abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:47:06 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93908703
Wat kunnen de lange termijn effecten zijn van de revoluties in het MO?
Wat kunnen achterliggende motieven zijn van wel- of juist niet ingrijpen van de internationale gemeenschap.

Hebben we het over grass-roots volksopstanden?
Zijn ze gestuurd door Amerika? Al Qaida?
Grijpen "we" liever niet in vanwege de olie?
Grijpen "we" liever wel in vanwege de olie?

En natuurlijk de positie van Israël.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:23:02 #2
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93910188
quote:
Wat kunnen de lange termijn effecten zijn van de revoluties in het MO?
Een wisseling van de wacht, meer zie ik er helaas niet in. (dictator weg--->puppet erin)
De regio is té belangrijk om dit zomaar te laten ontwikkelen in iets wat ooit zelf misschien zal willen profiteren van de grondstoffen.

Israël is belangrijk, maar in dit geval is het meer bijzaak.
Er staan nu grotere zaken op de agenda, dit is puur het Westen (VS+EU) tegen het Oosten (China, Rusland etc) Men zal tot het bittere eind blijven strijden om de grootste oliebron op aarde.
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:24:49 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93910280
Dus we moeten de status-quo behouden? Dan moet je oorlog voeren tegen de demonstranten. In Egypte is duidelijk te zien dat ze geen genoegen nemen met alleen maar een ander poppetje.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:31:58 #4
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93910617
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus we moeten de status-quo behouden? Dan moet je oorlog voeren tegen de demonstranten. In Egypte is duidelijk te zien dat ze geen genoegen nemen met alleen maar een ander poppetje.
Ik denk dat je een andere vorm van controle zal krijgen.
De burgers zullen nu meer vrijheid krijgen waardoor ze zich niet meer willen bemoeien met de belangrijke zaken die er toe doen. Op die manier hebben burgers niks te klagen en zullen zich niet bemoeien met "ingewikkelde" politieke onderwerpen. Dit laten ze over aan hun "gekozen" politici, die hun immers hebben verlost van de slechte dictator. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Bread_and_circuses
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:34:50 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93910749
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:31 schreef Muridae het volgende:

[..]

Ik denk dat je een andere vorm van controle zal krijgen.
De burgers zullen nu meer vrijheid krijgen waardoor ze zich niet meer willen bemoeien met de belangrijke zaken die er toe doen. Op die manier hebben burgers niks te klagen en zullen zich niet bemoeien met "ingewikkelde" politieke onderwerpen. Dit laten ze over aan hun "gekozen" politici, die hun immers hebben verlost van de slechte dictator. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Bread_and_circuses
Hetzelfde regime als in het Westen. Dat houd ook niet lang meer stand.

UK Uncut, US Uncut.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:37:51 #6
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93910898
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hetzelfde regime als in het Westen. Dat houd ook niet lang meer stand.

UK Uncut, US Uncut.
Dit zal veranderen wanneer men weer in een groot huis kan wonen en volle boodschappen karretjes kan afrekenen. In ons land hoor je ook weinig kritische geluiden terwijl we beetje bij beetje steeds meer zaken inleveren.
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:39:51 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93910987
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:37 schreef Muridae het volgende:

[..]

Dit zal veranderen wanneer men weer in een groot huis kan wonen en volle boodschappen karretjes kan afrekenen. In ons land hoor je ook weinig kritische geluiden terwijl we beetje bij beetje steeds meer zaken inleveren.
Er zijn heel veel kritische geluiden. Zo erg dat we niet eens een normaal kabinet kunnen vormen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 10 maart 2011 @ 16:58:56 #8
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93911936
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn heel veel kritische geluiden. Zo erg dat we niet eens een normaal kabinet kunnen vormen.
Feit blijft wel dat we wel een "gekozen" kabinet hebben. Dat is ook het argument wat gebruikt wordt wanneer men het niet eens is over de politiek. Immers, de politici zijn door ons gekozen en wij staan dus ook achter hun beslissingen. Het feit dat je nauwelijks referenda ziet is een bewijs dat de huidige vorm van democratie ook niet werkt.

Zie dat maar uit te leggen aan de gewone burger die netjes elke vier jaar gaat stemmen.
Dus zodra men deze burger niet laat verhongeren op straat, kun je er vanuit gaan dat er niks zal veranderen.
  donderdag 10 maart 2011 @ 17:35:05 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93913593
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:58 schreef Muridae het volgende:

Dus zodra men deze burger niet laat verhongeren op straat,
De meeste demonstranten in het MO zien er ook niet verhongerd uit. Omkoop-pogingen in Saudi-Arabië en Jemen hebben niets uitgehaald.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93914697
Goed topic ^O^
Ik ga even nadenken over een reactie, want het is een uitzonderlijk ingewikkelde situatie geworden :P
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93915844
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 16:23 schreef Muridae het volgende:

[..]

