abonnement Unibet Coolblue
pi_93639517
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:43 schreef Tankiej het volgende:
Valt wel mee, reageer bij een paar leuke motoren zodat ik ze later makkelijk terug kan vinden. Als ik die topics met te koop staande motoren een beetje bekijk dan staan ze vaak wel enkele maanden te koop. Ik koop toch geen motor voordat ik m'n rijbewijs heb :P
Tja, het is ook niet echt de tijd er voor. Ik hoop (ook voor mezelf) dat de markt nog wel even op zijn gat ligt.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_93640028
Ik heb al mijn gear gekocht bij (volgens mij, naam even vergeten) MotoPoint GP in Middelbeers. Prijzig, maar kwaliteit is goed. Helm, jas, broek, laarzen en handschoenen komen allemaal daar vandaan. Als ik zelf ga rijden doe ik meestal alles aan, ligt een beetje aan het weer. Maar merk wel dat ik vaker alleen helm, jas en handschoenen aan (naast een fluor-hesje) en thermo-ondergoed voor onder de broek. Slecht, ik weet het :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_93640426
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee :P

Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan? :o
pi_93640595
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee :P

Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan? :o
Als ik ga rijden heb ik altijd stevigere schoenen aan die bij de neus ongeveer net zo hoog zijn als mijn motorlaarzen. Het voordeel van de laarzen is wel dat je goed beschermt bent mocht je vallen. Ik heb bij het lessen een flinke schuiverd gemaakt, en God wat was ik blij dat ik mijn pak aan had!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_93653527
Ik heb verder geen stevige schoenen die net zo hoog zijn bij de neus als m'n motorlaarzen. Dus bij mij zal het wel altijd de motorlaarzen zijn die ik aan heb tijdens het rijden :P
pi_93658116
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee :P

Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan? :o
Ja, als je bijv. bergschoenen hebt, is er een risico dat een lus van je veter bijv. om het schakelpedaal blijft hangen. Maar als je je veters even bij je schoenen instopt, is er niets aan de hand en is het veilig.

Ik heb inmiddels ook thermoondergoed van de Lidl gescoord; ziet er goed uit. Voor de rest was ik al goed voorzien; had net op de motorbeurs mooie handschoenen gekocht.
Daarna uurtje les gehad; ik snap nu beter waarom ik gezakt ben maandag. Dus nu maar werken aan poging 2.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 23:26:44 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93668995
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:02 schreef rene90 het volgende:
Zo een tourmotor is wel mooi, alleen die 1100 cc..., vraag me af of dat verstandig is als beginner. Want zo een ding weegt toch ook fiks zwaarder dan een gs500 bijvoorbeeld? Lijkt me dan ook gelijk moeilijker rijden qua evenwicht en alles.

Morgen mag ik weer lessen, wel zin in en hopelijk ben ik weer wat beter want voel me nogal beroerd.
Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duh :P Maar.. van het gewicht van een motorfiets voel je niks meer zodra je rolt, alleen als je stilstaat of je moet hem lopend maneuvreren is hij wat zwaarder, maar onderweg heb je geen flauw benul van het gewicht... die 1100 cc zit tussen je oren trouwens, dit is geen 1100 cc tweecilinder, maar een dikke 4 cilinder toermotor met heel veel trekkracht onderin, dus heerlijk schakellui rijden O+
Als je serieus veel kilometers wilt gaan maken is dit je brommer; als ik de centen had kocht ik hem er zó bij als woon-werk/snelwegbrommert :Y

quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:20 schreef Tankiej het volgende:
Eh, dan mis je de motorbroek en de laarzen? Dat valt toch nog wel mee :P

Motorbroek is dan nog wel handig, áls je een keer valt dan ben je tenminste beschermt. Maar volgens mij het enige voordeel van motorlaarzen tov andere stevige (half)hoge schoenen, is dat er een versteviging zit op punt waar je het schakelpookje mee bedient. Of zit er nog meer voordelen aan? :o
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat :?
Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh ^O^

