abonnement Unibet Coolblue
pi_97398898
Sorry ik woon niet in Drenthe :s)
Maar als je niemand kunt vinden dan zijn er ook best goede basisboeken over naaitechnieken, stofkeuze etc. En op internet zijn er op naaisites en naaiblogs ook heel veel tutorials te vinden. Daarmee kun je best een eind komen. Als je van alles eerst een testversie maakt van goedkope stof dan ben je ook niet te veel geld kwijt aan mislukte projecten.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:12:12 #227
306225 Miendientje
Volgende..
pi_97475085
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:25 schreef DutchErrorist het volgende:
Woon er iemand hier ook in Drenthe die mij de beginselen van naaien kan/wil leren? :@

Ik woon in Groningen en heb een textielcafé in een buurtcafé waar je gratis langs kan komen.
pi_97475905
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:12 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ik woon in Groningen en heb een textielcafé in een buurtcafé waar je gratis langs kan komen.
En kan jij mij eventueel ook tegen een vergoeding leren naaien?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 29 mei 2011 @ 23:44:10 #229
306225 Miendientje
Volgende..
pi_97480071
Ik ben geen naaijuf oid. Ik heb het mijzelf aangeleerd en verder alleen nog wat les gehad. Het idee is dat je elkaar een beetje helpt en de basis dingetjes kan ik wel. Het is een beetje ontstaan uit dat ik het leuker vind om samen met andere mensen iets te maken dan helemaal alleen thuis. Ik heb er 2 naaimachines staan maar je kunt ook je eigen mee nemen. Verder zijn er ook materialen om mee te werken en een paar bakken met stofjes die je gratis kunt gebruiken. Het is elke donderdag van 19.30 tot 21.30 uur in het buurtcafe van Christelijk Centrum Groningen aan de Johan de wittstraat 1, vlak bij het Noorderstation. Je hoeft je niet van te voren op te geven, je kunt gewoon langs komen.

http://ccg.nu/nl/ccg-buurtcafe (in mei was het een paar keer gesloten, maar in juni is het weer gewoon open, alleen de donderdag voor pinksteren is er waarschijnlijk geen tectielcafé)
  maandag 30 mei 2011 @ 00:30:22 #230
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_97481852
Wat leuk! Jammer dat ik 200km verderop woon :').
pi_97566927
Hoi hoi,

Mag ik jullie om hulp vragen? Ik wil mijn zusje voor haar verjaardag graag een goed gevulde naaidoos/box/tas cadeau doen. Ze krijgt ook een naaimachine. E.e.a. moet dus geschikt zijn voor gebruik bij een naaimachine.

Wat heb je zoal nodig als je met een naaimachine aan de slag gaat? Ik heb er nul verstand van en wil haar liever niet iets geven waar ze niets aan heeft. Het mag best iets kosten (tot Eur 75,-)!

Beter nog: weet iemand of er ergens een naaibox, compleet gevuld, te koop is? Ik heb de hele avond gegoogled, maar behalve een prul bij Wehkamp geen succes gehad.

Alvast enorm bedankt voor (hopelijk) jullie tips en reacties.
pi_97567604
Ik noem wat dingen, de rest moet maar aanvullen:

- Goede schaar om stof mee te knippen
- Klein schaartje met puntje voor het priegelwerk
- Krijt om patronen over te tekenen
- Extra spoeltjes (als die niet bij de naaimachine zitten) wel op letten dat ze in haar machine te gebruiken zijn.
- Meetlint
- Tornmesje
- Set met verschillende kleuren garen
- Patroonpapier (al past zo'n rol niet in de meeste dozen)
- Leuk naaitijdschrift met patronen, bijvoorbeeld Burda of de Knip
- Klitteband
- Elastiek in verschillende breedtes
- Drukknoopjes
- Spelden, eventueel met speldenkussen maar eigenlijk is dat leuker om zelf te maken.

Vaak kun je ook wel basissetjes met spulletjes kopen, maar ik gebruik daar persoonlijk de helft niet van. Bassetjes met garen vind ik persoonlijk wel handig.
pi_97571621
quote:
11s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:04 schreef Ashie het volgende:

Wat heb je zoal nodig als je met een naaimachine aan de slag gaat? Ik heb er nul verstand van en wil haar liever niet iets geven waar ze niets aan heeft. Het mag best iets kosten (tot Eur 75,-)!

Beter nog: weet iemand of er ergens een naaibox, compleet gevuld, te koop is? Ik heb de hele avond gegoogled, maar behalve een prul bij Wehkamp geen succes gehad.

