abonnement Unibet Coolblue
pi_94073316
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 8 alweer!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Als je in dit topic iets post, geef dan ook even het onderstaande aan:

# Maatschappij
# Traject
# Vertraging
# Vriendelijk personeel
# Eten
# Entertainment
# Algehele indruk
# Eventueel informatie over de luchthavens

Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: [Centraal] Vragen over vliegen #2
En voor je awards, miles and more in:Frequent Flyer Programma's #1

Vorige delen:
Reeks Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen

[ Bericht 15% gewijzigd door UIO_AMS op 05-10-2017 10:05:41 ]
pi_94073340
Als ik op de site van US Airways kijk heb je voor jouw vlucht in economy geen eigen entertainment systeem helaas : http://www.usairways.com/(...)vies_current_na.html
pi_94075384
Ik zat ook al te zoeken en zag het.

Hoop dat je een tablet mag gebruiken in het vliegtuig.
Geen referral hier.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:25:40 #4
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94075437
@TT: het is nr 9
!!! Go 49-ers !!!
pi_94078278
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoop dat je een tablet mag gebruiken in het vliegtuig.
Natuurlijk mag dat :) Alleen even 'uitdoen' tijdens opstijgen en landing.
pi_94080614
Maatschappij
LAN Chile

Traject
Santiago - Auckland

Vertraging
Nee, we vertrokken perfect op tijd en kwamen 20 minuten eerder dan gepland aan.

Vriendelijk personeel
Ja! Absoluut. Totaal tegen verwachting in, om eerlijk te zijn. Ik had verwacht dat de service in het vliegtuig hetzelfde zou zijn als aan de grond; nors, ongeduldig en onaardig, maar het was het tegenovergestelde. Ook spraken ze perfect Engels. Grondpersoneel was ook uiterst vriendelijk.

Eten
Het eten was prima. Natuurlijk geen business class porties en kwaliteit, maar wel genoeg en het smaakte goed. Ik had een salade voor, kon voor het hoofdgerecht kiezen uit vis, lasagna of rundvlees met maispuree, en ben voor de lasagna gegaan, die echt heel goed was. Als toetje een taartje, en het drinken bleef maar komen.

Entertainment
Iedereen had een eigen schermpje voor het IFE systeem, wat groot genoeg was. Je kreeg een headset die comfortabel zat. Ik kon kiezen uit iets van 50 films, waarvan er 10 'blockbusters' waren. Ook veel tv series en documentaries. Muziek ook een wijde keuze, van Justin Bieber tot aan de complete Ring des Nibelungen van Wagner.

Algehele indruk
Erg goed, beter dan verwacht, en ook genoeg beenruimte (32 inch). Als je tussen Zuid Amerika en Oceanie moet vliegen zou ik absoluut voor LAN gaan, ik heb echte horrorverhalen over Aerolinas Argentinas gehoord...