Een wisseling van de wacht, meer zie ik er helaas niet in. (dictator weg--->puppet erin)
De regio is té belangrijk om dit zomaar te laten ontwikkelen in iets wat ooit zelf misschien zal willen profiteren van de grondstoffen.
De regio is te belangrijk momenteel om ook maar iets anders te willen.
Het is in het belang van de hele wereld dat er daar stabiele, door het volk gedragen, regeringen komen. Wat er met de olie gebeurt is minder van belang, in dit tempo is dat toch over enkele decennia op. Kan je beter nu zorgen voor stabiliteit dan zo snel mogelijk zoveel mogelijk van een dying resource proberen te claimen.

De vorige oliecrisis uit de jaren 70 leverde ons heel veel terreinwinst op het gebied van energiebesparing op, die kansen liggen hier weer.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_93916057
Zeer uitzonderlijk ingewikkeld... Gaan we van een koude oorlog (sinds 9/11?) richting een harde strijd? Een strijd tussen de diverse wereldeconomiën (daarmee macht) en religie? De voedingsbodems voor tot nu toe elke oorlog? Of is dit volgens jullie overdreven?
En was het wachten op deze revolutie? En Rusland idd? Ook zijn zij de laatste tijd opvallend vaak Europees luchtruim binnen gevlogen zonder hun identiteit bekend te maken. Dit hebben zij voorheen vaker gedaan uit militair machtsvertoon. Laatste tijd zijn zei echter al verschillende keren binnen korte tijd onderschept. Maar denken jullie, gezien de spanningen verspreid over de wereld, dat een met het ander te maken heeft of gaat krijgen?
pi_93916165
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:32 schreef Misstique het volgende:

[..]

De regio is te belangrijk momenteel om ook maar iets anders te willen.
Het is in het belang van de hele wereld dat er daar stabiele, door het volk gedragen, regeringen komen. Wat er met de olie gebeurt is minder van belang, in dit tempo is dat toch over enkele decennia op. Kan je beter nu zorgen voor stabiliteit dan zo snel mogelijk zoveel mogelijk van een dying resource proberen te claimen.

De vorige oliecrisis uit de jaren 70 leverde ons heel veel terreinwinst op het gebied van energiebesparing op, die kansen liggen hier weer.
Dat is ook een goede inderdaad. Maar ligt dit nu niet gecompliceerder gezien de religieuze spanningen die de laatste jaren zo zijn opgelopen? En heeft Al Qaida zich hiermee gemoeid?
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:42:08 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93916212
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:38 schreef Noz het volgende:
Zeer uitzonderlijk ingewikkeld... Gaan we van een koude oorlog (sinds 9/11?) richting een harde strijd? Een strijd tussen de diverse wereldeconomiën (daarmee macht) en religie? De voedingsbodems voor tot nu toe elke oorlog? Of is dit volgens jullie overdreven?
Ik denk dat een vreedzame transitie mogelijk is, maar dat te veel partijen aan hun macht vast zullen willen houden.

Ik denk dat je kan kiezen tussen een Wereld-oorlog of een Wereld-revolutie. Alles hangt aan elkaar. De revoluties in het MO kunnen alleen slagen als de rest van de wereld mee verandert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 10-03-2011 18:50:45 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93916644
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk dat een vreedzame transitie mogelijk is, maar dat te veel partijen aan hun macht vast zullen willen houden.

Ik dank dat je kan kiezen tussen een Wereld-oorlog of een Wereld-revolutie. Alles hangt aan elkaar. De revoluties in het MO kunnen alleen slagen als de rest van de wereld mee verandert.
Denk jij dat de religieuze onvrede en het feit dat veel mensen in het Midden Oosten jaren lang "van de domme" zijn gehouden / extremisme en de onvrede onder de bevolking in de US en EU hier een grote rol in zal hebben?
Die indruk heb ik namelijk. Ik bedoel maar... Het zgn "haat zaaien" door terroristen is ze wel gelukt bij het gros van de bevolking. Aan de andere kant hebben zij veel mensen geronseld om deze machtsstrijd te gaan voeren.
Politici als Pim Fortuyn en Geert wilders zijn opgestaan. Media zijn afgelopen jaren alleen maar bezig geweest met cultuurverschillen en onvrede tussen verschillende religies.
pi_93916856
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:41 schreef Noz het volgende:

[..]

Dat is ook een goede inderdaad. Maar ligt dit nu niet gecompliceerder gezien de religieuze spanningen die de laatste jaren zo zijn opgelopen? En heeft Al Qaida zich hiermee gemoeid?
Er zijn amper religieuze spanningen die niet gemakkelijk weggenomen kunnen worden als je de voedingsbodem wegneemt, dus een democratische regering, goed onderwijs, uitzicht op een toekomst die recht doet aan je opleiding, een baan.

Dat zijn de dingen die ontbreken bij een groot gedeelte van de bevolking in het MO en om de aandacht van de problemen in het eigen land af te leiden wordt het geloof misbruikt om een vijandsbeeld te creeëren van het Westen.

Net zoals het Westen een vijandsbeeld nodig heeft om bijvoorbeeld het militair-industrieel complex te kunnen verantwoorden waar een heel groot gedeelte van de economie op drijft. Na de koude oorlog werden dat al vrij snel de arabieren.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 10 maart 2011 @ 18:57:11 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93916971
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:51 schreef Noz het volgende:

[..]