Minimaal bij mij: ehhh.. alles, behalve als het écht smerig heet (25++) is, mijn motorbroek, mits ik geen snelweg doe en geen 'haast' heb, maar dan nog steeds minimaal een lange spijkerbroek. Voor de zomer heb ik trouwens zogenaamde 'doorwaai-kleding'; helemaal goed ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:19:03 #33
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93671477
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:
Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat :?
En wat te denken van het feit dat motorlaarzen geen veters hebben, zodat die niet los kunnen gaan zitten en gegrepen kunnen worden door je motor :)
pi_93677450
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat ligt helemaal aan je zelf, en ja, hij is wel een stuk zwaarder als een naked 500cc motor natuurlijk, duh :P Maar.. van het gewicht van een motorfiets voel je niks meer zodra je rolt, alleen als je stilstaat of je moet hem lopend maneuvreren is hij wat zwaarder, maar onderweg heb je geen flauw benul van het gewicht... die 1100 cc zit tussen je oren trouwens, dit is geen 1100 cc tweecilinder, maar een dikke 4 cilinder toermotor met heel veel trekkracht onderin, dus heerlijk schakellui rijden O+
Als je serieus veel kilometers wilt gaan maken is dit je brommer; als ik de centen had kocht ik hem er zó bij als woon-werk/snelwegbrommert :Y
Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93681167
ik ben niet eens beginnen met mn rijlessen en vind de 25kw begrenzing nu al kak. :')

Welke begrenzingen zijn er allemaal? bussen in inlaat en uitlaat, en gashendel-begrenzing toch?
Ik wil nog wel een beetje met de toeren kunnen spelen. Ik wil wel onder de 25kw zitten zodat ik nog verzekerd ben!
pi_93681208
CDI en boordcomputer op moderne motoren mogen ook geloof ik.
pi_93681262
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:30 schreef ArnosL het volgende:
CDI en boordcomputer op moderne motoren mogen ook geloof ik.
maar die kosten al wat meer en heb geen gigabudget. ik had al 2500-3000 euro voor een motor in gedachte. Die crap van onder de 1000 moet ik sowieso niet hebben, wat altijd wel een "mooie beginnersfiets" is :')
pi_93687797
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 23:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat dat je van bescherming van je pezen, banden en enkels bij een val, of het van je steppie schieten van je voet ?? offuh.. bescherming van je onderbeen als je voet onder je motor terecht komt bij een schuiver? of heb jij een koude uitlaat :?
Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh ^O^

Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt.
Wat mij betreft had die reactie wel iets normaler kunnen zijn. Dit is een topic voor mensen die motorrijles hebben en dus (over het algemeen) beginners zijn. Ik stelde de vraag uit interesse, niet omdat ik van plan ben om zonder motorkleding te gaan rijden.

Maar verder, de veters kunnen inderdaad wel eens lastig zijn :+
pi_93690692
Zojuist weer les gehad,en eindelijk de langzame slalom een stuk beter onder de knie. Vooral het knijpen van je knieën om de tank heeft voor mij geholpen. Ik had de neiging om als ik mijn balans kwijt was mijn benen van de tank los te maken om met mijn benen het evenwicht terug te vinden.

Voor de rest ging alles goed, remmen gingen prima en hij zei dat ik relaxed aan het rijden was :).
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:16:17 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93699241
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 09:54 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja dagelijks zal ik 60 km rijden in totaal, en dan soms nog ritjes a'dam/nijmegen. Ik ga denk ik gewoon even wat rondkijken als ik mijn rijbewijs heb, en zien wat goed aanvoelt tijdens een proefrit.
60 km is peanuts natuurlijk, da's een half uurtje heen en een half uurtje terug, daar heb je geen 1100 cc kilometervreter voor nodig, en een occasional retourtje Nijmegen - 020 kan ook best op een 600 ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:34:09 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93700098
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:36 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Volgens mij zei ik toch echt stevige halfhoge schoenen, dus schoenen die je ook beschermen áls je valt.
Wat mij betreft had die reactie wel iets normaler kunnen zijn. Dit is een topic voor mensen die motorrijles hebben en dus (over het algemeen) beginners zijn. Ik stelde de vraag uit interesse, niet omdat ik van plan ben om zonder motorkleding te gaan rijden.

Maar verder, de veters kunnen inderdaad wel eens lastig zijn :+
Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:37:51 #42
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_93700267
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief :)
Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima!
pi_93701621
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat is er 'niet normaal' aan mijn reaktie dan?
Ik geef je alleen een paar steekhoudende redenen om maar vooral wél motorlaarzen te dragen, in antwoord op jouw conclusie 'dat valt toch wel mee?'. Neen, dat valt dus niet mee.. je enkel/scheenbenen wordt op geen enkele manier gefixeerd door een halfhoog bergschoentje, en dat voldoet dus voor geen meter, misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken.. kijk, een bergschoen zal het natuurlijk altijd beter doen bij een crash als een Nike sportschoen of teenslipper, maar suggereren dat je dan wel voldoende beschermd bent is imho behoorlijk naief :)
Vooral deze zin stoor ik mij aan:

quote:
Motorkleding is er alleen maar omdat het moet, is er echt niet voor jezelf hoor; allemaal bullshit joh
Ik stel een vraag en wil eventueel een goede discussie waar je elkaars mening respecteert. Daar past zo'n zin totaal niet bij wat mij betreft :)
Ook zeg je alle dingen in een vragende vorm, alsof ik een hele belachelijke vraag heb gesteld.

