranderen
pi_94638115
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:57 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Aangezien de kaartjes voor de b ovenste ring, waar tesjebesje het over heeft 10 dollar kosten kom je in lagere ringen ook wel toe voor 40 a 50 dollar. Dan is het nl geen beladen wedstrijd. Of je neemt gewoon genoegen met je zitplaats zeg...
Geloof me, dat is niet zo. Ik raad tesjebesje aan gewoon die 10 dollar kaarten te nemen en te genieten van de belevenis. Als je vroeg gaat zul je heus wel even vooraan wat foto's mogen maken aan het veld. Verder opletten dat je geen grote rugtassen mee neemt, die mag je niet mee naar binnen nemen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_94638238
Thnx voor de tip!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:09:28 #70
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94638339
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geloof me, dat is niet zo. Ik raad tesjebesje aan gewoon die 10 dollar kaarten te nemen en te genieten van de belevenis. Als je vroeg gaat zul je heus wel even vooraan wat foto's mogen maken aan het veld. Verder opletten dat je geen grote rugtassen mee neemt, die mag je niet mee naar binnen nemen.
Hoezo, 'dat is niet zo'? Ben er zelf ook geweest, had toen kaartje voor 20 dollar bovenste ring. Vind het alleen dan weer zo krenterig om misbruik te gaan maken van het gebrek aan beveiliging door elders te gaan zitten. Foto maken OK, maar kom op zeg.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:10:11 #71
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94638363
Overigens waren dat prima plaatsen, ergens in 453 zaten we geloof ik. Wel helemaal bovenin, maar als je toch geen echte liefhebber bent is het prima.
pi_94638846
Ik wil ook niet ergens anders gaan zitten hoor, maar lijkt me wel leuk om het even van wat dichterbij te zien en idd eventueel wat foto's te maken! Dus als 'geen echte liefhebber' lijkt een goedkoper kaartje voor een hoge ring me dan een goede oplossing :)
Is het handig om kaartjes online te kopen, of kan je die ook nog op de dag zelf als je vroeg gaat bij het stadion kopen? Ze spelen tegen de Texas Rangers. geen idee hoe 'beladen' wedstrijd dat is?
pi_94639633
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:41 schreef Nijns het volgende:
Tip: ga een avondje naar een stand-up comedy club, erg leuk!
Inderdaad, dat hebben ik een maat toen ook gedaan en was erg leuk! Ze nemen inderdaad wel gauw een loopje met je. Ik was eind juli 2010 in NY, dus ik en die maat waren steeds het mikpunt van de verliezers van de WK-finale, die blijkbaar ook in de VS goed is bekeken. Gelukkig hebben wij wel een topavond gehad toen met een volle zaal en was er verder niemand voor homo uitgemaakt.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:54:57 #74
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_94639769
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:24 schreef tesjebesje23 het volgende:
Ik wil ook niet ergens anders gaan zitten hoor, maar lijkt me wel leuk om het even van wat dichterbij te zien en idd eventueel wat foto's te maken! Dus als 'geen echte liefhebber' lijkt een goedkoper kaartje voor een hoge ring me dan een goede oplossing :)
Is het handig om kaartjes online te kopen, of kan je die ook nog op de dag zelf als je vroeg gaat bij het stadion kopen? Ze spelen tegen de Texas Rangers. geen idee hoe 'beladen' wedstrijd dat is?
Is best een leuke wedstrijd, vorig jaar in play-off werden de Yankees uitgeschakeld door Rangers, dat zal nog wel een verse wond zijn! Ik zou adviseren gewoon bij stubhub een kaart te zoeken die ook als e-ticket beschikbaar is. Heb ik ook gedaan voor Yankees v Red Sox op 8/6, betalen met cc, en na een tijdje krijg je je kaarten dan in je mailbox. Ideaal.
pi_94647830
ga in juni en heb tickets voor 10 dollar gekocht ergens in de 400 reeks. Honkbal heeft voor mij weinig geheimen maar de reden dat ik er naar toe ga is meer om het hele randgebeuren en de beleving. Dat je dan ergens wat verder van het veld zit is voor mij totaal niet boeiend.
Hooray for boobies!
pi_94826306
al vorige week even aangestipt maar toch nog behoefte aan wat tips van jullie..

We komen 18 juni aan op vliegveld Newark maar willen wel gewoon overnachten in manhattan. Omdat we daarna nog 2 weken naar Costa Rica gaan hebben we natuurlijk meer bij ons dan een sporttas en zit ik te kijken voor goed manier om van het vliegveld naar new york te komen en een goed hotel te zoeken.

Nu ben ik geneigd om een hotel te zoeken rondom Pen station omdat de verbindingen prima zijn met verschillende treinen.

- Wat is de beste en betaalbare manier volgens jullie om van Newark naar Manhatten te komen met een grote koffer meeslepend? (New Jersey transit, Amtrak Acela, Bus?)
- Lijkt me handig om (ook weer vanwege bagage) dicht bij Pen station te zitten of is dat het niet waard en zit je te ver van alles af dan?
pi_94827244
Penn station is perfect qua locatie.. Midtown Manhattan. Vanuit Newark is het het goedkoopst om de Airtrain / trein te nemen. Kost je 15 dollar pp voor een enkeltje. Is wel wat gesjouw met je koffer maar je komt gewoon bij Penn uit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_94827358
Justem, trein is by far de beste oplossing. Taxi te duur, shared bussen is ook niet altijd handig.
Hooray for boobies!
pi_94827730
Ik zit persoonlijk nog altijd met het dilemma dat wij dus met ons hotel in Queens zitten (Country Inn & Suites) en dus ook landen op Newark. Met de airtrain en metro is het goedkoopste.. maar wel érg veel gesjouw en overstappen etc. De taxi is daarentegen waarschijnlijk best duur (80 dollar ofzo?).. we zijn met zijn 3en. Wie kan me hierin adviseren?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_94828608
Mocht het inderdaad rond de 80 dollar zijn dan is het prijsverschil p.p. toch niet zo groot?

Met de airtrain ben je 15 dollar p.p kwijt. zeg dan nog max 5 dollar p.p metro. zit je aan de 60 dollar.

dus voor 20 dollar verschil, ofwel 14 euro. zit je voor nog geen 5 euro (verschil p.p.) veel makkelijker. :)
Vind je het dan nog een dilemma?

Zelfs al is het verschil 50 dollar dan heb je het uiteindelijk nog over 11 euro p.p.
Mocht jij de enige zijn die het moet betalen dan wordt het verschil wel snel groter :)
pi_94828842
Tja tis net wat je zegt. Ik zou geen zin hebben om met tassen en koffers de metro of trein in te gaan. 80 dollar met 3 man is 20 euro pp ofzo. Liever dat dan anderhalf uur in de trein en metro.

Weet niet of je metro om de hoek stopt toevallig, maar anders moet je ook nog weer een minuut of 10 met je koffers door de stad lopen voor je dr eindelijk bent. Ik hou daar nooit zo van, en pak dan liever een taxi.
pi_94832433
Zijn ze over het algemeen makkelijk in het afspreken van een vaste prijs, die mannen die jaar daar vragen om een taxi op Newark?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_94833049
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Zijn ze over het algemeen makkelijk in het afspreken van een vaste prijs, die mannen die jaar daar vragen om een taxi op Newark?
Ja, het is allemaal vaste prijs werk bijna.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94834289
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:44 schreef kloink het volgende:
- Wat is de beste en betaalbare manier volgens jullie om van Newark naar Manhatten te komen met een grote koffer meeslepend? (New Jersey transit, Amtrak Acela, Bus?)
De Airtrain is een monorail op het luchthaven gebied. Die brengt je naar het treinstation, waar je kunt kiezen tussen een NJ Transit of Amtrak trein. Ik zou een NJT ticket kopen, zelfs al komt de Amtrak trein eerder, want NJT is 10 dollar oid goedkoper en er is niet/nauwelijks snelheidswinst op zo'n kort stuk naar Manhattan.

quote:
- Lijkt me handig om (ook weer vanwege bagage) dicht bij Pen station te zitten of is dat het niet waard en zit je te ver van alles af dan?
Die strategie is inderdaad wel handig, want het ondergrondse systeem van New York is niet zo geschikt om met bagage te gebruiken.

Je zou Hotel Pennsylvania kunnen boeken, dat vaak besproken is in dit topic. Dat ligt tegenover Penn Station. Of het beroemde hotel The New Yorker aan de andere kant van Penn Station. Of zoek iets anders in de buurt met de kaartjes van Booking.com of Expedia.com

De shuttle bus van Newark is even duur als de trein en zet je af op 42nd street tussen 8th en 9th avenue. Dit kan handig zijn als het hotel van je voorkeur in het Times Square gebied ligt.
pi_94834424
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:46 schreef jaco het volgende:

[..]

De Airtrain is een monorail op het luchthaven gebied. Die brengt je naar het treinstation, waar je kunt kiezen tussen een NJ Transit of Amtrak trein. Ik zou een NJT ticket kopen, zelfs al komt de Amtrak trein eerder, want NJT is 10 dollar oid goedkoper en er is niet/nauwelijks snelheidswinst op zo'n kort stuk naar Manhattan.

Als je voordat je de roltrappen naar boven gaat in Newark Airport een kaartje koopt in de automaat (je loopt er recht tegenaan) voor de Airtrain kost dit je 15 dollar pp en daar zit direct ook die treinreis richting Manhattan bij in.. doe je dit niet moet je dat later apart kopen en ben je duurder uit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_94834471
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 22:26 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, het is allemaal vaste prijs werk bijna.
Dank, denk dat ik mijn afdingkunsten dan maar weer eens uit de kast zal trekken :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:18:23 #87
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_94843764
Ga vd zomer voor het eerst die Aitrain checken maar het lijkt me perfect: 30 minuten naar Midtown Manhattan en geen gekut met wild jakkerende taxi's of busjes...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_94846185
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 09:18 schreef matthijst het volgende:
Ga vd zomer voor het eerst die Aitrain checken maar het lijkt me perfect: 30 minuten naar Midtown Manhattan en geen gekut met wild jakkerende taxi's of busjes...
Ik zou zeggen: lees het topic nog eens rustig door. Met die Airtrain kun je een rondje op de luchthaven maken (JFK airport heeft er ook een). Voor Manhattan zul je moeten overstappen.
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:07:12 #89
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_94846646
Pfff, mierenneuken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_94851388
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 09:18 schreef matthijst het volgende:
Ga vd zomer voor het eerst die Aitrain checken maar het lijkt me perfect: 30 minuten naar Midtown Manhattan en geen gekut met wild jakkerende taxi's of busjes...
Met de taxi vanuit JFK zie je tenminste nog wat. De airtrain uit Newark zie je geen hol ;(
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:15:05 #91
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_94853634
Ja ja ja!!! 27 mei gaan we ook weer!!! Ben benieuwd hoe het de tweede keer is, denk nog net zo gaaf maar dat je alles wel anders beleefd! Vorige keer waren we met kerst dus dat is al anders.
pi_94855064
ben toch stiekem op zoek naar appartementen e.d ipv de hotels. Even gekeken maar scheelt zo maar 400 dollar als ik beide steden (NY en Washington) bij elkaar optel!!!

