abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:53:01 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_93618280


Minecraft is een sandboxgame gemaakt in Java, waardoor hij in je browser speelbaar is, en ook nog is op elk besturingsysteem, zowel windows, mac als linux. Momenteel is het spel nog in ontwikkeling, maar desondanks erg populair. De bedoeling van het spel is simpelweg om te overleven en te bouwen. Je begint in een random gegenereerde wereld met lege handen. Het is verstandig om vervolgens zo snel mogelijk een schuilplaats te vinden want als de zon onder gaat zijn er allerlei creeps die je willen doden!


Ook is er een multiplayer modus waar je samen met je vrienden of onbekende verschillende bouwwerken kunt maken of jezelf verdedigen tegen monsters in een zelfgebouwd fort.

Soorten blokken: http://imgur.com/y5mmt.png
Minecraft Wiki: http://www.minecraftwiki.net



SPOILER: Toothless/Dostya Server
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Berend. Server
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


www.minecraft.net Officiële website. Hier kan je de game spelen in je browser of het spel aanschaffen.
www.minepedia.net Dé Minecraft wiki. Handig om te kijken hoe je voorwerpen moet craften en voor de FAQ.
www.minecraftforums.net Forum waar heel veel te lezen/zien is. Van screenshots tot filmpjes en tutorials.
www.crafthub.net Blog over Minecraft.
www.twitter.com/notch Twitter van de ontwikkelaar van Minecraft.
www.notch.tumblr.com Blog van de ontwikkelaar van Minecraft.



Minecraft 13 - waar creepers niet welkom zijn
Minecraft 14 - Waar wij rustig verder bouwen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:53:22 #2
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_93618303
Kan je hem niet alvast open gooien? Verveel me de tering.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_93618395
Nah teams etc zijn nog niet eerlijk. Ook moeten we wel even gelijk beginnen :)
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:56:09 #4
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_93618471
Waarom stonden die uit dan en slimes?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_93618638
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Waarom stonden die uit dan en slimes?
Wat?

Ghats? Die heb ik handmatig gespawnd :)
pi_93620708
Hallon.

Wat vinden jullie van mijn pimp outfit?
Had nog wat diamond over op de server.

  vrijdag 4 maart 2011 @ 00:01:27 #7
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_93621346
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:46 schreef jebentzelfeenfiets. het volgende:
Hallon.

Wat vinden jullie van mijn pimp outfit?
Had nog wat diamond over op de server.

[ afbeelding ]
Hey, mijn afk-trapje. Zag net pas dat je nog online was gekomen. :')
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
pi_93626925
Mochten we opnieuw beginnen, hierbij een paar gameplay's die ik heb bedacht. (En nog wat andere mensen uit onze server)

Hey hey,

Zoals jullie weten heeft Team Sosua gewonnen. Wij, en ik spreek namens de meeste mensen vonden het een onwijs uitdagende gameplay. Het samenwerken ging ook fantastisch, ik neem aan ook in het andere team. De team's worden wel weer door elkaar gegooid. Nu denk je maybe"NOOO'', maar dat is erg gezellig!

Ik heb een aantal gameplay's bedacht:

1. Front. Hierbij liggen de kampen ongeveer 1000blokjes van elkaar en is het de bedoeling een bunker/huis te maken die veilig genoeg is. Hierin kan je geheime traps maken, geheime deuren etc. Of TNT aanstaat is jullie keuze. Hierbij moet je wel veel actief zijn om mee te kunnen spelen. Het is dus ook mogelijk dat iemand in de nacht je huis kapot maakt.

2 Wie is de mol? Zoals jullie het spel Wie is de mol wel kennen, is dit misschien wel leuk om hier toe te passen. In ieder team zit een mol die mensen de verkeerde richting in kan sturen. Het kampen zijn dus ook weer ver van elkaar. Maar een mol mag niet veraden waar de plaats zit. Misschien kunnen mensen ook afvallen bij een soort test met signs.

3. Alleen. Dat is ook een gameplay. Je moet mensen vinden die ook ergens ingegraven zijn, het ondekken hiervan is wel erg moeilijk. Ook mag je alles griefen en jatten. Deze gameplay lijkt me niet geschikt voor onze server, but you never know.(te weinig mensen) Je mag natuurlijk ook zelf een base ergens maken, alles mag.

4. Core. Deze gameplay lijkt mij onwijs leuk en erg geschikt voor onze server. Het idee komt van Earcheese, danku hiervoor! Elk team krijgt 1 mob spawner mee, en die moet de tegenstander vinden. Natuurlijk mag je alles in de fik steken en mee jatten. Je hoeft dus niet meer zo sneaky te zijn met sporen achter te laten, want je zal wel meerdere base's hebben. Je moet de mob spawner(varkens) natuurlijk wel opvallend houden, anders is het niet eerlijk. Een goede plaats lijkt mij dus gewoon buiten je kamp, anders is het te moeilijk! :-)

5. Opnieuw beginnen. We kunnen natuurlijk ook dezelfde gameplay gaan doen, maar dan met andere teams. Er komt dan wel een map reset

Keuze genoeg, meeste stemmen gelden!

