Ik ben op zoek naar een nieuwe compacte camera

Ik heb er niet zo heel veel verstand van

, dus wellicht kunnen jullie me hier helpen
(wilde al bijna een nieuw topic aanmaken, maar zag toen deze centrale)
Budget: maximaal ¤300,-
Formaat: Compacte camera, makkelijk mee te nemen dus niet al te groot.
Doel: Behalve voor de standaard vakantiefoto's wil ik de camera gebruiken voor het fotograferen van mn hobby; poppen. Dit gebeurt meestal binnen, een extreme zoom is dus ook helemaal niet nodig want ik fotografeer ze van dichtbij... Wat dus wel belangrijk is, is dat de camera goed functioneert in lowlight (?) want het licht is niet altijd heel fel (voorkeur voor daglicht) Het is puur hobby, ik doe nog niks met belichting etc. (wellicht in de toekomst) dus ik zoek een goede camera die eenvoudig goede foto's kan voortbrengen
Fotograaf: Absoluut amateur... een camera met goede auto-instellingen is dan ook een pré.
Huidige camera: Sony cybershot DSC-W210 steadyshot. Veel plezier van gehad, gewoon simpel in gebruik en foto's zijn oke (kunnen beter haha)
Welke camera's twijfel je over: Ik had zelf wat dingen opgezocht, en kwam uit op de sony cybershot DSC-WX10.
quote:
van de sony website (ik weet het, promotiepraatjes maar goed... wat moet een leek anders 
Betere foto's met meer helderheid
Hoe meer licht uw lens doorlaat in de camera, hoe beter. De hoogwaardige G-lens beschikt over een maximaal diafragma van f/2,4 (supergroothoek).
Omdat er meer licht valt op de sensor van de camera, is dit toestel ideaal voor portretten en opnamen bij weinig licht.Sensationele foto's bij weinig licht
Veel camera's hebben moeite om bij slecht licht scherpe, heldere foto's te maken. De revolutionaire Exmor R CMOS-sensor maakt de camera veel gevoeliger en reduceert beeldruis, voor prachtige, gedetailleerde foto's.
Eenvoudig betere foto's maken
Weet u niet precies welke camera-instellingen u moet kiezen voor een bepaalde scène? Geen probleem, want er is hulp. De Superior Auto-modus past automatisch de belichting en andere camera-instellingen aan voor het beste resultaat in een breed scala aan opnamesituaties.
Alleen nu gingen we het toestel bekijken bij de mediamarkt

en vroegen we daar om wat informatie, kraakte die gast de cmos sensor volledig af, dat het zulke 'neppe foto's' maakt (?)
en kwam ie op de proppen met de panasonic lumix tz-18. De prijs was hetzelfde (dus daar ging het niet om lijkt me) maar volgens hem was ie VEEL beter
Nu heb ik thuis dus wat informatie gezocht (ik ga niet over 1 nacht ijs) en die camera wordt vooral geprezen om zn zoom (niet mijn belangrijkste eis dus) en er werd zelfs gezegd die indoor in lowlight niet zo heel goed zou zijn...
dus nu weet ik niet zo goed wat ik nou moet geloven!
Wat vind ik belangrijk in een camera- Handzaam formaat
- Niet te moeilijk, simpele point en shoot met goede automatische instellingen
- Binnenshuis moet ie goede foto's kunnen maken (maar ook buiten natuurlijk, voor de vakantiekiekjes

)
- Beeldstabilisator is wel handig denk ik (?

)
- Kunnen filmen (evt in HD) en tijdens het filmen kunnen zoomen.
En volgens mij was dat het wel

Adviezen zijn erg welkom!! Want ik zie door de bomen het bos niet meer

Ik sta wel open voor andere camera's dan bovengenoemde (sony en panasonic) maar vertel ajb wel WAAROM je een bepaalde camera aanbeveelt!
thnx!!