Compleet gevuld krijg je ze denk ik niet. Iedereen wil er toch weer iets anders in. Wat ik onmisbaar vind:

- schaar om stof te knippen
- schaar om papier te knippen
(van deze site mocht je je afvragen waarom TWEE scharen: "Knip met een stofschaar nooit papier, dit heeft tot gevolg dat uw schaar bot wordt. Een botte schaar knipt wel in papier maar niet in stoffen."
- tornmesje
- wit en zwart garen. Andere kleuren moet je toch met een stukje stof zelf gaan halen, om de goeie kleur te vinden.
- kopspelden
- patroonpapier
- naalden-met-oog om op de hand te naaien
- een setje extra naaimachinenaalden van verschillende diktes
- kleermakerskrijt
- meetlint
- potlood
- een paar extra spoeltjes voor de naaimachine. En inderdaad: even navragen welke in de machine moeten

Zonder het bovenstaande zou ik me gehandicapt voelen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:14:47 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_97571656
Lijstje is zeker al aardig compleet :)

Wat ook nog handig is, is een potlood en een pen, om patronen te tekenen of even snel een aantekening te maken.

Rijggaren is ook essentieel (kost bijna niks bij de Hema ofzo): als beginnende naaister maak je daar veel gebruik van, omdat in één keer stikken moeilijk is :)

Xx!

ps. En wat een supertof cadeau :D Kijk eens op Naaimanden!, daar staat ook een mooie semi-gevulde naaimand in :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_97574935
* Goeie stofschaar en een papierschaar daar kan ik me helemaal in vinden!
* Kleermakerskrijt is ook te krijgen in een soort vulpotlood, met verschillende kleuren, ik vind het wel handig!

* Tornmesje
* Kopspelden met een glazen kopje, want die smelten niet als je erover heen strijkt... (hebben ze bv bij hema)
* Rijggaren
* naalden voor met de hand en naaimachinenaalden
* meetlint
* patroonpapier

Ik zou niet teveel elastiek en zulk soort spul doen, want je komt er gaandeweg achter wat je nodig hebt. Je kan het beter dan kopen naar mijn idee...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:01:21 #236
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_97575136
Wat Nijna zegt :Y
Die krijtjes voor het vulpotlood moet je wel voorzichtig mee zijn trouwens .. als je het doosje laat vallen heb je een hoop kruimeltjes ;) (maar handig zijn ze wel :Y )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Milf woensdag 1 juni 2011 @ 11:14:14 #237
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97575531
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:01 schreef E.T. het volgende:
Wat Nijna zegt :Y
Die krijtjes voor het vulpotlood moet je wel voorzichtig mee zijn trouwens .. als je het doosje laat vallen heb je een hoop kruimeltjes ;) (maar handig zijn ze wel :Y )
Ik heb ook zo'n setje. Alleen gaat elke keer dat potlood weer de pen in wanneer ik teken. Iemand een idee dat tegen te gaan?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:01:53 #238
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_97577136
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:14 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n setje. Alleen gaat elke keer dat potlood weer de pen in wanneer ik teken. Iemand een idee dat tegen te gaan?
Misschien klemt ie niet hard genoeg? Het klemsysteem bij de punt is wel iebelig ..
Bij mij is het juist andersom.. Ding een keer laten vallen en nu zit er een stukje 'vulling' los in waardoor lange vullingen niet helemaal naar binnen kunnen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_97578371
Je kunt ook eens kijken wat voor naaivoetjes er bij de machine geleverd worden. Voetjes die eventueel handig zijn om bij te kopen zijn: een ritsvoetje, een blinderitsvoetje en een knoopsgatenvoetje.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_97692269
Ik heb gisteren even een make up tasje voor mn schoonzusje in elkaar gezet. Ik vond het lint in mn oma's naaidoos en vond het echt iets voor haar :s) Deze tutorial gebruikt: http://www.noodle-head.com/2010/04/gathered-clutch-tutorial.html



Kleuren zijn wel feller in het echt. Ik snapte trouwens dit stukje niet helemaal van de tutorial;
quote:


Place the exterior pieces RIGHT sides together and the lining pieces RIGHT sides together. Push the zipper end tabs in towards the lining, hopefully this side view pic makes sense
Hierdoor heb ik dus die tabjes niet zo mooi gekregen als zij...



