abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:43:30 #1
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93200351
100513_112545_haaktopic.gif


Handige sites:
Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!



Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

We zijn weer bezig met een swap. Rond april laten we de werkjes bij de ontvanger bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wie doen er mee?
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa
mijsje
antartica

[ Bericht 0% gewijzigd door Tan op 23-02-2011 15:17:31 ]
pi_93200495
Wil ik net reageren op die fantastische poppenoutfit, is het topic dicht ;) Heb het maar in het "creatieve uitspattingen" topic gedaan. Heb je nog een patroon gebruikt of is het uit de losse pols?
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:48:07 #3
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93200568
Laatste creaties

Koe van NijntjesUK


Poes van KarinvdB


Mijn Enge-Ogen-Pop heeft nu ook een jurkje *O*



pi_93200779
En weer door!

Tan, jij hebt echt de smaak te pakken he?! Geweldig die kleertjes die je gemaakt hebt!
Die koe is echt gaaf... in welk van de boekjes staat die? Die wil ik ook wel maken.... ooit!
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:57:43 #5
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93201032
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wil ik net reageren op die fantastische poppenoutfit, is het topic dicht ;) Heb het maar in het "creatieve uitspattingen" topic gedaan. Heb je nog een patroon gebruikt of is het uit de losse pols?
Nee, uit de losse pols.

Jurkje bestaat uit genoeg lossen voor de omvang van de pop, daarin stokjes over drie toeren, daarna vasten over drie toeren en nog een keer drie toeren stokjes en drie toeren vasten. Lapje tot de helft dichtnaaien/vasthaken, de rest heb ik laten sluiten met een knoopje ivm makkelijker aantrekken - dit is het lijfje.

Kleur veranderen, twee stokjes in iedere vaste, volgende toer ook twee stokjes in ieder stokje, daarna twee toeren één stokje in ieder stokje. Andere kleur, twee toeren vasten, andere kleur, 1 toer stokjes, het randje bestaat uit vijf lossen die je met een halve vaste in het derde stokje vastmaakt (en dat herhalen tot het einde van de toer)

Voor de bandjes heb ik gewoon een ketting gemaakt van 45 lossen.

Het mutsje heb ik ook met stokjes gedaan, in een ring van 4 lossen; in het begin meerderen met twee stokjes per toer, na twee toeren om het stokje twee stokjes en één stokje, daarna één stokje per keer.
Het einde is hetzelfde als bij de rok, maar dan nog een keer herhalen en in het midden van de vijf lossen beginnen en vastmaken, het einde is een schubbenrandje van * een halve vaste, vaste, stokje, dubbel stokje, stokje, vaste * maken in in de vijf lossen van de vorige toer.

Bloempjes zijn wel op internet te vinden.

Ben niet zo goed in uitleggen :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Tan op 23-02-2011 15:19:59 ]
pi_93201395
*O* ohhhhhhhhh die koe leuk hoor ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_93201806
Inderdaad die koe is echt gaaf!
pi_93201973
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:57 schreef Tan het volgende:

[..]

Ben niet zo goed in uitleggen :{
Ik kan het anders prima volgen hoor ;)
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:21:34 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93202432
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:13 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik kan het anders prima volgen hoor ;)
Oh gelukkig, heb nog een paar dingen toegevoegd trouwens om het te verduidelijken.
pi_93203317
Weer een nieuw deel! :o

quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:52 schreef Lijnloos het volgende:
En weer door!

Tan, jij hebt echt de smaak te pakken he?! Geweldig die kleertjes die je gemaakt hebt!
Die koe is echt gaaf... in welk van de boekjes staat die? Die wil ik ook wel maken.... ooit!
Die koe (van Christel) staat nog nergens in, geloof ik. :)

Ze hadden hier weer barbieroze bij de Wibra. Mijn Amineko wordt dus roze. *O*
pi_93203909
Jullie kopen dus gewoon het wol (?) bij de Wibra voor de Amigurumi?
Hebben ze nog verschillende merken of maar 1?
Wil ik daar dan binnenkort eens gaan kijken :)
pi_93204048
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:48 schreef nathalie85 het volgende:
Jullie kopen dus gewoon het wol (?) bij de Wibra voor de Amigurumi?
Hebben ze nog verschillende merken of maar 1?
Wil ik daar dan binnenkort eens gaan kijken :)
Ik koop het overal en nergens ;)
Ze hebben daar meerdere soorten acryl (dus geen echte wol) en ook een aantal kleuren katoen. Ik gebruik zelf Saskia het meeste. :)
pi_93204056
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:38 schreef Herfstblad het volgende:
Weer een nieuw deel! :o

[..]

Die koe (van Christel) staat nog nergens in, geloof ik. :)
Ze hadden hier weer barbieroze bij de Wibra. Mijn Amineko wordt dus roze. *O*
Ik dacht ook al dat ik hem ook al eens eerder had gezien bij Christel op Ravelry, maar kon hem niet in de boekjes vinden... Heb je het patroon van haar gekocht dan of zo? Hij is echt leuk!!
pi_93204101
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:51 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik dacht ook al dat ik hem ook al eens eerder had gezien bij Christel op Ravelry, maar kon hem niet in de boekjes vinden... Heb je het patroon van haar gekocht dan of zo? Hij is echt leuk!!
Ik heb hem inderdaad gekocht. Al een tijdje terug inmiddels :)

Ik ben trouwens erg benieuwd naar de tijger waar ze mee bezig is. :)
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:55:40 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93204259
Tantastische poppen-outfit! ^O^

en NijntjesUK, KoeleKoe! :D
in de haak.
pi_93204378
Vind dr amigurumi's van Christel echt geweldig! Heb ook een boekje van haar.

Maar het is denk ik slimmer om door te oefenen met mn onderzetters etc toch dan het beginnen met amigurumi's? Dat is namelijk het voornaamste wat ik wil gaan haken....
pi_93205518
ik ben begonnen met amigurimi, en pas later andere dingen gaan haken. ami's maak ik nooit meer, geen zin in en ik doe er toch niks mee.

merk dat ik sowieso t liefst iets ingewikkeldere dingen maak, ook met breien, een beetje fijner werk, anders raak ik verveeld.
Kwak
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:28:01 #18
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93205901
Help ;(

Wings (Make 2):

Sc 6 into a circle
Sc2 into each st (12 sts)
Sc 3, sc2 into next st (15 sts)
Sc around for 3 rounds

Ik snap het niet helemaal... eerste 2 regels snap ik. Maar daarna denk ik dat ik het snap, maar het wil niet helemaal lukken _O-
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:46:40 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93206849
OK bloempje, hier mijn vertaling van de laatste 2 regels:

Sc 3, sc2 into next st (15 sts)

3 gewone vasten (dus 1 in elke onderliggende), dan 2 in de volgende vaste. dus je meerdert elke 4e steek. tot je 't hele rondje klaar hebt, en als 't goed is heb je dan 15 steken .

Sc around for 3 rounds

3 rondes met vasten.
in de haak.
pi_93207237
Nathalie: ik gebruik vooral katoen, bijv catania of phildar phil coton 3. Dat zijn bolletjes van 50 gram, 125 meter vrij dun en glad garen. Voordeel t.o.v. het meest gebruikte acryl van wibra en zeeman is dat je de steken beter ziet. Ik vind het ook mooi om te zien en prettig werken, maar anderen vinden katoen weer hard t.o.v. acryl. Net wat je gewend bent of prettig vind denk ik. Ik heb inmiddels ook acryl van de wibra gekocht voor een deken, het is wel stukken goedkoper. En je kan in principe voor veel dingen gewoon alle garen gebruiken die je wilt. Afhankelijk van de dikte van garen en haaknaald krijg je groter en kleinere resultaten.

Leuk dat jurkje tan!! Je bent zo van beginner naar ontwerper door geschoten, ik sta versteld, zou het niet kunnen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:02:47 #21
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93207616
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:46 schreef trui het volgende:
OK bloempje, hier mijn vertaling van de laatste 2 regels:

Sc 3, sc2 into next st (15 sts)

3 gewone vasten (dus 1 in elke onderliggende), dan 2 in de volgende vaste. dus je meerdert elke 4e steek. tot je 't hele rondje klaar hebt, en als 't goed is heb je dan 15 steken .

Sc around for 3 rounds

3 rondes met vasten.
Ohhh, dankjewel :D Ik snapte dat tweede vooral niet, maar je moet dus gewoon weer overnieuw beginnen als je klaar bent met dat vermeerderen :D
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_93207861
Happy Hooker boekje is binnen hier :) kan nu echt gaan beginnen!
Heb van de week al proeflapje gehaakt met gewone steken en stokjes.. vanavond eens kijken of ik foto'tje kan uploaden. *O*
Hooked ;)
pi_93208103
*O* ! Een nieuw topic, een hoop nieuwe creaties! :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  woensdag 23 februari 2011 @ 17:22:30 #24
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93208680
Toffe koe!

@ Whoopdidoo
Ja, maar mijn 'queue' loopt nu ook al de spuigaten uit, en ik haak pas een maand ofzo :D
Knoei
pi_93209230
@Karin: Dank je. Kan het dus allicht proberen om te kijken hoe het mij bevalt. Ik heb Catania. Maar ik zag vanmiddag dat ik ook een paar kleurtjes Fine hebt gekocht... haakt toch al een stuk minder, of verbeelt ik me dat nu?

@Femms: Engels of nederlands? Wil m zo graag in het nederlands maar kan m nergens vinden...
Net via bol.com 2de hands gehaakte beestenboel gekocht! :D Ook die kon ik nergens vinden... :D

Heb toch echt zin in die Amigurumi's :D
pi_93209516
Catania fine heb ik nog niet geprobeerd. Zal in ieder geval met een dunnere naald moeten.
pi_93210492
@tan, nee het was maar gekheid hoor, vindt t n leuk jurkje!
haken is cool
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:01:04 #28
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_93213294
Oh, die koe _O_
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_93213727
Leuk nog een roze amineko! Die van mij is ook roze en ben zojuist begonnen met de iets grotere.
Heb ook nog poten voor een groene gemaakt.

Verder ben ik helemaal klaar met haken, ik krijg gaten. Ik word er chagerijnig van!!
pi_93214226
Ja dat je de vulling er een beetje doorheen ziet zeg maar.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:18:46 #32
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_93214335
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:17 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja dat je de vulling er een beetje doorheen zit zeg maar.
Minder stevig vullen of een iets kleinere naald gebruiken :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_93214436
Ja minder stevig vullen denk ik. En normaal heb ik t niet hoor, maar tis nu al de tweede kat die t hebt. Met de soft van zeeman heb ik het niet. En als je m minder vult is ie zo hobbelig, stom beest. Waarom ging ik een familie maken? En wou stiekem ook nog eentje van elke kleur soft maken :P Heb al een oranje en een groene dus bijna af, en een blauwe was ik ook al mee begonnen.

Maar ik mag niets nieuws meer beginnen, eerst afmaken.(en ondertussen verder met mn grotere versie)
pi_93215147
Met wat voor garen krijg je nu gaten dan Whoopdidoo?
pi_93217009
De saskia van wibra, terwijl ik dat normaal eigenlijk nooit heb :P
En het puilt er niet uit ofzo, maar als je er echt recht op kijkt zie je wit doorschijnen.
Denk dat het aan het vullen licht.

Ach ja :P
pi_93217804
Jullie gaan snel zeg, heb zomaar even 2 topics gemist!!

Ik ben nog steeds bezig met de bloemetjes, de bloemblaadjes enzo zijn bijna af, 1 stengel ook, nu nog de 'aarde' en alles aan elkaar zetten hé haha En dan nog 2 bloemetjes :P Ik weet nog wat gedaan.

Ik heb trouwens totaal nog een inspiratie voor mijn swap, als iemand ideeën heeft, roep eens :P
pi_93218071
@Whoop mmm daar wilde ik er ook een mee gaan maken... wordt ook m'n eerste keer acryl. Ben benieuwd...
pi_93218445
Zaterdag met een oudere vriendin naar de Handwerkbeurs in Zwolle. *O* Al jaren niet meer geweest maar nu dus wel weer....zal ik mijn pinpas meenemen of contant geld? O-) Oh, jee je kan daar ook pinnen in de hal en bij de standjes...gevaarlijk }) Wol zal ik niet zo snel kopen maar er is natuurlijk veel meer te koop. :X :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:26:17 #39
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_93222710
Whoop, ik voel met je mee - zou handig zijn als die vulling een kleurtje had dan zag je het minder.
Stefanie, da's lastig. Het is ook buiten nog heel geen lente. De enige narcis die ik tot nu toe gezien heb is hier in dit topic - op de achtergrond van iemand's fotootje.
pi_93222767
Nathalie ik heb hem in het engels.. kon hem in het nederlands ook niet vinden.

kijk:

*O*

Alleen ik kom er nu achter dat ik helemaal verkeerd haak volgens mij -O-
Hooked ;)
pi_93225124
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:55 schreef nathalie85 het volgende:
Hier het patroon van de onderzetters!
Ik hoop dat het leesbaar is?
:Y
Dank je wel.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:26 schreef femsss het volgende:
Alleen ik kom er nu achter dat ik helemaal verkeerd haak volgens mij -O-
Hoezo dan?
pi_93225439
Volgens mijn boekje doe ik volgens mij:
Cheating your way under only one strand of the chain. (dit stond bij other ways to crochet into the chain) Maar ik begrijp echt niet hoe ik heel het Vtje op moet pakken.
Hooked ;)
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:04:45 #43
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93225518
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:02 schreef Bloempje. het volgende:
Ohhh, dankjewel :D Ik snapte dat tweede vooral niet, maar je moet dus gewoon weer overnieuw beginnen als je klaar bent met dat vermeerderen :D
dat had hij/zij ook wel wat duidelijker op mogen schrijven inderdaad, meestal staat het er wel bij hoor, dat iets herhaald moet worden.
in de haak.
pi_93225963
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:03 schreef femsss het volgende:
Volgens mijn boekje doe ik volgens mij:
Cheating your way under only one strand of the chain. (dit stond bij other ways to crochet into the chain) Maar ik begrijp echt niet hoe ik heel het Vtje op moet pakken.
Ah dat. Wat jij doet is niet per se verkeerd haken, maar ik beschouw het zelf wel als niet het originele haken. Als je slechts door 1 lusje haakt, krijg je een randje. Dat kun je als stijlelement gebruiken.

Wat jij nu doet is door het achterste lusje van de V? Dan prik je van boven midden tussen de lusjes van de V.
Als je ze allebei wil, moet je er met je haaknaald van de voorkant net onder beide lusjes door.
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:28:02 #45
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_93227258
man o man HIER zijn jullie dus! haha.
Ik heb even alles bekeken maar even nog speciaal de aangeklede baby-borns noemen hoor: errug leuk geworden!.

Ik ben bezig mijn m'n swap. Nou ja, nu ben ik aan het kijken wat ik allemaal kan maken enzo en 1 deel heb ik gehaakt. Ik snapte eerst niets van het patroon, maar ja hier vragen is ook weer zo! Gelukkig helpt goed (en vooral be-grij-pend) lezen ook wel :P .

Verder twijfel ik een beetje of ik knuffel van Delicous Crochet wil gaan maken (ik nog genoeg patroontjes die ik nog niet heb gemaakt of een deken van deze blokken. Of toch maar een lavender bunny.... dilemma, dilemma.

Ik ben trouwens m'n patroontjes aan het uitprinten en in een map aan het opbergen. Ik vind van de laptop af lezen en bijhouden niet fijn, ik sla dan rondes/rijen over of doe ze dubbel. Op papier ga ik vaak strepen en turven, dat is niet handig als je alles wil bewaren.
Nu doe ik alles in een map en houd ik mijn vorderingen bij met van die marker tab (doorzichtig), zoals deze:


En dan heb ik ook nog een zooi boekjes! En dan nog zie ik weer ergens een boekje en dan denk ik weer 'hebbe, hebbe, hebbe' vooral als ze vriendelijk geprijsd zijn.

Nou genoeg geouwehoerd hier, ik ga m'n haaknaald er weer eens bijpakken...
klerkje
  woensdag 23 februari 2011 @ 22:43:30 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93228375
ik print een patroon pas uit als ik 't ga maken. :)

en femms, ik denk dat wyccie het helder genoeg heeft uitgelegd? zie je de 'V'tjes als je je haakwerk van bovenaf bekijkt? in plaats van onder alleen 't achterste lusje kun je je naald ook onder allebei de lusjes door steken. ik vond dat in 't begin ook raar maar 't went zo en het maakt je haakwerk veel steviger als je 't wel doet.
in de haak.
pi_93230850
Jaaa ik snap hem (eindelijk), die eerste rij is echt naar. Nu een paar rijen gedaan en het wordt echt makkelijker en ook mooier. Thanks!
Hooked ;)
pi_93231551
Volgens mij doe ik het zo goed.



en voor de Vtjes:



Zo en nou stop ik er even mee, zere handen :P
Hooked ;)
pi_93233320
Ik heb mijn nieuwe deken uitgehaald. De ketting lossen was te strak waardoor je een scheve deken kreeg. Uithalen is meer werk dan het haken onderhand.
Nu heb ik een heleboel bolletjes en geen deken meer. :P Morgen een nieuwe poging beginnen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 07:09:30 #50
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93241644
Jeetje je bent even een avond eten en naar de film en zomaar moet je 5 pagina's bijlezen ;)

veeeel mooie dingen: deken, koe, baby born kleren, onderzetters en alles wat ik ben vergeten!
Echt heel mooi!!!

Vanavond lekker haken ^^ en vroeg naar bed want gister was veel te laat en nu val ik om van de slaap.

Oh en wat betekend die Superman S onderaan het topic?? Dat we supersnel zijn?
pi_93241763
Ik weet wat ik voor de swap ga maken! *O*

De draak is bijna klaar, nog 2,5 poot!



Welkom nieuwe haaksters, jullie gaan meteen flink van start! *O*

Die S is een topic icon, net zoals een post icon, kan je zelf kiezen ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door Lyssa op 24-02-2011 07:48:45 ]
pi_93242711
Ooh Lyssa, spannend! Ben heel benieuwd hoe ie straks is. Hoeveel garen zit er nou in zo'n draak?

Heb gister een nieuw blog gestart. Had op m'n scrapbook blog beloofd weer over scrappen te hebben maar ik wilde toch weer posten over m'n Amineko dus dan maar een nieuw blog :)

Ga nu eerst m'n tas af maken en dan een zusje maken voor Amineko :)
  donderdag 24 februari 2011 @ 10:45:29 #53
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93245434
Lyssa, die draak is echt zoooo gaaf, waar heb je dat patroon vandaan? Ik heb een groot drakenfan in huis en mijn schoonzusje is ook drakenfan.

Hier is mijn poppenoutfit af *O*

Een onderbroek en sokken zijn erbij gekomen. De sokken waren best lastig, ik had ook hiervoor geen patroon, maar ik kwam er niet goed uit, ze zijn ook niet helemaal hetzelfde, maar dat zie je niet als ze aan zijn.



En zo ziet het er in zijn totaal uit:



Ben benieuwd wat het meisje er van gaat vinden, ik geef het pas over anderhalve week, dus nog even geduld.

Nu kan ik gaan beginnen aan mijn Japanse bloemen sjaal :9~ Hoewel ik in huis erg van kleuren houd, draag ik zelf bijna alleen maar zwart, dus de sjaal wordt ook voornamelijk zwart.
pi_93245829
Tan wat leuk! Behalve de ogen :P
De draak is hier vandaan: http://www.etsy.com/shop/(...)de&ga_facet=handmade

Ik had zoveel plannen voor vandaag, eerst zou ik naar de uni gaan, maar dat had ik gister al geschrapt. Dus toen werd het douchen en naar t winkelcentrum. Maar het is mistig en kon mn bed niet uitkomen dus zal waarschijnlijk niet ver komen. Maar ik moet. Maar ik wil niet.
Wie wil met me mee?

En ik ben mn grotere kat strakker aan t haken, duurt iets langer maar volgens mij gaat t zo wel goed. En ach dat draadafdruk in je wijsvinger kan geen kwaad toch :P
pi_93245984
Karin lees ik nou goed dat je dat boekje van amineko hebt?
Ik ben jaloers!!!
pi_93247566
mag ik ook mee doen? :@
Ben door jullie prachtige haaksels helemaal verslaafd geraakt... :o
pi_93247722
Welkom! Heb je foto's van je haaksels?
pi_93247846
Welkom! :)

Vandaag maar opnieuw beginnen aan de deken. Hoop werk :P
pi_93247987
Hoever was je al? Best wel een eindje toch?
pi_93248109
ja, ik heb wat foto's die komen later vandaag althans...(als ik ze op internet ga krijgen :P )
ik ben begonnen aan een sprei, die me moeder voor me aant haken was, maar ze niet af kon maken. (Helaas nog lang niet af...)
En nu wilde ik beginnen aan een jongens olifantje voor het kindje van een kennis.
De rest van me haaksels waren proeflapjes, en wat bloemen.
pi_93248364
Welkom Lieke!

Whoop, ik heb het boek inderdaad, hij is echt heel leuk! Bestelt bij amazon uk, tegenwoordig versturen ze gratis naar nederland vanaf 25 gbp en de boeken zijn daar een stuk goedkoper dan bijv. bij bol.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:06:45 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93248634
mooizo lieke! welkom, en wel laten zien wat je zoal maakt he!

goed gelukt zeg tan, ik vind 't zo knap!! en voor je bloemensjaal, je zou ook nog zoiets kunnen overwegen.

whoop, hoezo luxeprobleem.... 8)7 blijf anders lekker in bed joh! :P *schop onder den kont uitdeelt*

herfstblad, balen is dat he. moeten uithalen is zo jammer. maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, luidt het spreekwoord...
in de haak.
pi_93248712
Maar alles is zooooon gedoe. Dus ga nu douchen. En t is vast koud buiten dus ga binnen maar 1000 stappen lopen ofzo, dan is t net alsof ik wel een rondje om ben geweest.
Dit is al mn vierde week thuis, word gek :P Vakantie leek me wel lekker, maar niet zo :P
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:12:18 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93248846
nou, echt zielig hoor. oO<
in de haak.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:13:14 #65
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_93248888
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Maar alles is zooooon gedoe. Dus ga nu douchen. En t is vast koud buiten dus ga binnen maar 1000 stappen lopen ofzo, dan is t net alsof ik wel een rondje om ben geweest.
Dit is al mn vierde week thuis, word gek :P Vakantie leek me wel lekker, maar niet zo :P
Ik snap dat het vervelend is, maar ik zou je toch nogmaals willen vragen om niet zo offtopic te gaan... Er zijn genoeg topics waar je je hart kunt luchten, dit lijkt me daar niet echt de plek voor, hoe gezellig het hier ook is.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_93249013
Ik ben ook nieuw hier, dus stel ik mezelf even voor.

Ik ben jeffrey, 24 (jup ik ben een man en ik haak en ik ben er trots op) en ik woon in België (Antwerpen). Ik ben zo ongeveer 8 maanden aan het haken (vooral amigurumi). Het is begonnen dat men vriendin zei dat ze popjes wilde maken (breien). We zijn dan wat gaan surfen en tot de conclusie gekomen dat popjes breien wel kan maar dat er meer patronen zijn om te haken. Plots ben ik op een blog gestoten van iemand waardoor ik ook wel meer intresse kreeg. Dat was de blog van wolfdreamer. Ze maakt vooral pokémons. Ik ben altijd al fan geweest van pokémon omdat ik er sinds kleins af aan mee ben opgegroeid. Ik ben ook game verzamelaar met een voorkeur voor nintendo. Ik wilde het gaan proberen. Ik had in het verleden al gehaakt (lang geleden als kind) bij men bomma (oma). Maar de patronen leken best moeilijk en ben ik gaan zoeken naar een iets makkelijker om te starten. Ik vond men eerste niet zo goed maar ik heb niet opgegeven en ben dan maar met nog een paar begonnen. Na enkele pogingen begonnen ze mooier en beter te worden. En zo ben ik dan in het haken geslaan. Ik ben ondertussen ook grote fan geworden van de patronen van delicious crochet.

Zo nu en dan neem ik even een break omdat ik niet altijd constant hetzelfde kan doen en hier en daar ook nog eens een game moet spelen. Maar het is zeker een hobby geworden dat ik vaak terug zal oppikken.

Als jullie intresse hebben in mijn afgewerkte projectjes kunnen jullie ze hier zien:

http://www.ravelry.com/projects/Redostrike
Of hier:
http://redostrike.deviantart.com/gallery/26057937

Ik hoop dat het zo een beetje een leuke introductie was en ik hoop hier en daar enkele leuke projectjes van andere te zien :D.
Only Heroes live forever.
blog
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:23:46 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93249361
wat leuk redostrike, welkom hier!
in de haak.
pi_93249613
Redostrike, zit je ook op het haakforum van Lique? Je naam komt me bekend voor namelijk. Hoi trouwens!

quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoever was je al? Best wel een eindje toch?
Ja, volgens mij bij toer 30.
Maar goed, ik ergerde me aan het scheeflopen en dat het op sommige plekken niet mooi gehaakt was. Blijf me dan ook ergeren :P

Ik heb gister mintgroen meegenomen bij de Wibra, maar die mintgroen is dus anders dan de oude mintgroen :o Heb nu 2 bollen te weinig vanwege kleurverschil.

Leuke dingen zijn er trouwens weer gemaakt!
Leuke kleertjes bij de pop. Leuke draak.

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 24-02-2011 12:40:18 ]
pi_93249779
Dat klopt herfstblad het is weeral even geleden dat ik daar nog heb gepost :). Ik heb dan ook een tijdje stil gezeten ivm haken. Maar ik ben weer helemaal terug.
Only Heroes live forever.
blog
pi_93249844
Redostrike welkom, wat leuk een hakende man in ons midden!

Ik spijbel even van mijn swap en ben gisteren aan een snel en simpel granny-kussenhoesje begonnen.
pi_93250332
De eerste man! Wat leuk. Mooie dingen heb je gemaakt.
Er was nog een man die hele leuke dingen haakte. Even zoeken of ik die kan vinden.
http://woowork.blogspot.com/ deze!
pi_93250517
Welkom Redostrike! Wat leuk, heb even gekeken op je ravelry pagina, leuke dingen! Die draak in het blauw is ook gaaf. Ik ben ook nog ergens een blog van een hakende man tegen gekomen, crochetdad geloof ik.
pi_93250731
Dank jullie wel.

O en die woowork blog is erg leuk hij maakt mooie/grappige dingen waar je niet echt zomaar zelf op komt. Crochetdad kende ik ook nog niet.
Only Heroes live forever.
blog
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:11:44 #74
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93251497
Wat leuk, een hakende man, ik heb alleen een hakende man hier in huis, maar hij is nog maar 8 ;)

Trui, ik zie alleen een signuplink onder de link die je stuurde. :{
Laat maar: al gevonden, ook erg mooi ja! Maar ik vind toch de Japanse bloem mooier O+

En ik kom niet zo goed uit die Japanse bloemen, stap drie volg ik niet 'haak 1 stokje om het lossenboogje van de vorige toer' (ik denk dat ik het goed doe, maar weet het niet zeker) en ik heb bij stap 4 steeds twee stokjes te weinig gedaan, zal zo wel laten zien wat ik bedoel. Maar ik heb wel een leuke bloem haha, ik bewaar hem wel als applicatie op een cadeautje of zo.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tan op 24-02-2011 13:36:02 ]
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:31:45 #75
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93252353


De toer na het paars is niet goed gegaan, maar ik denk dat de rest wel klopt.

Ach... heb hem niet voor niks gemaakt. Mijn dochter heeft hem nu met een schuifspeldje in het haar, staat heel leuk :')
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:36:43 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93252574
dat van stap drie betekent dat je niet IN die 'tussen'losse van de vorige toer hoeft te haken, maar er onderdoor. [edit]ah, ik had m'n scherm wat lang open. maar inderdaad, je zou volgens het oorspronkelijke patroon steeds 4 stokjes in elke ruimte tussen 2 'spaken' moeten haken, nu heb je er steeds 2. maar hij is wel leuk, en blijkbaar meteen al benut. hendig, zulke dochters! :) [/edit]

in de 'lucy'groep op ravelry zitten nu ook twee mannen (Marquez en zijn partner Matt-).

maar redostrike, jij bent de eerste hetero man die ik ken die haakt. :) hoewel, ik hoorde ooit wel van iemand die 't van haar opa geleerd had, die vroeger altijd zat te haken.
in de haak.
pi_93253692
leuk hoor, hakende mannen! :D en ik vind het ook leuk dat mannen durven te vertellen dat ze graag handwerken, of het nou haken, breien is of heel wat anders... :Y

Tan, ik vind je bloemetje heel mooi geworden, ondanks dat het niet helemaal klopt :) leuke bestemming ook, in de haren van je dochter! :D

ik heb ook een heleboel dingen weer gezien, ik reageer alleen niet zoveel op het moment. ik haak wel, maar kan er niks over vertellen door de swap... :P en ik heb m'n hoofd vrij vol met andere dingen op het moment, waardoor ik minder gezellig mee klets... ik lees wel hoor :*
pi_93254692
Ik heb altijd als ik zeg dat ik haak, huh zo een gezicht van "een man die haakt". Tot ze dan mijn werkjes zien (en vooral mijn draak) dan zijn ze ineens stil of hebben ze niet echt comentaar meer :D.

Ik vind het bloempje ook best mooi gelukt hoor tan.
Only Heroes live forever.
blog
pi_93257538
Het lukt niet om er foto,s op te krijgen... :'(
dus dan maar ff zo.
Je kan ook op ravelery klikken in mijn onderschrift...

http://www.flickr.com/photos/liekjegrad/sets/72157626001326327/

mijn sprei staat nog niet op de foto helaas.
pi_93260132
Ziet er goed uit. ^O^

Gisteravond wat aan het "rommelen"geweest met gehaakte sierraden. Eerst een heel eenvoudig dingetje gemaakt en toen deze gemaakt naar eigen ontwerp(foto is niet van je het want de kleuren zijn dieper, Saskia wol van de Wibra voor wie de kleuren heeft :P )



Alle nieuwe haaksters en haker O+ : Welkom! :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:15:00 #81
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93260262
Wat lief die hierboven O+ Ik ben gek op bloemetjes.
Ik vond een patroon van een sjaal en ik dacht: ach, ik probeer het, mislukt het gigantisch dan leer ik er ook wat van. Maar het lukt gewoon wel aardig goed O+ Ik probeer deze te maken. Mijne is wel wat rommelig, ik heb denk ik niet helemaal goed geteld O-) Ik zal strakjes even een foto maken als ik wat verder ben.

Oh en redostrike: die toad O+ Heb je daar een patroon van toevallig?
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_93260333
welkom voor alle nieuwe mensen :)
schattige ketting trovey
haken is cool
pi_93261033
ik was in den haag, bij de slegte, en was aan het zoeken naar boekjes over haken.
na alles doorgeplozen te hebben en niks gevonden te hebben, ging ik het toch maar vragen aan een medewerker.
dat gesprek verliep zo:
'hallo, mag ik wat vragen?'
'kijkt verdwaasd'
'heeft u ook boekjes over haken?'
'ja, daar bij de hobbyboeken enzo *wijst vaag met vinger*'
'heb ik al gekeken, maar daar zag ik niks'
'dan hebben we ze niet :{ '
ik: -O-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:34:32 #84
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93261342
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:29 schreef Mirjam het volgende:
ik was in den haag, bij de slegte, en was aan het zoeken naar boekjes over haken.
na alles doorgeplozen te hebben en niks gevonden te hebben, ging ik het toch maar vragen aan een medewerker.
dat gesprek verliep zo:
'hallo, mag ik wat vragen?'
'kijkt verdwaasd'
'heeft u ook boekjes over haken?'
'ja, daar bij de hobbyboeken enzo *wijst vaag met vinger*'
'heb ik al gekeken, maar daar zag ik niks'
'dan hebben we ze niet :{ '
ik: -O-
Nare mensen daar ;( heb ook wel eens iets gezocht dat ze me aankeken van: whut?
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_93261635
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:34 schreef Bloempje. het volgende:

[..]

Nare mensen daar ;( heb ook wel eens iets gezocht dat ze me aankeken van: whut?
vaag, want ik weiger meteen om mijn geld daar uit te geven dan hoor :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:49:39 #86
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93262066
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:40 schreef Mirjam het volgende:

[..]

vaag, want ik weiger meteen om mijn geld daar uit te geven dan hoor :')
Ja, ik ook :P Beetje vriendelijk hoor, anders ga ik wel ergens anders heen :P
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_93262093
Niet erg vriendelijk is dat :s daar in de slegte.

Ja hoor bloempje dat patroontje staat hier:

http://wolfdreamer-oth.bl(...)thers-mushrooms.html

Ze heeft ook een volledige toad erop staan.
Only Heroes live forever.
blog
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:53:50 #88
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_93262270
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:50 schreef Redostrike het volgende:
Niet erg vriendelijk is dat :s daar in de slegte.

Ja hoor bloempje dat patroontje staat hier:

http://wolfdreamer-oth.bl(...)thers-mushrooms.html

Ze heeft ook een volledige toad erop staan.
Dankjewel!
Oh die zijn zo lief O+
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_93262823
Die zijn inderdaad cute zeg! *heeft linkje opgeslagen voor toekomst :)
Hooked ;)
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:13:53 #90
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93263068
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:50 schreef Redostrike het volgende:
Niet erg vriendelijk is dat :s daar in de slegte.

Ja hoor bloempje dat patroontje staat hier:

http://wolfdreamer-oth.bl(...)thers-mushrooms.html

Ze heeft ook een volledige toad erop staan.
*O* gaaf!
pi_93264050
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:16 schreef Redostrike het volgende:
Ik ben ook nieuw hier, dus stel ik mezelf even voor.

Ik ben jeffrey,
Hoi jij hier? :+

Hier weer aan de slag met mn draak!
pi_93266255
Hoi RedoStrike, welkom hier! Wat leuk nog een nintendo-verslaafde!!! Zelf wordt ik ook erg blij van dergelijke dingen en die site van Wolfdreamer is echt geniaal!
Oh effe een tip voor je, kijk es op Spritestitch.com, voornamelijk borduur dingen, maar alles nintendo/game minded en ook regelmatig gehaakte dingen op het forum en op de blog...

Ik ben begonnen met mijn swap-dingetjes, maar moet effe dringend mijn andere kleurtjes uit de kist boven gaan zoeken, dan kan ik echt los! *O*
pi_93266343
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:53 schreef Bloempje. het volgende:

[..]

Dankjewel!
Oh die zijn zo lief O+
Jup inderdaad en ook zeer makkelijk om te maken.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:36 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Hoi jij hier? :+

Hier weer aan de slag met mn draak!
Hehe ja men weg naar hier toevallig gevonden.

En dan @lijnloos: Ik kende spritestich ook al :) ik kijk af en toe eens op het forum maar heb me nog niet ingeschreven (op de duur ben je zo in 1000 forums lid geworden :p)
Only Heroes live forever.
blog
pi_93270143
Dat spritestitch O+

Ik kon gaan minderen bij het hoofd van mn kat...kom ik erachter dat ie niet klopt. Dus heb fijn12 rondjes van 80 steken uit kunnen halen. Maar even doorgehaakt en kan weer gaan minderen. Maar anders was zn hoofd al af. Grr.
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:54:54 #95
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_93270147
Mijn Japanese flowers joined-as you go *O* al wel twee stuks :')

  donderdag 24 februari 2011 @ 20:23:02 #96
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93271653
Welkom Lieke en Redostrike!!
Wat leuk een hakende man! ^^
en mooie dingejtes hebben jullie gemaakt (even HEEL snel gekeken, echt veels te laat thuis :( en moet nog naar de supermarkt die GELUKKIG tot 9 uur open is)

leuke poppenkleertjes ^^ en bloempjes :D en de rest heb ik eigenlijk snel gelezen dus kan niet echt met inhoud reageren.
Behalve dat ik me had verheugd op avondje haken maar ze moesten zonodig refereren dus dat valt in duigen, want moet ook vroeg naar bed ;) gister te weinig geslapen
pi_93271886
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:54 schreef Tan het volgende:
Mijn Japanese flowers joined-as you go *O* al wel twee stuks :')

[ afbeelding ]
Wat zijn ze mooi! O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:27:16 #98
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93271907
Ohh die mushrooms, ik maak ze altijd als sleutelhanger ^^ (klikt nu op linkje haha :P)

Oh en die Shawl die Bloempje probeert de maken lijkt echt verdacht veel op "mijn" colshawl haha ^^ leuk!
pi_93272664
Oe een man! En dan nog uit BE jeuj! haha

Ik heb hier echt niet veel te showen, nog steeds bezig met de bloemetjes, zal toch eens goed moeten gaan doorhaken maar heb er niet zoveel zin in.. Nuja het moet hé, haha Volgende week even verder doen ermee :-)

En dan bedenken wat ik voor de swap wil! Trouwens caroline, hier staan al witte klokjes ook in het gras hoor, ik begin er spontaan happy van te worden, van de bloemetjes buiten! (al word k minder happy van het onkruid :P )
pi_93273010
Ik ben aant zoeken naar een leuk simpel pattern van een iPod Cozy :@ Craftster doet irri, ik mag daar niet posten ofzo :? en dat terwijl ik me pas heb aangemeld :{
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')