abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 00:42:30 #151
45833 crew  Fogel
pi_99603243
# Maatschappij
KLM

# Traject
New York JFK-Amsterdam

# Klasse
Economy Comfort

# Vliegtuig
Boeing 747-combi

# Vertraging
Beetje bij vertrek, maar kwartier voor schematijd geland.

# Vriendelijk personeel
Heel vriendelijk personeel.

# Eten
Deze keer voor de verandering geen chicken or pasta, maar chicken or fish, en bij de kip zat pasta :P
Ontbijt was een kleine muffin, sinaasappelsap en een aardbeienjoghurt.

# Entertainment
Eigen schermpje, goed aanbod in films en muziek.

# Algehele indruk
In tegenstelling tot bijvoorbeeld Delta op intercontinentale vluchten, schenkt de KLM zoveel je zelf wil. Niet dat ik een alcoholist ben, maar als ik 2 of 3 flesjes wijn wil tijdens de vlucht dan hoort dat gewoon te kunnen, en bij KLM kan dat gelukkig.
Aangezien ik op een DL code-share vloog kon ik gewoon een stoel in economy comfort boeken zonder daarvoor te moeten betalen (op de heenweg kostte het me 33 GBP -en dat is inclusief gold member korting- omdat die leg wel als KL stond). Of misschien dat Delta eco comfort gratis aanbied aan gold frequent flyers, dat weet ik niet, maar extra plek is altijd welkom!

# Eventueel informatie over de luchthavens
Terminal 4 op JFK voelt vrij klein aan, lekker overzichtelijk. Wel jammer dat de Oasis lounge aan de verkeerde kant van de security check zit,maar ik stond blijkbaar op een of andere lijst en mocht gewoon voorbij de hele rij lopen bij de security check :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99606549
Als je denkt dat Ryanair en Easyjet 'sneaky' zijn qua extra toeslagen + extra's bijvoegen op website tijdens het boeken moet je voor de grap eens bij Allegiant Air (usa) proberen te boeken. Hilarisch zo slim ze zijn!
pi_99607711
Allegiant is iets wat ik wel eens zou overwegen, maar wat voor toeslagen rekenen zij dan? Het enige rare behalve de standaard 'checked luggage' toeslag wat ik zag was een convenience fee voor het boeken op de site van ik dacht 17 $ per vlucht. Of komen daar weer cc kosten bovenop?
pi_99616521
- verkeerde topic, sorry.
pi_99620868
# Maatschappij
Iberia

# Traject
Ams - Madrid (Airbus A320)
Madrid - Marrakech (Bombadier CRJ 200)
**Terug**
Marrakech - Madrid (Airbus A321)
Madrid - Amsterdam (Airbus A320)

# Vertraging
Terug vanuit Marrakech 35 minuten vertraging

# Vriendelijk personeel
Niets op aan te merken

# Eten
Mag je kopen voor een euro of 8 een maaltijd, ik had geen honger en het waren korte vluchten.
Drinken mag je ook kopen behalve op de vlucht van Madrid naar Marrakech, omdat het een klein vliegtuig is drink je gratis bij Iberia

# Entertainment
Magazine

# Algehele indruk
No nonsense we brengen je waar je wezen moet en het loop allemaal prima. 1 koffer was net te zwaar maar daar werd niet moeilijk over gedaan.

# Eventueel informatie over de luchthavens
To be or not to be.....
pi_99928879
# Maatschappij
Ryanair

# Traject
Eindhoven - Marseille
Marseille - Eindhoven

# Vertraging
Geen bij de heenvlucht (10 minuten vroeger geland), bij de terugvlucht meer dan anderhalf uur vertraging.

# Vriendelijk personeel
Gewoon vriendelijk

# Entertainment
Ipod

# Algehele indruk
Ervoor had ik al met Ryanair gevlogen en dat was heel goed meegevallen, alleen spijtig dat mijn terugvlucht meer dan anderhalf uur vertraging had. Geen idee wat de reden daarvoor was.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Eindhoven is klein, maar overzichtelijk en het gaat er snel vooruit. Top! Marseille vond ik wat chaotisch (zoals wel meer bij Fransen :) ), maar ook nog goed te doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:31 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe weet je dat de andere passagiers ook buikkrampen hadden?

