abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 maart 2011 @ 01:34:22 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94029707





Actuele aardbevingskaart


Bovenstaand kaartje geeft alle nieuwe aardbevingen weer. Hoe groter het vierkantje, hoe groter de beving. Een rood vierkantje is een beving in het laatste uur, een blauw vierkantje is een beving van de laatste 24 uur. Geel is van de afgelopen zeven dagen.

Getroffen kerncentrales


Actueel / Laatste nieuws
quote:
Dodental onduidelijk, officieel 599, mogelijk duizenden
Het is nog onduidelijk hoeveel doden er zijn gevallen bij de aardbeving en de tsunami in Japan, gisteren. Officieel staat het dodental op 599, maar volgens Japanse media zijn er alleen al bij de stad Sendai meer dan tweehonderd lichamen geteld. De miljoenenstad Sendai ligt zo'n 130 kilometer ten westen van het epicentrum van de beving, in het noorden van Japan.

Het Japanse persbureau Kyodo schat dat er in totaal ongeveer 1200 doden zijn. Miljoenen mensen in het rampgebied zitten zonder stroom. De luchthavens van Tokio zijn nog steeds dicht en veel treinen rijden niet.

Na de beving, die met een kracht van 8,9 op de schaal van Richter de zwaarste aardbeving in Japan in 140 jaar was, zijn er meer dan tachtig nabevingen geweest. Rond half zes Nederlandse tijd was er nog een nabeving met een kracht van 6,8 op de schaal van Richter. Voor zover bekend heeft die geen verdere schade veroorzaakt.

Hulp

De Japanse premier Kan heeft vanochtend een rondvlucht boven de getroffen gebieden gemaakt. In een verklaring liet de premier weten dat hij 50.000 militairen naar het gebied stuurt.

Ook heeft Kan de Verenigde Staten om hulp gevraagd. Ook China, Australi, Singapore en Zuid-Korea sturen reddingswerkers naar Japan. De Europese Unie heeft laten weten ook te willen helpen. Minister Opstelten van Veiligheid zei gisteren al dat hij het Rampen Identificatie Team naar Japan zal sturen, als Japan daarom vraagt.

Nederlanders
Van de vijftig geregistreerde Nederlanders in het rampgebied zijn er inmiddels veertig terecht. Zij zijn allemaal ongedeerd. De ambassade in Tokio heeft met tien Nederlanders nog geen contact kunnen leggen, maar er zijn geen aanwijzingen dat er Nederlanders onder de slachtoffers zijn.

Op het crisistelefoonnummer van het ministerie van Buitenlandse Zaken zijn sinds gistermiddag honderden telefoontjes binnengekomen van ongeruste mensen met familieleden in Japan. Ook vandaag is het crisisnummer open: 070-3487770.
quote:
Radioactieve lekkage na ontploffing bij kerncentrale Japan

TOKIO - Een gebouw van een kerncentrale in het noordoosten van Japan is ontploft. Door de explosie in Fukushima Daichi I is het dak ingestort en zijn de buitenmuren weggevallen.

De regering van Japan bevestigde dat er een explosie heeft plaatsgevonden in de veertig jaar oude kerncentrale en dat er sprake is van een radioactieve lekkage.

Boven het complex, ongeveer 250 kilometer ten noorden van Tokio, hangt een witte rookwolk. Uit voorzorg waren al 45.000 mensen in een cirkel van 10 kilometer van de nucleaire installatie gevacueerd. De mensen die er toch nog zijn, worden opgeroepen om binnen te blijven. Wie zich buiten waagt, moet een natte doek voor zijn of haar mond houden.

De ontploffing is is zeer waarschijnlijk het gevolg van een zware aardbeving en een tsunami die Japan vrijdag troffen. Daardoor viel de stroom uit in het complex en liep de temperatuur van de kernreactor op. Mogelijk is er sprake van een meltdown, oververhitting van de kernreactor

quote:
Experts: geen grote schade reactor
Volgens experts is er waarschijnlijk geen serieuze schade aan de behuizing rond de kern van de nucleaire reactor in Japan die vanmorgen werd getroffen door een zware explosie.

De beschermende behuizing is bedoeld om bij ongelukken te voorkomen dat er radioactieve straling vrijkomt. De straling is nu al wel 20 keer hoger dan normaal.

Het evacuatiegebied rond de ontplofte kerncentrale is uitgebreid. In een cirkel van 20 kilometer rond het complex moet iedereen weg. Dat was eerst 10 kilometer.
quote:
Leger ontdekt honderden lijken in Rikuzen-Takata


Het Japanse leger heeft ongeveer 400 lichamen teruggevonden in de haven van Rikuzentakata, in het noordoosten van het land, die vrijdag werd overspoeld door de tsunami die was ontstaan na de aardbeving. Dat meldt televisiezender NHK.

De haven ligt in de prefectuur Iwate. Ze raakte volledig overstroomd door een enorme golf die alles meesleurde tijdens zijn doortocht. Sindsdien tonen Japanse zenders bijna doorlopend beelden van de vernieling van Rikuzentakata, die een zware balans doen vermoeden.
quote:
[Upd] Japan: Noodsituatie Fukushima
De hoeveelheid straling die buiten de Japanse kerncentrale Fukushima wordt gemeten, is de afgelopen uren afgenomen. Dat maakte het Internationaal Atoomagentschap (IAEA) zaterdag bekend.

De organisatie meldde ook dat de exploitant van de centrale, TEPCO, nogmaals heeft bevestigd dat de belangrijkste behuizing die de nucleaire reactor omhult, niet is beschadigd bij de explosie zaterdagochtend. Die behuizing is bedoeld om te voorkomen dat straling vrijkomt als er iets misgaat in de centrale. Waarschijnlijk is de koepel die om de veiligheidsbehuizing zit als extra veiligheid, wel de lucht ingevlogen bij de explosie.

De veertig jaar oude reactor nummer 1 wordt op dit moment gevuld met zeewater om de installatie te koelen, of deze operatie goed verloopt is nog niet bekend. Als gevolg van de zware aardbeving en een tsunami die het gebied vrijdag troffen, viel de stroom uit van vijf reactoren, alsmede de back-upgeneratoren, hierdoor kon de kern niet meer gekoeld worden en liep de temperatuur op met het gevaar van een meltdown.

Net nu het de goede kant op lijkt te gaan bij reactor nummer 1 meldt persbureau Reuters dat de noodkoelvoorziening ermee op is gehouden bij reactor nummer 3 van de Fukushima centrales. Het Japanse Nucleaire Agentschap meldt dat mogelijk 160 mensen zijn blootgesteld aan gevaarlijke straling.




Livestreams/LiveNieuws
Ziggo heeft op kanaal 11 tijdelijk NHK World beschikbaar, het Engelstalige kanaal van de Japanse staatstelevisie met veel live-informatie.

http://www.hawaiinewsnow.(...)76904&nav=menu55_1_1
http://english.aljazeera.net/watch_now/
http://www.ustream.tv/channel/foxtokimekitonight
http://www.msnbc.msn.com/id/3096434#42024478
http://www.ustream.tv/channel/tbstv
http://yokosonews.com/live
NOS: Live
Google Person Finder Quake Japan
http://tvnewsradio.com/bl(...)d-real-time-updates/

Info: Aardbevingen
Waterhoogtes rondom oceaanboeien
Pacific Tsunami Warning Center
Aardbevingen overal ter wereld
Japanse Seismische (Richter)schaal
Live Earthquakes Map
Wereldwijde rampen en incidenten

Info: Kernreactors
Persberichten van energiebedrijf Tepco (semi-elk uur-gepdatet)
Fukushima I nuclear incident (Wikipedia, technische details)
Hoe werkt kernenergie en wat ging er mis?

Video's

Foto's
http://www.nytimes.com/in(...)apan.html?ref=asia#1
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rdbeving-Japan.dhtml
Guardian: The day after in pictures

Vorige delen
8.8 aardbeving Japan met tsunami
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #2
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #3
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #4
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #5
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #6
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #7
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #8
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #9
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #10
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #11
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #12
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #13
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #14
Japan getroffen door zeer zware aardbeving (8.9) en tsunami #15

Zie ook
Tsunami in Japan na zeer zware aardbeving (8.9) #2
Aardbevingen #10
Japan: Ramp kluistert mensen aan buis
Japan: Waarschuwing nieuwe tsunami
Nederlandse speurhonden naar Japan
[Upd] Japan: 'Grote kans op meltdown'
Beving bedreigt Japanse autoleveringen
[Upd] Japan: Schip met 81 man gevonden
Japan: Tsunami veroorzaakt door maan
Zware aardbeving Japan

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 13-03-2011 10:30:11 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 13 maart 2011 @ 01:35:25 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94029752
Krijg je geen [nieuw deel] op mobiel, capricia?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:35:27 #3
236264 crew  capricia
pi_94029755
Dank!
Definitely not CIA
pi_94029762
Over discussie tepco wel of niet als bron:
Tepco blijft wel de exploitant van de kerncentrale die deze crisis moet handelen. Het kan dat ze in het verleden hebben gelogen over bepaalde dingen. Maar het zou een beetje raar zijn om hun niet als bron te gebruiken. Zij zijn immers verantwoordelijk voor de situatie, bezig met de operatie etc. Als iedereen die ooit gelogen heeft, geen bron meer mag zijn voor journalisten, dan kan de journalist stoppen met zijn werk.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:35:50 #5
236264 crew  capricia
pi_94029774
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Krijg je geen [nieuw deel] op mobiel, capricia?
Niet op ipad, ieg.
Ook geen dm of pm.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 01:35:50 #6
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_94029775
US experts fear 'Chernobyl-like' crisis for Japan

http://www.channelnewsasi(...)view/1116149/1/.html
  zondag 13 maart 2011 @ 01:38:44 #7
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_94029874
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:35 schreef Darklight het volgende:
US experts fear 'Chernobyl-like' crisis for Japan

http://www.channelnewsasi(...)view/1116149/1/.html
Amerikanen vrezen wel meer dingen , dat komt ook goed over op hun nieuwszenders ...

Ik zie eigenlijk niet in waarom Japan op dit vlak minder "know-how" zou hebben dan de VS om te weten hoe ze moeten reageren op wat zo'n reactor doet ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_94029875
'no power and freezing temps' maakt het er ook niet beter op
geen goud zonder schuim
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2011 @ 01:39:28 #9
145738 superworm
is erbij
pi_94029904
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:35 schreef Toad het volgende:
Over discussie tepco wel of niet als bron:
Tepco blijft wel de exploitant van de kerncentrale die deze crisis moet handelen. Het kan dat ze in het verleden hebben gelogen over bepaalde dingen. Maar het zou een beetje raar zijn om hun niet als bron te gebruiken. Zij zijn immers verantwoordelijk voor de situatie, bezig met de operatie etc. Als iedereen die ooit gelogen heeft, geen bron meer mag zijn voor journalisten, dan kan de journalistiek stoppen met zijn werk.
Idd, dat is net als de RVD niet vertrouwen als Bea in het ziekenhuis ligt, omdat de Oranjes de broertjes De Witt in 1672 om lieten leggen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 13 maart 2011 @ 01:41:39 #10
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94029978
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:39 schreef superworm het volgende:

[..]

Idd, dat is net als de RVD niet vertrouwen als Bea in het ziekenhuis ligt, omdat de Oranjes de broertjes De Witt in 1672 om lieten leggen.
_O_ :D

Ik moet zeggen dat ze het tot nu toe goed doen. Het gaat niet heel snel de info, maar dat zal voornamelijk mijn ongeduld zijn, waardoor dat voor mij zo lijkt.
Heb ze nog niet op een onwaarheid betrapt, in tegenstelling tot de parlementswoordvoerder Elani of zo, die ik voor t gemak als Al Sahaf in mijn hoofd heb opgeslagen.

Ze kunnen nu ook moeilijk liegen, met de IAEA over hun schouder meekijkend natuurlijk.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:41:57 #11
236264 crew  capricia
pi_94029985
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:35 schreef Toad het volgende:
Over discussie tepco wel of niet als bron:
Tepco blijft wel de exploitant van de kerncentrale die deze crisis moet handelen. Het kan dat ze in het verleden hebben gelogen over bepaalde dingen. Maar het zou een beetje raar zijn om hun niet als bron te gebruiken. Zij zijn immers verantwoordelijk voor de situatie, bezig met de operatie etc. Als iedereen die ooit gelogen heeft, geen bron meer mag zijn voor journalisten, dan kan de journalistiek stoppen met zijn werk.
Dat ben ik wel met je eens.
Maar het liefst zie ik het van meerdere kanten bevestigd. Helaas is er weinig echt betrouwbaar nieuws. Zelfs cnn blijkt af en toe een sensatie-zender te zijn die het heeft over een 'possible meltdown'.
In elk geval geen nieuws over het in cijfers dalen van de temp in de kern van de centrales. Ik hoop het! Maar ik ga niet op tepco af die zegt 'alles onder controle'.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 01:43:06 #12
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94030025
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens.
Maar het liefst zie ik het van meerdere kanten bevestigd. Helaas is er weinig echt betrouwbaar nieuws. Zelfs cnn blijkt af en toe een sensatie-zender te zijn die het heeft over een 'possible meltdown'.
In elk geval geen nieuws over het in cijfers dalen van de temp in de kern van de centrales. Ik hoop het! Maar ik ga niet op tepco af die zegt 'alles onder controle'.
Ah ik snap de verwarring nu :D
Die alles onder controle dude is een regeringsdude, niet een TEPCO medewerker. Dat is inderdaad iemand die het behoorlijk lijkt te downplayen. TEPCO zegt niet alles onder controle te hebben.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:43:11 #13
236264 crew  capricia
pi_94030029
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Amerikanen vrezen wel meer dingen , dat komt ook goed over op hun nieuwszenders ...

Ik zie eigenlijk niet in waarom Japan op dit vlak minder "know-how" zou hebben dan de VS om te weten hoe ze moeten reageren op wat zo'n reactor doet ...
Die evac met 170.000 mensen vandaag ging geruisloos..zelfs geen beelden van..;)
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 01:44:51 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94030083
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:41 schreef raistlin6 het volgende:
Ik moet zeggen dat ze het tot nu toe goed doen. Het gaat niet heel snel de info, maar dat zal voornamelijk mijn ongeduld zijn, waardoor dat voor mij zo lijkt.
Heb ze nog niet op een onwaarheid betrapt, in tegenstelling tot de parlementswoordvoerder Elani of zo, die ik voor t gemak als Al Sahaf in mijn hoofd heb opgeslagen.

Ze kunnen nu ook moeilijk liegen, met de IAEA over hun schouder meekijkend natuurlijk.
Niets is gelogen, maar ze geven ook geen volledig beeld. Ze zijn wel erg voorzichtig met uitspraken, soms is er uren geen update terwijl beelden al tien keer de hele wereld over zijn. En je moet ook tussen de regels door lezen. Eerder stond er bijvoorbeeld bij 4 units dat de koeling in orde was, verder niets. Je kon er zelf uit opmaken dat de koeling in de andere twee niet goed werkte. En de explosie noemen ze volgens mij zelfs nu nog geen explosie :P Vandaag de dag kan dat toch echt niet meer...

