abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93513993
Aangezien jullie ervaringsdeskundige zijn, heb ik een vraag aan jullie.
Het neefje van mijn vriend wordt aanstaande zondag 4 jaar en wij wilden in eerste instantie een puzzel aan hem geven. De moeder van het neefje geeft aan dat hij niets om puzzels geeft, dus de puzzels worden nu aan schoonmoeders verkocht en wij moeten opzoek naar een ander cadeau.
Nu kwamen we in het krantje van de Kruidvat een aanbieding tegen voor een doos duplo of lego. Wat past er alleen 'beter' bij zijn leeftijd? Kunnen we beter gaan voor duplo of lego?

Alvast bedankt :)
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:59:30 #2
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_93514401
Duplo is voor baby's, lego is baas. :9~ :9~
pi_93514496
Ik heb veel met duplo en lego gespeel en volgens mij kreeg ik op mijn vierde wel al lego
pi_93514520
Ik zou ook voor lego gaan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_93514692
Idd lego, misschien wel handig om in het begin voor de basissets te gaan waar nog niet van die hele kleine onderdelen in zitten
pi_93514856
Lego heeft wel kleinere onderdelen. Ik gaf mijn zoon ongeveer vanaf zijn zesde Lego. Inmiddels al 25 jaar geleden. Straks kan zijn zoon (nu 2 1/1) er mee spelen :)
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:09:41 #7
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_93515092
Ik zou ook voor lego gaan, m'n dochtertje is er helemaal gek van (ook 4)
pi_93515106
Lego is officieel pas vanaf 6 jaar i.v.m. de kleine onderdelen.
Maar volgens mij speelden wij er ook al mee toen we jonger waren. :)
Duplo is vanaf 18 maanden.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:11:01 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_93515174
Op de lego verpakking staat gewoon 4 jaar hoor, je hebt 3 soorten lego in totaal.
Lego Duplo vanaf 24 maanden ofzo?
En dan lego van 4 en ook lego vanaf 6 jaar.
Staat goed aangegeven.
pi_93517408
Het kan allebei, maar als het basisdozen zijn zou ik de lego geven. :)
  woensdag 2 maart 2011 @ 07:41:32 #11
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_93526491
My $0.02...

Met 4 jaar is op zich Duplo nog wel leuk; Lego ook, maar misschien nog moeilijk.
Maar als hij iets ouder wordt, zal de Duplo gauw niet interessant meer zijn.

Waar het dus om gaat, is vooral wanneer en hoe lang je graag zou willen dat je neefje er plezier van heeft. Is het niet zo erg dat hij misschien niet meteen de hele doos kan 'gebruiken' maar er later extra veel plezier van kan hebben? Kies dan de Lego.
Is je neefje een kind dat heel erg teleurgesteld is als zijn cadeau 'voor later' is, kies dan de Duplo.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_93526637
Voor lego zijn ze met die leeftijd net te jong, maar als je ze duplo geeft zijn ze daar al heel snel "uitgegroeid". Ik zou dan ook voor de lego gaan desnoods staat het een tijdje in de kast, uiteindelijk heeft hij er zo het langste wat aan.
live your fears, fear your live
  woensdag 2 maart 2011 @ 08:04:38 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_93526715
Mijn zoon vond met 4 jaar Duplo nog leuker omdat hij daarmee sneller resultaat zag. Lego was hem te klein en te priegelig. Nu,met 6, bouwt hij Lego Star Wars schepen, dus 4 is wel een lastige leeftijd. De vraag is : wil je hem iets geven wat hij nú leuk vindt,of wat hij in de toekomst leuk gaat vinden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_93530826
Bedankt voor de reacties :)
We gaan vanmiddag kijken wat voor doos het is van de Lego, en voor welke leeftijd het geschikt is. Ben benieuwd wat hij er uiteindelijk van vindt *) En wat moeders er van vindt als zij alle blokjes door de kamer terug vindt >:)
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_93532019
kun je niet overleggen?

ik moet eerlijk zeggen dat het per kind verschilt.
mijn oudste(net 4) doet alles nog in haar mond en met playmobil speelt ze wel leuk maar is zo een priegel zooi. dat zet ik nu op zolder. papa en oma hadden afgesproken dat ze dat kreeg voor haar verjaardag :{

lego vind ze helemaal leuk en smeekt ze ook om maar net als playmobil vind ik het niks voor haar.
mijn jongste is bijna 3 die speelt heel netjes. die zou ik er wel mee vertrouwen.
heel erg ,maar verschilt zo. dus nog een jaartje wachten dan gaan we het weer proberen tenzij ik merk dat ze er eerder aan toe is.
mama van 3 kids!
pi_93583984
Ik heb 3 kinderen waarvan de oudste 6 jaar is, die heeft op haar kamer gewone lego maar speelt liever in de woonkamer met haar 2 broertjes van 3 en ik met de duplo samen. Toen mijn dochter 4 jaar was speelde zij alleen nog maar met duplo, lego was te klein. Voor nu is duplo leuk en voor een jaar of is lego leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')