Dat het vliegtuigeten niet zo lekker is, is algemeen bekend. Je suggereert met je opmerking dat het eten ook nog eens bedorven was. Dit soort maaltijden komen uit speciale catering fabrieken met strenge kontroles en hoge hygienische eisen, juist omdat het zo'n moeilijk product is. Dat het bedorven is, zou een schandaal zijn.
We vlogen toen met een hele groep (80 man ongeveer) en bijna de helft kloeg na de heenvlucht over de buikkrampen ;)
pi_99939450
# Maatschappij
United Airlines

# Traject
LAX - ORD - AMS

# Vertraging
Vlucht naar Chigago vertraagd, hierdoor zou ik mijn aansluiting in Chigago missen. Om deze reden ben ik omgeboekt naar een vlucht met Lufthansa (LAX - FRA - AMS). Ik kom nu bijna 5 uur later aan op Schiphol.

# Vriendelijk personeel
- Ik moest inchecken nadat ik al online had ingecheckt omdat ik mijn boarding pass niet bij me had. Geen probleem, ware het niet dat het self check-in systeem mijn vlucht niet herkende. Toen ik dat meldde aan een medewerker kreeg ik als antwoord "Try it again" te horen. Nadat ik haar had uitgelegd dat ik het al meerdere keren heb geprobeerd werd ik verwezen naar een andere rij...
- Ondanks de enorme vertraging kreeg ik niet eens een coupon voor eten/drinken aangeboden. :N
- Ik moet nog schriftelijk om een refund vragen voor mijn economy plus upgrade die ik de avond ervoor online had geregeld. :N Dat wordt gewoon een refund via mijn creditcardmaatschappij, ik heb geen zin in administratieve rompslomp bij United Airlines.

# Entertainment
unknown

# Algehele indruk
Dit was de eerste en laatste keer wat mij betreft.

# Eventueel informatie over de luchthavens

--
Morgen kan ik vast wel iets roepen over mijn ervaring met Lufthansa.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:29:37 #158
342418 VKV
Plausibel
pi_99939643
quote:
We vlogen toen met een hele groep (80 man ongeveer) en bijna de helft kloeg na de heenvlucht over de buikkrampen ;)
"kloeg"? :D
  maandag 25 juli 2011 @ 22:44:09 #159
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99940446
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef sylvesterrr het volgende:
# Vertraging
Vlucht naar Chigago vertraagd, hierdoor zou ik mijn aansluiting in Chigago missen. Om deze reden ben ik omgeboekt naar een vlucht met Lufthansa (LAX - FRA - AMS). Ik kom nu bijna 5 uur later aan op Schiphol.

Misschien kan je wel claimen: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! ;)
reset
pi_99940525
Dat is inderdaad iets wat ik ga uitzoeken. Bedankt voor de link.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:04:21 #161
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_99941450
# Maatschappij
Easyjet

# Traject
Amsterdam Schiphol - Belfast International
Belfast International - Amsterdam Schiphol

# Vertraging
Heen vlucht een half uur vanwege onweersbuien rondom Schiphol, terug geen vertraging.

# Vriendelijk personeel
Vriendelijk personeel, heb ze van Easyjet veel en veel slechter gezien.

# Entertainment
Ieren met goede zin op de terug vlucht ;-)

# Algehele indruk
Easyjet blijft Easyjet. Als je er niet veel van verwacht dan valt het reuze mee, het kan altijd beter. Gelukkig was het een korte vlucht.

# Eventueel informatie over de luchthavens
H terminal op Schiphol wordt je echt als vee behandeld, de prijs die je betaald om met een prijsvechter te vliegen. Voordat die terminal er was was het veel beter vliegen met Easyjet.

Belfast International is een klein maar erg gezellig vliegveld met een leuke pub waar ik nog van een laatste Guinness heb genoten.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_100033270
# Maatschappij
KLM

# Traject
Amsterdam - Atlanta - San Antonio

# Vertraging
We zouden om 16:55 vanaf Amsterdam vertrekken maar na een vertraging van een dikke anderhalf uur zijn we iets na 18:35 de lucht ingegaan.

Uiteindelijk tijdens de vlucht nog zo'n uur teruggewonnen, waardoor ik anderhalf uur had om mijn aansluiting te nemen. Dit bleek dankzij de tragisch langzaam werkende Immigration desondanks onvoldoende..

