abonnement Unibet Coolblue
pi_93088662
Wat is het salaris van een Advocaat?
Nou ja zeg mensen dit gaat te ver!
pi_93088672
400k / jaar bij partnership (junior)
  maandag 21 februari 2011 @ 07:07:08 #3
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93090434
1,2 miljoen per jaar.
  maandag 21 februari 2011 @ 07:18:09 #4
225540 Pugg
Friends forever
pi_93090473
Moszkowicz 4x

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geef ze een belletje zou ik zeggen :Y
pi_93090611
Ik snap echt niet waarom de FOK!kers nooit normaal kunnen reageren.

http://www.google.nl/#hl=(...)=&fp=b83a113d50df10b
  maandag 21 februari 2011 @ 08:35:26 #6
225540 Pugg
Friends forever
pi_93090877
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 07:56 schreef Etsu het volgende:
Ik snap echt niet waarom de FOK!kers nooit normaal kunnen reageren.

http://www.google.nl/#hl=(...)=&fp=b83a113d50df10b
En ik niet dat iemand zo iets simpeltjes vraagt,waarvoor is de zoekmachine uitgevonden?
pi_93102128
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 07:56 schreef Etsu het volgende:
Ik snap echt niet waarom de FOK!kers nooit normaal kunnen reageren.

http://www.google.nl/#hl=(...)=&fp=b83a113d50df10b
@ TS: let er ook even op dat het in dat lijstje om top kantoren gaat, waar je dus wel even wat meer voor moet doen om binnen te komen dan alles halen met 6jes.
pi_93320584
Bij die topkantoren werk je ook 60 uur in de week of zo. Als je geluk hebt, en anders nog veel meer.. Zo maakte Baker & McKenzie op een banenmarkt eens de opmerking dat er bij hen inderdaad wel "in goed overleg" het mogelijk was om "parttime" te werken. Er zouden namelijk "wel wat" mensen 36-38 uur in de week werken daar, vooral vrouwen... Zucht. Hun argument was ook dat je het niet erg zou vinden om 70 uur in de week te werken als je het "echt leuk" vond. Welnu, ik kan me daar - ondanks dat ik recht echt leuk vind - niets bij voorstellen. Maar goed schijnbaar hebben zij geen gebrek aan mensen die het wel willen doen.

Maakt trouwens nogal uit of je het hebt over een beginnende advocaat (advocaat-stagiaire), iemand met een afgeronde beroepsopleiding van 3 jaar in de praktijk, of bijv. een partner bij een firma. En bij welk firma maakt ook nogal uit idd.

Als je net begint is het minimumsalaris (officieel vastgelegd namelijk) 2100 euro pm bruto trouwens.
pi_93321466
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 20:06 schreef Sessy het volgende:
Bij die topkantoren werk je ook 60 uur in de week of zo. Als je geluk hebt, en anders nog veel meer.. Zo maakte Baker & McKenzie op een banenmarkt eens de opmerking dat er bij hen inderdaad wel "in goed overleg" het mogelijk was om "parttime" te werken. Er zouden namelijk "wel wat" mensen 36-38 uur in de week werken daar, vooral vrouwen... Zucht. Hun argument was ook dat je het niet erg zou vinden om 70 uur in de week te werken als je het "echt leuk" vond. Welnu, ik kan me daar - ondanks dat ik recht echt leuk vind - niets bij voorstellen. Maar goed schijnbaar hebben zij geen gebrek aan mensen die het wel willen doen.

Maakt trouwens nogal uit of je het hebt over een beginnende advocaat (advocaat-stagiaire), iemand met een afgeronde beroepsopleiding van 3 jaar in de praktijk, of bijv. een partner bij een firma. En bij welk firma maakt ook nogal uit idd.

Als je net begint is het minimumsalaris (officieel vastgelegd namelijk) 2100 euro pm bruto trouwens.
En moet je dan voor de lol je uurloon eens berekenen :)
Quinn Dexter
pi_93322760
Die 70 uur per week moet je wel anders zien.
Advocaten hun uren zijn in 10 stukken van 6 minuten verdeeld.Elke keer ze wat doen is dat minimum 1 deeltje, ook al duurt dat maar 2 minuten, een telefoontje bv.
Duurt iets lager dan 6 minuten dan wordt de tijd volledig geteld en het laatste deeltje afgerond.

