abonnement Unibet Coolblue
pi_92912484


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: Roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende Fok!ers roeien!

- Aegir - Groningen:
Daan89 (TJZ)
Nappeklapperapper (licht)

- Argo - Wageningen:
Acheron89 (TJL)

- Asopos de Vliet - Leiden:
pikhoofd

- Boreas - Zwolle:
C.est_Bon (dames)
Fiekie (dames)
huilend_komeetje
Eeuwie

- Cambridge - Engeland:
Cantab

- Euros - Enschede

ocf81 (Barlid tegen wil en dank [blessure])
virmes (ex-coach en barlid)
SeanFerdi (ex-bestuur)
Thrawn (al lang geen coach meer)
Orionis (ex-coach)

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
Boomrups

- Laga - Delft
SFRje
wvdwest (Coach)

- Nereus - Amsterdam:
the_goeie_roeier

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie (Razende Reporter, NLroei reporter, Coach EJL '10)
BlauweBal (licht)
Rookert (compor)
roeier26

- Okeanos - Amstelveen
Dark_Angelus (ex-Zwaar) [Roeit momenteel bij Skøll]

- Orca - Utrecht:
Bellah (coach EJD en ex-clubroeister)

- Phocas - Nijmegen
De_Brok (coach MGZ'11)
Delnooz (ex-lid)
Dodona (coach EJZ '11)
Sjobber (toerroeier)
BABarackus

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)
Kjerring

- Salland - Gramsbergen:
Pluizel

- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen (Zwaar)
BEFEM (clubskiffeur)
Pullup (betere coach)
SkollZwaar09 (Zwaar)

- Thêta - Eindhoven:
Mafrap (stuur)

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (Zwaar '09 en coach Zwaar '10)
AHappelstroop (licht)
Lucas0 (EJL 2010)
La_Tramposa (MGD '11)

- Willem III - Amsterdam:
jw3 (coach enzo)

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Ons rijke verleden:
Roeien en Ergometeren #41: Op naar een spannend najaar!
Roeien en Ergometeren #40: De post-uittraining dip!
Roeien & Ergometeren #39 Nog maar een paar weken..
Roeien & Ergometeren #38 Herstel is de sleutel tot de winst!
Roeien en Ergometeren #37 Met mooie weken voor de boeg hihi
Roeien en Ergometeren deel 36: De spanning stijgt in Houten
Roeien en Ergometeren 35: De zon luidt het 2k-seizoen in!
Roeien en Ergometeren 34: Waar Tufte naar de HB komt
Roeien en Ergometeren 33: Roeiers zijn de beste ijsbrekers
Roeien en Ergometeren XXXII: Clubroeien hoogh!
Roeien en Ergometeren XXXI: Het eerste vaarverbod
Roeien en Ergometeren XXX - Op naar de NKIR
Roeien en Ergometeren XXIX - Lang en hard
Roeien & Ergometeren XXVIII - Van Zomer8en naar November4en
Roeien en Ergometeren XXVII: Zon, Sjaars & Krachtsinspanning
Roeien en Ergometeren XXVI: Alweer bijna selectietijd!
Roeien en Ergometeren XXV: Summertime! lekker roeien :)
Roeien en Ergometeren XXIV: Waar het Slot nadert.
Roeien en Ergometeren XXIII: World Cup I komt eraan
Roeien en Ergometeren XXII: Roeieren totdat de zon ondergaat
Roeien en Ergometeren XXI: Blikken of blozen?
Roeien en Ergometeren XX: Op naar de boord aan boord races
Roeien en Ergometeren XIX: Triton wint de varsity
Roeien en Ergometeren XVIII: Drukte op de Amstel!
Roeien en Ergometeren XVII: Waar de bosbaan weer ijsvrij is!
Roeien en Ergometeren XVI: Schaatsen, niet roeien
Roeien en Ergometeren XV: Nieuw seizoen, nieuwe kansen
Roeien en ergometeren deel XIV : Vakantie-editie
Roeien en Ergometeren Deel XIII
Roeien en Ergometeren Deel XII
Roeien en Ergometeren Deel XI - Selectie Tijd!
Roeien en ergometeren deel X - Fris begin na de zomer!
Roeien en ergometeren deel IX - Licht vs zwaar ready..fight!
Roeien en Ergometeren - Deel VIII - Roadtrip to Linz anyone?
Roeien en Ergometeren - Deel VII - Waar 2k maar 5:59 duurt
Roeien en Ergometeren - Deel VI - Zachtjes tikt de regen...
Roeien en Ergometeren - Deel V - Als (de) Hel bevriest...
Roeien en ergometeren - deel IV
Roeien en ergometeren - deel III
Roeien en ergometeren - deel 2
Roeien en ergometeren

Belangrijke sites:

Foto's:

www.nlroei.nl - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
www.roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
www.jan-edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto\\\'s zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
www.roeien.net - Iets amateuristischer, maar desalniettemin de moeite waard. Meestal alleen nieuws, soms ook wat fotomateriaal.
www.roeifoto.eu - Vrij Aegir-gekleurd roeifotoboek, maar Lies en Gabe trachten ook de rest van roeiend Nederland (bij vlagen) te vereeuwigen op de digitale camera. Het zoeken waard!
http://www.afotos.nl/
http://www.merijnsoeters.nl

Algemeen

www.knrb.nl - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
www.knsrb.nl - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
www.worldrowing.com - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
www.rowingone.com - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud Eeke Thomée is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
www.roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
www.toprow.nl - Toprow biedt u roeicursussen aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg en Rotterdam. We verwachten in de loop van het jaar ook in andere steden in het land een roeicentrum te beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door SkollZwaar09 op 18-02-2011 10:46:03 ]
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:25:47 #2
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_92912575
oh begint het varsity geëmmer nu al? zijn de ploegen voor dit jaar eigenlijk al een beetje veranderd, of zijn het nog steeds dezelfden die de prijzen verdelen?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_92915377
Nu we toch weer een nieuwe post thread hebben: Orionis, Virmes en ik zijn coach-af, en SeanFerdi is bestuur-af.
pi_92915874
Verander De_Ananas naar BEFEM.

Gisteren 2 fusten op mij geboden, als ik dit jaar een wedstrijd win of als ik de Ringvaart in de skiff uitroei *O*

Wanneer is jullie trainingskamp in Beek Blokhoofd?
pi_92916116
Dat worden geen fusten voor jou dus dit jaar.... :P

En Skøll wint sowieso de Varsity :Y
pi_92916571
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:21 schreef Thrawn het volgende:
Nu we toch weer een nieuwe post thread hebben: Orionis, Virmes en ik zijn coach-af, en SeanFerdi is bestuur-af.
jups, ben weer barlid.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_92916610
Zo dan.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_92916676
Berlage er niet
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:47 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zo dan.
Berlage er niet tussen aub :')
pi_92918675
Is het misschien handig om in de openingspost bij iedere roeier/coach te plaatsen in welk veld hij/zij gaat starten?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_92919542
ik ben nu ook MGD '11 ;)
En ik denk dat het met de Varsity toch wel anders zal lopen dit jaar, aangezien het een pre-olympisch jaar is? Zelfs Skadi kan niet vaak trainen met al die Italie-trainingskampen van de bond..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_92920281
Thanks voor de wijziging!

Nog maar 'n paar trainingen tot volgende week zaterdag *O* Wordt overigens dit jaar de eerste keer dat ik in vier jaar naar de Varsity ga...
pi_92921477
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:00 schreef La_Tramposa het volgende:
ik ben nu ook MGD '11 ;)
En ik denk dat het met de Varsity toch wel anders zal lopen dit jaar, aangezien het een pre-olympisch jaar is? Zelfs Skadi kan niet vaak trainen met al die Italie-trainingskampen van de bond..
Skadi start (hoogstwaarschijnlijk) niet; volgens mij zitten daar iig Thijs van Luik, Yorick Wilton en Roel Haen in.
Het maakt niet uit of het een 'pre-olympisch' jaar is; dit jaar mogen ze opzich nog wel, maar dat ligt natuurlijk geheel aan de coach. Volgend jaar, wanneer OS-jaar is, mogen ze écht niets anders dan trainen, trainen en trainen.
Gaat Skoll met Muda's & Bjorn starten?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_92922435
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:38 schreef Leso_Varen het volgende:
Dat worden geen fusten voor jou dus dit jaar.... :P

En Skøll wint sowieso de Varsity :Y
Wie zitten er in de vier dan?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_92922478
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:39 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Skadi start (hoogstwaarschijnlijk) niet; volgens mij zitten daar iig Thijs van Luik, Yorick Wilton en Roel Haen in.
Het maakt niet uit of het een 'pre-olympisch' jaar is; dit jaar mogen ze opzich nog wel, maar dat ligt natuurlijk geheel aan de coach. Volgend jaar, wanneer OS-jaar is, mogen ze écht niets anders dan trainen, trainen en trainen.
Gaat Skoll met Muda's & Bjorn starten?
Skadi 'start' niet? Je bedoelt Mitchel, Olaf en David? Die gaan inderdaad niet -- mits ze hun belofte houden. Ik heb geen idee of Roel nog een keer wil.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_92923426
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:04 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Wie zitten er in de vier dan?
Nog niet bekend (misschien dat Pullup meer weet, vast wel zoals altijd :P)
pi_92925245
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Nog niet bekend (misschien dat Pullup meer weet, vast wel zoals altijd :P)
Ongetwijfeld :D
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_92925310
MGZ '11 zal dit jaar een keer B1x starten, een paar keer N1x en dat soort dingen. Soms ook in de 4- waarschijnlijk, maar voornamelijk 1x.
pi_92927194
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:33 schreef BEFEM het volgende:
Verander De_Ananas naar BEFEM.
Jij denkt van je naam af te kunnen komen. Voor mij blijf je áltijd de Ananas. Pûh! :6
pi_92933925
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 16:39 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Skadi start (hoogstwaarschijnlijk) niet; volgens mij zitten daar iig Thijs van Luik, Yorick Wilton en Roel Haen in.
Het maakt niet uit of het een 'pre-olympisch' jaar is; dit jaar mogen ze opzich nog wel, maar dat ligt natuurlijk geheel aan de coach. Volgend jaar, wanneer OS-jaar is, mogen ze écht niets anders dan trainen, trainen en trainen.
Gaat Skoll met Muda's & Bjorn starten?
Natuurlijk maakt het wel uit, jullie zouden toch ook wat vaker kunnen trainen als Kaj niet 2 weken in Sabaudia zat? Niet dat je dan elke dag zou trainen in de 4+, maar toch wel vaker lijkt me :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_92939536
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Nog niet bekend (misschien dat Pullup meer weet, vast wel zoals altijd :P)
De selectie is nog niet officieel rond dus ik ga het hier niet op het web gooien maar Skoll maakt een mooie kans :D :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_92939929
Ouch, pijnlijk foutje in de OP. Ik roei in Cambridge, niet in 'the other place'. Sorry, dat soort dingen liggen gevoelig hier he ;)

Meteen maar weer eens een update dan. Onze wedstrijden gingen tot nu toe niet zoals gehoopt, maar de laatste was alweer een paar weken geleden en we denken voldoende vooruitgang geboekt te hebben om aankomende zaterdag op de volgende wedstrijd beter voor de dag te komen.

In tegenstelling tot eerdere races heb ik er nu ook best wel zin in. Omdat het zo'n smalle rivier is waar we op roeien hebben we meestal head races waar iedereen een voor een op tijd racet. Vind het echt een enorm saaie manier van racen. Je hebt geen directe tegenstanders naast je als motivatie en je weet pas uren later wat de uitslag is. Maar nu zaterdag hebben we side-by-side knockout races, dus dat geeft in ieder geval een stuk meer adrenaline. Nu nog even presteren. :P
pi_92945302
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:17 schreef pullup het volgende:

[..]

De selectie is nog niet officieel rond dus ik ga het hier niet op het web gooien maar Skoll maakt een mooie kans :D :P
Selectie bij onze oude vier? Ben wel benieuwd dan naar wie, kan je dat niet ff via pm zeggen? ;)
pi_92950031
Ik wordt sowieso wel nieuwsgierig naar de Varsity voorspellingen, weet iemand iets? Hier bij Euros bereiden we iig geen kroegjool voor. :P
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_92953427
Heb je Aad niet meer kunnen overhalen?
pi_92960689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:17 schreef pullup het volgende:

[..]

De selectie is nog niet officieel rond dus ik ga het hier niet op het web gooien maar Skoll maakt een mooie kans :D :P
Kan je mij even contacten als het rond is? Ik moet namelijk voor Varsity Magazine schrijven over Skøll.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_92972248
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:57 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Kan je mij even contacten als het rond is? Ik moet namelijk voor Varsity Magazine schrijven over Skøll.
Zal ik doen, eerst maar eens even wachten tot de heren uit Sabaudia terug zijn.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_92976744
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:22 schreef Cantab het volgende:
Ouch, pijnlijk foutje in de OP. Ik roei in Cambridge, niet in 'the other place'. Sorry, dat soort dingen liggen gevoelig hier he ;)

Meteen maar weer eens een update dan. Onze wedstrijden gingen tot nu toe niet zoals gehoopt, maar de laatste was alweer een paar weken geleden en we denken voldoende vooruitgang geboekt te hebben om aankomende zaterdag op de volgende wedstrijd beter voor de dag te komen.

In tegenstelling tot eerdere races heb ik er nu ook best wel zin in. Omdat het zo'n smalle rivier is waar we op roeien hebben we meestal head races waar iedereen een voor een op tijd racet. Vind het echt een enorm saaie manier van racen. Je hebt geen directe tegenstanders naast je als motivatie en je weet pas uren later wat de uitslag is. Maar nu zaterdag hebben we side-by-side knockout races, dus dat geeft in ieder geval een stuk meer adrenaline. Nu nog even presteren. :P
Toch jammer, ik kreeg net te horen dat ik over anderhalve week waarschijnlijk bij de Torpids ben, maar daar zul jij dan dus niet te bewonderen zijn. Volg nu een vak met een week excursie naar Engeland, onder andere Oxford university en lees net in het programma dat we dan ook naar de Torpids gaan 's middags :) Nu al zin in!
pi_92978280
Ze zochten een skiffeur. Geen kutcompo.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 februari 2011 @ 19:30:23 #30
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_92978533
Okeanos gaat weer eens voor een fijne oude vier.