Aangezien ik de laatste vlucht van die dag had kon ik pas de volgende ochtend vertrekken. Meteen een hotel incl. dinner- en ontbijtvouchers gekregen gekregen en de nacht in Atlanta doorgebracht. De ochtend erna om 08:35 alsnog vertrokken naar San Antonio.

# Vriendelijk personeel
Het KLM personeel was weer uitermate vriendelijk.

# Eten
De hoofdmaaltijd bestaande uit kip, rijst en groente was goed te eten. Een uur voor de landing nog een pizzapunt als snack gekregen, deze was helaas niet meer helemaal warm.

Op de 1,35 durende vlucht naar SA geen maaltijd gekregen, wel drank.

# Entertainment
Het persoonlijke entertainment aanbod bij KLM is uitermate sterk en gevarieerd.

# Algehele indruk
KLM zoals ik het gewend ben. Jammer van de vertraging en de daardoor gemiste aansluiting, maar prima opgelost!

# Eventueel informatie over de luchthavens
Traag volk werkend bij Immigration in Atlanta. Men leek er zelfs lol in te hebben dat de hele rij mensen hun aansluiting zou missen.
pi_100033882
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef sylvesterrr het volgende:
# Maatschappij
United Airlines

# Traject
LAX - ORD - AMS

# Vertraging
Vlucht naar Chigago vertraagd, hierdoor zou ik mijn aansluiting in Chigago missen. Om deze reden ben ik omgeboekt naar een vlucht met Lufthansa (LAX - FRA - AMS). Ik kom nu bijna 5 uur later aan op Schiphol.

# Vriendelijk personeel
- Ik moest inchecken nadat ik al online had ingecheckt omdat ik mijn boarding pass niet bij me had. Geen probleem, ware het niet dat het self check-in systeem mijn vlucht niet herkende. Toen ik dat meldde aan een medewerker kreeg ik als antwoord "Try it again" te horen. Nadat ik haar had uitgelegd dat ik het al meerdere keren heb geprobeerd werd ik verwezen naar een andere rij...
- Ondanks de enorme vertraging kreeg ik niet eens een coupon voor eten/drinken aangeboden. :N
- Ik moet nog schriftelijk om een refund vragen voor mijn economy plus upgrade die ik de avond ervoor online had geregeld. :N Dat wordt gewoon een refund via mijn creditcardmaatschappij, ik heb geen zin in administratieve rompslomp bij United Airlines.

# Entertainment
unknown

# Algehele indruk
Dit was de eerste en laatste keer wat mij betreft.

# Eventueel informatie over de luchthavens

--
Morgen kan ik vast wel iets roepen over mijn ervaring met Lufthansa.
Ik ben dus met Lufthansa vanuit LAX naar AMS via FRA gegaan. De service was prima, maar de in-flight entertainment was brak (shared video). :( De economy seat op het eerste toestel (een 747-400 volgens mij) had duidelijk minder beenruimte dan op mijn vlucht naar Amerika met Continental (ook economy).

[ Bericht 9% gewijzigd door sylvesterrr op 28-07-2011 04:21:00 ]
pi_100100878
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 02:52 schreef Gauner het volgende:

Traag volk werkend bij Immigration in Atlanta. Men leek er zelfs lol in te hebben dat de hele rij mensen hun aansluiting zou missen.
Breek me de bek niet open. Aankomen op Atlanta zonder doorverbinding is ook een hel. GEzien het dodelijk trage tempo van die TSA werknemers, letterlijk een grafveld...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_100127127
Aankomen op heel veel vliegvelden in de VS is sowieso een verschrikking lijkt het. Ik heb vorig jaar 2.5 uur in de rij gestaan op Miami International voordat ik de douane doorkwam. Vanuit Zurich notabene...

Ben altijd blij als het bij een 'uurtje' blijft...
pi_100261181
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:55 schreef DUK het volgende:
Aankomen op heel veel vliegvelden in de VS is sowieso een verschrikking lijkt het. Ik heb vorig jaar 2.5 uur in de rij gestaan op Miami International voordat ik de douane doorkwam. Vanuit Zurich notabene...

