abonnement Unibet Coolblue
pi_93470183
Wat is de straf voor openlijk geweldpleging?
Ik ben (15) en heb 2 jongens licht/zwaar letstels geslagen.
En ik zat in een proeftijd van 1 jaar i.v.m pepperspray.
P.S Ik heb er echt heel veel spijt van!

Alvast bedankt voor de reactie.
pi_93470255
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_93470343
quote:
Er staat niet bij wat de straf is voor een minderjarige.
pi_93470429
Oh, dan moet je kijken op www.google.nl
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_93470487
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:34 schreef Sam-x het volgende:
Oh, dan moet je kijken op www.google.nl
Heb ik ook gedaan maar kon niks vinden vandaar deze post.
pi_93470531
Waarom heb je het eigenlijk gedaan?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_93470665
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:36 schreef Sam-x het volgende:
Waarom heb je het eigenlijk gedaan?
Ik weet het zelf niet eens
  maandag 28 februari 2011 @ 23:41:57 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_93470774
Je bent 15, zal wel meevallen.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:43:30 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93470854
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:39 schreef affa81 het volgende:

[..]

Ik weet het zelf niet eens
Ik denk dat je boos was
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_93470953
Wordt gewoon weer een bureau Haltje joh. Onze rechtstaat stelt weinig voor qua straffen.

[ Bericht 37% gewijzigd door o.us op 28-02-2011 23:46:25 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 28 februari 2011 @ 23:48:11 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93471060
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:46 schreef o.us het volgende:
Wordt gewoon weer een bureau Haltje joh. Onze rechtstaat stelt weinig voor qua straffen.
Laten we kinderen van 15 vooral jarenlang op water en brood zetten.Dat zal vast helpen!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 28 februari 2011 @ 23:48:12 #12
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_93471061
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:46 schreef o.us het volgende:
Wordt gewoon weer een bureau Haltje joh. Onze rechtstaat stelt weinig voor qua straffen.
o.us kan het weten.
Utereg, me stadje daar gebeurt van allerhand
`t bruis an alle kant, in `t hartje van `t land
de Sterrenwijk, `t Houtplein en `t lange Rozendaal
Utereg, `t mooist van allemaal
pi_93471294
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Laten we kinderen van 15 vooral jarenlang op water en brood zetten.Dat zal vast helpen!
Hier vraag ik niet om. Ik vraag wat de straf is voor een minderjarige.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:58:00 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93471509
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:53 schreef affa81 het volgende:

[..]

Hier vraag ik niet om. Ik vraag wat de straf is voor een minderjarige.
Vraag dat de rechter tzt maar. Er is namelijk geen standaardstraf. Dat je ondeugend bent geweest met het gebruik van pepperspray zal in ieder geval niet meehelpen aan een lichte straf. En je gaat sowieso de straf die je hebt niet hebt gekregen voor de pepperspray ook krijgen wanneer je nog in je proeftijd zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_93471583
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Laten we kinderen van 15 vooral jarenlang op water en brood zetten.Dat zal vast helpen!
Afval langs de snelweg prikken en de avond daarna weer lekker stoned aan de drank zitten :'). Nee dat is goed.
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:01:51 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93471720
Artikel 141
1
Zij die openlijk in vereniging geweld plegen tegen personen of goederen, worden gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren en zes maanden of geldboete van de vierde categorie.
2
De schuldige wordt gestraft:
1
met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie, indien hij opzettelijk goederen vernielt of indien het door hem gepleegde geweld enig lichamelijk letsel ten gevolge heeft;
2
met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien dat geweld zwaar lichamelijk letsel ten gevolge heeft;
3
met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien dat geweld de dood ten gevolge heeft.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:02:17 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93471750
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:59 schreef o.us het volgende:

[..]

Afval langs de snelweg prikken en de avond daarna weer lekker stoned aan de drank zitten :'). Nee dat is goed.
Dan geloof ik niet dat je een goed beeld hebt van wat er zoal gedaan wordt op dat gebied maar dat zij je vergeven
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:02:22 #18
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_93471759
Er zijn inderdaad geen standaardstraffen, wel maximumstraffen. Voor jongeren onder de 16 geldt in ieder geval dat ze maximaal een jaar jeugddetentie kunnen krijgen. Daar gaat je voorarrest vanaf maar die heb je vast niet gehad omdat je nu hier een topic kunt openen. Het zal dus wel meevallen.

Ontzettende dombo.