Tevens leuk stuk(je)(diestukjeszittendanvervolgensinjeneus) over Braas op NLroei :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_92979627
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:26 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ze zochten een skiffeur. Geen kutcompo.
Meneer heeft ook een keer in z'n uppie geroeid hoor.
pi_92980814
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:26 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ze zochten een skiffeur. Geen kutcompo.
Vind ik leuk, beetje dan ;)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_92982077
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:48 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Meneer heeft ook een keer in z'n uppie geroeid hoor.
Daarnaast vraag ik me af de frituurkoning van de AASR nou echt het toonbeeld is van 'mooi, gezond en gelukkig'....

Maarre.. jij wilde sparren toch? Morgen om 1300 doe ik wat afstandjes.. ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 februari 2011 @ 20:30:00 #34
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_92982186
BEFEM houdt zich toch bezig met frikandellen, kussens, glazen pils en banken in de douches / kleedkamers te deponeren bij de AASR?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_92982671
Oh, en leuk nieuwtje uit N-Z!

http://www.stuff.co.nz/sp(...)-rights-over-Murray/

Altijd leuk als 2- partners tegen elkaar gaan sparren.. Alhoewel ik geloof dat die Uru waar Bond mee combineerde ook een aardig goede roeier is..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_92983699
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
BEFEM houdt zich toch bezig met frikandellen, kussens, glazen pils en banken in de douches / kleedkamers te deponeren bij de AASR?
Dat was na het barfeest, heeft het clubdiner niks mee te maken. Ik ging vanochtend ook trainen en trof die teringzooi aan, heb het bestuur er al over boos aangekeken :(

En Blokhoofd, daag me maar uit als ik niet net terug kom van een blessure :') Als ik heel blijf wil ik over 2 weken wel tegen je sparren.
pi_92984015
Wees eens niet zo gestresst over dat heel blijven, wel eens gehoord van selffulfilling prophecy? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 februari 2011 @ 20:58:20 #38
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_92984137
BEFEM was in zijn vorige leven een frikandel.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_92984589
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Wees eens niet zo gestresst over dat heel blijven, wel eens gehoord van selffulfilling prophecy? :P
Ik heb er vertrouwen in maar je weet maar nooit :Y
pi_92984722
quote:
8s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:52 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat was na het barfeest, heeft het clubdiner niks mee te maken. Ik ging vanochtend ook trainen en trof die teringzooi aan, heb het bestuur er al over boos aangekeken :(

En Blokhoofd, daag me maar uit als ik niet net terug kom van een blessure :') Als ik heel blijf wil ik over 2 weken wel tegen je sparren.
Lafbek.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_92984990
Het bestuur heeft vind ik wel wat beters te doen dan diep in de nacht de rommel van die halve zolen op te ruimen. :{
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 22:15:44 #42
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_92989103
Ik ben zondagmiddag op Skoll. Een stukje varen met de middengroep van Skoll om te kijken of het wat is voor de Heineken en de Head! Zijn er mensen die zondagmiddag toevallig aanwezig? :)

Ben wel benieuwd, iemand van Skoll die enig idee heeft of ze een beetje kunnen roeien? ;)
'Triton de Edelste'
pi_92989398
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:07 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Lafbek.
Iemand uitdagen die net 3x geroeid heeft is pas laf _O-

@ Pullup, ja klopt. Normaal moeten de mensen die iets organiseren opruimen en dat zouden ze aankaarten bij de mensen, komt vaker voor. Stelletje mongolen gaat gewoon in de douche roken :{

@ Lucas. Ze kunnen wel roeien en het zijn toffe lui :Y
pi_92990074
Wij gaan morgen ook op bezoek! Bij de 4- van Asopos! Dus nu lekker slapen :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_92991816
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:15 schreef Lucas0 het volgende:
Ik ben zondagmiddag op Skoll. Een stukje varen met de middengroep van Skoll om te kijken of het wat is voor de Heineken en de Head! Zijn er mensen die zondagmiddag toevallig aanwezig? :)

Ben wel benieuwd, iemand van Skoll die enig idee heeft of ze een beetje kunnen roeien? ;)
Ja, die gasten kunnen best aardig roeien. Hebben de Novembervieren in het LSA4+ veld gewonnen. Zijn ook goede gasten!
pi_93015423
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:01 schreef Acheron_89 het volgende:

[..]

Toch jammer, ik kreeg net te horen dat ik over anderhalve week waarschijnlijk bij de Torpids ben, maar daar zul jij dan dus niet te bewonderen zijn. Volg nu een vak met een week excursie naar Engeland, onder andere Oxford university en lees net in het programma dat we dan ook naar de Torpids gaan 's middags :) Nu al zin in!
Oh wat grappig dat het ook nog eens precies tegelijk met onze Lent Bumps is dan. Maar het is wel echt heel vet, tof dat het ook gewoon in het programma staat en dat je niet weg hoeft te sneaken ofzo ;)
pi_93030233
Hmmm interessant nieuws uit Nieuw Zeeland Wan :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_93045533
Nieuwe lay-out van de KNRB inschrijvingen al gezien? Mooi werk van Time-Team, maar ik mis echt mijn favoriete functie 'matrix-versie'.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_93047167
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 09:09 schreef AHappelstroop het volgende:
Nieuwe lay-out van de KNRB inschrijvingen al gezien? Mooi werk van Time-Team, maar ik mis echt mijn favoriete functie 'matrix-versie'.
Ik vind het hondslelijk.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93054469
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 10:48 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik vind het hondslelijk.
Ik was ook wel gewend geraakt aan het knrb oranje, dat had z'n charme.
Daarnaast heb ik er privacy issues mee dat in de inschrijfapplicatie nu de ledendatabases van alle verenigingen voor alle andere verenigingen in te zien zijn. Dat is dus precies de reden waarom we de KNRB niet met onze ledenadministratie hadden moeten vertrouwen.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_93064296
Heb je plannen in de 2x, Bellah? :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_93064522
Zo, eerste halen in de 2- gemaakt met mijn nieuwe roeipartner!
T ging best aardig, als ik meeneem dat we nog nooit samen hebben geroeid..
Ik ben benieuwd hoeveel stappen we kunnen maken voor het 2k-seizoen begint!
Weet iemand nog n leuke wedstrijd die we kunnen starten voor de varsity?
De 2-head lijkt me wel wat, maar de bochten op de Amstel zijn nou niet echt chill te noemen..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93067661
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:21 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zo, eerste halen in de 2- gemaakt met mijn nieuwe roeipartner!
T ging best aardig, als ik meeneem dat we nog nooit samen hebben geroeid..
Ik ben benieuwd hoeveel stappen we kunnen maken voor het 2k-seizoen begint!
Weet iemand nog n leuke wedstrijd die we kunnen starten voor de varsity?
De 2-head lijkt me wel wat, maar de bochten op de Amstel zijn nou niet echt chill te noemen..
http://www.roeieninbelgie.be/2011/tete-de-riviere

En lekker stukje rechtdoor :P Ik ben er zelf nog nooit geweest maar het was vroeger nog wel een redelijk bezochte wedstrijd.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_93068616
Dan ga je toch gewoon naar Gent ipv de Varsity? Kun je een keer oefenen tussen de balletjes voor het NK klein.
pi_93071951
quote:
Enig idee wie er op video is geschoten en wanneer het wordt uitgezonden?
Leek mij zelf ook wel leuk, maar zag het ook te laat (en had die woensdag niet de tijd ... )
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_93085393
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:16 schreef AHappelstroop het volgende:
Heb je plannen in de 2x, Bellah? :)
Nee, was gewoon een stukje varen :)
pi_93087546
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:23 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Enig idee wie er op video is geschoten en wanneer het wordt uitgezonden?
Leek mij zelf ook wel leuk, maar zag het ook te laat (en had die woensdag niet de tijd ... )
Ik had het zelfs op NLroei gezet!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93093233
Joh... Suermondt overleden. Het is iets wat al jaren op Njord rondzingt ("Het zou wel eens kunnen gaan gebeuren") vanwege zijn leeftijd en bij vlagen gebrekkige gezondheid, maar nu is hij dan toch echt dood. Beetje bizar.

Voor de jongere garde van jullie en voor de meeste 'buitenlanders' is het misschien een onbekende, maar ik kan je vertellen dat Suermondt echt een belangrijke man was in het Nederlandse roeien. Je staat niet zomaar in het rijtje met Rienks en Florijn als één van de weinige ereleden van de KNRB. Hij was wel een moeilijke man, zeker op latere leeftijd kon hij nukkig en weerbarstig zijn. Maar ik kan oprecht zeggen dat het ook een heel aardig, aimabel persoon was. Ik heb hem vaak genoeg meegemaakt, en was heel blij dat hij in broze gezondheid nog aan kon zitten tijdens het lustrumdiner in 2009.

Rust in vrede Udo.

[ Bericht 0% gewijzigd door WanEnOonlie op 21-02-2011 15:51:08 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93102459
Een tijdperk in het Nederlandse en met name Leidse roeien komt met het overlijden van U.J. Suermondt ten einde, de man was pro-roeien, geheel in de geest gaat alles 'gewoon' door op Njord, "Njord is een roeivereniging, geen rouwvereniging!" is wat de ere-praeses er zelf over te zeggen had. Mooie statement!
pi_93113248
Is het trouwens niet een idee om de OP iets overzichtelijker te maken? Bijv door een nummer te geven aan de oude topics (denk aan 1 | 2 | etc.)? Dat scheelt ruimte (en scrollen).

Verder is het ook wel een idee om al de fotosites weer een keer te controleren. De helft is denk ik niet meer actief...
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93126718
De Canadese equipe gaat meedoen aan de KHB! Hoe nice!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93145401
Wat gaan die inschrijvingen voor de WW langzaam zeg! Ik ben zo benieuwd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93149027
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat gaan die inschrijvingen voor de WW langzaam zeg! Ik ben zo benieuwd!
Mijn ploegen staan nu ook ingeschreven. Ben erg benieuwd. De ene 4 gaat wel goed in de 4+ De andere vier gaat nog beter in de 2- dan in de 4+ Mede omdat ze daar maar 3 keer in hebben gevaren. Heb er in ieder geval erg veel zin in. Eindelijk weer een wedstrijd :-)
pi_93156931
Ik heb het flauwe vermoeden dat m'n roeier bij seekfaM in de combi zit voor de H4K en Head. Kan dat kloppen?
pi_93163260
Wat een weer zeg, bloedheet met de zon op je bakkes :D!
pi_93176388
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:45 schreef De_Brok het volgende:
Ik heb het flauwe vermoeden dat m'n roeier bij seekfaM in de combi zit voor de H4K en Head. Kan dat kloppen?
Dat zou zomaar eens kunnen :)

