Ik heb het er ook niet in zitten, alleen de standaard foam-pad; ik ben denk ik al een keertje of 5 vrij hard onvrijwillig afgestapt (en een veelvoud daarvan op een minder harde manier), en heb meestal alleen auwie aan armen en benen; ik vind het het mindere zitcomfort (op een motor waarop je rechtop zit) niet waardquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:09 schreef rene90 het volgende:
Ik zit trouwens te twijfelen of ik een back protector in mijn navigator jack ga zetten. Nu zit er van dat foam in op de rug, wat me totaal niet lijkt te helpen als je gaat. Je hebt van die plastic rugbeschermers, kost misschien 40-50 euro maar zou iemand dit aanraden, en scheelt dit veel qua veiligheid?
Zoiets als dit dus: http://www.revzilla.com/product/revit-sas-tec-back-protector
of zoals Top Gear het zegt: "Going through the pearly gates backwards in a fireball is alot cooler than in a wheelchair with a tube up your nose!"quote:
Wat een eindbazen zijn het toch ookquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:39 schreef Dekatria het volgende:
[..]
of zoals Top Gear het zegt: "Going through the pearly gates backwards in a fireball is alot cooler than in a wheelchair with a tube up your nose!"
Ahh kijk een ervaringsdeskundige, dan lijkt het me ook niet echt nodig. De jas zit nu prettig en heeft al veel protectoren. Mag ook wel voor die prijs, kostte 250 euro maja, hopelijk is hij het waard.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb het er ook niet in zitten, alleen de standaard foam-pad; ik ben denk ik al een keertje of 5 vrij hard onvrijwillig afgestapt (en een veelvoud daarvan op een minder harde manier), en heb meestal alleen auwie aan armen en benen; ik vind het het mindere zitcomfort (op een motor waarop je rechtop zit) niet waard
Check!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:58 schreef ArnosL het volgende:
ArnosL Eerste les: 06-11-2010 Theorie: 07-03-2011 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Te Morsche Rijssen Lesmotor: Honda CBF 500
Deze mag veranderd worden. 28 maart heb ik m'n avb
. Ik kwoot SD wel ff uit een ander topic (lekker makkelijk )quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:46 schreef rene90 het volgende:
SD/Anne, jullie waren ook vrijdags naar de beurs toch? Jullie nog iets gekocht?
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben aardig naar de kleaute van het beursslenteren, wel een paar toffe laarzen gekocht, 2 paar nieuwe zomerhandschoenen en we hebben allebei dezelfde rugzak gekocht
Op www.motozoom.nl hebben ze die pinlock. de "photo" heet hij als ik me niet vergis. Dacht rond de 50 euro. Voor mijn nieuwe HJC helm hadden ze die versie in ieder geval.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:49 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb ook een paar bedrijven gemaild over een pinlock. Ik was er naar op zoek en toen kwam ik een pinlock die verandert van kleur als er zonlicht op komt. Alleen kon ik geen prijzen vinden, dus gemaild. Uiteraard nog geen antwoord, maar ik laat wel even weten wat er uit is gekomen
Goede zaak dus. Was het wel een stuk goedkoper dan normaal?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Check!
[..]
. Ik kwoot SD wel ff uit een ander topic (lekker makkelijk )
[..]
Geen idee, ik heb wel even gegoogled toen ik thuiskwam, maar eigenlijk niet naar prijzen gekeken, die handschoenen zijn gewoon goedkoopies, die gaan bij mij toch niet al te lang mee, met de laarzen had ik eigenlijk de keuze uit 2 verschillende modellen; een dure en een goedkopere, keuze was easy; de dure zaten helemaal qud, dus dat was makkelijk , de duiurdere (Sidi's) waren wel een stuk mooier en volgens mij ook wel wat degelijker maar mijn voet lag onderin niet goed op het bed, en ik wil nog wel eens een bospaadje of bouwterreintje pakken, en dat doe ik meestal staand, dus dat moet gewoon 200% goed zijn, en de goedkopere zitten als gegoten; meestal is het andersomquote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:59 schreef rene90 het volgende:
[..]
Op www.motozoom.nl hebben ze die pinlock. de "photo" heet hij als ik me niet vergis. Dacht rond de 50 euro. Voor mijn nieuwe HJC helm hadden ze die versie in ieder geval.
[..]
Goede zaak dus. Was het wel een stuk goedkoper dan normaal?
Mijn helm hebben ze niet bij motozoom en louis, dus helaas.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:59 schreef rene90 het volgende:
[..]
Op www.motozoom.nl hebben ze die pinlock. de "photo" heet hij als ik me niet vergis. Dacht rond de 50 euro. Voor mijn nieuwe HJC helm hadden ze die versie in ieder geval.
[..]
Goede zaak dus. Was het wel een stuk goedkoper dan normaal?
Mijn type heb ik ook niet gevonden helaas. De lokale motorzaak kon hem wel leveren, maar ik wil graag wat meer info over die pinlock die van kleur verandert. Dat konden ze mij niet geven bij de motorzaak.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:44 schreef rene90 het volgende:
Maar ze hebben wel veel pinlocks, dus misschien ook jouw type?
Gefeliciteerd! Heb je foto's?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:40 schreef daantje1044 het volgende:
vandaag mijn eerste motor gekocht! een kawasaki zzr 250!
ben erg blij! kan ook eindelijk rijden!
nice! zijn nog best fel voor een kwart liter . Ben benieuwdquote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:40 schreef daantje1044 het volgende:
vandaag mijn eerste motor gekocht! een kawasaki zzr 250!
ben erg blij! kan ook eindelijk rijden!
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:40 schreef daantje1044 het volgende:
vandaag mijn eerste motor gekocht! een kawasaki zzr 250!
ben erg blij! kan ook eindelijk rijden!
Geinig dingquote:
haha jazeker! alleen daarom moest ik hem hebben!quote:Op zondag 27 februari 2011 16:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Heb je hem speciaal voor dat kenteken gekocht ?
DaanTje-1044
Mooi ding Daantje!quote:
Thanks bij mij begint het nu wel te kriebelen om voor m'n AVB op te gaan, dus ik wil er alles nu in hebben zitten.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:55 schreef Tankiej het volgende:
Succes beide met de les!
Ik krijg net een sms van m'n instructeur of ik vanmiddag kan ipv morgenmiddag. Leuk, ik kon toch al niet meer wachten om weer te rijden
Wel reserveren eventjes, kan al vol zijn.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:13 schreef mark_dabomb het volgende:
Het zal mij is benieuwen, ik ga den ik zaterdag naar de opstapdag bij Paul Lam. Eventjes kijken!
