abonnement Unibet Coolblue
pi_92786422


***under construction***

Ok, een (poging tot) een centraal topic inzake Windows Phone 7. Het nieuwe OS van Microsoft dat de volgende grote speler op de mobiele OS-markt moet worden.


Voordat ik een Q+A ga samenstellen, een fatsoenlijke intro schrijf en de OP wat opleuk, moet het topic natuurlijk wel levensvatbaar zijn.

Zolang niet meerdere mensen een WP7 telefoon hebben, zal het wel niet zo'n storm lopen. Maar naast het OS zelf blijft het interessant om te zien in hoeverre MS in combinatie met de fabrikanten van WP7 toestellen in staat is om een deuk in de markt te slaan.

quote:
MWC: Windows Phone 7 krijgt multitasking en IE9 in 2011

Windows Phone 7 krijgt in 2011 nog ondersteuning voor multitasking. Dat maakte Microsoft-topman Steve Ballmer bekend tijdens een keynote op het Mobile World Congress. Ook komt Internet Explorer 9 naar het smartphone-OS.

De update met IE9 en multitasking komt later dit jaar beschikbaar, zo maakte Microsoft-topman Steve Ballmer bekend tijdens zijn keynote maandagmiddag op telecombeurs Mobile World Congress. Tijdens de keynote kondigde Ballmer de zaken aan die Microsoft wil wijzigen in Windows Phone 7 in 2011.

De komst van de nieuwe browser IE9 betekent dat Windows Phone 7 ondersteuning krijgt voor onder meer html 5, Flash en Silverlight. Ook wordt gebruikgemaakt van hardwareacceleratie, wat veel soepelere animaties op zware sites mogelijk moet maken. "Mensen verwachten op hun smartphone dezelfde internetervaring als op hun desktop", aldus Ballmer. "Daarom brengen we onze nieuwste browser naar onze smartphones."

Ook komt er betere ondersteuning voor Skydrive-services voor consumenten, zo maakte Ballmer bekend. Verder gaat Microsoft Twitter integreren in de People-hub, zoals dat nu al gebeurt met Facebook.

De grote update is niet de eerste. De eerste update, met kortere laadtijden voor apps en copy/paste, komt ergens in de komende weken uit. De update met multitasking komt later dit jaar, vermoedelijk in het najaar. Microsoft noemde geen exacte datum voor de update, die waarschijnlijk ook ondersteuning voor de Nederlandse taal bevat.

Punten die duidelijk werden uit de aankondigingen vooraf en tijdens de Mobile World Congress 2011 over Windows 7:

- Het verband tussen Nokia en MS is voor de lange termijn. Meego en Symbian worden doorontwikkeld, maar in principe voor de "lagere lijnen telefoons" (aldus Stephen Elop).

- IE 9 (met om. ondersteuning van html 5, Flash en Silverlight) en multitasking komen later dit jaar beschikbaar middels een grote update, maar wanneer is onduidelijk.

- Momenteel is de versie die in oktober is gelanceerd, verkrijgbaar in het Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans. Medio 2011 wordt de ondersteuning voor het Nederlands pas verwacht.

- Bij gebrek aan een betalingssysteem kunnen we vanuit Nederland niet op de Market, langs de officiële weg. Voor de gratis applicaties zou er aanvankelijk iets verzonnen worden, maar ook dit gaat niet door. Marketplace toegang zullen we dus ook pas vanaf juni 2011 krijgen.
Een flink nadeel dus. Want je koopt een dergelijk toestel toch als smartphone en daar ik je toch applicaties op installeren. Voor de tweakers hier kan het echter een uitdaging zijn, aangezien je toch het illegale circuit opgedrongen wordt, aangezien er zoveel meer mogelijkheden zijn met je toestel dan MS momenteel mogelijk maakt voor de Nederlandse gebruiker.

[ Bericht 21% gewijzigd door Xaobotnik op 14-02-2011 21:42:54 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 20:25:44 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_92786525
Ik ben echt heel erg benieuwd wat Nokia gaat doen. Hoop dat ze iedereen wegblazen met hun nieuwe telefoons.