Eventueel informatie over de luchthavens
Santiago is niet bijzonder. Ik was ook vrij laat met check in dus heb niet erg veel gezien. Handig boardsysteem, in 3 verschillende rijen, wat erg soepel verliep. Boarden was dan ook zo gebeurd.
Auckland is een betere luchthaven, met veel facilitieten en winkels. In de aankomst hal is een douche die je kan gebruiken tegen het betalen van een waarborgsom. Het vervoer van en naar de luchthaven is erg makkelijk in Auckland.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 10:08:45 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_94084077
Deel 9 dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:32:50 #8
302853 themole
graaft totaal door.
pi_94111634
Nu heb ik een vlucht geboekt met ArkeFly naar Toronto. Nu is mijn vraag hoe zit het met het inflight-entertainment systeem van ArkeFly. Ze suggereren zelf dat je een soort van DVD-spelertje krijgt voor 15 euro die niet geïntegreerd is in de stoel voor je. Persoonlijk lijkt mij dit een zeer onpraktisch systeem voor ArkeFly. Hoe zit dit precies in de Comfort class? Bvd :)
Niet altijd serieus
pi_94114580
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:32 schreef themole het volgende:
Nu heb ik een vlucht geboekt met ArkeFly naar Toronto. Nu is mijn vraag hoe zit het met het inflight-entertainment systeem van ArkeFly. Ze suggereren zelf dat je een soort van DVD-spelertje krijgt voor 15 euro die niet geïntegreerd is in de stoel voor je. Persoonlijk lijkt mij dit een zeer onpraktisch systeem voor ArkeFly. Hoe zit dit precies in de Comfort class? Bvd :)
Zo'n schermpje en systeem kosten ook plek, dus die losse spelertjes zijn helemaal niet zo erg. Vooral ook omdat je ze op je tafeltje kunt zetten en in elke hoek kunt draaien. Werkt wel ok, maar verwacht niet het grootste aanbod van nieuwste films.
pi_94116350
Dit topic is eigenlijk bedoeld voor ervaringen en vluchtverslagen. Voor al je vragen over vliegen en maatschappijen kun je terecht via : Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
pi_94166356
# Maatschappij
Emirates
# Traject
Bankok - Dubai ( Airbus A380)
Dubai - Amsterdam( Boeing 777)
# Vertraging
Geen. Precies op tijd vertrokken en twee keer een half uur eerder aangekomen.
# Vriendelijk personeel
Ik vond ze vriendelijk. Als je wat te drinken vroeg had je het een minuut later. Mn tv deed het niet, na dit gemeld te hebben ging de stewardess gelijk aan de slag om de boel te resetten. Na 10 minuten had ik weer TV.
# Eten
Voor vliegtuig voer prima te eten. Hebben 3 keer te eten gekregen. 1 keer warme maaltijd, een ontbijtje en nog een keer een los broodje met kip.
# Entertainment
Echt heel goed. Elke stoel heeft zn eiegen TV. Je kan de nieuwste films kijken, spelletjes spelen en televisie series en sport kijken.
# Algehele indruk
Zeer goede indruk. Gevlogen met de A380 wat natuurlijk geinig is enorm toestel. Vliegtuig is ook echt heel stil je hoort niks geen motoren. Service prima en de vluchten zijn rustig verlopen. Ik zou er zo weer mee vliegen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Op Dubai heeft emirates zn eigen aankomst/vertrek hal.
pi_94185289
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zo'n schermpje en systeem kosten ook plek, dus die losse spelertjes zijn helemaal niet zo erg. Vooral ook omdat je ze op je tafeltje kunt zetten en in elke hoek kunt draaien. Werkt wel ok, maar verwacht niet het grootste aanbod van nieuwste films.
Plus als je pech hebt, hetzelfde aanbod op zowel de heen- als de terugweg. En op de heenweg ben je er al snel doorheen, wat op de terugweg voor een teleurstelling kan zorgen (vooral als ze het pas toegeven nadat iedereen betaald had en en masse ging klagen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_94314620
Iemand ervaring met Martinair op de route Amsterdam - Curacao? Beetje zelfde kwaliteit als KLM? Beter? Slechter?
Nevermind, lees net al een hoop reviews. :)
pi_94316702
# Maatschappij
Klm
# Traject
Amsterdam - Atlanta (Boeing 777)
Atlanta - Amsterdam ( Boeing 777)
# Vertraging
Geen. Op tijd vertrokken en aangekomen
# Vriendelijk personeel
Ze waren erg vriendelijk. Was voor de eerste keer dat ik met Klm vloog en moet zeggen dat ik de service en vriendelijkheid top vondt. (Al aantal keer met Usa maatschapijen gevlogen)
# Eten
Voor vliegtuig eten prima te doen was best lekker. Had heen een avond vlucht en kreeg de 1e keer Kip en de 2e keer Pasta en een pizza punt. Op de terugreis een nachtvlucht en kreeg de eerste keer Kip (Wel andere als heen) en 's ochtends warme baggel met ei en kaas en nog wat fruit en broodje. (Zat nog iets bij maar weet niet meer precies wat, vlucht was 2 weken geleden al :) )
# Entertainment
Perfect, Super veel keus uit de nieuwste films en van een hoop series een aantal afleveringen. Kon ook spelletjes spelen, zelfs tegen iemand anders in het vliegtuig en er stond enorm veel muziek op.
# Algehele indruk
Zeer goed, zal in de toekomst zeker meer proberen met Klm te vliegen als de prijzen een beetje gunstig zijn in tegenstelling tot andere maatschapijen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is bekend lijkt me, Tampa is erg groot maar ook super geregeld moest overstappen en had 2 uur de tijd maar stond in principe al 20 min. na uitstappen bij de nieuwe gate (meeste tijd ging natuurlijk zitten in Douane)
pi_94459585
# Maatschappij
Tiger Airways & Air Asia
# Traject
Singapore-Kuala Lumpur (Tiger)
KL-Bandar Seri Begawan (AA)
Labuan - KL (AA)
KL - SIN (AA)
# Vertraging
Niet noemenswaardig. Op het vliegveld van BSB was er een probleempje met de slurf, waardoor het even wat langer duurde voordat je uit het vliegtuig kon.
# Vriendelijk personeel
Dat was prima, niks op aan te merken.
# Eten
Er is van alles goedkoop te bestellen aan boord, maar ik heb op de vliegvelden van Singapore en KL gegeten.
# Entertainment
Boek en m'n mp3-speler, het zijn lowcosters dus verder niks aanwezig.
# Algehele indruk
Uitstekend, zowel Tiger als Air Asia zijn prima lowcosters. Goedkoop, prima service en niet te duur voor extra services zoals bagage of snacks aan boord.
# Eventueel informatie over de luchthavens
-Tiger vliegt vanaf de budgetterminal in Singapore, wat wel een nadeel is. Vanaf het vliegveld moet je er heen met een bus die je binnen 5 minuten afzet voor de terminal. Het is allemaal vrij basic, maar prima. Een goed punt zijn de gratis pc's met internet na de douane, ook is er gratis wifi.
Air Asia vliegt op de reguliere terminal (1), van waaruit je zo in de metro stapt. De efficiency van Changi airport is bekend, maar ik sta er iedere keer weer van te kijken. Tussen touchdown en instappen in de metro zit 15 minuten! Hierbij moet ik wel opmerken dat ik als permanent resident door de automatische paspoortcontrole kan, wat wel scheelt. Het is een bijzonder prettig vliegveld.
-Kuala Lumpur's lowcost terminal is qua opzet een uit de kluiten gewassen busstation. Goedkoop opgend, maar alles is er en da's prima. Een nadeel vind ik het feit dat er behoorlijk wat lawaai is bij de terminals, door de tegels en de barre akoestiek. Verder kan je voor je lunch/diner beter door de douane heen, aangezien daar meer keus is aan eetmogelijkheden.
-Bandar Seri Begawan: een klein vliegveld, waar het behoorlijk rustig is. Het ziet er verder netjes uit. De rij voor de douane was erg lang, omdat er tegelijkertijd twee vliegtuigen waren aangekomen. Dit resulteerde in 45 minuten(!) queuen. Er zijn bij het vliegveld genoeg taxi's voor handen, ook de bus stop recht voor de deur.
-Labuan: een klein en overzichtelijk vliegveld, wat verrassend modern is voor zijn grootte. Er zijn een paar winkeltjes na de douane, niet noemenswaardig. Ik had hier een binnenlandse vlucht naar KL; alle formaliteiten gingen verder vlotjes.
TRV
pi_94637891
Maatschappij
Air France