Nouja, blijkbaar kun je het dus wel, maar had je nu een faalhaas met een kutbui als examinator dus vol goede moed naar de volgende keer lijkt mequote:Op maandag 28 februari 2011 15:21 schreef beantsje het volgende:
Ben gezakt vanochtend.....grrr
Was gespannen maar had het onder controle. Examinator was een hork, reageerde zo geïrriteerd toen ik aangaf best zenuwachtig te zijn, bah, ik dacht dat ze je tenminste nog een beetje op je gemak zouden stellen.
Alles zat mee, voor mijn gevoel echt lekker gereden, geen domme fouten, nou ja ok 1tje, ik dacht dat ik op de autoweg zat maar zat op de autosnelweg dus reed 110. Na een opmerking maar snel doorgetrokken naar 130. Maar ik dacht, ach, dat zullen ze me wel vergeven...
Commentaar na afloop: over het algemeen niet overtuigend genoeg, beetje te voorzichtig, te traag. Zijn wat 'overtredingen' bijverzonnen zoals 'niet kijken' waar ik beslist wel gekeken heb en dat was het dan.
Instructeur was zwaar pissed, hij baalde nog meer dan ik. Hij vond het wèl voldoende en voelde dit totaal niet aankomen. Zei dat dit de beroerdste examinator was die ze hadden; hij had er al eens een aanvaring mee gehad. Bij een andere examinator zou ik zijn geslaagd volgens hem.
Dus...uithuilen en opnieuw beginnen...(niet echt hoor! (
In elk geval mooi dat je instructeur er nog bozer om was dan jij... daar heb je het iig wel mee getroffenquote:Op maandag 28 februari 2011 15:21 schreef beantsje het volgende:
Ben gezakt vanochtend.....grrr
Was gespannen maar had het onder controle. Examinator was een hork, reageerde zo geïrriteerd toen ik aangaf best zenuwachtig te zijn, bah, ik dacht dat ze je tenminste nog een beetje op je gemak zouden stellen.
Alles zat mee, voor mijn gevoel echt lekker gereden, geen domme fouten, nou ja ok 1tje, ik dacht dat ik op de autoweg zat maar zat op de autosnelweg dus reed 110. Na een opmerking maar snel doorgetrokken naar 130. Maar ik dacht, ach, dat zullen ze me wel vergeven...
Commentaar na afloop: over het algemeen niet overtuigend genoeg, beetje te voorzichtig, te traag. Zijn wat 'overtredingen' bijverzonnen zoals 'niet kijken' waar ik beslist wel gekeken heb en dat was het dan.
Instructeur was zwaar pissed, hij baalde nog meer dan ik. Hij vond het wèl voldoende en voelde dit totaal niet aankomen. Zei dat dit de beroerdste examinator was die ze hadden; hij had er al eens een aanvaring mee gehad. Bij een andere examinator zou ik zijn geslaagd volgens hem.
Dus...uithuilen en opnieuw beginnen...(niet echt hoor! (
En waar kun je een spoedopleiding van 2 dagen volgen dan?quote:Op maandag 28 februari 2011 22:40 schreef mark_dabomb het volgende:
Iemand hier ervaring met spoedopleidingen? Het lijkt mij wel interessant om bijvoorbeeld in 2 dagen alles te halen.
Succes vandaagquote:Op maandag 28 februari 2011 22:11 schreef Usert het volgende:
morgen is het zover brrrrr
heb altijd het idee dat je net zo goed een muntje kan opgooien.
nouja we hopen er het beste van
Zeker een lesmotor zonder windschermpje?quote:Op maandag 28 februari 2011 20:07 schreef Tankiej het volgende:
Namen we even een andere weg, iets langer maar wel sneller, want: autoweg. Tering wat is die wind irritant als je 100km/h+ rijdt, daar moet ik nog wel even aan wennen
Whehe, dat had ik ook. En de instructeur peerde hem er op de terugweg echt kei hard vandoor .quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:54 schreef ArnosL het volgende:
Dat zal bij mij ook nog wel wennen worden, ik mag 30 km over de snelweg naar m'n avb
Dat klopt, een Honda CBF 600 zonder enige vorm van bescherming voorop..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:44 schreef BertV het volgende:
[..]
Zeker een lesmotor zonder windschermpje?
Zelfs het kleinste schermpje zorgt voor minder winddruk op je bovenlijf.
...maar wellicht is het vooral een kwestie van gewenning.
Ik was binnen een half uur klaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:58 schreef ArnosL het volgende:
Haha dat is ook wel lelijk Hoelang duurt dat examen eigenlijk wel niet? Er staat anderhalf uur voor zei m'n instructeur, maar ik ben vergeten te vragen hoelang je er nou eigenlijk mee bezig bent.
Bij examen voor m'n autorijbewijs zei de instructeur ook anderhalfuur. Maar toen was ik in 3 kwartier weer onderweg naar huis. Volgens mij zeggen ze dat gewoon zodat je genoeg tijd vrij plant in je agendaquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:58 schreef ArnosL het volgende:
Haha dat is ook wel lelijk Hoelang duurt dat examen eigenlijk wel niet? Er staat anderhalf uur voor zei m'n instructeur, maar ik ben vergeten te vragen hoelang je er nou eigenlijk mee bezig bent.
AVB is het ja. Tijd genoeg heb ik wel ingepland, ik heb de hele dag vrij van stage dan. 's Ochtends doe ik eerst nog een uur rijles en dan tuffen we er heen. Om kwart over 11 examen en daarna via een mooie omweg weer naar huis.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik was binnen een half uur klaar.
Edit: AVB hebben we het toch over hè?
Ook hier een guilty pleasure. Orienteren is natuurlijk altijd handig...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:37 schreef Tankiej het volgende:
Ik moet minder kijken naar te koop staande motoren
Dat wel, maar ik zal toch niet eerder mijn rijbewijs hebben dan eind mei. Dus het duurt nog evenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ook hier een guilty pleasure. Orienteren is natuurlijk altijd handig...
Bij mijn rijschool staat er 2 uur ingepland voor AVB examens - altijd voorrijden, en dan vlammen. Wel prettig, dan kan je ff erin komen.
