abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 februari 2011 @ 08:39:40 #1
335005 nightday2011
fok is de meest stomme site
pi_93429137
Hallo,

Ik wil een nieuwe digitale fotocamera kopen omdat mijn oude camera slechte kwaliteit foto´s maakt. Mijn vorige camera had 10.0 mega pixels. Ik ging er toen van uit dat de kwaliteit wel goed zou zijn. Maar als ik die foto´s bekijk en als ik een beetje inzoem ziet het er al snel blokkerig uit.Ook de kleuren komen niet overheen met de realiteit. Nu wil ik dus een nieuwe aanschaffen.
Ik wil de camera vooral gebruiken voor buiten en portret foto´s. Mijn budget is maximaal 200 euro.

Waar moet ik op letten als ik een nieuwe digitale foto camera wil gaan kopen ?
Welke foto camera kan ik van dat geld het beste kopen ?
fok is de meest stomme site
  maandag 28 februari 2011 @ 09:12:29 #2
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93429538
Ik heb een fujifilm gekocht zeer recentelijk
http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/j/finepix_jx200/

Ding stond in super promo bij Mediamarkt -> 129 euro voor camera met draagtasje en 2 sd kaartjes van 2 GB. Ikzelf heb altijd fuji gehad omdat deze 1 groot voordeel hebben ... een CCD sensor in plaats van een CMOS sensor. Je hebt vollere kleuren en je heb veel minder last van cmos ruis.

dit modelletje heeft ook een fujinon breedhoeklens, hopen instelmogelijkheden die je normaal alleen op een veel duurder toestel vind, metalen behuizing, ingebouwde panorama mogelijkheden, speciale portretstand en tot 5 maal zoom.

wil je toch meer geld uitgeven kijk dan zeker eens op http://www.dpreview.com ;-)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_93429659
Les 1 in fotocamera's kopen: De megapixels zeggen werkelijk niets over de kwaliteit van de foto's. Staar je daar dus niet blind op.
pi_93429771
Met 10 megapixel zou je ook zat scherpte moeten hebben, weet je zeker dat je de resolutie van je foto's niet op een lage stand hebt staan? En wat voor camera is je oude camera eigenlijk?

Probeer er eerst eens achter te komen wat er precies misgaat, voordat je een nieuwe camera koopt waarbij je precies hetzelfde probleem hebt, omdat het misschien niet aan de camera lag :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 28 februari 2011 @ 09:27:00 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_93429790
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:19 schreef Dennis101 het volgende:
Les 1 in fotocamera's kopen: De megapixels zeggen werkelijk niets over de kwaliteit van de foto's. Staar je daar dus niet blind op.
Les 2: er zijn nog steeds fabrikanten die een digitale zoom gebruiken in plaats van een mechanische. Digitale zoom rekent je megapixels om naar wat de camera denkt dat tussen de megapixels te zien is, het laat je dus niet zien wat er echt is.
Les 3: als je je camera zo instelt dat je er lekker veel fotos mee kunt schieten op één kaartje, dan gebruik je minder van je megapixels. Heel kort door de bocht: hoe minder fotos je op je kaartje kunt zetten, hoe nauwkeuriger (= minder blokkerig) je fotos als je er op inzoomt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_93429837
Het zou zomaar kunnen dat het een camera is die alleen digitaal kan zoomen inderdaad, dan wil je bij een nieuwe camera dus eentje die optisch een fatsoenlijk telebereik heeft ('zoom').
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 28 februari 2011 @ 09:37:41 #7
335005 nightday2011
fok is de meest stomme site
pi_93429993
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:25 schreef Ener-G het volgende:
Met 10 megapixel zou je ook zat scherpte moeten hebben, weet je zeker dat je de resolutie van je foto's niet op een lage stand hebt staan? En wat voor camera is je oude camera eigenlijk?