Traject
Parijs - Johannesburg (A380)

Vertraging
Iets van een 20 à 30 min, maar we zijn steeds op tijd geland

Vriendelijk personeel
Niets op aan te merken

Eten
In de heenvlucht vond ik niet zo goed. Misschien ook omdat het al half 1 's nachts was. Ik heb er toen niet veel van gegeten, maar het was wel genoeg om de rest van de vlucht buikkrampen te hebben (en zo waren er nog veel).
Bij de terugvlucht was het gelukkig wel lekker.

Entertainment
Iedere stoel had zijn eigen schermpje met veel films, series, muziek dus dat was perfect voor zo'n lange vlucht

Algemene indruk
Heel goed. Veel (been)ruimte, genoeg te drinken gekregen om de lange vlucht rond te komen.
pi_94639075
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:56 schreef Kielse het volgende:
In de heenvlucht vond ik niet zo goed. Misschien ook omdat het al half 1 's nachts was. Ik heb er toen niet veel van gegeten, maar het was wel genoeg om de rest van de vlucht buikkrampen te hebben (en zo waren er nog veel).
Hoe weet je dat de andere passagiers ook buikkrampen hadden?

Dat het vliegtuigeten niet zo lekker is, is algemeen bekend. Je suggereert met je opmerking dat het eten ook nog eens bedorven was. Dit soort maaltijden komen uit speciale catering fabrieken met strenge kontroles en hoge hygienische eisen, juist omdat het zo'n moeilijk product is. Dat het bedorven is, zou een schandaal zijn.
  maandag 4 april 2011 @ 19:43:59 #18
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_95037298
Maatschappij
Ryanair

Traject
Weeze - Tallinn - Weeze

Vertraging
Beide keren geen vertraging. Beide keren zelfs 20 minuten te vroeg gearriveerd. En dan hoor je natuurlijk dat mooie "yet another on-time" liedje :)

Vriendelijk personeel
Niks op aan te merken, zelfs moeten lachen om een stewardess die tegen een andere stewardess vertelde wat voor kater ze wel niet had.