Dat had ik laatste ook rijden we de oprit op, mega stroom auto's achter een vrachtwagen aan. Dus ik soepel even vol op het gas om nog voor de vrachtwagen te komen en vervolgens zit ik nog 10 km op de rechter baan vanwege al die kutbusjes die met 100 inhaalde en zie ik mijn instructeur en die andere gozer voorbij vliegen met 130 op de linker baanquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:55 schreef Anne het volgende:
[..]
Whehe, dat had ik ook. En de instructeur peerde hem er op de terugweg echt kei hard vandoor .
* Anne heeft ook geen windscherm op d'r lesmotor zitten. Irritantjes.
Ik zou zeggen Honda VFR750...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:28 schreef mark_dabomb het volgende:
Wat ik zoek is het volgende:
- Sportieve motor met toer eigenschappen. Concreet: geen echte buikschuiver maar ook niet een té rechte zit
- Genoeg power om een paar jaar me vooruit te kunnen
- Goed te berijden voor een beginner
- Mogelijkheid tot goed meenemen 2de passagier
Die mark, dat ben ik Leuk ding inderdaad maar meer tips zijn welkom.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:32 schreef Yreal het volgende:
http://www.motor-forum.nl(...)-750-1989-600-1.html
Dit wat voor je?
Als absolute leek op motor gebied moet ik daar dus niet kopenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik zou zeggen Honda VFR750...
http://link.marktplaats.nl/424470460
oh, HPMOTOREN is goedkoop, maar wees op je hoede.
nee, maar dat staat los van het type motorfiets.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:39 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Als absolute leek op motor gebied moet ik daar dus niet kopen
Een maar al te bekend risco, daar heb ik me op mijn 15de iets te vaak schuldig aan gemaakt en mag dus nu van paps ook geen motor kopen totdat ik A heb anders onterft hij mijquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:41 schreef Tankiej het volgende:
Je moet nog beginnen met je rijlessen maar wil al een motor kopen? Het kan uiteraard, ik denk alleen dat ik de verleiding niet zou kunnen weerstaan als ik nu al een motor in de garage zou hebben staan
Ik heb dat dus wel gedaan en mijn vader heeft me juist laten rijden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Een maar al te bekend risco, daar heb ik me op mijn 15de iets te vaak schuldig aan gemaakt en mag dus nu van paps ook geen motor kopen totdat ik A heb anders onterft hij mij
Ik vind het nogal zonde van het geld als je gepakt wordt zonder rijbewijs, dus ik neem het risico nietquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb dat dus wel gedaan en mijn vader heeft me juist laten rijden.
Mijn moeder had het er alleen niet zo op, maar die vraag ik het dan dus ook niet .
Ik heb de insteek ongeveer 3-4 uur per week te lessen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:47 schreef Tankiej het volgende:
Ah oke
Maar 15 - 20 lessen, laten we uitgaan van één les per week en je begint 12 maart. Dan ben je 22 weken verder. Vanwege het hoogseizoen van motorrijden, zullen de prijzen heel anders liggen lijkt me..
Ik probeer dan beste man dan zelf ook zover te krijgen dat hij een brik koopt. Maar dat is me zelfs zondag in utrecht niet geluktquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb dat dus wel gedaan en mijn vader heeft me juist laten rijden.
Mijn moeder had het er alleen niet zo op, maar die vraag ik het dan dus ook niet .
Maar hoelang zijn je lessen? Je had het eerder over 15-20 lessen en dan nu 3-4 uur per week lessen. Dat zijn dan 2 lessen per week als ik uitga van hoelang de lessen bij mij duren (1,5 - 2 uur). Dan zit je op 7,5 tot 10 week, dat is al een stuk eerder inderdaadquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:49 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Ik heb de insteek ongeveer 3-4 uur per week te lessen.
Hier was verder niemand die uberhaupt naar Utrecht wilde afgelopen weekend. Jij hebt nog het geluk dat er iemand is die motoren blijkbaar ook leuk vind, dat heb ik verder niet. Tenminste niet iemand die ook tijd heeftquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik probeer dan beste man dan zelf ook zover te krijgen dat hij een brik koopt. Maar dat is me zelfs zondag in utrecht niet gelukt
Dat hoop ik ook maar de telefoniste vertelde dat dit niet zo'n probleem is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:59 schreef Tankiej het volgende:
Ah ok
Dan nu nog hopen dat de rijschool ook zoveel tijd voor je heeft
Als het voor minder kan je eerste motor ga je toch de tering in rijden. Anders kijken naar fazers uit ~2000-2002quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:05 schreef Tankiej het volgende:
Hij had het over een budget van 2000-2500 euro en dan geef je links naar motoren van 600-650 euro? Lijkt me dat hij wel iets nieuwer kan met zo'n budget
Das een lekker makkelijke motor om mee te beginnen. perfect voor de speciale verrichtingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef Raphaelo het volgende:
Rijschool: De schakel Groningen
Lesmotor: Honda Nighthawk 250
Voor de rest nog niets bekend...
Ja maar niet voor de eerste paaltje hé , slimmerik.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:44 schreef BertV het volgende:
Met 20 pk haal je wel de 50km/u op een parkeerplaats?
Dat is juist de charme van dat ding... gassen!
...en nog steeds op legale snelheden zitten...
Hee, niet op mij afreageren dat je die oefening niet kon!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja maar niet voor de eerste paaltje hé , slimmerik.
Jaja ik ben geen natuurtalent, maar ik kreeg dat ding echt niet op 50 in 55meterquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Hee, niet op mij afreageren dat je die oefening niet kon!
Hele volksstammen hebben afgereden op zo'n dingetje.
geeft niks, je hebt nu vast 100pk+quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jaja ik ben geen natuurtalent, maar ik kreeg dat ding echt niet op 50 in 55meter
Eerst even afrijden . Wil een BMW gs 800 . Hoewel ik me daadwerkelijk nog nooit aan het snelheidslimiet heb gehouden is het echt echte racen niks voor mij.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef Raphaelo het volgende:
Hey iedereen!
Ik begin vanmiddag (01-03) met mijn eerste motorrijles!
Rijschool: De schakel Groningen
Lesmotor: Honda Nighthawk 250
Voor de rest nog niets bekend...
Mag ik in de OP?
Welkom medelessert!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:35 schreef Raphaelo het volgende:
Hey iedereen!
Ik begin vanmiddag (01-03) met mijn eerste motorrijles!
Rijschool: De schakel Groningen
Lesmotor: Honda Nighthawk 250
Voor de rest nog niets bekend...
Mag ik in de OP?