[ Bericht 9% gewijzigd door seekfaM op 22-02-2011 23:26:59 ]
pi_93178019
Net kwam ik via de Laga lustrumsite de aankondiging tegen van de lustrumwedstrijden aldaar. Zijn die klasserend? Want daar lijkt het wel op, aangezien aan alle/de meeste voorwaarden wordt voldaan, maar het staat nergens vermeld.
pi_93180582
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 23:01 schreef De_Brok het volgende:
Net kwam ik via de Laga lustrumsite de aankondiging tegen van de lustrumwedstrijden aldaar. Zijn die klasserend? Want daar lijkt het wel op, aangezien aan alle/de meeste voorwaarden wordt voldaan, maar het staat nergens vermeld.
Ze zijn niet klasserend volgens mij. Heeft te maken dat de wedstrijd niet jaarlijks is en daardoor niet voldoet aan het criterium van hoeveelheid inschrijvingen over de afgelopen drie jaar. Dit is noodzakelijk om nationale wedstrijd te zijn. Alleen nationale wedstrijden kunnen klasserend zijn. Dit zie je overigens in het evenementennummer door de kleur. Alleen de oranje wedstrijden zijn nationaal. Uiteraard zijn niet alle nationale wedstrijden klasserend.
pi_93190434
De enige keer dat de LagaLustrum wedstrijden klasserend waren in de afgelopen tijd was in 2001, toen de Bosbaan niet beschikbaar was en alle wedstrijden moesten uitwijken. Er was toen 'ruimte' in het schema om de LagaLustrum als klasserende wedstrijd op te nemen in het programma, al is het volgens mij zo dat een 6-ploegenbaan ook een criterium is (moet op de KNRB website te vinden zijn maar ik heb geen zin daar in te duiken).
Het was in 2001 wèl een mooie wedstrijd (geholpen door mooi weer) met drukke bezetting en goede sfeer, en Lagaaiers in de finale kloppen is altijd mooi natuurlijk... 2006 heb ik niet meegekregen, was vast ook leuk.
pi_93190538
de ZRB is toch ook klasserend? Dus dat kan geen criterium zijn..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93190998
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:54 schreef La_Tramposa het volgende:
de ZRB is toch ook klasserend? Dus dat kan geen criterium zijn..
De exacte criteria zijn te vinden in het RvR http://knrb.nl/apps/bestanden/download.php?id=1219. Ik heb laatst mijn kamprechtersexamen gedaan en daar hoort dit bij.
quote:
Artikel 28. Nationale wedstrijden en klasserende wedstrijden1
1. Een nationale wedstrijd is een wedstrijd die voldoet aan de volgende eisen:
De wedstrijd
- is in hoofdzaak uitgeschreven in boten van vrije constructie;
- is open voor tenminste 15 verenigingen;
- heeft over de afgelopen 3 jaar gemiddeld minimaal 125 deelnemend ploegen gehad;
- is in hoofdzaak uitgeschreven over een afstand van tenminste 50 meter;
- heeft naar het oordeel van het bestuur een goede organisatie en een goede baan voor het evenement, voorzien van adequate technische voorzieningen. Nationale wedstrijden kunnen klasserend zijn.
2. Klasserende wedstrijden zijn nationale wedstrijden die als zodanig door het bestuur zijn aangewezen en gepubliceerd in "Roeien". Indien het bestuur een wedstrijd aanwijst als klasserende wedstrijd, is een veld dat voldoet aan de volgende voorwaarden een klasserend veld:
Het veld
- is uitgeschreven voor Senioren B of voor Senioren A volgens artikel 13 lid 1, 2 en/of 3,
- wordt boord-aan-boord geroeid,
- in boten van vrije constructie, en
- over afstanden tussen 1500 meter en 2500 meter.
Het nummer eerstejaarsacht is dus niet klasserend.
Overigens staat in deze zelfde reglementen dat dit artikel aangepast gaat worden bij de eerstvolgende reglementswijzigingen. Dan bepaald het bestuur welke wedstrijden nationale wedstrijden zullen zijn. Dus dan vervallen de criteria bij 1 en wordt 2 dus bepalend voor het klasserend zijn. Dit zijn ook de criteria die de meeste mensen kennen.
pi_93198561
Jammer, leek me namelijk een mooie wedstrijd. Dat een tegen een principe bevalt me wel. Ik kon me inderdaad ook 2001 herinneren (eerste blik Piek), toen het klasserend was, maar was even vergeten dat toen de Bosbaan overhoop lag.
pi_93198644
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:07 schreef De_Brok het volgende:
Jammer, leek me namelijk een mooie wedstrijd. Dat een tegen een principe bevalt me wel. Ik kon me inderdaad ook 2001 herinneren (eerste blik Piek), toen het klasserend was, maar was even vergeten dat toen de Bosbaan overhoop lag.
Blijft een mooie wedstrijd natuurlijk ;-)
pi_93325790
Succes dit weekend mensen die de WW starten!
Ik kom héééééél misschien kijken zondag!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_93333994
Vraagje: als je een NOOC compo wedstrijd verzaakt, word je toch uit de competitie gezet?
pi_93336194
Laga lustrum is niet klasserend aangezien het geen boord aan boord wedstrijd is, maar een knockout-systeem kent. Dat is al wat anders.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93337301
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:24 schreef Mankatans het volgende:
Vraagje: als je een NOOC compo wedstrijd verzaakt, word je toch uit de competitie gezet?
Ik geloof van wel ja.
pi_93342968
Nou, benieuwd of Gyas na de prestatie op de nkir het ook in de boot kan laten zien vanmiddag!
pi_93344965
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 02:02 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Ik geloof van wel ja.
Ik weet wel zeker van wel.
pi_93345396
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 01:17 schreef WanEnOonlie het volgende:
Laga lustrum is niet klasserend aangezien het geen boord aan boord wedstrijd is, maar een knockout-systeem kent. Dat is al wat anders.
Volgens de reglementen niet. Het zijn wedstrijden waar ploegen naast elkaar tegelijk de wedstrijd varen. Er staat ook niet voor niks een hele tabel in het RvR met een 2 banen systeem.
pi_93351362
Winterwedstrijden ging goed! En was leuk! Helaas nog wel 2e, met een flink gat achter Skadi, maarja dat houdt je scherp ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93352583
Wat heeft Orca trouwens gedaan dat ze sjaars licht, zwaar en bijna dames hebben gewonnen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Leso_Varen op 26-02-2011 16:34:30 ]
pi_93353514
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 15:59 schreef La_Tramposa het volgende:
Winterwedstrijden ging goed! En was leuk! Helaas nog wel 2e, met een flink gat achter Skadi, maarja dat houdt je scherp ;)
Skadi ging wel heel hard. Ben zelf blij dat mijn twee ploegen in de bovenste helft zijn geëindigd. De ploeg die 5de werd moet wel nog harder kunnen. Iets te weinig samen geroeid. De ploeg die 4de is geworden deed het erg goed. Beloofd ook wat voor de 8 voor Heineken en Head.
pi_93353646
quote:
Wat heeft Orca trouwens gedaan dat ze sjaars licht, zwaar en bijna dames hebben gewonnen?
Die zijn inderdaad erg goed bezig.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_93354302
Gefeliciteerd met de 2e plek Bellah!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93360584
En Lucas0 met zijn blik!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93362766
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 19:38 schreef La_Tramposa het volgende:
En Lucas0 met zijn blik!
En seekfaM ook met zijn blik.
pi_93368207
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:26 schreef wvdwest het volgende:

[..]

En seekfaM ook met zijn blik.
Ik werd net nog gebeld door een van je dames..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93370080
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:29 schreef Leso_Varen het volgende:
Wat heeft Orca trouwens gedaan dat ze sjaars licht, zwaar en bijna dames hebben gewonnen?
Ze hebben extreem enthousiaste coaches aangesteld. ;)
pi_93380509
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik werd net nog gebeld door een van je dames..
Vast om in te vallen. Helaas heeft een van mijn roeisters een schouderblessure. Ik ga zo weer op weg naar de WW. Vanochtend eerst de 2-. Ben benieuwd welke van de 2 het hardst gaat.
  zondag 27 februari 2011 @ 08:02:33 #91
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_93380588
Aan mijn blik is nog wel wat ellende voorafgegaan. Toen we over de finish kwamen zagen we in de (voorlopige) tijden dat we met 0.7 seconden hadden verloren van Skoll. Alleen een half uurtje later werd de tijd bijgesteld naar 0.2 seconden in ons voordeel. Omdat het eerste klok systeem een te grote afwijking had werd het systeem met de stopwatch gebruikt. Voordat de uitslag definitief was duurde dus een paar uur..

Maar wel een spannende pot dus! Race ging ook goed :)
'Triton de Edelste'
pi_93380913
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 07:23 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Vast om in te vallen. Helaas heeft een van mijn roeisters een schouderblessure. Ik ga zo weer op weg naar de WW. Vanochtend eerst de 2-. Ben benieuwd welke van de 2 het hardst gaat.
Ja, ze vroegen mij ook al. Is het wat geworden? Ik had ze nog doorgestuurd naar een paar meisjes die ik nog kende.
pi_93387715
Ze hebben gestart zo te zien, en 2e geworden een minuut achter Skadi. Jammer dat wij er vandaag niet bijwaren om Skadi het leven zuur te maken :p
En bij EJZ/B8 de uitslagen weer redelijk omgehusseld, leuk zo'n dynamisch veld! En arme DDS/Dordtsche mannetjes haha
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93390071
Iemand enig idee wat t verhaal is achter de baarden van Gyas EJZ? :P

http://www.merijnsoeters.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=64603
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93396789
Het verhaal? Het zijn zwaren... Enough said.
pi_93400219
Ja. Die gaan er af als het langebaardenseizoen afgelopen is. Aldus de coach.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93400458
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:20 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Volgens de reglementen niet. Het zijn wedstrijden waar ploegen naast elkaar tegelijk de wedstrijd varen. Er staat ook niet voor niks een hele tabel in het RvR met een 2 banen systeem.
Ik zeg ook niet dat het niet mag volgens de reglementen, maar omdat het een ander format kent dan gebruikelijk in Nederland is het niet (meer) tellend. Dat is gewoon de achtergrond. Dat, en het feit dat het maar eens in de vijf jaar georganiseerd wordt.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93401514
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ze hebben gestart zo te zien, en 2e geworden een minuut achter Skadi. Jammer dat wij er vandaag niet bijwaren om Skadi het leven zuur te maken :p
En bij EJZ/B8 de uitslagen weer redelijk omgehusseld, leuk zo'n dynamisch veld! En arme DDS/Dordtsche mannetjes haha
Een van mijn dames uit de 2- is ingevallen. Die heeft dus twee blokken achter elkaar gevaren. Nou zijn ze het eerste blok niet zo heel hard gegaan, maar toch wel heel sterk van haar.

2- veld was wel heel bijzonder. Na 1 km lagen de 3 ploegen naast elkaar. En daarna lag saurus voorop terwijl ze als laatste van de 3 waren gestart. Gelukkig heeft de betere 2 doorgezet en Saurus onder druk gehouden. Na een snoek van de boeg van Saurus lagen wij weer voor en uiteindelijk met 0,72 sec gewonnen. Echt bizarre race maar wel gaaf. De andere 2 had het na ingehaald te zijn wel gezien en is dus zeer ruim laatste geworden.

Mijn 4+ ging wel goed. Alleen Skadi gaat echt wel heel hard. We hebben ze wel net voor weten te blijven in een felle eindsprint. Anders had Skadi het hele veld ingehaald.

De heren van DDS waren g veteranen volgens mij. Die gingen bij de start niet eens opbouwen. Was bijna zielig om te zien.
pi_93401672
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:07 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet mag volgens de reglementen, maar omdat het een ander format kent dan gebruikelijk in Nederland is het niet (meer) tellend. Dat is gewoon de achtergrond. Dat, en het feit dat het maar eens in de vijf jaar georganiseerd wordt.
Ok duidelijk. Conclusie blijft, het is niet klasserend :-)
  zondag 27 februari 2011 @ 18:44:30 #100
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_93401970
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:40 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Iemand enig idee wat t verhaal is achter de baarden van Gyas EJZ? :P

http://www.merijnsoeters.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=64603
En wat is dan het verhaal van de boeg?
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_93402130
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:44 schreef Dodona het volgende:

[..]

En wat is dan het verhaal van de boeg?
Vraag ik me ook af! Die heeft geen baardgroei en wordt daar door 7 man mee gepest?
pi_93403974
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:47 schreef Fiekie het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af! Die heeft geen baardgroei en wordt daar door 7 man mee gepest?
Ik denk dat Roodbaardje ook gepest word :P
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_93409220
Je hoort op de Abcoude - Amsterdam een baard te hebben _O_
pi_93409245
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:01 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ja. Die gaan er af als het langebaardenseizoen afgelopen is. Aldus de coach.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93421744
Wie heeft er trouwens de wind omgedraaid op zaterdag 16:00 precies? Echt idioot, oproeien met wind tegen, omdraaien en weer wind tegen...
pi_93437562
Relaxt toch, was je er al aan gewend :P Vorig jaar was dat ook, toen ging het zelfs stormen precies toen wij moesten roeien.. hebben we er 24 minuten over gedaan haha!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93441687
Ik vind dat je leuk kan schrijven, Wan!
Even een foutje: 3e alinea, 4e zin "Vooral in he zware eerstejaars". Je mist de T van Triton.
Snap het wel hoor ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_93442897
Dank u.

Nu ook nog leuke filmpjes kunnen maken, dan ben ik journalistiek multi-getalenteerd.

http://bit.ly/icp7jt
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93443746
Welke verenigingen hebben er eigenlijk allemaal lustrum dit jaar? Ik zie allerlei nieuwe/onbekende pakjes!
pi_93443957
Zover ik weet Skøll, Orca en Vidar in elk geval.
pi_93444013
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:10 schreef Leso_Varen het volgende:
Zover ik weet Skøll, Orca en Vidar in elk geval.
En Laga natuurlijk ;-)
pi_93444215
Gaarne uw opmerkingen over het filmpje!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93445039
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:16 schreef WanEnOonlie het volgende:
Gaarne uw opmerkingen over het filmpje!
Meteen maar even bekeken. Leuk filmpje. Opbouw en inhoud vind ik erg goed. Wel zijn de vragen in de interviews wat sturend en veelal gesloten vragen. Hiermee wordt eigenlijk het antwoord iets teveel voorgekauwd. Wellicht leuk om een vervolg te maken met waarom Orca het zo goed heeft gedaan. Wat doen zij anders dan de rest.
pi_93445550
Leuk filmpje inderdaad!
En wat ik hoorde over Orca was dat daar 's avonds in het donker in een acht gevaren mag worden, terwijl dat verder volgens mij niet heel veel mag. Dat scheelt natuurlijk laatste tijd, ook gewoon doordeweeks varen.
pi_93445596
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:32 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Meteen maar even bekeken. Leuk filmpje. Opbouw en inhoud vind ik erg goed. Wel zijn de vragen in de interviews wat sturend en veelal gesloten vragen. Hiermee wordt eigenlijk het antwoord iets teveel voorgekauwd. Wellicht leuk om een vervolg te maken met waarom Orca het zo goed heeft gedaan. Wat doen zij anders dan de rest.
Antwoord: was in de eerste 'aflevering' ook de bedoeling. Ik wilde een kader creëren zodat er wat duidelijk werd (en dat is leuker als anderen dat duidelijk maken). 'Wat gebeurt er eigenlijk precies op zo'n wedstrijd?' Heel veel analyse was er nog niet mogelijk, niet alleen om dat het nog maar vroeg in het klassement is, maar ook omdat het behapbaar moet blijven. En ik heb maar maximaal 7 minuten.

Analyse en scherpe vragen volgen! Evenals wat meer humor.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93445799
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:43 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Antwoord: was in de eerste 'aflevering' ook de bedoeling. Ik wilde een kader creëren zodat er wat duidelijk werd (en dat is leuker als anderen dat duidelijk maken). 'Wat gebeurt er eigenlijk precies op zo'n wedstrijd?' Heel veel analyse was er nog niet mogelijk, niet alleen om dat het nog maar vroeg in het klassement is, maar ook omdat het behapbaar moet blijven. En ik heb maar maximaal 7 minuten.

