abonnement Unibet Coolblue
pi_94020766
Beste klusser,

ik wil gordijnen ophangen aan mijn gipsplaten plafond, zoals de topictitel reeds deed vermoeden. Ik vraag me echter af of hollewandpluggen sterk genoeg zijn om de kilo's van de gordijnrails of -roedes en uiteraard de gordijnen zelf te dragen. Het gaat namelijk om een afstand van 4 meter. Iemand ervaring hiermee? Misschien eerst een plankje tegen het plafond schroeven om het gewicht beter te verdelen, of is dit overbodig?

Alvast bedankt
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:34:16 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_94021022
Kijken even of je raggelwerk tegenkomt, maakt het wel wat steviger.

Zo niet, een plank zal het gewicht beter verdelen en is dus wel een goed idee. Wel goede hollewand pluggen gebruiken met de juiste schroeven (of bouten)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:35:52 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_94021089
Wij hebben parapluutjes gebruikt, ook wel hollewand-ankers genoemd. Werkt prima en verdeelt de druk ook goed.



De gordijnen en een paar lampen hangen er al 2 jaar aan dus ik maak me er geen zorgen over of het goed gaat ;)

Bovendien kan gipsplaat best wel wat hebben, zeker als je het niet te dicht langs de zijkant van de plaat monteert.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_94021115
Kan je het niet beter aan de bevestiging van je plafond monteren ipv aan gips zelf?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 22:37:18 #5
180174 Diemux
People vs Me
pi_94021163
Tevens, als je katten hebt dan moet het wel sterk zijn, onze kat van 5.6kg heeft al eens een gordijnrails uit het beton getrokken :')
pi_94021581
Kan prima, heb ik ook gedaan. Van die standaard holllewand pluggen, die je in een gat propt en die dan uit elkaar klappen, zijn voldoende.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_94039939
Mag geen problemen opleveren. Maar als je t niet vertrouwd duw je er een paar extra schroeven in. Ik geloof dat die schuif railsen officieel om de 40cm moeten worden bevestigd, maar je kunt gewoon extra klemmetjes kopen en dan doe je ze maar om de 30 cm.. pas de problem
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')