Denk jij dat de religieuze onvrede en het feit dat veel mensen in het Midden Oosten jaren lang "van de domme" zijn gehouden / extremisme en de onvrede onder de bevolking in de US en EU hier een grote rol in zal hebben?
Egypte bewijst dat religieuze spanningen niet van de bevolking zelf komen, maar gecreëerd zijn. Verdeel en heers-politiek. Het ligt dus niet aan de mensen (daar of hier) zelf of er sektarisch geweld komt.
quote:
Die indruk heb ik namelijk. Ik bedoel maar... Het zgn "haat zaaien" door terroristen is ze wel gelukt bij het gros van de bevolking. Aan de andere kant hebben zij veel mensen geronseld om deze machtsstrijd te gaan voeren.
Politici als Pim Fortuyn en Geert wilders zijn opgestaan. Media zijn afgelopen jaren alleen maar bezig geweest met cultuurverschillen en onvrede tussen verschillende religies.
Precies. Het is propaganda, angst en haat zaaien.

Daarom zeg ik, een vreedzame transitie is mogelijk, maar bepaalde mensen/organisaties zullen er alles aan doen om dat tegen te houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93917368
Zie de speech van Brzezinski een paar maanden terug.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93917665


Discuss. Zie het zelf niet gebeuren, maar dit zou wel een oplossing zijn voor de vele problemen in het MO.
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:10:59 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93917727
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:10 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[ afbeelding ]

Discuss. Zie het zelf niet gebeuren, maar dit zou wel een oplossing zijn voor de vele problemen in het MO.
Nee. Het probleem ligt in supermachten die controle willen hebben en houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93918445
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:10 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[ afbeelding ]

Discuss. Zie het zelf niet gebeuren, maar dit zou wel een oplossing zijn voor de vele problemen in het MO.
Ik zie zo al drie landen zonder of met een minieme kustlijn. Verder zal watertoevoer dan ook voor problemen zorgen, dit is absoluut geen oplossing. De oplossing ligt ook niet in iedereen z'n eigen kleine hoekje te geven en dan te hopen dat het ophoudt. De oplossing ligt in mensen, niet in grenzen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_93919636
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Egypte bewijst dat religieuze spanningen niet van de bevolking zelf komen, maar gecreëerd zijn. Verdeel en heers-politiek. Het ligt dus niet aan de mensen (daar of hier) zelf of er sektarisch geweld komt.

[..]

Precies. Het is propaganda, angst en haat zaaien.

Daarom zeg ik, een vreedzame transitie is mogelijk, maar bepaalde mensen/organisaties zullen er alles aan doen om dat tegen te houden.
Hmm dat is ook wat ik bedoel. De spanningen worden gecreëerd door machtspersonen. En ik ben benieuwd of de situatie niet al te gecompliceerd is om dit vreedzaam op te lossen.
  donderdag 10 maart 2011 @ 19:50:33 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93919972
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:44 schreef Noz het volgende:

[..]

Hmm dat is ook wat ik bedoel. De spanningen worden gecreëerd door machtspersonen. En ik ben benieuwd of de situatie niet al te gecompliceerd is om dit vreedzaam op te lossen.
Nee, dat is het niet. En steeds meer mensen zien dat in. Ze gaan zaken zelf regelen, net als in Egypte.

quote:
http://www.telegraaf.nl/m(...)ren_peseta_in__.html

Ondernemers Spaans vissersdorp grijpen terug op de peseta
Van onze correspondent
BARCELONA - Ruim negen jaar na de invoering van de euro heeft het vissersdorp Mugardos in Noord-Spanje de peseta gereanimeerd. De lokale winkeliersvereniging startte deze opmerkelijke herintroductie van de Spaanse munteenheid om de door de crisis geraakte middenstanders te helpen.

Voorzitter Lupe Pazos spreekt na de eerste actieweek van een bescheiden succes. "Het idee is vrij eenvoudig. We brengen dood gewaand geld tot leven. Ons voornaamste doel is de stagnerende verkopen in de 61 winkels van Mugardos te stimuleren." De actie leverde direct resultaat op. Kassamedewerkers hoorden eindelijk weer eens het vertrouwde gerinkel.

Op 1 januari 2002 werd de euro in Spanje ingevoerd. Een woordvoerder van de Spaanse overheid meldde gisteren dat er nog altijd voor een bedrag van naar schatting 1,7 miljard aan peseta's in het land rondslingeren. "Ik juich deze aanpak van lokale middenstanders toe. Laat anderen dit zien als een voorbeeld van slim ondernemerschap", aldus de zegsvrouw.

In Mugardos profiteert iedereen mee. De 51-jarige Jorge Garcia Rodriguez runt er een klein reisbureau. "Ik heb zaterdag voor het eerst dit jaar eindelijk weer eens een reis verkocht", zegt hij enthousiast. "Het is even wennen om in de oude orde van grootte te rekenen. Een weekendje Parijs kost omgerekend nu al ruim honderdduizend peseta's natuurlijk."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93942903
Ik heb al mn guldens braaf ingeleverd :(
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 03:12:42 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_93943507
Morgen wordt een belangrijke dag,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')