abonnement Unibet Coolblue
pi_100625995
mbt de tomatensap discussie:

Volgende post gevonden op het net;.....

sacha;
Ik heb nog nooit gehoord dat veel mensen tomatensap zouden drinken tijdens vliegreizen. Het lijkt me ook niet aan te raden, aangezien er wordt gespeculeerd dat histamine (dat o.a. in tomaten voorkomt) reisziekte veroorzaakt.

Nikola

Geplaatst op
18 July 2008 Los van de vraag of het om tomatensap gaat of om een Bloody Mary, een alcoholhoudende cocktail met tomatensap als basis:

Sommige mensen zullen tijdens een vliegreis afzien van drankjes waar koolzuur (belletjes) in zitten of waar veel suiker in zit. Tomatensap is redelijk voedzaam en heeft een geringere werking op je bloedsuiker. Ook hoef je, dankzij de vezels en het zout in tomatensap, minder snel naar het toilet dan met frisdrank.

Een andere verklaring is het sneeuwbaleffect in een besloten ruimte; Eén iemand bestelt tomatensap en iemand anders hoort dat en denkt vervolgens 'da's een goed idee, ik heb al in tijden geen tomatensap gehad'.

Tot slot: Voor sommige mensen is een vliegreis een luxe waar ze extra van willen genieten. Ze bestellen dan bijvoorbeeld tomatensap of Ginger Ale om dat luxe en ontspannen karakter te versterken. Een biertje bestellen in het vliegtuig, dat klinkt toch een beetje ordi.


@ XL
ik vind mensen die zich volgooien omdat het "gratis" is, vele malen erger.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:38:53 #202
45833 crew  Fogel
pi_100626617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:35 schreef Individual het volgende:

[..]

Vreemde post; als je er maar plezier mee hebt. :)
Dat dus.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_100631606
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

En jij kan aan mensen zien of ze reguliere tomatensapdrinkers zijn?
Dat is aan de manier van bestellen bij de cabin crew (oh nee, die noemen ze 'stewardess') wel te herkennen. Als ze eerst vragen 'wat heb je zoal?' en dan na lang wikken en wegen tomatensap bestellen, dan heb je te maken met een neppert en pakt XL zijn uitlach momentje.

Als iemand echter op vastbesloten, bijna nonchalante wijze tomatensap bestelt, dan heb je te maken met een doorgewinterde tomatensap-drinker zoals Drive-r. Dan is alleen stilzwijgend respect op z'n plaats.
pi_100633801
Ach, sommige mensen gaan klappen in een vliegtuig. Anderen voelen zich tijdens het reizen blijkbaar opeens superieur en vinden alle andere reizigers opeens 'belachelijk'. Ik vind dat laatste vrij vreemd, maar dat soort arrogantie hou je toch.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:08:11 #205
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_100634185
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 10:52 schreef Drive-r het volgende:
Ach, sommige mensen gaan klappen in een vliegtuig. Anderen voelen zich tijdens het reizen blijkbaar opeens superieur en vinden alle andere reizigers opeens 'belachelijk'. Ik vind dat laatste vrij vreemd, maar dat soort arrogantie hou je toch.
Mijn ouders zijn ook zo. Alles wat mensen doen wat mijn ouders nooit zouden doen is belachelijk.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  Moderator vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:16:51 #206
45833 crew  Fogel
pi_100634418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:08 schreef Katth het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn ook zo. Alles wat mensen doen wat mijn ouders nooit zouden doen is belachelijk.
Drinken ze tomatensap? :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:21:57 #207
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100634523
Ik roep altijd heel hard "stewardess waar is m'n tomatensap!!!" en ga klappen als ik de tomatensap krijg. Niet dat ik het opdrink, maar gewoon omdat het kan! Gelukkig zijn er altijd wel mensen die er om kunnen lachen.

Gelukkig zijn er wel doorgewinterde tomatensap-drinkers die alles weer goed maken. :D
reset
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:32:05 #208
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100638613
:D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:47:53 #209
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_100639242
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 11:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Drinken ze tomatensap? :+
Nee, dus die vele mensen die het wel doen zijn belachelijk :')
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:38:06 #210
302853 themole
graaft totaal door.
pi_100643507
Maatschappij
ArkeFly

Traject
Toronto-Amsterdam

Vertraging
15 minuten vanwege tanken. Op tijd in Amsterdam

Vriendelijk personeel
Net zo als op de heenweg, redelijk vriendelijk niet extreem goed, maar ook zeker niet slecht. Naar verwachting.

