abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:09:07 #1
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93284476




Ik heb mijn oude camper geruild voor deze auto.
Had nog nooit (bewust) zon auto gezien,
maar vond hem gelijk heel mooi,
ook die kleine ruitenwissertjes voor de koplampen vind ik grappig,
dus maar geruild.

Nu wordt er door een kameraad van mij een nieuwe bodem ondergezet
en dan kandie door de keuring. Darna wordt de rest opgeknapt.

Heb nog nooit een oude auto gehad (uit 1975 istie) maar de kosten zijn vebazend laag,
betaal 80 euro pj voor de verzekering en geen belasting dus.

Leuk toch, deze auto?
To BG or not to BG!
pi_93284707
Geweldig inderdaad ^O^ ziet er nog goed uit of niet?

Veel plezier ermee komende zomer!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_93285114
Leuk projectje idd :) Alleen naast die 80 euro pj. ook nog zorgen dat ie blijft rijden ;)

Heb je er ook al in gereden? Want heb wel es gehoord dat dit model een vrijloop in de versnelling heeft, waardoor die bij gas los niet remt op de motor. Lijkt me wel een aparte gewaarwording ;)
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:40:54 #4
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93286676
Helaas heb ik er zelf de ballen verstand van en heb het geruild zonder er in gereden te hebben,
maar die jongen had hem wel naar mij toegereden, dus het moest wel kunnen rijden.

De volgende dag heb ik hem met een kameraad weggebracht en uiteraard wilde die niet starten toen. Daar ben ik mooi klaar mee 8)7 dacht ik toen.

Ik balen maar mijn kameraad zat ff onder de motorkap en toen lieptie als een trein.

Heb hem laten keuren zodat ik precies wist wat er aan moest gebeuren
en dat valt in principe wel mee,
helemaal omdat mijn kameraad het graag als project wil gaan doen en ik dus geen manuren hoef te betalen.

Gelukkig heb ik ook gewoon mijn eigen autootje nog zodat ik er niet afhankelijk van ben.

Heb er dus zelf nog niet in gereden maar hij is voor de zomer klaar en dan gaat het wel gebeuren uiteraard.

En als het mij toch tegenvalt, wat ik niet denk, dan probeer ik hem te gaan ruilen voor een motor.
To BG or not to BG!
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:56:35 #5
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_93287514
V4 motor :9~ :9~
Legendarische rally-bak. Won het van Porsches die ruim 150 pk hadden _O_
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:30:19 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93291955
Toffe bak 8-)

Ga je de vorderingen met veel mooie foto's enzo in dit topic bijhouden? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:43:09 #7
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93300534



Ok, dit zijn de eerste foto's.
Zal de vorderingen bijhouden in dit topic maar kan alvast zeggen dat het niet snel gaat.
Die jongen die het voor mij gaat doen heeft enkele jaren geleden zijn rug gebroken
en hij is niet de snelste.
Maar dit weekend ga ik weer kijken dus ik hoop dat er flink wat gebeurd is,
zal mn fototoestel meenemen naar zijn werkplek.
To BG or not to BG!
pi_93300626
Ach het is toch mooi dat 'ie zich bezig houdt met jouw auto ^O^ Weer een klassieke Saab 'gered'.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:52:37 #9
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93300882
Jaaah, maar hij is er ook helemaal weg van en heb gezegt dattie erin mag rijden zolang hij bezig is het op te knappen nadat hij is goedgekeurd.
Hij heeft ook connecties in het autowereldje (die ik niet heb) zodat hij veel dingen vrij goedkoop kan regelen.
Ik heb zelf nog een auto en zo zijn we beiden geholpen dacht ik zo.
Alstie geld zou hebben wil hij hem van me kopen denk ik, zo gek istie ervan.

Komt een super (zwaar) geluid uit de motor en verheug me er al op dattie klaar is.
To BG or not to BG!
pi_93301169
Ga je deze sticker ook achterop plakken?


*O*
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  Spellchecker vrijdag 25 februari 2011 @ 12:36:51 #11
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_93302337
Mooie bak zeg! Ook nog nooit (bewust) gezien :)
Tevens -purist.
pi_93302988
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:36 schreef NoBody122 het volgende:
Mooie bak zeg! Ook nog nooit (bewust) gezien :)
grappig, want dit is juist 1 van de klassiekers die je nog wel regelmatig ziet rijden (net als de volvo amazon) :)
  Spellchecker vrijdag 25 februari 2011 @ 13:05:10 #13
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_93303289
Vandaar het '(bewust)' dus :P
Tevens -purist.
pi_93303314
Dit is echt een bazenauto.
pi_93303699
Je moet iig wel een baas zijn om hard te gaan met zo'n auto. Ze zijn erg onderstuurd en in rally's gingen ze daarom geregeld op hun dak. Meestal rolden ze door en kwamen zo weer op hun wielen terecht, overigens.