Hoeveel je per uur verdient ligt aan je staat van dienst.
pi_93322817
Mja je moet het ook niet daarom gaan doen. Ten eerste betwijfel ik of je dan de studie binnen een acceptabel tijdsbestek en met acceptabele punten afronden zult (daar wordt namelijk wel naar gekeken), ten tweede lijkt het mij dat je dan een vrij miserabel bestaan leiden gaat. Je moet het doen omdat je het leuk vindt om je erin te verdiepen en mensen bij te staan en dergelijks.
pi_93323039
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:51 schreef mrPanerai het volgende:
Die 70 uur per week moet je wel anders zien.
Advocaten hun uren zijn in 10 stukken van 6 minuten verdeeld.Elke keer ze wat doen is dat minimum 1 deeltje, ook al duurt dat maar 2 minuten, een telefoontje bv.
Duurt iets lager dan 6 minuten dan wordt de tijd volledig geteld en het laatste deeltje afgerond.

Hoeveel je per uur verdient ligt aan je staat van dienst.
Je haalt declarabele en werkelijk gewerkte uren door elkaar. Ik heb het over werkelijk gewerkte uren. Van Loyens & Loeff op de banenmarkt heb ik begrepen dat het de bedoeling zou zijn na 2 jaar toch wel iets van 90% (dacht ik, is al even terug, zou ook zomaar 95% kunnen zijn) declarabele uren te draaien, wat mij niet mogelijk lijkt zonder flink over te werken. Kan natuurlijk stoere praat zijn maar ik denk van niet.
Je kunt namelijk lang niet alles declareren. Cursussen en studie niet, intern overleg niet, organisatie en acquisitie niet, ga zo maar door. Verder gaat er ook bij een telefoontje van 2 minuten nog tijd zitten in het nadenken over wat je gaat zeggen en wat je wilt bereiken, in het noteren van wat er is besproken, etc. Als je zich in gaat lezen in het dossier doe je dat overigens ook niet in blokjes van 4 minuten om er elke keer 6 minuten van te maken... Om nog maar niet te spreken van wat er allemaal aan bergen werk naar de secretaresses toe gaat. Bovendien moet je ergens een grens trekken in hoe je dingen gaat noteren. 6 minuten is gewoon handig, is namelijk 1/10de uur... Accountants *schijnen* in blokjes van 15 te noteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sessy op 25-02-2011 21:04:59 ]
pi_93323505
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 20:27 schreef Quinn_Dexter het volgende:

[..]

En moet je dan voor de lol je uurloon eens berekenen :)
Bij de genoemde topkantoren zul je dan ook wel meer dan het minimum verdienen :p
pi_93323705
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:05 schreef thotic het volgende:

[..]

Bij de genoemde topkantoren zul je dan ook wel meer dan het minimum verdienen :p
Zou me niks verbazen als je uurloon dan nog steeds maar iets van 15 euro per uur is + leasebak en secundaire voorwaarden. Overigens heb ik de indruk dat mensen die bij topkantoren gaan werken dat doen in de hoop het tot partner (of iig iets hogers dan gewoon run-of-the-mill advocaat) te schoppen en/of omwille van de opleiding om vervolgens hun eigen kantoor op te zetten.

En als je het helemaal zat bent kan je na minimaal 3 jaar nog een opleiding tot rechter volgen in 3 jaar en dan rechter zijn (als je 't haalt). Krijg je leuk je huid volgescholden op geenstijl enzow, maar dan weet je in ieder geval dat je echt waardeloos in je baan moet zijn willen ze je kunnen ontslaan... Denk alcoholist of zo.
pi_93327947
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 21:08 schreef Sessy het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen als je uurloon dan nog steeds maar iets van 15 euro per uur is + leasebak en secundaire voorwaarden. Overigens heb ik de indruk dat mensen die bij topkantoren gaan werken dat doen in de hoop het tot partner (of iig iets hogers dan gewoon run-of-the-mill advocaat) te schoppen en/of omwille van de opleiding om vervolgens hun eigen kantoor op te zetten.

En als je het helemaal zat bent kan je na minimaal 3 jaar nog een opleiding tot rechter volgen in 3 jaar en dan rechter zijn (als je 't haalt). Krijg je leuk je huid volgescholden op geenstijl enzow, maar dan weet je in ieder geval dat je echt waardeloos in je baan moet zijn willen ze je kunnen ontslaan... Denk alcoholist of zo.
Mwa er is wel zo'n lijst van salarissen die 1e jaars stagiaires verdienen bij de topkantoren, en die zijn wel behoorlijk. Denk idd dat wanneer je die omrekent obv 70u pw je ook niet bijzonder hoog uitkomt
pi_93330671
hahahahahaha.