heb al op www.homeway.nl gekeken, nog meer sites die dit aanbieden??
Hooray for boobies!
pi_94855096
Ik was dus ook bezig met appartementen... Maar las op Tripadvisory dat er veel oplichterij tussen zit en het eigenlijk illegaal is in NY
Be brave. Be kind.
pi_94855154
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:47 schreef Esje-lief het volgende:
Ik was dus ook bezig met appartementen... Maar las op Tripadvisory dat er veel oplichterij tussen zit en het eigenlijk illegaal is in NY
Je hebt genoeg corporate apartments, welke legaal zijn en betrouwbaar. Maar inderdaad, ook ietsje duurder (nog steeds betaalbaar).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94855329
Afgelopen jaar in NY een appartement gehuurd voor 8 dagen via: http://www.homelidays.nl/, heel goed bevallen!
pi_94855423
Klopt met dat oplichten e.d. kijk dan ook altijd naar reviews e.d. en zoek op de locatie via google of daar wellicht nog meer over te vinden is
Hooray for boobies!
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:12:36 #97
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_94856078
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:46 schreef Spockjuh_ het volgende:
ben toch stiekem op zoek naar appartementen e.d ipv de hotels. Even gekeken maar scheelt zo maar 400 dollar als ik beide steden (NY en Washington) bij elkaar optel!!!

heb al op www.homeway.nl gekeken, nog meer sites die dit aanbieden??
www.airbnb.com. En dan kijken naar appartementen met veel en goede reviews. Er staat ook altijd een google maps link en een streetviewlink bij. Dan lijkt me de kans vrij klein dat je wordt opgelicht.

Wij gaan in september naar http://www.airbnb.com/rooms/2515. Krijgt heel goede reviews en is vrij centraal gelegen, aan de noordzijde van Central Park op Manhattan. Ik heb inmiddels een paar keer e-mailcontact met haar gehad en ze komt erg vriendelijk over.
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:18:24 #98
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_94856302
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:20 schreef staticdata het volgende:
Met de taxi vanuit JFK zie je tenminste nog wat. De airtrain uit Newark zie je geen hol ;(
Klopt, maar beetje sneller vind ik leuker dan weer een keer zo'n snelweg.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 4 april 2011 @ 15:06:08 #99
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_95024035
Gratis watertaxi naar Yankees en Mets games (of $1pp om vooraf te reserveren):
http://www.nywatertaxi.com/commuters/baseball-ferry/

Op zich wle geinig, gaat vanaf South Street Seaport naar Yankee Stadium.
Wedstrijd om 19:05, taxi vertrekt om 17:35. Half uur vantevoren kom je aan.

En meteen tickets gehaald, grandstand 420B, rij 1:


[ Bericht 20% gewijzigd door matthijst op 04-04-2011 17:30:53 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_95086974
Die Grandstand (bovenste ring van Yankee Stadium) is voor mij in elk geval helemaal voldoende geweest om de ervaring te beleven en de sfeer te proeven. Heb beide keren daar helemaal bovenaan gezeten (vooraf lijkt het hoog, eenmaal binnen valt dat altijd weer mee). Leuke is dat je op één of twee plateaus lager gewoon kunt staan en foto's kunt maken.

Mooie ervaring, zeker doen als je in NY bent.

By the way...over exact 6 weken stappen we nu ongeveer ons hotel binnen :o
pi_95095175
Damn, wij gaan al over 5,5 week *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_95095915
13 juni... :) :)
Hooray for boobies!
pi_95136011
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de website waarin het esta formulier moet worden ingevuld (http://www.cbp.gov/esta)? Dit adres doet het nog wel, maar als ik op 'apply here' klik kom ik er maar niet in en komt het welbekende 'De webpagina kan niet worden weergegeven' in beeld. Ik heb het geprobeerd met IE, Google Chrome en Firefox, met mijn firewall uitgeschakeld, de beveiliging bij internetopties op laag, maar ik kom maar niet bij het formulier. Ik heb op zich nog genoeg tijd (vlieg pas begin juni), maar na een week proberen begin ik toch wat ongeduldig te worden :)
pi_95136582
Werkt gewoon hier.
pi_95149347
Ik kreeg van t reisbureau een brief dat ik het via deze site moest doen: https://esta.cbp.dhs.gov
Maandag ingevuld en geen problemen gehad!
pi_95151481
Dank aan beiden :)
Het ligt zeer waarschijnlijk aan mijn internet provider (UPC). Ik probeerde de site via mijn mobiel te openen met het netwerk ervan (Vodafone) en ik kwam er meteen doorheen. Hierna verbond ik mijn mobiel aan het thuisnetwerk en lukte het niet meer. Dus ik zal het ergens anders moeten doen, vervelend, maar ik weet nu tenminste waar het aan ligt :)
pi_95155318
Heb het ook destijd via met UPC provider ingevuld en was geen probleem hoor :) zal dus toch een combinatie van factoren zijn :)
  maandag 11 april 2011 @ 16:22:05 #108
67670 Skv
Cynist.
pi_95346431
Ik had eind september een kortingsactie gevonden: retour NY (heen vanaf een Duitse luchthaven, terug vanaf NL) voor 200 Euro.. Is er nog iets vergelijkbaars? Die actie is afgelopen ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_95348305
200euro is wel erg cheap.. laagste wat ik de afgelopen tijd heb gezien was rond de 380.. was vanaf Brussel naar NWR met United
Be brave. Be kind.
  maandag 11 april 2011 @ 17:26:35 #110
67670 Skv
Cynist.
pi_95349202
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_95377834
Eind mei gaan wij voor het eerst naar NY, gisteravond tickets gekocht voor de Mets vs Phillies.

Nog nooit geweest, maar in mijn beleving iets wat je meegemaakt moet hebben *O*
Trots van het Noorden!
pi_95470487
Nou wij zijn van hotel veranderd. Ik had een cheap ass hotel geboekt voor 200 PP 6 dagen om achter de hand te houden.

Nu gaan we naar The Harlem Flophouse . Ik vind het helemaal geweldig.. 4 kamer hotel in de stijl van vroeger. Geen tv geen radio helemaal gerenoveerd. En aangezien we met zen achten gaan hebben we het hele hotel voor ons alleen..
Be brave. Be kind.
  zondag 17 april 2011 @ 23:49:47 #113
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_95649802
Minder dan een maand dat ik ga.. Planning voor nu is:

Dag 1: 's middags aankomen, naar hotel, ergens in de stad eten, beetje rondwandelen

Dag 2: Lower Manhattan, Vrijheidsbeeld, Ellis Island, 's avonds naar Yankees

Dag 3-4-5: Weekend dus beter om echte toeristische dingen te vermijden? Shoppen, misschien governors island, roosevelt island, chinatown, ground zero, wall street, musea

Dag 6: Empire State & the village

Dag 7: Central Park & Upper east side

Dag 8: Midtown (Times Square etc)

Dag 9: vliegen pas laat 's avonds terug, dus 's ochtends kan er nog wat gedaan worden.

Avondprogramma is ook nog niet besloten, wil eigenlijk wel naar een stand-up of improv gaan, misschien een broadway musical, uitgaan (meatpacking district of wat is hip?).

Tips zijn welkom..
pi_95654309
Over de Brooklyn Bridge lopen :Y

En qua toeristische attracties maakt het niet heel veel uit of het in het weekend is of niet. Het is altijd wel druk.

En als ik je schema zo ziet, zou ik een 7 dagen kaart voor de metro kopen :P
pi_95657075
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:49 schreef QCC het volgende:
Minder dan een maand dat ik ga.. Planning voor nu is:

Dag 1: 's middags aankomen, naar hotel, ergens in de stad eten, beetje rondwandelen > ga naar Times Square, heb je dat alvast gehad en zo spectaculair is het eerlijk gezegd niet. Waarschijnlijk kom je er nog vaker om wat te eten.

Dag 2: Lower Manhattan, Vrijheidsbeeld, Ellis Island, > ik zou dan ook meteen Ground Zero en Wall Street aandoen, is allemaal op loopafstand en heb je vrij snel bekeken. 's avonds naar Yankees

Dag 3-4-5: Weekend dus beter om echte toeristische dingen te vermijden? Shoppen, misschien governors island, roosevelt island, chinatown, ground zero, wall street, musea

Dag 6: Empire State & the village > Washington Square Park is leuk :)

Dag 7: Central Park & Upper east side

Dag 8: Midtown (Times Square etc)

Dag 9: vliegen pas laat 's avonds terug, dus 's ochtends kan er nog wat gedaan worden.

Avondprogramma is ook nog niet besloten, wil eigenlijk wel naar een stand-up of improv gaan, misschien een broadway musical, uitgaan (meatpacking district of wat is hip?).

Tips zijn welkom..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 18 april 2011 @ 10:59:31 #116
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_95658690
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

^O^
pi_95678664
Ik ben echt verliefd geworden op de beurt ten noorden van Delancey street subway. Heel gezellig en gemoedelijk en lekkere eettentjes
Be brave. Be kind.
pi_95684568
Wat is nu de juiste link naar ESTA?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_95684897
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_95684968
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat is nu de juiste link naar ESTA?
link

Moeilijk he :')
pi_95685501
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:39 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

link

Moeilijk he :')
Hmm ja, want ik las vandeweek hier dat er twee verschillende sites blijkbaar beschikbaar voor zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 18 april 2011 @ 21:53:56 #122
16245 CarOnline
met lange O
pi_95690112
Even een vraagje, via dit topic kreeg ik de tip voor een Neteller kaart. Iemand daar bekend mee?
Inmiddels heb ik die, na een heel gedoe. Kreeg wel mail maar geen telefoon en dat soort dingen.

Nu is me niet helemaal duidelijk hoe dat met betalingen gaat. Ik wil daar tzt mijn NY tripje van betalen. Maar hoe zorg ik dat ik dat geld op die kaart krijg? :@
Ik moet nog een 'testbedrag' krijgen, dus het kan best zijn dat dat nog niet kan.
Maar echt duidelijk krijg ik het niet.
Screw them.
We're going home.
pi_95695100
quote:
5s.gif Op maandag 18 april 2011 21:53 schreef CarOnline het volgende:
Even een vraagje, via dit topic kreeg ik de tip voor een Neteller kaart. Iemand daar bekend mee?
Inmiddels heb ik die, na een heel gedoe. Kreeg wel mail maar geen telefoon en dat soort dingen.

