abonnement Unibet Coolblue
pi_93865905
mensen,

Enige tijd ben ik op Fok forum topics aan het volgen die gaan over de aanschaf van witgoed producten ( vooral wasmachines). Het wil zo zijn dat de tijd is aangebroken voor mij om een nieuwe wasmachine aan te schaffen. Na enig onderzoek bij mediamarkt e.d. en het internet ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik een nieuwe wasmachine moet kopen of een goed 2e hands.

Mijn budget is maximaal 400 euro (inclusief verzendkosten en andere kosten).

Nu weet ik dat Miele erom bekend staat goed te zijn en lang meegaat (prijzen vanaf 800. Ik kan op marktplaats vele witgoed boeren vinden die 2ehands miele wasmachines aanbieden voor 150/200 euro inclusief 3 tot 6 maanden garantie.

Verder vind ik ook nieuwe wasmachines voor 300/400 euro van een "minder" merk zoals samsung en vooral Whirlpool.

Wat is beter? een nieuwe wasmachine met 1 of 2 jaar garantie of een 2e hands miele die is nagekeken met beperkte garantie?

What would you do? Een tweedehands wasmachine zou mij ook zomaar 200 euro kunnen uitsparen bijvoorbeeld.

Ik woon alleen dus grote inhoud lijkt mij niet nodig.
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:14:08 #2
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93866458
als ik niet te rijk ben pak ik een 2ehands
  woensdag 9 maart 2011 @ 17:16:37 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93866577
Ik heb gekozen voor een nieuwe. Dan maar een goedkopere. Met tweedehands koop je de ellende van een ander.
The love you take is equal to the love you make.
pi_93866650
Gaat eigenlijk meer om de gedraaide wasbeurten dan om de leeftijd van de machine.
Een machine van twee jaar oud kan zomaar meer gedraaid hebben dan een van 6 jr. oud
Aangezien je er geen kijk op hebt in zulke gevallen zou ik een nieuwe scoren.
Voor 400 is er genoeg te koop....
pi_93867552
Ik stond ook voor de keus van een wasmachine. Heb nu een wirlpool van nog geen 3 jaar oud maar dat was eens en nooit weer.Ga nu een nieuwe duurdere kopen. Maar ik was erg veel heb 2 kleine kinderen.

[ Bericht 12% gewijzigd door MaMaLief op 09-03-2011 18:35:20 ]
  woensdag 9 maart 2011 @ 18:09:35 #6
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93868760
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb gekozen voor een nieuwe. Dan maar een goedkopere. Met tweedehands koop je de ellende van een ander.
nog nooit last van gehad ;) en alles wat ik bezit is soms wel 8e hands :P
pi_93873836
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 18:09 schreef T42 het volgende:

[..]

nog nooit last van gehad ;) en alles wat ik bezit is soms wel 8e hands :P
als je zelf een beetje handig bent kan dat prima ;)
pi_93881317
Tja.. dat is je eigen keuze. Wil je een nieuw ding met een paar jaar garantie, dan is het simpel: gewoon nieuw kopen (duh)

Maar wil je niet teveel uitgeven, dan is een Miele een prima optie. In principe is een miele aardig onverwoestbaar, op koolborstels en een thermostaat na zijn ze bijna onverwoestbaar.

Een beetje handigheid is wel een pluspunt, een kleine reparatie is niet duur en prima waard voor een 2ehands ding, maar als je dat moet laten doen wordt het een ander verhaal (arbeidsloon/voorrijkosten)

Als je op een verdieping woont zonder lift is een Miele minder aan te raden... oerdegelijke lompe bakstenen. (Oude Whirlpool 60kg, Miele 98kg)
pi_93882382
als ik ook ff beetje gebruik mag maken van je topic.

waar op letten bij aanschaf van een 2e hands wasmachine?
*geen geld maar wel wasmachine nodig verhaal* dus tja eigenlijk wil ik voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
owja en ik ben helaas niet handig.
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:28:39 #10
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_93882518
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:26 schreef loecje het volgende:
als ik ook ff beetje gebruik mag maken van je topic.

waar op letten bij aanschaf van een 2e hands wasmachine?
*geen geld maar wel wasmachine nodig verhaal* dus tja eigenlijk wil ik voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
owja en ik ben helaas niet handig.
Wat is je postcode? Hoeveel ¤ wil je uitgeven? Zal ik eens ff kijken op MP voor een goede machine. ;)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:30:02 #11
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_93882620
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:03 schreef jongenjeweettoch het volgende:
mensen,

Enige tijd ben ik op Fok forum topics aan het volgen die gaan over de aanschaf van witgoed producten ( vooral wasmachines). Het wil zo zijn dat de tijd is aangebroken voor mij om een nieuwe wasmachine aan te schaffen. Na enig onderzoek bij mediamarkt e.d. en het internet ben ik nog steeds aan het twijfelen of ik een nieuwe wasmachine moet kopen of een goed 2e hands.

