abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_94018894
Teveel rode muggenlarven is voor zo ver ik weet geen ramp voor je bak, alleen met tubifex moet je altijd oppassen (die nestelen in je bodem en dat word dan soms een plaag).

Voor de kikker zou je eens een reptielenarts kunnen bellen, hier kun je per provincie een arts zoeken. Misschien hebben ze wel telefonisch advies voor je. Of vraag het eens op een reptielenforum, die mensen weten er soms ook een hoop vanaf.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 13 maart 2011 @ 00:00:41 #177
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94024992
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:02 schreef HuilieHuilie het volgende:
hallo allemaal ik zit hier met een klein probleem.. vanochtend toen ik mijn aquarium checkte zag ik mn klauwkikkertje op zn buik drijven en ik dacht dat ie dood was.. bij nadere inspectie bleek ie gewoon nog te leven maar zn buik is helemaal opgeblazen? Ik kan hier niks over vinden op 't internet wat dit is of wat ik er aan kan doen.

Ik heb m nu in een klein bakje apart gezet in een kleine laag water zodat ie normaal kan zwemmen en verder hou ik m goed in de gaten dat ie niet omrolt.. Hij is verder erg suf en beweegt bijna niet maar dat kan ook komen omdat ie waarschijnlijk een paar uur op zn buik heb gedreven.

Weet iemand wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen??
Als je kikkertje zo opgeblazen is dat zelfs zijn pootjes dik zijn kun je hem met een speld prikken om de lucht eruit te laten. Dikke kans dat hij daarna alsnog weer op zal zwellen. Het is kennelijk een naar maar bekend probleem bij (dwerg)klauwkikkertjes. Heb hetzelfde gehad bij 1 kikker. Het is geen overdraagbare ziekte maar het schijnt een cyste te zijn bij de blaas o.i.d.

Hou er maar rekening mee dat hij morgen dood is. Duurt meestal in totaal nl. twee dagen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 13 maart 2011 @ 00:07:50 #178
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94025376
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Teveel rode muggenlarven is voor zo ver ik weet geen ramp voor je bak, alleen met tubifex moet je altijd oppassen (die nestelen in je bodem en dat word dan soms een plaag).

Voor de kikker zou je eens een reptielenarts kunnen bellen, hier kun je per provincie een arts zoeken. Misschien hebben ze wel telefonisch advies voor je. Of vraag het eens op een reptielenforum, die mensen weten er soms ook een hoop vanaf.
Was het vandaag wel van plan maar heb de bak nog niet opgeruimd. Het leeft allemaal nog en die larven gaan toch ook wel gezellig het zand in. Gelukkig leeft alles nog maar dit doe ik echt nooit meer.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 13 maart 2011 @ 17:31:28 #179
323786 HuilieHuilie
Zo doe je dat.
pi_94053728
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:00 schreef Staal het volgende:

[..]

Als je kikkertje zo opgeblazen is dat zelfs zijn pootjes dik zijn kun je hem met een speld prikken om de lucht eruit te laten. Dikke kans dat hij daarna alsnog weer op zal zwellen. Het is kennelijk een naar maar bekend probleem bij (dwerg)klauwkikkertjes. Heb hetzelfde gehad bij 1 kikker. Het is geen overdraagbare ziekte maar het schijnt een cyste te zijn bij de blaas o.i.d.

Hou er maar rekening mee dat hij morgen dood is. Duurt meestal in totaal nl. twee dagen.
Hij is helaas dood nu ja... zonde
pi_94185419
het is kennelijk al oud nieuws, maar voor mij was het nieuw:
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=6908519n

ze hebben nu ook al glow in the dark maanvissen :N
pi_94185431
Mijn tropheus tijdens het voeren.

Deel 1 Hier zit ik dicht bij het aquarium


Deel 2 Hier zit ik bij mij computer ( ver weg )

pi_94185785
@Byte_Me; das wel zielig, maargoed het gebeurd wel..

@Aloria; mooi om te zien :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 maart 2011 @ 11:55:42 #183
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_94185943
Ik vind het wel tof, die lichtgevende vissen. :7.

@Aloria ziet er idd leuk uit. Ik heb er echt 0,0 verstand van, maar is dat niet een beetje veel voer?
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  woensdag 16 maart 2011 @ 11:55:48 #184
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94185949
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:39 schreef Byte_Me het volgende:
het is kennelijk al oud nieuws, maar voor mij was het nieuw:
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=6908519n

ze hebben nu ook al glow in the dark maanvissen :N
http://www.aquariuminfo.nl/blog/?p=237

Voor mij is het ook nieuw. Dacht aanvankelijk dat het door vervuiling kwam. Had me ook echt niet verbaasd trouwens. Wat ze daar allemaal met de natuur sjouwen. Is een rivier niet mooi genoeg? Nou mensen, dan lazeren we daar toch vrolijk even wat tonnetjes kleurstof in?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94186019
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:55 schreef Kreator het volgende:
Ik vind het wel tof, die lichtgevende vissen. :7.