Nu is me niet helemaal duidelijk hoe dat met betalingen gaat. Ik wil daar tzt mijn NY tripje van betalen. Maar hoe zorg ik dat ik dat geld op die kaart krijg? :@
Ik moet nog een 'testbedrag' krijgen, dus het kan best zijn dat dat nog niet kan.
Maar echt duidelijk krijg ik het niet.
Gewoon met ideal/internetbankieren.
  maandag 18 april 2011 @ 23:56:08 #124
16245 CarOnline
met lange O
pi_95697731
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:05 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Gewoon met ideal/internetbankieren.
Ja maar welke van de opties moet ik nemen?
Dat is me niet helemaal duidelijk.

Dat er dus geld in een soort depot staat, waarvan ik de reis met de neteller kaart kan betalen.
Maar welke keuze moet ik dan gebruiken?
Misschien heel stom maar helemaal duidelijk is me dat niet.
Screw them.
We're going home.
pi_95697962


gewoon deposit, dan ideal, dan je bank selecteren en storten maar. Daarna staat het op je account en kan je het overal mee gebruiken. Met virtual card of gewoon met je echte creditcard van Neteller/MC.

Maar voordat je alle opties ziet moet je wel eerst alles geverifieerd hebben etc. ja.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:10:46 #126
16245 CarOnline
met lange O
pi_95698312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:02 schreef zeebeschuit het volgende:
[ afbeelding ]

gewoon deposit, dan ideal, dan je bank selecteren en storten maar. Daarna staat het op je account en kan je het overal mee gebruiken. Met virtual card of gewoon met je echte creditcard van Neteller/MC.

Maar voordat je alle opties ziet moet je wel eerst alles geverifieerd hebben etc. ja.
Ah dank je! :)

Nou ik wacht nog even op mijn 'bedrag' wat ik moet doorgeven wat zij gestort hebben.
Pas en pincode en zo heb ik al.
Daarna zal het wel goed zijn.

Nogmaals bedankt!
Screw them.
We're going home.
  dinsdag 19 april 2011 @ 00:14:58 #127
16245 CarOnline
met lange O
pi_95698462
Oh, bij mij staat er geen ideal maar DIRECTebanking.com (Instant)
En daaronder GiroPay (Instant).

Misschien dat dat nog aangepast gaan worden?
Ik wacht het nog wel even af. Maar met die kan ik dus geld op die kaart zetten.

Handig :)
Screw them.
We're going home.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:03:32 #128
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_95714631
Ik ga ook binnenkort :)

Zou iemand mij een goede dagindeling kunnen geven wat te doen in New York? Ik ben er nog nooit geweest. Aangezien ik maar 5 dagen ga, heb ik een goede indeling nodig van de dagen.

Ik wil natuurlijk de bekendste dingen zien, wil graag naar Chinatown/Little Italy en ik wil graag een musical zien.

Ik kom maandag in de middag aan (rond 12 uur) op JFK en vertrek op vrijdagavond, Ik verblijf in een hotel bij Times Square,

Alvast bedankt!
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:08:51 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_95714838
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 15:03 schreef iggyinthehouse het volgende:
Ik ga ook binnenkort :)

Zou iemand mij een goede dagindeling kunnen geven wat te doen in New York? Ik ben er nog nooit geweest. Aangezien ik maar 5 dagen ga, heb ik een goede indeling nodig van de dagen.

Ik wil natuurlijk de bekendste dingen zien, wil graag naar Chinatown/Little Italy en ik wil graag een musical zien.

Ik kom maandag in de middag aan (rond 12 uur) op JFK en vertrek op vrijdagavond, Ik verblijf in een hotel bij Times Square,

Alvast bedankt!
Er zullen hier vast ook mensen zijn met een leuke dagindeling, maar ik kan je ook dit boekje 100% New York van harte aanbevelen! Ik heb al vaker boekjes uit deze serie gebruikt en daar staan per wijk logische dagprogramma's en stadswandelingen in. Alles is gesorteerd op eten en drinken / bezienswaardigheden / leuk om te doen/ uitgaan / etc. Zo kun je zelf inschatten wat je graag wil zien op basis van hun suggesties van wat logisch is :)
pi_95715754
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 00:10 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Ah dank je! :)

Nou ik wacht nog even op mijn 'bedrag' wat ik moet doorgeven wat zij gestort hebben.
Pas en pincode en zo heb ik al.
Daarna zal het wel goed zijn.

Nogmaals bedankt!
Als iDeal er niet bijstaat nadat alles is geverifieerd even e-mailen. Aangezien het alleen Nederlands is staat het er soms niet automatisch bij.
pi_95917334
KLM heb je nu voor 550 euro retourtjes (begin/half mei). Wel redelijk lijkt mij.

Zouden jullie de terugreis het liefst zo laat mogelijk in de avond doen of juist vroeg in de middag ? Halve dag al je koffers meesleuren lijkt mij niet zo fijn. Achterlaten in het hotel vind ik ook niet echt fijn eigenlijk..
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_95917433
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:23 schreef ClioSporT het volgende:
KLM heb je nu voor 550 euro retourtjes (begin/half mei). Wel redelijk lijkt mij.

Zouden jullie de terugreis het liefst zo laat mogelijk in de avond doen of juist vroeg in de middag ? Halve dag al je koffers meesleuren lijkt mij niet zo fijn. Achterlaten in het hotel vind ik ook niet echt fijn eigenlijk..
Want? Die gaan vaak achter slot en grendel dus zo'n groot probleem is dat niet hoor :) Wij vliegen nu rond 18.00u 's avonds terug. betekend dat je toch zo rond 13/14u richting vliegveld moet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_95917845
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Want? Die gaan vaak achter slot en grendel dus zo'n groot probleem is dat niet hoor :) Wij vliegen nu rond 18.00u 's avonds terug. betekend dat je toch zo rond 13/14u richting vliegveld moet.
Omdat de koffers vaak ook gewoon naast de balie worden neergezet totdat je ze komt ophalen. Dus niet echt achter slot en grendel. :')

Misschien toch maar laat in de avond de vlucht terug boeken, heb je nog een halve middag "extra"
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_95917945
Ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat er koffers naast de balie worden neergezet. Altijd in een afgesloten bagageruimte.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_95922553
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:44 schreef Felixa het volgende:
Ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat er koffers naast de balie worden neergezet. Altijd in een afgesloten bagageruimte.
Meeste hotels waar ik geweest ben hadden dat wel goed geregeld.
pi_95923111
quote:
14s.gif Op zondag 24 april 2011 16:43 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Meeste hotels waar ik geweest ben hadden dat wel goed geregeld.
Hoe zou het dan nog beter kunnen dan in een bagageruimte? :?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_95924463
[quote0s.gif Opzondag 24 april 2011 17:00 schreef Felixa het volgende:
[..]
Hoe zou het dan nog beter kunnen dan in een bagageruimte? :?
[/quote] Bedoel dat ze dat ook zo geregeld hadden ;)
pi_95924536
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:40 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Omdat de koffers vaak ook gewoon naast de balie worden neergezet totdat je ze komt ophalen. Dus niet echt achter slot en grendel. :')

Misschien toch maar laat in de avond de vlucht terug boeken, heb je nog een halve middag "extra"
Dan heb je wel een pauper hotel als ze dat doen. Anders check je het op de website daar staat het wel meestal aangegeven of ze een aparte bagage ruimte hebben :)
pi_95955324
Welke banken hebben een gunstige valutakoers om daar vooraf dollars te halen?
  maandag 25 april 2011 @ 15:22:22 #140
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_95956421
Fargo *O* Wanneer ga je weer?
pi_95956590
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:44 schreef Fargo het volgende:
Welke banken hebben een gunstige valutakoers om daar vooraf dollars te halen?
Waarom zou je vooraf dollars willen halen?
  maandag 25 april 2011 @ 15:30:36 #142
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_95956650
Omdat de dollar nu laag staat?
Maar bij de Postbank krijg je 1,36 dollar voor je euro, da's 10 cent lager dan de koers, vrij extreem :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_95957507
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:22 schreef Omnifacer het volgende:
Fargo *O* Wanneer ga je weer?
Vandaag over drie weken! Negen nachten in Country Inn & Suites...

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:28 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Waarom zou je vooraf dollars willen halen?
Gewoon om wat cash geld op zak te hebben bij aankomst. Voor zo'n metrokaart (ja, kan ook met CC, weet ik), wat dingetjes op het vliegveld wellicht, een eerste hapje en drankje her en der... De rest trekken we met de CC wel uit de muur, maar ik vind het een fijn gevoel om wat dollars mee te nemen vanuit hier. En naar het GWK ga ik niet meer, daar is het verschil minimaal 10 cent.
pi_95958030
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:59 schreef Fargo het volgende:
De rest trekken we met de CC wel uit de muur
Waarom met CC? Ik kon gewoon met mijn bankpas geld pinnen daar. :) Ik heb speciaal voor NY toen een CC aangeschaft, maar heb die uiteindelijk alleen voor eventuele extra hotelkosten nodig gehad. :')
pi_95958155
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 14:40 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Omdat de koffers vaak ook gewoon naast de balie worden neergezet totdat je ze komt ophalen. Dus niet echt achter slot en grendel. :')

Lol! Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik ben in maart naar de musical Memphis ( http://www.memphisthemusical.com/ ) geweest. Super tof.
pi_95959244
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 16:16 schreef Justinn het volgende:

[..]

Waarom met CC? Ik kon gewoon met mijn bankpas geld pinnen daar. :) Ik heb speciaal voor NY toen een CC aangeschaft, maar heb die uiteindelijk alleen voor eventuele extra hotelkosten nodig gehad. :')
Omdat wij met onze CC in de 'plus' staan, en volgens mij is pinnen dan gratis, of in elk geval stukken voordeliger dan geld uit de muur trekken met je reguliere bankpas.
  maandag 25 april 2011 @ 17:25:25 #147
67174 Dos37
Come on Twente
pi_95960149
Bij de Rabobank is het juist andersom, geld opnemen met PIN is gratis en CC betaal je 4,50
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_95962247
Ik heb in ieder geval al een vlucht. 10 mei.. :)

Nu nog een hotel. Ik wil eigenlijk midden in de stad zitten, zit je dan goed als je Midtown zit of uiteraard Times Square.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_95977239
Op 21 juni (t/m 26 juni) kom ik voor het eerst in "the Big Apple" :-D ben dan nog klets nat achter mijn oren. Ik ben opzoek naar een plekje in NY waar ik in de ochtend kan zitten (evt. Buiten) en dan naar de forenzen kijken. Weet iemand een restaurant/cafe die dus ral rond 7 uur open is?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_95977504
Een willekeurige vestiging van Europa Café, Starbucks, Pret A Manger.
pi_95978063
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:40 schreef Toad het volgende:
Een willekeurige vestiging van Europa Café, Starbucks, Pret A Manger.
Ah, fijn er zitten ook Pret's in NY *O* (wordt ik erg blij van in Londen)
pi_95987780
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:59 schreef Fargo het volgende:

[..]

Vandaag over drie weken! Negen nachten in Country Inn & Suites...

[..]