Al moet ik wel zeggen dat met name door de informatie van externe experts, er toch wel een goed beeld ontstaat.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:48:10 #15
236264 crew  capricia
pi_94030183
Dubbel
Definitely not CIA
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:48:25 #16
236264 crew  capricia
pi_94030200
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:43 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ah ik snap de verwarring nu :D
Die alles onder controle dude is een regeringsdude, niet een TEPCO medewerker. Dat is inderdaad iemand die het behoorlijk lijkt te downplayen. TEPCO zegt niet alles onder controle te hebben.
Toevallig heb ik tepco onder favs staan. En volgens hen is unit 3 sinds 12.15 cold shutdown. Verders geen meldingen.
Dat bedoel ik met 'kennelijk alles onder controle'.
Ik zie geen verder nieuws bij hen over unit 3...toch?
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 01:48:58 #17
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94030221
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:44 schreef eleusis het volgende:

[..]

Niets is gelogen, maar ze geven ook geen volledig beeld. Ze zijn wel erg voorzichtig met uitspraken, soms is er uren geen update terwijl beelden al tien keer de hele wereld over zijn. En je moet ook tussen de regels door lezen. Eerder stond er bijvoorbeeld bij 4 units dat de koeling in orde was, verder niets. Je kon er zelf uit opmaken dat de koeling in de andere twee niet goed werkte. En de explosie noemen ze volgens mij zelfs nu nog geen explosie :P

Al moet ik wel zeggen dat met name door de informatie van externe experts, er toch wel een goed beeld ontstaat.
TEPCO noemt het letterlijk in de update. "Het geluid van". Kom op zeg, zeg dan gewoon dat er wat ontploft is.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zondag 13 maart 2011 @ 01:50:07 #18
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_94030257
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:23 schreef eleusis het volgende:
Een interessant (informeel) interview met een Amerikaanse nucleair ingenieur over hoe een kernreactor werkt en wat er mis is gegaan op Skepchick.

Edit: helaas te lang om te pasten. :(
interessant stuk. Thanks ^O^
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zondag 13 maart 2011 @ 01:50:37 #19
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94030273
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Toevallig heb ik tepco onder favs staan. En volgens hen is unit 3 sinds 12.15 cold shutdown. Verders geen meldingen.
Dat bedoel ik met 'kennelijk alles onder controle'.
Ik zie geen verder nieuws bij hen over unit 3...toch?
Ik zat 'm net ook te lezen ja, die nieuwste update. Ze zeggen idd erg weinig erin. Ff kijken wat Reuters en IAEA ervan gaan bakken.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94030294
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:44 schreef eleusis het volgende:

[..]

Niets is gelogen, maar ze geven ook geen volledig beeld. Ze zijn wel erg voorzichtig met uitspraken, soms is er uren geen update terwijl beelden al tien keer de hele wereld over zijn. En je moet ook tussen de regels door lezen. Eerder stond er bijvoorbeeld bij 4 units dat de koeling in orde was, verder niets. Je kon er zelf uit opmaken dat de koeling in de andere twee niet goed werkte. En de explosie noemen ze volgens mij zelfs nu nog geen explosie :P Vandaag de dag kan dat toch echt niet meer...

Al moet ik wel zeggen dat met name door de informatie van externe experts, er toch wel een goed beeld ontstaat.
Het is misschien slecht om een vergelijking te maken, maar ik doe het toch om het e.e.a. te relativeren.

Bij de ramp in Moerdijk duurde het ook even voordat we wisten of er nu wel of niet schadelijke stoffen waren vrijgekomen.
De website van de overheid, crisis.nl, ging down.
Bestuurders waren wel erg voorzichtig, feitelijk met hun informatie. Ook daar moesten experts duiden. De bevolking was door deze manier van communiceren ongerust.

Ik denk dat de Japanners het heus niet zo slecht doen. Althans, volgens mij zijn "wij" geen haar beter. :)
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:52:02 #21
236264 crew  capricia
pi_94030323
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:48 schreef M1stral het volgende:

[..]

TEPCO noemt het letterlijk in de update. "Het geluid van". Kom op zeg, zeg dan gewoon dat er wat ontploft is.
Het lijkt me dus, op zijn zachts gezegd, niet een echt sterke bron om wat er gebeurt te onderbouwen.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 01:52:53 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94030353
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:48 schreef capricia het volgende:
Toevallig heb ik tepco onder favs staan. En volgens hen is unit 3 sinds 12.15 cold shutdown. Verders geen meldingen.
Dat bedoel ik met 'kennelijk alles onder controle'.
Ik zie geen verder nieuws bij hen over unit 3...toch?
Loopt achter inderdaad. Bij de volgende update zal het er wel bij staan, denk ik.

Anyway, ik ga maar eens maffen :) Worden nog wel een paar spannende dagen voor de ingenieurs daar, maar ik hoop en denk dat het grootste gevaar achter de rug is. Er is natuurlijk een kans dat unit 2 ook nog hetzelfde probleem gaat krijgen. Maar als ik het goed heb, is het een kwestie van een paar dagen stabiel houden en dan is het voorbij.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94030411
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:48 schreef M1stral het volgende:

[..]

TEPCO noemt het letterlijk in de update. "Het geluid van". Kom op zeg, zeg dan gewoon dat er wat ontploft is.
Soort van Lingo zeg maar 'Klinkt als ... '
  zondag 13 maart 2011 @ 01:54:29 #24
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94030418
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Het lijkt me dus, op zijn zachts gezegd, niet een echt sterke bron om wat er gebeurt te onderbouwen.
Ok, dus je stelt voor om TEPCO, de enige die er iets over kan zeggen, niet meer hier te vermelden als bron van informatie?
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 01:55:14 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94030449
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:51 schreef Toad het volgende:
Het is misschien slecht om een vergelijking te maken, maar ik doe het toch om het e.e.a. te relativeren.

Bij de ramp in Moerdijk duurde het ook even voordat we wisten of er nu wel of niet schadelijke stoffen waren vrijgekomen.
De website van de overheid, crisis.nl, ging down.
Bestuurders waren wel erg voorzichtig, feitelijk met hun informatie. Ook daar moesten experts duiden. De bevolking was door deze manier van communiceren ongerust.

Ik denk dat de Japanners het heus niet zo slecht doen. Althans, volgens mij zijn "wij" geen haar beter. :)
Het is ook geen gemakkelijke taak. Het gaat stukken beter dan hier bij Chemie-Pack. Het belangrijkste lijkt me de veiligheid van de reactor en de omgeving, en ik heb het idee dat zelfs in deze extreme omstandigheden dat goed aangepakt lijkt te worden (klop klop).
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 13 maart 2011 @ 01:56:25 #26
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94030503
De VN doet dat trouwens wel (deze is wel redelijk verouderd qua informatie)
http://www.iaea.org/newscenter/news/tsunamiupdate01.html

Hier de update waarin TEPCO ook over unit 3 spreekt
http://www.tepco.co.jp/en/press/corp-com/release/11031301-e.html
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:56:32 #27
236264 crew  capricia
pi_94030511
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:51 schreef Toad het volgende:

[..]

Het is misschien slecht om een vergelijking te maken, maar ik doe het toch om het e.e.a. te relativeren.

Bij de ramp in Moerdijk duurde het ook even voordat we wisten of er nu wel of niet schadelijke stoffen waren vrijgekomen.
De website van de overheid, crisis.nl, ging down.
Bestuurders waren wel erg voorzichtig, feitelijk met hun informatie. Ook daar moesten experts duiden. De bevolking was door deze manier van communiceren ongerust.

Ik denk dat de Japanners het heus niet zo slecht doen.
Inmiddels is het meer dan 24 uur geleden. Weinig verhalen van de 170.000 mensen die kennelijk geruisloos evacuated zijn.
Al kan ik geen Japanse twits lezen... :)
Maar Moerdijk was via twits van omwonenden wel te volgen.

Misschien is dat wel Japans: dat ze wat gedweer zijn ( misschien verkeerde woordkeus, maar snap je wat ik bedoel?).
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 01:57:42 #28
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94030552
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Inmiddels is het meer dan 24 uur geleden. Weinig verhalen van de 170.000 mensen die kennelijk geruisloos evacuated zijn.
Al kan ik geen Japanse twits lezen... :)
Maar Moerdijk was via twits van omwonenden wel te volgen.

Misschien is dat wel Japans: dat ze wat gedweer zijn ( misschien verkeerde woordkeus, maar snap je wat ik bedoel?).
Ik weet niet hoe naar boven scrollen je afgaat met een iPad of zo (ben volledig noob qua dat soort zaken :X) maar. Hier zeggen ze meer over reactor 3
http://www.tepco.co.jp/en/press/corp-com/release/11031301-e.html
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 01:59:28 #29
236264 crew  capricia
pi_94030616
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:54 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ok, dus je stelt voor om TEPCO, de enige die er iets over kan zeggen, niet meer hier te vermelden als bron van informatie?
Meld ze maar, al lopen ze heel ver achter de feiten aan... Alleen als het overduidelijk is, en ze het niet kunnen ontkennen, staat het op hun site.
Ik had even de indruk dat jij ze als onderbouwing van je mening 'er is geen meltdown' quotte..maar ik zal het mis hebben.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:01:02 #30
236264 crew  capricia
pi_94030664
quote:
Op zondag 13 maart 2011 01:57 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe naar boven scrollen je afgaat met een iPad of zo (ben volledig noob qua dat soort zaken :X) maar. Hier zeggen ze meer over reactor 3
http://www.tepco.co.jp/en/press/corp-com/release/11031301-e.html
Grappig.. Ik ga via hun nieuwste nieuws naar http://www.tepco.co.jp/en/press/corp-com/release/11031302-e.html
Lijkt nieuwer? Qua adres dan.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:01:32 #31
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_94030678
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Inmiddels is het meer dan 24 uur geleden. Weinig verhalen van de 170.000 mensen die kennelijk geruisloos evacuated zijn.
Al kan ik geen Japanse twits lezen... :)
Maar Moerdijk was via twits van omwonenden wel te volgen.

Misschien is dat wel Japans: dat ze wat gedweer zijn ( misschien verkeerde woordkeus, maar snap je wat ik bedoel?).
Japanners zijn wel qua cultuur en van nature uit heel "gehoorzaam" en door de overheid eigenlijk hl erg getraind op noodsituaties (elke Japanner ziet minstens n keer per jaar de overheid in zijn wijk passeren om iedereen letterlijk te trainen wat te doen bij aardbevingen ed)

Goed mogelijk dat zo'n gigantische evacuatie daar gewoon geruisloos is verlopen eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 13 maart 2011 @ 02:01:48 #32
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94030688
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Meld ze maar, al lopen ze heel ver achter de feiten aan... Alleen als het overduidelijk is, en ze het niet kunnen ontkennen, staat het op hun site.
Ik had even de indruk dat jij ze als onderbouwing van je mening 'er is geen meltdown' quotte..maar ik zal het mis hebben.
Oh, nee, ik heb gezegd dat het me erg onwaarschijnlijk lijkt als ze dat stilhouden met de IAEA meekijkend over hun schouder. Ik betwijfel ook of dat uberhaupt mogelijk is.

onwaarschijnlijk lijkt (dat heb ik echt gebruikt en dat bedoelde ik dus ook) Mijn mening is niet: er is geen meltdown gaande, mijn mening is het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze een meltdown stilhouden.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 02:02:31 #33
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94030715
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Grappig.. Ik ga via hun nieuwste nieuws naar http://www.tepco.co.jp/en/press/corp-com/release/11031302-e.html
Lijkt nieuwer?
Centrale Daini is die link
Die ik gaf is Daiichi
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 02:06:13 #34
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94030849
Naschokken oostkust Japan vanaf 01.00 uur Nederlandse tijd volgens USGS (van oud naar nieuw)
4,8, 4,9, 5,0, 5,2
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:06:35 #35
236264 crew  capricia
pi_94030866
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:02 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Centrale Daini is die link
Die ik gaf is Daiichi
niet lullig bedoeld.
Jouw adres eindigt op 01. Die ik geef eindigt op 02.
Dus ik veronderstel dat 02 nieuwer is (kan het mis hebben..).
En daar staat eigenlijk 'geen probleem, ding is al uren geleden shut down gegaan'.

Maakt verder ook niet zoveel uit. Berichtgeving is gewoon moeilijk.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:07:51 #36
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94030915
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:06 schreef capricia het volgende:

[..]

niet lullig bedoeld.
Jouw adres eindigt op 01. Die ik geef eindigt op 02.
Dus ik veronderstel dat 02 nieuwer is (kan het mis hebben..).
En daar staat eigenlijk 'geen probleem, ding is al uren geleden shut down gegaan'.
Nee, ik geloof best dat jouwe nieuwer is, maar Daini is toch een andere centrale dan Daiichi?

Dacht dat dat de 2 namen van de centrales zijn die ieder (geen flauw idee hoeveel) een aantal reactoren hebben.
Edit: En die link die dan ouder is, dat is van Daiichi en daar is het probleem met #3
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94030938
Hoe afhankelijk is Japan van de stilgelegde kerncentrales?
geen goud zonder schuim
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:09:59 #38
236264 crew  capricia
pi_94031009
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Japanners zijn wel qua cultuur en van nature uit heel "gehoorzaam" en door de overheid eigenlijk hl erg getraind op noodsituaties (elke Japanner ziet minstens n keer per jaar de overheid in zijn wijk passeren om iedereen letterlijk te trainen wat te doen bij aardbevingen ed)

Goed mogelijk dat zo'n gigantische evacuatie daar gewoon geruisloos is verlopen eigenlijk ...
Ja, zou best kunnen.
Ik zag beelden van mensen die met zo'n Geigerteller aparaat gemeten werden. Heb je waarschijnlijk ook gezien.
Denk dat de gemiddlde NLer dat wel gefilmd of getwitterd zou hebben. Nogal heftig, lijkt me.
Huisdieren achterlaten enzo. Niet weten of je uberhaupt ooit terug kunt naar huis. We kennen allemaal Tjernobyl. En zij waarschijnlijk ook!
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:11:50 #39
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94031094
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:54 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Soort van Lingo zeg maar 'Klinkt als ... '
Hints :{w
There is only one religion
  zondag 13 maart 2011 @ 02:12:24 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_94031121
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 01:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Amerikanen vrezen wel meer dingen , dat komt ook goed over op hun nieuwszenders ...

Ik zie eigenlijk niet in waarom Japan op dit vlak minder "know-how" zou hebben dan de VS om te weten hoe ze moeten reageren op wat zo'n reactor doet ...
Voorlopig is een reactor boem en is de koeling van een centrale volledig uitgevallen en wat we in elk geval van overheden weten is dat ze spaarzaam zijn met informatie zijn wat de gezondheid van een burger aangaat, Hoe vaak je niet leest dat er bij een brand asbest vrijgekomen is maar er niks aan de hand is is niet te tellen. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 13 maart 2011 @ 02:12:39 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94031132
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:07 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Nee, ik geloof best dat jouwe nieuwer is, maar Daini is toch een andere centrale dan Daiichi?

Dacht dat dat de 2 namen van de centrales zijn die ieder (geen flauw idee hoeveel) een aantal reactoren hebben.
Edit: En die link die dan ouder is, dat is van Daiichi en daar is het probleem met #3
Dat klopt.

Daini is de andere locatie (zuidelijkst, zie plaatje in OP) en daar zijn geen grote problemen. Hebben ook gewoon stroom zo te zien. Hoewel er misschien wel iets is vrijgekomen getuige de article 15 regel (ik las op een forum dat die wordt aangeroepen als er iets (licht) vrijkomt, kan de japanse tekst niet lezen) Lijkt me niet helemaal standaard shutdown protocol. Misschien is er daarom ook 3km gevacueerd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:13:23 #42
236264 crew  capricia
pi_94031159
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:07 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Nee, ik geloof best dat jouwe nieuwer is, maar Daini is toch een andere centrale dan Daiichi?

