abonnement Unibet Coolblue
pi_93808970
Wat is het verschil tussen Coca Cola Zero en Coca Cola Light?
Het is beide toch met zoetstoffen gezoet i.p.v. suiker?
Wat is dan het "grote" verschil?

:)

PS. Ik drink het beide niet, maar vroeg het me gewoon af :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:45:10 #2
167923 appelsjap
All the above
pi_93808978
de smaak
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_93809031
Ik heb gelezen op de site van coca cola dat in de zero iets meer aspartaam zit (vervanger van suiker,, dat is een soort zoetstof, zodat ze er op kunnen zetten geen suiker toegevoegd).
En wat meer aroma, voor de rest niets meer of minder.
Behalve de omzet neem ik aan.
pi_93809033
De reclames.
Zero is gericht op mannen, met een commercial waarbij ze door de stad lopen om te laten zien dat Zero tof is.
Light is gericht op vrouwen, met de sexy glazenwassert.
pi_93809069
coca cola light: voor vrouwen
coca cola zero: voor mannen, om light te promoten omdat ze het anders niet zouden drinken

:')
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:49:31 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_93809106
Light is voor mietjes, Zero is voor stoere Rambo's met een blondine aan elke vinger.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:49:42 #7
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_93809110
Ik drink als man gewoon light, coca cola light break of niet....
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_93809149
Okay, dus in Zero zit nóg meer zoetstof dan in Light en in Zero iets meer aroma.

Wat voor smaakverschil zit er dan precies in? Is dat woordelijk uit te leggen of valt zoiets alleen te proeven?
pi_93809160
Van Zero raak ik aan de schijterij. Dat is echt troep.
History became legend, legend became myth.
pi_93809208
Het is allebei smerig.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_93809225
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:51 schreef valek het volgende:
Van Zero raak ik aan de schijterij. Dat is echt troep.
Die aspartaam lijkt me inderdaad niet echt gezond...
pi_93809443
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:53 schreef Yoewie het volgende:

[..]

Die aspartaam lijkt me inderdaad niet echt gezond...
Ja, en dat terwijl er een zoveel betere natuurlijke zoetstof beschikbaar is.
Maar de aspartaam industrie zal die opkomst zoveel mogelijk dwarsbomen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:04:46 #13
167923 appelsjap
All the above
pi_93809561
Light: goor
Zero: goor
Coca Cola Cherry O+
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_93809601
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:01 schreef gamezz het volgende:

[..]

Ja, en dat terwijl er een zoveel betere natuurlijke zoetstof beschikbaar is.
Maar de aspartaam industrie zal die opkomst zoveel mogelijk dwarsbomen.
Aspartaam is in beperkte mate niet bewezen ongezond hoor.
Circuleren een hoop fabeltjes.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_93809717
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:06 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Aspartaam is in beperkte mate niet bewezen ongezond hoor.
Circuleren een hoop fabeltjes.
quote:
Aspartaam zou mogelijk kankerverwekkend kunnen zijn. Verschillende studies proberen dit aan te tonen maar de conclusie is nog niet definitief. Daarbij wordt ook als argument aangevoerd dat Europa nauwelijks eigen studies heeft gedaan naar aspartaam en dat zij voornamelijk de Amerikaanse goedkeuring voor consumptie van aspartaam heeft overgenomen.
Er is een groot aantal bijwerkingen van aspartaam door consumenten gemeld bij de FDA, zoals o.a. hoofdpijn en migraine, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, misselijkheid en vele andere[9] (dit kan te wijten zijn aan de grote persaandacht met betrekking tot mogelijke gevaren van aspartaam).
In aspartaam zitten de aminozuren fenylalanine en asparaginezuur in geïsoleerde vorm. Alhoewel dit beide essentiële aminozuren zijn en in normaal voedsel gebonden zijn aan eiwitten, zijn er vragen over de risico's van inname van geïsoleerde aminozuren[10].
Uit aspartaam kan methanol gevormd worden.
Het product leidt niet tot gewenst gewichtsverlies, er zijn sterke indicaties dat het gewicht toeneemt[11].
Er is een toename van diverse kankersoorten in ratten bij inname van aspartaam[12][13][14].