Gewoon om wat cash geld op zak te hebben bij aankomst. Voor zo'n metrokaart (ja, kan ook met CC, weet ik), wat dingetjes op het vliegveld wellicht, een eerste hapje en drankje her en der... De rest trekken we met de CC wel uit de muur, maar ik vind het een fijn gevoel om wat dollars mee te nemen vanuit hier. En naar het GWK ga ik niet meer, daar is het verschil minimaal 10 cent.
Bij aankomst hebben ze ook automaten hoor :) en Amerika is het land van de CC. zelfs de kleinste zaken heb ik er mee afgerekend.
pi_95987963
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:51 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ah, fijn er zitten ook Pret's in NY *O* (wordt ik erg blij van in Londen)
Er zit er eentje naast Bryant Park / 42nd avenue. Ik raad je aan om bij Pret een lunch uit te zoeken en dit dan in Bryant Park op te eten. Een gezonde lunch op een interessant plek.
pi_95988146
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:59 schreef Fargo het volgende:

[..]

Vandaag over drie weken! Negen nachten in Country Inn & Suites...

[..]

Dan zit ik er tegelijkertijd met jou, wij arriveren 14 mei in Country Inn & Suites :P
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_95988154
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:35 schreef daanski82 het volgende:
Op 21 juni (t/m 26 juni) kom ik voor het eerst in "the Big Apple" :-D ben dan nog klets nat achter mijn oren. Ik ben opzoek naar een plekje in NY waar ik in de ochtend kan zitten (evt. Buiten) en dan naar de forenzen kijken. Weet iemand een restaurant/cafe die dus ral rond 7 uur open is?
Heel veel kleinere zaken zijn 24/7 geopend.

Een specifieke tip is de Whole Foods Market op 14th street/Union Square. Deze is vanaf 8 am open. Op de begane grond kun je iets te eten/drinken kopen in de supermarkt. Dit kun je dan mee naar boven nemen om op te eten terwijl je over Union Square uitkijkt. Mochten de zitplaatsen bezet zijn, dan kun je het park zelf als uitwijk lokatie gebruiken.
pi_95988437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:26 schreef jaco het volgende:

[..]

Er zit er eentje naast Bryant Park / 42nd avenue. Ik raad je aan om bij Pret een lunch uit te zoeken en dit dan in Bryant Park op te eten. Een gezonde lunch op een interessant plek.
Bedankt voor de tip.
pi_95991204
Vlucht en hotel. 10 mei - 18 mei.. Hotel : The Iroquois New York.. Lekker in het midden van alles. *O*
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_96020124
Wie weet een goede ticket buro voor concerten zo als ticketmasters hier in nederland?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:32:51 #159
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96020333
Stubhub.com
pi_96020347
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_96034206
Kaartjes voor Prince in MSG kon ik via Ticketmaster kopen. Mocht alles al uitverkocht zijn dan is Stubhub een optie (daar had ik kaartjes voor de Knicks vandaan).

Het kan zijn dat je je kaartjes bij de kassa af moet halen. Maar dat gaat allemaal vlekkeloos.
pi_96035623
Heeft iemand een goede tip voor een hostel/goedkoop hotel in New York (liefst Manhattan natuurlijk)? Locatie en goede prijs-kwaliteit zijn belangrijker dan luxe of comfort. Dus gewoon functioneel slapen op een centrale plek, zo veel zullen we er toch niet rondhangen. :)
pi_96035760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:20 schreef staticdata het volgende:

[..]

Bij aankomst hebben ze ook automaten hoor :) en Amerika is het land van de CC. zelfs de kleinste zaken heb ik er mee afgerekend.
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:59 schreef Fargo het volgende:

Gewoon om wat cash geld op zak te hebben bij aankomst. Voor zo'n metrokaart (ja, kan ook met CC, weet ik), wat dingetjes op het vliegveld wellicht, een eerste hapje en drankje her en der... De rest trekken we met de CC wel uit de muur, maar ik vind het een fijn gevoel om wat dollars mee te nemen vanuit hier. En naar het GWK ga ik niet meer, daar is het verschil minimaal 10 cent.
pi_96035844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan zit ik er tegelijkertijd met jou, wij arriveren 14 mei in Country Inn & Suites :P
Voor ons de eerste keer dat we een hotel buiten Manhattan hebben. Maar ja, voor die prijzen laat ik zo'n kamer echt niet liggen. Jij al eens in dat hotel geslapen?
pi_96035952
quote:
5s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:54 schreef TJLinden het volgende:
Heeft iemand een goede tip voor een hostel/goedkoop hotel in New York (liefst Manhattan natuurlijk)? Locatie en goede prijs-kwaliteit zijn belangrijker dan luxe of comfort. Dus gewoon functioneel slapen op een centrale plek, zo veel zullen we er toch niet rondhangen. :)
Ik ga zelf volgende week voor de derde keer hierheen:

http://chelseahostel.com/

Bevalt altijd prima!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_96036055
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:57 schreef Fargo het volgende:

[..]

[..]

Prima, hoop alleen niet dat als je hier je dollars koopt de ongunstige wisselkoers je een minder fijn gevoel zal geven :P.
pi_96036108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:00 schreef Fargo het volgende:

[..]

Voor ons de eerste keer dat we een hotel buiten Manhattan hebben. Maar ja, voor die prijzen laat ik zo'n kamer echt niet liggen. Jij al eens in dat hotel geslapen?
Nee, nog nooit. Ben erg benieuwd. Prijs/locatie verhouding is iig top. Vanaf welk vliegveld arriveer jij?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96036316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, nog nooit. Ben erg benieuwd. Prijs/locatie verhouding is iig top. Vanaf welk vliegveld arriveer jij?
JFK. Vliegen we eigenlijk altijd wel op. Heeft prima verbindingen naar dat hotel, zag ik. Ben inderdaad ook erg benieuwd. Nu voor het eerst trouwens met een vrij 'onbekende' maatschappij de lucht in, Jet Airways. Toch nog allemaal lekker spannend dus :)
pi_96037045
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:11 schreef Fargo het volgende:

[..]

JFK. Vliegen we eigenlijk altijd wel op. Heeft prima verbindingen naar dat hotel, zag ik. Ben inderdaad ook erg benieuwd. Nu voor het eerst trouwens met een vrij 'onbekende' maatschappij de lucht in, Jet Airways. Toch nog allemaal lekker spannend dus :)
Ok, wij komen vanaf Newark dus hebben wel een aardige kostenpost met de taxi. Maar ja, het gesjouw met de koffer door de metro vind ik het niet waard.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96037132
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:02 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik ga zelf volgende week voor de derde keer hierheen:

http://chelseahostel.com/

Bevalt altijd prima!
Bedankt voor de tip! :)
  woensdag 27 april 2011 @ 11:34:54 #171
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96037186
Nog niet hele topic gelezen, vanavond maar eens doen.

Is NY te doen in een lang weekend? Ik en mijn ega willen een korte vakantie doen zonder de kids maar hebben geen idee nog waar we heen willen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96037450
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ok, wij komen vanaf Newark dus hebben wel een aardige kostenpost met de taxi. Maar ja, het gesjouw met de koffer door de metro vind ik het niet waard.
Vond het sjouwen met de koffer eigenlijk reuze meevallen. prijs trouwens ook wel 30 dollar voor een retourtje.
pi_96037609
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:34 schreef sanger het volgende:
Nog niet hele topic gelezen, vanavond maar eens doen.

Is NY te doen in een lang weekend? Ik en mijn ega willen een korte vakantie doen zonder de kids maar hebben geen idee nog waar we heen willen.
Kan, als je goed plant wat je wilt zien.
Je moet ook overwegen of het de lange reis en eventuele jetlag waard is. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 27 april 2011 @ 12:02:51 #174
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_96038303
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:44 schreef Felixa het volgende:
Kan, als je goed plant wat je wilt zien.
^O^ mooi

quote:
Je moet ook overwegen of het de lange reis en eventuele jetlag waard is. :)
Gelukkig nooit last van jetlag, maar het is inderdaad wel lang voor een lang weekend/weekje :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_96038520
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:40 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Vond het sjouwen met de koffer eigenlijk reuze meevallen. prijs trouwens ook wel 30 dollar voor een retourtje.
Probleem is dat wij minstens 3,4 keer over moeten stappen met onze koffers voor we bij ons hotel in Queens zijn. Ik stap dan liever een taxi in en laat me voor de deur afzetten. Gaat ons (3 personen) waarschijnlijk zo'n 100 dollar kosten, maja...
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96038726
Wat doen de meeste om in midtown te kopen vanaf JFK. Gewoon taxi ?

Vanaf grand central station is het max 10 minuten lopen naar hotel. Toch de trein doen dan ? Wil eigenlijk niet sjouwen met koffers.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_96040074
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:14 schreef ClioSporT het volgende:
Wat doen de meeste om in midtown te kopen vanaf JFK. Gewoon taxi ?

Vanaf grand central station is het max 10 minuten lopen naar hotel. Toch de trein doen dan ? Wil eigenlijk niet sjouwen met koffers.
Taxi is veel fijner. Vraag is of je het geld er voor over hebt.
pi_96040408
Wij zitten met hetzelfde dilemma, het vervoer van JFK naar Penn Station.

Vond net deze PDF op internet, misschien dat er meer mensen belang bij hebben!

Subway map inclusief bus en trein verbindingen
Trots van het Noorden!
pi_96041017
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:54 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

Taxi is veel fijner. Vraag is of je het geld er voor over hebt.
Wat kost een treinticket?
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_96041442
Volgens mij kun je vanaf JFK ook met de metro :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96042104
Overzichtje van de opties transfers vliegvelden/NYC:

http://travel.nytimes.com(...)rk-c_0021020193.html
pi_96042336
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:14 schreef ClioSporT het volgende:
Wat doen de meeste om in midtown te kopen vanaf JFK. Gewoon taxi ?

Vanaf grand central station is het max 10 minuten lopen naar hotel. Toch de trein doen dan ? Wil eigenlijk niet sjouwen met koffers.
De trein vanaf JFK stopt niet in Grand Central Station, maar alleen maar in Penn Station.

Deze trein kun je pakken door vanaf JFK de Airtrain naar Jamaica Center te nemen. Op Jamaica kun je een kaartje in de machine kopen voor $6.25 Deze overstap en de trein zelf is 'koffer vriendelijk'. Het Penn station iets minder, maar voor elke trap is er ook een roltrap en je zou dan een taxi naar je hotel kunnen pakken.

Als je veel bagage hebt, dan zou ik echter direkt op JFK de taxi pakken, zeker als je de kosten kunt delen. Vermijd in ieder geval de metro met veel bagage.
pi_96042504
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 11:34 schreef sanger het volgende:
Nog niet hele topic gelezen, vanavond maar eens doen.