Dacht dat dat de 2 namen van de centrales zijn die ieder (geen flauw idee hoeveel) een aantal reactoren hebben.
Edit: En die link die dan ouder is, dat is van Daiichi en daar is het probleem met #3
Ah, dan is dat het misverstand.
Dus Daini heeft probs met 1 en Daiichi met 3?
Of zijn alle problemen bij Daiichi?
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:14:02 #44
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_94031186
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:08 schreef amsoor het volgende:
Hoe afhankelijk is Japan van de stilgelegde kerncentrales?
40 % van de Japanse elektriciteit komt uit hun kerncentrales. Maar ze hebben er een 15 tal die operationeel zijn. De kerncentrales die nu in de problemen zijn voorzien maximaal een 5 % van de Japanse elektriciteitsvoorziening.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 13 maart 2011 @ 02:14:02 #45
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94031187
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah, dan is dat het misverstand.
Dus Daini heeft probs met 1 en Daiichi met 3.
Dacht dat Daini in het geheel geen probs heeft en Daiichi met 1 en 3.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 02:15:15 #46
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94031241
Daiichi:

All 6 units of Fukushima Daiichi Nuclear Power Station have been shut down.

Unit 1(Shut down)
- Reactor has been shut down. However, the unit is under inspection due to
the explosive sound and white smoke that was confirmed after the big
quake occurred at 3:36PM.
- We have been injecting sea water and boric acid which absorbs neutron
into the reactor core.

Unit 2(Shut down)
- Reactor and Reactor Core Isolation Cooling System have been shut down.
Current reactor water level is lower than normal level, but the water
level is steady. After fully securing safety, we are preparing to
implement a measure to reduce the pressure of the reactor containment
vessels under the instruction of the national government.

Unit 3(Shut down)
- Reactor has been shut down and we continue injecting water by High
Pressure Core Injection System. After fully securing safety, we are
preparing to implement a measure to reduce the pressure of the reactor
containment vessels under the instruction of the national government.
- Currently, we do not believe there is any reactor coolant leakage
inside the reactor containment vessel.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:15:15 #47
236264 crew  capricia
pi_94031242
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:14 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Dacht dat Daini in het geheel geen probs heeft en Daiichi met 1 en 3.
Okay, duidelijk.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:16:04 #48
236264 crew  capricia
pi_94031279
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:15 schreef raistlin6 het volgende:
Daiichi:

All 6 units of Fukushima Daiichi Nuclear Power Station have been shut down.

Unit 1(Shut down)
- Reactor has been shut down. However, the unit is under inspection due to
the explosive sound and white smoke that was confirmed after the big
quake occurred at 3:36PM.
- We have been injecting sea water and boric acid which absorbs neutron
into the reactor core.

Unit 2(Shut down)
- Reactor and Reactor Core Isolation Cooling System have been shut down.
Current reactor water level is lower than normal level, but the water
level is steady. After fully securing safety, we are preparing to
implement a measure to reduce the pressure of the reactor containment
vessels under the instruction of the national government.

Unit 3(Shut down)
- Reactor has been shut down and we continue injecting water by High
Pressure Core Injection System. After fully securing safety, we are
preparing to implement a measure to reduce the pressure of the reactor
containment vessels under the instruction of the national government.
- Currently, we do not believe there is any reactor coolant leakage
inside the reactor containment vessel.
Dan klopt de info over 3 toch niet? Want er zijn toch probs?
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:16:58 #49
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94031310
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan klopt de info over 3 toch niet?
Het is zoals je zelf al aangaf een verouderde update. De problemen met 3 waren dacht ik later dan die update? Dus zou in de volgende moeten komen.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 02:17:48 #50
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94031337
Volgens mij zijn op Fukashima 1 twee reactoren met problemen, te weten 1 en 3.

Op de andere site heeft een reactor ook nog problemen, alleen is mij niet duidelijk of dat reactor 4 of 6 is.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zondag 13 maart 2011 @ 02:18:21 #51
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_94031358
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, zou best kunnen.
Ik zag beelden van mensen die met zo'n Geigerteller aparaat gemeten werden. Heb je waarschijnlijk ook gezien.
Denk dat de gemiddlde NLer dat wel gefilmd of getwitterd zou hebben. Nogal heftig, lijkt me.
Huisdieren achterlaten enzo. Niet weten of je uberhaupt ooit terug kunt naar huis. We kennen allemaal Tjernobyl. En zij waarschijnlijk ook!
Uiteraard, maar mijn ervaring met Japanners (en ik ben er n paar keer in fabrieken geweest voor mijn werk) is dat ze hl erg volgzaam zijn en instructies die belangrijk lijken eigenlijk opvolgen zonder vragen te stellen. Twitter is volgens mij trouwens ook niet iets dat daar al erg doorgedrongen is. In elk geval, toen ik afgelopen zomer daar zat te twitteren leek niemand dat daar echt goed te kennen of te gebruiken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:19:32 #52
236264 crew  capricia
pi_94031409
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:16 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Het is zoals je zelf al aangaf een verouderde update. De problemen met 3 waren dacht ik later dan die update? Dus zou in de volgende moeten komen.
Volgens de update van Daini gaat het ook niet echt goed met 1.
http://www.tepco.co.jp/en/press/corp-com/release/11031302-e.html

Dus toch ook daar problemen.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:19:55 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_94031419
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:17 schreef M1stral het volgende:
Volgens mij zijn op Fukashima 1 twee reactoren met problemen, te weten 1 en 3.

Op de andere site heeft een reactor ook nog problemen, alleen is mij niet duidelijk of dat reactor 4 of 6 is.
Voor zover ik nu weet is reactor nummer 1 ontploft. En het koelsysteem van reactor 3 volledig uitgevallen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 13 maart 2011 @ 02:21:10 #54
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94031466
Nee, alleen het geraamte om de de container waarin de kern bewaard word is ontploft.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:23:19 #55
236264 crew  capricia
pi_94031557
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:16 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Het is zoals je zelf al aangaf een verouderde update. De problemen met 3 waren dacht ik later dan die update? Dus zou in de volgende moeten komen.
Ik neem nog een wijntje, want ik snap het niet meer zo. Heb vandaag een heerlijke Tiramisu gemaakt voor mijn vent. Nu het nog kan ;)
Ik lees nog wel even mee... :)
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:24:36 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_94031632
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:21 schreef M1stral het volgende:
Nee, alleen het geraamte om de de container waarin de kern bewaard word is ontploft.
Ik lees ook dat er 20 keer de normale dosis straling is gemeten en cesium en jodium 123 is gemeten. Er is denk ik meer aan de hand.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 13 maart 2011 @ 02:25:33 #57
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94031669
Bron?

De concentratie was namelijk licht verhoogd volgens de berichtgeving.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:25:34 #58
236264 crew  capricia
pi_94031670
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik lees ook dat er 20 keer de normale dosis straling is gemeten en cesium en jodium 123 is gemeten. Er is denk ik meer aan de hand is.
Maar kan dat niet door die ontsnapte stoomwolk komen?
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:26:44 #59
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94031720
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar kan dat niet door die ontsnapte stoomwolk komen?
:) Tiramisu is lekker.
Edit: straling wel inderdaad, cesium en jodium 123 alleen wanneer de kern of staven aan het smelten zouden zijn. Is bericht van vanmiddag over cesium, wordt nog steeds vaak genoemd, maar niet officieel bevestigd. Het zou kunnen en dan is er een groter probleem gaande.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 02:27:47 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_94031772
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar kan dat niet door die ontsnapte stoomwolk komen?
Het zijn afval producten van het splijt proces.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 13 maart 2011 @ 02:34:17 #61
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94032147
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Uiteraard, maar mijn ervaring met Japanners (en ik ben er n paar keer in fabrieken geweest voor mijn werk) is dat ze hl erg volgzaam zijn en instructies die belangrijk lijken eigenlijk opvolgen zonder vragen te stellen. Twitter is volgens mij trouwens ook niet iets dat daar al erg doorgedrongen is. In elk geval, toen ik afgelopen zomer daar zat te twitteren leek niemand dat daar echt goed te kennen of te gebruiken ...
Samen met de USA en Nederland is Twitter in Japan het populairst.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:36:26 #62
236264 crew  capricia
pi_94032242
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:34 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Samen met de USA en Nederland is Twitter in Japan het populairst.
En waarom lees ik dan niets van die 170.000 mensen die geevacueerd zijn? Geen filmpjes met mobiel, niets...bizar vind ik het.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:38:22 #63
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94032329
Grote naschok. 6,6 op schaal Richter op 1 km diepte maar. Oostkust Japan.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 02:41:06 #64
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94032426
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:36 schreef capricia het volgende:

[..]

En waarom lees ik dan niets van die 170.000 mensen die geevacueerd zijn? Geen filmpjes met mobiel, niets...bizar vind ik het.
Weet ik veel, ik zit niet in Japan. Kun je wel Japans lezen? Want ze tweeten nauwelijks in het Engels.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_94032466
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:36 schreef capricia het volgende:

[..]

En waarom lees ik dan niets van die 170.000 mensen die geevacueerd zijn? Geen filmpjes met mobiel, niets...bizar vind ik het.
Je zit met het taalprobleem, bijna niemand in het Westen kan die karakters lezen. Daarnaast kan het best zijn dat in het getroffen gebied er weinig mobiele communicatie mogelijk is.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:43:11 #66
236264 crew  capricia
pi_94032507
Ik vind het wel heel netjes van de Japanse bevolking dat er kennelijk geen plunderingen en luting etc gebeuren.
Definitely not CIA
pi_94032569
probeer maar eens wat te plunderen tijdens zo'n tsunami >_<
  zondag 13 maart 2011 @ 02:45:02 #68
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_94032578
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:43 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel heel netjes van de Japanse bevolking dat er kennelijk geen plunderingen en luting etc gebeuren.
Mij verbaast dat niks. :) Wat beleefdheid aangaat enz zijn Japanners de uitvinders.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 13 maart 2011 @ 02:46:31 #69
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94032622
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:38 schreef raistlin6 het volgende:
Grote naschok. 6,6 op schaal Richter op 1 km diepte maar. Oostkust Japan.
Bijgesteld naar 6,2 op ong. 25km diepte.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 02:47:35 #70
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94032655
Naschokken oostkust Japan vanaf 01.00 uur Nederlandse tijd volgens USGS (van oud naar nieuw)
4,8, 4,9, 5,0, 5,2, 4,7, 4,8, 6,2
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:47:49 #71
236264 crew  capricia
pi_94032666
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je zit met het taalprobleem, bijna niemand in het Westen kan die karakters lezen. Daarnaast kan het best zijn dat in het getroffen gebied er weinig mobiele communicatie mogelijk is.
Dat denk ik ook. Maar tegelijkertijd was er iemand op het nos nieuws live uit het getroffen gebied (de betreffende stad). Ook worden youtube filmpjes gewoon ondertiteld, dus taal kan het probleem niet zijn.
Op zin minst zou ik filmpjes verwachten.
Maar als de comm. down is, dan komen die filmpjes wel zodra het weer up is.
Ik verbaas me gewoon dat er zo weinig info vanuit de mensen zelf komt over wat ze zien en meemaken.
De aardbeving en tsunami is wel gefilmd en te zien op youtube.
De evac van 170.000 mensen niet.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:48:02 #72
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_94032670
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:43 schreef capricia het volgende:
Ik vind het wel heel netjes van de Japanse bevolking dat er kennelijk geen plunderingen en luting etc gebeuren.
That's Japan!
Er is mij verteld dat die vending machines die daar overal zijn een 'emergency button' hebben, als je dan in het nauw komt en je kunt een machine gebruiken dan kun je zonder te betalen het eten/drinken eruit trekken. En niemand die die dingen gewoon indrukt, dat kun je je hier toch niet voorstellen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:48:30 #73
236264 crew  capricia
pi_94032685
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mij verbaast dat niks. :) Wat beleefdheid aangaat enz zijn Japanners de uitvinders.
Heb zo het gevoel dat het er in de usa anders aan toe zou gaan.. ;)
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:48:50 #74
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94032697
TEPCO informs government of emergency situation at Fukushima Daiichi nuclear plant after radiation levels rise: Kyodo

:{
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:49:52 #75
236264 crew  capricia
pi_94032729
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:48 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

That's Japan!
Er is mij verteld dat die vending machines die daar overal zijn een 'emergency button' hebben, als je dan in het nauw komt en je kunt een machine gebruiken dan kun je zonder te betalen het eten/drinken eruit trekken. En niemand die die dingen gewoon indrukt, dat kun je je hier toch niet voorstellen.
Vending machines op straat (zoals sigarettenautomaten in Belgie) zijn hier al niet echt mogelijk.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:51:37 #76
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94032746
Reuters

Breaking News: Radiation levels rise above limit at Fukushima Daiichi nuclear plant: Kyodo
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:51:45 #77
236264 crew  capricia
pi_94032748
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:48 schreef raistlin6 het volgende:
TEPCO informs government of emergency situation at Fukushima Daiichi nuclear plant after radiation levels rise: Kyodo

:{
Waar lees je dat zo snel?
Definitely not CIA
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2011 @ 02:51:48 #78
145738 superworm
is erbij
pi_94032750
BBC:#
0147: The legal limit for radioactivity has been passed at the Fukushima plant, AFP says, quoting Japan's Kyodo news agency.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 13 maart 2011 @ 02:52:07 #79
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94032757
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Waar lees je dat zo snel?
http://live.reuters.com/Event/Japan_earthquake2
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 02:53:01 #80
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94032781
Voordat ik op de fp kan updaten, wat is die legal limit waar ze nu overheen zitten en wat betekent dat?
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2011 @ 02:55:30 #81
145738 superworm
is erbij
pi_94032840
quote:
5s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:53 schreef raistlin6 het volgende:
Voordat ik op de fp kan updaten, wat is die legal limit waar ze nu overheen zitten en wat betekent dat?
Dat zegt BBC niet. Miss kyoto of hoe heet het?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2011 @ 02:56:07 #82
145738 superworm
is erbij
pi_94032856
[==

[ Bericht 49% gewijzigd door superworm op 13-03-2011 03:02:29 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 13 maart 2011 @ 02:57:01 #83
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94032873
Dan zou er toch een lek moeten zijn?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 02:58:01 #84
236264 crew  capricia
pi_94032898
Deleted post - Oud nieuws
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 02:58:34 #85
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94032915
quote:
Hmm nee, denk het niet, is een oud bericht en die waarde 1000 x was ergens gisternacht, gok dat het nu hoger is dan dat, omdat er toen geen sprake was van een limit waar ze overheen zaten.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 02:59:14 #86
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94032936
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:58 schreef capricia het volgende:
URGENT: Radiation 1,000 times higher than normal detected at nuke plant
TOKYO, March 12, Kyodo

The amount of radiation reached around 1,000 times the normal level Saturday in the control room of the No. 1 reactor of the Fukushima No. 1 nuclear power plant, the Nuclear and Industrial Safety Agency said.

The discovery suggests radioactive steam could spread around the facility operated by Tokyo Electric Power Co.