Eten
Rijst met stukjes rund, was best lekker maar niet geniaal goed. Beter dan op de heenweg dat moet wel gezegd worden. Duurde extreem lang voordat ze het afval kwamen ophalen, was al lang aan het slapen.

Entertainment
Itt de heenweg had ik dit keer geen schermpje maar kreeg ik zo'n personal entertainment player in mijn handen gedrukt. Hij was vrij zwaar en het was niet heel erg interessant wat er op stond. Namelijk hetzelfde als de heenweg met een of twee films die vervangen waren. :') Maakte toch niet uit want heb een groot deel van de vlucht veel geslapen.

Algehele indruk
Stoelen waren breder dan op de heenweg en had ongeveer dezelfde hoeveelheid beenruimte. Als comfort class passagier kreeg je oordopjes een kussen, een maskertje voor je ogen en sokken. (ja sokken) In het begin kwamen ze langs met de dekentjes die deelde ze allemaal uit, ik had gelukkig gehoord dat dit hun laatste waren en had er dus snel een gepakt. Mensen die later om een dekentje vroegen kwamen van een koude kermis thuis. :')

Eventueel informatie over de luchthavens
Toronto was niet heel erg veel te doen, ArkeFly vliegt ook vanaf Terminal 1 waar normaal voornamelijk vluchten binnen Canada en naar Amerika vertrekken. Hierdoor zijn er vrij weinig winkels in de vertrekhal. Klm vliegt vanaf terminal 3 die iets luxer is. Na de security was er niet heel veel te doen op een tax free shop na. Verder was het bij de winkels en restaurants die er waren erg druk. Bij de starbucks was het erg rustig en toen ik daar een broodje wilde halen rekende ik er 9 euro af voor een sandwich. :')
Niet altijd serieus
pi_100645808
# Maatschappij
Bulgaria Air

# Traject
Amsterdam Schiphol - Sofia Airport Terminal 2
Sofia Airport Terminal 2- Amsterdam

# Vertraging
Heen vlucht een half uur vanwege drukte op schiphol en een probleem met de vluchtpapieren.

# Vriendelijk personeel
Vriendelijk personeel, mooie pakjes ook :)

# Entertainment
Viel me erg tegen voor een Nationaal Carrier zoals ze zichzelf omschrijven. Ik had het idee dat ik minder beenruimte had dan bij Ryanair of Wizzair wat toch een prestatie is. Verder geen schermpjes met info of entertainment. Ook geen kranten bij de gate o.i.d. op Schiphol kan ik me dat nog voorstellen maar Sofia is toch hun basis. Het was dat Wizzair gek genoeg duurder was vanaf Eindhoven en dat dat het enige alternatief is voor een rechtstreekse vlucht vanuit NL maar ik zou zeker voor Wizzair kiezen. Wel leuk magazine met veel info over economie en politiek in Bulgarije.


# Algehele indruk
Viel me erg tegen. Heb veel ervaring met Low Cost (Ryanair, Wizzair, Easyjet) maar ook met BA, American Airlines, Iceland Air en Bulgaria Air zit zeker onder Iceland Air wat betreft service en entertainment.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol was erg druk. Terug hingen we niet eens aan een slurf maar mochten we met een oude bus naar de terminal. Ook zie je duidelijk dat Bulgarian air geen onderdeel is van Star o.i.d. de bagage mochten we helemaal achteraan ophalen en al met al heb ik er een uur over gedaan vanaf het moment dat ik het vliegtuig uitstapte tot mijn bagage.

Sofia bestaat uit twee terminals. Terminal 1 is de oude en wordt nu door low cost airlines gebruikt. Terminal 2 door Bulgaria Air en ook Air France e.d. Terminal is duidelijk een maatje te groot. maar verder wel mooi en prima. Winkels vielen me erg tegen geen lekker Koffiecafe o.i.d.

