abonnement Unibet Coolblue
pi_93433261
Mijn vriendin en ik trouwen op 1 september en willen daarna natuurlijk op huwlijksreis. Nu zitten we te denken aan een safari in Afrika. Maar we willen natuurlijk ook een beetje een luxe resort met wat strand mogelijkheden zeg maar.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor bepaalde landen?
pi_93433317
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:42 schreef Stansfield het volgende:
Mijn vriendin en ik trouwen op 1 september en willen daarna natuurlijk op huwlijksreis. Nu zitten we te denken aan een safari in Afrika. Maar we willen natuurlijk ook een beetje een luxe resort met wat strand mogelijkheden zeg maar.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor bepaalde landen?
Combi zanzibar/tanzania is volgens mij erg populair voor zo'n vakantie
pi_93433427
Zuid-Afrika (krugerpark) en Mozambique!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93434042
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:42 schreef Stansfield het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor bepaalde landen?
D-Reizen aan de balie of iedere andere reis aanbieder met fysieke locaties. Zei kunnen je uitstekend helpen om de reist te vinden die bij je wensen en buget past.
pi_93440190
Tanzania is ook het eerst waar ik bij 'safari/strandvakantie' aan moet denken :)
pi_93440511
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:06 schreef vampireDKC het volgende:

[..]

D-Reizen aan de balie of iedere andere reis aanbieder met fysieke locaties. Zei kunnen je uitstekend helpen om de reist te vinden die bij je wensen en buget past.
Ik vind die touroperators persoonlijk echt verschrikkelijk. Een safari van dergelijke bedrijven komt meestal neer op het in een bus zitten met 30 andere Nederlanders en dan van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid gereden worden, terwijl de touroperator door een microfoon opdreunt waar je langs rijdt.

Ik zou zelf een auto (4x4) huren en kijken naar leuke plekken. Vilankulos (Mozambique) is imho wel een aanrader qua strand. Je zit dan ook tegen de Bazaruto Archipel aan, waar je ook prachtig kan duiken en snorkelen. Iets verder naar het zuiden ligt Baga, waar je kan snorkelen met walvishaaien. Ligt allemaal op minder dan een dag van het Krugerpark (dat op zijn beurt weer een halve dag vanaf Johannesburg ligt). Google maar eens op bazaruto archipel en je hebt wel een idee..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93440751
@skv dan heb jij een heel verkeert beeld van een touroperator.

Ik ben vorig jaar mei getrouwt en wij wisten dat we naar schotland wilden voor onze huwelijksreis.
En een huwelijksreis doe je met z'n tweeen. Wij hebbn dat dus meedegedeeld, en dat we met eigen vervoer wilden en een rondreis. Nu hadden we dus de keuze om een route met locaties te kiezen of zelf een aantal hotels te zoeken. Maar hun regelden ook het vervoer(met de boot). En dachten aan andere dingen zoals de Historic schotland pas voor 30euro pp. En aangezien stirling 8 pond en edinburgcastle 11 pond is heb je die 30 euro er zo uit.

Als je dat allemaal zelf aleen moet uitzoeken ben je wel ff bezig.
pi_93441485
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:52 schreef vampireDKC het volgende:
@skv dan heb jij een heel verkeert beeld van een touroperator.

Ik ben vorig jaar mei getrouwt en wij wisten dat we naar schotland wilden voor onze huwelijksreis.
En een huwelijksreis doe je met z'n tweeen. Wij hebbn dat dus meedegedeeld, en dat we met eigen vervoer wilden en een rondreis. Nu hadden we dus de keuze om een route met locaties te kiezen of zelf een aantal hotels te zoeken. Maar hun regelden ook het vervoer(met de boot). En dachten aan andere dingen zoals de Historic schotland pas voor 30euro pp. En aangezien stirling 8 pond en edinburgcastle 11 pond is heb je die 30 euro er zo uit.