Is NY te doen in een lang weekend? Ik en mijn ega willen een korte vakantie doen zonder de kids maar hebben geen idee nog waar we heen willen.
Is best goed te doen hoor.
Vrijdagochtend vliegen, dan ben je 's middags in NY, even inchecken/opfrissen en dan heb je nog wat tijd om iets te ondernemen. 's Avond ergens een hapje eten en dan gewoon naar bed gaan op de tijd waarop je normaal naar bed gaat. Zaterdag heb je dan de hele dag vrij om te doen wat je wil. Zondagochtend/middag kan je dan ook nog wat doen voordat je naar het vliegveld gaat (eventueel late check-out afhankelijk van je terugvlucht). Paar uurtjes slapen in het vliegtuig en je bent 's maandag weer terug in NL.
Get it and Bet it
  woensdag 27 april 2011 @ 14:14:01 #184
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96043190
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:54 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Is best goed te doen hoor.
Vrijdagochtend vliegen, dan ben je 's middags in NY, even inchecken/opfrissen en dan heb je nog wat tijd om iets te ondernemen. 's Avond ergens een hapje eten en dan gewoon naar bed gaan op de tijd waarop je normaal naar bed gaat. Zaterdag heb je dan de hele dag vrij om te doen wat je wil. Zondagochtend/middag kan je dan ook nog wat doen voordat je naar het vliegveld gaat (eventueel late check-out afhankelijk van je terugvlucht). Paar uurtjes slapen in het vliegtuig en je bent 's maandag weer terug in NL.
Best te doen, maar ik zou het vliegticket er niet voor over hebben om 2.5 dag door NYC te kunnen lopen eerlijk gezegd.
pi_96043520
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 13:54 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Is best goed te doen hoor.
Vrijdagochtend vliegen, dan ben je 's middags in NY, even inchecken/opfrissen en dan heb je nog wat tijd om iets te ondernemen. 's Avond ergens een hapje eten en dan gewoon naar bed gaan op de tijd waarop je normaal naar bed gaat.
Is dit nou realistisch ? Als je bijv. om middernacht naar bed gaat in NYC , dan is het wat je lichaam betreft 6 am. Alleen voor mensen die regelmatig zo lang doorhalen, lijkt me.
pi_96044381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:14 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Best te doen, maar ik zou het vliegticket er niet voor over hebben om 2.5 dag door NYC te kunnen lopen eerlijk gezegd.
Dat vroeg hij niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Is dit nou realistisch ? Als je bijv. om middernacht naar bed gaat in NYC , dan is het wat je lichaam betreft 6 am. Alleen voor mensen die regelmatig zo lang doorhalen, lijkt me.
Persoonlijk vond ik het goed te doen, maar ik heb niet veel slaap nodig. Mensen met een vast slaappatroon zullen er meer moeite mee hebben. Ik ken de vraagsteller niet en ik geef enkel mijn persoonlijke mening.
Get it and Bet it
  woensdag 27 april 2011 @ 14:45:28 #187
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96044533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:41 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Dat vroeg hij niet.

Nee klopt, maar ik nam zomaar de vrijheid dit te zeggen :D
pi_96045651
De jetlag met NY vind ik zelf echt minimaal. Je haalt de eerste dag iets langer door en je bent er over heen. Terug neem ik de redeye en doe ik het een dagje op wat minder slaap. Zo'n 2.5 dag in NY is altijd erg leuk, maar vaak wel vermoeiend met stappen, shoppen en weinig slaap...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96050518
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:14 schreef ClioSporT het volgende:
Wat doen de meeste om in midtown te kopen vanaf JFK. Gewoon taxi ?

Vanaf grand central station is het max 10 minuten lopen naar hotel. Toch de trein doen dan ? Wil eigenlijk niet sjouwen met koffers.
Taxi is prijzig en je bent lang onderweg. Wel de makkelijkste en meest luxieuze manier.

Ik ben op de heenweg met een taxibusje geweest. Kost maar $20 pp en je wordt voor je hotel afgezet. Het is wel een erg lange rit (reken er minstens een dik uur voor), omdat je dus niet de enige bent die afgezet moet worden. Maar als je nog nooit in de VS bent geweest is het goed te doen omdat je je ogen uit kijkt. :D En je kan gezellig ouwehoeren met anderen mensen.

Op de terugweg ben ik met de metro en airtrain gegaan. Dit is qua reistijd (totaal half uurtje ofzo) veruit de snelste en goedkoopste manier (airtrain kost dacht ik $10 en metro vanaf $2,50) en beveel ik toch wel aan als jouw hotel dichtbij een metrostation is. Je hoeft verder niet echt veel te sjouwen met bagage omdat alles goed op elkaar aansluit, tenzij je echt te lui voor bent voor een paar trappen. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Justinn op 27-04-2011 17:20:16 ]
pi_96053840
Zoals het er nu naar uitziet moet ik van Newark naar Brooklyn, omgeving queensboro metro station. Iemand suggesties hoe daar te komen? Taxi is uitgesloten, busje of o.v. geen probleem.. :)
Hooray for boobies!
  woensdag 27 april 2011 @ 19:08:12 #191
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_96055397
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:14 schreef Omnifacer het volgende:
Best te doen, maar ik zou het vliegticket er niet voor over hebben om 2.5 dag door NYC te kunnen lopen eerlijk gezegd.
En de tijd. Zou minimaal 4 nachten gaan.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_96055722
Ieder z'n voorkeur. De ticket prijs boeit minder, die is niet eens zoveel hoger dan een ticket voor een city trip in Europa. Qua tijd boeit het ook niet enorm, dankzij de redeye vlucht terug is het redelijk efficient te doen, je mist alleen een nachtje in een normaal bed, maar da's niks nieuws voor veel mensen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 27 april 2011 @ 19:18:48 #193
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_96055919
Wat kost een ticket tegenwoordig? 450-500 ofzo?
Kom je aan ergens in de middag, taxi etc, ben je tegen 16:00 bij het hotel, kan je 's avonds ff eten en naar Times Square sjokken.
Kan je de zaterdag vrijheidsbeeld en beetje Chinatown, wallstreet, etc doen. En zondagochtend/begin van de middag 5th en rondom Central park. Laatste vlucht gaat denk ik ergens tegen 22:00, 3 uur vantevoren = 19:00 daar. Busje/taxi wil je ook op tijd hebben, dus rond 16:00 bij hotel weg... Het kan allemaal best, maar waarom zou je 2 nachten gaan haasten als je met 4 nachten wat relaxter kunt doen allemaal :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_96056716
Voor een weekendje weg denk ik meer aan goed uit eten twee avonden, beetje clubben en misschien een show. Overdag een wedstrijd van het een of andere, wat shoppen in leuke wijken en goed brunchen in Soho bijvoorbeeld. Dan heb ik een top weekend en hoef ik geen extra nacht, hoewel meer natuurlijk altijd beter is...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 27 april 2011 @ 20:13:06 #195
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96058894
Pff, dik 1.47 zeg :o
  woensdag 27 april 2011 @ 20:21:33 #196
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_96059398
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:35 schreef Drive-r het volgende:
Voor een weekendje weg denk ik meer aan goed uit eten twee avonden, beetje clubben en misschien een show. Overdag een wedstrijd van het een of andere, wat shoppen in leuke wijken en goed brunchen in Soho bijvoorbeeld. Dan heb ik een top weekend en hoef ik geen extra nacht, hoewel meer natuurlijk altijd beter is...
Je klinkt alsof je dit 5x per jaar doet :D
Benieuwd hoe vaak je al echt voor 2 nachten op en neer naar NY bent gevlogen... Of woon je niet in Nederland?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_96062439
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:21 schreef matthijst het volgende:

[..]

Je klinkt alsof je dit 5x per jaar doet :D
Benieuwd hoe vaak je al echt voor 2 nachten op en neer naar NY bent gevlogen... Of woon je niet in Nederland?
Ik woon in Londen, dus dat scheelt niet heel veel. Ik doe vaker dit soort weekendjes (ook naar andere locaties) aangezien ik toch al in het buitenland zit en mijn vriendin in Zweden zit. Naar NY ben ik al een tijdje niet meer geweest, maar de afgelopen 5 jaar ben ik zo 3-4 keer geweest. Ook omdat ik er eerder een keer twee maanden voor werk heb gezeten, etc.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96065150
Zaterdag mag ik voor een weekje, wat erg zeg!
pi_96083791
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 18:34 schreef Spockjuh_ het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet moet ik van Newark naar Brooklyn, omgeving queensboro metro station. Iemand suggesties hoe daar te komen? Taxi is uitgesloten, busje of o.v. geen probleem.. :)
De trein pakken naar Penn station New York, dan de downtowm metro naar brooklyn.
pi_96085277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 20:13 schreef Omnifacer het volgende:
Pff, dik 1.47 zeg :o
Vanmorgen bij Jantje de Hoop op het ontbijtnieuws zelfs al door de 1.48 :o
  donderdag 28 april 2011 @ 12:40:49 #201
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96085386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 12:36 schreef Fargo het volgende:

[..]

Vanmorgen bij Jantje de Hoop op het ontbijtnieuws zelfs al door de 1.48 :o
Klopt, hij staat nu op 1,484! Wij gaan in september pas naar de USA, lastig inschatten of hij nog verder zal zakken of dat je beter nu maar vast dollars kan inkopen...!
pi_96085917
Wat was een paar jaar geleden ook weer het 'record'? Hij ging toen door de 1,60 heen, toch?
pi_96086410
Ik ga morgen vast wat dollars inslaan. Kan ik beter bij mijn bank bestellen of naar een GWK gaan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96086511
Ik heb vanmorgen wat dollars gehaald bij de ING. Die hadden vandaag een koers van bijna 1,41. Even daarvoor was ik bij het GWK gaan checken en die gaven me 1,36.
pi_96091902
En hij staat op meer dan 1,48? Wat zijn dat voor praktijken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 28 april 2011 @ 15:51:29 #206
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96092361
Nu dollars inslaan heeft nauwelijks zin joh, met die marges die die banken rekenen
  donderdag 28 april 2011 @ 15:54:23 #207
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96092468
BTW Fargo, dat 'presentje' wat je voor me hebt geregeld krijgt deze dagen wel heel veel historische waarde :')

/offtopic
  donderdag 28 april 2011 @ 15:54:24 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96092472
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 15:51 schreef Omnifacer het volgende:
Nu dollars inslaan heeft nauwelijks zin joh, met die marges die die banken rekenen
Lijkt me eigenlijk ook dan... als je 1,36 dollar voor een euro krijgt dan kan je net zo goed het risico nemen te wachten, alles boven de 1,36 is dan beter
  vrijdag 29 april 2011 @ 16:16:50 #209
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_96144170
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan zit ik er tegelijkertijd met jou, wij arriveren 14 mei in Country Inn & Suites :P
Ik zit er vanaf de 11e.. Wel een Hollandse happening daar dan :P

quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2011 19:35 schreef Drive-r het volgende:
wat shoppen in leuke wijken en goed brunchen in Soho bijvoorbeeld.
Kun je me een paar brunchtips geven?

En shops mag altijd..
pi_96144214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:16 schreef QCC het volgende:

[..]

Ik zit er vanaf de 11e.. Wel een Hollandse happening daar dan :P

[..]

