quote:
Op donderdag 10 maart 2011 06:38 schreef 0634 het volgende:[..]
Het is ook allemaal wat flauw.
Er is afgesproken dat er meer gepit moet worden en dus minder standvastige banden. Dan doen ze dat, komt er kritiek op Pirelli omdat de banden te snel slijten. Tja, beetje raar.
Bovendien zal die band gedurende het jaar steeds beter worden. Zij moeten ook leren. Uiteindelijk kunnnen zij ongetwijfeld net zullke goede banden leveren als Bridgestone, waar overigens ook het nodige commentaar op was. Pirelli verdiend enerzijds tijd, anderzijds houden ze zich aan de afspraken. De kritiek is ook hier en daar wat flauwig.
En daar gaat het fout. Ik wil meer actie
op de baan, dan erbuiten (in de pits), dus het liefst heb ik de slijtage van de Bridgestones van vorig jaar, dan hebben we hetzelfde aantal pitstops.
Anders ben ik bang dat we weer terugvallen naar twee jaar terug, terwijl de actie op de baan vorig jaar door het verbod op bijtanken juist beter is geworden
Het liefst heb ik zelfs dat ze die verplichte pitstop ongedaan maken, dan kunnen de coureurs zelf kiezen of ze op de harde band racen en minder stoppen (of helemaal niet) of de zachtere band nemen (die sneller is) en vaker stoppen. Krijgen we een verschil in strategie zoals we vorig jaar ook gezien hebben met coureurs die startten op de harde band en eindigden op de zachte band en aan het eind van de race nog mensen inhaalden (zoals Kobayashi en Kubica).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
Mijn website