Weten jullie hoe je dan precies moet naaien aan het einde om het zo te krijgen?....
pi_97692520
Oh, volgens mij snap ik hem al :D Je moet die tabjes helemaal niet meenaaien, maar er langsaf :)
pi_97694877
Poging 2:



Al beter, maar nog niet helemaal perfect. Volgens mij maak ik die tabjes te lang, want ik MOET ze wel meenemen :{ Of juist niet lang genoeg, als ik ze niet kan omvouwen...
pi_97732461
4 op een rij :D

Maar de laatste, uiteindelijke poging 3 (moet ook wel, want mn stof is op :') ). Tabjes korter gemaakt en een stukje van de rits afgeknipt en dat deed het hem *O*





En met inhoud, een opklapborsteltje, een haarlakbusje en een deo busje :)
pi_97739419
Hoi! Mag ik jullie mening / advies horen?

Vorig jaar ben ik getrouwd en mijn trouwjurk was/is erg tof :)
Hij bestaat uit een top en een rok. De rok bestaat uit meerdere lagen, waarvan één laag een dikkere is en de rest thule en dat soort ongein.

Nu ga ik natuurlijk niet meer zomaar in m'n trouwjurk lopen, máár ik vraag me af of er iets in de richting van een feestelijk zomersetje van te maken is, formaat 'cocktail' zeg maar.

Dat kán en wil ik niet zelf doen, en zal dan ook wel naar een naaiatelier gaan ofzo, maar wilde even weten of jullie een idee hadden of dit te doen zou zijn met mijn trouwjurk!

Foto's:

trouwen3.jpg

trouwen1.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 05-06-2011 18:07:35 ]
Ja doei.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:06:53 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_97745984
Vind je dat niet ontzettend jammer? :o

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_97746007
Nee :) anders had ik 't ook niet bedacht :P
Ja doei.
pi_97749745
Het is wel een erg mooie jurk, ik zou het ook niet zomaar aandurven om iemand de schaar erin te laten zetten!
Ik denk opzich wel dat er mogelijkheden zijn, aangezien het een lange rok is en cocktail setjes een stuk korter zijn. Er is dus stof genoeg om mee te werken. Waar je denk ik goed op moet letten is of je het bruidsjurk-gevoel eruit kunt halen. Dat zou door de kleuren en stofsoort misschien wel eens lastig kunnen zijn.
Als je de jurk echt gaat laten vermaken, laat je dan ook hier het eindresultaat zien? Ik ben wel erg nieuwsgierig!

En Inu, leuk vrolijk tasje! Die laatste versie ziet er heel netjes uit :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_97753349
motorbloempje, kijk eens bij Dorien David op der website. Die maakt jurken met veel tule, misschien zit daar iets tussen?

Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken of je de jurk kunt laten verven en dan in dezelfde stof als de top een overrok kan maken, waardoor je een soort jaren 50 jurk krijgt zoals dit?

pi_97775589
Hi Motorbloempje, mooie trouwjurk hoor! Zo te zien genoeg stof om veranderingen te realiseren.
Tulerok inkorten tot gewenste lengte (net boven de knie is lekker pittig), draperietjes van de bovenrok lostornen en rok inkorten tot gewenste lengte. De halslijn (wit) lostornen en een nieuwe
halslijn maken (precies naknippen van de afgekomen halslijn)van de vrijgekomen (beige/taupekleurige) stof.
Daarop een klein bolerootje (zoals nu overal te koop in tricot) ook van die taupekleurige stof.
Rugpand bolerootje kan als er stof te weinig is kan eventueel van witte stof. Van de tule die van de onderrok afkomt zou je nog roezels rond of op het bolerootje kunnen zetten of 1 grote bloem
maken voor op het voorpandje of voor op de taille/heup of een soort zwierige sjaal/stola als het
een soepele, zachte, niet prikkende tule is.

Als je stof gaat lostornen kunnen er beschadigingen ontstaan aan de stof. Deze stof ziet er uit
als zijde-achtig materiaal en ongeacht of dit echte zijde of een kunststof is, het losmaken van
de oorspronkelijke stiksels moet met zeer grote voorzichtigheid gebeuren anders heb je straks
alles losgetornd en moet je de gaatjes/beschadigingen van de stof gaan maskeren of wegwerken
en dat valt niet mee.
Sukses met het verzamelen van ideetjes,

Omynico
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:15:32 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_97978493
Hallo!

Mijn baby-nichtje's broekje is bijna af, maar er moet knoopsgatenelastiek in... Hoe doe ik dat?

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')