Maar die kans zal wel vrij klein zijn. :')
pi_92786573
Goeie OP :')

Je vat gelijk het probleem van Microsoft goed samen! :D

"Under Construction" :')
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_92786727
Funny. Maar feitelijk is het voor een deel nog waar ook.

[ Bericht 33% gewijzigd door Xaobotnik op 14-02-2011 20:52:20 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 20:31:58 #5
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_92786983
Ik zie dit nog niet zo een centraal topic worden eigenlijk...
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_92786998
Ik ben benieuwd.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_92787332
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:31 schreef smegmanus het volgende:
Ik zie dit nog niet zo een centraal topic worden eigenlijk...
Ik waag een poging. Ik breid de OP wat uit. En mocht het wat worden, komt er een serieuze OP. Hoewel het aantal WP7 gebruikers vooralsnog zeer beperkt is, zal het niet zo'n storm lopen. Maar tegelijkertijd komen er de laatste tijd zoveel WP7 berichten uit, dat het handig is om de boel centraal te houden en mensen zich ervan bewust te laten worden, dat er een derde serieuze speler aan zit te komen op de mobiele OS markt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xaobotnik op 14-02-2011 21:40:00 ]
pi_92909819
Ik heb een Windows 7 toestel en gesynced met Zune. Waar vind ik op mijn telefoon mijn muziek terug? Ik heb TouchXplorer erop staan, maar ik krijg nergens iets teruggevonden.

En kan ik ipv met Zune mijn toestel ook syncen met bijv. Winamp?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_92988164
Helaas. MS is een beetje de Apple-weg ingeslagen met Windows Phone 7. Je kan dus in principe je muziekbestanden niet inzien. TouchXplorer is zoals je misschien wel weet ook geen officiële applicatie. Het is een stuk homebrew progsel van zo'n XDA dude (Julien Schapman). overigens gaat MS wel met beleid homebrew software toestaan wat een dikke plus is:
quote:
'Microsoft gaat homebrew voor Windows Phone 7 ondersteunen'

Microsoft zou van plan zijn om ondersteuning te geven aan homebrew voor Windows Phone 7. Hoe de plannen er precies uit zien is niet bekend, maar het blijft zo waarschijnlijk mogelijk om apps buiten de Marketplace om te installeren.

Makers van de unlocktool ChevronWP7 melden na een gesprek met Microsoft dat homebrew voor Windows Phone 7 mogelijk blijft, ondanks dat het bedrijf binnenkort een update voor het mobiele OS uitbrengt waardoor het unlocken met ChevronWP7 niet meer mogelijk is. Hoe de ondersteuning er precies uit komt te zien is niet bekend: de ontwikkelaars moesten een nda tekenen waardoor details vooralsnog ontbreken.

Volgens ChevronWP7 zoekt Microsoft met de ontwikkelaars naar mogelijkheden om Windows Phone 7 toegankelijker te maken; momenteel is het alleen mogelijk om applicaties te installeren via de Marketplace, waar Microsoft de controle over heeft. Het bedrijf uit Redmond zou wel ondersteuning willen geven aan zogenaamde homebrew-software, maar wil daarbij wel bescherming voor intellectueel eigendom en dat de beveiliging van zijn mobiele OS niet in het geding komt.

Sinds kort is er naast ChevronWP7 een andere unlockmethode voor Windows Phone 7: een Fransman publiceerde een programma voor een unlock waarbij sideloading van applicaties eveneens mogelijk is. Of deze methode nog werkt na de komende Windows Phone 7-update, is onbekend.
pi_93060566
Ik ben echt heel erg benieuwd naar het OS. Ik durf het zelf nu nog niet zo goed aan om een telefoon met WP7 aan te schaffen voor de officiële Nederlandse uitrol maar ik ben wel erg benieuwd naar de gebruikers ervaringen.
Voornamelijk of het OS niet té gesloten is, is het wel flexibel genoeg om hem lekker te gebruiken?
Hajeto!
pi_93066262
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:54 schreef Crack_david het volgende:
Ik ben echt heel erg benieuwd naar het OS. Ik durf het zelf nu nog niet zo goed aan om een telefoon met WP7 aan te schaffen voor de officiële Nederlandse uitrol maar ik ben wel erg benieuwd naar de gebruikers ervaringen.
Voornamelijk of het OS niet té gesloten is, is het wel flexibel genoeg om hem lekker te gebruiken?
Ik gebruik het al een tijdje op mijn HD2. Kwa geslotenheid is het antwoord simpel: MS heeft zich duidelijk geïnspireerd op de iPhone strategie. Het is dus vrij gesloten.
Flexibiliteit, tsja, het is maar net wat je er onder verstaat. Op welk vlak wil je precies flexibiliteit hebben?
Feitelijk kun je gewoon applicaties installeren, en daar houdt het op. Maar misschien dat we moeten afwachten wat de homebrew-ontwikkelaars brengen, en de wereldwijde uitrol. Totdat WP7 volledig uitgerold is, zou ik sowieso geen WP7 toestel aanschaffen. Momenteel is alls in het Engels (voor zover je je daaraan stoort, persoonlijk merk ik het niet eens meer), en apps gericht op de Nederlandse markt zijn in lage mate beschikbaar.

Het is wel gewoon lekker in het gebruik. Dat merk ik wel. Het loopt soepel, is licht op de accu, start snel op en ziet er mooi uit. Het idee met de tiles in het startscherm werkt erg goed.

WP7 is vrij gesloten, maar wel minder dan iOS. De openheid is er voor ontwikkelaars om van alle hardware gebruik te maken naar eigen inzichten en doelen. Zo zijn bijv. bluetooth en GPS applicaties, niet geblokkeerd. De volledige controle over je eigen toestel heb je als gebruiker heb je echter niet. Hoewel een bestandje overzenden via bt. wel kan kun je je eigen geheugen bijv. niet als externe schijf vanaf je PC inkijken.
pi_95506622
Snelle browser, leuk nieuws:

pi_96381773
Ik meld me hier ook bij aan, ik heb zometeen de HTC 7 Pro in mijn bezit, is nu in het engels maar zal vast in loop van de tijd geupdate kunnen worden naar nederlands. En anders leert ik wat beter Engels. :)
pi_96383424
Is dat probleem met de data die ongezien verbruikt wordt nu al verholpen?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_96383801
Welk probleem ? :o
pi_96383890
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:55 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Welk probleem ? :o
http://m.engadget.com/def(...)y=classic&postPage=1
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_96384763
quote:
5s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:45 schreef wolfrolf het volgende:
Is dat probleem met de data die ongezien verbruikt wordt nu al verholpen?
Geen idee, het nieuws werd bekend zo begin januari (Engadget) en ik hoor er verder ook niets meer van.

Edit: volgens mij opgelost: http://www.microsoft.com/(...)/update-history.aspx
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:46:20 #18
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96388425
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:58 schreef koekjesmonsterrr het volgende:
Ik meld me hier ook bij aan, ik heb zometeen de HTC 7 Pro in mijn bezit, is nu in het engels maar zal vast in loop van de tijd geupdate kunnen worden naar nederlands. En anders leert ik wat beter Engels. :)
Ik weet niet of het zo makkelijk is om dat om te zetten. Ik geloof dat ik eerder had gelezen dat dit niet gebeurt. Dat is ook een van de redenen dat de WP7 toestellen zo goedkoop zijn momenteel.

Wat wel kan, is een custom ROM installeren op je telefoon die wel Nederlands is.

Trouwens, nog meer nieuws:

quote:
'Onofficieel bijgewerkt WP7-toestel krijgt geen nieuwe updates'

Windows Phone-toestellen die niet via het officiële update-mechanisme zijn bijgewerkt, kunnen hierna geen updates van Microsoft meer krijgen, zo heeft het bedrijf bekendgemaakt. Derde partijen zouden aan een oplossing werken.

In de praktijk gaat het om ongeduldige Windows Phone-gebruikers die zich tot de ChevronWP-tool wendden. Zij deden dat nadat de uitrol van de NoDo-update, oftewel update 7390, voor sommigen op zich liet wachten. "Met het uitrollen van Windows Phone update 7392 via het officiële updatemechanisme, komen mensen die de niet-ondersteunde manier hebben gebruikt om update 7390 op hun toestel te krijgen, erachter dat ze update 7392 niet krijgen", schrijft Brandon Watson op het Windows Phone Developer Blog.