# Maatschappij
Bulgaria Air

# Traject
Varna- Sofia (binnenlandse vlucht)

# Vertraging
geen. kwamen 20 min voor schema aan op Sofia

# Vriendelijk personeel
Vriendelijk personeel, mooie pakjes ook :)

# Entertainment
Zie verslag hierboven. Vlogen nu met een BRITISH AEROSPACE welke meer beenruimte had dan de Airbus welke gebruikt wordt op SOF-AMS

# Algehele indruk
zie boven. Wel vind ik een binnenlandse vlucht iets anders. Voor 30 euro vlieg je in 40 min van de kust naar de hoofdstad. De trein kost (eerste klas pakweg 20¤ en de bus 15¤ wel doen die er beiden min 8 uur over dus dan is dit zeker een goede deal!

# Eventueel informatie over de luchthavens
Varna is duidelijke en seizoens luchthaven voor de vele vakantiegangers naar Golden Sands e.d. wel een Starbucks kopie om koffie te halen welke prima was. Het is een beetje als Weeze wat betreft omvang maar dan uit de jaren 70.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_101325536
Maatschappij
KLM

Traject
Amsterdam-St. Maarten-Curacao-Amsterdam

Vertraging
Half uur op schiphol omdat er een koffer gevonden moest worden van een ontbrekende passagier. Op Curacao 20min omdat een groep te laat binnen kwam.

Vriendelijk personeel
Ik vond het uitstekend, geen chagrijnige blikken gezien.

Eten
Op de heenweg kip en couscoussalade, later nog een pizzasnack en een kleine boterham op het laatste stuk. Terug iets met vis-smaak en als ontbijt iets wat voor ei moet doorgaan. Alle kleine bijgerechten heb ik niet onthouden. Ze kwamen ook veel langs met drinken en deden niet moeilijk als je ze tussendoor stoorde voor iets extra´s, viel me mee.

Entertainment
Persoonlijk schermpje in de stoel voor je. Stonden aardig veel films op en recente keuze ook. Ik kan nooit slapen in een vliegtuig dus was blij dat ik 3 films kon kijken. Verder nog keuze uit tv series, spelletjes, flight tracking etc.

Algehele indruk
Was de eerste keer intercontinentaal vliegen voor me. Met erg lange benen zit het helaas toch best kut, zels al als de stoel voor me rechtop staat. Standaard ligt er een dekentje en een kussen klaar als je instapt, je kan net zo vaak een drankje vragen als je wilt en ze komen regelmatig langs. Het is me ondanks de lange zit in elk geval prima bevallen zo. Volgende keer wellicht toch economy comfort proberen.


Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol blijf ik leuk vinden, veel te zien. Alleen op de terugweg duurde de extra douanecontrole vrij lang bij het uitstappen van het toestel.
De tussenstop op St. Maarten vond ik ook wel leuk. Had al vaak filmpjes gezien van de landende vliegtuigen daar, grappig om er zelf eens langs te komen. Moesten helaas wel in het toestel blijven zitten en na een uur vertrokken we weer dus heb alleen het uitzicht vanuit het vliegtuig kunnen zien.
Curacao is iets groter dan ik had verwacht, zijn nog wat winkeltjes etc. maar vond het verder geen bijzonder vliegveld.

[ Bericht 2% gewijzigd door The6thgate op 29-08-2011 11:55:29 ]
Too much is never enough!
pi_101335879
Maatschappij
TAP Portugal

Traject
Brussel -> Lissabon -> Bamako

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Personeel was super. Ondanks hun gebrekkige Engels zijn ze erg behulpzaam geweest. Ze hebben me zelfs twee keer in het vliegtuig een plek bij de nooduitgang aangeboden. Dus zeker geen reden tot klagen.

Eten
Zoals gebruikelijk niet lekker, ook jammer dat we ondanks het vooraf doorgeven geen vegetarische maaltijd op de heen- en terugweg hadden.

Entertainment
Los van het introductie filmpje vooraf was er geen entertainment. En dan kan een vliegreis erg lang duren!

Algehele indruk
Voor het bedrag dat we betaald hebben voor deze vlucht hebben we niks te klagen gehad. Overal werden we netjes door ze geholpen en je kreeg standaard een dekentje.

Eventueel informatie over luchthaven
Lissabon -> Mooi en groot vliegveld met veel winkeltjes. Enig minpunt was dat je een behoorlijk stuk moest lopen voordat je bij de juiste gate was om naar Bamako te gaan.

Bamako -> Veel meer dan 100 stoeltjes en 1 winkel was er niet.
pi_101412673
Maatschappij
Lufthansa, uitgevoerd door Eurowings

Toestel:
Bombardier CRJ900

Traject
Düsseldorf - Boedapest Terminal 2 - Düsseldorf

Bezetting:
Heenreis: 80%
Terugreis: 90%

Vertraging
Beide keren geen vertraging. Ook beide keren iets later vertrokken maar netjes op tijd aangekomen.