Hooguit 50/70 K per jaar.
Meer verdienen ze echt niet hoor waar moeten ze dat geld dan vandaan halen?
Interessant he ?
pi_93333485
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 23:21 schreef Zwolsboy het volgende:
hahahahahaha.

Hooguit 50/70 K per jaar.
Meer verdienen ze echt niet hoor waar moeten ze dat geld dan vandaan halen?
Hooguit 50/70k vind ik eigenlijk vrij hoog voor iemand die met 0 ervaring van de universiteit komt.. Of is dat heel gek?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:16:13 #18
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_93333604
een maandelijkse geldsom mits in loondienst, ts
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_93341337
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:56 schreef Sessy het volgende:

[..]

Je haalt declarabele en werkelijk gewerkte uren door elkaar. Ik heb het over werkelijk gewerkte uren. Van Loyens & Loeff op de banenmarkt heb ik begrepen dat het de bedoeling zou zijn na 2 jaar toch wel iets van 90% (dacht ik, is al even terug, zou ook zomaar 95% kunnen zijn) declarabele uren te draaien, wat mij niet mogelijk lijkt zonder flink over te werken. Kan natuurlijk stoere praat zijn maar ik denk van niet.
Je kunt namelijk lang niet alles declareren. Cursussen en studie niet, intern overleg niet, organisatie en acquisitie niet, ga zo maar door. Verder gaat er ook bij een telefoontje van 2 minuten nog tijd zitten in het nadenken over wat je gaat zeggen en wat je wilt bereiken, in het noteren van wat er is besproken, etc. Als je zich in gaat lezen in het dossier doe je dat overigens ook niet in blokjes van 4 minuten om er elke keer 6 minuten van te maken... Om nog maar niet te spreken van wat er allemaal aan bergen werk naar de secretaresses toe gaat. Bovendien moet je ergens een grens trekken in hoe je dingen gaat noteren. 6 minuten is gewoon handig, is namelijk 1/10de uur... Accountants *schijnen* in blokjes van 15 te noteren.
Die 90% is inderdaad vooral in het begin, als je net komt kijken, erg lastig te halen. Ik heb wel eens weken dat ik op of boven de 90% zit zonder overwerk, maar dan ben je gewoon constant aan het vliegen en constant declarabel bezig, as in je hebt alles al in principe voor je neus liggen en je weet welke kant je op moet.

Even ter vergelijking: bij Lo&Lo krijg je als startend fiscalist ongeveer ¤3.300, maar je werkt daar tegen de 50/60 uur p/w voor. Doe je het bij een wat 'normaler' kantoor (as in kantoren die niet op de zuidas staan), dus Big 4 kantoren...dan doe je ongeveer ¤ 2.500 voor 50 uur. En als je jezelf een beetje weet te verkopen en je weet dat je schaars bent, dan doe je die ¤ 2.500 bij een regionaler kantoor voor 40 uur p/w.

En overigens factureren fiscalisten (en accountants) inderdaad per 15 min. Notarissen en advocaten doen per 6. Alhoewel dat meer voor fiscalisten geldt. Accountants die zijn gewoon zo hele dagen bezig met 1 klant, waardoor ze niet zo nauwkeurig met uren hoeven om te gaan.

Geloof me, declareren per 15 minuten is echt kak. Ene keer ben je 6 min bezig voor iets....en hoe belangrijk was dat dan? Declareer ik helemaal niet...en gaat het ten koste van mijn declarabilitet/effectiviteit, of declareer ik voor 15 min? Bah, ik kan er nog steeds niet aan wennen.

