abonnement Unibet Coolblue
pi_92787847
Het uitkiezen van tegelvoegsel is nog niet zo gemakkelijk, zijn we net achter gekomen.
We zijn aan het twijfelen over de kleur.
Het gaat om de badkamer vloer en het inbouwreservoir van het toilet op de badkamer, die dezelfde tegel heeft als de grond.
Op de muren komen witte tegels met een witte voeg. Op de grond komen antraciet kleurige tegels.
Nou twijfelen we of we de voeg in de zelfde kleur moeten nemen als de tegel of net wat lichter.


Iemand ervaring of voorbeeld foto's van eigen vloer??
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
  maandag 14 februari 2011 @ 20:45:14 #2
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_92787943
Leg ze naast de tegel, en het eerste wat in je opkomt pakken. Dat is 9/10 de keus waar je geen spijt van krijgt.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_92788371
de donkere, antraciet voeg wordt sowieso lichter.
pi_92789193
Vloer lijkt het me weinig uitmaken, dat wordt na verloopt van tijd toch donker.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_92790620
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Vloer lijkt het me weinig uitmaken, dat wordt na verloopt van tijd toch donker.
Dat is hier in de praktijk toch tegen gevallen. Wij hebben bijna zwarte tegels met een grijze voeg, en daar heb ik altijd spijt van gehad.
Ik zou voor een voeg gaan die zo veel mogelijk lijkt op de tegelkleur.
pi_92802263
Antraciete tegel, dan ook een antraciete voeg. Die wordt inderdaad nog iets lichter naarmate hij droog wordt.
pi_92802548
Wij hebben inderdaad antraciet vloertegels met zwart/antraciet voegen in de badkamer.
Wittte wandtegels met witte voegen
Is echt mooi :)
pi_92823844
ik zou nooit witte voeg op de vloer nemen, met dweilen enzo wordt dit vies...
pi_92847873
Witte voegen zijn inderdaad geen succes. hadden dat in de vorige woning ook in de badkamer. Ze zijn nooit mooi wit gebleven.

We hebben nu in de woning antraciet grijze tegels en een hele dunnen voeg in de kleur zwart. Vinden wij erg mooi lijken, maar smaken verschillen uiteraard.
pi_92850467
Vandaag de voegen besteld. Voor de witte wand tegel wordt het de witte voeg. Voor de antaciete vloer tegel wordt het de donkere voeg.
In de garage komen lichtere grijzen tegels, dus daar doen we dan ook een iets lichtere grijze voeg (de onderste op de foto hierboven)

Bedankt voor de tips ^O^
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:32:35 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_92877076
Wit op wit is te clean naar mijn mening, ik zou voor een lichtgrijze wandvoeg gaan.

Verder is stelregel dat de voeg van je vloer donkerder moet zijn dan je tegel, dus in dit geval antraciet :)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_92903331
In Volendam (waar veel tegelzetters/bouwers zitten) verkopen ze maar 1 kleur, grijs. Ongeacht welke voeg je kiest op de vloer na een jaar of wat hebben ze toch allemaal dezelfde kleur: grijs.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:01:51 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92909270
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:32 schreef Adelante het volgende:
Wit op wit is te clean naar mijn mening, ik zou voor een lichtgrijze wandvoeg gaan.

Verder is stelregel dat de voeg van je vloer donkerder moet zijn dan je tegel, dus in dit geval antraciet :)
Naar mijn mening sla je de plank dus 2x mis. ;(
Een witte tegel met een grijze voeg is wel zo lelijk, net alsof je in het slachthuis bent.
En een voeg op een antraciete tegelvloer die donkerder is dan de tegel zelf moet ik nog tegenkomen. Lijkt me helemaal niks. Doe eens plaatjes laten zien dan.
:W
pi_92909897
_O- Ik zou niet weten hoe een slachthuis er uit ziet, maar dat willen we dus niet!!
Een grijze voeg bij witte tegels vinden we ook niet mooi, vandaar dus een witte voeg.
En de voeg op de vloer hebben we ook net iets lichter gedaan als de vloer tegel. Anders springt de voeg er zo uit en dat wilde we ook niet.
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_92909958
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:01 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Naar mijn mening sla je de plank dus 2x mis. ;(
Een witte tegel met een grijze voeg is wel zo lelijk, net alsof je in het slachthuis bent.
En een voeg op een antraciete tegelvloer die donkerder is dan de tegel zelf moet ik nog tegenkomen. Lijkt me helemaal niks. Doe eens plaatjes laten zien dan.
:W
Eens. Grijze voeg bij witte tegel kan sinds 1960 echt niet meer, en voegen die donkerder zijn dan de vloertegel is ook niet mooi. Bij een antracietkleurige tegel zou ik een donkergrijze voeg nemen.
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:40:25 #16
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_92910628
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:32 schreef Adelante het volgende:
Verder is stelregel....
Waar komt die stelregel vandaan?

quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eens. Grijze voeg bij witte tegel kan sinds 1960 echt niet meer, en voegen die donkerder zijn dan de vloertegel is ook niet mooi. Bij een antracietkleurige tegel zou ik een donkergrijze voeg nemen.
Correctemundo!
pi_93003872
Ojee..... ik heb een slachthuis...
Witte tegels op de wand en antraciet op de vloer, beide met grijze voeg.
Ik vind het echt heel mooi geworden trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')