Vriendelijk personeel
Weinig personeel aanwezig, ook omdat het een iets kleiner toestel is. Vriendelijk personeel, absoluut geen problemen mee gehad. Zelfs nog 2 gratis biertjes gekregen omdat een stewardess zag dat ik naar een fles bier aan het knipogen was. :)

Eten
Op de heenreis een klein saladebakje met 2 kleine gehaktballen en een klein pistoletje. Op de terugreis een rijk stuk quiche. Beide keren kleine hapjes omdat het ook een korte vlucht was.

Entertainment
InfoMagazine, de Voetbal International en het uitzicht buiten.

Algehele indruk
Geboekt bij Lufthansa maar uitgevoerd door Eurowings, wat onderdeel is van Lufthansa. Toen we bij de gate kwamen en het vliegtuig zagen staan wisten we niet dat we in zo'n "klein" toestel zouden vliegen. Het vliegtuig is iets krapper van binnen maar verder absoluut een goede reis gehad. Nette maatschappij met vriendelijk personeel. Zou absoluut nog een keer met ze vliegen.

Eventueel informatie over luchthaven
Lufthansa heeft zijn eigen terminal op Düsseldorf, waar na de douane niet heel veel te doen is. Een boekwinkel, een duty-free shop en een paar restaurantjes. Voor de liefhebber is er wel voor de douane nog een Starbucks, waar het ook aardig druk was.
Boedapest Terminal 2 was best klein, althans het incheckgedeelte. We moesten met 3 vluchten inchecken op 2 balies, wat hier en daar wat irritatie opbracht maar ik had er geen probleem mee. Na de douane genoeg duty-free en wat snack mogelijkheden. Je kunt je er wel vermaken, ook met gratis WI-FI, een element wat ik gelukkig steeds vaker terugvindt op grote luchthavens.
pi_101988914
Maatschappij
KLM

Toestel:
Heen een Boeing 737-800 en terug een Boeing 737-300

Traject
Amsterdam - Kopenhagen - Amsterdam

Bezetting:
Heen schat ik 85-90%, terug bijna vol.

Vertraging
Zowel heen (door veel vertrekkend verkeer) als terug (passagiers waren niet op komen dagen, de bagage moest van boord gehaald worden) een kleine 20 minuten te laat vertrokken, en iets na schematijd geland. Geen issue.

Vriendelijk personeel
Prima, geen klachten. Maar goed, ze kwamen ook alleen een drankje en een zakje koekjes uitdelen.

Eten
Één drankje en een kleine snack (keuze uit chips of chocolade koekjes).

Entertainment
M'n eigen mp3 speler.

Algehele indruk
Prima. Voor ¤99,- wil ik wel met KLM vliegen. Betere tijden als Norwegian. Gelukkig had ik de middagvlucht terug maandag, want ik zat eerst aan de avondvlucht te denken, maar toen ik richting de aankomst hal liep, zag ik dat die was geannuleerd. Het weer was wel slecht maandag (véél wind), dus de laatste 20 minuten bij het dalen was geen pretje (we hingen aardig scheef op sommige momenten), maar gewoon veilig geland. En zowel heen als terug géén Polderbaan, dat is ook wel eens fijn.

Eventueel informatie over luchthaven
Schiphol moge bekend zijn. Kopenhagen vind ik een leuke luchthaven, er zijn genoeg winkeltjes en je kunt er goed eten (lunchen in mijn geval). Met de trein en metro ben je zo in het centrum, óf in Zweden. Kastrup - Malmö is nog geen 20 minuten met de trein.
  donderdag 15 september 2011 @ 22:04:43 #216
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_101996095
Maatschappij
Airberlin

Toestel:
Boeing 737-800

Traject
Koln/Bonn - Malaga Koln/Bonn

Bezetting:
Heen en terug ongeveer 90/95% aantal lege plaatsen.

Vertraging
Terugweg half uur vertraging, omdat het vliegtuig in Koln/Bonn een uur aan de grond moest blijven, zodat deze te laat in Malaga aankwam.

Vriendelijk personeel
Prima personeel, erg vriendelijk en goed verzorgd.