Edit: bovenstaand artikel 141 geldt dus voor volwassenen.
Spoilers!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:05:15 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93471911
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zijn inderdaad geen standaardstraffen, wel maximumstraffen. Voor jongeren onder de 16 geldt in ieder geval dat ze maximaal een jaar jeugddetentie kunnen krijgen. Daar gaat je voorarrest vanaf maar die heb je vast niet gehad omdat je nu hier een topic kunt openen. Het zal dus wel meevallen.

Ontzettende dombo.

Edit: bovenstaand artikel 141 geldt dus voor volwassenen.
Klopt natuurlijk maar het geeft wel aan dat ze mishandeling niet bepaald licht opvatten en al helemaal niet als er echt sprake is van zwaar letsel. Wanneer hij al eens eerder in aanraking is gekomen met justitie wegens het gebruiken van pepperspray is hij waarschijnlijk gewoon zwaar de lul. Wellicht is er door de geslagen jongens/meisjes nog geen aangifte gedaan en het is voor TS te hopen dat dit ook niet gebeurd.

quote:
Voor jongeren vanaf 12 jaar stelt het jeugdstrafrecht hen zelf verantwoordelijk wanneer ze een strafbaar feit hebben gepleegd. Dit betekent dat de jongeren volgens het jeugdstrafrecht worden berecht. Wanneer ze de door de politie worden aangehouden kunnen ze een officiële waarschuwing krijgen, dit kan echter alleen bij een relatief licht vergrijp en een waarschuwing kan maar één keer afgegeven worden. Komt een jongere nogmaals in contact met de politie dan wordt na het verhoor in veel gevallen een Halt-afdoening voorgesteld. Een voordeel aan de Halt-afdoening is dat de jongere geen strafblad krijgt.

Wanneer een jongere echter in dat zelfde jaar eerder een Halt-afdoening heeft gehad, of wanneer het een niet Halt-waardig feit betreft wordt de jongere voorgeleid aan de (hulp) officier van justitie. De officier van justitie bepaald of het terecht is dat hij of zij door de politie is aangehouden. Van alle bevindingen in het politieonderzoek, en de verklaring van de verdachte wordt dan door de politie een proces-verbaal opgemaakt. Uiteindelijk zal de officier van justitie, of de kinderechter na afronding van het politie onderzoek ook bepalen hoe de jongere gestraft zal worden. Of de zaak wordt afgedaan door de officier van justitie, of dat er een kinderrechterzitting plaats zal vinden is afhankelijk van het aantal feiten dat een jongere eerder heeft gepleegd en de ernst van het feit. Een kinderechter zitting vindt altijd plaats achter gesloten deuren dat betekent dat de zitting niet toegankelijk is voor publiek of media.

In de jeugdstrafketen wordt een uitgebreide beschrijving gegeven van de procedure vanaf het plegen van een strafbaar feit tot het opleggen van de straf.

www.jeugdstrafrecht.com
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_93471981
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zijn inderdaad geen standaardstraffen, wel maximumstraffen. Voor jongeren onder de 16 geldt in ieder geval dat ze maximaal een jaar jeugddetentie kunnen krijgen. Daar gaat je voorarrest vanaf maar die heb je vast niet gehad omdat je nu hier een topic kunt openen. Het zal dus wel meevallen.

Ontzettende dombo.

Edit: bovenstaand artikel 141 geldt dus voor volwassenen.
Ik heb 11 dagen voorarest gehad.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:07:34 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93472049
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:06 schreef affa81 het volgende:

[..]

Ik heb 11 dagen voorarest gehad.
Maar gewoon even de eis van de officier afwachten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_93472113
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 00:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt natuurlijk maar het geeft wel aan dat ze mishandeling niet bepaald licht opvatten en al helemaal niet als er echt sprake is van zwaar letsel. Wanneer hij al eens eerder in aanraking is gekomen met justitie wegens het gebruiken van pepperspray is hij waarschijnlijk gewoon zwaar de lul. Wellicht is er door de geslagen jongens/meisjes nog geen aangifte gedaan en het is voor TS te hopen dat dit ook niet gebeurd.

[..]

Zij hebben allebij aangiften gedaan.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 00:10:57 #23
180174 Diemux
People vs Me
pi_93472247
Ach, geen enkele straf is te lang voor zo'n totale nietsnut als jij.
pi_93704981
Ts een een lul...
  maandag 14 maart 2011 @ 15:01:38 #25
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_94094612
Los van dat weet je niet of de twee tegenstanders hem niet het
leven erg zuur hebben gemaakt en dat zijn reactie een logisch
gevolg is.
pi_94105479
Zo'n reactie is nooit een logisch gevolg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')