Eten
Niks gekocht, doe ik eigenlijk nooit bij Ryanair.

Entertainment
De Voetbal International het het in-flight magazine van Ryanair zelf.

Algehele indruk
Ondertussen al zovaak met Ryanair gevlogen dat ik niet snel iets verkeerds tegenkom. Je weet dat je goedkoop van A naar B komt.

Eventueel informatie over de luchthavens
Op Weeze hebben ze nu achter de douane een kleine aanpassing gedaan. Ik ben in januari nog naar Londen gevlogen en toen was de winkel nog direct achter de douane. Ze hebben nu een trap naar boven gemaakt waar zich op de 1ste verdieping de shops en eettentjes bevinden. Vervolgens loop je weer naar onderen richting de gates. Tallinn is een relatief klein vliegveld waar snel alles afgehandeld wordt. Plus het ligt erg dicht bij de stad zelf, binnen 20 minuten sta je al in het centrum. En dat ook nog eens voor 40 cent!
pi_95037634
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:43 schreef Professional het volgende:
Niks op aan te merken, zelfs moeten lachen om een stewardess die tegen een andere stewardess vertelde wat voor kater ze wel niet had.

Daar zou ik wel wat op aan te merken hebben... Een kater hebben is niet fit aan het werk zijn, mijns inziens kan dat zelfs gevaarlijk worden als je ze een snodig hebt voor iets anders dan dat te dure broodje en die krasloten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_95038161
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Daar zou ik wel wat op aan te merken hebben... Een kater hebben is niet fit aan het werk zijn, mijns inziens kan dat zelfs gevaarlijk worden als je ze een snodig hebt voor iets anders dan dat te dure broodje en die krasloten...
Zo werkt de wereld nou eenmaal.
Geen referral hier.
pi_95042326
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Zo werkt de wereld nou eenmaal.
:?

Alsof ze geen keuze hadden... Reageer je ook als een vrachtwagenchauffeur vanwege een kater een kind over het hoofd ziet?

Als de cabine crew zich en hun werk, in tegenstelling tot hun baas, wel serieus namen, hadden ze geen kater gehad...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_95054846
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:52 schreef The_stranger het volgende:
Alsof ze geen keuze hadden... Reageer je ook als een vrachtwagenchauffeur vanwege een kater een kind over het hoofd ziet?

Als de cabine crew zich en hun werk, in tegenstelling tot hun baas, wel serieus namen, hadden ze geen kater gehad...
Een kater is het gevolg van drankgebruik zoals dat wordt ervaren nadat de dronkenschap is uitgewerkt. Als zij inderdaad niet meer dronken is, dan valt haar niets te verwijten. Ze functioneert dan hooguit niet optimaal vanwege de vermoeidheid.

Als dat werkelijk een bezwaar zou zijn, dan zou ook iedere cabin crew of truckchauffeur die niet goed heeft geslapen of niet helemaal lekker is, zich ziek moeten melden. Dat is domweg niet realistisch.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:44:43 #23
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_95092334
Maatschappij
Ethiopian Airlines

Traject
deel 1: Brussel-Parijs-Addis Abeba(B767)
deel 2: Addis Abeba-Johannesburg (B757)
deel 3: Johannesburg-Addis Abeba (B757)
deel 4: Addis Abeba - Parijs - Brussel (B767)

Dit is natuurlijk een vrij ongewone route naar Johannesburg. Ik hielp mijn vriendin bij het maken van een documentaire over Soweto. Gezien zij zelf ook voor de financiering van haar project (eindwerk master film) moest zorgen kozen we voor Ethiopian omwille van de prijs (485 pp/return) én omwille van de bagage: 46 kg toegestaan, verdeeld over 2 tassen. Zeker voor het opnamemateriaal was dat geen overbodige luxe. Dat we teveel bagage meehadden (qua gewicht én aantal tassen) zorgde nergens voor opmerkingen.
Nadeel is dat je veel langer onderweg bent. Vooral de stop in Parijs (waar extra passagiers op het toestel komen) is hierbij ronduit irritant: je staat een tweetal uur stil in beide richtingen, en iedereen moet in het toestel blijven. Er wordt ook getankt in Parijs, wat ik bizar vind aangezien het toestel erna maar liefst 11u stilstaat in Brussel.

