abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_93145492
Welke film heb jij pas nog gezien?

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiėle meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

CLXXV CLXXIV CLXXI | CLXIV | CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Categorie: OP
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:34:04 #2
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_93146031
Law abiding citizen

Goede film, erg spannend
Real men don`t play with fire, they play in it!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:30:45 #3
286575 Roces18
Chef de party
pi_93150584
Terminator Salvation,

Ik heb de "echte" Terminators nooit gezien met Arnold en dat ben ik ook van plan om zo te houden. Maar om toch te kijken waar het een beetje over ging heb ik een deze gekeken. Maar man o man, wat een onzinnige film. Je word meteen in het diepe gegooid waardoor je nauwelijks het verhaal kent op een paar regeltjes aan het begin na, en naarmate de film vordert wordt je er ook niet wijzer van. Wat veel plotholes. En om Arnold als een terminator nog te gebruiken is ook verschrikkelijk slecht. Ik heb deze film met moeite af kunnen kijken. Daarom een 3. :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_93151009
De Terminator films niet gezien hebben (en dan wel een of ander aftreksel ervan kijken) is eerder :')

;)
pi_93151047
The Next Three Days

Lara (Elizabeth Banks) wordt op een dag opgepakt op verdenking van moord, ze wordt schuldig bevonden en als ze na 3 jaar overgeplaatst wordt naar een andere gevangenis doet John (Russell Crowe) er alles aan om haar te bevrijden.

Heerlijk onderhoudende film, voldoende spanning en na de Nat Geo serie Breakout past dit goed in het straatje.

8,5
pi_93152305
The kids are all right



Mooi lichtvoetig drama over een gezin bestaande uit twee moeders (waaronder Julianne Moore, hoera!) met allebei een kind van dezelfde zaaddonor (Mark Ruffalo, jee!). De kinderen (waaronder Alice uit Wonderland, die hier gelukkig leuker is) worden nieuwsgierig, maar de ontmoeting met de zaaddonor doet de gemoederen hoog oplopen.

De sfeer in de film is lekker, en de kleine irritaties die in het gezin opspelen zijn herkenbaar. De soundtrack is goed en het is lekker weer, ik kan het niet zo goed uitleggen maar de film is gewoon fijn om te kijken.

Of het nou een steengoede film is, daar kom ik niet zo goed uit. Uiteindelijk is het verhaal eigenlijk best standaard. En zo ook de hippe biologische omgeving. Maar de setting maakt het toch fris en deze film probeert weer eens niet zo ontzettend hip indie te zijn, dus ik geef de film een 7,3. (IMDB ook, toeval, echt waar!)

The Bounty Hunter



(Een beetje een rare foto ja, maar de rest was zo suf)
Gezellige romantische semi-actie- semi-comedy met Jennifer Aniston en Gerard Butler. Geen hoogstandje, maar wel geinig. Leuke personages, ongeloofwaardig verhaal, maar daarin dan wel weer leuke vondsten en daarnaast leuke bijrollen.

Milo is bounty hunter en mag tot zijn eigen plezier zijn ex Nicole gaan hunten. Uiteraard hebben ze een enorme hekel aan elkaar, tot ze het niet meer hebben.

Het laatste half uur had ik het idee dat de film al best lang duurde, geen goed teken. Toch vond ik het nergens echt vervelend, en daar komt bij dat Anniston en Butler gewoon leuk zijn om naar te kijken.

6 (IMDB: 5,1).

Tenslotte heb ik Mary and Max weer gekeken. Nog steeds een prachtige film, maar heb er hier al eens over geschreven. Waarom ik hem er dan toch weer bij zet? Omdat ik hoop dat jullie hem dan ook allemaal gaan zien!

