abonnement Unibet Coolblue
pi_92868812
Dit is het vervolgtopic van: Enorme knal #2

Inleiding/doel van het topic:

Omstreeks een half jaar geleden werd F4T4L_3RR0R opgeschrikt door een enorme knal. De ruiten en het serviesgoed stonden te trillen en er gingen zelfs diverse alarmen van auto's af.

Kort daarna melden zich meer mensen die hetzelfde hadden waargenomen, verspreidt over het hele land. Op dehttp://www.knmi.nl/~evers(...)website van het KNMI was zichtbaar dat deze knal als "infrasound" is waargenomen.

Deze gebeurtenis belandde op de FOK!kers horen en voelen knal en F4T4L_3RR0R kreeg zelfs verzoeken van radio DJ's om te bellen naar de uitzending.

De weken en maanden daarna werden er steeds meer van deze knallen waargenomen door o.a.. diverse FOK! users. De knal waarvoor F4T4L_3RR0R het topic oorspronkelijk had geopend en de knallen daarna zijn tot op de dag van vandaag een groot mysterie.

Dit topic is bedoeld om deze bijzondere waarnemingen te delen met andere FOK! users. De vorige topics hadden elk zo'n 18.000 views, dus mijn inziens leeft dit onderwerp onder de FOK! users en anderen die het topic met bijvoorbeeld Google hebben gevonden.

Voorgaande delen:

Enorme knal
Enorme knal #2

Vandaag om 15.24 weer eens een grote drukgolf waarvan de ruiten klapperde en de grond dreunde in minstens 3 plaatsen in West-Brabant/Zuid-Holland. Zoals er eens per maand ofzo eentje is.

Wat is dat toch voor iets raars? Vliegtuigen of toch iets wat in BNW thuishoort?

Meldt hier al je onverklaarbare knallen en speculeer mee!

[ Bericht 15% gewijzigd door Hipposaurus op 16-02-2011 18:38:27 ]
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:35:28 #2
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_92869040
Nog steeds geen flauw idee wat het kan zijn, maar het huis schudde ervan (al gebeurt dat ook al als er een bus langs komt, maar goed).
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_92869368
Het zijn ondergrondse nazi's. Niks aan de hand, gewoon doorlopen.
pi_92869462
Hoorde het net ook inderdaad.
pi_92869719
Staan er soms grote schoorstenen in de buurt? Soms branden ze die schoon en dat knalt ook best heftig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_92869797
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:48 schreef raptorix het volgende:
Staan er soms grote schoorstenen in de buurt? Soms branden ze die schoon en dat knalt ook best heftig.
maar veroorzaakt dat een knal tegelijkertijd van Dordrecht, Breda en Roosendaal? Lijkt mij niet
pi_92869840
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:49 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

maar veroorzaakt dat een knal tegelijkertijd van Dordrecht, Breda en Roosendaal? Lijkt mij niet
Nope, dat lijkt me niet waarschijnlijk :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_92870056
Een te laat ontplofte lawinepijl?
En ten tweede... Wat is er?!?!
pi_92871834
Hoorde et ook ja, meestal is het een straaljager maar dit klonk wel anders :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:57:30 #10
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_92873171
TS, kan je dit in de startpost zetten?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Dit is het vervolgtopic van: http://forum.fok.nl/topic/1399027

Inleiding/doel van het topic:

Omstreeks een half jaar geleden werd F4T4L_3RR0R opgeschrikt door een enorme knal. De ruiten en het serviesgoed stonden te trillen en er gingen zelfs diverse alarmen van auto's af.

Kort daarna melden zich meer mensen die hetzelfde hadden waargenomen, verspreidt over het hele land. Op de[url]http://www.knmi.nl/~evers/infrasound/DBNonline/] website van het KNMI[/url] was zichtbaar dat deze knal als "infrasound" is waargenomen.

Deze gebeurtenis belandde op de [url]http://frontpage.fok.nl/nieuws/246529/1/1/50/fok-kers-horen-en-voelen-knal.html]FOK! Frontpage[/url] en F4T4L_3RR0R kreeg zelfs verzoeken van radio DJ's om te bellen naar de uitzending.

