(1/6)
MaatschappijLufthansa
Toestel737
TrajectBrussel-Frankfurt
VertragingNeen, perfect op tijd
Vriendelijk personeelAbsoluut
EtenEen drankje en een reep Toblerone, niet slecht voor een vlucht van 45 minuten.
EntertainmentMagazine van Lufthansa
Algehele indrukPrima. Wat me opviel na de vlucht: geen rush naar buiten, maar iedereen wachtte gedisciplineerd tot de rij voor hen vrij was
Eventueel informatie over de luchthavens2 prima luchthavens
(2/6)
MaatschappijLufthansa
Toestel747
TrajectFrankfurt - Tehran (IKA)
VertragingMet een uurtje vertraging vertrokken, aangekomen met 15 minuten vertraging.
Vriendelijk personeelBeetje afhankelijk van persoon tot persoon. Prima over het algemeen, behalve die ene dame die duidelijk een mindere dag had en dat ook niet probeerde weg te steken.
EtenGemiddeld. Opvallend wel dat ze nog een speciale wijnronde deden, waar het grotendeels Iraanse publiek duidelijk van genoot. Sommigen waren echt goed aan het hijsen. Bij het landen gingen de hoofddoeken van de dames netjes aan.
EntertainmentWe hadden niet het geluk in een toestel te zitten met vernieuwd interieur. Geen eigen schermpje dus. Gelukkig zat er een gezellig man naast ons.
Algehele indrukDegelijk qua service, wat oubollig qua interieur.
Eventueel informatie over de luchthavensIKA is op zich redelijk modern. Er waren op een volle vlucht slechts 20 niet-Iraniers, waarvan wij als 3e en 4e aan de immigratie kwamen. Toch was er bij beide heren voor ons een probleem, zodat het erg langzaam ging. Bij ons daarentegen ging het vlot.
(3/6)
MaatschappijMahan Air
ToestelA310
TrajectTehran (THR) - Shiraz
VertragingEen uur, niet opgehaald tijdens de vlucht.
Vriendelijk personeel Absoluut
EtenDoor het minieme prijsverschil (omgerekend 75 ipv 50¤), en omdat de vlucht tijdens lunchtijd was, kozen we business class te reizen. Je kan erover discussieren, maar de maaltijd aan boord was in ieder geval lekker. In de lounge (wat daar 'commercially important persons' noemt
) was het aanbod eerder beperkt.
EntertainmentNeen, al waren we de hele vlucht aan het eten.
Algehele indrukPrima! Wel jammer dat het oma'tje waarmee we voor de vlucht aan de praat geraakt waren en die nog in mijn geboortestad Brugge geweest was, bij landing onwel geworden was en moest afgevoerd worden.
Eventueel informatie over de luchthavensTHR is de oude luchthaven van Tehran, wordt nu gebruikt voor de binnenlandse vluchten en gaf me niet de 'fitste' indruk.
(4/6)
MaatschappijIran Air
ToestelFokker 100. Mijn vriendin kreeg de hele tijd de opmerking dat ze haar seat niet mocht reclinen, maar het toestel was in dergelijke staat dat wanneer je gaat leunen de seat sowieso naar achter ging.
TrajectYazd - Tehran (THR)
VertragingNetjes op tijd.
Vriendelijk personeel Ongeïnteresseerd personeel zal dichter bij de waarheid liggen.
EtenWe kregen elk zo'n typische box met daarin een in plastic verpakte koude hamburger
EntertainmentNeen.
Algehele indrukWe hebben het eens meegemaakt, daar zal ik het bij houden.
Eventueel informatie over de luchthavensIk hou wel van die kleine luchthavens als die van Yazd. Wachtend op onze vlucht (waarop wel wat militairen zaten die voor het weekend huiswaarts keerden) konden we live op tv de speech van Ahmadinejad in de UN volgen.
(5/6)
MaatschappijBMI
ToestelA321
TrajectTehran (IKA) - Yerevan - London Heathrow (Wegens politieke redenen mogen Europese maatschappijen niet meer tanken in Iran. BMI wijkt hiervoor uit naar het nabijgelegen Yerevan. Bovendien heb ik het gevoel dat hiermee ook de route LHR-EVN-LHR gecombineerd werd met LHR-IKA-LHR tot LHR-EVN-IKA-EVN-LHR)
VertragingNetjes op tijd
Vriendelijk personeel Het was even wennen aan het platte Britse accent van de dametjes, maar ik vond ze alleraardigst.
EtenIk was niet zo tevreden met de timing waarop ze het eten uitdeelden, maar het smaakte me wel. Net na opstijgen trouwens mijn eerste alcohol in enkele weken kunnen/mogen gedronken. Een tegenvaller dat het pilsje warm was.
EntertainmentEr waren redelijk wat schermen bovenaan, maar ik heb ik niet zo op gelet.
Algehele indrukDe vlucht vertrok omstreeks 4u s morgens (vooraf slapen lukt niet, gezien oa de luchthaven een uurtje van Tehran ligt en er geen hotels in de omgeving zijn), na een uurtje vliegen kwamen we in Yerevan, waar we een uurtje bleven om te tanken en mensen aan boord te laten. Een uurtje uit Yerevan kwamen ze het ontbijt serveren. Er leek altijd wel een reden ons wakker te houden.
Voor de rest was alles wel prima.
Eventueel informatie over de luchthavens(6/6)
MaatschappijBrussels Airlines
ToestelAvro 100
TrajectLondon Heathrow - Brussel
VertragingNiet noemenswaardig
Vriendelijk personeel Absoluut
EtenWe vlogen b-light, dus geen eten of drinken.
EntertainmentBrussels Airlines' magazine
Algehele indrukPrima
Eventueel informatie over de luchthavens