Goedzo Als je het 8tje en de langzame slalom kan gaat het goedkomen. Iedereen die ik ken had problemen met 1 van beidequote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:18 schreef Raphaelo het volgende:
Net terug van mijn eerste les!
Ging goed, direct al de snelle en langzame slalom gedaan (en zijn gelukt!) 8tje, langzaam rijden, opbokken en afbokken... En natuurlijk de weg op! Op een paar gefrustreerde autobestuurders na ging alles goed! (motor sloeg af bij stoplicht... ugh...)
P.S. De nighthawk waarop ik rij is opzich goed, schakelen is een beetje lastig, maar daarvoor wordt de motor nog aangepast...
Had je al schakel ervaring? Ik vind dit namelijk wel vlot allemaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:18 schreef Raphaelo het volgende:
Net terug van mijn eerste les!
P.S. De nighthawk waarop ik rij is opzich goed, schakelen is een beetje lastig, maar daarvoor wordt de motor nog aangepast...
Erg mooi, ik had zoiets kunnen kopen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niks scheurijzer voor mij, deze word het. Met 3 Aluminium boxen , hoge zwarte ruit, handkappen en misschien handvat verwarming en akkra
[ link | afbeelding ]
Snap het ouwe lullen imago van deze motoren nooit. Zelf vind ik ze gigantisch bruut en stijlvol. toch nog 90 pk'tjes onder zijn kont dus met power zit het wel goed en verder vind ik ze in elk opzicht lekkerder dan sport motoren. Betere windbescherming, lekkerdere zit, er kunnen koffers op, je kan iemand meenemen en je kan er lekkerder op toerenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Erg mooi, ik had zoiets kunnen kopen.
Mgoed, ik ben dan ook een oude lul.
Zoals Yreal al zegt, als je het achtje en de langzame slalom goed kan dan moet het zeker heel snel goed komen! De langzame slalom is ongeveer de moeilijkste oefening..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:18 schreef Raphaelo het volgende:
Net terug van mijn eerste les!
Ging goed, direct al de snelle en langzame slalom gedaan (en zijn gelukt!) 8tje, langzaam rijden, opbokken en afbokken... En natuurlijk de weg op! Op een paar gefrustreerde autobestuurders na ging alles goed! (motor sloeg af bij stoplicht... ugh...)
P.S. De nighthawk waarop ik rij is opzich goed, schakelen is een beetje lastig, maar daarvoor wordt de motor nog aangepast...
Jonkies rijden op sportmotoren. Heb er zelf ook een aantal gehad.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Snap het ouwe lullen imago van deze motoren nooit.
Met jou kan ik pratenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niks scheurijzer voor mij, deze word het. Met 3 Aluminium boxen , hoge zwarte ruit, handkappen en misschien handvat verwarming en akkra
[ link | afbeelding ]
Ik was nog bezig met typen, maar daar komt het op neerquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:02 schreef ArnosL het volgende:
Als je nu je rijbewijs voor 25 kw haalt en je bent 20, mag je pas 2 jaar na het behalen van je lichte rijbewijs op een zware motor. Als je 21 bent en je haalt dan je rijbewijs mag je gelijk op een zware motor. Bij het verzekeren is het mogelijk om hem op uitdraai te verzekeren, maar bij een ongeval kan je er problemen mee krijgen. Ik wil het zelf allemaal op papier goed hebben.
Euh.. OP??quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:19 schreef mark_dabomb het volgende:
Waarom is precies de langzame slalom de moeilijkste oefening? Door het spelen met koppeling/achterrem en gashendel? Misschien heeft iemand een overzicht van youtube filmpjes met wat instructies? Kan ik ook goed voorbereid de motor op straks
Ik heb een autorijbewijs, en reed al bijna een jaar op de scooter. Ik denk dat me dat wel een voordeel op heeft geleverd...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:31 schreef BertV het volgende:
[..]
Had je al schakel ervaring? Ik vind dit namelijk wel vlot allemaal.
Zx6r, Gsx-r 600 en de CBR600 (behalve RR) kunnen 25kw op kenteken krijgen, evenals de z750.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:40 schreef nero7 het volgende:
Ik weet nog wel hoe ongeduldig ik was voor ik eindelijk voor mijn autorijbewijs kon, en het achteraf jammer vond dat het voorbij was
Intussen heb ik ook mn droomfiets gevonden, en ben ik ook al aan het bieden.
Gaat me er meer om dat je net een goede koop ziet, en je deze niet kwijt wilt raken .
De reden waarom ik wat meer wil weten over de 25kw regeling, is omdat ik een gave 600 Supersport op het oog heb . Wat ook een 750 zou kunnen worden. Uit 1997/1998.
Heb wel een sportcamera, dus zal elke les dat ding op de motor klemmen. Voor de leuk
Oke, mooi . In principe wil ik de motor eerst verzekeren en dan lekker touren, en achteraf tussendoor laten keuren. Heb geen zin in dat hele gekeur als ik het met een uitdraai ook kan bewijzen .quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zx6r, Gsx-r 600 en de CBR600 (behalve RR) kunnen 25kw op kenteken krijgen, evenals de z750.
Ik heb ook een autorijbewijs sinds 2,5 jaar en rij sinds m'n 16e op een scooter (zo'n 4,5 jaar ondertussen) maar een langzame slalom lukt mij zeker niet na 1 les foutloos. Zelfs na 4 lessen lukt het nog niet elke keer goed. Als jou dit wel in één les gelukt is dan ben je een natuurtalent of heeft je instructeur minder hoge eisenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:23 schreef Raphaelo het volgende:
[..]
Ik heb een autorijbewijs, en reed al bijna een jaar op de scooter. Ik denk dat me dat wel een voordeel op heeft geleverd...
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:58 schreef nero7 het volgende:
[..]
Oke, mooi . In principe wil ik de motor eerst verzekeren en dan lekker touren, en achteraf tussendoor laten keuren. Heb geen zin in dat hele gekeur als ik het met een uitdraai ook kan bewijzen .
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:58 schreef nero7 het volgende:
[..]
Oke, mooi . In principe wil ik de motor eerst verzekeren en dan lekker touren, en achteraf tussendoor laten keuren. Heb geen zin in dat hele gekeur als ik het met een uitdraai ook kan bewijzen .
