abonnement Unibet Coolblue
pi_93546743
Hallo,

Ik zit te twijfelen of ik examencursus zou moeten volgen in leiden. Ik kan op zich wel een goed cijfer gebruiken voor wiskunde B, maar ik wil weten of het echt ¤315,- waard is. Ik ga natuurlijk extra mijn best doen tijdens het examen, maar als ik dan een 7 haal zonder leiden en een 7.2 met leiden krijg, dan kan ik net zo goed niet gaan.

mensen met (positieve of negatieve) ervaringen?
  woensdag 2 maart 2011 @ 17:27:08 #2
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_93547000
Er is héél veel lesmateriaal te vinden, niet in de laatste plaats online en vaak gratis. Zeker voor een vak als wiskunde, waar de taal een veel kleinere rol speelt dan bij andere vakken, kan je je lol op.

Ik zou zeggen, zoek eens wat op en doe wat proefexamens ( http://examen.kennisnet.nl/vwo/oefenexamens/oudeexamens/wb1 ); en dan echt proberen het volgens de regels te doen (examen printen, 'keukenwekker' er bij, alleen het materiaal dat je bij het echte examen bij je mag hebben). Dan krijg je een indruk van hoe die examens zijn en hoe je niveau ligt. Op basis daarvan kun je dan beoordelen of zo'n cursus zin heeft voor je.

Ennuh ...... vraag anders eens of je leeraar / lerares tips voor je heeft?
pi_93547243
Ja en nee; je zult het examen bijna gegarandeerd halen na zo'n cursus, maar het is het geld absoluut niet waard. Als je een beetje discipline op kunt brengen kun je het zelf ook doen met allerlei examens en oefenstof die er op het internet te vinden is!
pi_93548616
ik raad het aan :) heb daar een cursus gedaan voor Wiskunde vroeger (in 2004) en heb het centraal schriftelijk met een 6,9 gehaald. Mijn gemiddelde van de schoolexamens was een 5,1 ofzo :')
Ja doei.
  donderdag 3 maart 2011 @ 08:47:58 #5
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_93580576
Als je een beetje discipline hebt: je hebt nu nog tijd genoeg om aan je Wiskunde-skills te werken. Om de dag (of iedere :9 ) een beetje. Maar als dat nu al niet lukt, dan kun je wel zo'n cursus doen, maar dan moet je je wel afvragen of het je later (bij een studie dus) wél gaat lukken.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_93588965
Ik heb het wel gedaan. Geen discipline als het ging om iets als wiskunde (andere vakken ook niet maar wel meer) en stond een 3.5 ofzo voor mijn SE. Uiteindelijk gehaald, zeker ook door die cursus. Wij deden drie dagen achter elkaar acht uur wiskunde ofzo, als je het dan niet haalt..
Le deuxième sexe
pi_93593829
Ik ga het ook doen, volgende week economie (5,1), ergens in mei voor wiskunde A (7,0) en m&o (5,6).

Economie mede nu omdat ik een goed cijfer voor SE3 wil halen. Én misschien ook een herkansing in ga doen, ben er nog niet helemaal over uit.
Wiskunde omdat ik een 8 voor wil staan. :P M&O omdat het gewoon kan.
Nja, heb dus nog SE3 te gaan, en herkansingen, dus SE-cijfer kan hoger uitvallen. ;) Dus ben nog te redden hoor haha

VWO trouwens. Hoor er goeie verhalen over, dus heb er wel vertrouwen in.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2011 15:28:48 ]
pi_93619135
Ik ben afgelopen weekend naar Leiden geweest voor Wiskunde B. Op zich ben ik er wel positief over, het feit dat je 3 dagen achter elkaar non-stop met wiskunde bezig bent en het gehele examenstof voorbij ziet komen is altijd goed. Als je al redelijk goed bent in wiskunde heb je er misschien wat minder aan. In mijn "klas" was ik serieus de genie, terwijl ik nu een 6 sta voor m'n SE. Ik weet nu iig 100% dat ik een WisB examen kan maken. Mensen die nu een 3 of 4 staan voor hun SE kunnen, denk ik, met de cursus hun cijfer wel opkrikken naar een 5 of een 6.

Veel mensen (waaronder ik) gaan naar de cursus om ook hun laatste SE-cijfer op te krikken. Voor wiskunde B hoef je dat niet doen. De cursus gaat alleen over de CE, extra SE-stof wordt totaal niet behandeld (daar is niet genoeg tijd voor). Je kan wel 's avonds blijven en alle vragen stellen die je wilt.
pi_93638278
Ik gaf altijd van die 2-daagse examencursussen in economie en wiskunde. Scholieren leerden er naar eigen zeggen erg veel van en hun cijfers stegen gemiddeld met 1,5 punt (werd bijgehouden). Dus het is het behoorlijke geldbedrag waard? Nee, je kan het prima zelf doen. Mensen scoorden beter omdat ze in die 2 dagen gedwongen werden er even serieus mee bezig te zijn.