Analyse en scherpe vragen volgen! Evenals wat meer humor.
Ik blijf het volgen. Vind het sowieso erg leuk. En als de analyse en scherpe vragen gaan lijken op je stukjes dan komt het wel goed.
pi_93449237
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:16 schreef WanEnOonlie het volgende:
Gaarne uw opmerkingen over het filmpje!
Ik heb niet zo'n lange aandachtsspanne voor filmpjes, dus toen na 15 seconden intro het er niet uitzag dat er nog wat ging gebeuren ben ik alweer afgehaakt. :Y) Meer kan ik er niet over zeggen dus.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_93451753
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:42 schreef Leso_Varen het volgende:
Leuk filmpje inderdaad!
En wat ik hoorde over Orca was dat daar 's avonds in het donker in een acht gevaren mag worden, terwijl dat verder volgens mij niet heel veel mag. Dat scheelt natuurlijk laatste tijd, ook gewoon doordeweeks varen.
Bij Triton mag dat uiteraard ook (zelfde kanaal), maar ik denk niet dat dat het is. Trainingen 's avonds zijn mogelijk maar echt een stuk minder effectief dan trainingen in het weekend/overdag, een coach ziet namelijk bijna niks en je moet vaak competitiebootjes ontwijken waardoor stukken hard varen ook niet gaat.
Wat ik denk dat Orca erg goed doet is ervaren coaches betrokken houden bij de eerstejaarsploegen en onervaren coaches, er wordt daar altijd veel ervaring overgedragen. Bij veel andere verenigingen merk ik dat er zodra er een paar mensen stoppen weer opnieuw het wiel moet worden uitgevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 28-02-2011 18:56:13 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93456297
Ik probeer er heel kritisch naar te kijken hoor...

introductie mag iets korter, nu kom je pas op .50 bij de kern van t filmpje..

wat ik heel tof zou vinden is om wat meer roddels en concurrentiestrijd in de filmpjes te zien.. dat is natuurlijk lastig om te vinden, maar maakt t wel n stuk spannender, ook voor de sjaars zelf..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93456571
Vraagt niemand zich af wat er met Laga aan de hand is? Vorig jaar nog erg lekker bezig, nu lijkt het allemaal wat weggezakt. Is er daar wel voldoende coaching voor zoveel roeiers?
pi_93458335
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:00 schreef De_Brok het volgende:
Vraagt niemand zich af wat er met Laga aan de hand is? Vorig jaar nog erg lekker bezig, nu lijkt het allemaal wat weggezakt. Is er daar wel voldoende coaching voor zoveel roeiers?
Coaches zijn er wel genoeg. Of ze allemaal genoeg ervaring hebben is de vraag. Per ploeg is weer een andere reden aan te wijzen. Ben vooral benieuwd hoe de ploegen zich nu gaan ontwikkelen. Het seizoen is nog maar net begonnen en duurt nog wel even. Maar dat het beter moet lijkt me duidelijk.
pi_93460519
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:55 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik probeer er heel kritisch naar te kijken hoor...

introductie mag iets korter, nu kom je pas op .50 bij de kern van t filmpje..

wat ik heel tof zou vinden is om wat meer roddels en concurrentiestrijd in de filmpjes te zien.. dat is natuurlijk lastig om te vinden, maar maakt t wel n stuk spannender, ook voor de sjaars zelf..
Dat kan nog niet in het eerste filmpje. Ik zal op de introductie letten, was me zelf ook al opgevallen (de edit doe ik niet zelf).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93533207
95% op de heenweg wind mee en 95% op de terugweg wind tegen, dat is theoretisch onmogelijk :')

Verder is het geen weer om te roeien, tering zeg :X

En komt er een mannenacht op het water bij de H&H Pullup of is daar nog niks over bekend?
pi_93534032
quote:
15s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:03 schreef BEFEM het volgende:
95% op de heenweg wind mee en 95% op de terugweg wind tegen, dat is theoretisch onmogelijk :')

Verder is het geen weer om te roeien, tering zeg :X

En komt er een mannenacht op het water bij de H&H Pullup of is daar nog niks over bekend?
Geen 'oude acht' gok ik, aangezien 2e jrs licht combineert met Triton en MGZ zelf een acht op het water legt...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93536308
Yeah, m'n krukken mogen weg, laat het krachttrainen/revalideren maar weer lekker beginnen!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 maart 2011 @ 13:25:43 #126
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_93536361
Gisteren weer even wezen 8+'en. Ik kon het nog :Y)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_93541503
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:26 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Geen 'oude acht' gok ik, aangezien 2e jrs licht combineert met Triton en MGZ zelf een acht op het water legt...
Volgens mij zouden we op 7 of 8 roeiers komen als niemand met de bond meedoet.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 maart 2011 @ 15:37:08 #128
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_93541634
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2011 15:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Volgens mij zouden we op 7 of 8 roeiers komen als niemand met de bond meedoet.
7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_93542048
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2011 15:37 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

7
Ik kom nu op 8 maar Van den Eerden roeit volgens mij niet meer :P
pi_93542694
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2011 15:46 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik kom nu op 8 maar Van den Eerden roeit volgens mij niet meer :P
Als het goed is wel. Mickey doet het rustig aan volgens mij.
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 maart 2011 @ 16:03:25 #131
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_93542795
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:01 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Als het goed is wel. Mickey doet het rustig aan volgens mij.
Mickey doet het altijd rustig aan toch?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_93548189
Er waren er wel acht geweest voor een oude skoll acht maar helaas zit Bjorn nu met een ribblessure en hebben de Mudas een soort combi acht gemaakt omdat eerst alle zware in bondsachten moesten starten en ze een lichte tegenhanger wilden maken..

Nu die zware jongens toch in verenigings achten willen starten gaan de mudas die gemaakte afspraken eren wat ik wel kan begrijpen.

Helaas geen oude acht dus.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:07:56 #133
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_93551979
Heb nu al zin in H4K :)

Commentaren!! :D
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93570478
quote:
Zodanig zelfs dat enkele leden van Skøll bang waren dat succesvol sturen op de Amstel niet langer een geheim was. Maar wat te doen? Ze besloten een bordje in de Grote Bocht, een hulpmiddel om op het juiste moment in te sturen, tien meter te verplaatsen.
Is dit echt Wan? Wat sneu eigenlijk dan :')
pi_93571746
quote:
15s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Is dit echt Wan? Wat sneu eigenlijk dan :')
Vind het eigenlijk wel een studentwaardige actie. Beetje stuur gaat natuurlijk niet als een kip zonder kop op een bepaald moment insturen, maar kijkt ook even of dat een beetje overeenkomt met de lijn die hij/zij wil hebben. Dat de iets minder vaardigen dan de bocht uit vliegen als een bordje 10m verplaatst wordt is alleen maar mooi voor het nageslacht.

Euros gebruikt geloof ik een brievenbus die daar ergens staat als hulpmiddel :)
pi_93572947
Hou op. Sturen op de Amstel, ik heb er nachtmerries over. Niet over brievenbussen maar wel over andere boten, dukdalfen en bruggaten. Alhoewel Fiekie en ik al wel geconcludeerd hadden dat het zonder bruggaten nog veel lastiger zou zijn natuurlijk.

Iemand hier die ooit de tweehead (of skiffhead) gevaren heeft zonder te oefenen op de Amstel? Kan wel wat tips gebruiken... :D
pi_93574405
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:50 schreef Thrawn het volgende:
Euros gebruikt geloof ik een brievenbus die daar ergens staat als hulpmiddel :)
Wie het eerst bij de brievenbus is...!
pi_93582370
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:26 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Ik denk dat Roodbaardje ook gepest word :P
neuh valt wel mee hoor

en even ter correctie gyas wint de varsity
pi_93582432
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 00:09 schreef C.est_Bon het volgende:
Hou op. Sturen op de Amstel, ik heb er nachtmerries over. Niet over brievenbussen maar wel over andere boten, dukdalfen en bruggaten. Alhoewel Fiekie en ik al wel geconcludeerd hadden dat het zonder bruggaten nog veel lastiger zou zijn natuurlijk.

Iemand hier die ooit de tweehead (of skiffhead) gevaren heeft zonder te oefenen op de Amstel? Kan wel wat tips gebruiken... :D
Omkijken en hard doorroeien!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_93583618
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:13 schreef CaptainRedbeard het volgende:

[..]

neuh valt wel mee hoor

_O-
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_93584411
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 00:09 schreef C.est_Bon het volgende:
Hou op. Sturen op de Amstel, ik heb er nachtmerries over. Niet over brievenbussen maar wel over andere boten, dukdalfen en bruggaten. Alhoewel Fiekie en ik al wel geconcludeerd hadden dat het zonder bruggaten nog veel lastiger zou zijn natuurlijk.

Iemand hier die ooit de tweehead (of skiffhead) gevaren heeft zonder te oefenen op de Amstel? Kan wel wat tips gebruiken... :D
boem = ho

* SeanFerdi's ploeg noemde zich ooit 'CrashTest'...
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_93585216
quote:
15s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Is dit echt Wan? Wat sneu eigenlijk dan :')
Het is sowieso waar, ik weet ook nog wel wie dat heeft gedaan :P
pi_93585885
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 00:09 schreef C.est_Bon het volgende:
Hou op. Sturen op de Amstel, ik heb er nachtmerries over. Niet over brievenbussen maar wel over andere boten, dukdalfen en bruggaten. Alhoewel Fiekie en ik al wel geconcludeerd hadden dat het zonder bruggaten nog veel lastiger zou zijn natuurlijk.

Iemand hier die ooit de tweehead (of skiffhead) gevaren heeft zonder te oefenen op de Amstel? Kan wel wat tips gebruiken... :D
Vanaf het Kalfje weet ik hoe je moet varen :P

En verder wel eens met Thrawn toch, je hebt me overgehaald over dat het een goede grap is :Y
pi_93616858
Hier een mooi filmpje voor een impressie van de wedstrijden waar het in Cambridge allemaal om draait: de Bumps. Onze rivier is niet geschikt voor standaard 2k races met 6(?) boten naast elkaar, dus hier pakken we het anders aan. Per divisie start je tegelijk met 17 boten 1,5 bootlengte achter elkaar en dan moet je proberen de boot voor je letterlijk te raken. Als je bumped of gebumped wordt is je race voor die dag voorbij en stop je met roeien. De volgende dag starten die twee boten dan in omgekeerde positie en het doel is dan om langzaam aan op te kruipen in de ranking, waarbij de positie van de laatste dag vorig jaar de startpositie was van dit jaar.

Heb mn best gedaan om het een beetje logisch te laten klinken, maar het is vrij verwarrend. Hier iig een filmpje van vandaag ter illustratie. Meteen een mooi voorbeeld hoe die bumps nog best hard aan kunnen komen soms :P (kijk ook even aan het eind nog hoe ze die boot uit het water halen)


Bij ons gaat het helaas niet zo lekker alleen. We zijn nu halverwege de vier dagen en we zijn al twee keer gebumped :( Maar voor morgen hebben we opzich wel goede moed.
pi_93617995
Wtf is dat zeg _O-

Moet je elkaar letterlijk raken? :D!
pi_93618532
Ja. Blijft mooi.
Wil dat ook nog een keertje meemaken :)
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_93618729
Waaat? Wat belachelijk :D

Ten eerste, superzonde om je boten zo naar de filistijnen te roeien (wtf @ die ene die de kant op schiet!) en ten tweede gaat het toch ook niet echt perse om hard roeien zo? :P
Waarom wordt er geen gewone bumping gedaan? (meer tijd tussen de start van de boten en dan gewoon wie het snelst van A naar B komt, waar inhalen alleen mag als er plek voor is)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93620264
Onze rivieren zijn ook niet geschikt voor boord-aan-boord races met zes banen. Maar daar graven we dan een baan voor. :9
pi_93621060
Volgens mij kan dat best in Nijmegen :P
Maar er zijn hier andere logistieke problemen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_93621123
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Waaat? Wat belachelijk :D

Ten eerste, superzonde om je boten zo naar de filistijnen te roeien (wtf @ die ene die de kant op schiet!) en ten tweede gaat het toch ook niet echt perse om hard roeien zo? :P
Waarom wordt er geen gewone bumping gedaan? (meer tijd tussen de start van de boten en dan gewoon wie het snelst van A naar B komt, waar inhalen alleen mag als er plek voor is)
Gewone bumping? Volgens mij komt dat woord juist hier vandaan en is het gewoon slecht overgenomen ;) Waarom heet het anders bumping als je elkaar niet letterlijk raakt. Maar wat je bedoeld is wel hoe de meeste races hier gaan hoor, alleen noemen wij ze head races. Maar die zijn gewoon heel erg saai. Dit is veel en veel spannender natuurlijk.

En echt eerlijk is het niet nee. Niet in de zin dat je ranking aan het eind van de vier dagen de volgorde van beste naar slechtste boot weergeeft. Er is heel veel afhankelijk van je startpositie, wie je voor en achter je hebt en je moet gewoon heel veel geluk hebben. Geluk dat de boot voor je niet bumped voordat jij ze kan bumpen. Of dat de boot achter je gebumped word voordat ze jou hebben. Maar er zal ook niemand beweren dat het eerlijk is. Bumps zijn gewoon bumps, dat staat op zichzelf en moet je niet echt proberen te vergelijken met andere races ;)

Maar over die boten vraag ik me af en toe ook wel af, waarom we daar heel het jaar zo voorzichtig mee zijn en tijdens de belangrijkste wedstrijden is het gewoon keihard rammen :P
pi_93623277
Prachtig filmpje Cantab, dank je wel! Ik kijk uit naar meer verslagen.

En natuurlijk is dit de enige echte manier van bumpen, alhoewel ze in Oxford het elkaar raken afgeschaft hebben. 'vanwege veiligheid'. mietjes :P

Maar zoals een Euros roeier die daar was geweest mij ooit heeft verteld: meestal maakt de boeg met zijn blad de bump. Nou zijn er 2 manieren waarop je dat blad dan in de rug van de stuur kan zetten: Met de platte kant, of de >:) methode, met de rand van het blad, terwijl je even goed hard oprijdt. ;)

En als de boot voor je bumped is dat natuurlijk de ideale gelegenheid voro een klassieke overbump, dan kun je nog eens een goede stap in het klassement maken. :P
Welke boot en club zit je cantab? Er zijn vast wel uitslagen te vinden :)
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_93628383
Ziet er erg gaaf uit. Maar idd wel zonde van de boten.
pi_93629017
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 00:09 schreef C.est_Bon het volgende:
Iemand hier die ooit de tweehead (of skiffhead) gevaren heeft zonder te oefenen op de Amstel? Kan wel wat tips gebruiken... :D
Tweehead (2x) in de richting Amsterdam met een loeier van een meewind. De boeg had zijn dag niet en we zijn op een gegeven moment uit een bocht gevlogen en in de kant gevaren.

Tip: leren achteruit varen/ strijken voor als je met je boeg in het riet ligt.
pi_93630434
Wat bizar die bumping! Wel erg stoer, lijkt me wel mooi om eens mee te doen met zoiets.
pi_93633490
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 00:40 schreef Virmes het volgende:

Maar zoals een Euros roeier die daar was geweest mij ooit heeft verteld: meestal maakt de boeg met zijn blad de bump. Nou zijn er 2 manieren waarop je dat blad dan in de rug van de stuur kan zetten: Met de platte kant, of de >:) methode, met de rand van het blad, terwijl je even goed hard oprijdt. ;)

Ik heb dus echt een bladvormig litteken op mijn rug van die 2de methode :P Ging niet expres hoor, maar als je in een 2- zit en je remt een 8 af met je rug komt dat toch wel best hard aan! Maar dat ging natuurlijk ook in tegenovergestelde richtingen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93633799
Een bladvormig litteken, wat een aandenken aan je roeicarriere is dat ;) Gelukkig heb je er niet meer aan over gehouden...