Die gast is echt gek wel ontzettend gaaf om te zien, maar zou 't zelf wel laten met een dergelijke machine.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:45 schreef Yreal het volgende:
Stunt rijden op de f800gs. De beste man drift als een mallot, zit met zijn koffers op de grond, pakt even een paar sprongen op een soort van cross baan, stoppies, wheelies... hij kan echt alles met dat ding, met koffers erop
Zo'n stoppie richting camera ziet er gigantisch vet uit met die koffers
K laat em eerst op 25kw begrenzen incl uitdraai, om em te kunnen verzekeren. En later zet ik dit ook om op de kentekenpapieren.quote:
Ik kon 'm al een stuk beter nadat ik wat adviezen van hier meenam - motor gewoon lekker laten janken (zolang'ie maar boven de 2600 toeren is), koppeling slippend, en spelen met je voetrem. Toen ik daarmee ging kloten kwam ik zowaar door al die pilonnen heenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:22 schreef rene90 het volgende:
Haha, het is klote dat hij ook verplicht is. Anders was dat 1 van de 2 die ik kon verneuken. Het blijft gewoon lastig om de juiste snelheid vast te houden, omdat het gas soms zo nauw luistert. Ach, dan maar een extra lesje voor de zekerheid. Frits vind ik wel een goede, zaterdag 15.00 weer les
Ja, tof is dat he, helemaal tegen alle logica in als je het zo ervaart, en toch doen je armen en handen automatisch het goedequote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:38 schreef ArnosL het volgende:
Ja, ik heb het de vorige les gedaan. Moest het ff doen voor ik de snelle slalom ging doen en ik had het eigenlijk helemaal niet verwacht, terwijl je er tijdens het sturen onbewust altijd al mee bezig bent.
Mjah, nou, op zich wel, maar niet helemaal, want op de snelweg als je van baan verwisselt is dat dus niet van toepassing, want dan hel je bijna niet over, en dan werkt het ook zoquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:41 schreef nero7 het volgende:
Maar je wilt toch juist naar binnen hellen als je de bocht gaat maken.
Anders val je elke bocht om. Logisch.
Andersom, bedoel jequote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, nou, op zich wel, maar niet helemaal, want op de snelweg als je van baan verwisselt is dat dus niet van toepassing, want dan hel je bijna niet over, en dan werkt het ook zo
Als je in de winter kilometers maakt op de snelweg, krijg je wel eens kouwe fikken, en die rechter hand kun je altijd wel loslaten, maar die linker niet, en toch ga je dan gekke dingen verzinnen; dan ga je dus met je rechterhand de linkerhandgreep proberen te pakken om gas te kunnen blijven geven,...
Kak, inderdaad, andersomquote:
Neuh, behoorlijk Japansquote:
Verrek, stuur je dáárom de verkeerde kant op dan ?quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Verrek, stuur je dáárom de verkeerde kant op dan ? [ afbeelding ]
Dat is toch wat anders dan dat mijn instructeur het mij wil leren.. Moet hem ongeveer rond de 1700-2000 toeren houden, voetrem beetje in en dan spelen met de koppeling en niet met de rem. Zodra ik die een beetje loslaat krijg ik dat gelijk te horenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik kon 'm al een stuk beter nadat ik wat adviezen van hier meenam - motor gewoon lekker laten janken (zolang'ie maar boven de 2600 toeren is), koppeling slippend, en spelen met je voetrem. Toen ik daarmee ging kloten kwam ik zowaar door al die pilonnen heen
Ik moet hem ook rond de 2000 toeren, koppeling op een punt houden en met de voetrem m'n snelheid bepalen. Alle instructeurs zeggen het anders, fijnquote:Op woensdag 2 maart 2011 08:23 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat is toch wat anders dan dat mijn instructeur het mij wil leren.. Moet hem ongeveer rond de 1700-2000 toeren houden, voetrem beetje in en dan spelen met de koppeling en niet met de rem. Zodra ik die een beetje loslaat krijg ik dat gelijk te horen
Bij mij gingen ze er tijdens het examen (achteraf gezien) voor naast me rijden met de auto om het te checken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:33 schreef ArnosL het volgende:
Dat vergeet ik dus ook iedere keer nog. Met bijzondere verrichtingen ook, maar daar word aan gewerkt
Bij mij werd dat er echt ingestampt in het begin, met beide remmen vertragen. Nu doe ik niet anders.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:08 schreef Tankiej het volgende:
Hm, goede tip
Afgelopen les de 3 stopoefeningen gehad en daar heb je zeker wel beide remmen nodig. Maar tijdens gewoon rijden heb ik de achterrem nog niet gebruikt.. Toch maar eens doen dan
Ik heb nog niet veel op de weg gereden, alleen van en naar het oefen terrein. Dus misschien dat ik het daarom nog niet zo vaak gehoord heb van m'n instructeur. En sowieso laat ik vaak iets eerder het gas los en rem af op de motor, ik probeer de rem niet zo vaak te gebruiken. Alleen als ik echt stil moet staan of snel moet afremmenquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bij mij werd dat er echt ingestampt in het begin, met beide remmen vertragen. Nu doe ik niet anders.
Dat heb ik vroeger een keer op de fiets geprobeerdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, nou, op zich wel, maar niet helemaal, want op de snelweg als je van baan verwisselt is dat dus niet van toepassing, want dan hel je bijna niet over, en dan werkt het ook zo
Als je in de winter kilometers maakt op de snelweg, krijg je wel eens kouwe fikken, en die rechter hand kun je altijd wel loslaten, maar die linker niet, en toch ga je dan gekke dingen verzinnen; dan ga je dus met je rechterhand de linkerhandgreep proberen te pakken om gas te kunnen blijven geven, en dan kom je tot de conclusie dat dat dus niet werkt; het is bijna godsonmogelijk om op die manier te sturen, want dan doet je hand dus het verkeerde .. gaat je echt niet zo één twee drie lukken, dat is net zoiets als schrijven met je verkeerde hand; je hebt al mazzel als je de pen fatsoenlijk vast kunt houden
Niet gaan proberen trouwens, want je ligt sneller op je plaat als je denkt
Op MF maken ze van elke rondvliegende mug een probleem; dat is één van de redenen at ik daar niet meer post; de helft van die kneuzen daar hangt in de categorie 'idioten die zichzelf jaarlijks in het voorjaar op een hoop rijden'; en iedereen doet alsof hij het motorrijden hoogstpersoonlijk heeft uitgevonden, 90% van het volk daar rijdt 2500 km op jaarbasisquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:20 schreef BertV het volgende:
Bij een noodstop gaat toch vrijwel 100% van de vertraging in het voorwiel zitten.
Zorg ervoor dat je iig reflexmatig de voor-rem pakt en niet van angst alleen vol op je achterrem trapt.