Probeer er eerst eens achter te komen wat er precies misgaat, voordat je een nieuwe camera koopt waarbij je precies hetzelfde probleem hebt, omdat het misschien niet aan de camera lag :)
Een Kodak M1063.
http://www.vergelijk.nl/d(...)64qqcCFQSEDgodeB_rAw

Ik denk niet dat het aan de instellingen ligt. Heb deze camera al een paar jaar en heb al meerdere keren de instellingen verandert maar de fotos werden er niet beter op.
fok is de meest stomme site
  maandag 28 februari 2011 @ 09:42:14 #8
335005 nightday2011
fok is de meest stomme site
pi_93430100
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:12 schreef HaerdenC het volgende:
Ik heb een fujifilm gekocht zeer recentelijk
http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/j/finepix_jx200/

Ding stond in super promo bij Mediamarkt -> 129 euro voor camera met draagtasje en 2 sd kaartjes van 2 GB. Ikzelf heb altijd fuji gehad omdat deze 1 groot voordeel hebben ... een CCD sensor in plaats van een CMOS sensor. Je hebt vollere kleuren en je heb veel minder last van cmos ruis.

dit modelletje heeft ook een fujinon breedhoeklens, hopen instelmogelijkheden die je normaal alleen op een veel duurder toestel vind, metalen behuizing, ingebouwde panorama mogelijkheden, speciale portretstand en tot 5 maal zoom.

wil je toch meer geld uitgeven kijk dan zeker eens op http://www.dpreview.com ;-)
Oke bedankt! zeker een mooi cameraatje.
fok is de meest stomme site
  maandag 28 februari 2011 @ 11:27:28 #9
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93432779
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:42 schreef nightday2011 het volgende:

[..]

Oke bedankt! zeker een mooi cameraatje.
nog vergeten melden dat hij ook filmt in HD (720p 30frames) in MJPEG! De optische zoom is bruikbaar tijdens filmen. Werkt bijzonder goed! Je kan wel maximaal filmen tot bestand 2 GB is en dan opnieuw filmen :) nu dat is in HD 9 minuten aan een stuk ...

Ik ben super enthousiast er over ... zeer lage prijs, zeer compleet en draagtasje plus 2 geheugenkaartjes ... hou je van je budget nog wat centen over voor andere leuke dingen :) bv extra batterij of paar SDHC geheugenkaartjes ;) ... of gewoon lekker eten.

Extra batterijen niet bij mediamarkt kopen maar via Ebay ... je kan er vinden die dubbel zo krachtig zijn en kosten een euro of 9 ... inclusief verzending :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_93437678
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:25 schreef Ener-G het volgende:
Met 10 megapixel zou je ook zat scherpte moeten hebben
:?

Sinds wanneer maakt een camera met 10 MP per definitie scherpe foto's? Als ze willen kunnen ze het beeld dat opgeslagen wordt net zo goed opschalen naar 80 megapixels, maar ik betwijfel of de foto daar ook scherper van wordt.

Maar goed, het zal er wel mee te maken hebben dat een tweecijferig aantal megapixels op de voorkant van de camera wat beter staat.
  maandag 28 februari 2011 @ 13:54:01 #11
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93438331
zowat iedereen weet denk ik wel dat een goede lens belangrijker is dan meer megapixel ... dat is meestal ook direct waar prijsverschillen in zitten... samen met de optische zoom en eventueel een hardware beeldstabilisator
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_93438396
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:54 schreef HaerdenC het volgende:
zowat iedereen weet denk ik wel dat een goede lens belangrijker is dan meer megapixel ... dat is meestal ook direct waar prijsverschillen in zitten... samen met de optische zoom en eventueel een hardware beeldstabilisator
Breng eens een dag door in een winkel waar ze camera's verkopen en het zal je verbazen hoeveel mensen er nog steeds op de megapixels afgaan.
  FOK!fotograaf maandag 28 februari 2011 @ 14:06:16 #13
17893 Forno
pi_93438832
Iedere willekeurige camera van 200 euro kan leuke foto's maken overdag. Er zit tegenwoordig overal een scène-draaiknop op, met meestal ook de keuze portret. De Canon Powershot SX200 is een leuke met 12x zoom, de 12 Megapixel is meer dan voldoende. Of een Panasonic Lumix FS30.
  maandag 28 februari 2011 @ 14:09:25 #14
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93438967
inderdaad en merk is meestal eerder persoonlijke voorkeur ... ik heb altijd fuji gehad en de menu's bediening etc zit altijd min of meer op zelfde plaats :) dus blijf ik ook bij fuji maar heb ook mooie foto's gezien van canon, nikon en casio ...

hp vond ik wel tegen vallen

Samsung erg afhankelijk van toestel

Dpreview.com is de plaats om te kijken en een idee te vormen als je bepaalde toestelletjes voor ogen hebt :-)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_93440078
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:40 schreef Omniej het volgende:

[..]

:?