  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:27:59 #7
24329 KNAK
ff w88,......
pi_93153177
There will be blood
http://www.imdb.com/title/tt0469494/

Deze staat nu op en eigenlijk al vaker gezien maar hij blijft goed. Hoofdrolspeler zorgt daar wel voor

8
Mai pben rai~!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:44:33 #8
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_93153896
Die heb ik ook net gekeken.
De hoofdrolspelers zijn geweldig, de landschappen zijn prachtig, alleen het verhaal kan me niet echt boeien.
Toch een 7,5
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:35:52 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_93159595
The Producers
Na het zien van zijn debuut The Producers, heb ik besloten Mel Brooks toch maar een matige filmmaker te vinden. Blazing Saddles is een leuke lollerfilm, Spaceballs gaat ook nog wel, maar dit viel enkel tegen. Zero Mostel (stoere naam!) en Gene Wilder gaan een theaterflop produceren om veel geld binnen te verdienen (jaja :')) en doen dat met een controversiėle musical. Het nummer 'Springtime for Hitler and Germany' is het hoogtepunt van de film, de rest eromheen ben ik zo vergeten, laat staan dat het grappig was. Cijfer: 5

Meet the Fockers
Redelijk kut, deze film, die continu irriteert en nergens sense maakt. Alleen een norse Robert de Niro was te pruimen, de rest is onuitstaanbaar met als dieptepunt die vervelende huilbaby. Cijfer: 4
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_93159863
Ray


Ik ben niet echt een Ray Charles fan, al heb ik de laatste dagen wel wat nummers geluisterd om er een beetje in te komen, maar ik vond het echt een goede film. Jamie Foxx speelt fantastisch en veraste me behoorlijk, had niet verwacht dat hij ook echt zo geloofwaardig over kon komen. Natuurlijk zoals het hoort in dit soort films zitten er lekker veel optredens in en komen de bekendere nummers van Ray Charles voorbij. Ik heb iig 2,5 uur geboeid naar het scherm gekeken en dat heb ik toch niet vaak met dit soort wat langere films.

Toch sprak mij Walk the line wel meer aan maar dat komt voornamelijk omdat ik meer een Cash fan ben en de sfeer in die film wat beter lijkt over te komen. Als iemand nog meer van dit soort films weet dan hoor ik dit graag.
Cijfer: 8,5 (IMDb: 7,8)

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkzell op 22-02-2011 17:52:19 ]
pi_93166253
Tamara Drewe



Beetje doorsnee Engelse comedy, weer eens wat anders dan een Amerikaanse. Over het geheel genomen zit hij wat intelligenter in elkaar dan gemiddeld. Gaat over de titelpersoon die na tig jaar weer terugkomt in haar geboortedorp nadat ze een nosejob heeft gehad. Ze is nu een onwijs lekker wijf en schrijver geworden. Zitten leuke elementen in maar ook een hoop plotholes en je vraagt je de halve film af waarom ze toch op die ene kerel valt. Ook heb je de helft van de film geen idee wat die meiden daar irritant lopen te doen. Wel prachtige beelden van het engelse platteland en natuurlijk van de ongelooflijk lekker Gemma Arterton.

6-je
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:12:31 #12
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_93174793
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:58 schreef Karstman het volgende:
...Wel prachtige beelden van het engelse platteland en natuurlijk van de ongelooflijk lekker Gemma Arterton.
Als je wil weten hoe lekker precies moet je The Disappearance of Alice Creed kijken:


't Is geen blockbuster, maar ik vond het wel een spannende film, en in ieder geval 1 plottwist die je niet aan zult zien komen. Je kunt je tijd op slechtere manieren doorkomen, een 7 (imdb zegt 6,8).
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_93175051
Reign of fire



Verenigd Koninkrijk / Ierland / Verenigde Staten
Actie / Science-Fiction
101 minuten

geregisseerd door Rob Bowman
met Matthew McConaughey, Christian Bale en Izabella Scorupco