(je zal ze de kost moeten geven)
Het nut van de achterrem bij gewoon rijden is discutabel, op motor-forum zijn er veel discussies over. De boel zou er stabieler van worden.
Ik gebruik 'm;
- bij het wegrijden op een helling
- kort draaien
- situaties met ijzel waarbij ik eigenlijk niet op de motor had moeten zitten.
Als je ziet hoe klein dat remschijfje achter is, en hoe gering de vertraging, dan had je eigenlijk nog beter moeten anticiperen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je dient allebei je remmen te gebruiken als je remt; in het dagelijks verkeer rem ik zelfs meer met achter als met voor denk ik, meer heb je domweg niet nodig als je normaal rijdt en anticipeert.
Nee, dat valt best mee; ik heb een sportpijp, dus ik schakel ook nog eens terug ; remmen is voor het laatste stukkiequote:Op woensdag 2 maart 2011 11:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Als je ziet hoe klein dat remschijfje achter is, en hoe gering de vertraging, dan had je eigenlijk nog beter moeten anticiperen.
Verslijt jij niet "achter-remsel" bij het leven dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik rem teveel, dat is in mijn rijstijl gesleten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
...en remmen doe je als het nodig is, en dat kun je voor een groot deel zelf in de hand houden door te anticiperen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken het; als ik in de stad rijd merk ik ook dat ik anders rijd, iets agressiever zeg maar, en dan rem ik ook veel meer, maar als ik normaal rijd en ik heb geen haast, rem ik veel af of de motor en met alleen de achterrem; als ik aan het 'mongolen' ben moet de voorrem ook aan de bak natuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:08 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik rem teveel, dat is in mijn rijstijl gesleten.
Waarschijnlijk zou ik veel zuiniger kunnen rijden dan ik nu doe.
So truequote:Op woensdag 2 maart 2011 11:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op MF maken ze van elke rondvliegende mug een probleem; dat is één van de redenen at ik daar niet meer post; de helft van die kneuzen daar hangt in de categorie 'idioten die zichzelf jaarlijks in het voorjaar op een hoop rijden'; en iedereen doet alsof hij het motorrijden hoogstpersoonlijk heeft uitgevonden, 90% van het volk daar rijdt 2500 km op jaarbasis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:11 schreef nero7 het volgende:
Hebben jullie les gehad in de avond? En was de parkeerplaats echt sterk verlicht?Ja, avond, regen, sneeuw, wind; the works en mijn examen deed ik op de slechtste dag van het jaar, met windkracht 8 en in zware stortbuien, zó erg dat mijn examinator het na 300 meter snelweg te gek vond (hij zag me bijna niet terwijl hij 50 meter achter me reed ), en me er meteen weer vanaf liet gaan; ik heb ook maar iets van 20 minuten gereden ipv een half uur, en ondanks een motorpak met daarover een regenpak, stond het water in mijn laarzen, en niet zo'n beetje ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi man; rijden met echt takkeweerDe wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woordquote:
Ja, volgens mij dúrfde hij me niet te laten zakken; het was net of je door de wasstraat reedquote:
ik kom er alleen nog maar in wat specifieke topics (GS topic, Gelderland Toerders-topic ) maar verder.. bah.. 't is ook altijd weer 't zelfde gelazer..quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woord
Dat soort gedrag merkte ik ook op het GT5 forum.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zat er gisteren nog even te lezen toevallig, maar ik heb het maar snel weer weggeklikt; de powerrangers hadden weer het hoogste woord
Een maat van een maat van me die reed af voor zn autorijbewijs. Hij moest meteen de snelweg op, maar kwam gelijk in de file te staan. Was zn tijd voorbij, moest ie er weer af en terug naar het CBR. Geslaagdquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, volgens mij dúrfde hij me niet te laten zakken; het was net of je door de wasstraat reed
Goed ideetje!quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik kom er alleen nog maar in wat specifieke topics (GS topic, Gelderland Toerders-topic ) maar verder.. bah.. 't is ook altijd weer 't zelfde gelazer..
wat mij trouwens op het volgende brengt:
de 'FOK! Motorclub' is een beetje dood, is 't niet leuk om dat weer een beetje in de lift te gooien of voor 'vers afgereden lessers' een nieuwe club te starten (topic dus)? Er zijn best veel mensen die nu aan het lessen zijn (die ook nog 's gezellig zijn om mee te posten ) dus nou, ja...
Misschien dan ook meteen een rondje NL? Door de polders en dijken .quote:
Wellicht is het minder irritant om de opmerkingen in "een oortje" te horen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:25 schreef nero7 het volgende:
Ik kijk er wel weer tegenop. Tijdens het lessen met de auto had ik een instructrice zitten die alles opnoemde wat ik fout deed.
over natuurlijkquote:
Ik kwam er ook alleen in bepaalde topics, maar ik heb er gewoon geen zin meer in; tis allemaal van hetzelfde; ik kom ook nog op een specifieke clubsite van mijn merk en type motor, dat vind ik al meer dan zat..quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik kom er alleen nog maar in wat specifieke topics (GS topic, Gelderland Toerders-topic ) maar verder.. bah.. 't is ook altijd weer 't zelfde gelazer..
wat mij trouwens op het volgende brengt:
de 'FOK! Motorclub' is een beetje dood, is 't niet leuk om dat weer een beetje in de lift te gooien of voor 'vers afgereden lessers' een nieuwe club te starten (topic dus)? Er zijn best veel mensen die nu aan het lessen zijn (die ook nog 's gezellig zijn om mee te posten ) dus nou, ja...
quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:11 schreef nero7 het volgende:
Hebben jullie les gehad in de avond? En was de parkeerplaats echt sterk verlicht?Ja, ik heb m'n rijlessen pas vanaf 17.00. Dus op het einde was het donkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het is goed verlicht daar, dus kan gewoon goed lessenEensquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik kom er alleen nog maar in wat specifieke topics (GS topic, Gelderland Toerders-topic ) maar verder.. bah.. 't is ook altijd weer 't zelfde gelazer..
wat mij trouwens op het volgende brengt:
de 'FOK! Motorclub' is een beetje dood, is 't niet leuk om dat weer een beetje in de lift te gooien of voor 'vers afgereden lessers' een nieuwe club te starten (topic dus)? Er zijn best veel mensen die nu aan het lessen zijn (die ook nog 's gezellig zijn om mee te posten ) dus nou, ja...
Gefeliciteerd Anne!