Sinds wanneer maakt een camera met 10 MP per definitie scherpe foto's? Als ze willen kunnen ze het beeld dat opgeslagen wordt net zo goed opschalen naar 80 megapixels, maar ik betwijfel of de foto daar ook scherper van wordt.

Maar goed, het zal er wel mee te maken hebben dat een tweecijferig aantal megapixels op de voorkant van de camera wat beter staat.
Het ging erom dat TS zijn foto's 'blokkerig' vond, en dat lijkt me sterk met 10MP, tenzij de camera op een lager aantal MP stond ingesteld, of digitale zoom gebruikt (wat in wezen hetzelfde is als opschalen). Dat is wat anders dan onscherpte omdat je niet goed gefocust zat, of dat de lens een stukje mat plastic is oid. want dat geeft geen 'blokjes' ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_93446245
Ik ben op zoek naar een Panasonic Lumix (FS6(2) of een FS42 of zo..) Ik heb er afgelopen 2 jaar al 3 versleten :P Maar vrijdag begint carnaval weer, en moet ik dus weer een nieuwe hebben.

Elke keer na wintersport of carnaval zijn ze weer kapot :D Ik weet het niet hoe komt.. of ja, deels wel. In de sneeuw laten vallen enz.

Maar goed, ik heb een half jaar geleden een nieuwe gekocht, via internet. Een FS42, voor 89 euro geloof ik. Het was sowieso minder dan 100 euro, maar ik kan die site niet meer vinden.

Weet iemand waar ik dus een goedkope Lumix kan bestellen? Ik heb ondertussen al 4 accu's en 3 acculaders in voorraad :P
SJAAKIE!
  maandag 28 februari 2011 @ 16:58:51 #17
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93446317
als je dat probleem hebt kocht ik toch een GoPro ...
http://gopro.com/

720p 30 frames of zelfs 60 frames zodat je vette slomo kan maken
Full hd 1080p 30 frames :) voor de strevers

schockvast
watervast

en behoorlijke lens ... niet zo een prul ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_93446333
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:57 schreef Razende_Rosser het volgende:
Ik ben op zoek naar een Panasonic Lumix (FS6(2) of een FS42 of zo..) Ik heb er afgelopen 2 jaar al 3 versleten :P Maar vrijdag begint carnaval weer, en moet ik dus weer een nieuwe hebben.

Elke keer na wintersport of carnaval zijn ze weer kapot :D Ik weet het niet hoe komt.. of ja, deels wel. In de sneeuw laten vallen enz.

Maar goed, ik heb een half jaar geleden een nieuwe gekocht, via internet. Een FS42, voor 89 euro geloof ik. Het was sowieso minder dan 100 euro, maar ik kan die site niet meer vinden.

Weet iemand waar ik dus een goedkope Lumix kan bestellen? Ik heb ondertussen al 4 accu's en 3 acculaders in voorraad :P
Wat dacht je ervan om je eigen topic te openen.
pi_93446436
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat dacht je ervan om je eigen topic te openen.
Waarom zou ik dat doen, als ik hier ook reactie kan krijgen? Het gaat hier niet voor niks over het aanschaffen van een nieuwe camera.
SJAAKIE!
pi_93446522
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:01 schreef Razende_Rosser het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat doen, als ik hier ook reactie kan krijgen? Het gaat hier niet voor niks over het aanschaffen van een nieuwe camera.
Omdat het onbeleefd is om iemand zijn topic te kapen.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:15:14 #21
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_93447084
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:01 schreef Razende_Rosser het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat doen, als ik hier ook reactie kan krijgen? Het gaat hier niet voor niks over het aanschaffen van een nieuwe camera.
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Omdat het onbeleefd is om iemand zijn topic te kapen.
Het is ook irritant om overal nieuwe topics op te zien komen als er een centraal topic voor is ;)
[Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera? #24
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  maandag 28 februari 2011 @ 22:23:05 #22
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_93466228
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:03 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Omdat het onbeleefd is om iemand zijn topic te kapen.
Met een algemene titel zoals dit topic kun je dat verwachten. En verder wat doodkapje zegt :)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:37:18 #23
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93478215
vandaag staat er 1 op ibood

http://www.ibood.com/nl/nl/index.php



80 euro ipv 200 ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 09:11:03 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_93478714
14 MP! :9
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 1 maart 2011 @ 09:31:28 #25
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93479136
leica lens ;)
Minds are like parachutes, they work best when open!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')