Eten
Twee drankjes en een broodje kaas of kalkoenfilet.

Entertainment
Schermpje met flight info en wat oude series (Cheers/Friends).

Algehele indruk
Goede indruk, veel beter dan Easyjet/Ryan Air. Vliegtuigen zagen er erg schoon uit van binnen en personeel was uiterst vriendelijk en behulpzaam.

Eventueel informatie over luchthaven
Koln/Bonn is een kleine luchthaven, maar zag er goed uit. Helaas was de koffiehoek dicht om 5 uur 's ochtends omdat ze van personeel aan het wisselen waren. Dus we konden geen koffie kopen.

Malaga is een groter vliegveld dat er verassend erg goed uit ziet. Veel variatie in eet en drink tentjes. Maar het was er alleen gigantisch druk waardoor we bijna half uur moesten wachten bij de Burger King :(
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_102021714
Maatschappij
Swiss en Edelweiss

Toestel
Allemaal Airbus A320

Traject
Amsterdam - Zürich Swiss operated by Edelweiss.
Zürich - Gran Canarias Edelweiss
Gran Canaria - Zürich Edelweiss operated by Swiss
Zürich - Amsterdam Swiss

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Ja, op alle vluchten. Zo kwamen we in een vliegtuig met oud interieur terecht waar de stoel bij de nooduitgang niet fijn was om op te zitten (toevallig haddden we die plaatsen aangewezen gekregen, niet aangevraagd), we mochten meteen andere plaatsen zoeken met excuses van de crew die het probleem erkenden.

Eten
Goed, volgens mij kregen we op de heenreis naar Zürich een croissant, moet je van houden. De vlucht van Zürich naar Gran Canaria en terug allebei een volledige warme maaltijd (heenweg kip met rijst en terugweg iets van rösti achtig, zo'n Zwitsers gerecht), met gebak als dessert en bijgeserveerde broodjes. Op de terugvlucht van Zürich naar Amsterdam een pistoletje wat ook goed smaakte.

Entertainment
Op de korte vluchten niets, de schermpjes lieten alleen de route zien, op de lange vluchten werd een B-film vertoond (gelukkig heen en terug wel verschillend) die ik niet echt gevolgd heb, wel kon je een aantal kanalen muziek luisteren (classic, pop, naar keuze, niet on demand maar per kanaal). Nadat de film was afgelopen werden er nog lachfilmpjes vertoond. Uiteindelijk vooral mijn eigen muziek geluisterd en boek gelezen, en wat uit het raampje gestaard.

Algehele indruk
Uitstekend. Swiss is gewoon een goede maatschappij en wij hadden de keuze uit een directe vlucht met Transavia of Arkefly voor 100 euro meer dan deze optie via Zürich. Ook Edelweiss is gewoon een vakantiemaatschappij maar wel met volledige service, meer zitruimte en IFE (al stelde dat niet zoveel voor). Alleen alcoholische dranken waren tegen betaling, wat zowel in Zwitserse Franken als Euro's kon. Op de vlucht van Zürich naar Amsterdam was alcohol overigens wel gratis.

Wel was het een vakantievlucht, toen we op de terugweg landden in Zürich met wat zijwind en turbulentie begonnen er mensen om me heen te gillen terwijl het wel wat onrustig was, maar niet echt iets bijzonders.

Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is wel bekend lijkt me, Zürich is ook uitstekend, Gran Canaria is wat oude bende, maar verder geen klachten.


Maatschappij
Binter Canarias

Toestel
ATR 72-500

Traject
Las Palmas de Gran Canaria - Tenerife Norte en terug

Vertraging
kwartier op de heenweg en half uur op de terugweg, allebei door weersomstandigheden op Tenerife Norte.

Vriendelijk personeel
Zeker. Ik had wat verhalen gehoord van Spaanse maatschappijen die heel matig waren, maar dit viel me alles mee. Het waren kleine vliegtuigjes (70 personen) met twee stewardessen die aardig en professioneel overkwamen. Bij het passeren van de gate werd ik, nadat de dame aldaar mijn paspoort had gezien, een goede vlucht gewenst in het Nederlands, ook wel apart.

Eten
Het waren vluchtjes van een half uur, dus ik had niks verwacht, maar we kregen een zakje met nootjes en glas water uitgedeeld, dus dat viel niks tegen.