==Kyodo
http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/76948.html
Ja, dat is inderdaad de melding van vorige nacht. Denk dat het nu echt een stuk hoger is. Dit zou dan dus een andere noodsituatie moeten zijn.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2011 @ 02:59:21 #87
145738 superworm
is erbij
pi_94032941
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 02:58 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Hmm nee, denk het niet, is een oud bericht en die waarde 1000 x was ergens gisternacht, gok dat het nu hoger is dan dat, omdat er toen geen sprake was van een limit waar ze overheen zaten.
Ja ik weet het ook niet, ik haal het van de BBC live tracker en die kopiren weer AFP die Kyodo kopiren.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_94032947
http://twitter.com/diederiksamsom

Is weer online voor een stukje duiding.
  zondag 13 maart 2011 @ 03:00:38 #89
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94032969
TEPCO saying that rise in radiation level above limit at Fukushima Daiichi nuclear plant not an immediate threat to people

Dit lees ik als: Euhm kut hoe kunnen we nou positief brengen dat heel veel mensen hier kanker door kunnen gaan krijgen. Hey weet je wat, we zeggen gewoon geen direct gevaar.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 03:01:43 #90
236264 crew  capricia
pi_94032994
quote:
Op zondag 13 maart 2011 02:59 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad de melding van vorige nacht. Denk dat het nu echt een stuk hoger is. Dit zou dan dus een andere noodsituatie moeten zijn.
Weggehaald
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 03:03:59 #91
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94033040
Dit heb ik er voor de fp van gemaakt. Wil eigenlijk die grens eerst beter snappen, maar ik ben bang dat dat wel een paar uur kan duren, en zolang kan die update niet wachten.

Update 03.02 uur
TEPCO heeft de Japanse overheid op de hoogte gesteld van een nieuwe noodsituatie bij de kerncentrales in Fukushima. Waar de gemeten straling volgens de berichten eerder aan het afnemen was, is die nu gestegen tot over een kritieke grens heen. Wat die grens precies inhoudt, is nog niet bekend geworden. Maar TEPCO stelt daarbij dat de gemeten straling 'geen direct gevaar' vormt.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 03:05:24 #92
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94033078
Ik zeg... Houston we have a meltdown.

Waar moet anders die hoge dosis straling vandaan komen?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2011 @ 03:06:08 #93
145738 superworm
is erbij
pi_94033091
Nee niks --- ik zoek verder naar japanse regelgeving/het bericht.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 13 maart 2011 @ 03:07:37 #94
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94033132
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:06 schreef superworm het volgende:

[..]
vacuum
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Maar ik weet het net niet zeker genoeg, wat denk jij? Ik zou denk ik afwachten om te zien wat anderen ervan maken (Reuters en IAEA that is).
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 03:07:49 #95
236264 crew  capricia
pi_94033140
quote:
Op zondag 13 maart 2011 03:05 schreef M1stral het volgende:
Ik zeg... Houston we have a meltdown.

Waar moet anders die hoge dosis straling vandaan komen?
Ik weet niet of een lek direct een meltdown is...zijn dat niet 2 verschillende dingen?
Definitely not CIA
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2011 @ 03:08:25 #96
145738 superworm
is erbij
pi_94033155
Kyodo website:

BREAKING NEWS: 19 more people exposed to radiation in addition to 3 found Sat.Note

BREAKING NEWS: Fukushima plant radiation at 882 micro sievert vs 500 allowable in 1 hourNote

BBC:

#
0202: More on the higher radioactivity level at the nuclear plant. The Tokyo Electric Power Co (Tepco) has informed the government of an "emergency situation" but this does not mean an immediate threat to human health, the company adds. A similar rise in radiation levels occurred after the company released radioactive steam from another reactor to let go of pressure. On that occasion too, the company was obliged to inform the government of an "emergency situation".
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 13 maart 2011 @ 03:08:54 #97
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94033172
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik weet niet of een lek direct een meltdown is...zijn dat niet 2 verschillende dingen?
:Y
Meltdown kan wel tot lek leiden.
Lek kan ook zonder meltdown als ik het goed begrijp.

Maar dat we have a problem ben ik het wel mee eens.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 03:09:49 #98
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94033194
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:08 schreef superworm het volgende:
Kyodo website:

BREAKING NEWS: 19 more people exposed to radiation in addition to 3 found Sat.Note

BREAKING NEWS: Fukushima plant radiation at 882 micro sievert vs 500 allowable in 1 hourNote
19 mensen was al soort van bekend. Die cijfers die je noemt, dat zal t inderdaad zijn. ^O^

Dan nu nog naar begrijpbare taal voor mij vertalen. :D Snap jij het?
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 03:11:17 #100
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_94033236
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:08 schreef superworm het volgende:
Kyodo website:

BREAKING NEWS: 19 more people exposed to radiation in addition to 3 found Sat.Note

BREAKING NEWS: Fukushima plant radiation at 882 micro sievert vs 500 allowable in 1 hourNote

BBC:

#
0202: More on the higher radioactivity level at the nuclear plant. The Tokyo Electric Power Co (Tepco) has informed the government of an "emergency situation" but this does not mean an immediate threat to human health, the company adds. A similar rise in radiation levels occurred after the company released radioactive steam from another reactor to let go of pressure. On that occasion too, the company was obliged to inform the government of an "emergency situation".
Dat is net als de NS die verplicht een vertraging meld. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_94033243
Hele album kun je dus hier, https://picasaweb.google.com/118079222830783600944/Japan#, vinden.
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2011 @ 03:12:06 #102
145738 superworm
is erbij
pi_94033267
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:09 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

19 mensen was al soort van bekend. Die cijfers die je noemt, dat zal t inderdaad zijn. ^O^

Dan nu nog naar begrijpbare taal voor mij vertalen. :D Snap jij het?
Sievert is de waarde voor blootstelling aan straling, en das dus max 500 microsievert per uur. Ze zitten op 800nogwat.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 03:12:28 #103
236264 crew  capricia
pi_94033274
quote:
Op zondag 13 maart 2011 03:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is net als de NS die verplicht een vertraging meld. :')
Ja precies. Ze melden alleen wat ze obliged zijn te melden..
Definitely not CIA
pi_94033280


  zondag 13 maart 2011 @ 03:12:40 #105
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_94033282
Wat ik wil weten is of de uranium staven idd aan het smelten zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_94033326
Hm, apart. Op de BBC zit nu iemand te vertellen dat er wel degelijk een meltdown heeft plaatsgevonden in reactor 1. Alleen ik zie nog geen titels (weet niet wie het is).

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698
  Redactie Frontpage zondag 13 maart 2011 @ 03:14:35 #107
145738 superworm
is erbij
pi_94033334
#
BREAKING NEWS: Top of MOX fuel rods 3 meters above water at Fukushima plant: TEPCONote
#
11:04 13 March
NEWS ADVISORY: 1,167 missing in Fukushima Pref., adjacent to hardest-hit MiyagiNote
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 03:15:11 #108
236264 crew  capricia
pi_94033348
quote:
Op zondag 13 maart 2011 03:12 schreef Megumi het volgende:
Wat ik wil weten is of de uranium staven idd aan het smelten zijn.
Dat weten ze volgens mij niet letterlijk. Alleen dat de temperatuur omhoog gaat. Zelfs met zeewater koeling melden ze niet dat het lager wordt.
Volgens mij weten ze het gewoon niet.
En wat ze buiten de centrale meten, schijnt niet goed te zijn. Begrijp ik van fok.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 03:17:18 #109
236264 crew  capricia
pi_94033402
Een meltdown hoeft toch an sich niet levensbedreigend te zijn? Ik begreep dat er een inner-container omheen zit die juist daartegen bescherming moet bieden.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 03:18:48 #110
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94033445
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:17 schreef capricia het volgende:
Een meltdown hoeft toch an sich niet levensbedreigend te zijn? Ik begreep dat er een inner-container omheen zit die juist daartegen bescherming moet bieden.
Hmhm, normaal gesproken zit daar nog een beschermingslaag omheen maar die is bij #1 vanochtend de lucht in geknald. Dus als het nieuwe probleem bij #3 zit dan hebben ze daar nog wel de dubbele bescherming.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94033453
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:17 schreef capricia het volgende:
Een meltdown hoeft toch an sich niet levensbedreigend te zijn? Ik begreep dat er een inner-container omheen zit die juist daartegen bescherming moet bieden.
Bij een metldown smelt hij juist daar doorheen geloof ik :P
  zondag 13 maart 2011 @ 03:21:09 #112
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94033508
Bij een meltdown smelt de kern gewoon. Denk niet dat een casing dan helpt
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 03:22:35 #113
236264 crew  capricia
pi_94033547
quote:
Op zondag 13 maart 2011 03:21 schreef M1stral het volgende:
Bij een meltdown smelt de kern gewoon. Denk niet dat een casing dan helpt
Dat was toch juist het nut van de inner-casing?
Definitely not CIA
pi_94033566
Best zielig voor die werknemers daar bij de centrale.
  zondag 13 maart 2011 @ 03:23:12 #115
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94033574
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat was toch juist het nut van de inner-casing?
Jep :Y

http://www.reuters.com/ar(...)0110312?pageNumber=2
If it occurred, that would ultimately cause a meltdown, with the core becoming a molten mass that would melt through the steel reactor vessel, releasing a large amount of radioactivity into the containment building that surrounds the vessel, the Union of Concerned Scientists said.

The main purpose of the building -- an air tight steel or reinforced concrete structure with walls between four to eight feet thick -- is to keep radioactivity from being released into the environment.

While there has not been any indication of damage that would undermine the building's ability to contain the pressure and allow radioactivity to leak out, there is a danger that if pressure builds too much then the walls could be breached.

Edit: dit bericht is geschreven voor de explosie bij #1
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94033581
Meltdown heeft eerder plaatsgevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Three_Mile_Island

Wel handig omdat door te lezen vanwege die discussie of de omhulzing helpt of niet (wel dus).
  zondag 13 maart 2011 @ 03:27:03 #117
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_94033671
Three Mile Island was volgens mij geen volledige meltdown. En het proces om de zooi op te ruimen heeft jaren geduurd. Niet echt environment friendly dus.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 03:28:45 #118
236264 crew  capricia
pi_94033710
quote:
Op zondag 13 maart 2011 03:23 schreef Toad het volgende:
Meltdown heeft eerder plaatsgevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Three_Mile_Island

Wel handig omdat door te lezen vanwege die discussie of de omhulzing helpt of niet (wel dus).
Idd. Vandaar dat een meltdown niet meteen een china syndrome hoeft op te leveren. Het kan ook 'goed' gaan.
En ik begrijp dat de inner-Casing hier in japan niet stuk zou zijn...

Maar goed, dan moeten ze hem voor minstens 25.000 jaar dicht houden.
Definitely not CIA
pi_94033726
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:27 schreef M1stral het volgende:
Three Mile Island was volgens mij geen volledige meltdown. En het proces om de zooi op te ruimen heeft jaren geduurd. Niet echt environment friendly dus.
Of er nu een meltdown heeft plaatsgevonden of niet in Japan, het opruimen van deze troep zal ook jaren duren. Deze reactoren zijn verloren.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 03:30:40 #120
236264 crew  capricia
pi_94033743
quote:
Op zondag 13 maart 2011 03:29 schreef Toad het volgende:

[..]

Of er nu een meltdown heeft plaatsgevonden of niet in Japan, het opruimen van deze troep zal ook jaren duren. Deze reactoren zijn verloren.
Trieste is dat ze, ieg unit 1, toch al in maart gesloten zouden worden.
Definitely not CIA
pi_94033898
Nogmaals bij The Three Mile had geen metldown plaatsgevonden. Bij een meltdown smelt hij zich juist helemaal door de muren en staal heen waardoor de kern in aardoppervlak komt en nog verder smelt, tot een bepaalde diepte waar ook zeer waarschijnlijk grondwater is.
  zondag 13 maart 2011 @ 03:40:47 #122
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94033956
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:38 schreef Dale. het volgende:
Nogmaals bij The Three Mile had geen metldown plaatsgevonden. Bij een meltdown smelt hij zich juist helemaal door de muren en staal heen waardoor de kern in aardoppervlak komt en nog verder smelt, tot een bepaalde diepte waar ook zeer waarschijnlijk grondwater is.
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:23 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

http://www.reuters.com/ar(...)0110312?pageNumber=2
If it occurred, that would ultimately cause a meltdown, with the core becoming a molten mass that would melt through the steel reactor vessel, releasing a large amount of radioactivity into the containment building that surrounds the vessel, the Union of Concerned Scientists said.

The main purpose of the building -- an air tight steel or reinforced concrete structure with walls between four to eight feet thick -- is to keep radioactivity from being released into the environment.

While there has not been any indication of damage that would undermine the building's ability to contain the pressure and allow radioactivity to leak out, there is a danger that if pressure builds too much then the walls could be breached.

Edit: dit bericht is geschreven voor de explosie bij #1
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94033986
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:40 schreef raistlin6 het volgende:

[..]



[..]

Das dus de foute definitie van een 'metldown'
  zondag 13 maart 2011 @ 03:44:38 #124
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94034031
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:42 schreef Dale. het volgende:

[..]

Das dus de foute definitie van een 'metldown'
Zou best kunnen hoor, maar dat zijn wel wetenschappers die dat zeggen...
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 03:46:35 #125
236264 crew  capricia
pi_94034086
quote:
Op zondag 13 maart 2011 03:38 schreef Dale. het volgende:
Nogmaals bij The Three Mile had geen metldown plaatsgevonden. Bij een meltdown smelt hij zich juist helemaal door de muren en staal heen waardoor de kern in aardoppervlak komt en nog verder smelt, tot een bepaalde diepte waar ook zeer waarschijnlijk grondwater is.
Hmm..volgens wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_meltdown#Reactor_design) gaat een meltdown enkel over de core die overHeated is.
Ongeacht of ie door de containment de wereld redt.
Een meltdown staat dus los van de daadwerkelijke gevolgen.
Definitely not CIA
  zondag 13 maart 2011 @ 03:47:03 #126
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_94034102
''The science guy''

:')
Sisco Certified
  zondag 13 maart 2011 @ 03:49:42 #127
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94034170
Naschokken oostkust Japan vanaf 01.00 uur NL tijd, van oud naar nieuw, met de laatste van 04.07 uur NL tijd.

4,8, 4,9, 5,0, 5,2, 4,7, 4,8, 6,2, 5,5, 4,8, 6,2, 4,9, 5,0, 5,2, 5,1, 5,4. 5,2, 4,7, 4,9

[ Bericht 0% gewijzigd door raistlin6 op 13-03-2011 04:31:56 ]
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94034222
Hier staat een informatief stukje van een medewerker van een Amerikaanse kerncentrale over het hoe en wat.
pi_94034243
En volgens Twitter New York Post meer problemen:
quote:
Another nuclear power plant is having pressure issues with 3 of 4 reactors. 'Fukushima II' aka 'Fukushima Daini'
  zondag 13 maart 2011 @ 03:56:54 #130
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94034290
Kyodo reports the water level at the no. 3 reactor is 3 meters below the top of the fuel rods. And it is a mixed plutonium-uranium (MOX) core.

:{ :{ :{
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 03:58:11 #131
236264 crew  capricia
pi_94034317
quote:
Op zondag 13 maart 2011 03:56 schreef raistlin6 het volgende:
Kyodo reports the water level at the no. 3 reactor is 3 meters below the top of the fuel rods. And it is a mixed plutonium-uranium (MOX) core.

:{ :{ :{
Als alles goed gaat zijn we door het oog van de naald gegaan.
Definitely not CIA
pi_94034327
quote:
11s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:56 schreef raistlin6 het volgende:
Kyodo reports the water level at the no. 3 reactor is 3 meters below the top of the fuel rods. And it is a mixed plutonium-uranium (MOX) core.

:{ :{ :{
oei.. dat is niet goed. Dan is er iets ernstig mis met de backup van de backup van de backupkoeling...

