abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 mei 2011 @ 19:21:58 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_96559932
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Volgens mij in volgorde van belang:
Stap 1. Mooie foto's maken. (in jouw geval, stap 2)
Stap 2. Uploaden op Flickr en in groups plaatsen
Stap 3. Je foto's taggen. Dus een foto van ijsland met zee, ijs en een boom geef je als tags: Iceland/ice/sea/tree. Eventueel met Nederlandse tags erbij. Dan kan je beter via Google gevonden worden.
Stap 4. Contacts, die komen als het goed is ook zo nu en dan kijken.

In het begin was ik blij als ik 10 views op een dag had, nu heb ik dat ongeveer 10 gemiddeld.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:41 schreef Omniej het volgende:
Voor zover ik ervaring heb met Flickr (5 maanden dus), is dé manier om aan views te komen in de eerste plaats contacts. Dus: actief zijn in de streams van anderen, reageren op hun foto's die je tof vindt (en/of in faves plaatsen) en natuurlijk zorgen dat je mensen met mooie streams als contact toevoegt. Kans is vrij groot dat ze jou ook zullen toevoegen, zeker als jouw stream hen een beetje bevalt natuurlijk. En reacties en faves lokken ook weer reacties en faves van anderen bij jou uit.

Op de tweede plaats komen groepen: je foto's in de juiste groep zetten kan een hoop views opleveren, zeker als 'ie er een beetje tussenuit springt natuurlijk. Het kan behoorlijk helpen als je foto in de thumbnail al mooi is; als je thumbnail niet de moeite waard is, zullen mensen ook nooit de foto op groot formaat te zien krijgen.

Daarna tags. Die zorgen bij mij meer voor de views op de lange termijn... Een soort 'steady flow' van bezoekers die via Google of de Flickr search e.d. binnenkomen aan de hand van de tags.

En de állerbeste manier is je foto in Explore terecht laten komen, dat betekent gewoon gegarandeerd een hoop views, maar zonder reacties en faves gaat dat niet lukken. ;)
Oh, ik moet er dus ook tijd in gaan stoppen dus. Als die views nou eens vanzelf kwamen ;( !

Foto's taggen is iig zo'n ontiegelijk kutwerk. Heb 't wel eens voor zo'n stocksite gedaan. Ok, het werkte wel maar er zijn weinig dingen zo saai :') .
Huilen dan.
pi_96560192
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 19:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

is dat zo?
moet er op een foto gereageerd worden voordat hij kans maakt in de explore terecht te komen?
Er bestaat geen recept om in explore te komen ofzo, maar redelijk bekend is volgens mij dat in aflopende volgorde faves, comments en views van belang zijn. Ongetwijfeld speelt de verhouding tussen het aantal faves/comments/views mee, en dan ook nog hoe lang de foto al op Flickr staat. Meteen in het eerste uur al 20 comments en 10 faves pakken, is indrukwekkender dan 40 comments en 20 faves verspreid over een hele week. Waarschijnlijk zijn er nog wel meer punten die de plaats op de ranglijst bepalen... Misschien spelen zelfs referers mee; als veel mensen de moeite nemen om vanaf een andere site naar Flickr te komen om jouw foto te bekijken, zal het immers wel een goede foto zijn.

Of er per se gereageerd moet zijn weet niemand (en de enkeling die het weet zal er niks over mogen zeggen), maar in de praktijk zal dat altijd wel 't geval zijn. :P
pi_96584209
1 ding staat als een paal boven water, je hoeft geen goede foto's te maken. ik heb een stuk of 5 foto's in explore gehad, waarvan ik het er van slechts 2 nog enigszins kon begrijpen. de anderen zijn naar mijn idee een stuk slechter dan bijv. recentere foto's. Ook zie je af en toe foto's voorbij komen waarbij ik denk van 'jezus, dat je het uberhaupt in je hoofd haalt om het te uploaden en durft te laten zien'