Gebeurt het ook wel eens dat de gebumpte boot zo kapot is dat hij uberhaupt niet meer kan starten de dag erna? Zou toch zuur zijn.
pi_93634110
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb dus echt een bladvormig litteken op mijn rug van die 2de methode :P Ging niet expres hoor, maar als je in een 2- zit en je remt een 8 af met je rug komt dat toch wel best hard aan! Maar dat ging natuurlijk ook in tegenovergestelde richtingen..
Over het algemeen probeer je wel gewoon de boot te raken hoor, niet de mensen in de boot ;)

quote:
Welke boot en club zit je cantab? Er zijn vast wel uitslagen te vinden :)
Ik zit in Christ's W1. Uitslagen staan hier http://www.cucbc.org/lents/results
Zoals je ziet zijn wij tot nu toe alleen omlaag gegaan helaas. We zijn ook op een plek begonnen waar we met deze ploeg eigenlijk niet thuis hoorden. We hadden een beetje de 'pech' dat afgelopen jaren deze ploeg heel goed was, alleen waren ze zo goed dat de helft van de meiden van de ploeg van vorig nu voor de universiteit roeit. Heel leuk voor ze natuurlijk, alleen zijn wij ze voorlopig kwijt. We doen nu dus ons best om met een stuk minder ervaren ploeg (waarvan een ander meisje en ik zelfs pas afgelopen oktober begonnen zijn met roeien) toch zo veel mogelijk onze positie te verdedigen.
quote:
Gebeurt het ook wel eens dat de gebumpte boot zo kapot is dat hij uberhaupt niet meer kan starten de dag erna? Zou toch zuur zijn.
Meestal hebben de boten geen schade hoor. Vaak raak je de boot met je blad en gaat het allemaal wel goed. Maar soms gaat het dus ook wel flink fout ja, vooral als ze in de bank crashen. Zag de eerste dag een boot met maar vier meiden erin roeien. Om de boeg zag een groot stuk duct-tape. Denk dat die de volgende dag toch een andere boot hebben moeten pakken misschien.
pi_93636466
Klinkt tof Cantab, zouden we in Nederland ook een keer moeten organiseren :Y

En ik begin blaren te kweken, eindelijk weer *O*
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:14:41 #159
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_93637397
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:51 schreef Cantab het volgende:

[..]

Over het algemeen probeer je wel gewoon de boot te raken hoor, niet de mensen in de boot ;)

[..]

Ik zit in Christ's W1. Uitslagen staan hier http://www.cucbc.org/lents/results
Zoals je ziet zijn wij tot nu toe alleen omlaag gegaan helaas. We zijn ook op een plek begonnen waar we met deze ploeg eigenlijk niet thuis hoorden. We hadden een beetje de 'pech' dat afgelopen jaren deze ploeg heel goed was, alleen waren ze zo goed dat de helft van de meiden van de ploeg van vorig nu voor de universiteit roeit. Heel leuk voor ze natuurlijk, alleen zijn wij ze voorlopig kwijt. We doen nu dus ons best om met een stuk minder ervaren ploeg (waarvan een ander meisje en ik zelfs pas afgelopen oktober begonnen zijn met roeien) toch zo veel mogelijk onze positie te verdedigen.

[..]

Meestal hebben de boten geen schade hoor. Vaak raak je de boot met je blad en gaat het allemaal wel goed. Maar soms gaat het dus ook wel flink fout ja, vooral als ze in de bank crashen. Zag de eerste dag een boot met maar vier meiden erin roeien. Om de boeg zag een groot stuk duct-tape. Denk dat die de volgende dag toch een andere boot hebben moeten pakken misschien.
En ach, het zijn toch vaak Janouseks!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93640840
Dat is een goed idee WEO! Alle Janouseks van NL bij elkaar laten komen voor een week (of korten/langer) bumpen, net zolang tot al die stukken verdriet aan gort zijn. Heb je er ook nog een keer lol van :P
pi_93641627
Dat van die stuur raken vind ik wel wat ver gaan, onze stuur is dat vorig jaar ook gebeurd en die had wel mooi een hersenschudding :{w

Maar super gaaf filmpje! Het begin is meteen het mooist, die vier boten achter elkaar dat kon echt niet goed gaan! :o Lijkt me gaaf om te doen, heel spannend en ook interessanter voor de stuurtjes. Hoe belangrijk de stuurtkunsten zijn zie je ook goed op het stukje vanaf 2:35, ik zat m iig flink te knijpen daar. Wel vind ik dat het niks met (wedstrijd)roeien te maken heeft, dus om zoiets tot belangrijkste wedstrijd van het jaar te bombarderen heeft wat vreemds. Lijkt me als vereniging wel zo logisch om hier je meest brakke boten voor in te zetten trouwens.
pi_93641654
Even iets ter verdediging van Janouseks (overigens geheel van horen zeggen, ik zal niet beweren dat ik er zelf verstand van heb ;)) : Die Empachers en andere boten die door de topploegen gebruikt worden zijn heel goed voor 2k banen zonder bochten en golven, maar voor de omstandigheden die wij hebben zijn ze niet gebouwd en niet per se zoveel beter dan andere boten.
pi_93644912
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:46 schreef C.est_Bon het volgende:
Dat van die stuur raken vind ik wel wat ver gaan, onze stuur is dat vorig jaar ook gebeurd en die had wel mooi een hersenschudding :{w

Maar super gaaf filmpje! Het begin is meteen het mooist, die vier boten achter elkaar dat kon echt niet goed gaan! :o Lijkt me gaaf om te doen, heel spannend en ook interessanter voor de stuurtjes. Hoe belangrijk de stuurtkunsten zijn zie je ook goed op het stukje vanaf 2:35, ik zat m iig flink te knijpen daar. Wel vind ik dat het niks met (wedstrijd)roeien te maken heeft, dus om zoiets tot belangrijkste wedstrijd van het jaar te bombarderen heeft wat vreemds. Lijkt me als vereniging wel zo logisch om hier je meest brakke boten voor in te zetten trouwens.
Ik weet niet of je er wel eens over het volgende nagedacht hebt:
in Nederland is de belangrijkste wedstrijd van het jaar voor studentenverenigingen
• over een afstand van 3k,
• met het volledig abnormale nummer 4+
• in een onbeboeide baan die als enige karakteristiek heeft dat het ongeschikt is als roeibaan.

Dus vreemd is altijd relatief. ;)
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_93645539
Sinds wanneer is de Varsity de belangrijkste wedstrijd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93646996
Wat grappig, allemaal Zwichte combi's bij de H4k H1eDiv.. Nog niet echt veel inschrijvingen voor veel velden vind ik trouwens..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93647657
Ik heb de head 2x geroeid in een clubacht, en beide keren bleek dat we in Nederland hele mooie bumpings hebben hoor.

in 2008 knalde de bitterballenacht van Willem III onder de rozenoord bij ons naar binnen toen ze onze binnenbocht afsneden en in 2010 heb ik de boeg van de gyas Club8+ z'n paal uit zijn handen geknald toen we beiden uit de hoerenbocht vlogen. Toen Gyas weer terug de baan in ging klapten skoll en nereus er bovenop, met onze acht er voor als lachende 4e. Fan-tas-tisch!

Berlagebrug bij de Heineken is ook altijd zo'n feest :)
pi_93651576
Ik baal dat er op Orca amper blikloze dames rondlopen waardoor er nu geen fatsoenlijke invalster te vinden is voor de H&H. Aargh. Moeilijk.
pi_93653997
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:11 schreef BEFEM het volgende:
Sinds wanneer is de Varsity de belangrijkste wedstrijd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet. Dat is de KHB ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93654836
quote:
18s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:20 schreef Bellah het volgende:
Ik baal dat er op Orca amper blikloze dames rondlopen waardoor er nu geen fatsoenlijke invalster te vinden is voor de H&H. Aargh. Moeilijk.
Gelukkig hebben jullie een legio goede clubachters toch? :)

Ik heb net mijn PR op de ergo met bijna 14 seconden verbeterd, yes! (en dat PR heb ik pas 2 maanden geleden getrapt..) Snap niet waarom ik me daar nou de hele dag zo druk over moest maken achteraf :P Het ging echt goed!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93655334
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:59 schreef Virmes het volgende:

[..]

Ik weet niet of je er wel eens over het volgende nagedacht hebt:
in Nederland is de belangrijkste wedstrijd van het jaar voor studentenverenigingen
• over een afstand van 3k,
• met het volledig abnormale nummer 4+
• in een onbeboeide baan die als enige karakteristiek heeft dat het ongeschikt is als roeibaan.

Dus vreemd is altijd relatief. ;)
Ik vind de Varsity dan ook een poepwedstrijd en start m niet ;) maar jij hebt het natuurlijk over de oude vier, en ookal is dat natuurlijk wel heel gaaf omdat het echt de krachtmeting tussen verenigingen is, vind ik het nou niet "de belangrijkste wedstrijd van het jaar" te noemen als je wil weten wie het best kan roeien...

@Bellah: Jaaaa!! Onze wedcom kreeg een mailtje, die zou aanbieden dat Fiekie invalt, en ejd van Triton zoekt ook een invaller dus hopelijk kan ik daarbij in, zou wel gaaf zijn om tegen elkaar te starten >:) Maar wie weet hebben ze allang iemand, weet ook niet of onze wedcom al gereageerd heeft, zal dr eens stalken!

@La_Tramposa: Woow 14 seconden!! :o Vet goed!!! w/
pi_93655510
14 seconden is echt ontzettend veel. Dan is die lange ijsperiode toch ergens goed voor geweest ;)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93655777
Er is geen enkele andere wedstrijd in Nederland die je meer aanzien geeft als je hem wint als de Varsity. Dus in dat opzicht wel de belangrijkste.

En wat is nu je PR Tramposa?
pi_93655911
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:50 schreef Leso_Varen het volgende:
Er is geen enkele andere wedstrijd in Nederland die je meer aanzien geeft als je hem wint als de Varsity. Dus in dat opzicht wel de belangrijkste.

En wat is nu je PR Tramposa?
7.25
Ik moet wel zeggen dat de stappen die ik gemaakt heb vooral mentaal zijn geweest, dus het komt eerder door de manier van coachen dan door de ijsperiode denk ik :P En ik ben alsnog niet een enorm ergomonster maar ben er zelf wel heel blij mee!
En morgen amstelweekend jeeej!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93656281
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:50 schreef Leso_Varen het volgende:
Er is geen enkele andere wedstrijd in Nederland die je meer aanzien geeft als je hem wint als de Varsity. Dus in dat opzicht wel de belangrijkste.

En wat is nu je PR Tramposa?
Oja ook nog zoiets, voor mannen dus! Want alleen mannen kunnen de Varsity winnen, vrouwen alleen als stuur. Vind ik héél stom. O-)
pi_93657705
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:59 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Oja ook nog zoiets, voor mannen dus! Want alleen mannen kunnen de Varsity winnen, vrouwen alleen als stuur. Vind ik héél stom. O-)
In (ik meen) 2006 was er ook een dames hoofdnummer (4-) en dat gaf ook een beetje aanzien :P Skøll won hem toen!
pi_93659178
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:22 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

In (ik meen) 2006 was er ook een dames hoofdnummer (4-) en dat gaf ook een beetje aanzien :P Skøll won hem toen!
Één keer maar en daarna nooit weer? Was geen succes ofzo? :D
pi_93659734
Waren boos dat knorren wonnen :')
pi_93660568
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:54 schreef BEFEM het volgende:
Waren boos dat knorren wonnen :')
Het is gewoon geen heel aantrekkelijke wedstrijd voor vierzonders, zonder bolletjes :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93664628
Weet iemand de website van de Ghent Spring Regatta? Ik kan er echt niks over vinden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93664723
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 22:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Weet iemand de website van de Ghent Spring Regatta? Ik kan er echt niks over vinden..
http://users.skynet.be/fc847010/regatta.htm

Of de mei regatta:

http://www.krsg.be/regatta/
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_93672805
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:46 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Één keer maar en daarna nooit weer? Was geen succes ofzo? :D
Voor zover ik weet waren er dat jaar maar 6 inschrijvingen en zijn er de jaren erop nooit genoeg geweest om het veld te laten starten.

Blijkbaar vinden vrouwen de varsity niet geil ofzo.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 maart 2011 @ 15:24:44 #182
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_93687382
Vriendin onder de 7min gegaan op de bondstesten *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_93687709
Das netjes ^O^
pi_93696181
Wow, Nederland ergometert hard! Voor zover ik meegekregen heb iig :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93703038
Loting bekend. Mijn dames starten voor jullie La_Tramposa :) Ben erg benieuwd naar de prestaties in dit veld. Ziet er op papier in ieder geval leuk uit.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:38:37 #186
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_93706227
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 19:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow, Nederland ergometert hard! Voor zover ik meegekregen heb iig :P
Yep. Moet nog even uitsluitsel krijgen van wat mensen, daarna op NLroei!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 maart 2011 @ 22:54:52 #187
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_93707157
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:38 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Yep. Moet nog even uitsluitsel krijgen van wat mensen, daarna op NLroei!
Waren genoeg mensen iig vandaag.

Ga je ook de mensen die later op de dag beschrijven? Bij de dames onder de 7 is natuurlijk een aardige prestatie :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_93710741
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:47 schreef Cantab het volgende:
Even iets ter verdediging van Janouseks (overigens geheel van horen zeggen, ik zal niet beweren dat ik er zelf verstand van heb ;)) : Die Empachers en andere boten die door de topploegen gebruikt worden zijn heel goed voor 2k banen zonder bochten en golven, maar voor de omstandigheden die wij hebben zijn ze niet gebouwd en niet per se zoveel beter dan andere boten.
Afgelopen week de bumping in Oxford (Torpids) mee mogen maken, inderdaad een hele andere manier van racen dan we in Nederland doen. Maar zeker mooie en spannende races, ik was alleen wel redelijk verbaasd over het toch over het algemeen niet zo heel hoge niveau van de ploegen die daar meededen. Verder natuurlijk wel supermooi de sfeer er omheen en locatie en alles :)
pi_93722293
Weet iemand of je ergens alle tijden van de ergotest terug kan kijken?
  zondag 6 maart 2011 @ 13:15:35 #190
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_93723612
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 22:54 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Waren genoeg mensen iig vandaag.