Er is maar een heel klein aantal mensen dat partner wordt bij een topkantoor. Je gaat voornamelijk naar een topkantoor voor de goede interne opleidingen en begeleiding, daarna vlieg je uit.
pi_93345750
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:35 schreef Pugg het volgende:

En ik niet dat iemand zo iets simpeltjes vraagt,waarvoor is de zoekmachine uitgevonden?
Omdat sommigen alleen de aan en uit knop van hun pc kennen :') >:) en welke link ze op hun desktop moeten aanklikken voor de browser. }) ;)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93352423
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:01 schreef Maharbal het volgende:
Geloof me, declareren per 15 minuten is echt kak. Ene keer ben je 6 min bezig voor iets....en hoe belangrijk was dat dan? Declareer ik helemaal niet...en gaat het ten koste van mijn declarabilitet/effectiviteit, of declareer ik voor 15 min? Bah, ik kan er nog steeds niet aan wennen.
Wat is daar precies het probleem mee? Als je een loodgieter belt betaal je ook voorrijkosten. Je moet natuurlijk wel de redelijkheid in het oog houden, de gebruikte tijd moet wel minstens de helft van dat blok zijn vind ik.. Een telefoontje van 2 minuten factureer ik gewoon niet, en dat 11 minuten 15 minuten wordt vind ik niet zo'n probleem.
pi_93352646
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:24 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Wat is daar precies het probleem mee? Als je een loodgieter belt betaal je ook voorrijkosten. Je moet natuurlijk wel de redelijkheid in het oog houden, de gebruikte tijd moet wel minstens de helft van dat blok zijn vind ik.. Een telefoontje van 2 minuten factureer ik gewoon niet, en dat 11 minuten 15 minuten wordt vind ik niet zo'n probleem.
Het probleem is dat mijn uurloon hoger ligt dan dat van een loodgieter, zelfs als junior zijnde. Laat staan dat van mijn baas, dat het dubbele is (en ik heb ook op een kantoor gewerkt waar het uurloon ¤ 300 was. Dan piep je wel anders als alles wordt afgerond)

En als je op een dag meerdere telefoontjes en korte dingen hebt van 3 min, dan ben je ineens een uur of 2 niet declarabel. En dan?
pi_93353005
Die meerdere korte dingen.. tja, dat kan gebeuren. Er zijn twee mogelijkheden, die zitten in de tijd die je over hebt van de afrondingen, of als het allemaal echt slecht samenvalt werk je een kwartiertje langer die dag.

En wat betreft afronden in het algemeen: van 18 minuten maak ik ook 15 minuten. Het gaat wel twee kanten op natuurlijk. Ik ben trouwens geen advocaat, wel uurtje factuurtje, en ik reageerde op je 'gewetenswroeging' over het afronden op zich.
pi_93353149
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:38 schreef CafeRoker het volgende:
Die meerdere korte dingen.. tja, dat kan gebeuren. Er zijn twee mogelijkheden, die zitten in de tijd die je over hebt van de afrondingen, of als het allemaal echt slecht samenvalt werk je een kwartiertje langer die dag.

En wat betreft afronden in het algemeen: van 18 minuten maak ik ook 15 minuten. Het gaat wel twee kanten op natuurlijk. Ik ben trouwens geen advocaat, wel uurtje factuurtje, en ik reageerde op je 'gewetenswroeging' over het afronden op zich.
Het afronden is ook wel te doen. Het was meer een indicatie van hoe het er ook aan toe gaat bij die grotere kantoren. Het punt is dus dat je juist niet 15 min langer werkt, maar gerust 2 of 3 uur (als je al niet meer extra werkt). En je kunt niet tot in den eeuwigheid niet factureren omdat je maar een paar minuten bezig was, want dat kost je gewoon je eigen cijfers en/of een hijgende baas in je nek (en dat gebeurt weer meer bij die top kantoren). Zodoende werk je daar veel meer over.

En het werkt inderdaad twee kanten op. De ene keer rond je naar beneden af, de andere keer naar boven. Het hangt ook af van de aard van de werkzaamheden etc.

Ik bedoelde dan ook meer dat per 15 minuten declareren kak is. Ik declareer liever per 6.
pi_93353337
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het afronden is ook wel te doen. Het was meer een indicatie van hoe het er ook aan toe gaat bij die grotere kantoren. Het punt is dus dat je juist niet 15 min langer werkt, maar gerust 2 of 3 uur (als je al niet meer extra werkt). En je kunt niet tot in den eeuwigheid niet factureren omdat je maar een paar minuten bezig was, want dat kost je gewoon je eigen cijfers en/of een hijgende baas in je nek (en dat gebeurt weer meer bij die top kantoren). Zodoende werk je daar veel meer over.

En het werkt inderdaad twee kanten op. De ene keer rond je naar beneden af, de andere keer naar boven. Het hangt ook af van de aard van de werkzaamheden etc.

Ik bedoelde dan ook meer dat per 15 minuten declareren kak is. Ik declareer liever per 6.
Ah, op die manier.. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')