Entertainment
Geen verzorgde entertainment, maar door de korte vlucht en de uitzichten was dat ook niet nodig. Op de heenweg was de tijd in de lucht denk ik niet langer dan 20 minuten.

Algehele indruk
Goed.

Eventueel informatie over de luchthavens
Gran Canaria is beschreven, Tenerife Norte is wel een modern vliegveld. Het is ook het vliegveld waar de grootste vliegramp in de geschiedenis plaatsvond (buiten terroristische aanslagen van 9/11), een botsing van een KLM toestel met een Pan Am toestel. En toen we daar aankwamen zagen we waarom. Het vliegveld ligt op een hele rare plaats, aan het einde van de baan was het helder, maar op het vliegveld zelf was er zeer dichte mist gedurende de 2 uur dat we daar zaten, op de slechtste momenten konden we niet verder dan 30 meter zien (vanuit de terminal konden we de vliegtuigen die voor de terminal stonden maar vaag zien). Het vliegen ging wel gewoon door, maar er ontstonden dus wel wat vertragingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Panthera. op 16-09-2011 16:44:47 ]
  woensdag 28 september 2011 @ 21:57:29 #218
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_102493230
(1/6)
Maatschappij
Lufthansa

Toestel
737

Traject
Brussel-Frankfurt

Vertraging
Neen, perfect op tijd

Vriendelijk personeel
Absoluut

Eten
Een drankje en een reep Toblerone, niet slecht voor een vlucht van 45 minuten.

Entertainment
Magazine van Lufthansa

Algehele indruk
Prima. Wat me opviel na de vlucht: geen rush naar buiten, maar iedereen wachtte gedisciplineerd tot de rij voor hen vrij was ^O^

Eventueel informatie over de luchthavens
2 prima luchthavens


(2/6)
Maatschappij
Lufthansa

Toestel
747

Traject
Frankfurt - Tehran (IKA)

Vertraging
Met een uurtje vertraging vertrokken, aangekomen met 15 minuten vertraging.

Vriendelijk personeel
Beetje afhankelijk van persoon tot persoon. Prima over het algemeen, behalve die ene dame die duidelijk een mindere dag had en dat ook niet probeerde weg te steken.

Eten
Gemiddeld. Opvallend wel dat ze nog een speciale wijnronde deden, waar het grotendeels Iraanse publiek duidelijk van genoot. Sommigen waren echt goed aan het hijsen. Bij het landen gingen de hoofddoeken van de dames netjes aan.

Entertainment
We hadden niet het geluk in een toestel te zitten met vernieuwd interieur. Geen eigen schermpje dus. Gelukkig zat er een gezellig man naast ons.

Algehele indruk
Degelijk qua service, wat oubollig qua interieur.

Eventueel informatie over de luchthavens
IKA is op zich redelijk modern. Er waren op een volle vlucht slechts 20 niet-Iraniers, waarvan wij als 3e en 4e aan de immigratie kwamen. Toch was er bij beide heren voor ons een probleem, zodat het erg langzaam ging. Bij ons daarentegen ging het vlot.

(3/6)
Maatschappij
Mahan Air

Toestel
A310

Traject
Tehran (THR) - Shiraz

Vertraging
Een uur, niet opgehaald tijdens de vlucht.

Vriendelijk personeel
Absoluut

Eten
Door het minieme prijsverschil (omgerekend 75 ipv 50¤), en omdat de vlucht tijdens lunchtijd was, kozen we business class te reizen. Je kan erover discussieren, maar de maaltijd aan boord was in ieder geval lekker. In de lounge (wat daar 'commercially important persons' noemt _O- ) was het aanbod eerder beperkt.

Entertainment
Neen, al waren we de hele vlucht aan het eten.

Algehele indruk
Prima! Wel jammer dat het oma'tje waarmee we voor de vlucht aan de praat geraakt waren en die nog in mijn geboortestad Brugge geweest was, bij landing onwel geworden was en moest afgevoerd worden.

Eventueel informatie over de luchthavens
THR is de oude luchthaven van Tehran, wordt nu gebruikt voor de binnenlandse vluchten en gaf me niet de 'fitste' indruk.


(4/6)
Maatschappij
Iran Air

Toestel
Fokker 100. Mijn vriendin kreeg de hele tijd de opmerking dat ze haar seat niet mocht reclinen, maar het toestel was in dergelijke staat dat wanneer je gaat leunen de seat sowieso naar achter ging. :{

Traject
Yazd - Tehran (THR)

Vertraging
Netjes op tijd.

