abonnement Unibet Coolblue
pi_93857604
Sinds afgelopen vrijdag zijn wij de eigenaar geworden van ons eerste eigen koopappartement in Utrecht. *O* De overdracht zal op zin vroegst ergens in mei zijn maar de voorpret is al aanwezig!

Aangezien er redelijk wat in gedaan moet worden dacht ik wel dat dit een eigen topic waardig was. ik zal zoveel mogelijk proberen het topic up to date te houden ( daar waar mogelijk met foto's )

In de planning staan:
- volledig vernieuwen badkamer ( Tegels, vloeren, sanitair etc )
- vernieuwen van toilet ( tegels, vloer, pot )
- verwijderen schrootjes plafonds
- verwijderen steenstrips
- verwijderen behang
- aanleggen extra stopcontacten en evt verplaatsen van aanwezige stopcontacten
- stucen van alle wanden en indien nodig plafond
- leggen vloer woonkamer
- leggen vloer entreehal
- schilderen van wanden, deuren, kozijnen
- Vernieuwen van keuken. ( kastjes, werkbladen, apparatuur, vloeren en wanden)

Op dit moment aan het onderzoeken of wij van de VvE toestemming krijgen om Easy Vent aan te brengen. Het lijkt ons de ideale oplossing om je huis goed te ventileren. Nadeel is dat er door de gevel geboord moet worden.

http://www.spirair.nl/downloads/easy-vent/brochure_easy-vent.pdf

Kortom genoeg te doen, genoeg beslissingen te maken en genoeg zaken waarvoor ik jullie hulp waarschijnlijk wel kan gebruiken ;)

Maar eerst maar eens even zorgen dat de financiele kant etc geregeld wordt voordat we met gereedschap in de weer moeten.

Trouwens over gereedschap gesproken Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic!

edit ook nog even een plattegrond toegevoegd hoe het ongeveer gaat worden. Meer een idee van de ruimtes te krijgen



[ Bericht 7% gewijzigd door RoaRRR op 09-03-2011 13:44:27 ]
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_93857636
Leuk projectje :7

succes!!
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_93893214
Jij gaat even bezig zijn :) Leuk!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_93894289
huh mijn post is weg :D dan maar opnieuw

Gelukkig hebben we wat vrienden en handige klus-ooms kunnen strikken dus hoeven we niet alles zelf te doen. Oom van mijn vriendin is stukadoor dus dat is wel mooi meegenomen.

Veel vrienden hebben last van opgekropte agressie zo te horen want iedereen wil komen slopen |:(
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  dinsdag 15 maart 2011 @ 18:23:54 #5
339088 iOPPi
creatie & inspiratie
pi_94152123
Altijd leuk, een nieuw huis verbouwen en inrichten!

Heb zelf ruime ervaring met verbouwen, verhuizen en inrichten en ben prof. styliste, dus als je vragen hebt of tips wilt hoor ik het wel!

Veel plezier en succes!

Natasha
pi_94195070
Bedankt voor het aanbod!

Maandag officieel getekend en als de bank een beetje meewerkt kunnen we er misschien wel eerder in dan gepland.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_94292714
gefeliciteerd! heb je ook foto's? ik ben dol op foto's :9 haha
~ Bonito La Risa ~
pi_94296202
Neen nog geen foto's iig niet digitaal op dit moment, zal kijken of ik de brochure kan scannen ;)
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_94379190
Om goed te klussen is er ook gereedschap nodig.

Een breekijzer van Stanley om de schroten mee te verwijderen *O*



Daarnaast een grotere aanwinst, een accu-schroefmachine.

De keuze is gevallen op een Metabo BS 14,4 Li set met 2 accu's.

Denk dat we hier veel plezier van gaan hebben :Y



foto natuurlijk geleend via google ;)
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  Moderator zondag 20 maart 2011 @ 17:55:14 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_94383277
Goed gereedschap is het halve werk !

Waarom is jou keuze gevallen op deze Metabo ? Ik vind die machines zelf altijd een beetje lomp en zwaar aanvoelen.
pi_94409741
Ik vond deze fijner in de hand liggen dan een DeWalt. En ook lichter dan een DeWalt.

Daarbij was deze toch wat voordeliger dan een Bosch of een DeWalt.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_95332064
De verzekering laat op zich wachten :(

Maar goed aangezien de koop toch wel doorgaat lopen we alvast vooruit en konden we de volgende aanbieding niet laten staan:



Een smeg fornuis + RVS achterwand + afzuigkap.

Alleen jammer dat ik dit nu allemaal ook nog moet verhuizen
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_95332223
Oh en foto's via Funda.

