abonnement Unibet Coolblue
pi_93698545


Een topic voor alles wat met de KMA te maken heeft;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Militaire_Academie
pi_93698737
:')
pi_93698769
ik herhaal de vraag maar eens, vergeef mijn naam voor diegene die het ongepast vinden..

Hallo iik had een vraag,

Ik wilde vorig jaar (of dit jaar ) de naar de KMA gaan en de opleiding doen voor officier pantserinfanterie of cavalerie, uiteindelijk is dit niet doorgegaan vanwege de financiele problemen bij defensie en heb ik besloten toch maar voor een normale WO opleiding te gaan.

Wat ik alleen niet snap is dat er bij de eisen onder anderen staan voor een WO opleiding ;

' Een propedeuse van een voor de Militaire Academie relevante hbo/wo-opleiding (met minimaal 80 studie-uren wiskunde) '

Waarom is dit? Word er dusdanig veel wiskunde gebruikt voor een van de opleidingen? want ik had niet gedacht dat er een bepaalde wiskundige kennis voor nodig zou zijn.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:09:17 #4
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_93698857
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:07 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
ik herhaal de vraag maar eens, vergeef mijn naam voor diegene die het ongepast vinden..

Hallo iik had een vraag,

Ik wilde vorig jaar (of dit jaar ) de naar de KMA gaan en de opleiding doen voor officier pantserinfanterie of cavalerie, uiteindelijk is dit niet doorgegaan vanwege de financiele problemen bij defensie en heb ik besloten toch maar voor een normale WO opleiding te gaan.

Wat ik alleen niet snap is dat er bij de eisen onder anderen staan voor een WO opleiding ;

' Een propedeuse van een voor de Militaire Academie relevante hbo/wo-opleiding (met minimaal 80 studie-uren wiskunde) '

Waarom is dit? Word er dusdanig veel wiskunde gebruikt voor een van de opleidingen? want ik had niet gedacht dat er een bepaalde wiskundige kennis voor nodig zou zijn.
80 uur, dat is net 3 studiepunten. Dat is nou niet echt veel te noemen 8)7
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_93698952
Wiskunde is altijd een pré bij Defensie, omdat je voor veel onderdelen wiskunde moet toepassen, daarnaast is ruimtelijk inzicht wel belangrijk en al helemaal als je Officier wilt worden.
pi_93699276
Op de site staat sinds vorige week dat de KMA weer officieren zoekt in bepaalde richtingen! Maargoed, had een kort belletje gepleegd en bleek dat het alleen om de 4jarige variant gaat, en niet de korte helaas helaas.
pi_93699510
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:17 schreef TMartina het volgende:
Op de site staat sinds vorige week dat de KMA weer officieren zoekt in bepaalde richtingen! Maargoed, had een kort belletje gepleegd en bleek dat het alleen om de 4jarige variant gaat, en niet de korte helaas helaas.
Oh,serieus? weet je toevallig in welke richtingen? laatste keer dat ik belde zei dat ze geen lange versie meer deden dit jaar.
pi_93699679
Ik had gisteren gebeld! Toen vroeg ik naar Militaire administratie, en dat was alleen lang model. Ik weet niet van de andere richtingen.

edit:
bel 0800-0124
edit:
Ik denk dat je eerst de Nederlander moet vrijlaten wil je uberhaubt gaan praten:P
  zaterdag 5 maart 2011 @ 21:38:41 #10
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_93702993
quote:
Ben jij de leider die we zoeken? En heb je een vwo-diploma? Dan hebben we goed nieuws, want er zijn weer vacatures voor verschillende officiersfuncties. Wacht niet te lang, het aantal beschikbare functies is beperkt.

Word je aangenomen, dan doe je vanaf augustus 2011 de vierjarige opleiding aan de Koninklijke Militaire Academie (KMA) in Breda. Hier leiden we onze officieren op voor hun zware en verantwoordelijke taak binnen de landmacht. Als officier ben je een manager uit het hogere, leidinggevende kader binnen de landmacht en heb je een zeer belangrijke taak. Je geeft namelijk leiding aan een groep militairen, voor wie je onder alle mogelijke omstandigheden verantwoordelijk bent.

Opleiding
De KMA verzorgt verschillende soorten officiersopleidingen. Voor welke officiersopleiding jij in aanmerking komt is afhankelijk van je vooropleiding, je aanstellingsduur en de richting van de baan die je wilt. De opleiding tot officier is een combinatie van militaire training, studie, sport en persoons- en groepsvorming. Meer informatie over het werken als officier bij de landmacht vind je hier.
Bron: werkenbijdelandmacht.nl
pi_93705598
quote:
Dat van die (verbouw-)plannen van de KMA kende ik nog niet. Het Prins Bernhard Paviljoen was sowieso wel aan vervanging toe. Laatste jaar is ook de flat op kasteelterrein zelf helemaal gerenoveerd. Alleen jammer dat ze de Seelig weg doen.
Blood Sugar Sex Magik
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:32:12 #12
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_93705794
Prins Bernhard Paviljoen, is dat niet puur slaapruimte?
pi_93707008
Ik kwam er enkele uren geleden weer achter dat er weer officiersopleidingen zijn op de KMA , lang model:D.