Ben altijd blij als het bij een 'uurtje' blijft...
Orlando daarentegen vond ik heel erg meevallen, maar misschien scheelde het dat we niet na een vlucht met hoofddoekjes aankwamen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:15:01 #167
302853 themole
graaft totaal door.
pi_100282391
Maatschappij
ArkeFly

Traject
Amsterdam-Toronto

Vertraging
10 minuten te laat vertrokken, 20 minuten eerder aangekomen. Dus niet echt.

Vriendelijk personeel
Redelijk vriendelijk niet extreem goed, maar ook zeker niet slecht. Naar verwachting.

Eten
Het eten was slecht te noemen, mijn pata met tomaat spinazie en was niet erg succesvol. Te flauw en het smaakte voornamelijk naar goedkope tomatenpuree. Mijn reisgenoten hadden nasi met satésaus en kip. Dit was beter te eten maar nog steeds geen geniale maaltijd heb betere gehad bij klm.

Entertainment
Een schermpje voor je neus tot mijn grote verrassing, stonden.wat leuke films en tv-series op. Niet het allerbeste en nieuwste, maar zeker niet slecht

Algehele indruk
Naar verwachting, we vlogen met een andere kist dan normaal daardoor hadden we vier stoelen in het midden waardoor we met ons reisgezelschap van drie een extra stoel hadden. De stoelen waren erg smal.

Eventueel informatie over de luchthavens
Toronto vertel ik wat meer over in het volgende verslag als ik morgen thuis ben. Zit nu nog op toronto. :)
[/quote]
Niet altijd serieus
pi_100456905
# Maatschappij
Wizzair >:O
# Traject:
Boekarest - Dortmund + Dortmund Boekarest 2x airbus a320
# Vertraging
Geen
# Vriendelijk personeel
heel vriendelijk als ze je troep proberen aan te smeren zoals een echte budget maatschappij behoort te doen
# Eten
heenweg bevroren Broodje gezond + lauwe koffie a 6 euro
terugweg: lauw water + broodje
# Entertainment
In flight reclamefolder met hun topbestemmingen + reclame daarvoor en zelf meegebrachte muziek via iphone
# Algehele indruk
Budgetmaatschappij, als je er niets van verwacht kan er ook niets tegenvallen zijn erg strikt met de regels van bagage, maar LEZEN tijdens het boeken kan een hoop gezeik voorkomen, de mensen die meevlogen waren van minder kwaliteit maarja wat wil je, het vliegen kost bijna niets, dus een vliegtuig vol met klappers was te verwachten bij het landen
# Eventueel informatie over de luchthavens
Dortmund klein maar fijn
Boekarest Baneasa: te klein, er kwamen 3 vluchten tegelijk binnen en dat loopt niet echt lekker met slechts 1 bagageband

Al met al volledig aan de goede en slechte verwachtingen voldaan, en een goede reminder waarom ik altijd met carpatair vlieg >:O
pi_100463852
# Maatschappij
British Airways

# Traject
Hong Kong - London Heathrow

# Klasse
Club World (business)

# Vertraging
Ja, 3 uur. We stonden al ongeveer klaar om op te stijgen, en toen keerden we opeens terug naar de gate. De gezagvoerder vertelde ons dat een van de motoren niet goed reageerde en dat ze het liever wilden repareren, indien mogelijk. Hij hield ons tijdens het stilstaan goed op de hoogte en de cabin crew deed er alles aan om het voor iedereen gemakkelijk te maken (veel champagne!).

# Vriendelijk personeel
Zakelijk, maar vriendelijk. Waren alleen niet echt in voor een praatje in de galley of iets dergelijks. Nouja, iedereen heeft wel eens een mindere dag. Geen probleem :).

# Eten
Prima! Ruime keus. Als voorgerecht parma ham met pompoen, pijnboompitten and sojabonen salade, daarna een salade, als hoofd een beef tenderloin met gebakken aardappeltjes, wortelen en courgette. Gek toetje: rabarber en gember flan met amandel saus en slagroom... bijzonder, maar wel lekker. Alles werd netjes gepresenteerd. De wijnkeuze was goed.

# Entertainment
BA gebruikt een overzichtelijk IFE systeem, met films, tv series en muziek, maar de keuze komt een beetje beperkt over. Ook stopte het systeem er soms mee, maar even uit en aanzetten deed wonderen.