Je hebt binnen MF ook weer groepen met een bepaalde motor.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:36 schreef Tankiej het volgende:
Oh en MF: Ik kom er wel, maar dat komt vast omdat ik nog opkijk tegen iedereen die motor rijdt
In bepaalde topics zijn wel veel zeikerds ja, maar vaak zijn dat de topics met vragen die zo simpel zijn dat m'n oma het antwoord nog kan vinden via Google. Volgens mij een beetje hetzelfde als op FOK
Jammur.. heetlinken mag niet vanaf MFquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:50 schreef nero7 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil echt naar de Alpen, en de omgeving van het duitssprekend rijk.
Echt mooooi
Congrats! Hoe ging het? Nog moeilijkheden tegen gekomen? Hoeveel lesjes gehad in totaal?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:42 schreef Anne het volgende:
Dankjullie !
Ik pleur mezelf maar meteen bij de geslaagden van 2011 !
je kunt hem gewoon pikken toch ?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:52 schreef motorbloempje het volgende:
het was iig wel heerlijk afrijdweer :] (kunnen we die smiley niet toe laten voegen? )
quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:04 schreef rene90 het volgende:
gefeliciteerd Anne! Hoe ging het voor jezelf?
Ging wel oke, geen moeilijkheden eigenlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:51 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Congrats! Hoe ging het? Nog moeilijkheden tegen gekomen? Hoeveel lesjes gehad in totaal?
Ja, maar jij kent Anne nietquote:Op woensdag 2 maart 2011 14:24 schreef Tankiej het volgende:
Dat zou ik niet doen, versneld aanvragen. Dan ben ik de kosten van nog een rijbewijs kwijt hier. En die twee dagen langer wachten.. Nee, ik zou het niet doen. Dan geef ik het liever uit aan bier in de kroeg
Maar ja, iedereen z'n eigen prioriteiten!
Nee, voor 14:00 uur is morgen ophalen, dat is versneld.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:48 schreef ArnosL het volgende:
Is 2 dagen versneld tegenwoordig? Bij mij hadden ze hem na 2 dagen binnen, terwijl ik hem niet versneld had aangevraagd Toch raar, want die dingen worden volgens mij op één centraal punt gemaakt.
Oh zo, dan vrijdag maar toeren.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:52 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, voor 14:00 uur is morgen ophalen, dat is versneld.
Maar ik kan morgen niet, vandaar dat ik het over vrijdag heb.
Normaal is 3-5 werkdagen.
Ik weet het, maar als m'n in-ear doppen voldoen dan ga ik geen 2 tientjes uitgeven natuurlijkquote:
Maar dat is gehoorbescherming toch? Daarmee hoor je de instructeur niet..quote:
Nee, ik heb gewoon een kastje in mijn jaszak zitten en daaraan dus mijn oordopjes a la:quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Zitten die niet ingebouwd in je helm?
Ja, bij mij is het eigenlijk ook maar één oor die bezet is. Maar ik doe beide doppies gewoon in.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:25 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb nog weer een ander apparaat, dat zit op één oor en dat is ongeer zoiets als een koptelefoon zonder zo'n hengsel over je hoofd eraan.
Echt rommel is datquote:
Tegen die tijd ben je waarschijnlijk oud en doof en heb je die meuk niet meer nodig .quote:Op woensdag 2 maart 2011 18:46 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Echt rommel is dat
Weg getieft en gewoon van die gele doppen gekocht.
Mocht ik weer gaan rijden dan koop ik wel iets op maat gemaakt. Die alpine meuk in elk geval niet
Beschadiging zal ik al wel hebben gok ikquote:Op woensdag 2 maart 2011 18:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Tegen die tijd ben je waarschijnlijk oud en doof en heb je die meuk niet meer nodig .
Die 'doppen' gaan niet voorkomen dat je een gehoorbeschadiging oploopt, dan moet je echt aan de serieuzere oplossingen; in-ears valt wat voor te zeggen, maar ook dat is niet helemaal geweldigquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon een kastje in mijn jaszak zitten en daaraan dus mijn oordopjes a la:
[ afbeelding ]
Vandaar dat ik hem niet snap..
Goed plan, en neem zachte, want ik heb harde en dat zuigt onder een helmquote:Op woensdag 2 maart 2011 18:46 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Echt rommel is dat
Weg getieft en gewoon van die gele doppen gekocht.
Mocht ik weer gaan rijden dan koop ik wel iets op maat gemaakt. Die alpine meuk in elk geval niet
Weet ik, daarom zei ik het ookquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:17 schreef Anne het volgende:
Ik gebruik mijn oordopjes ook niet tegen een gehoorbeschadiging.
Ik heb geen idee of ze daar zo zwaar aan tillen. Maar ik vind op het laatste moment "uitwijken" gevaarlijker dan er toch maar eens rechtdoor overheen rijden. Maarja .quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:18 schreef rene90 het volgende:
Mooi dat je nog geslaagd bent Anne, want als ik het zo hoor zat het wel op het randje? Of rekenen ze het niet zo zwaar die putten en dergelijke? Ik blijf dat ook lastig vinden, soms zie je ze pas laat en dan blijf je naar links en rechts rijden op de weg.
Hoeveel kost het eigenlijk om het A rijbewijs bij te laten schrijven? En ben je dan je gehele rijbewijs kwijt dat je ook geen auto meer mag rijden?
Ik ga trouwens ook mijn in ears gebruiken, werkt wel fijner denk ik Heb zelf de cx300-II sennheiser, dus hopelijk scheelt dit gelijk wat geluidsdemping. Anders ook even oordoppen kopen.
Ik was 32 euro kwijt voor het rijbewijs en 33,50 extra ivm spoed.quote:rijbewijs: ¤ 42,-
bij spoedbehandeling: ¤ 40,40 extra
Dat zou grappig zijn als het mogelijk was om dat te doen met een (speciale) printer. Dan was frauderen wel heeeel makkelijkquote:Op donderdag 3 maart 2011 08:04 schreef rene90 het volgende:
Oke, ik dacht dat ze hem gewoon erbij konden schrijven zeg maar, met een printer of iets dergelijks, maar nu kost het je dus een heel nieuw rijbewijs Ach als je toch al geslaagd bent
Ja, maar uiteindelijk gebeurd het op dezelfde manier, je krijgt dan een nieuw rijbewijs maar de kleurtjes en alles worden er ook op geprint lijkt me. Dacht alleen dat het misschien goedkoper zou zijn als je het gewoon bij kon schrijven als het ware. Dat je hem dan wel een 2 dagen kwijt was bijvoorbeeld maar dan met een bewijs schrift mocht rijden.quote:Op donderdag 3 maart 2011 08:46 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat zou grappig zijn als het mogelijk was om dat te doen met een (speciale) printer. Dan was frauderen wel heeeel makkelijk
Bij mij gingen ze aan de aan de rij tafels staan en dan vertelde ze op volgorde: 'Gefelicteeerd' of 'Helaas'. Lekker simpelquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:47 schreef Tankiej het volgende:
Gefeliciteerd!