[ Bericht 0% gewijzigd door Nemephis op 13-03-2011 03:59:08 (foutje) ]
  zondag 13 maart 2011 @ 03:59:50 #133
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94034334
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:58 schreef Nemephis het volgende:

[..]

oei.. dat is niet goed. Dan is er iets ernstig mis met de backup van de backup van de backupkoeling...
Klopt ze zeiden al eerder geen koelingsvoorziening meer te hebben voor drie, maar druk laten ontsnappen heeft blijkbaar niet voldoende geholpen.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94034405
AP: Japanese government spokesman says partial meltdown is likely under way at second reactor
http://twitter.com/breakingnews
  zondag 13 maart 2011 @ 04:11:42 #135
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94034540
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 04:03 schreef mouzzer het volgende:
AP: Japanese government spokesman says partial meltdown is likely under way at second reactor
http://twitter.com/breakingnews
Dat zou ietwat onprettig zijn. :{
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 04:17:24 #137
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94034627
quote:
Bericht gisteren geplaatst?
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 04:17:43 #138
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_94034629
Tot hoeverre heeft een kernramp gevolgen voor europa/nederland?
Sisco Certified
pi_94034683
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 04:17 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Bericht gisteren geplaatst?
volgens mij alweer verouderd linkje idd... gaat snel he, dat internet ;)

quote:
Tot hoeverre heeft een kernramp gevolgen voor europa/nederland?
Wat ik ervan begrijp is dat het niet per definitie een ramp hoeft te worden.
  zondag 13 maart 2011 @ 04:22:52 #140
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94034703
Volgens een user op Reuters. Ik heb CNN niet opstaan, maar dit is al wel de zoveelste keer dat ze een meltdown melden.

CNN Breaking News: "We are assuming that a meltdown has occurred" at a nuclear power reactor, Japan's chief Cabinet secretary says
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94034718
quote:
Op zondag 13 maart 2011 04:17 schreef FoolWithMokey het volgende:
Tot hoeverre heeft een kernramp gevolgen voor europa/nederland?
Een generatie Karbonkels!


Hehe, volgensmij krijgen wij er niet zoveel van mee hoor, maar ik ben (helaas) geen expert :P
pi_94034759
quote:
19 people have been diagnosed with radiation exposure near Fukushima. "No health effects expected after decontamination."

foto van Reuters
  zondag 13 maart 2011 @ 04:43:06 #143
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94034916
Naschokken oostkust Japan vanaf 01.00 uur NL tijd, van oud naar nieuw, met de laatste van 04.54 uur NL tijd.

4,8, 4,9, 5,0, 5,2, 4,7, 4,8, 6,2, 5,5, 4,8, 6,2, 4,9, 5,0, 5,2, 5,1, 5,4. 5,2, 4,7, 4,9, 4,8, 4,9, 4,9

Bijgewerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door raistlin6 op 13-03-2011 05:18:53 ]
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  zondag 13 maart 2011 @ 04:54:30 #144
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_94035064
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 04:23 schreef Johnny_Arcade het volgende:

[..]

Een generatie Karbonkels!

Hehe, volgensmij krijgen wij er niet zoveel van mee hoor, maar ik ben (helaas) geen expert :P
Haha, karbonkels = jeugdtrauma!
Sisco Certified
pi_94035164
Japan was in mijn ogen "het" land dat wist hoe om te gaan met aardbevingen. Vrijwel aan de orde van de dag, maar gebouwen kunnen er tegen en de mensen weten hoe te handelen. Hoe kan het dan dat (zoals het nu lijkt) een handvol kerncentrales in de problemen komt? Dat zouden juist vooral de zaken zijn die zo'n beetje alle risks die er zouden kunnen ontstaan in de gaten hebben en maatregelen tegen hebben genomen?
  zondag 13 maart 2011 @ 05:02:18 #146
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_94035177
TEPCO statement over reactor 3.

* High Pressure Coolant Injection System of Unit 3 automatically stopped.
We endeavored to restart the Reactor Core Isolation Cooling System but
failed. Also, we could not confirm the water inflow of Emergency Core
Cooling System. As such, we decided at 5.10AM, Mar 12, and we reported
and/or noticed the government agencies concerned to apply the clause 1 of
the Article 15 of the Radiation Disaster Measure at 5:58AM, Mar 13.
In order to fully secure safety, we operated the vent valve to reduce the
pressure of the reactor containment vessels (partial release of air
containing radioactive materials) and completed the procedure at 8:41AM,
Mar 13,
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_94035237
quote:
Hoe kan het dan dat (zoals het nu lijkt) een handvol kerncentrales in de problemen komt?
Oudere kerncentrales die niet zijn gebouwd op zo'n sterke aardbeving.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nemephis op 13-03-2011 05:13:10 ]
pi_94035509
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 05:01 schreef Unstoppable het volgende:
Japan was in mijn ogen "het" land dat wist hoe om te gaan met aardbevingen. Vrijwel aan de orde van de dag, maar gebouwen kunnen er tegen en de mensen weten hoe te handelen. Hoe kan het dan dat (zoals het nu lijkt) een handvol kerncentrales in de problemen komt? Dat zouden juist vooral de zaken zijn die zo'n beetje alle risks die er zouden kunnen ontstaan in de gaten hebben en maatregelen tegen hebben genomen?
Het was natuurlijk ook een vrij fanatieke aardbeving en een oude centrale.
Ja, schrok je toch even he!
pi_94035583
Nogmaals, wie is er voor kernenergie? Waar gaan we die bouwen dan in NL? Zeeland zeker. Is over nagedacht. Op de 2e Maasvlakte maar niet doen. Ff nadenken, is moeilijk, snap ik.

Welnu, zijn we wakker? Ok, truste.

edit: Ik durf iedere discussie aan indien we het hebben over energie.

[ Bericht 15% gewijzigd door niels0 op 13-03-2011 06:04:08 ]
pi_94035600
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 05:58 schreef niels0 het volgende:
Nogmaals, wie is er voor kernenergie? Waar gaan we die bouwen dan in NL? Zeeland zeker. Is over nagedacht. Op de 2e Maasvlakte maar niet doen. Ff nadenken, is moeilijk, snap ik.

Welnu, zijn we wakker? Ok, truste.
Nou ik *;
Natuurlijk zijn er nadelen aan, maar dat is bij elke energiecentrale. Of het levert te weinig energie, of het is milieu onvriendelijk of de grondstoffen raken op. Moderne kerncentrales zijn erg veilig en zeker in Nederland met een geringe kans op aardbevingen. Ook zijn ze bestand tegen bijvoorbeeld vliegtuigaanslagen, dus ik heb er weinig problemen mee als er een in mijn achtertuin staat.
Ja, schrok je toch even he!
pi_94035609
Een ramp bij een kerncentrale is anders dan bij een andere vorm van energievoorziening lijkt me. Sluit jij je ogen daar voor, ook best. Ik niet.
pi_94035617
Mijn mening: Onze honger naar energie moet lager. Producten worden Zuiniger maar steeds hebben we meer nodig, dat is ziek imo.
pi_94035621
Staat je computer nog aan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94035622
24/7
pi_94035624
Begin bij jezelf, zou ik zeggen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94035626
Ik doe m'n best
pi_94035633
ik zet em nu uit
pi_94035636
We hebben vanwege de aardbeving bijna 12 uur zonder stroom gezeten, en toen we weer electriciteit hadden, was het wel weer erg aangenaam dat we konden douchen (waterpomp), konden internetten en konden bellen.

Ben met je eens dat het wel zuiniger mag, maar om nu te denken dat we met windmolens en zonnecellen en zuiniger gebruik dit probleem oplossen, nee, dat gaat niet lukken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94035641
Ik ook.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94035657
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:07 schreef niels0 het volgende:
Een ramp bij een kerncentrale is anders dan bij een andere vorm van energievoorziening lijkt me. Sluit jij je ogen daar voor, ook best. Ik niet.
Goed discussiepunt wel :')
Ja, schrok je toch even he!
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 06:26:53 #161
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94035671
De pro/anti kernenergie zal nog lang gevoerd geen worden de komende tijd, hoe de uitkomst ook zal zijn. Zullen we dat niet hier doen? Open desnoods een nieuw topic met die vraag.

Ondertussen geeft google news 16,584 hits voor "meltdown"

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 03:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Als alles goed gaat zijn we door het oog van de naald gegaan.
Dat dus :{
pi_94035694
Scherp zoals gewoonlijk NS :)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94035702
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:26 schreef NorthernStar het volgende:
De pro/anti kernenergie zal nog lang gevoerd geen worden de komende tijd, hoe de uitkomst ook zal zijn. Zullen we dat niet hier doen? Open desnoods een nieuw topic met die vraag.

Ondertussen geeft google news 16,584 hits voor "meltdown"

[..]

Dat dus :{
Hoezo zijn "we" door het oog van de naald gekropen? Er is nog niets gebeurd, een paar mensen zijn gewond geraakt door de ontploffing/straling en dat is natuurlijk ernstig, maar voor de rest is er nog niets ernstigs gebeurd. Als er hier in Nederland 5 man van een steiger lazert in een kolencentrale is dat natuurlijk minder :{

[ Bericht 4% gewijzigd door Boe-man op 13-03-2011 06:56:31 ]
Ja, schrok je toch even he!
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 07:15:35 #164
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94035741
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:46 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Hoezo zijn "we" door het oog van de naald gekropen? Er is nog niets gebeurd, een paar mensen zijn gewond geraakt door de ontploffing/straling en dat is natuurlijk ernstig, maar voor de rest is er nog niets ernstigs gebeurd. Als er hier in Nederland 5 man van een steiger lazert in een kolencentrale is dat natuurlijk minder :{
Jij weet helemaal niet wat er gebeurd is en hoe ernstig het is of nog zal worden,

Buiten dat is het extreme dat het een driedubbele klap is. Een aardbeving met een intensiteit en duur dat een van de meest zware ever is, dan een tsunami die waarschijnlijk het aantal slachtoffers met een factor of wat vermeerderd heeft en dan ook nog eens gevolgd door een nucleaire crisis.

Je mag de ernst downplayen maar dat is puur jou interpretatie. Uit alles blijkt dat de uitkomst nog allerminst vaststaat.

Als het uiteindelijk zonder grote consequenties onder controle gebracht kan worden zijn we imo wel degelijk door het oog van de naald gegaan.
pi_94035743
Inderdaad.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94035747
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niet wat er gebeurd is en hoe ernstig het is of nog zal worden,

Buiten dat is het extreme dat het een driedubbele klap is. Een aardbeving met een intensiteit en duur dat een van de meest zware ever is, dan een tsunami die waarschijnlijk het aantal slachtoffers met een factor of wat vermeerderd heeft en dan ook nog eens gevolgd door een nucleaire crisis.

Je mag de ernst downplayen maar dat is puur jou interpretatie. Uit alles blijkt dat de uitkomst nog allerminst vaststaat.

Als het uiteindelijk zonder grote consequenties onder controle gebracht kan worden zijn we imo wel degelijk door het oog van de naald gegaan.
Ik dacht dat je het alleen over die kernreactor had, daar slaat mijn reactie ook op.
Ja, schrok je toch even he!
  zondag 13 maart 2011 @ 07:22:25 #167
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94035756
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:46 schreef Boe-man het volgende:

[..]

Hoezo zijn "we" door het oog van de naald gekropen? Er is nog niets gebeurd, een paar mensen zijn gewond geraakt door de ontploffing/straling en dat is natuurlijk ernstig, maar voor de rest is er nog niets ernstigs gebeurd. Als er hier in Nederland 5 man van een steiger lazert in een kolencentrale is dat natuurlijk minder :{
Misbruik van onderbetaalde werknemers en ontduiking van veiligheidsmaatregelen gebruik jij als excuus om een gevaarlijke milieuverontreinigende industrie op te hemelen? _O-

quote:
Uranium wordt gewonnen via mijnbouw, die enorme consequenties heeft voor omwonenden (niet zelden de inheemse bevolking van een land), mijnwerkers en milieu. Uranium is niet alleen radioactief, maar ook erg giftig. Het gezondheidsgevaar zit in het verwaaien van radioactieve stof, het vrijkomen van radongas en de vergiftiging van grond- en oppervlaktewater. Deze veroorzaakt niet alleen ziekte bij omwonenden en arbeiders, maar ook een aantasting van de leefwijze van de (inheemse) bevolking.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 13 maart 2011 @ 07:23:39 #168
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94035757
Ik voel een kernenergie-haat-campagne opkomen.

Maak maar een mooi topic aan, Boeman. Ik zal je na de brunch daar komen terroriseren. :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94035766
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misbruik van onderbetaalde werknemers en ontduiking van veiligheidsmaatregelen gebruik jij als excuus om een gevaarlijke milieuverontreinigende industrie op te hemelen? _O-

[..]

Nee, het was alleen als voorbeeld dat 5 mensen die komen te overlijden bij onderhoud van een kolencentrale minder aandacht krijgen dan de mensen die komen te overlijden tijdens het onderhoud van een kernenergiecentrale. (Alhoewel het niet helemaal te vergelijken is in dit geval ;) )
Ja, schrok je toch even he!
pi_94035771
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik voel een kernenergie-haat-campagne opkomen.

Maak maar een mooi topic aan, Boeman. Ik zal je na de brunch daar komen terroriseren. :9
Ik ga eerst een slapen gek :D Maar ik zal er verder over ophouden.
Ja, schrok je toch even he!
  zondag 13 maart 2011 @ 07:31:46 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94035774
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:15 schreef NorthernStar het volgende:
Een aardbeving met een intensiteit en duur dat een van de meest zware ever is
BBC gebruikt nu het cijfer 9.0.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94035782
70% kans dat er binnen 2 dagen nog een naschok komt van ~7. Dat betekent voor ons dus een 5je.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94035805
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:34 schreef Lyrebird het volgende:
70% kans dat er binnen 2 dagen nog een naschok komt van ~7. Dat betekent voor ons dus een 5je.
En wat is de impact bij jullie van een 5je? Wat kan ik me daarbij voorstellen?
pi_94035806
Net het bericht gehad dat we allemaal op electriciteitsrantsoen gaan deze week. Dat betekent zo'n 6 uur per dag geen electriciteit. Indiaase toestanden (collega van me uit India vertelde me dat zo'n rantsoen daar heel normaal is tegenwoordig.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94035811
quote:
3s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:45 schreef fotostarter het volgende:

[..]