# Algehele indruk
Prima. De stoel was comfortabel en groot genoeg voor mij. BA heeft voor hun business class cabine een 2-4-2 indeling wat toch resulteert in vrij smalle stoelen. Als je een stoel aan het raam hebt (A of K) dan kan je de divider omhoog doen en is het een stoel met heel veel privacy. Op de foto zie je aan de rechterkant een soort klapstoel; die klap je naar beneden en je 'echte stoel' gaat plat, en zo vormt je bed. Je tv klap je ook uit de console en kan je naar je toe draaien. Verder genoeg plekken om spullen op te bergen.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Hong Kong is erg overzichtelijk en schoon. Inchecken was daarentegen vrij chaotisch, maar ging toch nog vrij snel. London Heathrow was ik altijd een fan van, maar deze keer was het echt een vermoeiende ervaring. Door de vertraging had ik mijn vlucht naar Amsterdam gemist en het meisje bij de check in weigerde mijn bagage door te labelen naar Amsterdam omdat ik 2 aparte boekingen had (wel allebei BA). Hierdoor moest ik op LHR eerst door de douane etc. Vervolgens vlucht omboeken, wat een rij, zelfs voor de Executive Club balie! Uiteindelijk omgeboekt en toch aangekomen in Amsterdam, wat natuurlijk weer lekker makkelijk was. Er zijn mensen die veel klagen over Amsterdam dat het groot is, maar die moeten dan maar eens naar Dubai of Singapore gaan. Amsterdam is echt het meest simpele vliegveld ooit.
pi_100468499
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:10 schreef spiedermann het volgende:
# Maatschappij
Wizzair >:O
*knip*
# Algehele indruk
Budgetmaatschappij, als je er niets van verwacht kan er ook niets tegenvallen zijn erg strikt met de regels van bagage, maar LEZEN tijdens het boeken kan een hoop gezeik voorkomen, de mensen die meevlogen waren van minder kwaliteit maarja wat wil je, het vliegen kost bijna niets, dus een vliegtuig vol met klappers was te verwachten bij het landen

Heel herkenbaar bij Wizzair idd ;( Toch is het tot nu toe mijn favo budgetairline O+
pi_100516375
Er was toch ook een topic over hoe je evt geld terug kon krijgen van luchtvaartmaatschappijen? Heb namelijk een paar uur vertraging opgelopen met Ryanair en door slechte communicatie op het vliegveld samen met wat andere mensen zelf een taxi van Eindhoven naar Düsseldorf moeten betalen om het uitgeweken vliegtuig nog te halen.

Zal wel een onmogelijke opgaaf zijn, maar het is wellicht het proberen waard..
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:10:24 #172
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100520671
# Maatschappij
Transavia airlines

# Traject
amsterdam-valencia
valencia-amsterdam

# Klasse
economy

# Vertraging
Geen, precies op tijd vertrokken.
Terug 10 min. ivm. vertraging vanuit amsterdam

# Vriendelijk personeel
vriendelijker dan ik gewend ben, heb zelf met een van de stewardessen een praatje gemaakt terwijl ik op de wc wachtte.
Kortom: zeer vriendelijik

# Eten
wat je wilt moest je kopen, wel een gevarieerd aanbod..wel beetje aan de dure kant :)

# Entertainment
Oude afleveringen van friends, en een aantal radio zenders. Dus eigenlijk standaard.

# Algehele indruk
Voor een los-budget airline wel goed. Personeel was vriendelijk alleen was 1 van de 2 wc's defect. Was wel erg warm op de terugvlucht in de cabine, maar dat is later wat aangepast.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Valencia is een vrij kleine luchthaven, met niet echt veel op de standaard duty-free shop en wat eet en drinkgelegenheden.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:51:26 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100600744
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:22 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Heel herkenbaar bij Wizzair idd ;( Toch is het tot nu toe mijn favo budgetairline O+
Dat klappen zijn de Oost Europeanen. Als je op Rusland of Polen vliegt met KLM, Lufthansa etc heb je ze er ook altijd tussen zitten. Aangezien Wizzair zich op Oost Europa richt heb je dus ook veel te veel klapvee. Toch vind ik die klappers minder belachelijk dan de tomatensap-drinkers
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')