In een post-apocalyptisch, futuristisch Engeland moeten de Amerikaanse militieleider Denton Van Zan (McConaughey) en de Britse 'fire chief' Quinn Abercromby (Bale) samenwerken om een groep vuurspuwende draken te verslaan. Zij zijn er op uit om na een eeuwenlange rustperiode de mensheid te domineren. Van Zan en Abercromby hopen samen de Drakenkoning te vinden.

geen diepgaande film met een groots een diep verhaal, maar gewoon een geweldige actiefilm met mooie special effects die heerlijk wegkijkt en geen seconde verveelt. Echt een aanrader als je gewoon even een toffe actie film wilt zien!
dik verdiende 7, echt de moeite waard een keer gezien te hebben!
pi_93178841
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:12 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Als je wil weten hoe lekker precies moet je The Disappearance of Alice Creed kijken:
[ afbeelding ]

't Is geen blockbuster, maar ik vond het wel een spannende film, en in ieder geval 1 plottwist die je niet aan zult zien komen. Je kunt je tijd op slechtere manieren doorkomen, een 7 (imdb zegt 6,8).
Die staat nog op het lijstje, maar snel doen inderdaad. Ze ziet er ook erg (schoolgirl) lekker in St. Trinian's deel 1 en 2, ok het zijn enorme prut films maar toch ;)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_93179406
Vandaag In the mouth of madness (1994) weer eens gezien. Wat een fantastische film blijft het toch. Een van de meest ondergewaardeerde horrorfilms aller tijden imo. Sam Neill speelt een insurance agent die naar een dorpje (Hobbs End) wordt gestuurd om achter de verdwijning van horror-auteur Sutter Cane te gaan. Zijn boeken maken. Daar blijkt er meer achter Sutter Cane en zijn boeken te zitten. De effecten en grime zijn wat gedateerd inmiddels, maar dit is gewoon horror zoals het moet zijn, gegoten in een goed verhaal en met wat lekkere foute gore. Derde keer ofzo dat ik hem heb gezien, al was het wel zeker 8 jaar geleden ofzo nu. 7 op IMDB, voor mij een 8.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:33:13 #16
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_93179813
Net True Grit gezien, wat een meesterlijke film! Echt een enorme aanrader, heb me helemaal kapot gelachen. Vooral:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 februari 2011 @ 00:01:17 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_93181132
The King's Speech (2010, VK, Tom Hooper)
Ik vond het een erg persoonlijke, intieme en ontroerende film. Alle lof voor Firth en Rush is meer dan terecht. Was zelf ook erg verrast door Bonham Carter. Die hier laat zien toch echt meer te kunnen dan haar gebruikelijke aparte rollen in films van haar man.
cijfer: 8.5
pi_93186574
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 17:41 schreef Darkzell het volgende:
Als iemand nog meer van dit soort films weet dan hoor ik dit graag.
Cijfer: 8,5 (IMDb: 7,8)
Op de middelbare school heb ik bij het vak Muziek de film La Bamba (1987) gezien. Ik vond 'm toen wel mooi, misschien moet ik 'm nu nog maar 'ns een keer gaan kijken.
pi_93186648
All the president's men
Archetypische politieke thriller die enigszins gedateerd is. De politieke thrillers van nu weten hoofd- en bijzaak beter te onderscheiden (zoals: besteed ik tijd aan de climax of doen we nog een half uur dwaalsporen erbij?) en doen meer met de karakters. Heb je Robert Redford en Dustin Hoffman in je film, laat je die kans zo schieten! Daar had veel meer uitgehaald kunnen worden. Aan de ene kant is het jammer dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal (Watergate), want daardoor moet de film zich in allerlei bochten wringen - zoals het onbegrijpelijke einde. Met de spanningsboog is het echter wel dik in orde, en dat is het belangrijkst.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mainport op 23-02-2011 04:06:24 ]
pi_93186693
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 03:58 schreef Mainport het volgende:
All the president's men
Archetypische politieke thriller die enigszins gedateerd is. De politieke thrillers van nu weten hoofd- en bijzaak beter te onderscheiden (zoals: besteed ik tijd aan de climax of doen we nog een half uur dwaalsporen erbij?) en doen meer met de karakters. Heb je Robert Redford en Dustin Hoffman in je film, laat je die kans zo schieten! Daar had veel meer uitgehaald kunnen worden. Aan de ene kant is het jammer dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal (Watergate), want daardoor moet de film zich in allerlei bochten wringen - zoals het onbegrijpelijke einde. Met de spanningsboog is het echter wel dik in orde, en dat is het belangrijkst.
Ik heb die pas ook gezien (en review hier gezet), en ik kan sommige punten van jou wel herkennen. Ik ging trouwens wel als het ware meeleven, zeg maar mee onderzoeken met hen, linken leggen.
pi_93186706
Sloot je je aan bij het IMDb-cijfer?
pi_93186735
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:30 schreef Roces18 het volgende:
Terminator Salvation,