Nu wil ik graag cavalerie verkenning doen, aangezien de telefoon en emails pas maandag kunnen worden beantwoord vraag ik het hier maar;

1 -
A - ik draag lenzen en nu zie ik dat dat niet mag, maar mijn sterktes zijn 0,5 en 0,0 en heb ik dus ook vaak genoeg geen lezen in en zie zonder problemen, zou dit dan alsnog ook mogen ? Dat ik dan gewoon geen lenzen draag of moeten je ogen perfect zijn?
B - Mag A niet, of los daarvan eigenlijk, is het dan mogelijk dat je op kosten van defensie (of betaalt het later in termijnen terug o.i.d) je je ogen kan laten laseren?

2 - Iemand die toevallig bij Cavalerie Verkenning zit (lang of kort model) en die er wat meer over kan vertellen?

Alvast bedankt

mvg
  zondag 6 maart 2011 @ 00:48:07 #14
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_93712728
Houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk pas begin 2012 kan starten en ik gok dat er al vacatures online staan vanwege het lange sollicitatie traject voor dat soort functies.

Maar goed, cav verk: ^O^
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_93712729
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:32 schreef Mores het volgende:
Prins Bernhard Paviljoen, is dat niet puur slaapruimte?
ja

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:52 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Ik kwam er enkele uren geleden weer achter dat er weer officiersopleidingen zijn op de KMA , lang model:D.

Nu wil ik graag cavalerie verkenning doen, aangezien de telefoon en emails pas maandag kunnen worden beantwoord vraag ik het hier maar;

1 -
A - ik draag lenzen en nu zie ik dat dat niet mag, maar mijn sterktes zijn 0,5 en 0,0 en heb ik dus ook vaak genoeg geen lezen in en zie zonder problemen, zou dit dan alsnog ook mogen ? Dat ik dan gewoon geen lenzen draag of moeten je ogen perfect zijn?
B - Mag A niet, of los daarvan eigenlijk, is het dan mogelijk dat je op kosten van defensie (of betaalt het later in termijnen terug o.i.d) je je ogen kan laten laseren?

2 - Iemand die toevallig bij Cavalerie Verkenning zit (lang of kort model) en die er wat meer over kan vertellen?

Alvast bedankt

mvg
zou niet weten waarom je geen lenzen mag dragen. En anders is er altijd nog de dienstbril. En nee defensie betaalt niet het laseren.
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 6 maart 2011 @ 08:13:06 #16
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_93717745
Bij de Cavalerie Verkenning zijn lenzen of bril niet toegestaan. Laserbehandelingen betaalt Defensie alleen voor mensen die de ECO succesvol doorlopen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_93717747
Hopelijk wat meer bijdragen van Cadetten
  zondag 6 maart 2011 @ 08:16:31 #18
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_93717755
Cadetten (zeker in het begin van de opleiding) hebben doorgaans niet bijzonder veel tijd om op internet rond te neuzen omdat ze regelmatig twaalf dagen achter elkaar binnen zijn ;)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_93717776
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 08:16 schreef Vortix het volgende:
Cadetten (zeker in het begin van de opleiding) hebben doorgaans niet bijzonder veel tijd om op internet rond te neuzen omdat ze regelmatig twaalf dagen achter elkaar binnen zijn ;)
Dat weet ik niet;Cadet Vortix, ik heb alleen KMS gedaan, dus ik ben wel beniewd naar je belevingen op de KMA. Je rang is nu gewoon Cadet?
  zondag 6 maart 2011 @ 08:34:19 #20
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_93717838
Ja klopt, Cadet-Soldaat 3. Na de ALO1 worden we bevorderd tot Cadet-Korporaal. Belevingen kan ik het beste samenvatten met 'aanpassen met horten en stoten' :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 6 maart 2011 @ 08:52:16 #21
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_93717924
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 08:34 schreef Vortix het volgende:
Ja klopt, Cadet-Soldaat 3. Na de ALO1 worden we bevorderd tot Cadet-Korporaal. Belevingen kan ik het beste samenvatten met 'aanpassen met horten en stoten' :P
Heel veel succes met je opleiding Vortix, als ik "het"zelf ooit nog over zou mogen doen dan zeker een carriere bij de militairy
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 6 maart 2011 @ 10:21:55 #22
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_93719000
Dank je :)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 6 maart 2011 @ 11:20:57 #23
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_93720291
Wie die flat op de KMA heeft gezet is ook niet echt wijs geweest... :X
Mooie oud kasteel, en ze zetten er maar een metershoge lelijke flat langs. :N
  zondag 6 maart 2011 @ 11:27:32 #24
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_93720482
Gebouw Hotel is niet echt heel mooi nee. Maar ja, tegelijkertijd voldoet zo'n beetje de hele rest van het kasteel niet aan de eisen van tegenwoordig, dus je moet wat. Maar ze hadden inderdaad beter iets kunnen neerzetten dat er een beetje bij had gepast.

Then again, het sportcomplex past er ook niet echt tussen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 6 maart 2011 @ 11:41:34 #25
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_93720891
sportcomplex was juist het beste aan de KMA ^O^
Fitness, zwembad en sintelbaan naast de deur :Y
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')