Ga je ook de mensen die later op de dag beschrijven? Bij de dames onder de 7 is natuurlijk een aardige prestatie :)
Er komt geen vervolg op mijn berichtje. En ik vind onder de 7:00 een aardige prestatie, inderdaad. Niets wereldschokkends. Net als onder de 6:00 niet bijzonder wereldschokkend is.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 6 maart 2011 @ 13:16:08 #191
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_93723640
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 12:33 schreef Leso_Varen het volgende:
Weet iemand of je ergens alle tijden van de ergotest terug kan kijken?
Nog niet. Ongetwijfeld komt het online via KNRB.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93724527
benieuwd naar de Zwolsche-combi voor head en heineken, met o.a. Nico Rienks, Frans Göbel, en twee Euroïden.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_93725722
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 00:04 schreef Acheron_89 het volgende:

[..]

Afgelopen week de bumping in Oxford (Torpids) mee mogen maken, inderdaad een hele andere manier van racen dan we in Nederland doen. Maar zeker mooie en spannende races, ik was alleen wel redelijk verbaasd over het toch over het algemeen niet zo heel hoge niveau van de ploegen die daar meededen. Verder natuurlijk wel supermooi de sfeer er omheen en locatie en alles :)
Ik hoorde dat ze in Oxford het letterlijk raken afgeschaft hebben, klopt dat? Qua niveau zal het absoluut niet vergelijkbaar zijn met wedstrijdroeien. Ook de hogere divisies niet op de paar beste ploegen na misschien. De beste roeiers kunnen gaan selecteren voor de unversiteitsploegen, daar is het niveau wel hoog. Maar verder zijn het een stuk of 30 kleine roeiverenigingen die allemaal maar 4 tot 10 ploegen hebben, met mensen die vaak ook vrij snel weer stoppen met roeien. De kans dat je dan veel echt goeie ploegen krijgt is vrij klein.
pi_93741873
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:16 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Nog niet. Ongetwijfeld komt het online via KNRB.
Misschien een idee of bij allemaal of bij geen de vereniging er achter te zetten? Nu moet ik zoeken waar iedereen roeit :P
  maandag 7 maart 2011 @ 09:43:37 #195
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_93759426
quote:
5s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Misschien een idee of bij allemaal of bij geen de vereniging er achter te zetten? Nu moet ik zoeken waar iedereen roeit :P
Daar heb je een punt, maar het maakt het qua overzichtelijkheid niet (altijd) beter. Zoals je kan zien heb ik het eigenlijk alleen gedaan als ik persoon X los noemde in een zin; in alle andere gevallen stond er slechts een tijd tussen haakjes, Nienke van Hoogenhuyze als uitzondering daargelaten. Bovendien draait het in dezen niet om de verenigingen, maar om de tijden. De vereniging is 'additional information'.

Hoe dan ook heb ik je verzoek gehonoreerd.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 7 maart 2011 @ 09:43:59 #196
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_93759436
Vanavond trouwens mooi interview voor Varsity Magazine :-) Heb er zin in.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93761476
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
Vanavond trouwens mooi interview voor Varsity Magazine :-) Heb er zin in.
Met wie zoal? :)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  maandag 7 maart 2011 @ 11:22:59 #198
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_93762175
Verrassing.

:)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_93764466
Ben je tevreden over je ergotest Appelstroop?

En hadden verder nog mensen van hier de test gedaan?
pi_93767914
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:27 schreef Leso_Varen het volgende:
Ben je tevreden over je ergotest Appelstroop?

En hadden verder nog mensen van hier de test gedaan?
Leuk dat je het vraagt!
Ben wel tevreden ja, coaches hadden mij op safe gezet (6:26) omdat de trainingen vooraf niet helemaal lekker gingen. Uiteindelijk nog 1:36.0 op m'n klokje gehad. Laatste 500 gingen moeizaam, teruggevallen naar 1:36.2, laatste haal nog naar 1:36.1 kunnen trekken. Eindsprint zat er niet echt in; 6:24.7.
Gelukkig is het maar een ergotestje en richt ik mij volop het NK wat eraan komt!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_93769655
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 21:39 schreef wvdwest het volgende:
Loting bekend. Mijn dames starten voor jullie La_Tramposa :) Ben erg benieuwd naar de prestaties in dit veld. Ziet er op papier in ieder geval leuk uit.
Leuk! Helaas moeten wij de 250m niet tegen jullie..
Hebben jullie veel getraind in de 8?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93770260
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Leuk! Helaas moeten wij de 250m niet tegen jullie..
Hebben jullie veel getraind in de 8?
Wij zijn pas na de WW in de 8 gaan trainen. Dus nee, niet echt veel. Wel de hele week getraind in de 8. Op zich gaat het technisch wel goed. De echte snelheid is er op de wat langere stukken nog niet helemaal. De sprints gaan wel ok. Hoe gaat het met jullie 8?

Ik ben er zelf helaas niet bij want ik ga op wintersport :)
pi_93770405
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:48 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Wij zijn pas na de WW in de 8 gaan trainen. Dus nee, niet echt veel. Wel de hele week getraind in de 8. Op zich gaat het technisch wel goed. De echte snelheid is er op de wat langere stukken nog niet helemaal. De sprints gaan wel ok. Hoe gaat het met jullie 8?

Ik ben er zelf helaas niet bij want ik ga op wintersport :)
Wij hebben 5x getraind in totaal, 2x in Leiden en 3x op de Amstel. Het sloot wel meteen goed bij elkaar aan de halen, dus dat is wel leuk, we hebben alleen collectief nog wel dingen die beter kunnen. Ik heb geen idee qua snelheid, hebben we niet echt geklokt. Ik heb er iig heel veel zin in :D En ben ook erg benieuwd naar andere Tritonboten.. Maar wintersport is ook leuk ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93773672
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:51 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Leuk dat je het vraagt!
Ben wel tevreden ja, coaches hadden mij op safe gezet (6:26) omdat de trainingen vooraf niet helemaal lekker gingen. Uiteindelijk nog 1:36.0 op m'n klokje gehad. Laatste 500 gingen moeizaam, teruggevallen naar 1:36.2, laatste haal nog naar 1:36.1 kunnen trekken. Eindsprint zat er niet echt in; 6:24.7.
Gelukkig is het maar een ergotestje en richt ik mij volop het NK wat eraan komt!
Okay, goed bezig opzich. Wat is je PR?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 maart 2011 @ 16:32:03 #205
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_93774556
Pfoei nog een hoop dames die hard gaan!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_93778270
;) jij dacht dat je vriendinnetje de enige was die sub-7 trapte?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 maart 2011 @ 18:08:52 #207
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_93778347
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:06 schreef SkollZwaar09 het volgende:
;) jij dacht dat je vriendinnetje de enige was die sub-7 trapte?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh nee dat wist ik wel, maar dat ze gecorrigeerd nog 12e zou zijn (over de gehele SA&SB groep) dat verbaasd me dan wel weer ergens. Ach iedereen deed inprincipe ook mee dus dan heeft ze het nog heel aardig gedaan.

Maar goed, waarom is je 2- partner weer weg?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_93778533
hij zag de combi studeren in delft, een vriendin in madrid, roeien in adam en wonen in haarlem niet zitten...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93780171
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:13 schreef SkollZwaar09 het volgende:
hij zag de combi studeren in delft, een vriendin in madrid, roeien in adam en wonen in haarlem niet zitten...
Balen zeg! En jullie kunnen niet in Haarlem of Delft trainen?
  maandag 7 maart 2011 @ 20:27:47 #210
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_93785223
Kan iemand mij vertellen waarom er met de Head geen Lichte 2e en 3e divisie velden zijn?
Wij starten de Head nu in het zware veld, ook wel een keer leuk goed eten voor een wedstrijd :P

De H4k start ik trouwens samen met Skoll in de 2e divisie, kom ik daar nog iemand tegen?

@SkollZwaar09: Ik weet toevallig dat een vriend van mij nog een 2- partner zoekt. Hij roeide vorig jaar de eerstejaars zware acht van Triton. Misschien kan je even informeren :)
'Triton de Edelste'
pi_93792366
@Lucas Hoorde al eerder dat een Tritonees idd nog een vriendje zocht..
zoekt ie dus nog steeds n partner?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93798337
quote:
Ik hoorde dat ze in Oxford het letterlijk raken afgeschaft hebben, klopt dat? Qua niveau zal het absoluut niet vergelijkbaar zijn met wedstrijdroeien. Ook de hogere divisies niet op de paar beste ploegen na misschien. De beste roeiers kunnen gaan selecteren voor de unversiteitsploegen, daar is het niveau wel hoog. Maar verder zijn het een stuk of 30 kleine roeiverenigingen die allemaal maar 4 tot 10 ploegen hebben, met mensen die vaak ook vrij snel weer stoppen met roeien. De kans dat je dan veel echt goeie ploegen krijgt is vrij klein.
Geen idee eigenlijk, ik heb volgens mij toch nog wel wat boten elkaar zien raken, maar dat kan ook komen door de chaotische races en de niet altijd briljante stuuracties.
pi_93804588
quote:
5s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:27 schreef Lucas0 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom er met de Head geen Lichte 2e en 3e divisie velden zijn?
Wij starten de Head nu in het zware veld, ook wel een keer leuk goed eten voor een wedstrijd :P

Ik denk dat dit te maken kan hebben dat er altijd maar een paar ploegen waren in deze divisies, en het eerder een kwestie was van een blik kopen dan een wedstrijd winnen in die velden. Daarnaast wil de Head graag verenigingsploegen hebben en op deze manier is het veel logischer om een combi van lichte en zware roeiers te maken voor een 2de en 3de divisie in plaats van allerlei combi's.

Er is voor de hard core lichte roeiers natuurlijk wel nog het lichte eerste div veld.
pi_93807155
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 22:13 schreef SkollZwaar09 het volgende:
@Lucas Hoorde al eerder dat een Tritonees idd nog een vriendje zocht..
zoekt ie dus nog steeds n partner?
Yep die zoekt hij (Dirk Visser) nog steeds. Bel even naar Triton (klik!) en vraag naar Renée (de CWL1), zij kan je er meer over vertellen.

@Leso_Varen; dit is nu mijn pr!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_93807865
Nice. Wat had jij trouwens ook alweer aan je rug? ;)
pi_93808100
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:13 schreef Bellah het volgende:
Nice. Wat had jij trouwens ook alweer aan je rug? ;)
Heb je tegen mij?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_93808359
Yes.
pi_93809633
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:46 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Yep die zoekt hij (Dirk Visser) nog steeds. Bel even naar Triton (klik!) en vraag naar Renée (de CWL1), zij kan je er meer over vertellen.

@Leso_Varen; dit is nu mijn pr!
Al direct met hem contact opgenomen. We gaan zondag praten over mogelijk samen roeien! :)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93849303
Marten heb jij die website voor de klassementen weer in elkaar gezet? ziet er mooi uit!
En er komt een juniorencompetitie? Of bestaat dat al lang en wist ik er niets van af :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93853373
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 08:48 schreef La_Tramposa het volgende:
En er komt een juniorencompetitie? Of bestaat dat al lang en wist ik er niets van af :P
Dat bestaat al lang. Is voor het niveau onder de nationale wedstrijden. Wordt in ploegverband gevaren in 1x, 2x en 4x+. Is het competitieroeien bij de junioren. Heeft ook een finale in Tilburg voor de beste teams uit de competitie.
pi_93881347
Voor iedereen die in Utrecht roeit rond 18:00, maar niet uit de boot mag kijken: dit is het toch zeker wel waard... Het ziet er echt zo uit!
pi_93884429
quote:
11s.gif Op woensdag 9 maart 2011 22:10 schreef Bellah het volgende:
Voor iedereen die in Utrecht roeit rond 18:00, maar niet uit de boot mag kijken: dit is het toch zeker wel waard... Het ziet er echt zo uit!
Wow ziet er gaaf uit.
pi_93897604
quote:
5s.gif Op maandag 7 maart 2011 20:27 schreef Lucas0 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom er met de Head geen Lichte 2e en 3e divisie velden zijn?
Wij starten de Head nu in het zware veld, ook wel een keer leuk goed eten voor een wedstrijd :P
Ik zie dat het Lichte 2de divisieveld is toegevoegd inmiddels en dat jullie hiervoor staan ingeschreven. Weet jij in welk blok dit gevaren gaat worden?
pi_93900003
Wow het waait echt hard zeg, viel bijna van m'n fiets af in de omval _O-

Als het zo blijft gaat dat wat worden bij de start....
pi_93901198
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:10 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik zie dat het Lichte 2de divisieveld is toegevoegd inmiddels en dat jullie hiervoor staan ingeschreven. Weet jij in welk blok dit gevaren gaat worden?
Op de Heineken was zelfs in eerste instantie een LH3eDivisie veld, maar daar was maar een inschrijving (Met Lucas0), dus die is samengevoegd met LH2eDivisie. Op de Head is er volgens mij nog steeds alleen 4e en 1e divisie voor licht.
En 2e divisie op de Heineken start in blok vijf op zaterdag,
pi_93901930
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:47 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Op de Heineken was zelfs in eerste instantie een LH3eDivisie veld, maar daar was maar een inschrijving (Met Lucas0), dus die is samengevoegd met LH2eDivisie. Op de Head is er volgens mij nog steeds alleen 4e en 1e divisie voor licht.
En 2e divisie op de Heineken start in blok vijf op zaterdag,
Zie http://inschrijvingen.knrb.nl/nl/wedstrijd/986/veld/27062. Gezien het nummer van het veld (028) is het een toegevoegd veld.
pi_93902814
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:04 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Zie http://inschrijvingen.knrb.nl/nl/wedstrijd/986/veld/27062. Gezien het nummer van het veld (028) is het een toegevoegd veld.
Oh, ik zag hem niet tussen 1e en 4e staan, niet verder gekeken :@
pi_93903992
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:30 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Oh, ik zag hem niet tussen 1e en 4e staan, niet verder gekeken :@
Ik gebruik altijd de matrix versie, en daar staat ie wel duidelijk tussen :)
pi_93905576
Lekker weer dagje bezig met roei-journalistiek. Vandaag nog een berichtje over de Heineken op NLroei!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  donderdag 10 maart 2011 @ 15:15:37 #230
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_93907115
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 11:10 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik zie dat het Lichte 2de divisieveld is toegevoegd inmiddels en dat jullie hiervoor staan ingeschreven. Weet jij in welk blok dit gevaren gaat worden?
Ik heb geen idee in welk blok dit gevaren gaat worden. Komt mij eigenlijk ook als een verrassing! Twee inschrijvingen nu, hopelijk komen er nog wat bij :)
'Triton de Edelste'
pi_93916581
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 15:15 schreef Lucas0 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee in welk blok dit gevaren gaat worden. Komt mij eigenlijk ook als een verrassing! Twee inschrijvingen nu, hopelijk komen er nog wat bij :)
Als het in het mannenblokje aan begin van de middag zit komt laga er nog bij, als het tegelijk met het 1div lichte veld wordt niet ivm boten delen.
pi_93917758
De zenuwen beginnen nu langzaam een beetje te komen.. Ik heb nu nog maar 1 keer in de acht getraind, dus ik ben benieuwd wat we er van maken.. In ieder geval super fijn om weer eens hard te mogen gaan!

Hebben jullie trouwens nog eigen rituelen en gewoontes voor jullie wedstrijden starten?

Ik moet altijd, vlak voor ik naar de race vertrek even 'all my life' van de foo fighters horen.
Als ik dan op de fiets zit ben ik alvast helemaal ontspannen op de een of andere manier.. :)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93918029
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:11 schreef SkollZwaar09 het volgende:
...

Hebben jullie trouwens nog eigen rituelen en gewoontes voor jullie wedstrijden starten?
...
De avond ervoor flink zuipen, en dan brak aan de start verschijnen.
maar dat werkt misschien beter als je clubroeier bent...
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_93918316
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:11 schreef SkollZwaar09 het volgende:
De zenuwen beginnen nu langzaam een beetje te komen.. Ik heb nu nog maar 1 keer in de acht getraind, dus ik ben benieuwd wat we er van maken.. In ieder geval super fijn om weer eens hard te mogen gaan!

Hebben jullie trouwens nog eigen rituelen en gewoontes voor jullie wedstrijden starten?

Ik moet altijd, vlak voor ik naar de race vertrek even 'all my life' van de foo fighters horen.
Als ik dan op de fiets zit ben ik alvast helemaal ontspannen op de een of andere manier.. :)
Ik doe alles gewoon extra secuur, meestal word ik 3x midden in de nacht wakker omdat ik bang ben dat ik me verslaap, alle moertjes 20x checken aan de boot, boterhammen tellen die ik eet, heel vaak kijken of ik alles heb ingepakt :P Beetje neurotisch maar ach..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93918580
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 19:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik doe alles gewoon extra secuur, meestal word ik 3x midden in de nacht wakker omdat ik bang ben dat ik me verslaap, alle moertjes 20x checken aan de boot, boterhammen tellen die ik eet, heel vaak kijken of ik alles heb ingepakt :P Beetje neurotisch maar ach..
Mooie match met je ploeggenoot. Die vergeet nog wel eens wat en is alles behalve georganiseerd. Dus naast je eigen spullen checken zou ik dat bij haar ook doen ;)
pi_93918768
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 18:49 schreef jw3 het volgende:

[..]

Als het in het mannenblokje aan begin van de middag zit komt laga er nog bij, als het tegelijk met het 1div lichte veld wordt niet ivm boten delen.
Daarom vroeg ik het ook. Zag het veld en moest meteen denken aan onze lichte vrienden.
pi_93919723
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:26 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Mooie match met je ploeggenoot. Die vergeet nog wel eens wat en is alles behalve georganiseerd. Dus naast je eigen spullen checken zou ik dat bij haar ook doen ;)
Ja ik weet het, ik heb er zelfs 3 van die soort :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_93921712
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 19:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja ik weet het, ik heb er zelfs 3 van die soort :P
Daar ben je mooi klaar mee ;)

Wij hebben een blessure. Gelukkig wel een invaller maar toch balen.
pi_93949970
leuk artikel michiel, maar starten clubroeiers niet slechts 3 afstanden, waarbij de laatste alleen als ze bij de eerste twee goed gepresteerd hebben?
ben wel echt benieuwd naar de prestaties van die lichte acht.. als t morgen ook zo hard wind mee is kunnen ze misschien nog wel leuk meekomen?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 12:37:03 #240
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_93951733
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 11:46 schreef SkollZwaar09 het volgende:
leuk artikel michiel, maar starten clubroeiers niet slechts 3 afstanden, waarbij de laatste alleen als ze bij de eerste twee goed gepresteerd hebben?
ben wel echt benieuwd naar de prestaties van die lichte acht.. als t morgen ook zo hard wind mee is kunnen ze misschien nog wel leuk meekomen?
Klopt, moest twee zijn!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 19:00:10 #241
262329 Lucas0
Triton Jong Licht
pi_93968469
Mijn enige titueel voor een wedstrijd is eten en drinken... :{
'Triton de Edelste'
pi_93969628
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_93981187
Epic meal time is altijd lachen, hoewel ik sterk betwijfel of het ook enigszins nog te eten is, al dat vet lijkt me vies. Sowieso lijken de combinaties niet zo lekker. Chocola met spek? IEEUWW
pi_93992366
Een echte vent eet alles.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:42:12 #245
301897 Mafrap
Stuur Thêta EJZ 2011
pi_93994579
Radio H4K is weer genieten! Die blijft vandaag lekker aan staan tot ik de trein in stap.

Veel succes iedereen!
pi_94000473
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:37 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Klopt, moest twee zijn!
Veel plezier met Ranzende Reporters hè!
Als je nare opmerkingen over lichte-jochies-in-zware-ballen-boten maar achterwege laat ;)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_94003447
Was mooie verslaggeving bij de veteranenvelden. Zou mijnheer Rienks zijn plasje al ingeleverd hebben?
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_94009784
Meneer Rienks hoeft zijn plasje niet meer in te leveren hoor. VVD-politici naaien blijkbaar niet alleen studenten maar tegenwoordig ook veteranen...
pi_94009979
Ja, ik ben benieuwd naar de verhalen morgen hier in Zwolle op de roei.

Máár: De enige Boreas-roeiers, twee van de lichte roeiers van vorig jaar doen 't goed. Ze staan na de 250 eerste in een combi met Asopos en Euros in het LH2ediv-veld. Spannend morgen!
pi_94010762
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:05 schreef Thrawn het volgende:
Meneer Rienks hoeft zijn plasje niet meer in te leveren hoor. VVD-politici naaien blijkbaar niet alleen studenten maar tegenwoordig ook veteranen...
Moet meneer Rienks boos worden op het bestuur van de Zwolsche. Die hebben niet doorgegeven. Ik heb de uitleg gehoord van mevrouw Nepperus en begreep haar wel. Je kan in zo'n situatie geen beslissing nemen waar iedereen zich in kan vinden. Dan rest alleen nog de regels te volgen.

Ben zelf vandaag nog aan het werk geweest dus niet gekeken. Als ik naar de resultaten kijk ben ik redelijk tevreden. Denk dat de vervanging in de boot toch de nodige snelheid heeft gekost, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Blessures blijven vervelend.

Hoe is het bij de rest gegaan? Tevreden over de resultaten?
pi_94011430
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:40 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Moet meneer Rienks boos worden op het bestuur van de Zwolsche. Die hebben niet doorgegeven. Ik heb de uitleg gehoord van mevrouw Nepperus en begreep haar wel. Je kan in zo'n situatie geen beslissing nemen waar iedereen zich in kan vinden. Dan rest alleen nog de regels te volgen
Ik begrijp de uitleg ook wel. Blijkbaar wil de KNRB dan ook de kant op van het schaatsen. Enkel en alleen naar de regels kijken en niet willen zoeken naar de sportievere oplossing. Uiteraard hebben ze gelijk, want regels zijn regels, maar dan is het jammer dat juryleden zich steeds meer achter de regels gaan verschuilen (lekker makkelijk, kan niet fout gaan) in plaats van dat ze de moed hebben om naar een menselijke oplossing te zoeken want naar wat ik uit het verhaal begreep is daar ook geen moeite voor gedaan.
pi_94011978
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 18:59 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Ik begrijp de uitleg ook wel. Blijkbaar wil de KNRB dan ook de kant op van het schaatsen. Enkel en alleen naar de regels kijken en niet willen zoeken naar de sportievere oplossing. Uiteraard hebben ze gelijk, want regels zijn regels, maar dan is het jammer dat juryleden zich steeds meer achter de regels gaan verschuilen (lekker makkelijk, kan niet fout gaan) in plaats van dat ze de moed hebben om naar een menselijke oplossing te zoeken want naar wat ik uit het verhaal begreep is daar ook geen moeite voor gedaan.
Daarvoor zou de beste manier zijn als alle ploegen uit het HVB8+ veld aan de jury aangeven dat zij het geen probleem vinden dat Rienks cs in hun veld starten. Dan is er ook geen probleem. Maar ik kan mij voorstellen dat er ploegen zijn die dit niet willen, hoe onsportief dit ook is. En dan kan je als jury niks meer.
pi_94012103
Wat is er gebeurt dan?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_94012132
maar was er dan verkeerd met leeftijden geteld, of was er een op-het-laatste-moment-invaller?
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_94012225
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:11 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Daarvoor zou de beste manier zijn als alle ploegen uit het HVB8+ veld aan de jury aangeven dat zij het geen probleem vinden dat Rienks cs in hun veld starten. Dan is er ook geen probleem. Maar ik kan mij voorstellen dat er ploegen zijn die dit niet willen, hoe onsportief dit ook is. En dan kan je als jury niks meer.
Idd, zou ook mijn oplossing geweest zijn. Mocht er een ploeg zijn die protest aangetekend heeft tegen een wisseling van klasse zou er geen twijfel zijn over de juistheid van de beslissing. Uit de uitleg van de jury maak ik echter op dat dit niet eens geprobeerd is maar dat direct "de reglementen" zijn toegepast.

Ik denk dat sport een beleving moet zijn voor sporter en publiek, en geen uitoefening van regels door een jury. Als je dan dit soort beslissingen gaat nemen zit geen sporter of toeschouwer daar op te wachten, en is het dus een situatie waaruit op geen enkele manier positief gehaald wordt.
pi_94012276
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 19:16 schreef SeanFerdi het volgende:
maar was er dan verkeerd met leeftijden geteld, of was er een op-het-laatste-moment-invaller?
Die vrouw van de jury zei dat ze het al een week wisten maar organisatie niet gemailt hadden. Was binnen vereniging wel bekend maar bestuur had niet gemailt. Is sowieso bijzonder want Nico is zelf wedstrijdcommissaris. Vorige week zondag hebben ze op de Zwolsche een onderlinge wedstrijd geroeid en misschien hebben ze de leeftijden toen eens op papier gezet?
pi_94015508
Haha, ik heb die hele consternatie omtrent de veteranen gemist. :D

Verder wel een erg leuke dag gehad ook omdat ik op het laatst nog een D4x in elkaar heb moeten draaien om de eerste divisie te starten wegens uit elkaar vallen van het achtenprobeersel vorige week.
Het ging zowaar best goed waarbij er nu nog drie ploegen zijn die kans hebben op de eindoverwinning dus ook morgen is het vast nog de moeite waard.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_94016731
Bij ons ging het wel oke, de 2500m begon heel goed maar viel na de omval helaas erg uit elkaar. De 250 ging echt wel goed, en ik had echt het idee dat het feit dat skadi in hun eentje moest wel flink in hun nadeel zou werken maar helaas hebben ze ons toch op een seconde gepakt. Dus het gat valt waarschijnlijk niet meer te dichten, nu gaan we voor 2 keer afstandsblik (en eventueel hopen op een dikke snoek van skadi tijdens de 750 :P)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_94017534
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:32 schreef pullup het volgende:
Haha, ik heb die hele consternatie omtrent de veteranen gemist. :D

Verder wel een erg leuke dag gehad ook omdat ik op het laatst nog een D4x in elkaar heb moeten draaien om de eerste divisie te starten wegens uit elkaar vallen van het achtenprobeersel vorige week.
Het ging zowaar best goed waarbij er nu nog drie ploegen zijn die kans hebben op de eindoverwinning dus ook morgen is het vast nog de moeite waard.
Is een leuk veld dat D4x. Lijkt alsof het elk jaar populairder wordt. Ben ook wel onder de indruk van de prestaties van de junioren4 in dat veld.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij ons ging het wel oke, de 2500m begon heel goed maar viel na de omval helaas erg uit elkaar. De 250 ging echt wel goed, en ik had echt het idee dat het feit dat skadi in hun eentje moest wel flink in hun nadeel zou werken maar helaas hebben ze ons toch op een seconde gepakt. Dus het gat valt waarschijnlijk niet meer te dichten, nu gaan we voor 2 keer afstandsblik (en eventueel hopen op een dikke snoek van skadi tijdens de 750 :P)
Jammer dat mijn dames weer achter jullie zitten :(
pi_94017976
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:14 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Is een leuk veld dat D4x. Lijkt alsof het elk jaar populairder wordt. Ben ook wel onder de indruk van de prestaties van de junioren4 in dat veld.

[..]

Jammer dat mijn dames weer achter jullie zitten :(
Tja, 1 oplossing is harder roeien :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_94018595
Na een 4e en 3e plek vandaag staan we 2e overall :) Ben zeer benieuwd naar de verschuivingen van morgen!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_94020574
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:37 schreef AHappelstroop het volgende:
Na een 4e en 3e plek vandaag staan we 2e overall :) Ben zeer benieuwd naar de verschuivingen van morgen!
Jullie waren echt goed bezig.