Ik heb de "echte" Terminators nooit gezien met Arnold en dat ben ik ook van plan om zo te houden. Maar om toch te kijken waar het een beetje over ging heb ik een deze gekeken. Maar man o man, wat een onzinnige film. Je word meteen in het diepe gegooid waardoor je nauwelijks het verhaal kent op een paar regeltjes aan het begin na, en naarmate de film vordert wordt je er ook niet wijzer van. Wat veel plotholes. En om Arnold als een terminator nog te gebruiken is ook verschrikkelijk slecht. Ik heb deze film met moeite af kunnen kijken. Daarom een 3. :')
Niet deel 1 en 2 willen zien en dan vervolgens klagen dat je deel 3 niet snapt :')

Prutser _O-
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_93186742
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:25 schreef Tim86 het volgende:
Vandaag In the mouth of madness (1994) weer eens gezien. Wat een fantastische film blijft het toch. Een van de meest ondergewaardeerde horrorfilms aller tijden imo. Sam Neill speelt een insurance agent die naar een dorpje (Hobbs End) wordt gestuurd om achter de verdwijning van horror-auteur Sutter Cane te gaan. Zijn boeken maken. Daar blijkt er meer achter Sutter Cane en zijn boeken te zitten. De effecten en grime zijn wat gedateerd inmiddels, maar dit is gewoon horror zoals het moet zijn, gegoten in een goed verhaal en met wat lekkere foute gore. Derde keer ofzo dat ik hem heb gezien, al was het wel zeker 8 jaar geleden ofzo nu. 7 op IMDB, voor mij een 8.
[ afbeelding ]

Deze maar eens kijken binnenkort :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:58:50 #24
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_93187930


Modern Times (1936)
Scoort hoog op verschillende lijstjes bij imdb. Top 250, humor, komedie.. Dus "verplichte" kost. Mijn derde Chaplin na The Kid en The Gold Rush - en deze beviel het beste van allen. De film was eigenlijk destijds al technisch achterhaald omdat dit een stomme film is toen films met dialogen al royaal mogelijk waren. Chaplin vond dat zijn personage het toch moest hebben van pantomime en niet van dialogen. Welnu, dat is gelukt.
Af en toe hilarisch grappig, visueel sterk en met een serieuze ondertoon. De scenes uit de fabriek zijn beroemd, maar de film speelt zich meer af buiten de fabriek. Vond andere scenes ook veel beter overigens. Hij wordt er ten slotte snel ontslagen wegens overspannenheid. En die chick in de film - die was écht prima!
7,5/10
Overal verstand van.
pi_93190253
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 04:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Niet deel 1 en 2 willen zien en dan vervolgens klagen dat je deel 3 niet snapt :')

Prutser _O-
Nog erger Salvation is deel 4, dat is soort van Alien 4 kijken en je afvragen waarom Sigourney Weaver toch zo moeilijk doet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')