Doe het dus alleen als je zelf de discipline niet hebt om even flink te studeren. Toegegeven, het is wel handig die 2 dagen een aantal docenten te kunnen aanspreken op al jouw vragen, maar als je op tijd begint heb je daar natuurlijk zelf ook een docent voor rondlopen op je eigen school.
pi_93828684
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:33 schreef Kaas- het volgende:
Ik gaf altijd van die 2-daagse examencursussen in economie en wiskunde. Scholieren leerden er naar eigen zeggen erg veel van en hun cijfers stegen gemiddeld met 1,5 punt (werd bijgehouden). Dus het is het behoorlijke geldbedrag waard? Nee, je kan het prima zelf doen. Mensen scoorden beter omdat ze in die 2 dagen gedwongen werden er even serieus mee bezig te zijn.

Doe het dus alleen als je zelf de discipline niet hebt om even flink te studeren. Toegegeven, het is wel handig die 2 dagen een aantal docenten te kunnen aanspreken op al jouw vragen, maar als je op tijd begint heb je daar natuurlijk zelf ook een docent voor rondlopen op je eigen school.
QFT!
hoi doei gr.
pi_109761036
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:33 schreef Kaas- het volgende:
Ik gaf altijd van die 2-daagse examencursussen in economie en wiskunde. Scholieren leerden er naar eigen zeggen erg veel van en hun cijfers stegen gemiddeld met 1,5 punt (werd bijgehouden). Dus het is het behoorlijke geldbedrag waard? Nee, je kan het prima zelf doen. Mensen scoorden beter omdat ze in die 2 dagen gedwongen werden er even serieus mee bezig te zijn.

Doe het dus alleen als je zelf de discipline niet hebt om even flink te studeren. Toegegeven, het is wel handig die 2 dagen een aantal docenten te kunnen aanspreken op al jouw vragen, maar als je op tijd begint heb je daar natuurlijk zelf ook een docent voor rondlopen op je eigen school.
Helemaal mee eens. Is puur een kwesite van jezelf aanzetten tot leren. Wanneer je dat echt niet lukt, dan kan je een dergelijke cursus gaan doen.

Dus denk er goed over na!
pi_109761186
Deze kan naar EXA! :)
Ja doei.
pi_109769297
Heeft het eigenlijk ook nut als je ipv een 9,5 een 10 wilt halen op je eindexamen? Of zijn die trainingen toch meer voor als je echt wat lager staat en toch een voldoende wilt halen?

Ik hoor overigens erg veel goede verhalen over Leiden! Zeker als je er niet zo goed voor staat :)
pi_109772113
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:54 schreef JoelBaka het volgende:
Heeft het eigenlijk ook nut als je ipv een 9,5 een 10 wilt halen op je eindexamen? Of zijn die trainingen toch meer voor als je echt wat lager staat en toch een voldoende wilt halen?

Ik hoor overigens erg veel goede verhalen over Leiden! Zeker als je er niet zo goed voor staat :)
Kan je beter vroeg gaan slapen..
pi_109834092
Ik heb veel opgestoken van Frans. Aanradertje.
pi_109882365
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:39 schreef deman13 het volgende:
Ik heb veel opgestoken van Frans. Aanradertje.
Ik kan me niet voorstellen dat een examencursus nuttig kan zijn voor talen als frans, duits of engels. Ik bedoel, wat kan je eraan leren?
Voor vakken als wiskunde, natuurkunde, scheikunde, economie etc. krijg je de stof in vogelvlucht herhaald en oefen je met wat moeilijk is en met examenopgaven.
Als je niet goed bent in teksten, dan zul je er in die 3 dagen ook echt niet goed in worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_109884491
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 06:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat een examencursus nuttig kan zijn voor talen als frans, duits of engels. Ik bedoel, wat kan je eraan leren?
Voor vakken als wiskunde, natuurkunde, scheikunde, economie etc. krijg je de stof in vogelvlucht herhaald en oefen je met wat moeilijk is en met examenopgaven.
Als je niet goed bent in teksten, dan zul je er in die 3 dagen ook echt niet goed in worden.
Eens.
pi_109893052
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 06:43 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat een examencursus nuttig kan zijn voor talen als frans, duits of engels. Ik bedoel, wat kan je eraan leren?
Voor vakken als wiskunde, natuurkunde, scheikunde, economie etc. krijg je de stof in vogelvlucht herhaald en oefen je met wat moeilijk is en met examenopgaven.
Als je niet goed bent in teksten, dan zul je er in die 3 dagen ook echt niet goed in worden.
Je kriijgt leesstrategieën waarbij ze deze met je doornemen en toepassen. Dit krijg je op een samenvatting mee naar huis waarbij je gewoon kan oefenen. Ik vind het helpen in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')