Mijn budget is maximaal 400 euro (inclusief verzendkosten en andere kosten).

Nu weet ik dat Miele erom bekend staat goed te zijn en lang meegaat (prijzen vanaf 800. Ik kan op marktplaats vele witgoed boeren vinden die 2ehands miele wasmachines aanbieden voor 150/200 euro inclusief 3 tot 6 maanden garantie.

Verder vind ik ook nieuwe wasmachines voor 300/400 euro van een "minder" merk zoals samsung en vooral Whirlpool.

Wat is beter? een nieuwe wasmachine met 1 of 2 jaar garantie of een 2e hands miele die is nagekeken met beperkte garantie?

What would you do? Een tweedehands wasmachine zou mij ook zomaar 200 euro kunnen uitsparen bijvoorbeeld.

Ik woon alleen dus grote inhoud lijkt mij niet nodig.
Kijk eens voor een Bosch Classixx 5, prima dingetjes. ;) Voor ¤450 heb je wel een Bosch Classixx 5. :P
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_93882769
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:28 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Wat is je postcode? Hoeveel ¤ wil je uitgeven? Zal ik eens ff kijken op MP voor een goede machine. ;)
Groningen stad. en eigenlijk zo min mogelijk uitgeven maar ik weet niet wat reeel is. ¤400 is in ieder geval echt niet haalbaar voor mij.
ik zal sowieso eerst moeten sparen en een tijdje naar de wasserette gaan. wat ook weer duur is dus sparen weer minder hard gaat

Kringloop is dat ook een goed idee? of moet ik daar heel snel voorbij lopen?
voordeel: wasmachines zijn gecontroleerd, 3 maand garantie, gratis thuis bezorgen. en de meesten onder de 100 euro (1 tot 5jaar oud maar allemaal voor mij niets zeggende merken)
  woensdag 9 maart 2011 @ 22:36:36 #13
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_93883031
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:32 schreef loecje het volgende:

[..]

Groningen stad. en eigenlijk zo min mogelijk uitgeven maar ik weet niet wat reeel is. ¤400 is in ieder geval echt niet haalbaar voor mij.
ik zal sowieso eerst moeten sparen en een tijdje naar de wasserette gaan. wat ook weer duur is dus sparen weer minder hard gaat

Kringloop is dat ook een goed idee? of moet ik daar heel snel voorbij lopen?
voordeel: wasmachines zijn gecontroleerd, 3 maand garantie, gratis thuis bezorgen
Wat is dan je postcode?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_93884180
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:32 schreef loecje het volgende:

[..]

Groningen stad. en eigenlijk zo min mogelijk uitgeven maar ik weet niet wat reeel is. ¤400 is in ieder geval echt niet haalbaar voor mij.
ik zal sowieso eerst moeten sparen en een tijdje naar de wasserette gaan. wat ook weer duur is dus sparen weer minder hard gaat

Kringloop is dat ook een goed idee? of moet ik daar heel snel voorbij lopen?
voordeel: wasmachines zijn gecontroleerd, 3 maand garantie, gratis thuis bezorgen. en de meesten onder de 100 euro (1 tot 5jaar oud maar allemaal voor mij niets zeggende merken)
nja wat kost de wasserette per keer? zou het lonend zijn om bv de goedkoopste die je kan vinden met 3mnd garantie te kopen en als die na 4 maanden t begeeft een andere te halen?
pi_93884876
wasserette is ¤4 a 5 per wasmachine. maar dan moet je er ook bij blijven en al dat gezeur.
1kopen gaat al lastig worden, laat staan elke 4 maand een nieuwe.
pi_93885128
In Groningen zit toch zo'n mannetje met heel veel wasmachines? Alle studenten die ik kende kochten bij hem en dan kwam hij het in zo'n gammel karretje moet een motortje erin brengen met 2 maten van hem. Waren goedkoop, heel goedkoop.

Was een zaak aan de gracht, zou even rondvragen onder de studenten daar.

Heb in mijn studententijd altijd 2e hands wasmachines gehad en nooit gedonder ermee. Gingen prima jaar of 2 a 3 mee (of langer).

Naar garantie heb ik nooit gekeken.
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:39:13 #17
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93886528
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja wat kost de wasserette per keer? zou het lonend zijn om bv de goedkoopste die je kan vinden met 3mnd garantie te kopen en als die na 4 maanden t begeeft een andere te halen?
of hij gaat 10jaar mee

een nieuwe kan na 3 jaar ook stuk gaan (was bij me ouders, de lagers waren na 4 jaar weg en toen is alles stuk gedraait (trommel) en dat was toen geen goedkope
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:39:43 #18
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_93886552
TS: Bosch Classixx 5.
loecje: we zijn bezig om een goede machine te vinden. :P

-Edit- : Kijk gewoon eens rond bij Bosch en Siemens. Siemens is wel vaak goedkoper als Bosch. ;)

[ Bericht 36% gewijzigd door tomaat52 op 09-03-2011 23:46:04 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')