Haha grappig :) zullen we elkaar vast wel een keer treffen in de lobby/bij het ontbijt lijkt me.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96211569
Ze vieren ook nog es Koninginnedag in NY *O* :P We zitten in hotel Stanford, 32nd street om de hoek bij het ESB. Leuk hotel voor geen gekke prijs :)
-
pi_96212213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 16:16 schreef QCC het volgende:

[..]

Ik zit er vanaf de 11e.. Wel een Hollandse happening daar dan :P

[..]

Kun je me een paar brunchtips geven?

En shops mag altijd..
Ik zal eens kijken of ik nog wat heb, maar ik krijg meestal tips van vrienden uit NY of haal mijn inspiratie van foodie blogs. Ik bezoek zelden een restaurant 2 keer, dus kan niet zeggen dat ik een vaste stek heb (dat heb ik zelfs in Londen na 6 jaar nog niet).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96212530
Ik heb in die drie keer NY nog geen enkele keer in een restaurant of diner gegeten. Heb steevast het beeld dat je daar nauwelijks op je gemak je eten kunt opeten omdat ze je het liefste zo snel mogelijk weer zien gaan. Klopt dat?
pi_96212848
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:01 schreef Fargo het volgende:
Ik heb in die drie keer NY nog geen enkele keer in een restaurant of diner gegeten. Heb steevast het beeld dat je daar nauwelijks op je gemak je eten kunt opeten omdat ze je het liefste zo snel mogelijk weer zien gaan. Klopt dat?
Ach, daar wen je in de VS wel aan. Dat is niet zozeer wat ze willen, maar meer hoe het op ons over komt. En je hebt genoeg relaxte restaurants, zeker in NY.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96216161
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:36 schreef Haushofer het volgende:
Ze vieren ook nog es Koninginnedag in NY *O* :P We zitten in hotel Stanford, 32nd street om de hoek bij het ESB. Leuk hotel voor geen gekke prijs :)
Goed hotel inderdaad. Is de grote, donkere portier er nog steeds? Zelden zo'n klantvriendelijke man gezien. Vond de rest van het personeel daar maar afstandelijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 1 mei 2011 @ 22:38:17 #216
49739 Kriebbel
Feanfan!
pi_96226937
Zag in de OP al iets staan over rooftop bars, zijn er fokkers die hier ervaring mee hebben? Is dit een beetje leuk om een avondje rond te hangen en om new yorkers te ontmoeten, of valt dit tegen? Wat is de dress code zoal bij zulke bars? :)
Trots van het Noorden!
pi_96228119
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:38 schreef Kriebbel het volgende:
Zag in de OP al iets staan over rooftop bars, zijn er fokkers die hier ervaring mee hebben? Is dit een beetje leuk om een avondje rond te hangen en om new yorkers te ontmoeten, of valt dit tegen? Wat is de dress code zoal bij zulke bars? :)
Yes :)

Wij waren bij 230 Fifth (ave).

Zeker een aanrader, mixje van locals en touristen. Echt prachtig uitzicht over midtown _O_.

Ga echter wel op vrijdag of zaterdag, rest van de dagen was het er redelijk doods volgens de barman. Wat dresscode betreft, weet niet of er echt naar gekeken wordt maar het was wel enigszins netjes.

Hier nog een fotootje (niet van mij)

pi_96228447
Is dat niet hartstikke duur?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96231358
Tis niet je goedkoopste stap-avond als je daar echt de hele avond blijft. Maar entree koste niets, drankjes zijn wel redelijk duur natuurlijk ($6 of 7 voor een biertje dacht ik). Maar das praktisch overal het geval.
pi_96233521
Die 230 5th hadden we vaak voor borrels met werk, vond ik altijd wel prinma. Op het Ganzevoort hotel zit ook al jaren een bekende, die vond ik op zich qua publiek wat leuker. Steeds meer hotels hebben iets van een rooftop.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96238680
Ik vlieg woensdag naar New York.
Ben benieuwd of er nog extra veiligheidsmaatregelen zullen zijn n.a.v. de dood van Osama Bin Laden.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_96238735
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:47 schreef Felixa het volgende:
Ik vlieg woensdag naar New York.
Ben benieuwd of er nog extra veiligheidsmaatregelen zullen zijn n.a.v. de dood van Osama Bin Laden.
Ga er maar wel van uit. Wij gaan volgende week zaterdag. Ze zullen erg op hun hoede zijn..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96242352
ik stond afgelopen zomer bij 230 Fifth voor de deur maar kwam er niet in omdat ik geen 'shirt' (overhemd) aan had.. als ik me zou omkleden in mn hotel zou het geen probleem zijn. Dat zag ik niet zitten. Dus misschien een tip voor mensen die er naartoe willen.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:16:24 #224
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96243456
Was echt bizar geweest zeg, als je als toerist in NYC bent terwijl ze Bin Laden doden
pi_96243586
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:16 schreef Omnifacer het volgende:
Was echt bizar geweest zeg, als je als toerist in NYC bent terwijl ze Bin Laden doden
Misschien dat ik te nuchter ben maar zou het niet echt bizar oid dergelijks vinden.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:22:55 #226
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96243705
Naja dan ben je wel getuige van wereldnieuws en ervaar je meer dan wanneer je alleen lady liberty en ESB doet bij wijze van
pi_96244031
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:22 schreef Omnifacer het volgende:
Naja dan ben je wel getuige van wereldnieuws en ervaar je meer dan wanneer je alleen lady liberty en ESB doet bij wijze van
Dat je het meer zal zien daar zeker weten. Gok dat het breaking news de gehele dag zal zijn daar :)
  maandag 2 mei 2011 @ 12:33:33 #228
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96244125
Daarom, toch vet om dat daar mee te maken :)
pi_96245722
Wat zou je precies willen meemaken? Toen de twin towers vielen, was er -terecht denk ik- veel kritiek op moslims die de straat opgingen om dit te vieren. Dan is het ook niet gepast om de dood van Bin Laden in het openbaar te vieren. De kwestie als geheel is veel te triest voor dergelijk feestgedruis.

Ik zag op tv dat er mensen dansen en flessen champagne opentrekken rondom het voormalige WTC terrein. Ik wil Fok! users die in New York zijn, oproepen om deze lokatie vandaag te vermijden, al is het maar om alleen te kijken, zodat die groep 'feestvierders' op tv niet groter lijkt dan die werkelijk is.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:28:24 #230
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_96246180
Vond het ook een beetje raar gezicht, je bent dan als Amerikanen niet beter dan de volkeren die feestten na 9/11.
pi_96246511
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:28 schreef QCC het volgende:
Vond het ook een beetje raar gezicht, je bent dan als Amerikanen niet beter dan de volkeren die feestten na 9/11.
Aan de andere kant vind ik het niet zo vreemd dat hier zo uitbundig op wordt gereageerd; het is tenslotte voor veel mensen de grootste vijand van Amerika. Het trauma van 9/11 draagt hiertoe aan bij. Morgen is het weer over tot de orde van de dag.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 2 mei 2011 @ 13:39:58 #232
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96246658
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:17 schreef jaco het volgende:
Wat zou je precies willen meemaken? Toen de twin towers vielen, was er -terecht denk ik- veel kritiek op moslims die de straat opgingen om dit te vieren. Dan is het ook niet gepast om de dood van Bin Laden in het openbaar te vieren. De kwestie als geheel is veel te triest voor dergelijk feestgedruis.

Ik zag op tv dat er mensen dansen en flessen champagne opentrekken rondom het voormalige WTC terrein. Ik wil Fok! users die in New York zijn, oproepen om deze lokatie vandaag te vermijden, al is het maar om alleen te kijken, zodat die groep 'feestvierders' op tv niet groter lijkt dan die werkelijk is.
Het is wereldnieuws, ik wil daar dan bij zijn, ongeacht mijn morele oordeel.
  maandag 2 mei 2011 @ 14:33:38 #233
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_96248966
Vond het ook vrij suf, die dansende gasten, maar als ik in NY was, dan zou ik ook wel ff gaan kijken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_96249344
Oke even weer ontopic:

Wat kan ik nu het beste doen; een taxi online reserveren of daar gewoon iemand aanspreken? Wat is een beetje een gunstige prijs om op in te zetten en valt er te onderhandelen over de prijs? We zijn toch eigenlijk niet van plan om vanaf Newark naar Queens (Country Inn) meer dan 100 dollar te betalen. Ik lees dat er sowieso 12 dollar toll + gratuity + tip bij komt, dus ben benieuwd..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96254321
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 18:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed hotel inderdaad. Is de grote, donkere portier er nog steeds? Zelden zo'n klantvriendelijke man gezien. Vond de rest van het personeel daar maar afstandelijk.
Ja, die zit er nog. Vind zelf het personeel wel meevallen, vooral het personeel bij het ontbijt is relaxed :)

Vannacht even bij het WTC en Times Square gekeken. Vooral veel jonge mensen die met vlaggen lopen te schreeuwen en te brallen.
-
pi_96254414
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Aan de andere kant vind ik het niet zo vreemd dat hier zo uitbundig op wordt gereageerd; het is tenslotte voor veel mensen de grootste vijand van Amerika. Het trauma van 9/11 draagt hiertoe aan bij. Morgen is het weer over tot de orde van de dag.
Ja, het is een beetje dubbel. De dood van een persoon "vieren" blijft bizar.
-
  maandag 2 mei 2011 @ 16:55:29 #237
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_96255513
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Oke even weer ontopic:

Wat kan ik nu het beste doen; een taxi online reserveren of daar gewoon iemand aanspreken? Wat is een beetje een gunstige prijs om op in te zetten en valt er te onderhandelen over de prijs? We zijn toch eigenlijk niet van plan om vanaf Newark naar Queens (Country Inn) meer dan 100 dollar te betalen. Ik lees dat er sowieso 12 dollar toll + gratuity + tip bij komt, dus ben benieuwd..
Wij hebben altijd een vast bedrag voor de taxi betaald vanaf en naar het vliegveld van $ 45,-. Gaven dan altijd wel fooi maar dit vaste bedrag staat ook op de zijkant van alle yellow cabs!
pi_96256371
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:55 schreef Starlie het volgende:

[..]

Wij hebben altijd een vast bedrag voor de taxi betaald vanaf en naar het vliegveld van $ 45,-. Gaven dan altijd wel fooi maar dit vaste bedrag staat ook op de zijkant van alle yellow cabs!
Dit vaste bedrag geldt echter voor JFK Airport en de vraagsteller geeft aan op Newark Airport te landen. Op Newark staan tientallen taxi's klaar: ik zou geen reden weten om er vooraf een te reserveren.

De basis van de ritprijs is de meterprijs. Hier komen toll en fooi bij. In de VS wordt de meter niet uitgezet om een andere prijs af te spreken. Ik heb dat tenminste nog nooit meegemaakt.