En wat is de impact bij jullie van een 5je? Wat kan ik me daarbij voorstellen?
Dan schudt het huis stevig door elkaar. Na de 6+ klapper hebben we een tiental van die 5jes gehad, waaronder ook 5+ bevingen, en dat is onaangenaam, maar niet gevaarlijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94035818
De dag voor de grote aardbeving hadden ze een 7.2 in hetzelfde gebied. Die kwam bij ons ook als een 5 aan, en daar hebben mensen het de dag erna op het werk dan over. Maar ik was er gewoon doorheen geslapen, terwijl ik toch een lichte slaper ben. :@
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 13 maart 2011 @ 08:09:54 #177
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_94035869
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:49 schreef Lyrebird het volgende:
De dag voor de grote aardbeving hadden ze een 7.2 in hetzelfde gebied. Die kwam bij ons ook als een 5 aan, en daar hebben mensen het de dag erna op het werk dan over. Maar ik was er gewoon doorheen geslapen, terwijl ik toch een lichte slaper ben. :@
Je begint eraan te wennen Lyrebird ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_94035888
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 07:15 schreef NorthernStar het volgende:

Als het uiteindelijk zonder grote consequenties onder controle gebracht kan worden zijn we imo wel degelijk door het oog van de naald gegaan.
Nouja dan geldt dan dus niet voor die honderden en honderden doden. Die kruipen nergens meer doorheen :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 13 maart 2011 @ 08:22:14 #179
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94035927
Is er nou GODDOMME wel of geen meltdown, de halve wereld loopt er al 24 uur over te bakKelijen en het is nog steeds onduidelijk!
pi_94035931
Volgens officiele berichten niet :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_94035934
MAAR WAT NIET IS KAN NOG KOMEN!!!!!! })
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 13 maart 2011 @ 08:24:18 #182
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94035938
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:07 schreef niels0 het volgende:
Een ramp bij een kerncentrale is anders dan bij een andere vorm van energievoorziening lijkt me. Sluit jij je ogen daar voor, ook best. Ik niet.
Het totaal aantal slachtoffers daarentegen... Kolenwinning alleen zorgt al voor veel meer slachtoffers dan alle kernrampen bij elkaar.
censuur :O
  zondag 13 maart 2011 @ 08:36:18 #183
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_94036010
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 06:07 schreef niels0 het volgende:
Een ramp bij een kerncentrale is anders dan bij een andere vorm van energievoorziening lijkt me. Sluit jij je ogen daar voor, ook best. Ik niet.
Waarom maak jij onderscheid in rampen? Dus jij ziet liever rampen zoals in Chili met die mijnwerkers vorig jaar?

Japan heeft geen andere mogelijkheid dan kernenergie. Het land heeft namelijk geen kolen of andere grondstoffen in hoeveelheden die nodig zijn hiervoor. Water-, zon- en/of windenergie werkt niet fatsoenlijk. Als je de hoeveelheid energie in verhouding zet tot de moeite die nodig is om dit te realiseren is kernenergie de methode. En zo vaak gaat het niet fout met centrales.

Weet je wat... maak maar een topic aan hierover dan gaan we daar verder.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 13 maart 2011 @ 09:02:18 #184
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94036148
SIDE TOPIC!?!

*****(twitter@caribnews) NHK World: The owner of Fukushima 1 nuclear power plant has announced a meltdown is occurring at the plant*****
  zondag 13 maart 2011 @ 09:04:53 #185
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94036165
De operatie om de reactor (en?) te koelen is gestaakt wegen te hoge straling
  zondag 13 maart 2011 @ 09:07:39 #186
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94036177
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:04 schreef Denettemeneer het volgende:
De operatie om de reactor (en?) te koelen is gestaakt wegen te hoge straling
Dat is nogal een korte-termijn-oplossing... Is dit niet het punt om enkele mensen op te offeren om er duizenden te redden?
censuur :O
  zondag 13 maart 2011 @ 09:08:02 #187
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_94036183
Al Jazeera English: mogelijke explosie bij 3e reactor.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zondag 13 maart 2011 @ 09:13:24 #188
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94036225
Ik had gehoopt op positiever berichten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 13 maart 2011 @ 09:14:04 #189
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94036234
quote:
http://www.guardian.co.uk(...)red-warnings-nuclear
Katsuhiko, who is professor of urban safety at Kobe University, has highlighted three incidents at reactors between 2005 and 2007. Atomic plants at Onagawa, Shika and Kashiwazaki-Kariwa were all struck by earthquakes that triggered tremors stronger than those to which the reactor had been designed to survive.
Mogguh c_/
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 13 maart 2011 @ 09:19:18 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_94036284
naast de kernreactoren, is er al nieuws over schattingen van slachtoffers van de tsunami?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_94036305
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is nogal een korte-termijn-oplossing... Is dit niet het punt om enkele mensen op te offeren om er duizenden te redden?
En als niemand bereid is om zichzelf op te offeren? Dat is het punt. Je kunt niemand dwingen om zich op te offeren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:22:27 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_94036320
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En als niemand bereid is om zichzelf op te offeren? Dat is het punt. Je kunt niemand dwingen om zich op te offeren.
daar doen ze in Japan volgens mij minder moeilijk over, de mensen zelf dan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 13 maart 2011 @ 09:22:50 #193
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_94036330
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:19 schreef Re het volgende:
naast de kernreactoren, is er al nieuws over schattingen van slachtoffers van de tsunami?
Op NU.nl wordt er gesproken over 10.000 slachtoffers.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_94036334
Valt me toch tegen van die Japanners, dat ze dit nog steeds niet onder controle hebben. Ik begin ook steeds meer voor het standpunt te voelen om maar helemaal met kernenergie te kappen.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:27:52 #195
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_94036378
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:23 schreef Asfyxia het volgende:
Valt me toch tegen van die Japanners, dat ze dit nog steeds niet onder controle hebben. Ik begin ook steeds meer voor het standpunt te voelen om maar helemaal met kernenergie te kappen.
Wat is het alternatief zeg ik dan. Olie enz raakt op. En Japan heeft al helemaal geen grondstoffen op dat gebied.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:27:56 #196
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_94036381
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:23 schreef Asfyxia het volgende:
Valt me toch tegen van die Japanners, dat ze dit nog steeds niet onder controle hebben. Ik begin ook steeds meer voor het standpunt te voelen om maar helemaal met kernenergie te kappen.
:')
wat een onzin
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_94036416
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:23 schreef Asfyxia het volgende:
Valt me toch tegen van die Japanners, dat ze dit nog steeds niet onder controle hebben. Ik begin ook steeds meer voor het standpunt te voelen om maar helemaal met kernenergie te kappen.
Wat er nu ook gebeurt is echt zo uitzonderlijk;
Grootste aardbeving ooit in Japan;
Tsunami;
de back-up doet het niet meer;
de back-up van de back-up doet het niet meer;
Wat wil je hier tegen doen? Wat hier gebeurt is echt in een rampenplan het "worst case scenario".

Moeten we dijken in Nederland dan ook maar afschaffen? Bij een worst case scenario hebben die toch geen nut en half Nederland ligt onder water met duizenden doden als gevolg. Los van de doden hebben we ook geen randstad meer over en kunnen we dit ook een tijd lang niet bewonen.

Tuurlijk is de ecologisch schade een stuk minder bij een dijkdoorbraak, maar je houdt ook een stuk onbewoonbaar gebied.

[ Bericht 0% gewijzigd door ThaNetRunner op 13-03-2011 09:32:05 (Japan toegevoegd ) ]
  zondag 13 maart 2011 @ 09:31:44 #198
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94036418
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:23 schreef Asfyxia het volgende:
Valt me toch tegen van die Japanners, dat ze dit nog steeds niet onder controle hebben. Ik begin ook steeds meer voor het standpunt te voelen om maar helemaal met kernenergie te kappen.
Laten we dan ook maar meteen stoppen met verlichting, TV, auto's, etc. ... Want 300 jaar geleden, zonder elektriciteit, gingen mensen ook niet 40 jaar jonger dood en zo...
censuur :O
pi_94036420
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:27 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

:')
wat een onzin
Wat precies is onzin? Dat het me tegenvalt of dat ik ergens steeds meer voor voel?

Hoe kun jij nou weten of dat onzin is? Sinds wanneer kun jij in mijn brein kijken?
pi_94036442
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Laten we dan ook maar meteen stoppen met verlichting, TV, auto's, etc. ... Want 300 jaar geleden, zonder elektriciteit, gingen mensen ook niet 40 jaar jonger dood en zo...
Ik vind het prima hoor. Gewoon weer terug naar de basis.

Dat mensen destijds veel jonger dood gingen had echt weinig met de beschikbaarheid van elektriciteit te maken. :')
  zondag 13 maart 2011 @ 09:36:47 #201
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_94036452
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:32 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Wat precies is onzin? Dat het me tegenvalt of dat ik ergens steeds meer voor voel?

Hoe kun jij nou weten of dat onzin is? Sinds wanneer kun jij in mijn brein kijken?
het is onzin dat het tegenvalt dat de japanners het nog niet onder controle hebben, want het zijn geen supermensen, en het is onzin dat vanwege deze uitzonderlijke reeks van gebeurtenissen mensen moeten er iets voor moeten gaan voelen om het dan maar helemaal af te schaffen.

jouw brein ( :') ) interesseert me verder niet
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_94036465
Is er nog een livesteam van de centrale? Hoor net op CNN dat er kans is op explosies.
pi_94036471
quote:
Dalai Lama offers prayers for Japan quake, tsunami victims
_O_ :P
pi_94036478
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:36 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

het is onzin dat het tegenvalt dat de japanners het nog niet onder controle hebben
Nou, het valt me wel tegen. Probeer er maar wat tegenin te brengen, als jij beter denkt te weten wat mij wel en niet tegenvalt.
quote:
want het zijn geen supermensen, en het is onzin dat vanwege deze uitzonderlijke reeks van gebeurtenissen mensen moeten er iets voor moeten gaan voelen om het dan maar helemaal af te schaffen.
Het is altijd een "uitzonderlijke reeks van gebeurtenissen", waar het systeem blijkbaar niet op berekend was, dat aantoont dat iets te gevaarlijk is om mee door te gaan.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:42:45 #205
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_94036511
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:40 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nou, het valt me wel tegen. Probeer er maar wat tegenin te brengen, als jij beter denkt te weten wat mij wel en niet tegenvalt.

[..]

Het is altijd een "uitzonderlijke reeks van gebeurtenissen", waar het systeem blijkbaar niet op berekend was, dat aantoont dat iets te gevaarlijk is om mee door te gaan.
dat zegt dan meer over jou dan over de situatie, ik denk niet dat er een land ter wereld is waar ze het nu wl onder controle hadden gehad :P

dan kun je net zo goed de hele dag binnen blijven, want bij vrijwel alles wat je doet bestaat er een grotere kans om dood te gaan dan dat je doodgaat bij een kernongeluk.
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 13 maart 2011 @ 09:43:17 #206
334240 Denettemeneer
Ik ben een nette modelburger.
pi_94036514
anders gaan we nu debatteren over het gebruik van kernenergie, misschien moeten we het over de gevolgen van datgene hebben wat zich nu voordoet??
pi_94036546
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:42 schreef Schunckelstar het volgende:
dat zegt dan meer over jou dan over de situatie, ik denk niet dat er een land ter wereld is waar ze het nu wl onder controle hadden gehad :P
Amerika, ongetwijfeld. Die Amerikanen kunnen alles.
pi_94036552
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:43 schreef Denettemeneer het volgende:
anders gaan we nu debatteren over het gebruik van kernenergie, misschien moeten we het over de gevolgen van datgene hebben wat zich nu voordoet??
Lijkt me inderdaad een goede discussie om na afloop te voeren.

Maar voorlopig is er voor zover ik weet nog geen meltdown en geen nucleaire ramp, en hopelijk gaat die er ook niet komen.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:46:17 #209
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_94036556
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:35 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik vind het prima hoor. Gewoon weer terug naar de basis.

Dat mensen destijds veel jonger dood gingen had echt weinig met de beschikbaarheid van elektriciteit te maken. :')
Je hebt gelijk. Al die levensreddende machines en apparatuur waar in een ziekenhuis gebruikt van wordt gemaakt kunnen best zonder elektriciteit. En straatverlichting heeft de veiligheid op straat niet verhoogd. En wat nou informatiesamenleving: mensen informeren is nergens voor nodig. We kunnen best zonder moderne media.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_94036579
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:42 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat zegt dan meer over jou dan over de situatie, ik denk niet dat er een land ter wereld is waar ze het nu wl onder controle hadden gehad :P
Ik denk het ook niet. Daarom valt het me ook zo tegen van die Japanners. Als zij het al niet kunnen, dan wil je niet weten wat er gebeurt als zoiets zich in Nederland voordoet. :X
quote:
dan kun je net zo goed de hele dag binnen blijven, want bij vrijwel alles wat je doet bestaat er een grotere kans om dood te gaan dan dat je doodgaat bij een kernongeluk.
Het gaat erom dat nucleaire centrales dan blijkbaar niet inherent veilig zijn, zoals altijd door de heren technisch wetenschappers en ingenieurs beweerd wordt. Maar zoals gezegd: het is nog niet zover, dus we wachten het wel af.
pi_94036599
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Al die levensreddende machines en apparatuur waar in een ziekenhuis gebruikt van wordt gemaakt kunnen best zonder elektriciteit.
Nee, maar dat is niet die 40 jaar hoor.
quote:
En straatverlichting heeft de veiligheid op straat niet verhoogd.
Nou nee, niet bepaald. :X
quote:
En wat nou informatiesamenleving: mensen informeren is nergens voor nodig. We kunnen best zonder moderne media.
Inderdaad. Als we ergens best zonder kunnen, dan is het wel die verschrikkelijke media.
pi_94036608
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:50 schreef Asfyxia het volgende:
Inderdaad. Als we ergens best zonder kunnen, dan is het wel die verschrikkelijke media.
Zitten we ook zonder FOK!. :o
  zondag 13 maart 2011 @ 09:52:38 #213
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_94036625
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:48 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet. Daarom valt het me ook zo tegen van die Japanners. Als zij het al niet kunnen, dan wil je niet weten wat er gebeurt als zoiets zich in Nederland voordoet. :X

[..]

Het gaat erom dat nucleaire centrales dan blijkbaar niet inherent veilig zijn, zoals altijd door de heren technisch wetenschappers en ingenieurs beweerd wordt. Maar zoals gezegd: het is nog niet zover, dus we wachten het wel af.
niks is 100% veilig.

wist niet dat er nog steeds mensen hun denkbeelden zo lieten leiden door angst :o
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 13 maart 2011 @ 09:54:18 #214
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94036641
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:50 schreef Asfyxia het volgende:



Inderdaad. Als we ergens best zonder kunnen, dan is het wel die verschrikkelijke media.
Precies. Fok! doet het beter, dat doen we gewoon zelf.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94036645
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:51 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zitten we ook zonder FOK!. :o
OK, I give up. ;)
pi_94036691
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:52 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

niks is 100% veilig.

wist niet dat er nog steeds mensen hun denkbeelden zo lieten leiden door angst :o
Nee, je moet de wereld lekker aftanken met radioactieve rommel. Is toch alleen maar angst die je in de weg staat om dat te kunnen doen. :')
  zondag 13 maart 2011 @ 10:00:22 #217
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94036715
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:52 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

niks is 100% veilig.


Laten we daarom maar alle veiligheidsmaatregelen afschaffen. Je zet die reactor gewoon open en bloot in een woonwijk, want 100% veilig bestaat toch niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 13 maart 2011 @ 10:01:49 #218
262 Re
Kiss & Swallow
pi_94036734
het is natuurlijk niet zwart of wit he.... men gaat uit van bepaalde acceptabele veiligheidsmarges
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_94036750
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
pi_94036751
Een verduidelijkend serie plaatjes van de situatie met die reactors:

http://www.nytimes.com/in(...)eactor.html?ref=asia
  zondag 13 maart 2011 @ 10:03:07 #221
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94036752
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:01 schreef Re het volgende:
het is natuurlijk niet zwart of wit he.... men gaat uit van bepaalde acceptabele veiligheidsmarges
Aanvaardbaar risico. En dat is precies de discussie. Wat is aanvaardbaar, en wie loopt het risico.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 13 maart 2011 @ 10:09:06 #222
285174 Evienne
never odd or even
pi_94036841
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:01 schreef Re het volgende:
het is natuurlijk niet zwart of wit he.... men gaat uit van bepaalde acceptabele veiligheidsmarges
We hebben gemerkt dat verschillende landen/mensen daar hl capabel mee om kunnen gaan. Zie ook de olieramp vorig jaar. Dat was in het geheel niet de schuld van laksheid of pogingen geld uit te sparen voor noodzakelijk onderhoud.