Noodstop schakelaar is de dodemansknop denk ik, is over het algemeen een rode knop aan de rechterkant op je stuur
Is het niet meer zo dat ze eerst de tafelnummers noemen van mensen die gezakt zijn en die de ruimte kunnen verlaten, en dan de mensen die geslaagd zijn hun certificaat krijgen? Dat was tenminste zo bij m'n autotheorie en brommercertificaat lang geleden
En wat is het antwoord ?quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:35 schreef Anne het volgende:
Ze stellen trouwens ook vragen over je motor bij het AVD-examen. Dan weet je dat vast .
Ik moest vertellen wat je aan de remmen kunt controleren en hoe/waaraan je dat doet/kunt zien.
Nah, niet te moeilijk denken .quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:39 schreef rene90 het volgende:
[..]
En wat is het antwoord ?
Lijkt mij dat hij aangrijpt, kabel intact is, je remmen reageren, lichten reageren?
Is inderdaad niet veel.. Staan wel meer motoren daar voor een mooi prijsjequote:Op donderdag 3 maart 2011 13:50 schreef rene90 het volgende:
Ahh oke. Kwam deze motor tegen:
http://www.motor-forum.nl(...)etknaller-600-1.html
600 euro...is niks. Maja helaas nog geen rijbewijs.
Beetje rare vraag.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:23 schreef daantje1044 het volgende:
het enige wat ze mij vroegen over de motor bij mijn avd was hoeveel cilinders de motor had, toen werd de examinator afgeleid en kon ik gaan haha
Omdat jij dat had verteld, vroeg ik dat na bij mijn instructeur. Maar hij gaf aan dat de examinator daar niet naar vraagt (hij gaf het antwoord overigens wel).quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:23 schreef daantje1044 het volgende:
het enige wat ze mij vroegen over de motor bij mijn avd was hoeveel cilinders de motor had, toen werd de examinator afgeleid en kon ik gaan haha
Ik ken de motor + eigenaar, niks mis met dat dingetje.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:50 schreef rene90 het volgende:
Ahh oke. Kwam deze motor tegen:
http://www.motor-forum.nl(...)etknaller-600-1.html
600 euro...is niks. Maja helaas nog geen rijbewijs.
Slijtage van je remblokken is het aller aller belangrijkste, en ik zou het niet over remkabels hebben tegen die man, mits je naast een klassieker staat ; de meeste moderne motoren hebben een hydraulisch remsysteem, dus met vloeistof (dat potje op je stuur)quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:39 schreef rene90 het volgende:
[..]
En wat is het antwoord ?
Lijkt mij dat hij aangrijpt, kabel intact is, je remmen reageren, lichten reageren?
Ja helaas alleen nog geen motorbewijs..., anders was ik zeker even gaan kijken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:23 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ik ken de motor + eigenaar, niks mis met dat dingetje.
Als je ook 90 kilo weegt, zou ik hem af willen raden, maar volgens mij valt dat wel mee, maar ik denk wel dat hij beetje krap is voor jouquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:56 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja helaas alleen nog geen motorbewijs..., anders was ik zeker even gaan kijken.
Alleen lijkt me die motor meer een sport motor i.p.v. sport/tour. Daar ben ik meer naar opzoek, ben zelf ook redelijk lang (1.90) en zal hem soms gebruiken om wat langere stukken te rijden. Dan vraag ik me af of dat type motor daarvoor geschikt kan zijn?
90 zal ik wel halen hoor haha. Budget is 1000 euro ongeveer, en gelijk zwaar ja. Wil nog even snel voor 2012 het halen zodat ik zwaar mag blijven rijden. Maar welke sport/tour motoren zijn dan wat meer geschikt voor iemand die wat langer is? (Heb je linkje van die MP?)quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je ook 90 kilo weegt, zou ik hem af willen raden, maar volgens mij valt dat wel mee, maar ik denk wel dat hij beetje krap is voor jou
Tis een 400 trouwens he
Wat is je budget?? en mag je meteen zwaar rijden ?? ik kwam van de week een heel toffe toerbrommer tegen op MP, was wel ongeveer 2 keer zo 'duur'
gpz is groot hoor, vergis je daar niet inquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:56 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja helaas alleen nog geen motorbewijs..., anders was ik zeker even gaan kijken.
Alleen lijkt me die motor meer een sport motor i.p.v. sport/tour. Daar ben ik meer naar opzoek, ben zelf ook redelijk lang (1.90) en zal hem soms gebruiken om wat langere stukken te rijden. Dan vraag ik me af of dat type motor daarvoor geschikt kan zijn?
Hoeveel kostte die dan? Staat nu op gereserveerd namelijk. Ik kan misschien best nog wat schuiven, ligt er wel aan of het het waard is natuurlijk.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:17 schreef Sounddragon het volgende:
Voor 1000¤ kom je niet ver, deze zit daar ook aardig boven, maar het is wel een dikke toerbak die ook nog wel hard wil
http://link.marktplaats.nl/421543461
hij stond erop voor 1600¤ vraagprijs, dus ik denk dat er iemand 1500 geboden heeft, en dat is zo'n ding wel waard in fatsoenlijke staatquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hoeveel kostte die dan? Staat nu op gereserveerd namelijk. Ik kan misschien best nog wat schuiven, ligt er wel aan of het het waard is natuurlijk.
Dat ligt er aan waar je woont natuurlijk. Wel zou ik hem op slot zetten. In het boerendorpje waar ik woon zou ik hem wel een hele nacht buiten durven laten staan.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 01:22 schreef nero7 het volgende:
Maar wat als je geen tuin/schuur hebt, kan je je motor gewoon buiten laten, of valt ie binnen de kortste keren prooi ter vandalen?
idd, achteraf gezien had ik de meeste lol met de kleinste motoren.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:36 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Een 1100 als eerste motor, ik zou het niet zo snel doen. Zeker niet als je aan de tamme 500 cc gewend bent
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |