abonnement Unibet Coolblue
pi_93230674
Ik vraag me hetzelfde af, Gitaarmat. Sinds december 2009 "Kid A" wel oneindig veel gedraaid (stond veel op 1 in decenniumlijstjes), de rest begin ik nu pas te waarderen. Inderdaad "In Rainbows" _O_. Ik dacht dat het een soort Coldplay was, dat ze muziek maken die Wikipedia post-britpop noemt.
Stay on my arm, you little charmer
pi_93230950
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:16 schreef Seam het volgende:

[..]

Ik ontdekte ze ook pas na In Rainbows, ik werd gek van al die Radiohead junkies die ze zo briljant vonden.
Ik moet zeggen dat ik dat ook wel had hoor. Maar dat kwam omdat ik OK Computer al wel vaak heb geprobeerd te luisteren omdat het zogenaamd zo goed is, maar ik dat nou gewoon niet zo'n heel goed album vind. Bovendien was er zelfs een tijd dat ik gewoon alles automatisch kut vond omdat het indie genoemd werd. Zeker indiebands die zo enorm gehyped werden/worden als Radiohead.
Als ik met Amnesiac of HTTT was begonnen was het wel snel goedgekomen, maar die had ik maar overgeslagen in den beginne omdat allmusic ze niet zo hoog gerate had (en ik dan vooral dacht dat het mindere OK Computers zouden zijn)..

Toen kwam In Rainbows uit en begon ik alles wat meer te waarderen ^O^ En nu vind ik ze eigenlijk al zo'n 2 jaar helemaal geweldig :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:36:36 #103
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93231719
Ben ze ook pas sinds kort echt gaan waarderen, had de fout gemaakt om het bij de bekende nummers zoals Creep etc te houden en de albums niet meerdere keren te spelen.

Toen ik vorige week de deluxe-editie van het nieuwe album blind bestelde zonder ook maar iets van het album gehoord te hebben besefte ik me dat ik een Radiohead fanboy geworden was, terwijl ik me daar vroeger aan ergerde. Best grappig :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93231764
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:36 schreef Arn0 het volgende:

Toen ik vorige week de deluxe-editie van het nieuwe album blind bestelde zonder ook maar iets van het album gehoord te hebben besefte ik me dat ik een Radiohead fanboy geworden was, terwijl ik me daar vroeger aan ergerde. Best grappig :D
Inderdaad, ik ook :@ :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93231975
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:24 schreef Norrage het volgende:

. Bovendien was er zelfs een tijd dat ik gewoon alles automatisch kut vond omdat het indie genoemd werd.
Hoe de fuck kunnen ze radiohead indie noemen eigenlijk :D Ze hebben vanaf het begin bij een grote platenmaatschappij gezeten.
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_93232078
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:41 schreef OVchipkaart het volgende:

[..]

Hoe de fuck kunnen ze radiohead indie noemen eigenlijk :D Ze hebben vanaf het begin bij een grote platenmaatschappij gezeten.

Ik heb ze altijd, en doe dat eigenlijk nog steeds, als dé indieband gezien...Onterecht uiteraard, en waarschijnlijk is de alternatieve band een betere benaming, maar toch vind ik het wel bij ze passen :) (maar voordat we weer op een "wat is indie?" discussie uitkomen zeg ik dat we dat maar niet moeten gaan doen :P)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93232201
De release van In Rainbows en ook dit album is toch wel behoorlijk "Indie"?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:45:57 #108
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93232254
Mwah, indie-bands kunnen wat mij betreft gewoon op grote labels zitten. Al vind ik Radiohead net iets te briljant om het onder de term indie te scharen, maar goed :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93232370
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:45 schreef Arn0 het volgende:
Mwah, indie-bands kunnen wat mij betreft gewoon op grote labels zitten. Al vind ik Radiohead net iets te briljant om het onder de term indie te scharen, maar goed :P
Maar dan staat indie niet meer voor independent...
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:50:36 #110
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93232509
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:48 schreef Culthit. het volgende:

[..]

Maar dan staat indie niet meer voor independent...
Tja, maar er zijn toch zoveel bands die als indie gezien worden die eigenlijk helemaal niet independent zijn? Ik denk bijvoorbeeld aan de Arctic Monkeys.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93232587
-geklooi met quoteknop-
pi_93232588
Ok, sorry dat ik de indie-discussie heb opgeroepen :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:53:02 #113
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93232629
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:51 schreef Culthit. het volgende:

[..]



[..]

Ik denk dat het in die gevallen indie als genrenaam gebruikt wordt.
Hmm ja, daar doelde ik ook een beetje op. Vandaar dat ik Radiohead gewoon te goed vind voor dat genre :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93232640
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:50 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Tja, maar er zijn toch zoveel bands die als indie gezien worden die eigenlijk helemaal niet independent zijn? Ik denk bijvoorbeeld aan de Arctic Monkeys.
Ik denk dat het in die gevallen indie als genrenaam gebruikt wordt.
pi_93232766
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:53 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hmm ja, daar doelde ik ook een beetje op. Vandaar dat ik Radiohead gewoon te goed vind voor dat genre :P
Ja, er is soms wat verwarring wat indie nou is. Indie als genre of moet je het heel strikt nemen en kijken bij welke platenmaatschappij ze zitten? :P
pi_93232903
Ben nu trouwens dit aan het beluisteren

Radiodread. :P
pi_93242314
En Pitchfork is er nu bij met een review: een 7.9

http://pitchfork.com/reviews/albums/15149-the-king-of-limbs/

Wel een terecht cijfer dunkt me. Hoog maar lager dan hun andere albums. En ja, ik hecht ergens toch wel waarde aan pitchfork reviews, al is het om me binnen het repertoire van een artiest een volgorde te laten bepalen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 24 februari 2011 @ 08:55:28 #118
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_93242530
Het is nooit te laat Radiohead te gaan adoreren luisteren :P
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_93243401
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 08:40 schreef Norrage het volgende:
En Pitchfork is er nu bij met een review: een 7.9

http://pitchfork.com/reviews/albums/15149-the-king-of-limbs/

Wel een terecht cijfer dunkt me. Hoog maar lager dan hun andere albums. En ja, ik hecht ergens toch wel waarde aan pitchfork reviews, al is het om me binnen het repertoire van een artiest een volgorde te laten bepalen.
Ik kan me we redelijk vinden in de review. Gelukkig gaan ze in de tweede helft tenminste ook een beetje in op de muziek zelf. Dat vergeten ze nog wel eens ooit bij Pitchfork.

Ondanks dat het cijfer niet denderend hoog is (wel prima), verwacht ik het album wel terug te zien in hun jaarlijstje over een maand of tien. Tenzij er nog meer gaat komen van Radiohead dit jaar, maar dat valt nog te bezien...
What's it going to be then, eh?
pi_93250610
Ik kan mij ook vinden met de review. Ik denk dat fans zich niet bewust zijn hoe erg de heren op technisch vlak aan het fiddelen zijn geweest. Eerste keer dat ik mathematisch echt complexe ritmes begin te horen en soms niet weet wat er gaat gebeuren in een nummer. Daarvoor was het allemaal toch wel voorspelbaar hoe een nummer doorgaans groeit, alleen hier zit die herkenning er pas in als je de nummers echt door en door hebt geluisterd. Over 10 jaar zal dit een meesterwerk onder de Radioheadalbums zijn, de Black Satin van Miles Davis.
Doe eens lief!
pi_93263846
Nah, vind dat cijfer van Pitchfork toch echt te laag..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:01:43 #122
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_93267529
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 08:40 schreef Norrage het volgende:
En Pitchfork is er nu bij met een review: een 7.9

http://pitchfork.com/reviews/albums/15149-the-king-of-limbs/

Wel een terecht cijfer dunkt me. Hoog maar lager dan hun andere albums. En ja, ik hecht ergens toch wel waarde aan pitchfork reviews, al is het om me binnen het repertoire van een artiest een volgorde te laten bepalen.
Dat cijfer geeft ook precies mijn gevoel weer, zeker als je ziet dat Radiohead eigenlijk alleen maar negens en tienen krijgt van PF. Nog even mijn lijstje, omdat ik die gisteren gemist heb 8-) :

1. Amnesiac
2. OK Computer
3. Hail to to Thief
4. Kid A
5. The Bends
6. In Rainbows.
7. Pablo Honey

KOL wacht ik nog even mee, maar zal op 7 komen waarschijnlijk.
pi_93268751
quote:
16s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:01 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat cijfer geeft ook precies mijn gevoel weer, zeker als je ziet dat Radiohead eigenlijk alleen maar negens en tienen krijgt van PF. Nog even mijn lijstje, omdat ik die gisteren gemist heb 8-) :

1. Amnesiac
2. OK Computer
3. Hail to to Thief
4. Kid A
5. The Bends
6. In Rainbows.
7. Pablo Honey

KOL wacht ik nog even mee, maar zal op 7 komen waarschijnlijk.
Ja, mijn gevoel dus ook wel. Ik heb het nu ondertussen zo vaak gehoord dat ik toch niet echt heel erg positief meer ben..Vind het een mooi album maar ik vind het niks echt speciaals hebben. Ik zie het eigenlijk gewoon meer als 1 nummer wat heel goed is, maar niet als een album...
Het groeit niet iig...Misschien over een jaar...Voorlopig zal ie bij mij op de 6e plaats komen ofzo.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_93270235
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:16 schreef Seam het volgende:

[..]

Ik ontdekte ze ook pas na In Rainbows, ik werd gek van al die Radiohead junkies die ze zo briljant vonden.
Beter laat dan nooit Seam
pi_93276620
Ik ben helemaal into separator nu :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')