Je kunt de chauffeur uiteraard vragen naar zijn schatting van de prijs. Ik denk dat 100 dollar genoeg is voor de totale prijs. Maar je kunt hem dan niet later aan die schatting houden. De taxi kan immers vast komen te zitten door een file: de meter zal dan het juiste tarief berekenen. Het heeft dus ook geen zin om meerdere chauffeurs naar de prijs te vragen.
pi_96257551
bus nemen naar penn of central station van newark om vanaf daar goedkoop met de metro te reizen. Andere optie is de shuttlebus die je bij je hotel afzet.
Hooray for boobies!
pi_96266326
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
bus nemen naar penn of central station van newark om vanaf daar goedkoop met de metro te reizen. Andere optie is de shuttlebus die je bij je hotel afzet.
Hoe zijn die shuttlebussen? Staan die ook klaar op Newark?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96269898
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:17 schreef jaco het volgende:

Ik zag op tv dat er mensen dansen en flessen champagne opentrekken rondom het voormalige WTC terrein. Ik wil Fok! users die in New York zijn, oproepen om deze lokatie vandaag te vermijden, al is het maar om alleen te kijken, zodat die groep 'feestvierders' op tv niet groter lijkt dan die werkelijk is.
Een van de meest debiele posts van het jaar hier :')
pi_96271161
Iemands dood zo vieren is ook debiel, maar die post telt inderdaad lekker mee...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 2 mei 2011 @ 22:39:45 #243
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96274520
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:29 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Een van de meest debiele posts van het jaar hier :')
Jij vertrekt morgen toch naar US?
  maandag 2 mei 2011 @ 23:25:56 #244
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_96277423
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
bus nemen naar penn of central station van newark om vanaf daar goedkoop met de metro te reizen. Andere optie is de shuttlebus die je bij je hotel afzet.
Klinkt goed..

Waar zijn metro passen verkrijgbaar? Op ieder station te koop?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 00:07:40 #245
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96279323
:Y
pi_96280791
[quote[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/imgOpmaandag 2 mei 2011 12:16 schreef Omnifacer het volgende:Was echt bizar geweest zeg, als je als toerist in NYC bent terwijl ze Bin Laden doden
[/quote]

Ben ook in de VS en de reacties waren wel bijzonder om te zien. Belangrijke gebeurtenis die op tv zelfs vergeleken werd met de val van de muur.
pi_96281731
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 23:25 schreef QCC het volgende:

[..]

Klinkt goed..

Waar zijn metro passen verkrijgbaar? Op ieder station te koop?
Ja. Voor zo'n 30 dollar heb je een weekpas, erg handig :)
-
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2011 @ 05:28:21 #248
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_96283114
*O* Ik vlieg 21 september voor 7 dagen vanaf Brussel naar JFK met 2 vriendinnen! Hotel Wolcott is al gereserveerd, 2 blokken van het Empire State Building vandaan! O+.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_96283602
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 00:54 schreef Citizen.Erased het volgende:
[quote[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/imgOpmaandag 2 mei 2011 12:16 schreef Omnifacer het volgende:Was echt bizar geweest zeg, als je als toerist in NYC bent terwijl ze Bin Laden doden
Ben ook in de VS en de reacties waren wel bijzonder om te zien. Belangrijke gebeurtenis die op tv zelfs vergeleken werd met de val van de muur.
[/quote]

Over scheve vergelijkingen gesproken :')
pi_96284213
Wij vertrekken morgen weer :)
Heb er zin in!!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:01:13 #251
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_96285515
Euro-Dollar verhouding wordt steeds gunstiger. Voor 2 euro krijg je nu grofweg 3 dollar ... !
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:15:33 #252
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_96287753
Is dit een goeie prijs voor een taxi?

Van JFK naar Midtown op aankomstdag en van Midtown naar JFK op vertrekdag: voor 2 personen voor in totaal 77 dollar
pi_96290339
volgens mij is er vanaf JFK een vast tarief ingesteld, dacht 45 dollar per rit?
Hooray for boobies!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:03:04 #254
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_96296355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:30 schreef Spockjuh_ het volgende:
volgens mij is er vanaf JFK een vast tarief ingesteld, dacht 45 dollar per rit?
Klopt ja!
pi_96296963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:30 schreef Spockjuh_ het volgende:
volgens mij is er vanaf JFK een vast tarief ingesteld, dacht 45 dollar per rit?
Volgens mij mag je daar gewoon onder gaan zitten als je geen yellow cab bent, maar bijv. een limousine service. Dus 77 dollar voor heen en terug is een mooie prijs.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:28:59 #256
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_96297384
Is wel een shared cab. Voor wie meer info wilt: http://www.goairlinkshuttle.com/
pi_96297473
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:28 schreef iggyinthehouse het volgende:
Is wel een shared cab. Voor wie meer info wilt: http://www.goairlinkshuttle.com/
Ik vraag me wel af hoelang je dan wel niet onderweg bent..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:31:28 #258
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_96297498
Mijn collega heeft die ook gehad....was zeer goed geregeld allemaal.
pi_96299121
Dan zit je tegen het normale tarief. En hou er rekening mee dat je wel een paar andere hotels aandoet voor je stop.
pi_96312864
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:31 schreef iggyinthehouse het volgende:
Mijn collega heeft die ook gehad....was zeer goed geregeld allemaal.
voor 13 $ meer heb je dan toch een normale taxi.. Beter dan zo'n shuttle bus denk ik.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:33:17 #261
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_96393257
Wij willen in september weer terug naar de USA en dan een reisje plannen van NY, Washington en Boston. Nu zijn we 3 jaar geleden al in Washington en NY geweest maar door omstandigheden eerder naar huis gekeerd,

Inmiddels hebben we ook een kleine van 7 maanden waardoor de volgende vragen naar boven komen. Hopelijk heeft iemand goede tips/ ideeen ??

- Weet iemand een goed hostel / motel/ hotel wat goed centraal gelegen ligt, te betalen is en vooral schoon. Vooral met de kleine maakt het ons niet uit dat het wat duurder is dan wat je normaal zou besteden, zolang het maar schoon is.

ik had wel beetje gezocht op hostel site en kwam deze namen tegen
- South of houston, - Beautiful broumstone brooklyn, Hotel Sohotel.

- Is er iemand ooit in Boston geweest??? Is daar iets te beleven en hoelang kan je je daar vermaken. Wij zijn mensen die een fotootje maken en dan weer door lopen. :).
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:35:33 #262
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96393334
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:33 schreef stevengerrard het volgende:
Wij willen in september weer terug naar de USA en dan een reisje plannen van NY, Washington en Boston. Nu zijn we 3 jaar geleden al in Washington en NY geweest maar door omstandigheden eerder naar huis gekeerd,

Inmiddels hebben we ook een kleine van 7 maanden waardoor de volgende vragen naar boven komen. Hopelijk heeft iemand goede tips/ ideeen ??

- Weet iemand een goed hostel / motel/ hotel wat goed centraal gelegen ligt, te betalen is en vooral schoon. Vooral met de kleine maakt het ons niet uit dat het wat duurder is dan wat je normaal zou besteden, zolang het maar schoon is.

ik had wel beetje gezocht op hostel site en kwam deze namen tegen
- South of houston, - Beautiful broumstone brooklyn, Hotel Sohotel.

- Is er iemand ooit in Boston geweest??? Is daar iets te beleven en hoelang kan je je daar vermaken. Wij zijn mensen die een fotootje maken en dan weer door lopen. :).
Is www.airbnb.com misschien iets voor jullie? Zit in alle genoemde steden en is in alle prijsklasses, er zit veel tussen met zeer positieve reviews!

Ben zelf niet in Boston geweest, maar heb er wel positieve verhalen over gehoord. Maar omdat smaken verschillen, kun je je misschien hier een beetje inlezen

[ Bericht 8% gewijzigd door Spees_Eend op 05-05-2011 16:44:18 ]
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:40:10 #263
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96393509
=dubbel=
  † In Memoriam † donderdag 5 mei 2011 @ 17:07:24 #264
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_96394701
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:35 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Is www.airbnb.com misschien iets voor jullie? Zit in alle genoemde steden en is in alle prijsklasses, er zit veel tussen met zeer positieve reviews!
Wat een onwijs goeie tip, ben zowaar met mijn reisgezelschap alternatieven aan het bespreken! Een hotel is wel leuk maar een mooi appartement is ook relaxed. Hmmm 8-)
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:17:32 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96395100
quote:
11s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:07 schreef Skaai het volgende:

[..]

Wat een onwijs goeie tip, ben zowaar met mijn reisgezelschap alternatieven aan het bespreken! Een hotel is wel leuk maar een mooi appartement is ook relaxed. Hmmm 8-)
Jeej! Ik heb m al vaker gedeeld maar jij bent de eerste die reageert :) Wij hebben hier nu ook een appartement geboekt, aan central park, met super goeie reviews... Voor 58 euro per nacht! Voor het dubbele krijg je zelfs nauwelijks een goedkoop hotel...

Edit: ik weet niet of je in Brooklyn of op Manhattan wil zitten en hoe groot je reisgezelschap is, maar dit appartement heeft hoog op ons lijstje gestaan, alleen uiteindelijk niet voor Brooklyn gekozen!
  † In Memoriam † donderdag 5 mei 2011 @ 17:31:23 #266
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_96395569
quote:
17s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Jeej! Ik heb m al vaker gedeeld maar jij bent de eerste die reageert :) Wij hebben hier nu ook een appartement geboekt, aan central park, met super goeie reviews... Voor 58 euro per nacht! Voor het dubbele krijg je zelfs nauwelijks een goedkoop hotel...

Edit: ik weet niet of je in Brooklyn of op Manhattan wil zitten en hoe groot je reisgezelschap is, maar dit appartement heeft hoog op ons lijstje gestaan, alleen uiteindelijk niet voor Brooklyn gekozen!
Wij gaan met zijn drietjes en voorkeur is toch wel Manhattan. Heb je toevallig een linkje van dat 58 euro huisje? :P. Wie weet is ie in september nog vrij en passen er 3 personen in :P.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:33:23 #267
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96395642
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:31 schreef Skaai het volgende:

[..]