@Aloria ziet er idd leuk uit. Ik heb er echt 0,0 verstand van, maar is dat niet een beetje veel voer?
Ja denk het wel, ik zit zelf ook nog wat te testen wat goed is of niet. Er gaat ook veel de sump in en op de bodem. Daarom zie je in part 2 ook dat ze zand aan het graven zijn. Het eten is zo licht dat als ze de bodem omwoelen het eten omhoog komt. Als dat gebeurd vliegen ze als piranha's op dat stukje eten af. Dat zie je in de film ook alleen dan met een stukje plantenstengel. ( wat natuurlijk niet te vreten is haha )

:D
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:01:20 #186
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94186096
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 11:39 schreef Aloria het volgende:
Mijn tropheus tijdens het voeren.

Deel 2 Hier zit ik bij mij computer ( ver weg )

Jij denkt het zijn zwarte vissen dus die houden van reggae?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 maart 2011 @ 12:15:31 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_94186524
Oja. Mijn aquarium is geleverd. Ik ga morgen kijken bij de winkel.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_94186763
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:01 schreef Staal het volgende:

[..]

Jij denkt het zijn zwarte vissen dus die houden van reggae? [ afbeelding ]
Zwart RODE vissen :P
Bij de meeste vis filmpjes heb je van die saaie liedjes,. Zelf vind ik deze liedjes een stuk beter :Y

quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:15 schreef Kreator het volgende:
Oja. Mijn aquarium is geleverd. Ik ga morgen kijken bij de winkel.
Jeej hoe groot is het aquarium en wat ga je er in houden ?
  woensdag 16 maart 2011 @ 12:25:59 #189
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94186874
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:23 schreef Aloria het volgende:

[..]

Zwart RODE vissen :P
Bij de meeste vis filmpjes heb je van die saaie liedjes,. Zelf vind ik deze liedjes een stuk beter :Y

Eens. Het is soms niet om aan te horen wat mensen eronder zetten. Maar hierbij hoef je absoluut niet in paniek naar de knop van je speakers te grijpen.

@Kreator: Tof! Ben benieuwd voor wat voor bak je gekozen hebt en hoe je het gaat inrichten.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 maart 2011 @ 13:17:10 #190
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_94188695
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 12:23 schreef Aloria het volgende:

Jeej hoe groot is het aquarium en wat ga je er in houden ?
Ja, *die* dus. :7.

320 liter. 120x65x45

Maar eerst even kijken of ik hem wel zo mooi vind, in het echt. *uurtje eerder vrij*

Oh en de inrichting:

Zand, kwart vd bak 2e laag afgeschermd door stenenrand. Links een 'rotsformatie' of een grote tak. Weinig planten, wel wat van dat mosplantachtige troep over de bodem en wat van die lange sliertendingen (zoals je merkt heb ik daar geen kaas van gegeten)
Vissenbestand wordt een mengelmoesje van roodkopzalm, kardinaaltetra's, L nummers en wat bijzondere garnalen. Misschien nog 2 of 3 aparte visjes. Maar ik hou van scholenvissen, dus vandaar.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_94188865
Krea, zoek je nog planten? Kheb hier nog wel wat liggen.
Aangezien het de komende dagen niet vriest, kan ik wellicht wat opsturen (kan eerst een foto maken van hetgeen wat ik nog over heb)

:)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_94189007
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, *die* dus. :7.

320 liter. 120x65x45

Maar eerst even kijken of ik hem wel zo mooi vind, in het echt. *uurtje eerder vrij*

Oh en de inrichting:

Zand, kwart vd bak 2e laag afgeschermd door stenenrand. Links een 'rotsformatie' of een grote tak. Weinig planten, wel wat van dat mosplantachtige troep over de bodem en wat van die lange sliertendingen (zoals je merkt heb ik daar geen kaas van gegeten)
Vissenbestand wordt een mengelmoesje van roodkopzalm, kardinaaltetra's, L nummers en wat bijzondere garnalen. Misschien nog 2 of 3 aparte visjes. Maar ik hou van scholenvissen, dus vandaar.
Bak ziet er erg strak uit ! De lange slierten zijn denk ik vallisneria ( die heb ik ook in me bak )
Waarom niet 1 hele mooie grote groep roodkopjes of kardinalen. Mooie donkere bodem, sterke verlichting, mooie stukken hout en dan daarop planten. ( anubias varens javamos ). 1 groep vissen is mooier dan 2 a 3 kleinere. Brengt rust in de tent.