Vertraging
Steeds 20 minuten ofzo te laat vertrokken, maar ook steeds min of meer op tijd geland. Overigens in beide richtingen netjes om Lybië omgevlogen.

Vriendelijk personeel
Op zich erg vriendelijk, maar ze verdwijnen heel snel uit beeld.

Eten
Heel wisselvallig. Soms erg lekker, soms niet te vreten. De porties zijn voldoende, maar zeker niet genereus.
Qua drinken had ik graag wat meer rondes gehad. In ieder geval: er was voldoende keuze en ook alcohol (bier en wijn) was verkrijgbaar.
Waar ik me wel aan ergerde: de timing van de voedselrondes en de traagheid ervan. Vb op de laatste terugvlucht werd het eten pas uitgedeeld vanaf 2u na vertrek (en dat vertrek was om 23.55), hoewel ze de lichten al 1u na vertrek opnieuw lieten aanstaken. Gezien de traagheid van de voedselrondes was het erg laat wanner het voedsel afgeruimd werd.
Op de vlucht ervoor (tussen 14u en 20u) kregen we eten om 15u, terwijl zowat iedereen voor de vlucht gegeten had en niet zo hongerig was, en erna niks meer. (al kan je hierover discussieren natuurlijk ;) )

Entertainment
3 van de 11 767's van Ethiopian Airlines hebben eigen schermpjes, maar die zijn niet van de kwaliteit van pakweg Emirates ofzo.
Ethiopian Airlines is volop bezig met het vernieuwen van de vloot (dat de 787's trager komen dan verwacht is niet in hun voordeel), maar je merkt wel dat hun vloot verouderd raakt. Naar wat ik lees zijn de 777's (en zullen de 787's) wel dik in orde zijn.

Algemene indruk
Ik weet niet goed wat ervan te denken. Naar Johannesburg zou ik niet meer met ze vliegen wegens teveel tijdverlies (ik zou graag eens vb Swiss proberen), naar Oost-Afrika/regio Ethiopië wel.
Vanuit Brussel wordt binnenkort trouwens via Milaan (ipv Parijs) gevlogen, én met een 757 ipv een 767. Dit lijkt me écht niet comfortabel.

Anderzijds zijn ze belachelijk goedkoop op een aantal bestemmingen, en mag je veel bagage meenemen.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_95338005
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:21 schreef jaco het volgende:

[..]

Als zij inderdaad niet meer dronken is, dan valt haar niets te verwijten. Ze functioneert dan hooguit niet optimaal vanwege de vermoeidheid.

Als dat werkelijk een bezwaar zou zijn, dan zou ook iedere cabin crew of truckchauffeur die niet goed heeft geslapen of niet helemaal lekker is, zich ziek moeten melden. Dat is domweg niet realistisch.
Dat is haar te verwijten. En ja, het is de plicht van elke stewardess en piloot om, als hij of zij niet meer fit genoeg is om te werken, niet te werken. Dat staat in de (luchtvaart)wet. Zeker vermijdbare vermoeidheid, zoals na een kater, zijn redenen om ernstig in de problemen te komen mist er een incident voordoet. Een fatsoenlijke maatschappij houdt daar ook rekening mee, verschillende maatschappijen hebben naast de reguliere manier om je ziek te melden, ook de mogelijkheid om je unfit-to-fly te melden, specifiek om problemen ten gevolge van vermoeidheid tegen te gaan.

Daarnaast schrijft de luchtvaartwet ook nog een voor dat in de 24 uur voor je dienst er met mate alcohol gedronken mag worden en dus zeker niet zoveel dat er een kater ontstaat.
Al met al was deze dame dus waarschijnlijk in overtreding (al is dat lastig te controleren) met betrekking tot haar alcohol inname en immoreel bezig met betrekking tot haar vermoeidheid, welke ook vermeden had kunnen worden...

Als laatste zou je eens moeten opzoeken hoeveel ongelukken, ook in vrachtwagens, er eigenlijk ontstaan zijn door vermoeidheid. Wil jij dat je leven afhangt van iemand die oververmoeid is?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_95413618
heb in de planning om in oktober met Qatar Airways naar China te vliegen.
Hoe zijn de ervaringen met deze maatschappij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')