WIKI
En dan nog, waarom zo'n risico nemen met die chemische troep als er een 100% natuurlijk product beschikbaar is?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:13:01 #16
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93809774
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:10 schreef gamezz het volgende:

[..]

[..]

En dan nog, waarom zo'n risico nemen met die chemische troep als er een 100% natuurlijk product beschikbaar is?
De natuur is een en al chemie. Je argument klopt niet.
pi_93809793
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:13 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

De natuur is een en al chemie. Je argument klopt niet.
Je snapt dat ik gesynthetiseerd bedoel.
pi_93809874
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:10 schreef gamezz het volgende:

[..]

[..]

En dan nog, waarom zo'n risico nemen met die chemische troep als er een 100% natuurlijk product beschikbaar is?
Dat is een oud onderzoek. Het is tussen 2006 en heden vrijwel constant getest geweest (blind en dubbelblind alsmede op proefdieren) en er is nooit iets concreets uit die onderzoeken gekomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:19:39 #19
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_93809964
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:16 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat is een oud onderzoek. Het is tussen 2006 en heden vrijwel constant getest geweest (blind en dubbelblind alsmede op proefdieren) en er is nooit iets concreets uit die onderzoeken gekomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, als ik die spoiler zo lees waren er wel degelijk concrete resultaten die wijzen op een verhoogd risico op tumoren.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:19:54 #20
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93809973
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:13 schreef gamezz het volgende:

[..]

Je snapt dat ik gesynthetiseerd bedoel.
/care

synthese of niet is geen criterium voor hoe gezond iets is, zelfde gaat op voor 'natuurlijke' producten.
pi_93810042
Puur marketing-technisch. Er is geen verschil
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_93810069
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:19 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, als ik die spoiler zo lees waren er wel degelijk concrete resultaten die wijzen op een verhoogd risico op tumoren.
Dit.

En
quote:
Hoewel er dus kennelijk geen sprake is van paniek blijft de conclusie hier ietwat onbevredigend. Aangezien er geen enkel bewijs is voor zoetstoffen bij gewichtsregulering blijven we van standpunt dat, tenzij je het echt lekker vindt, het maar gewoon moet laten staan. Verder zijn we zeer benieuwd naar de reactie van andere wetenschappers op deze bevindingen.
Nog steeds een twijfelgeval dus.
pi_93810084
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:19 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, als ik die spoiler zo lees waren er wel degelijk concrete resultaten die wijzen op een verhoogd risico op tumoren.
Nee de tumoren waren voor bepaalde complotdenkers reden aspartaam in diskrediet te brengen en hebben daarom extra onderzoek geëist bij de FDA. In de spoiler staat uitgelegd wat de reden was voor die extra tumoren (dus niet de aspartaam).
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:26:31 #24
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_93810201
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:06 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Aspartaam is in beperkte mate niet bewezen ongezond hoor.
Circuleren een hoop fabeltjes.
Het is dankzij al die complotdenkers zo'n beetje de meeste onderzochte stof ter wereld.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:27:13 #25
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_93810222
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nee de tumoren waren voor bepaalde complotdenkers reden aspartaam in diskrediet te brengen en hebben daarom extra onderzoek geëist bij de FDA. In de spoiler staat uitgelegd wat de reden was voor die extra tumoren (dus niet de aspartaam).
De reden was dat er meer ontstekingen in de longen waren, wat weer veroorzaakt werd door de oudere leeftijd van de ratten t.o.v. andere onderzoeken waarbij met ratten gewerkt werd.
Maar dat verklaart nog niet waarom de aspartaam-groep significant meer tumoren ontwikkelde dan de controlegroep. Beide groepen hadden immers die extra ontstekingen, maar toch had de aspartaam-groep meer tumoren.

Mij interesseert het trouwens niet zoveel hoor. Ik rook en drink en dat zijn nog altijd veel grotere risicofactoren dan aspartaam. Je kan tegenwoordig van alles kanker krijgen, maar de verhoogde risico's zijn zo klein dat ik het allemaal met een flinke korrel zout neem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')