De weken en maanden daarna werden er steeds meer van deze knallen waargenomen door o.a.. diverse FOK! users. De knal waarvoor F4T4L_3RR0R het topic oorspronkelijk had geopend en de knallen daarna zijn tot op de dag van vandaag een groot mysterie.

Dit topic is bedoeld om deze bijzondere waarnemingen te delen met andere FOK! users. De vorige topics hadden elk zo'n 18.000 views, dus mijn inziens leeft dit onderwerp onder de FOK! users en anderen die het topic met bijvoorbeeld Google hebben gevonden.

Voorgaande delen:

http://forum.fok.nl/topic/1310249
http://forum.fok.nl/topic/1399027
[/quote]
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_92877370
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:57 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
TS, kan je dit in de startpost zetten?
[ code verwijderd ]

gedaan, goed genoeg?
pi_92888847
Ik woon in Nieuwegein, het was inderdaad een harde knal! Maar het was gewoon een straaljager die door de geluidsbarrière ging, hij vloog laag en daarom was het een erg luide knal. That's all.
pi_92899598
Een straaljager mag officieel alleen boven zee door de geluidsbarriere, niet boven bewoond gebied. In ieder geval geldt dat voor oefeningen, voor een quick response voor een onbekend vliegtuig mag het wel... Maar meestal hoor je dat dan wel weer in het nieuws.
pi_92902141
Ik herrinner me dat ik een hele tijd geleden ook echt een enorme knal hoorde, ik dacht dat het vuurwerk was, maar blijkbaar was het dus infrasound :o
Als ik me niet vergis zag ik zelfs het raam buigen door de knal!
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_92903593
Is het geen idee om een keer op de dag dat er een knal gehoord is door diverse mensen een op een landkaart wat gegevens te plaatsen zoals:

- plaats
- tijd (hoe nauwkeuriger hoe beter)
- heftigheid (10 bijvoorbeeld trillende ramen en autoalarmen die afgaan, en een 1 een rotje op 10 meter afstand)

Zo kan er meer duidelijkheid gecreeerd worden omtrend de locatie en kunnen we achterhalen of er meerdere geluidsbronnen zijn.
:-)
pi_92903614
Er lijkt meestal een lijn van Breda - Dordrecht - Barendrecht in te zit.

De volgorde is moeilijk te bepalen of iedereen moet een klok hebben die exact goed loopt en het dan op de second nauwkeurig noteert.
pi_92903826
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:28 schreef Keiichi het volgende:
Er lijkt meestal een lijn van Breda - Dordrecht - Barendrecht in te zit.

De volgorde is moeilijk te bepalen of iedereen moet een klok hebben die exact goed loopt en het dan op de second nauwkeurig noteert.
Goed punt wat betreft het gelijklopen. Het vraagt best wel wat toewijding om dit probleem op te lossen.

En die punten liggen mooi op 1 lijn. Ik zou een cirkel verwachten.
:-)
pi_92904104
Ik heb op twitter gekeken, zoek maar eens op harde knal, maar nog niet tijd gehad om te zien of ik dat aan een geolokatie kan koppelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_92913525
Het valt me op dat de knallen vaak op woensdag zijn. (Breda)
  donderdag 17 februari 2011 @ 13:53:54 #20
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_92914065
Gewoon een onderschepping dmv F16.. U kunt doorlopen mensen.
pi_92916060
Grappig hoe er jaar in jaar uit voor iedere straaljager die hard vliegt een Fok! topic wordt aangemaakt maar ze slingeren er nooit één op de bon. :')
pi_92917904
Heel de dag hier al keiharde knallen :(

Bouwvakkers en deuren/vloeren/alles wat ze aanraken :N :N :N
pi_93771265
Vanmiddag nog meer mensen een knal gehoord in limburg ? Ik zat binnen was niet zo heel hard, maar toen las ik op twitter dat het idd op meer plaatsen te horen was...
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
  maandag 4 april 2011 @ 11:25:50 #24
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_95016224
Dit keer geen echte knal maar een korte dreun! Meer mensen dit waargenomen?
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_95022096
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:25 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dit keer geen echte knal maar een korte dreun! Meer mensen dit waargenomen?
Ja. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')