Je ziet mij nergens zeggen dat het wel mee valt. Ik geef aan dat er volgens mij één voordeel is aan motorlaarzen tov bijv. bergschoenen en vraag daarna of er nog meer zijn.

De bergschoenen die ik in dit geval bedoel zijn van hetzelfde materiaal gemaakt als mijn motorlaarzen (leer & gore-tex), en zijn net zo stevig als de motorlaarzen. Waarschijnlijk zal het leer aan de buitenkant van de motorlaarzen beter tegen hitte kunnen maar verder zie ik geen duidelijk voordeel. Ze zijn even hoog en bij de enkel bijna gelijk qua stevigheid. Het grote verschil zit hem daar in de zool, aangezien je met motorlaarzen natuurlijk geen bergen hoeft te beklimmen.. Hierdoor zijn motorlaarzen ook minder hoog waardoor je makkelijker kan schakelen.

quote:
misschien is dat ook wel de reden dat fabrikanten van motorlaarzen niet zelf halfhoge motorrijSCHOENEN maken
Wat is de definitie van een schoen en wanneer is het een laars?





Er staat dat dit 'boots' zijn, maar ik vind het toch echt meer schoenen. Zijn van Probiker, een fabrikant van motorlaarzen. Ik snap wel dat ze het in de sectie 'boots' zetten in een catalogus, zoveel schoenen zullen er niet zijn.. Maar zijn dit dan ook laarzen, deze beschermen boven je enkel totaal niet volgens mij?

Zoals ik hierboven heb aangegeven ben ik uit op een goede discussie. Ik ben totaal niet uit op flamen of iets in die richting, maar ik ben geďnteresseerd. Omdat ik nieuw ben in de motorwereld heb ik er verder niet veel verstand van. Ik ben echter wel heel erg nieuwsgierig, vandaar mijn vraag :)
pi_93702125
Volgende week dinsdag afrijden :D :{

Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker :X
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag O-)
pi_93702391
Succes dan maar alvast ^O^
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:50:40 #46
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_93706916
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:19 schreef 12345r het volgende:
Volgende week dinsdag afrijden :D :{

Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker :X
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag O-)
Suc7!!
  zondag 6 maart 2011 @ 00:36:10 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93712233
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:37 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Ik gebruik legerkisten. Zijn wel met veter, maar de lus zit zo hoog dat ze niet tussen je schakelpook oid kunnen komen. Verder hebben ze stalen neuzen. Ze zijn erg goedkoop en degelijk en het bevalt prima!
Dat vind ik een van de weinige fatsoenlijke alternatieven voor een motorlaars; ik rijd woon-werk ook met van die leren offshore werklaarzen met stalen neus, dat scheelt sjouwen, en die zijn hoger als de gemiddelde motorlaars.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 6 maart 2011 @ 00:45:42 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93712643
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:08 schreef Tankiej het volgende:

- knip, lang verhaal-

Het was niet mijn bedoeling om zo over te komen, ik wilde alleen duidelijk maken dat motorlaarzen niet voor niets zo hoog zijn ;) De beide voorbeelden die je aangeeft vind ik allebei eigenlijk hoge schoenen, en zijn wmb niet geschikt om mee motor te rijden, blijkbaar verschilt de fabrikant hierover van mening, en er zullen vast mensen die ermee rijden, maar ik vind het niks, niet in ons verkeer. Misschien op een dikke HD elektraglide op route 66 of misschien zelfs op een scooter, maar op iets met steppies in het hedendaagse nederlandse verkeer ? :N

maargoed, wie opent er een motorkleding topic? dan kan het hier weer over rijlessen gaan ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93715380
Maandag mn intest. Zin an ^O^
  zondag 6 maart 2011 @ 10:30:10 #50
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93719144
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:19 schreef 12345r het volgende:
Volgende week dinsdag afrijden :D :{

Vandaag de laatste les gehad (zonder de les voor het examen meegerekend te hebben), maar het ging niet zo lekker :X
Maargoed, vorige lessen gingen wel prima, dus ik hou het er maar op dat ik me dag niet had vandaag O-)
Succes dinsdag! ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')