grappig, want dit is juist 1 van de klassiekers die je nog wel regelmatig ziet rijden (net als de volvo amazon)quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:36 schreef NoBody122 het volgende:
Mooie bak zeg! Ook nog nooit (bewust) gezien
ja idd schitterdende bak! V4 motor doet me denken aan de Lancia fulvia coupe welke het in rallies vaak opnam tegen deze Saab... Heb jij ook je 1e versnelling links-onder zitten ipv links-boven??quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:56 schreef Grielen het volgende:
V4 motor
Legendarische rally-bak. Won het van Porsches die ruim 150 pk hadden
geen flauw idee, zal daar morgen eens naar kijken...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:28 schreef HFdude het volgende:
[..]
ja idd schitterdende bak! V4 motor doet me denken aan de Lancia fulvia coupe welke het in rallies vaak opnam tegen deze Saab... Heb jij ook je 1e versnelling links-onder zitten ipv links-boven??
Als je wilt wegrijden en je knalt ineens achteruit, is je bak niet kapot, maar dan heb je een "race"bak en zit je 1e versnelling linksonder ipv boven...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:02 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
geen flauw idee, zal daar morgen eens naar kijken...
Helaas gebeurd er niets als ik het filmpje aanklikquote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:53 schreef De_Melkboer het volgende:
Heel mooie wagen, ik heb een tijdje een donkerrode gehad met veel plezier. Een paar dingen om op te letten:
Versnellingsbak: Als de tweede versnelling lawaai maakt, kan de bak aan zijn einde zijn
Roest: Onder de achterbank, in de schermen achter de koplampen
Lekkage: Dan krijg je steeds een sloot roestwater over je broekspijpen
Die vrijloop komt nog uit de tweetakttjd waarbij remmen op de motor uit den boze was. Je kan deze wel uitschakelen met een hendel onder je dashboard. De kachel is bet zo groot als het motorblok en kan enorm veel warmte maken. De wielen waren met 15 inch voor die tijd echt groot.
De motor is de V4 van de Ford 15M, met een heerlijk geluid, zo'n soort doedoedoedoe klank uit je uitlaat. Ik heb zelfs het orginele instructieboekje nog waarin staat hoe je in de auto kan overnachten door de achterbank los te maken en deze als hoofdkussen te gebruiken. Met je benen naar achteren gericht is het inderdaad lang genoeg.
Veel plezier met de auto en hou ons op de hoogte.
En hier nog een filmpje van hoe de rally tweetakt klinkt, moet je zien, dit is echt muziek:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |