abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:26:56 #1
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92972315
100513_112545_haaktopic.gif


Handige sites:
Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!



Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

We zijn weer bezig met een swap. Rond april laten we de werkjes bij de ontvanger bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wie doen er mee?
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa
mijsje
antartica

De laatste haaksels:

Bloemen van Kwakz0r

Rudy the rectangle van Trovey

Bloemen shawl in wording van Eska

Gehaakte Baby all stars van Lady Black

Bloemenshawl in wording van Trui

Granny shawl in wording van Loqi
pi_92972666
*O* !!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92972672
Zulke mooie dingetjes die jullie gemaakt hebben O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92973654
He hallo!
Wat een mooie dingen zijn er weer in de maak en gemaakt!
Afgelopen week zaten wij lekker in belgie en heb ik de up er weer eens bijgepakt... Resultaat: weer iets van 25 gsjes erbij, 8 rijen aan elkaar en 2 losse rijen... Ik dacht ook nog die uitgerangeerde kleur catania te moeten hebben maar bleek een andere kleur te hebben en ook al genoeg, geen paniek meer dus! Hopelijk snel de up afronden en ondertussen aan de slag voor de swap!
pi_92973928
Misschien leuk om eens de kijken, juist voor jullie haaksters/hakers:

[WIN!] Vrijkaartjes voor de Handwerkbeurs
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_92974341
Wow, dat is een beetje kort dag -O- Ik wilde dat ik het eerder had gezien!...Even kijken of ik iets kan bedenken...
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92974806
Ik zag ook dat Ella liggen bij de Wibra. Ziet en voelt wel lekker zacht aan, maar ik kon inderdaad zo al zien dat het makkelijker splijt. Niet meegenomen dus. Wel wat Saskia, mooie nieuwe kleurtjes. Ik ben blij met het paasgeel.
pi_92975645
ik heb net een half uur breiwerk uitgetrokken. Ik snapte t patroon niet, maar ik las gewoon verkeerd (al blijft er iets onduidelijks in staan :( )

ik haat kooppatronen die ambigu zijn zodat je t alsnog zelf moet uitzoeken. grrrr.
Kwak
pi_92975995
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 18:10 schreef Daste het volgende:
Wow, dat is een beetje kort dag -O- Ik wilde dat ik het eerder had gezien!...Even kijken of ik iets kan bedenken...
Ik wilde niet te vroeg gaan spammen en had dus gehoopt dat men het wel zou zien omdat ie sticky staat.

Je hoeft het in ieder geval niet te maken, alleen te beschrijven!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_92976338
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:48 schreef Lutte het volgende:

[..]

Ik wilde niet te vroeg gaan spammen en had dus gehoopt dat men het wel zou zien omdat ie sticky staat.

Je hoeft het in ieder geval niet te maken, alleen te beschrijven!
Joh, het is niet erg, het is ook mijn eigen onbekendheid met Fok! Ik heb al wat bedacht, alleen nog even door de eigen ballotagecommissie gooien. ;) Ik vind het trouwens een heel leuk initiatief, ik wil met een vriendin gaan en vrijkaartjes zouden erg welkom zijn.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92976490
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 18:54 schreef Daste het volgende:

[..]

Joh, het is niet erg, het is ook mijn eigen onbekendheid met Fok! Ik heb al wat bedacht, alleen nog even door de eigen ballotagecommissie gooien. ;) Ik vind het trouwens een heel leuk initiatief, ik wil met een vriendin gaan en vrijkaartjes zouden erg welkom zijn.
Je hebt nog even de tijd, en het is niet zo dat we *BAM* op een bepaalde tijd het inzendingentopic sluiten.

We mogen 8x2 kaartjes weggeven en hebben nog maar drie inzendingen en eentje in de maak, dus de kans dat je wint is bij voorbaat al erg groot.

Er zweeft in de topiclijst ook nog een overlegtopic langs, waar je eventuele vragen kunt stellen of over je idee kunt vertellen.
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  vrijdag 18 februari 2011 @ 18:59:32 #12
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92976635
Die Japanse bloemen heb ik wel heel veel zin in! Ze zien er zo leuk uit bij jullie. Maar eerst nog mijn huidige werkje (met fout ;( ) afmaken.
pi_92977134
Ik heb mijn oranje wol gevonden..leuk prijsje (1,20 voor bolletje van 50 gram, merk Annel ,soort: Rapido fine). Eén nadeel...ik moet het haken op 3. :') Heb meteen ook de goede kleur blauw meegenomen die ik ook nodig had. Gelukkig heb ik aan 1 bolletje per kleur genoeg voor dit projectje (tea cozy). Ze hadden dezelfde wol ook in een wat dikkere variant (4-4,5) voor dezelfde prijs maar daar zaten de kleuren dan weer niet bij die ik zocht. }:| . Nu nog even mijn "Oranje boven" tea cozy plannen in het haakschema. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:17:33 #14
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92977725
Rudy Voodoo is super cool :) en ik zag nog meer maar kan het allemaal slecht onthouden op de late vrijdagavond. Trovey, dank voor je pdf link, die heb ik gelijk bij mijn favorieten gezet!
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:18:51 #15
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_92977819
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:38 schreef Tan het volgende:

[..]

Super!!

Overigens baal ik ;( Na tien Granny-streep-rijen kom ik er achter dat ik ergens drie stokjes heb overgeslagen :'( Valt niet op, maar toch. Het is 'maar' de achterkant van een kussentje dus ik doe het niet over, maar ik baal wel.
Ik heb ook een keer een stokje overgeslagen, die heb ik gewoon later erbij gehaakt en netjes afgehecht, je ziet er niets meer van :P
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:23:27 #16
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92981756
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:18 schreef Briggy het volgende:

[..]

Ik heb ook een keer een stokje overgeslagen, die heb ik gewoon later erbij gehaakt en netjes afgehecht, je ziet er niets meer van :P
Daar heb ik ook naar gekeken, maar dat kan hier niet, de rij erboven heeft geen plek voor drie stokjes, ik heb dus een set van drie stokjes gemist :{
pi_92981876
Was mn beschrijving van de bloemen duidelijk? Ik heb m zelf uitgeprobeerd en bij leek hij aardig hetzelfde als op het plaatje..
haken is cool
pi_92983871
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn vierkantje (katoen van de Wibra) wat steviger wordt? 't Is nu maar een slap lapje.

Óf.... iemand die weet bij hoeveel graden acryl smelt?

[ Bericht 10% gewijzigd door wyccie op 18-02-2011 21:01:31 ]
pi_92984813

tadaa.... :)
pi_92985662
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:08 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
tadaa.... :)
O+ O+ O+ O+
pi_92986948
Wow!
Wel een draadjeswegwerkhorror. :o
pi_92988677
Daar zit schot in, Lijnloos! :Y Leuk dat je het weer hebt opgepakt.

Wyccie, bedoel je met steviger maken dat je het wilt behandelen met een soort stijfsel of zo? Daar heb ik (nog) geen ervaring mee.
En wanneer acryl smelt weet ik eigenlijk ook niet.

Oh Tan, wat jammer van 't gemiste clustertje. Ik moet bekennen dat ik ook geregeld foutjes maak in mijn werk. Per foutje beoordeel ik dan of ik het zo laat (dan noem ik het een authenticiteitskenmerk :7 ) of dat ik het ga uithalen. Ik laat het niet eens zozeer afhangen van hoeveel werk het is om het opnieuw te doen. Maar vooral van hoeveel het me stoort. :)
Ha, en wat netjes dat jij eerst iets afmaakt voor je iets nieuws begint! :D Als ik iets zie dat me aanspreekt, dan wil ik het meteen uitproberen. Dan heb ik dat geduld echt niet. Daardoor soms wel tig projecten tegelijk. :P Maar uiteindelijk maak ik alles alsnog wel af. ;)
pi_92989239
*O* leuk weer een nieuw deel *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92992078
dames, I haz a question.
stel nou he, dat ik een hoesje wiol haken van een willekeurig iets, maar er staat nog geen patroon van op internet.
bijv. een hoesje voor m'n telefoon.
of een colafles, ik noem maar wat raars.
hoe bepaal je dan wat de maten zijn die je aanhoudt, waar je moet minderen/meerderen etc.? :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92992388
Misschien dat de meer ervaren dames er trucjes of formules voor hebben, maar ik probeer gewoon maar wat dan. :+
Poosje terug heb ik een paar lampenkapjes gehaakt, zonder bestaand patroon. En dan gewoon steeds regelmatig er omheen gehouden en gekeken of ik nog een beetje de goede lijn volgde. Werkte prima. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')