volgens mij ligt het er ook nog aan in welke groepen je de foto plaatst en in hoeveel. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat sommige groepen niet meetellen.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_96585520
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:18 schreef polariteit het volgende:
volgens mij ligt het er ook nog aan in welke groepen je de foto plaatst en in hoeveel. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat sommige groepen niet meetellen.
Sterker nog, sommige groepen zorgen voor een soort van strafpunten... Soms zie je foto's met duizenden comments en faves maar zijn ze nooit in Explore terechtgekomen, domweg omdat ze in awardgroepen staan (de 'post 1, award 2' zooi), of in te veel groepen tegelijk. :P
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:08:50 #255
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_96604895
Laatst ergens op een blog werd http://500px.com/ geprezen als een veel fijner alternatief voor flickr. Ik ga het eens proberen - flickr vind ik tot nu toe eigenlijk een beetje tegenvallen, in de zin dat het erg veel YOUR PHOTO DESERVES AN AWARD getut is en groepen die meer lijken op een piramidespel van comments dan dat er ook werkelijk iets nuttigs gebeurt. Maar wel een prima plek om je foto's onder de aandacht te brengen, cq om gevonden te worden via google en dergelijke. Maar toch, erg inspirerend ofzo is het niet.
pi_96605190
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:08 schreef problematiQue het volgende:
Laatst ergens op een blog werd http://500px.com/ geprezen als een veel fijner alternatief voor flickr. Ik ga het eens proberen - flickr vind ik tot nu toe eigenlijk een beetje tegenvallen, in de zin dat het erg veel YOUR PHOTO DESERVES AN AWARD getut is en groepen die meer lijken op een piramidespel van comments dan dat er ook werkelijk iets nuttigs gebeurt. Maar wel een prima plek om je foto's onder de aandacht te brengen, cq om gevonden te worden via google en dergelijke. Maar toch, erg inspirerend ofzo is het niet.
Hm, kende het nog niet maar ziet er best interessant uit inderdaad. Wordt daar beter gereageerd dan denk je? Al scheelt het al een hoop dat de awardtroep ontbreekt natuurlijk.

Edit: De premium accounts zijn er wel vrij duur overigens, $50/y. Zal wel een uploadlimiet op de gratis account zitten zeker. :P
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:28:10 #257
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_96605712
Met een gratis account heb je een uploadlimiet van 20 per week, maar verder mag je wel ongelimiteerd veel foto's uploaden.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:35:20 #258
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_96605979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:15 schreef Omniej het volgende:

Wordt daar beter gereageerd dan denk je?
Dat is maar de vraag natuurlijk. Maar dat er ook een 'dislike' knop op de website zit doet mij vermoeden dat er hier meer een cultuur heerst van oprecht commentaar.
  Forum Admin dinsdag 10 mei 2011 @ 18:49:41 #259
58651 crew  murp
murp
pi_96609146
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:35 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag natuurlijk. Maar dat er ook een 'dislike' knop op de website zit doet mij vermoeden dat er hier meer een cultuur heerst van oprecht commentaar.
als ik daar rond neus zie ik geen slechte foto's daar staan. Als ik dan 1 van mijn foto's erneer ziet dan ziet het er zo nep uit :')
pi_96610257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:28 schreef problematiQue het volgende:
Met een gratis account heb je een uploadlimiet van 20 per week, maar verder mag je wel ongelimiteerd veel foto's uploaden.
Oh, da's wel te doen dan. Die 20 haal ik toch lang niet... Maar 't is in elk geval niet zo dat op een gegeven moment het begin van je stream niet meer zichtbaar is dus, zoals op Flickr. :P

quote:
19s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 18:49 schreef murp het volgende:

[..]

als ik daar rond neus zie ik geen slechte foto's daar staan. Als ik dan 1 van mijn foto's erneer ziet dan ziet het er zo nep uit :')
Viel mij ook op ja, het niveau is er wel hoog. Maakt het véél lastiger er tussenuit te springen natuurlijk, aan de andere kant word je er ook meer door uitgedaagd en is het er minder druk dan op Flickr. :P Ik hou 'm in de gaten.