Poll: Mochten we opnieuw beginnen, welke gameplay?
Front
Wie is de mol?!
Alleen
Core
Opnieuw beginnen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Stemmen! Vanmiddag om ongeveer 3 uur kunnen we open :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:06:06 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_93628082
O_O

Een avondje core lijkt me wel spannend om aan mee te doen :)

Sta ik al op de whitelist Berend en is de server al 1.3_1 of waar me client nu op zit?
Dum de dum
pi_93629917
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:06 schreef Fe2O3 het volgende:
O_O

Een avondje core lijkt me wel spannend om aan mee te doen :)

Sta ik al op de whitelist Berend en is de server al 1.3_1 of waar me client nu op zit?
Dat is niet in een avondje al over hoor. :)

Als het core wordt stop ik ermee, trouwens. Lijkt me helemaal niks.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:42:06 #11
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_93631280
Als er mensen zijn met een voorkeur mbt teamverdeling, die mogen zich ook melden uiteraard.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:42:53 #12
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_93631318
En core lijkt mij ook geen kont aan.

Geef mij maar een kleinere map en zelfde gameplay.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_93632969
Core is gewoon bijna hetzelfde maar dan met zo'n spawnding om te beschermen. Dit geeft ook meer het gevoel dat je de andere basis veroverd hebt, vind ik. Als je zo'n ding meeneemt, heb je gewoon gewonnen, en dat is makkelijker dan alles slopen en wat dan ook...
pi_93633151
Volgens mij kun je een spawnding niet meenemen, tenzij deze in een chest zit. Zodra hij geplaatst is kun je hem alleen stuk maken.
In the coolest little capital of the world
pi_93633316
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 11:25 schreef Drebbelman het volgende:
Volgens mij kun je een spawnding niet meenemen, tenzij deze in een chest zit. Zodra hij geplaatst is kun je hem alleen stuk maken.
Oja :P
Ach dan maak je hem stuk. Ook goed :)
pi_93635475
Is iets als verover de vlag niet leuk? :P Maar dan is de vlag een object de nether oid, waarvan iedereen er één meekrijgt. Wanneer je de vlag van een ander hebt gevonden en gesloopt, kun je hem bij een centraal punt inleveren waarvoor je een punt krijgt op een ranglijst. Omdat het een beetje saai is dat het spel meteen over is voor de persoon waarvan de vlag is gejat, kan hij een nieuwe komen halen voor 1 minpunt. :P

Dit allemaal in een gebied van bijv. 3000*3000 ofzo, om het een beetje spannend te houden.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:33:50 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_93635724
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:27 schreef Eierbal het volgende:
Is iets als verover de vlag niet leuk? :P Maar dan is de vlag een object de nether oid, waarvan iedereen er één meekrijgt. Wanneer je de vlag van een ander hebt gevonden en gesloopt, kun je hem bij een centraal punt inleveren waarvoor je een punt krijgt op een ranglijst. Omdat het een beetje saai is dat het spel meteen over is voor de persoon waarvan de vlag is gejat, kan hij een nieuwe komen halen voor 1 minpunt. :P

Dit allemaal in een gebied van bijv. 3000*3000 ofzo, om het een beetje spannend te houden.
Verander vlag eens met pig spawner ;)
Dum de dum
pi_93635827
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 12:33 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Verander vlag eens met pig spawner ;)
Probleem is dat je die niet kunt oppakken.. :P

Edit: En mijn idee is dat elk persoon een vlag heeft, niet elk team :P Dan is het spel wat actiever.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eierbal op 04-03-2011 12:49:12 ]
pi_93636610
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:36 schreef Eierbal het volgende:

[..]

Probleem is dat je die niet kunt oppakken.. :P

Edit: En mijn idee is dat elk persoon een vlag heeft, niet elk team :P Dan is het spel wat actiever.
Het zou ook leuk zijn als iedereen gewoon inderdaad zelf een soort vlag krijgt, en als hij een vlag van de ander vind, dat die persoon dan bij de ander hoort. Zo krijg je uiteindelijk teams, maar is het wel ieder voor zich.. :)
pi_93640219
Je zou een cloth blokje met een bepaalde kleur als vlag kunnen plaatsen.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:32:31 #21
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_93641010
Zo lang maar weer even op creative rondhangen. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_93641717
Maak u alleen vast klaar! Binnen 10 minuten gaan we de lucht in :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:52:41 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_93641905
Bruine cloth zou een goede zijn, daar die wel ingame zitten en nog niet te craften zijn.
Dum de dum
pi_93642228
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Bruine cloth zou een goede zijn, daar die wel ingame zitten en nog niet te craften zijn.
Ga je mee doen?
pi_93643919
Teams:


Sosua:sosua
Pixiio:berend
menderv:sosua
Tristaann:sosua:sosua
Appelvla:sosua
Drebbelman:sosua
Fl1pp13:sosua
ideklein73:sosua
Earcheese:berend
Reiniertje123:berend
Fireblade75:berend
Wubdor:berend
psvunited:berend
Maurisioo:berend
apij4125:berend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')