Mooie waguh ^O^
  vrijdag 25 februari 2011 @ 13:28:05 #16
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_93304230
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:56 schreef Grielen het volgende:
V4 motor :9~ :9~
Legendarische rally-bak. Won het van Porsches die ruim 150 pk hadden _O_
ja idd schitterdende bak! V4 motor doet me denken aan de Lancia fulvia coupe welke het in rallies vaak opnam tegen deze Saab... Heb jij ook je 1e versnelling links-onder zitten ipv links-boven??
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:02:26 #17
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93305754
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:28 schreef HFdude het volgende:

[..]

ja idd schitterdende bak! V4 motor doet me denken aan de Lancia fulvia coupe welke het in rallies vaak opnam tegen deze Saab... Heb jij ook je 1e versnelling links-onder zitten ipv links-boven??
:% geen flauw idee, zal daar morgen eens naar kijken...
To BG or not to BG!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:13:31 #18
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_93306221
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:02 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

:% geen flauw idee, zal daar morgen eens naar kijken...
Als je wilt wegrijden en je knalt ineens achteruit, is je bak niet kapot, maar dan heb je een "race"bak en zit je 1e versnelling linksonder ipv boven...
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:33:18 #19
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93307045
Ojee, ben ik 1993 toen het spekglad was al een keer met een auto over de kop gegaan en in een kanaal beland. Gelukkig had ik mijn vaders auto bij me, een volkswagen vento die erg ''vacuum'' was en sprong de voorruit eruit zodat ik er makkelijk uit kon komen (had gelukkig ook geen gordel om) en had ik niet mijn eigen suzuki alto bij me, die me waarschijnlijk minder goed had beschermd. Was er al uit voordat de auto zonk en was alleen nat tot aan mn middel. Heb zelf mn schooltas nog gepakt omdat ik dacht dat mn nieuwe rekenmachine niet tegen water kon.

Zal extra scherp zijn als ik er de eerste keer in rij..........
To BG or not to BG!
pi_93307961
Heel mooie wagen, ik heb een tijdje een donkerrode gehad met veel plezier. Een paar dingen om op te letten:
Versnellingsbak: Als de tweede versnelling lawaai maakt, kan de bak aan zijn einde zijn
Roest: Onder de achterbank, in de schermen achter de koplampen
Lekkage: Dan krijg je steeds een sloot roestwater over je broekspijpen

Die vrijloop komt nog uit de tweetakttjd waarbij remmen op de motor uit den boze was. Je kan deze wel uitschakelen met een hendel onder je dashboard. De kachel is bet zo groot als het motorblok en kan enorm veel warmte maken. De wielen waren met 15 inch voor die tijd echt groot.

De motor is de V4 van de Ford 15M, met een heerlijk geluid, zo'n soort doedoedoedoe klank uit je uitlaat. Ik heb zelfs het orginele instructieboekje nog waarin staat hoe je in de auto kan overnachten door de achterbank los te maken en deze als hoofdkussen te gebruiken. Met je benen naar achteren gericht is het inderdaad lang genoeg.

Veel plezier met de auto en hou ons op de hoogte.

En hier nog een filmpje van hoe de rally tweetakt klinkt, moet je zien, dit is echt muziek:
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_93308639
Mooie auto zo'n oude Saab.

Ik rij zelf eigenlijk ook alleen maar oldtimers en dan vooral de types die je zowat niet meer ziet rijden.

Ik weet zeker dat je veel duimpjes zal krijgen en leuke praatjes van mensen.
Alvast veel rijplezier voor als ie klaar is.

Nog een voordeel, je hoeft maar eens per 2 jaar naar de APK.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 15:53:12 #22
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93310722
Dacht altijd dat oldtimers duurder waren in de verzekering, leek me logisch.
Geen belasting betalen was me wel bekend.
Eens in de 2 jaar APK.

Dus als je verstand hebt van autos en niet heel veel hoeft te rijden kun je volgens mij het beste in een oldtimer gaan rijden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:53 schreef De_Melkboer het volgende:
Heel mooie wagen, ik heb een tijdje een donkerrode gehad met veel plezier. Een paar dingen om op te letten:
Versnellingsbak: Als de tweede versnelling lawaai maakt, kan de bak aan zijn einde zijn
Roest: Onder de achterbank, in de schermen achter de koplampen
Lekkage: Dan krijg je steeds een sloot roestwater over je broekspijpen

Die vrijloop komt nog uit de tweetakttjd waarbij remmen op de motor uit den boze was. Je kan deze wel uitschakelen met een hendel onder je dashboard. De kachel is bet zo groot als het motorblok en kan enorm veel warmte maken. De wielen waren met 15 inch voor die tijd echt groot.

De motor is de V4 van de Ford 15M, met een heerlijk geluid, zo'n soort doedoedoedoe klank uit je uitlaat. Ik heb zelfs het orginele instructieboekje nog waarin staat hoe je in de auto kan overnachten door de achterbank los te maken en deze als hoofdkussen te gebruiken. Met je benen naar achteren gericht is het inderdaad lang genoeg.

Veel plezier met de auto en hou ons op de hoogte.

En hier nog een filmpje van hoe de rally tweetakt klinkt, moet je zien, dit is echt muziek:
Helaas gebeurd er niets als ik het filmpje aanklik :N
Maar bedankt voor de verder heel interessante informatie. _O_ _O_
To BG or not to BG!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 16:17:06 #23
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93311750
Haah, nu doet het filmpje het wel,
cool, alhoewel mn poezen die naast de computer lagen te slapen,
het niet zo leuk vonden.

Wat n geluid, he?
To BG or not to BG!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 17:56:25 #24
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_93315526
2-takt blokken :9~

Dat gejank, zo mooi O+
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_93318799
Ha, ik 'ken' deze auto, een jaar of 2 geleden al eens staan fotograferen bij Misker in Emmen:

Is een jubileum-uitvoering, als ik mij niet vergis. Ik vond toen dat hij wel erg goed onder de roest zat op veel plekken, maar echt rot was hij volgens mij niet. Als het goed is zet er nog wel een originele Saab-radio in, die dingen kunnen nog wel best wat waard zijn.
Heb je hem nu bij Misker gekocht, want dan woon je hier in de buurt en wil ik met plezier je wel eens een 96 uitleggen. Die van mij is geschorst vanwege een aantal defecten en is ook niet meer de mooiste met roest, maar zo herinneren we hem in ieder geval: :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')