Vriendelijk personeel
Ongeïnteresseerd personeel zal dichter bij de waarheid liggen.

Eten
We kregen elk zo'n typische box met daarin een in plastic verpakte koude hamburger :X

Entertainment
Neen.

Algehele indruk
We hebben het eens meegemaakt, daar zal ik het bij houden.

Eventueel informatie over de luchthavens
Ik hou wel van die kleine luchthavens als die van Yazd. Wachtend op onze vlucht (waarop wel wat militairen zaten die voor het weekend huiswaarts keerden) konden we live op tv de speech van Ahmadinejad in de UN volgen.


(5/6)
Maatschappij
BMI

Toestel
A321

Traject
Tehran (IKA) - Yerevan - London Heathrow (Wegens politieke redenen mogen Europese maatschappijen niet meer tanken in Iran. BMI wijkt hiervoor uit naar het nabijgelegen Yerevan. Bovendien heb ik het gevoel dat hiermee ook de route LHR-EVN-LHR gecombineerd werd met LHR-IKA-LHR tot LHR-EVN-IKA-EVN-LHR)

Vertraging
Netjes op tijd

Vriendelijk personeel
Het was even wennen aan het platte Britse accent van de dametjes, maar ik vond ze alleraardigst.

Eten
Ik was niet zo tevreden met de timing waarop ze het eten uitdeelden, maar het smaakte me wel. Net na opstijgen trouwens mijn eerste alcohol in enkele weken kunnen/mogen gedronken. Een tegenvaller dat het pilsje warm was. :'(

Entertainment
Er waren redelijk wat schermen bovenaan, maar ik heb ik niet zo op gelet.

Algehele indruk
De vlucht vertrok omstreeks 4u s morgens (vooraf slapen lukt niet, gezien oa de luchthaven een uurtje van Tehran ligt en er geen hotels in de omgeving zijn), na een uurtje vliegen kwamen we in Yerevan, waar we een uurtje bleven om te tanken en mensen aan boord te laten. Een uurtje uit Yerevan kwamen ze het ontbijt serveren. Er leek altijd wel een reden ons wakker te houden.

Voor de rest was alles wel prima.

Eventueel informatie over de luchthavens


(6/6)
Maatschappij
Brussels Airlines

Toestel
Avro 100

Traject
London Heathrow - Brussel

Vertraging
Niet noemenswaardig

Vriendelijk personeel
Absoluut

Eten
We vlogen b-light, dus geen eten of drinken.

Entertainment
Brussels Airlines' magazine

Algehele indruk
Prima

Eventueel informatie over de luchthavens
When all things seem to end, the future still remains..
pi_103531284
# Maatschappij

Cathay Pacific

# Traject

Cebu - Hong Kong

# Vertraging

Geen

# Vriendelijk personeel

Ja, geen klachten.

# Eten

Ik had gekozen voor business class en de lunch viel erg tegen. Een schoteltje met 1 garnaal met thaise saus als voorgerecht. Als hoofdschotel een Adobo variant. Dit klonk wel leuk omdat het een traditioneel Filippijns gerecht is met kip en aardappelen, maar de uitvoering was zeer matig.

# Entertainment

Een stuk of 12 kanalen die voor alle passagiers synchroon lopen, zodat je het niet kunt starten als het jou gelegen komt. De kanalen boden vooral Chinese entertainmentshows. De vlucht duurt trouwens 2,5 uur zodat de aangeboden kranten & tijdschriften ook voldoende zijn om de tijd door te komen. Plus naar buiten kijken voor het fantastische uitzicht op tropische eilanden.

# Algehele indruk

Ondanks het matige eten en entertainment geen serieuze klachten over Cathay Pacific. Ik schrijf de review vooral om te waarschuwen voor Mactan-Cebu International Airport. Zie hieronder.

# Eventueel informatie over de luchthavens

Mactan-Cebu International Airport is klein met weinig faciliteiten. Helaas is het verkeer richting de luchthaven zo onvoorspelbaar dat je op tijd zult moeten vertrekken. (Er is geen trein of tram). Dan breng je vervolgens de nodige tijd op deze luchthaven door als de verkeerschaos meeviel.