Heb jij daar al een account pQ?
  Forum Admin dinsdag 10 mei 2011 @ 19:16:35 #261
58651 crew  murp
murp
pi_96610420
ik vind trouwens http://www.panoramio.com ook erg geschikt, niet echt voor profi, maar komt wel in google earth en op google maps :) En de orginele fotogrootte kan je daar behouden voor gratiez
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:33:02 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_96611345
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:08 schreef problematiQue het volgende:
Laatst ergens op een blog werd http://500px.com/ geprezen als een veel fijner alternatief voor flickr. Ik ga het eens proberen - flickr vind ik tot nu toe eigenlijk een beetje tegenvallen, in de zin dat het erg veel YOUR PHOTO DESERVES AN AWARD getut is en groepen die meer lijken op een piramidespel van comments dan dat er ook werkelijk iets nuttigs gebeurt. Maar wel een prima plek om je foto's onder de aandacht te brengen, cq om gevonden te worden via google en dergelijke. Maar toch, erg inspirerend ofzo is het niet.
Ik heb me geregistreerd maar foto's uploaden lukt niet (zowel opera als IE). Hij zegt wel dat m'n geselecteerde foto's 100% geupload zijn maar daarna niks.
Huilen dan.
pi_96613187
http://www.flickr.com/photos/ukkie1/

kom maar op met die contacts :P
kijk naar de grond... :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:09:01 #264
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_96613750
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:15 schreef Omniej het volgende:

[..]

Hm, kende het nog niet maar ziet er best interessant uit inderdaad. Wordt daar beter gereageerd dan denk je? Al scheelt het al een hoop dat de awardtroep ontbreekt natuurlijk.

Edit: De premium accounts zijn er wel vrij duur overigens, $50/y. Zal wel een uploadlimiet op de gratis account zitten zeker. :P
De kosten zijn vrij hoog maar dan krijg je ook wel iets meer dan bij Flickr. Je kan er echt een eigen website van maken. Als ik niet onlangs bij Flickr een pro account had genomen zou ik dit wel overwegen.
Life is what you make it.
pi_96615801
Ja die portfoliodinges is mooi :o :o
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:08 schreef problematiQue het volgende:
Laatst ergens op een blog werd http://500px.com/ geprezen als een veel fijner alternatief voor flickr. Ik ga het eens proberen - flickr vind ik tot nu toe eigenlijk een beetje tegenvallen, in de zin dat het erg veel YOUR PHOTO DESERVES AN AWARD getut is en groepen die meer lijken op een piramidespel van comments dan dat er ook werkelijk iets nuttigs gebeurt. Maar wel een prima plek om je foto's onder de aandacht te brengen, cq om gevonden te worden via google en dergelijke. Maar toch, erg inspirerend ofzo is het niet.
Kan je daar nog taggen en titels veranderen achteraf? Kan het niet vinden.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:43:13 #266
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_96615969
Choose only your very best photos
Photos must belong to you
Maximum filesize is 30 MB, larger files will not be added to the queue
JPG file type only
Your limit is 20 / 20 photos in a week.
Upload up to 10 Photos at a time
Please be patient — we are scaling your files and uploading them to the cloud. This takes some time, especially if your original files are large (because we store them too)
After the upload is done — add title, description, and tags to your photos, select a category and click save

Maar dat werkt hier dus niet.
Huilen dan.
pi_96616491
Ja achteraf zeg ik. Dus als ze al geupload/opgeslagen zijn.

Oh ik zie het al, rechtsboven staat 'edit' als ej op de foto klikt.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:53:06 #268
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_96616673
Kan jij wel uploaden dan?
Huilen dan.
pi_96616727
Ja zo blijkt he.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:55:32 #270
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_96616848
Stom :') . Met die 'basic uploader' lukt het wel maar dan kan ik er maar één tegelijk doen. Dikke lul.
Huilen dan.
  Forum Admin dinsdag 10 mei 2011 @ 21:00:10 #271
58651 crew  murp
murp
pi_96617140
kunnen we geen centraal 500px topic maken?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:03:26 #272
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_96617403
Met 2 gebruikers? Mgoed, leef je uit zou ik zeggen.
Huilen dan.
pi_96617663
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:03 schreef Isdatzo het volgende:
Met 2 gebruikers? Mgoed, leef je uit zou ik zeggen.
Kunnen er altijd meer worden hè. :7

Ik heb me al geregistreerd in ieder geval, zal later 'ns kijken wat ik erop knal. Ik heb IDZ gevonden, maar hoe heet de rest? :P
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:13:30 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_96618241
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:06 schreef Omniej het volgende:

[..]
Ik heb IDZ gevonden
Held!
Huilen dan.
pi_96618401
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Held!
Ik was zo trots.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')