Ook Pripyat/Chernobyl was natuurlijk niet te wijten aan menselijk falen!

Vergeet niet dat, als het Westen zonodig over wil gaan op kernenergie, wij andere landen dat ook niet kunnen onthouden. Japan achtte ik nog het meest capabel met kernenergie om te kunnen gaan, maar als meerdere back-ups niet werken, zal men daar ws. ook slordig zijn geweest, met het idee dat het allemaal wel los zal lopen, ondanks de plaatsing bij een breuklijn. Moet er bij bepaalde landen niet aan denken dat zij meerdere reactoren zouden plaatsen en wij er vervolgens maar 'vanuit gaan' dat de veiligheid wel in het oog gehouden zal worden. Want hey, welk land laat zijn eigen bevolking nou onnodig risico lopen? :')
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zondag 13 maart 2011 @ 10:10:17 #223
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_94036857
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
Eens.

Maar ik snap het punt van de tegenstanders wel... om zo'n reactor nu een paar km van een breuklijn af te zetten lijkt me dan weer geen goed idee. Maar ja, zolang mensen in LA willen wonen. Op Hawaii willen wonen of naast de Etna, Stromboli of Vesuvius willen wonen...
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 13 maart 2011 @ 10:10:59 #224
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_94036863
Ik las net dat er een nieuwe ontploffing dreigt in Fukushima?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 maart 2011 @ 10:11:38 #225
862 Arcee
Look closer
pi_94036872
quote:
Dodental Japan: zeker tienduizend

***************************************
` De aardbeving en de tsunami in Japan
hebben aan zeker 10.000 mensen het
leven gekost.De nieuwe cijfers zijn
bekendgemaakt door de politie van het
zwaargetroffen district Miyagi.

In dat gebied is een kleine stad van de
aardbodem weggevaagd.Alleen al in die
plaats zijn waarschijnlijk duizenden
mensen omgekomen,zegt de chef van de
politie in Miyagi.

Ook in de stad Sendai,waar een miljoen
mensen wonen,is onbekend hoeveel doden
er onder de inwoners zijn.Het officile
dodencijfer staat nog op ongeveer 900,
maar op die lijst staan alleen de namen
van geborgen of gedentificeerde doden.
  zondag 13 maart 2011 @ 10:18:57 #226
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94036978
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 09:48 schreef Asfyxia het volgende:
Het gaat erom dat nucleaire centrales dan blijkbaar niet inherent veilig zijn, zoals altijd door de heren technisch wetenschappers en ingenieurs beweerd wordt.
Heb je hier een bron voor? Ik heb deze bewering namelijk nooit gehoord over 40 jaar oude kerncentrales. Wel over nog-te-ontwikkelen kernfusiecentrales.

quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
Daar ga je weer... Je praat onzin zonder enige kennis van risico's.
censuur :O
pi_94037049
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:19 schreef Denettemeneer het volgende:
BRO N!!11??
Dat jij domme topics met als bron twitter opent betekend nog niet dat je andere topics hoeft te verzieken als je er commentaar op krijgt hoor.

OT: misschien handig voor in de OP?
Lijst met streams : http://tvnewsradio.com/bl(...)d-real-time-updates/
BF3 - Idanue
  Admin zondag 13 maart 2011 @ 10:25:12 #228
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_94037097
Niet baggeren svp.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 13 maart 2011 @ 10:25:51 #229
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94037109
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je hier een bron voor? Ik heb deze bewering namelijk nooit gehoord over 40 jaar oude kerncentrales. Wel over nog-te-ontwikkelen kernfusiecentrales.

Dat inherent veilig draait er om dat de reactoren niet kunnen ontploffen. Asfyxia stelt hogere eisen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 13 maart 2011 @ 10:26:23 #230
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_94037118
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:26:28 #231
8781 crew  Frutsel
pi_94037120
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

Was ik al bang voor... kan me gewoon niet voorstellen dat het er minder zijn dan 10,000 als je alleen al die verwoestingen ziet. En dan in die ene stad zijn nog altijd 9500 mensen zoek, terwijl d'r 18000 wonen. Daar staat vrijwel niets meer overeind :{
  Admin zondag 13 maart 2011 @ 10:27:00 #232
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_94037131
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:22 schreef Rp2009 het volgende:

[..]

Dat jij domme topics met als bron twitter opent betekend nog niet dat je andere topics hoeft te verzieken als je er commentaar op krijgt hoor.

OT: misschien handig voor in de OP?
Lijst met streams : http://tvnewsradio.com/bl(...)d-real-time-updates/
Heb het erbij gezet.

Oh, Fruts is er al :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:28:13 #233
8781 crew  Frutsel
pi_94037151
quote:
Die had ik nog niet gezien :{ :X Bizar... dichtbij. Zag gisteravond op de NOS ook een filmpje van iemand die in dat dorpje stond die dat gefilmd had waar huizen werden meegesleurd enje het water in de straten door zag kolken. Kan dat niet vinden, alleen flarden.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:28:44 #234
8781 crew  Frutsel
pi_94037155
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:22 schreef Rp2009 het volgende:

[..]

Dat jij domme topics met als bron twitter opent betekend nog niet dat je andere topics hoeft te verzieken als je er commentaar op krijgt hoor.

OT: misschien handig voor in de OP?
Lijst met streams : http://tvnewsradio.com/bl(...)d-real-time-updates/
quote:
Zal ze ff toevoegen, thx!
  zondag 13 maart 2011 @ 10:30:00 #235
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_94037175
Vanuit ander gezichtspunt, maar hetzelfde filmpje:

Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:31:25 #236
8781 crew  Frutsel
pi_94037196
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:30 schreef banaantjeEE het volgende:
Vanuit ander gezichtspunt, maar hetzelfde filmpje:

Diegene die dit gefilmd heeft, heeft wel mazzel dat zijn huis het overleefd heeft :{
Had maar zo kunnen instorten of mee kunnen worden gesleurd door dat water
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:31:42 #237
8781 crew  Frutsel
pi_94037201
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heb het erbij gezet.

Oh, Fruts is er al :)
Je doet het goed! Ga zo door :P
  zondag 13 maart 2011 @ 10:31:49 #238
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_94037203
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:31 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Diegene die dit gefilmd heeft, heeft wel mazzel dat zijn huis het overleefd heeft :{
Had maar zo kunnen instorten of mee kunnen worden gesleurd door dat water
Ja, ik dacht net hetzelfde Frutsel :o
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_94037204
waneer krijgt deze ramp zn eigen forum ?

:P
  zondag 13 maart 2011 @ 10:32:05 #240
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_94037206
quote:
Bizar. Het enige woord wat ik er voor heb: bizar.

Quake is trouwens bijgesteld naar 9.0.

Als ik het goed heb begrepen is Japan 2.4 meters naar het westen geschoven en is de as van onze planeet 10 centimeter verschoven :X :X
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:32:29 #241
8781 crew  Frutsel
pi_94037216
Filjmpje wat ik bedoelde was nu op CNN
Je hoort die Japanse man wat roepen, gisteren zag ik het bij de NOS met ondertiteling.
Ongelofelijk zeg :{
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:33:02 #242
8781 crew  Frutsel
pi_94037222
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
waneer krijgt deze ramp zn eigen forum ?

:P
We hebben een rampenforum hoor :(
De Elementen: Onstuimige Aarde
pi_94037229
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:32 schreef wdn het volgende:

[..]

Bizar. Het enige woord wat ik er voor heb: bizar.

Quake is trouwens bijgesteld naar 9.0.

Als ik het goed heb begrepen is Japan 2.4 meters naar het westen geschoven en is de as van onze planeet 10 centimeter verschoven :X :X
Lol, serieus? Gaat dat nog gevolgen hebben voor de rest van de wereld?
  zondag 13 maart 2011 @ 10:35:15 #244
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_94037261
quote:
Straling neemt toe
Het stralingsniveau heeft op de site het wettelijke niveau overschreden. "De radioactiviteit was 's nachts afgenomen, maar is vanmorgen opnieuw gestegen en heeft intussen de door de overheid vastgelegde drempel overschreden", aldus een woordvoerder van de operator. "We hebben de autoriteiten ingelicht en hen een spoedrapport gestuurd."
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 13 maart 2011 @ 10:35:24 #245
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_94037265
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:33 schreef QBay het volgende:

[..]

Lol, serieus? Gaat dat nog gevolgen hebben voor de rest van de wereld?
http://edition.cnn.com/20(...)ami.earth/index.html

Onze dag is korter geworden.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_94037267
Jij vind dat grappig?

quote:
Op zondag 13 maart 2011 10:33 schreef QBay het volgende:

[..]

Lol, serieus? Gaat dat nog gevolgen hebben voor de rest van de wereld?
  zondag 13 maart 2011 @ 10:37:59 #247
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_94037300
Waarschijnlijk een meltodwn

http://www.deredactie.be/(...)10313_Japan_Meltdown

De Japanse regering heeft gezegd dat er waarschijnlijk een "meltdown" of kernsmelting is geweest in de reactoren 1 en 3 van de kerncentrale Fukushima 1, waar er gisteren een explosie plaatsvond. Meer dan 200.000 mensen zijn gevacueerd uit het gebied.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:38:24 #248
8781 crew  Frutsel
pi_94037303
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:33 schreef QBay het volgende:

[..]

Lol, serieus? Gaat dat nog gevolgen hebben voor de rest van de wereld?
Nee, NZ is onlangs ook opgeschoven, net als Sumatra in 2004.
Aardas lijkt veel, maar is natuurkundig erg weinig, zou niet veel uitmaken dacht ik
  zondag 13 maart 2011 @ 10:39:25 #249
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_94037325
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:35 schreef Document1 het volgende:
Jij vind dat grappig?

[..]

Het Italiaanse Instituut voor Geofysica en Vulkanologie heeft becijferd dat de aardbeving met een magnitude van 8,9 de as van de aardrotatie met om en bij de 10 centimeter heeft verschoven. Daardoor is de tijd die de aarde voor een volledige omwenteling nodig heeft, verkort. Het gaat wellicht om de grootste verschuiving door een aardbeving sinds 1960, toen Chili ten prooi viel aan een beving.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 13 maart 2011 @ 10:39:27 #250
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94037328
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:33 schreef QBay het volgende:

[..]

Lol, serieus? Gaat dat nog gevolgen hebben voor de rest van de wereld?
Dat zei CNN gisteren inderdaad. Waarom zou het gevolgen hebben? De afwijking op je GPS is klein maar stellen ze wel bij :)
censuur :O
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:39:29 #251
8781 crew  Frutsel
pi_94037330
Deze is het, maar er moet een andere/langere versie van zijn
Maar het gaat om dit filmpje en deze stad :X

pi_94037334

Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen veiligheid. Rond 1:07 loopt de filmer zelfs nog even naar beneden om alles beter in beeld te krijgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2011 10:44:16 ]
  zondag 13 maart 2011 @ 10:40:09 #253
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_94037340
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef Frutsel het volgende:
Deze is het, maar er moet een andere/langere versie van zijn
Maar het gaat om dit filmpje en deze stad :X

Ja, dat is die waar je die arme mensen op dat dak zag wuiven ;(
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 13 maart 2011 @ 10:42:05 #254
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_94037372
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen viligheid.
Misschien kon ie nergens naartoe?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 13 maart 2011 @ 10:42:53 #255
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_94037385
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen viligheid.
Dat was het stevigste gebouw in de omgeving blijkbaar ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_94037399
Moet de titel niet aangepast worden naar 9.0 het volgende topic?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:43:34 #257
8781 crew  Frutsel
pi_94037400
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:40 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Ja, dat is die waar je die arme mensen op dat dak zag wuiven ;(
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)enduizenden-vermist/

Hier staat hij zoals ik hem zag, met NL ondertiteling :{
pi_94037416
quote:
Op zondag 13 maart 2011 10:35 schreef wdn het volgende:

[..]

http://edition.cnn.com/20(...)ami.earth/index.html

Onze dag is korter geworden.
Met een beetje pech zijn de mensen die op 29 februari jarig zijn nooit meer jarig. >:O
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 10:44:31 #259
8781 crew  Frutsel
pi_94037424
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet de titel niet aangepast worden naar 9.0 het volgende topic?
Zal sowieso de OP ff boosten
  zondag 13 maart 2011 @ 10:44:39 #260
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_94037428
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen viligheid.
Ik vraag me dus af of het wel een gebouw was, het lijkt me een pad de berghelling op ofzo...
pi_94037437
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
Ik vind ze anders knap veilig. Ze bouwen er 1 op een breuklijn. Vervolgens komt daar de grootste aardbeving in Japan in de moderne geschiedenis overheen, gevolgd door een enorme tsunami en een ontploffing die een hele reactor bijkans opblaast en nog steeds staat die centrale er met straling binnen de grenzen. Hoe veilig moet je zo'n ding maken :')

Liever een kerncentrale dan tig kolencentrales waardoor we allemaal weer een paar jaar minder oud worden door het stof.
Wordt een beetje moe van het populisme en de angst tegenwoordig. Mensen zijn gewoon niet meer in staat risico's in te schatten. Vliegen is eng, maar je hebt 100x zoveel kans om te komen in het verkeer ofzo. Maar alleen omdat *als* er wat gebeurt het meteen een flinke ramp is, is men er bang voor. Wat dat betreft hadden kerncentrales wellicht gewoon net als kolenmijnen moeten zijn. Elk jaar duizenden doden wereldwijd in die tak van sport, maar omdat het verspreid n geleidelijk gebeurt heeft niemand het er over. Aantal kerncentrale doden per jaar: 0. Tot er eens een ramp gebeurt en er wel wat doden te betreuren zijn en een stukje leefgebied radioactief wordt. Moet je eens kijken wat olieraffinaderijen in 3e wereldlanden aan leefgebied stuk maken. Dat gebied is heel wat groter dan dat stukje Tchernobyl,.