Als je dat allemaal zelf aleen moet uitzoeken ben je wel ff bezig.
Je moet niet denken dat je in landen als Tanzania of Mozambique kortingskaartjes-systemen hebt. Je kan beter zorgen dat alles goed voor elkaar is (door het zelf te checken) dan afhankelijk te zijn van connecties van touroperators. Heb het zelf ook geprobeerd, maar de meeste operators werkten samen met Europcars (ofzo), waarbij je dus alleen maar rammelbakken van 4x4's kan huren. Ze mogen ook niet verder kijken dan hun eigen adresjes die ze ter plekke hebben. Voor Schotland zal dat idd geen probleem zijn omdat het er relatief westers is en er veel connecties liggen, maar voor Afrika is dat in het algemeen een stuk minder.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93451006
Zo bazaruto archipel ziet er goed uit zeg. Is dat ook niet toevallig de plek waar willen alexander zijn villa liet bouwen?? Hier heb ik zeker wat aan. Tnx voor de tips. Meer tips zijn natuurlijk nog altijd welkom ;)
pi_93452235
Ik weet niet precies waar hij zat, maar ik ben er met kerst geweest. Prachtige plek! Als je nog tips nodig hebt voor daar, dan hoor ik het wel!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93453169
Heb je dat allemaal zelf geboekt of gewoon een vlucht en hotel combi?
pi_93461936
Ik woonde een tijdje in Pretoria (naast Johannesburg) en heb daar toen een 4x4 gehuurd voor een rondreis door Botswana, Zambia, Zimbabwe, Mozambique, Swaziland en Zuid-Afrika. Alles ter plekke geregeld, maar ik zat er dan ook een redelijke tijd om alles rond te krijgen. Wat is je idee qua safari? Met je gewone personenauto'tje naar een park en je daar rond laten rijden in zo'n safari-kar? Of met je eigen auto door de parken en overnachten in een tent 's nachts en aan het einde door naar het strand? Dat laatste heb ik gedaan. Is wel wat avontuurlijker dan je misschien wil..

Je zou goed kunnen beginnen met een 4x4 in Johannesburg, dan door naar het Krugerpark (overnachten in een hotel in Phalaborwa), dan de grens over met Mozambique en naar het noorden naar Vilankulos (daar zijn campings en resorts in elke prijsklasse). Vervolgens terug langs de kust van Mozambique door Maputo naar Swaziland naar Hilane en en Milwane national parks om nog wat laatste safari-indrukken te krijgen voor je weer terug rijdt naar Johannesburg. Maar, zoals gezegd, het ligt er aan hoe lang je wil gaan, waar je de nadruk op wil hebben (meer safari of meer strand? en hoe je wil reizen, georganiseerd of zelf..).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93462046
Wat overigens ook een aanrader is: Goa (India). Je hebt daar wel mindere safari's alleen; het strand is er ook erg relaxed. Je kan daar leuk op een scootertje door het binnenland scheuren, veel palmboompjes enzo. Hoewel ik Mozambique mooier vond.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93464000
Het ideaalste zou ik vinden in een relaxed resort of hotel of zoiets. En dan lekker aan het strand. En dan een paar safari excursies van 1 dag of misschien wel een overnachting ofzo. Maar wel een beetje georganiseerd. De excursies mogen dan wel met meerdere mensen zijn. Iets in die richting was ik van plan.
pi_93468273
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:51 schreef Stansfield het volgende:
Het ideaalste zou ik vinden in een relaxed resort of hotel of zoiets. En dan lekker aan het strand. En dan een paar safari excursies van 1 dag of misschien wel een overnachting ofzo. Maar wel een beetje georganiseerd. De excursies mogen dan wel met meerdere mensen zijn. Iets in die richting was ik van plan.
Daar begrijp ik uit dat je het liefste een hotel of resort hebt met daarbij mogelijkheden om zo nu en dan een dagsafari te doen. Dat is al heel wat anders dan eerst drie dagen safari, dan een paar dagen strand en dan nog een paar dagen safari.
Mozambique heb je dan niet veel aan (die hebben qua klassieke safari's niet veel te bieden. Snorkel- en duiksafari's dan weer wel). Wie weet kan je eens kijken naar Zuid-Afrika, richting de Kaapregio? Daar heb je wat kleinere safariparken en kan je goed uitwaaien. (Oudshoorn, Mosselbaai, Kaapstad). Er zijn zat beesten te spotten in de Karoo.