Let niet op de afschuwelijke inrichting.

















Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_95349723
stiekem vind ik de inrichting helemaal niet zo lelijk :@ op een paar dingen na dan he. (o.a. bank, badkamer haha)
maar ziet er lekker ruimtelijk uit zeg! mooi uitzicht ook ^O^
~ Bonito La Risa ~
pi_95664976
Thnx! Uiterlijk 6 mei krijgen we de sleutel en kan het klussen beginnen *O*

Ik zit weer met een vraag en om alles maar centraal te houden gooi ik ze hier naar neer.

- Ik lees hier en daar dat er direct gestuct kan worden op glasvezelbehang? Heeft iemand hier ervaring mee want dat zou een hoop werk schelen :Y
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  maandag 18 april 2011 @ 13:53:47 #16
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95665356
Leuk appartement! 6 mei schiet al lekker op.
Heb je behalve gereedschap en het Smeg fornuis (mooi!) met toebehoren al meer ingekocht?

Sorry ik heb geen ervaring met stucen over glasvezelbehang. Misschien toch even een losse vragen stellen in het forum? Daar krijg je waarschijnlijk meer reacties op.
pi_95666332
De tegels worden deze week, indien nodig, besteld. De tegels die wij willen hebben ze gelukkig op ruim op voorraad maar wil toch het zekere voor het onzekere nemen.

Verder weten we pas sinds vrijdag dat het uiterlijk 6 mei gaat worden dus deze week zal er veel besteld/ aangekocht gaan worden. Meeste hebben we wel al uitgezocht dus dat proces hebben we (gelukkig ) achter de rug. Tis een kwestie van alle winkels bezoeken en doorgeven wat we willen hebben.

Een groot deel van de "bouwmaterialen" zullen pas gekocht kunnen worden als we weten welke verassingen we tegenkomen met het slopen
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  maandag 18 april 2011 @ 17:54:26 #18
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95675913
Wel erg prettig dat je de 'gang' langs de winkels al hebt gehad om alles uit te zoeken.
Leuk om te doen nieuwe dingen uitzoeken maar ik heb me er erg in vergist hoeveel tijd daarin gaat zitten.

Ik hoop voor je dat je geen al te grote verrassingen tegenkomt bij het slopen!
  maandag 18 april 2011 @ 19:14:51 #19
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_95679839
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2011 09:11 schreef RoaRRR het volgende:
Oh en foto's via Funda.

Let niet op de afschuwelijke inrichting.

jij mag het afschuwelijk vinden, maar ik zie daar toch een aantal design stoelen en bank (onder een gedateerd kleed) staan (maar hoofdzakelijk jaren 70 stijl)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_96000554
weer een update:

Na nog meer winkelen zijn en keuzes maken hebben we nu de meeste beslissingen echt genomen.Dat moet ook wel want as maandag ( 2 mei :Y ) krijgen we de sleutel al een gaat de sloop beginnen.

Zal zorgen dat de camera meegaat en er hier wat foto;s verschijnen
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_96001650
quote:
- Ik lees hier en daar dat er direct gestuct kan worden op glasvezelbehang?
Uit mijn schildersberoep zeg ik:

Behang en glasvezelbehang worden meestal met een waterbasislijm verlijmt.
Stuc is ook op waterbasis.
Er bestaat een kans dat de lijm/behang los komt, maar of de mogelijke kans opweegt tegen de moeite van het erafhalen?

Succes!
pi_96002490
*O* bijna 2 mei!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator dinsdag 26 april 2011 @ 19:16:18 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:01:11 #25
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_96009710
Mij lijkt glasvezelbehang er met geen mogelijkheid af te halen. Erover stuccen zou gewoo moeten lukken. Succes met klussen en op naar de sleuteloverdracht!
@Hieronder: let me rephrase that: ik zou er niet aan beginnen om glasvezelbehang los te krijgen. Ik heb dat ooit eens geprobeerd en ongeveer de helft van het stucwerk kwam mee.

Glasweefsel wordt soms idd gebruikt om scheuren te verbergen, maar vergeet niet dat het een ultrasterke laag vormt over het oude stucwerk (het is niet voor niets dat de scheuren niet terugkomen). Erover stuccen zou dus betekenen dat die scheuren niet per se hoeven terug te komen. Grote zettingsvoegen ed daarbuiten gelaten natuurlijk.

Het is me hier trouwens niet duidelijk of het over glasvezelbehang met structuur is of glasvliesbehang zonder structuur. Het eerste verwijderen kan misschien wel nog lukken.

[ Bericht 37% gewijzigd door MMach op 27-04-2011 10:41:27 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')