Malloten die bang zijn voor kernenergie 8)7
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_94037446
quote:
Op zondag 13 maart 2011 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien kon ie nergens naartoe?
op 1:07, als er een gebouw wegspoelt, loopt ie even naar beneden om alles beter in beeld te krijgen.
pi_94037461
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen veiligheid. Rond 1:07 loopt de filmer zelfs nog even naar beneden om alles beter in beeld te krijgen.
sodeju... *brrr*
  zondag 13 maart 2011 @ 10:47:06 #264
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_94037484
Als je nu die beelden allemaal ziet en dito video`s her en der is de omvang van de ramp niet te bevatten. Die video`s kunnen zo van 7 jaar geleden zijn. Ook een dorp met 10000 inwoners die van de kaart is geveegd, niemand weet waar die mensen zijn.
Ik heb dit keer nog geen beelden van lijken gezien in tegenstelling met de eerdere tsunami in Azi
Misschien bewust gedaan?
pi_94037494
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:42 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat was het stevigste gebouw in de omgeving blijkbaar ;)
lijkt vanaf een heuvel gefilmd, filmer had zichzelf al in veiligheid gebracht.. beetje dan.. want hij/zij is knap dichtbij het natuurgeweld. :')
pi_94037511
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:47 schreef penny-wise het volgende:
Als je nu die beelden allemaal ziet en dito video`s her en der is de omvang van de ramp niet te bevatten. Die video`s kunnen zo van 7 jaar geleden zijn. Ook een dorp met 10000 inwoners die van de kaart is geveegd, niemand weet waar die mensen zijn.
Ik heb dit keer nog geen beelden van lijken gezien in tegenstelling met de eerdere tsunami in Azi
Misschien bewust gedaan?
Ja, het maakt dus kennelijk niet uit of je een 3e-wereldland bent of een van de rijkste landen ter wereld, een aardbeving met tsunami van dergelijke omvang vernietigd gewoon alles.. niets tegen in te brengen...
  zondag 13 maart 2011 @ 10:50:22 #267
34586 kepler
No bounce, no play
pi_94037531
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
Dat zijn ze ook. De reactor waar er nu problemen zijn (en die problemen zijn aardig klein als je bedenkt dat het een aardbeving van 9.0 en een tsunami heeft overleefd), zijn 30-40 jaar oud. Nieuwe kernreactors zijn dus nog veiliger :)
The line is a dot to you!
  zondag 13 maart 2011 @ 10:52:23 #268
34586 kepler
No bounce, no play
pi_94037575
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:48 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ja, het maakt dus kennelijk niet uit of je een 3e-wereldland bent of een van de rijkste landen ter wereld, een aardbeving met tsunami van dergelijke omvang vernietigd gewoon alles.. niets tegen in te brengen...
Het is dus voornamelijk de tsunami die dood en verderf zaait... Veel gebouwen zijn wel berekend op aardbevingen zelf, kijk maar naar Tokyo (daar was de beving gelijk aan een 8.0).

Ik denk ook niet dat men iets aan een tsunami kan doen, behalve rennen :X
The line is a dot to you!
pi_94037660
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:52 schreef kepler het volgende:

[..]

Het is dus voornamelijk de tsunami die dood en verderf zaait... Veel gebouwen zijn wel berekend op aardbevingen zelf, kijk maar naar Tokyo (daar was de beving gelijk aan een 8.0).

Ik denk ook niet dat men iets aan een tsunami kan doen, behalve rennen :X
Ja, water is heel wat verwoestender dan beweging van de aarde als het eenmaal zover is kennelijk. en met een vlakte aan de kust gaat het extra hard, zoals iedereen gezien heeft in Aceh, maar ook daar is niets aan te doen. Een bergketen aanleggen is ook niet echt goedkoop.:{
  zondag 13 maart 2011 @ 10:57:20 #270
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94037694
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:52 schreef kepler het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat men iets aan een tsunami kan doen, behalve rennen :X
Simpele dijken houden het tegen, het is niet alsof er een 25 meter hoge tsunami aankwam... 6 meter is helemaal niet zo gek voor een dijk.
censuur :O
pi_94037696
ik wil net zeggen: is het misschien mogelijk een of andere dam/duin te bouwen, maar dat zal wel niet :')
pi_94037732
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Simpele dijken houden het tegen, het is niet alsof er een 25 meter hoge tsunami aankwam... 6 meter is helemaal niet zo gek voor een dijk.
Een simpele dijk? ik denk dat je je toch verkijkt, want het is geen wind-golf maar gewoon een niet te stuiten massa water. Op verscheidene filmpjes is te zien dat deze door het vlakke land raast en niet stopt bij taluds van wegen en dijken/dijkjes aan kanalen. Keihard er overheen dus.
pi_94037759
Grote stalen muren van minimaal 10 meter in de grond bouwen en als de nood daar is ze omhoog laten komen om het water tegen te houden :+
pi_94037769
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Simpele dijken houden het tegen, het is niet alsof er een 25 meter hoge tsunami aankwam... 6 meter is helemaal niet zo gek voor een dijk.
Ik weet niet hoe hoog je de dijk wil maken maar een tsunami drukt het water er toch echt wel overheen hoor. :(
BF3 - Idanue
  zondag 13 maart 2011 @ 11:00:54 #275
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_94037783
extra nieuws nu op Ned1
_(ツ)_/
  zondag 13 maart 2011 @ 11:01:14 #276
154880 Bolter
Awesomeness
pi_94037792
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Een simpele dijk? ik denk dat je je toch verkijkt, want het is geen wind-golf maar gewoon een niet te stuiten massa water. Op verscheidene filmpjes is te zien dat deze door het vlakke land raast en niet stopt bij taluds van wegen en dijken/dijkjes aan kanalen. Keihard er overheen dus.
Dit dus. Daarbij waren er hier en daar ook wel tsunami barrires aangelegd. Je moet het niet als een losse golf zien. Als de watermassa wat raakt, stopt het, vult het zich aan en gaat er overheen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_94037805
quote:
In Japan ist es zum Undenkbaren gekommen. Die Kernschmelze im AKW Fukushima hat begonnen. Nach Angaben der japanischen Regierung ist es in zwei Atomreaktoren offenbar zu einer Kernschmelze gekommen. Sie hlt weitere Explosionen fr mglich. Viele Menschen sind bereits atomar verstrahlt. Erste radioaktive Partikel sollen nach Messungen Tokio erreicht haben.

Bei drei Reaktoren des Kernkraftwerks ist die Khlung ausgefallen. Aus einem Gebiet von 20 Kilometern um das Kernkraftwerk wurden inzwischen 200.000 Menschen evakuiert.

Im AKW Fukushima 3 ist nimmt die Hitze stndig zu und die japanische Regierung rechnet mit einer Kernschmelze.

Am AKW Onagawa, in der Provinz Myagi, wurde eine 400 Mal hhere Radioaktivitt gemessen als normal. In dieser Provinz wurden 600 Leichen gefunden. Vermutet werden hier insgesamt 10.000 Tote.

Angereisten auslndischen Hilfskrften droht nun selbst grosse Gefahr. Erste Organisationen rufen ihre Helfer zurck.

Viele Stdte in den vom Tsunami betroffenen Regionen sind vllig vom Erdboden gelscht. Inzwischen wurde die Strke des Erdbebens von 8,8 auf 9,0 korrigiert. Die Zerstrungen erfolgten ber einen 2100 km langen Kstenstreifen.

Die japanische Regierung warnt vor weiteren starken Erdbeben und befrchtet grssere Verstrahlungen
http://www.schweizmagazin(...)-erreicht-Tokio.html
pi_94037811
Lal, ik klik op zo'n filmpje en krijg eerst een reclamefilmpje over de natuurlijk verfrissende en genezende werking van water. :')!
  zondag 13 maart 2011 @ 11:02:45 #279
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_94037841


Ware het niet dat het toch wat laag lijkt voor een muur van water van 6 meter
  zondag 13 maart 2011 @ 11:02:56 #280
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
  zondag 13 maart 2011 @ 11:03:19 #281
34586 kepler
No bounce, no play
pi_94037862
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Simpele dijken houden het tegen, het is niet alsof er een 25 meter hoge tsunami aankwam... 6 meter is helemaal niet zo gek voor een dijk.
Een verhoging van 6 meter (in 1 keer) is toch aardig groot?

TIjdens de watersnood was het 4.5 meter in NL, als je dus nog hogere dijken langs de gehele kust van Japan moet gaan bouwen... Niet te betalen lijkt me :X
The line is a dot to you!
  zondag 13 maart 2011 @ 11:03:45 #282
30646 Type-R
Cowabunga.
pi_94037875
_(ツ)_/
pi_94037878
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:44 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik vind ze anders knap veilig. Ze bouwen er 1 op een breuklijn. Vervolgens komt daar de grootste aardbeving in Japan in de moderne geschiedenis overheen, gevolgd door een enorme tsunami en een ontploffing die een hele reactor bijkans opblaast en nog steeds staat die centrale er met straling binnen de grenzen. Hoe veilig moet je zo'n ding maken :')

Liever een kerncentrale dan tig kolencentrales waardoor we allemaal weer een paar jaar minder oud worden door het stof.
Wordt een beetje moe van het populisme en de angst tegenwoordig. Mensen zijn gewoon niet meer in staat risico's in te schatten. Vliegen is eng, maar je hebt 100x zoveel kans om te komen in het verkeer ofzo. Maar alleen omdat *als* er wat gebeurt het meteen een flinke ramp is, is men er bang voor. Wat dat betreft hadden kerncentrales wellicht gewoon net als kolenmijnen moeten zijn. Elk jaar duizenden doden wereldwijd in die tak van sport, maar omdat het verspreid n geleidelijk gebeurt heeft niemand het er over. Aantal kerncentrale doden per jaar: 0. Tot er eens een ramp gebeurt en er wel wat doden te betreuren zijn en een stukje leefgebied radioactief wordt. Moet je eens kijken wat olieraffinaderijen in 3e wereldlanden aan leefgebied stuk maken. Dat gebied is heel wat groter dan dat stukje Tchernobyl,.

Malloten die bang zijn voor kernenergie 8)7
Je zegt het goed. Nu ook al weer op z'n amerikaanse nieuwssite gister, wordt de veiligheid van kerncentrales weer besproken... Alsof al die rampen in kolenmijnen niets voorstelt.
  zondag 13 maart 2011 @ 11:04:28 #284
17979 MissMSX
Knightmare
pi_94037901
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:03 schreef kepler het volgende:

[..]

Een verhoging van 6 meter (in 1 keer) is toch aardig groot?

TIjdens de watersnood was het 4.5 meter in NL, als je dus nog hogere dijken langs de gehele kust van Japan moet gaan bouwen... Niet te betalen lijkt me :X
Sowieso komen tsunami's daar vaker voor en dan zijn zulke weringen wel afdoende.
Zo'n grote aardbeving als deze, inclusief tsunami valt niet tegen de beveiligen redelijkerwijs.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_94037911
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:00 schreef Co_OL het volgende:
Grote stalen muren van minimaal 10 meter in de grond bouwen en als de nood daar is ze omhoog laten komen om het water tegen te houden :+
Enig idee van de druk van al dat water? Dat houd je niet 1-2-3 ff tegen...
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 11:04:54 #286
8781 crew  Frutsel
pi_94037914
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:02 schreef Darklight het volgende:
Before-After foto's

http://www.abc.net.au/new(...)2011/beforeafter.htm
Ongelofelijk :{
Als je dat allemaal ziet dan zou je haast 10.000 doden laag gaan vinden :{
  zondag 13 maart 2011 @ 11:06:29 #287
17979 MissMSX
Knightmare
pi_94037965
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ongelofelijk :{
Als je dat allemaal ziet dan zou je haast 10.000 doden laag gaan vinden :{
Er wonen miljoenen mensen langs de kust. De tsunami was binnen 25 minuten na de beving bij de kust. Veel mensen hebben niet eens de kans gekregen om weg te komen, Ik vrees dat je best wel eens gelijk kunt hebben :{
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_94038011
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
100% veiligheid bestaat niet in dat soort vraagstukken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 13 maart 2011 @ 11:08:02 #289
154880 Bolter
Awesomeness
pi_94038012
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ongelofelijk :{
Als je dat allemaal ziet dan zou je haast 10.000 doden laag gaan vinden :{
Valt me toch wel alle filmbeelden wel op dat er relatief weinig mensen op die daken stonden. Ok, veel mensen zullen ook op hun werk zijn geweest. Maar hoeveel tijd zat er tussen de waarschuwingen en de tsunami zelf?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 13 maart 2011 @ 11:08:22 #290
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_94038018
Following the earthquake in Japan, this terrified giant panda grabs the leg of a policeman.

  zondag 13 maart 2011 @ 11:08:34 #291
17979 MissMSX
Knightmare
pi_94038023
De foto van die man die een stuk op zee is gevonden, drijvend op wat wrakhout. Hoeveel engeltjes heb je dan wel niet op je schouders? :o
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 11:08:38 #292
8781 crew  Frutsel
pi_94038024
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:08 schreef Bolter het volgende:

[..]

Valt me toch wel alle filmbeelden wel op dat er relatief weinig mensen op die daken stonden. Ok, veel mensen zullen ook op hun werk zijn geweest. Maar hoeveel tijd zat er tussen de waarschuwingen en de tsunami zelf?
half uur op sommige plaatsen
  zondag 13 maart 2011 @ 11:09:18 #293
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_94038038
quote:
Op zondag 13 maart 2011 11:08 schreef Bolter het volgende:

[..]

Valt me toch wel alle filmbeelden wel op dat er relatief weinig mensen op die daken stonden. Ok, veel mensen zullen ook op hun werk zijn geweest. Maar hoeveel tijd zat er tussen de waarschuwingen en de tsunami zelf?
Amper tien minuten tussen aardbeving en tsunami.
  zondag 13 maart 2011 @ 11:09:22 #294
154880 Bolter
Awesomeness
pi_94038039
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

half uur op sommige plaatsen
Stiekem toch best wel weinig. Denk aan verpleeghuizen, kinderopvang, scholen... :{
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 13 maart 2011 @ 11:09:27 #295
285174 Evienne
never odd or even
pi_94038040
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:03 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Je zegt het goed. Nu ook al weer op z'n amerikaanse nieuwssite gister, wordt de veiligheid van kerncentrales weer besproken... Alsof al die rampen in kolenmijnen niets voorstelt.
Nog geen woord gerept over wat het met de natuur doet om uranium te delven. Nu is het nog te overzien, maar als kernenergie de hele Aarde van prik moet gaan voorzien, zal ze snel volkomen vergiftigd zijn. Binnenkort al in de Grand Canyon!
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 11:10:02 #296
8781 crew  Frutsel
pi_94038064
Plus dat het vrij 'common' is... zon waarschuwing.. mensen die het toch niet serieus nemen of nog tien minuten bezig zijn met inpakken etc etc
  zondag 13 maart 2011 @ 11:10:12 #297
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_94038069
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:47 schreef penny-wise het volgende:
Als je nu die beelden allemaal ziet en dito video`s her en der is de omvang van de ramp niet te bevatten. Die video`s kunnen zo van 7 jaar geleden zijn. Ook een dorp met 10000 inwoners die van de kaart is geveegd, niemand weet waar die mensen zijn.
Ik heb dit keer nog geen beelden van lijken gezien in tegenstelling met de eerdere tsunami in Azi
Misschien bewust gedaan?
Ik denk eerder dat de Japanners voldoende tijd hadden om te schuilen. Je ziet ook amper mensen op straat.

Maar het resultaat zal zijn dat ze grote groepen lijken ineens zullen vinden mocht de schuilplaats niet goed genoeg zijn geweest.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 11:10:28 #298
8781 crew  Frutsel
pi_94038075
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Amper tien minuten tussen aardbeving en tsunami.
tien maar? :{ Damn..
  zondag 13 maart 2011 @ 11:11:00 #299
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94038086
Toch kut dat mijn voorspelling over het ontploffen van die kerncentrale waar bleek te zijn... Is 20 km trouwens niet veel te weinig voor radioactief spul?
  zondag 13 maart 2011 @ 11:11:15 #300
154880 Bolter
Awesomeness
pi_94038092
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 11:10 schreef Frutsel het volgende:
Plus dat het vrij 'common' is... zon waarschuwing.. mensen die het toch niet serieus nemen of nog tien minuten bezig zijn met inpakken etc etc
Ik neem aan dat als je in die zone zit waar je die beving hebt gevoeld dat wel het verschil merkt tussen eerdere bevingen en deze..

Maar toch, als je ziet dat er in bepaalde gebieden niets meer staat. Hoeveel mensen zullen we niet gewoon op hun bovendieping bij de TV zijn gaan zitten of zo.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_94038093
minder als een half uur.. wat doe je als het alarm gaat? Ik denk niet dat velen weten waar ze veilig naar toe moeten in die tijd, ook in Japan niet.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 11:11:20 #302
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')