Als je echt een gave safari wil hebben kan ik je Chobe national park aanraden, maar dan moet je naar het grenspunt tussen Zambia, Zimbabwe, Botwana en Namibië. Dat is erg ver van de kust af.
Periode september/oktober is overigens erg prima om op safari te gaan in Zuid-Afrika. Weer is over het algemeen dan goed en je omdat het dan nét lente is heb je weinig struiken en bosjes en zie je meer beesten. Met wat geluk ook kleintjes.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93479746
En tanzania dat ligt wel dicht bij de kust. Is die combinatie daar ook goed te maken?

Zuid Afrika ziet er ook goed uit. DUs we hebben wat om rond te zoeken.
pi_93483708
Ik volg dit ook even. Wij denken aan iets soortgelijks.
pi_93485401
Voor het echte safarigevoel zou ik eerder Kenia aanraden dan Zuid-Afrika. Ook wat betreft bounty-stranden zit je daar wat beter (Kenia/Tanzania/Zanzibar). Succes!
pi_93485923
Gabon O+

http://www.africas-eden.com/

De eigenaar van deze reisorganisatie is een Nederlander geboren in Gabon en beheert een aantal natuurparken in Gabon. Gabon zelf is een van de rijkste en veiligste landen in Afrika

De prijzen zijn nogal flink, maar het lijkt me echt prachtig daar en het lijkt me nog ongerept en niet zo toeristisch... Maarja die prijzen... ;(
  dinsdag 1 maart 2011 @ 13:57:36 #20
67670 Skv
Cynist.
pi_93488426
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 12:57 schreef Tahiti het volgende:
Gabon O+

http://www.africas-eden.com/

De eigenaar van deze reisorganisatie is een Nederlander geboren in Gabon en beheert een aantal natuurparken in Gabon. Gabon zelf is een van de rijkste en veiligste landen in Afrika

De prijzen zijn nogal flink, maar het lijkt me echt prachtig daar en het lijkt me nog ongerept en niet zo toeristisch... Maarja die prijzen... ;(
Wat kost het dan? Ik zie nergens prijzen staan (en dat zegt meestal wel genoeg).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93508982
http://www.africas-eden.com/Featured-tours.asp

click op "view details" en daar komt de ticket van hier naar daar nog bij ;(

als ik ooit een loterij win... :)
pi_93521857
Vanaf 1300 pp ja, dat valt me nog wel mee. Wel maar 8 dagen. Die van 13 dagennis wel heel duur; 6100..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_93526893
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 09:57 schreef Stansfield het volgende:
En tanzania dat ligt wel dicht bij de kust. Is die combinatie daar ook goed te maken?

Zuid Afrika ziet er ook goed uit. DUs we hebben wat om rond te zoeken.
Ja, in Tanzanie kun je uitstekend een weekje safari met een weekje Zanzibar combineren. Ik heb het dit jaar ook gedaan en het is een geweldig land.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93527020
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 08:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, in Tanzanie kun je uitstekend een weekje safari met een weekje Zanzibar combineren. Ik heb het dit jaar ook gedaan en het is een geweldig land.
Tips voor resorts/hotels of reisorganisaties waar je dit geboekt hebt??
pi_93527255
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 08:27 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tips voor resorts/hotels of reisorganisaties waar je dit geboekt hebt??
Planet Africa Safaris is vaker getipt over TRV. Echt een super organisatie, met persoonlijke hulp, etc... Ideaal voor een huwelijksreis, maar niet goedkoop (Afrika is over het algemeen niet goedkoop). Hele mooie lodges voor de safari's, vooral kleinschalig en buiten de drukke gebieden. Op Zanzibar Matemwe Bungalows, echt heerlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')