Zelf neem ik nooit weer een glazen aquarium. Als we ooit verhuizen ben ik van plan om mijn eigen multiplex aquarium te maken ! Dan van 2 meter bij 1 meter en 60 hoog zo iets. :9~
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 maart 2011 @ 13:33:18 #193
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_94189226
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Krea, zoek je nog planten? Kheb hier nog wel wat liggen.
Aangezien het de komende dagen niet vriest, kan ik wellicht wat opsturen (kan eerst een foto maken van hetgeen wat ik nog over heb)
Thx! Maar dat zijn de kosten ook niet meer en het duurt nog wel een paar weken voor ik daar aan toe ben. Moet nog een constructie bouwen voor onder het aquarium enzo. En ik heb nog niet betaald. :')

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:26 schreef Aloria het volgende:

Waarom niet 1 hele mooie grote groep roodkopjes of kardinalen. Mooie donkere bodem, sterke verlichting, mooie stukken hout en dan daarop planten. ( anubias varens javamos ). 1 groep vissen is mooier dan 2 a 3 kleinere. Brengt rust in de tent.

Zelf neem ik nooit weer een glazen aquarium. Als we ooit verhuizen ben ik van plan om mijn eigen multiplex aquarium te maken ! Dan van 2 meter bij 1 meter en 60 hoog zo iets. :9~
Ik neem een vrij lichte zandbodem. Verlichting is dik voor elkaar en ik vind persoonlijk 2 groepen van 10/15 vissen mooier dan 1 grotere groep. Bovendien denk ik niet dat de 2 groepjes last hebben van elkaar.

En ik had ook wel een grotere gewild, maar dat kan mijn vloer niet aan.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:43:27 #194
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94189644
Ik heb trouwens een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden. Om de hoeveel jaar moet je eigenlijk je aquarium opnieuw kitten? Ik heb dat nog nooit gedaan namelijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94189907
quote:
5s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:43 schreef Staal het volgende:
Ik heb trouwens een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden. Om de hoeveel jaar moet je eigenlijk je aquarium opnieuw kitten? Ik heb dat nog nooit gedaan namelijk.
Wanneer het lekt _O-

Om de zoveel jaar lever je je kleine aquarium toch in voor een grotere.
En anders hoef je je nergens druk om te maken, kit kan wel 30 jaar mee, als de kit dan toch bijna van je aquarium pleurt zou je er eens aan kunnen denken. Als je je aquarium een aantal jaar op zolder wil bewaren, dan even insmeren met vasaline ( de kit randen). Blijft het mooi vet en droog t het niet uit, en zal je aquarium ook langer mee gaan.
  woensdag 16 maart 2011 @ 13:55:07 #196
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94190011
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:52 schreef Aloria het volgende:

[..]

Wanneer het lekt _O-
Je bent wel serieus he? }:| .
Moet er niet aan denken dat in 1 keer klabam en dan opmerkingen van ja had je maar en dat weet je toch zeker wel.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94190075
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:55 schreef Staal het volgende:

[..]

Je bent wel serieus he? }:| .
Moet er niet aan denken dat in 1 keer klabam en dan opmerkingen van ja had je maar en dat weet je toch zeker wel.
Als 1 van je ramen klapt ligt het niet aan de kit, maar dan staat je bakkie waarschijnlijk niet waterpas of staat hij niet goed ondersteund. -O-
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:02:54 #198
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94190328
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 13:56 schreef Aloria het volgende:

[..]

Als 1 van je ramen klapt ligt het niet aan de kit, maar dan staat je bakkie waarschijnlijk niet waterpas of staat hij niet goed ondersteund. -O-
Hij staat op een sidetable met hele lange dunne pootjes. Ik begin nu echt angstig te worden terwijl het al zo lang goed gaat.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94190358
Mij werd verteld door de aqua bouwer dat het verstandig was om na 10 jaar de kit eens te veranderen. Maar het was niet verplicht, sommige doen het wel 20 jaar.

Een bak zonder water wegzetten = heel slecht voor de kit, en zal sneller uitdrogen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:05:28 #200
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94190439
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mij werd verteld door de aqua bouwer dat het verstandig was om na 10 jaar de kit eens te veranderen. Maar het was niet verplicht, sommige doen het wel 20 jaar.

Een bak zonder water wegzetten = heel slecht voor de kit, en zal sneller uitdrogen.
Oh, dan heb ik nog zat jaartjes te gaan. Had er nog niet eerder van gehoord dus vandaar.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')