quote:
Op donderdag 10 maart 2011 00:16 schreef Richi het volgende:Naar aanleiding van alle media aandacht ben ik bij dit forum terecht gekomen.
Ook ik heb twee weken terug een brief ontvangen van DUO over mijn bijverdiensten in 2008. Het is mij alleen totaal niet duidelijk wat ik nu uiteindelijk moet gaan betalen.
Ik heb totaal ¤21.181 verdiend. Maar ik heb in augustus mijn studiefinanciering stop gezet. Dus er staat netjes in de brief dat mijn toetsingsinkomen ¤14.121 is. Dit is dus ¤14.121 - ¤12.916 (bovengrens) = ¤1205 teveel.
Dit betekend dus dat ik één maand onterecht mijn studiefinanciering + OV jaarkaart heb ontvangen.
Wat moet ik nu dan terugbetalen? Toch gewoon die ene maand studiefinanciering (¤90) + een boete voor een maand te lang OV jaarkaart (¤78)?
Helaas moet je wel wat meer betalen. Je moet je stufi van januari tot augustus terugbetalen, dus 7x90,- (tenzij je stufi per 1/9 gestopt is, dan is het zelfs 8x90). Daarbij komt dan ook nog het bedrag voor gebruik OV jaarkaart in die maanden, dus 7x78. Bij elkaar: ¤1176,-
Op basis van telefonische informatie die de IB-groep mij eind 2007 gaf (over bijverdienen in 2008) dacht ik hetzelfde als jij, pas betalen vanaf de maand waarin je over de bijverdiengrens heenging. Jammer genoeg bleek hun informatie dus niet te kloppen. En ook jammer: ik kan niet bewijzen dat ik zo voorgelicht was, want het was 'maar' een telefoontje.