Ik heb nog even naar het interview met Maaike en Rianne geluisterd.
Dat was erg moeizaam.

[ Bericht 8% gewijzigd door pullup op 12-03-2011 22:40:07 ]
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_94022187
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja, 1 oplossing is harder roeien :P
Absoluut waar. Morgen weer een kans :)
  zondag 13 maart 2011 @ 00:28:53 #264
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94026581
Ik kan niet zeggen dat ik je tweet richting NLroei begrijp Fiekie. Snap niet goed wat je er mee wil zeggen (of beweren).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 13 maart 2011 @ 00:35:40 #265
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94026892
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 22:23 schreef pullup het volgende:

[..]

Jullie waren echt goed bezig.

Ik heb nog even naar het interview met Maaike en Rianne geluisterd.
Dat was erg moeizaam.
Wat was moeizaam?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_94031928
Volgens mij roeit Rienks morgen gewoon mee in het HVB8+ veld.
Daar staan ze op dit moment tussen de uitslagen (of eigenlijk bovenaan de uitslagen).
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_94037054
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 21:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja, 1 oplossing is harder roeien :P
En aldus geschiede ;) Eindelijk een keer sneller :)

Ik rij nu de grens over dus ik kan helaas de 5k niet live volgen. Iedereen nog veel succes vandaag.
pi_94057127
Mm, ja. 250m blik, 750 ook redelijk soepel als we de snoek niet meetellen, en lange afstanden wel lekker. Tweede overall! Heb genoten. Ook fijn dat het niet regende :Y
pi_94061369
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 00:35 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Wat was moeizaam?
Nou jullie deden enige minuten pogingen wat uitspraken te ontlokken over de verdere plannen, het mogelijke gebrek aan sturing en coaching maar kregen weinig sjoege helaas.

Josy moest er uiteindelijk aan te pas komen maar ook die hield zich wijselijk wat op de vlakte.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_94061571
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 10:22 schreef wvdwest het volgende:

[..]

En aldus geschiede ;) Eindelijk een keer sneller :)

Ik rij nu de grens over dus ik kan helaas de 5k niet live volgen. Iedereen nog veel succes vandaag.
Jaaa die 750 was een drama :P Maar Skadi vertoonde ook nogal wat onsportief gedrag bij de start, wat ze niet eens nodig hadden gehad om te winnen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_94065353
Ik ben na de Head waarschijnlijk ook geregeld op het merwedekanaal te vinden.. :)
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  zondag 13 maart 2011 @ 21:04:14 #272
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_94065690
oeioei, volgende week is de head alweer! eens zien of ik m'n stuurblikje van vorig jaar dit jaar kan verdedigen 8-)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_94066461
Wat is eigenlijk de samenvatting van dit weekeinde?
pi_94069355
Wij niks gewonnen :')

En de Oude achten moeten weer terug komen :'(

Ging Vellenga trouwens niet ergens meeroeien aangezien die wel aan de bondstest mee deed?
pi_94069790
Als je op botenwagen.nl kijkt is er iemand dood, weet iemand meer?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_94069856
quote:
8s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:50 schreef BEFEM het volgende:
Wij niks gewonnen :')

En de Oude achten moeten weer terug komen :'(

Ging Vellenga trouwens niet ergens meeroeien aangezien die wel aan de bondstest mee deed?
Wij wel! Muhahahaha! Straks op weg naar het feestje. Voor eventjes, ze zijn pas laat in Zwolle. :O
pi_94070970
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:56 schreef Virmes het volgende:
Als je op botenwagen.nl kijkt is er iemand dood, weet iemand meer?
Denk je nou echt dat die jongen op de foto 8 jaar heeft mogen leven en daarna is overleden? :+
Volgens mij zat meneer Treffers gewoon springlevend in een Veteranenbootje dit weekend hoor! :) Hij is gestopt met boten vervoeren, vandaar dat berichtje. Moet wel bekennen dat ik het ook eerst 2 keer moest lezen toen ik begreep wat er nou stond.. Vaag berichtje.

Heineken: Uiteindelijk vandaag wel redelijk gevaren maar niet hard genoeg om onze 3e plaats (behaald na de 750m) vast te houden. We zijn 4e geworden, niet slecht voor een leuke instap 8+!

@ Wan; heb je genoten vandaag jongen? Lig je er al af?

[ Bericht 2% gewijzigd door AHappelstroop op 13-03-2011 22:17:50 ]
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  zondag 13 maart 2011 @ 23:23:24 #278
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94075353
Ik lig er zeker af. Compleet en helemaal. Maar genieten was het. Met een hoofdletter G.

Ik kan nu weer het hele seizoen vooruit met de teksten die de revue hebben gepasseerd. Argo die rechtdoor het weiland in gaat om een aantal drachtige koeien te helpen. De burgercommando's uit Almere. En Maxje Bartman van Cornelis Tromp die met de gouden riem van zijn grote broer het J164x veld opschudt.

@pulluo

Heb je toch wat gemist. Dit was de beste studio ooit. Waarom? Omdat duidelijk werd dat de lichte dubbeltwee op dit moment geen duidelijk, helder, ondersteund plan heeft. Ook niet vanuit hogere regionen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_94077491
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 22:11 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat die jongen op de foto 8 jaar heeft mogen leven en daarna is overleden? :+
Volgens mij zat meneer Treffers gewoon springlevend in een Veteranenbootje dit weekend hoor! :) Hij is gestopt met boten vervoeren, vandaar dat berichtje. Moet wel bekennen dat ik het ook eerst 2 keer moest lezen toen ik begreep wat er nou stond.. Vaag berichtje.

Ja inderdaad, verdomd vage actie. Hoe gaat men in de randstad nou getransporteerd worden dan?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_94080488
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 00:17 schreef Virmes het volgende:

[..]

Ja inderdaad, verdomd vage actie. Hoe gaat men in de randstad nou getransporteerd worden dan?
paard en wagen ... en maar op die provincialen zeiken. :P
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_94081813
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:23 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik lig er zeker af. Compleet en helemaal. Maar genieten was het. Met een hoofdletter G.

@pulluo

Heb je toch wat gemist. Dit was de beste studio ooit. Waarom? Omdat duidelijk werd dat de lichte dubbeltwee op dit moment geen duidelijk, helder, ondersteund plan heeft. Ook niet vanuit hogere regionen.
Dat was me al wel duidelijk voor dit weekeinde. :) Wellicht dat ik daarom verbaasd zat te wachten op degene die het echt uitsprak i.p.v. er omheen te draaien.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_94084112
Nice, met een combiacht, Proteus-Phocas-Theta, toch mooi derde geworden in H2eDiv. Eens kijken of er volgende week een blik in zit na de goede lange afstanden.
pi_94086506
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 21:56 schreef Virmes het volgende:
Als je op botenwagen.nl kijkt is er iemand dood, weet iemand meer?
Volgens mij heeft hij ruzie met zijn vader. Die oudere meneer zeurt ook nooit dat we de botenwagen niet goed laden. Ik vind het beter zo. Bij de roeibond hadden ze ook een hekel aan hem. Skadi rijd toch ook zelf en ook bij de Maas, is ook veel goedkoper.
pi_94087182
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 08:18 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat was me al wel duidelijk voor dit weekeinde. :) Wellicht dat ik daarom verbaasd zat te wachten op degene die het echt uitsprak i.p.v. er omheen te draaien.
Sinds wanneer zijn er voor de ander boten wel duidelijke plannen?
  maandag 14 maart 2011 @ 11:51:26 #285
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94087474
Artikeltje in Volkskrant: http://www.skoll.nl/media/images/content/volkskrantdopp.jpg

Artikeltje op NLroei: http://www.nlroei.nl/displayarticle-2650.html
(fotootje van Merijn volgt z.s.m.)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 14 maart 2011 @ 11:55:22 #286
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94087637
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:28 schreef HenkJan87 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij ruzie met zijn vader. Die oudere meneer zeurt ook nooit dat we de botenwagen niet goed laden. Ik vind het beter zo. Bij de roeibond hadden ze ook een hekel aan hem. Skadi rijd toch ook zelf en ook bij de Maas, is ook veel goedkoper.
Euh... nee? Sybrand heeft een financieel geschil met iemand die hij op een onduidelijke manier bij de botenwagen had betrokken. Niks met vaders en hekel hebben aan.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_94087965
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:55 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Euh... nee? Sybrand heeft een financieel geschil met iemand die hij op een onduidelijke manier bij de botenwagen had betrokken. Niks met vaders en hekel hebben aan.
Je praat de woorden uit mijn mon.. uuh; je typt de woorden uit mijn vingers!

Leuk stukje op NLroei Wan!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_94088913
Inderdaad leuk stukje!
Ik vind het trouwens ook wel mooi dat Hamburger gewoon in Orcashirt start in plaats van in die gekke lustrumpakjes van ze!
  maandag 14 maart 2011 @ 12:35:56 #289
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94089153
Inderdaad zeer terecht. Moet nu nog even zien te achterhalen wie de ontbrekende lichte roeier in de KNRB-combi was. Een Italiaan, maar wie?!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_94089394
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:35 schreef WanEnOonlie het volgende:
Inderdaad zeer terecht. Moet nu nog even zien te achterhalen wie de ontbrekende lichte roeier in de KNRB-combi was. Een Italiaan, maar wie?!
Ze staan bij de inschrijvingen met 'Goretti, Martino'. Weet niet of dat 'm dan ook is.
Over Sjoerd; die heeft zondag nog van Orca bestuur het shirtje gekregen, waarop zijn antwoord: ben je nou mal! Lelijk ding ;)
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
  maandag 14 maart 2011 @ 12:43:54 #291
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94089449
En Tim Heijbrock deed niet mee en een andere Italiaan wel. Vandaar ;-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_94089501
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
En Tim Heijbrock deed niet mee en een andere Italiaan wel. Vandaar ;-)
Is binnenkort jullie radioh4k nog ergens terug te luisteren?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_94089594
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:45 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Is binnenkort jullie radioh4k nog ergens terug te luisteren?
Voor de deelnemers en coaches zou dat wel top zijn. je hebt gewoon niet de tijd om naar de uitzendingen te luisteren. Alleen zaterdag ochtend maar dat zijn over het algemeen niet echt de heel interessante blokken ;)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_94089755
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:45 schreef HenkJan87 het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn er voor de ander boten wel duidelijke plannen?
Voor de achten zijn er natuurlijk wel degelijk plannen. Ook nog niet in detail uitgewerkt maar de coaching en bijbehorende logistiek is toch wel degelijk verzorgd.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:57:17 #295
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94089872
OK
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:45 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Is binnenkort jullie radioh4k nog ergens terug te luisteren?
Ik heb begrepen dat het complete archief - op wat kleine dingen na - al op een USB-stick staat. Meer weet ik niet, en het kan zijn dat ik het gisteravond verkeerd begrepen heb.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 14 maart 2011 @ 12:57:35 #296
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94089881
Marcello Nicoletti, dat is wat ik kan vinden. Als 't m niet is, dan is het maar jammer :D
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_94089954
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:55 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Euh... nee? Sybrand heeft een financieel geschil met iemand die hij op een onduidelijke manier bij de botenwagen had betrokken. Niks met vaders en hekel hebben aan.
Mooi dat die dan nu zelf gepakt wordt. Vergeet niet dat hij Meeuwissen ook kapot gemaakt heeft.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:14:53 #298
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94090439
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:59 schreef HenkJan87 het volgende:

[..]

Mooi dat die dan nu zelf gepakt wordt. Vergeet niet dat hij Meeuwissen ook kapot gemaakt heeft.
Ook dat valt wel mee. Meeuwissen is kapot gegaan omdat Kees (zoon) niet functioneerde.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_94090939
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:14 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ook dat valt wel mee. Meeuwissen is kapot gegaan omdat Kees (zoon) niet functioneerde.
Volgens mij niet en heeft Sybrand dat gewoon tegen iedereen gezegd. Het gaat nu ook veel makkelijker nu die ouwere man het regelt. Die laat Aegir ook dingen doen voor ze. Dat wilde Sybrand nooit maar moest je boot soms wel al donderdagavond op transport omdat het anders teveel werd. En kaj moest altijd alles doen en die Sybrand maar een beetje de leuke tripjes naar de olympische Spelen enzo. Hij rijd er mooi wel een grote SUV van. Hoorde bij de KNRB dat die ook foto,s verkocht terwijl die er dan ook betaalt al in Luzern was. Ja, zo kan ik het ook. Daar kan Nlroei en Marijn Soeters natuurlijk nooit tegenop.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:52:21 #300
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94091831
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:29 schreef HenkJan87 het volgende:

[..]

Volgens mij niet en heeft Sybrand dat gewoon tegen iedereen gezegd. Het gaat nu ook veel makkelijker nu die ouwere man het regelt. Die laat Aegir ook dingen doen voor ze. Dat wilde Sybrand nooit maar moest je boot soms wel al donderdagavond op transport omdat het anders teveel werd. En kaj moest altijd alles doen en die Sybrand maar een beetje de leuke tripjes naar de olympische Spelen enzo. Hij rijd er mooi wel een grote SUV van. Hoorde bij de KNRB dat die ook foto,s verkocht terwijl die er dan ook betaalt al in Luzern was. Ja, zo kan ik het ook. Daar kan Nlroei en Marijn Soeters natuurlijk nooit tegenop.
Kijk, ik heb de waarheid niet in pacht, dus ik ga hier niet beweren hoe het werkelijk zit als ik die hele situatie niet van dichtbij genoeg beoordeeld heb. Feit blijft dat het onder Cas Meeuwissen goed geregeld was. Dat heb ik aan den lijve ondervonden. Met Kees was dat een ander verhaal (want Kees had er niet bijzonder veel zin in). Wat Sybrand daar mee te maken heeft weet ik niet. Wil ik misschien ook wel niet weten. Aan de andere kant verdient de roeiwereld misschien wel uitleg en moet ik er een stukje aan wijden. Er is niet voor niets een rechtzaak aan de gang.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 14 maart 2011 @ 13:53:01 #301
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_94091855
Overigens maakte Sybrand onderdeel uit van NLroei, dus die concurrentieslag valt wel mee. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Merijn Soeters nog maar net fotografeerde toen Sybrand er mee op hield.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')