Wij gaan met zijn drietjes en voorkeur is toch wel Manhattan. Heb je toevallig een linkje van dat 58 euro huisje? :P. Wie weet is ie in september nog vrij en passen er 3 personen in :P.
Wij zitten er ook in september :D van de 17e tot en met de 23e. Dit is de link: http://www.airbnb.com/rooms/2515. Zij krijgt alleen maar super goede reviews, dus ik denk dat het wel goed zit. Ze heeft hier geloof ik 2 kamers, dus dat zou kunnen met drie.
pi_96396107
heb via jouw link een tijdje geleden appartement in washington geregeld, is dat ook goed? ;) NY zitten we nu voor 454 4 nachten in brooklyn op 15 minuten van times square met de trein
Hooray for boobies!
  donderdag 5 mei 2011 @ 17:58:18 #269
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_96396449
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
heb via jouw link een tijdje geleden appartement in washington geregeld, is dat ook goed? ;) NY zitten we nu voor 454 4 nachten in brooklyn op 15 minuten van times square met de trein
Oh cool :s) :s)
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:25:21 #270
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_96397327
hoe gaat het eigenlijk in zijn werk?? Je huurt een huis / app van iemand die woont in NY?? En dat is allemaal goed te doen? Niet dat we Alberto stegeman moeten opbellen voor red mijn vakantie ;) omdat je de borg niet terugkrijgt
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  † In Memoriam † donderdag 5 mei 2011 @ 18:58:17 #271
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_96398393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 17:33 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij zitten er ook in september :D van de 17e tot en met de 23e. Dit is de link: http://www.airbnb.com/rooms/2515. Zij krijgt alleen maar super goede reviews, dus ik denk dat het wel goed zit. Ze heeft hier geloof ik 2 kamers, dus dat zou kunnen met drie.
Haha geen optie voor mij dus want ik zit er van de 21e t/m de 27e :D.
En als ik ooit met zijn tweetjes naar NY ga hou ik dit zeker in mijn achterhoofd. Wat een fijne prijzen voor mooie huisjes zeg ^O^
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_96432759
Ik heb een vraag over handbagage, KLM. Is daar een max-gewicht aan gebonden? Koffer is volgens mij 22 KG naar de VS, maar hoe is dat voor de handbagage

Ik heb een klein reiskoffertje (zakenkoffertje) die ik als handbagage wil gebruiken. Die hoop ik helemaal vol te stoppen met kleding ed.
Love is in the air!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 14:11:01 #273
67174 Dos37
Come on Twente
pi_96432924
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_96433439
quote:
Thx! :) Daar pastie bijna in (alleen is hij 2 cm breder, maar 10 cm minder diep en 5 cm minder lang)
Nu vraag ik me alleen af welke extra 'tas' een man bij zich mag hebben. Ik heb een Slingbag cameratas, maar of ze dat accepteren is de vraag natuurlijk.
Love is in the air!
pi_96434496
Dat is prima, ze doen niet zo moeilijk. Ik reis met een trolley en een grote weekendtas en dat gaat prima.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96445908
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 14:50 schreef Drive-r het volgende:
Dat is prima, ze doen niet zo moeilijk. Ik reis met een trolley en een grote weekendtas en dat gaat prima.
Als handbagage?
Love is in the air!
  † In Memoriam † vrijdag 6 mei 2011 @ 23:02:45 #277
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_96457666
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:31 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Als handbagage?
Geen probleem, gemiddelde zakenreiziger heeft een trolley, laptoptas (en in geval van dames, nog een handtas) mee als handbagage op een klein takkevluchtje naar London met KLM. Als je een cameratas en een weekendtas als handbagage meeneemt is er geen haan die er naar kraait.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_96465362
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:31 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Als handbagage?
Yup
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96465508
Nog een weekje O+

Is het leuk om in Central Park een fiets te huren en zo ja, waar doe je dat?

[ Bericht 28% gewijzigd door Jor_Dii op 07-05-2011 08:04:53 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96465627
Weet niet of je ook de NYpass gaat aanschaffen? als je dat doet kun je daar een paar uur gratis fiets mee krijgen
Hooray for boobies!
pi_96466337
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:02 schreef Skaai het volgende:

[..]

Geen probleem, gemiddelde zakenreiziger heeft een trolley, laptoptas (en in geval van dames, nog een handtas) mee als handbagage op een klein takkevluchtje naar London met KLM. Als je een cameratas en een weekendtas als handbagage meeneemt is er geen haan die er naar kraait.
Laatst vloog ik binnen europa, en toen deden ze op Schiphol toch een partij moeilijk over mijn trolley én kleine handtas. Ik heb altijd expres mijn portemonnee, telefoon en leesboek oid in mijn handtas, dan hoef ik de buurman niet steeds van zijn stoel te bonjouren. Maar nee, ze stonden erop dat ik alles in mijn koffertje propte, want 1 stuks handbagage is dan ook echt 1 stuks. Grrr

Anyway, wij waren ook van plan om te fietsen in Central Park. We hebben een NYPass, en daar kun je volgens mij een hoop leuks mee doen. We gaan pas half juli, maar heb er nu al erg veel zinin!
pi_96471322
Wij gaan sowieso niet voor de NY Pass, halen we er nooit uit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 14:51:14 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_96473097
Wij twijfelen ook een beetje.. Het zal net wel net niet zijn, maar net niet is natuurlijk ook zonde.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96473358
Wij zullen misschien ook maar op het nippertje het geld eruit halen, maar er zijn best veel musea die ik wel graag even gezien wil hebben, en dan is zo'n kaart wel fijn om eventjes naar binnen te gaan. En fietsverhuur en boottocht zit er ook bij, en mezelf kennende zou ik er op het moment zelf te gierig voor zijn om geld ervoor uit te geven, terwijl ik het wél erg leuk vind, Dus dan liever met zo'n kaart, dan ben ik iets ontspannener met het kiezen voor plezier ipv geld.
(Ja per saldo scheelt het misschien niet, maar het maakt het voor mij persoonlijk leuker om ter plekke niet aan geld te hoeven denken :P)
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 15:07:24 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_96473559
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:59 schreef Roomsnoes het volgende:
(Ja per saldo scheelt het misschien niet, maar het maakt het voor mij persoonlijk leuker om ter plekke niet aan geld te hoeven denken :P)
Ja, dat heb ik dan ook wel weer :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_96473725
Wat ik heb gedaan is de dingen die met de nYpass gratis zijn even de normale prijs opzoeken. Even alles optellen en kijken of dat de waarde van de pass overstijgt. In ons geval met een redelijk rustige planning die 5 dagen scheelt het 120 dollar in ons voordeel
Hooray for boobies!
pi_96475469
Met de NYPass kun je ook vaak van een aparte 'fasttrack lane' gebruik maken. Je loopt dan schaterlachend langs de rijen wachtenden voor bijvoorbeeld het MoMa.
pi_96502741
Is iemand van jullie trouwens weleens bij de Woodbury Common Outlet geweest? Is dat wat, of valt het tegen? Ik en mijn gezelschap houden van koopjes (we wonen in Europa's duurste land, dus ja :P) dus we zaten eraan te denken om daarheen te gaan.
Of heeft iemand nog andere luke (outlet) shop-tips?
pi_96505253
Woodbury is de betere outlet om heen te gaan. Gewoon een auto huren, of andere een taxi of bus.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_96506643
Ok, goed om te horen :P Altijd al 'ns op z'n Amerikaans los willen gaan. De bus à 42 dollar is het wel waard dus?
Ik hoop zo dat de dollar nog even laag blijft staan! Al is vergeleken met Noorwegen, waar ik nu woon, de hele wereld goedkoop...
  zondag 8 mei 2011 @ 15:42:49 #291
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96506796
Hij is wel effe van 1.49 naar 1.43 -O-
  zondag 8 mei 2011 @ 22:18:33 #292
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_96525783
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 15:42 schreef Omnifacer het volgende:
Hij is wel effe van 1.49 naar 1.43 -O-
Flinke correctie :o

M'n vriendin heeft donderdag dollars afgehaald, weet alleen niet welke koers zij had.

Een vriendin die in NY woont heeft me afgeraden de NY pass te kopen, veel musea zijn sowieso gratis, evenals ferries etc.

Nog 3 nachtjes \o/
pi_96552181
Volgens mij mag je vaak zelf bepalen wat je voor musea betaalt, maar de gangbare entrees zijn iets van 20 dollar. Wij hebben dat ding wel gehaald, maar ik vraag me af of je ook daadwerkelijk in al die musea je eigen entree kunt bepalen. Heb er geen ervaring mee iig.
-
pi_96552278
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 07:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog een weekje O+

Is het leuk om in Central Park een fiets te huren en zo ja, waar doe je dat?
Bij de ingang vanaf het Noorden kun je sowieso die fietsen krijgen. Was volgens mij iets van 40 dollar per dag.
-
pi_96552386
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:33 schreef stevengerrard het volgende:
- Is er iemand ooit in Boston geweest??? Is daar iets te beleven en hoelang kan je je daar vermaken. Wij zijn mensen die een fotootje maken en dan weer door lopen. :).
Ik zat er 4 dagen. Dan heb je alles ook wel gezien. Er is wel redelijk wat historie te bekijken daar, en natuurlijk Harvard en MIT. Zeker de moeite waard, mooie stad :Y
-
pi_96565783
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Bij de ingang vanaf het Noorden kun je sowieso die fietsen krijgen. Was volgens mij iets van 40 dollar per dag.
Voor 1 fiets?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96585409
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:22 schreef jaco het volgende:
Met de NYPass kun je ook vaak van een aparte 'fasttrack lane' gebruik maken. Je loopt dan schaterlachend langs de rijen wachtenden voor bijvoorbeeld het MoMa.
Ik heb het ook al een paar keer meegemaakt dat die snelle lane langzamer ging :D. Heb ook nooit zo'n pass gekocht omdat het niet bij mijn manier van reizen past (ik doe alles op mijn gemak)
Get it and Bet it
pi_96585912
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:22 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ik heb het ook al een paar keer meegemaakt dat die snelle lane langzamer ging :D. Heb ook nooit zo'n pass gekocht omdat het niet bij mijn manier van reizen past (ik doe alles op mijn gemak)
Precies, als je die pass er met alle geweld uit moet halen ben je ook niet lekker op je gemak bezig. En inderdaad, de wachttijden vallen allemaal reuze mee. Enkel bij ESB hebben wij toen een 45 minuten staan wachten, big deal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_96587666
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 20:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor 1 fiets?
Ja, fietsen huren is niet bepaald goedkoop :) Ik moet ook zeggen dat ik niet heb gezien dat ze in die citypass zaten.
-
pi_96587693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:22 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ik heb het ook al een paar keer meegemaakt dat die snelle lane langzamer ging :D. Heb ook nooit zo'n pass gekocht omdat het niet bij mijn manier van reizen past (ik doe alles op mijn gemak)
Waarom past een citypass daar niet bij?
-
pi_96587937
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:40 schreef Haushofer het volgende:
Volgens mij mag je vaak zelf bepalen wat je voor musea betaalt, maar de gangbare entrees zijn iets van 20 dollar. Wij hebben dat ding wel gehaald, maar ik vraag me af of je ook daadwerkelijk in al die musea je eigen entree kunt bepalen. Heb er geen ervaring mee iig.
De musea die door de overheid zijn gefinancierd hebben een 'recommended' of 'suggested' admission price. Dit geldt bijvoorbeeld bij het Metropolitan Museum in Central Park en Museum of Natural History. Bij binnenkomst moet je overigens wel langs een kassa voor een entree stickertje. Je moet dan echt zeggen 'nee, ik wil niet betalen' als je een kaartje krijgt aangeboden.

Ik vind dat zelf ongemakkelijk, maar met zo'n NY pass zou ik het wel doen. Als je student bent, neem dan trouwens je universiteits pasje mee, want dan is het bijv. 5 dollar ipv 20 dollar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')