Er zijn winkeltjes maar die zitten voor de security check. Je moet echter door de security check om te kunnen inchecken. Het is niet de bedoeling dat je na het inchecken terugloopt door security om zonder je koffers te kunnen winkelen. Niet over nagedacht dus.

Na het inchecken moet je 550 Pesos 'service fee' betalen. Waarom zit dit niet gewoon in de ticketprijs? Omdat de lokale partijbonzen dan niet meer in de binnenkomende geldstromen kunnen graaien. Ik ken dit verschijnsel verder alleen van Indonesie (waar je trouwens ook bij binnenkomst cash moet dokken). Zelfs Thailand heeft het onlangs afgeschaft. 550 Pesos is slechts 9 euro, maar het hele idee staat me tegen. Er zijn ook veel reizigers die hier van hun overgebleven kleingeld willen afkomen en eindeloos dubbeltjes en kwartjes op de balie uittellen terwijl de rij wachtenden achter hen snel groeit.

Na de 'airport tax' is er de gebruikelijke paspoortkontrole. Dit gaat snel en vriendelijk. Daarna is er echter helemaal niets meer behalve een wachtruimte, wc's en een restaurant. Je bent dus gewaarschuwd. Een laptop, boek of ander leesvoer is hier een overlevingsvoorwaarde.

Mactan-Cebu International Airport is de slechtste luchthaven die ik heb gebruikt na Medan (Indonesie). In ieder geval is het personeel erg vriendelijk, zoals overal in de Filipijnen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:52:00 #220
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_103534970
Heeft er wel eens iemand met Vueling gevlogen?
  maandag 21 november 2011 @ 12:14:04 #221
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_104624153
In de oudere topics staan genoeg ervaringen met Vueling.
De ontbrekende linkjes voor de volledigheid ;)
deel 4
deel 5
deel 8

Binnenkort met KLM/Air NZ via Hongkong naar Auckland, daar waarschijnlijk twee binnenlandse vluchten en tenslotte met Air NZ/KLM via Shanghai terug.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_105754256
# Maatschappij
SAS
# Traject
AMS --> CPH --> AAR
Schiphol -> Kopenhagen Aarhus
# Vertraging
Niet volgens mij
# Vriendelijk personeel
Niks mis mee. Op de vlucht zat een vrouw op mijn stoel die was in het verkeerde vliegtuig gestapt want ze moest naar Stockholm toe
# Eten
Niets kon wel kopen maar het was een vlucht van 1 uur dus het viel nog wel mee
CPH naar Aarhus stonden nog een paar manden bij de gate met wat bekers met water (100ml) en kreeg je koffie of thee

# Entertainment
AMS CPH Geen alleen een scherm me vlucht gegevens
CPH -> AAR Geen

# Algehele indruk
Had niet verwacht dat je bij SAS alles moest kopen het het wat meer in verwachten met KLM gebracht dan met easyjet...

# Eventueel informatie over de luchthavens
AMS bekend
CPH moest een eind lopen ongeveer 30 minuten dus het was ver... En ik dacht eerst naar de gate lopen om daar wat eten te halen alleen daar waren geen winkels meer. Omdat het ook nog een 20 minuten terug lopen was voor wat te eten heb ik dat ook maar overgeslagen.

Aarhus is klein! Voor de rest geen mededingen er over kon zo door lopen. Bagage afhandeling waren 2 banden en de tassen kwamen zeer snel...

Vlieg de 3de Januri weer terug dus zal het zien hoe dat bevalt...
pi_105762896
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 00:40 schreef Eris het volgende:
# Vriendelijk personeel
Niks mis mee. Op de vlucht zat een vrouw op mijn stoel die was in het verkeerde vliegtuig gestapt want ze moest naar Stockholm toe
:D
Hoe krijgt ze dat voor elkaar? Hadden ze dat bij het boarden niet door?
pi_105763014
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:19 schreef _Loki het volgende:

[..]

:D
Hoe krijgt ze dat voor elkaar? Hadden ze dat bij het boarden niet door?
Dat vraag ik me ook af. De tickets worden toch altijd nog een keer gescand voordat je de slurf in gaat? En tijdens het instappen wordt er ook nog door een stewardess naar je stoelnummer gekeken.
pi_105774404
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. De tickets worden toch altijd nog een keer gescand voordat je de slurf in gaat? En tijdens het instappen wordt er ook nog door een stewardess naar je stoelnummer gekeken.
Ze zat tenminste op de goede stoel :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')