Volgens Watson worden bij de niet-ondersteunde manier van updaten onder andere niet gedocumenteerde api's gebruikt. Daardoor contstateert het updatemechanisme van de Zune PC-software dat de smartphone zich in een onbekende, gewijzigde staat bevindt. De update wordt als niet volledig beschouwd en gebruikers krijgen daarom een error 80180048-melding.

Volgens Watson kunnen gebruikers hun toestel naar hun provider brengen. De providers kunnen de software echter niet met een originele image naar zijn originele staat flashen. Daarom moeten de toestellen worden vervangen. "Omdat de errorcode bekend is, hangt het van de mobiele aanbieders af wat ze gaan doen met je toestel", moet Watson erkennen.

Hij laat wel doorschemeren dat de makers van de ChevronWP-tool denken een manier gevonden hebben om Windows Phone-toestellen weer op het 'juiste upgrade-pad' te krijgen. Microsoft gaat de oplossing waarmee de ChevronWP-ontwikkelaars komen wel valideren.
Niet echt een verassing dit trouwens. Dit is bij Android niet anders.Het is ook wel logisch. MS is wel open naar home brew maar om rekening te gaan houden met custom roms is een onmogelijke opgave.

Het volgende was overigens ook aan mij voorbij gegaan:
quote:
Microsoft geeft tool vrij om iOS-apps te porten naar WP7

Microsoft heeft een tool vrijgegeven, waarmee iPhone-apps makkelijk kunnen worden geport naar Windows Phone 7. De tool kan api's omzetten. Een Android-versie van de tool volgt over een paar maanden, aldus het Redmondse bedrijf.

Met de tool kunnen ontwikkelaars api-calls van een applicatie opzoeken en zien welke vergelijkbare calls in Windows Phone 7 kunnen worden gemaakt. Daardoor moet werk uit handen worden genomen, denkt Microsoft. Met de tool moet de drempel lager worden om applicaties te ontwikkelen voor Windows Phone 7. De tool kan overigens niet van alle api's equivalenten vinden, omdat de platformen te veel verschillen.

Een Android-versie van de 'api mapping software' volgt deze zomer. Daarmee moeten ook ontwikkelaars die Googles mobiele OS gebruiken, aangemoedigd worden om voor Windows Phone 7 te gaan ontwikkelen. Er is Microsoft veel aan gelegen om ontwikkelaars binnen te halen, omdat het Redmondse bedrijf apps als kritieke factor ziet om van Windows Phone 7 een succes te maken.

Alles wijst erop dat Windows Phone 7 vooralsnog geen groot verkoopsucces is: de prijzen van toestellen gingen afgelopen maanden door de helft of werden zelfs nog meer afgeprijsd, terwijl Microsoft al maanden de kaken op elkaar houdt over verkoopcijfers. In een eerder stadium meldde Microsoft wel een paar keer verkoopcijfers.

Windows Phone 7 krijgt in het najaar een grote update, waarmee onder meer een beperkte vorm van multitasking en de Nederlandse taal ondersteund gaan worden. Ook komt Nokia eind dit jaar of begin volgend jaar met Windows Phone-toestellen.
Er komt steeds frequenter nieuws uit omtrent de WP7 ontwikkeling. Ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die zeggen dat Microsoft de boot gemist heeft, vergelijkingen met Nokia/Symbian, etc. Alsof de maker van het dik leidende (in voor deze positie onverslaanbare) thuiscomputerOS niet in staat zou zijn om de mobiele markt te penetreren. WP7 gaat gewoon een grote speler worden. Zeker wanneer de toptoestellen uit gaan komen.
pi_96389259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:46 schreef Xaobotnik het volgende:

Er komt steeds frequenter nieuws uit omtrent de WP7 ontwikkeling. Ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die zeggen dat Microsoft de boot gemist heeft, vergelijkingen met Nokia/Symbian, etc. Alsof de maker van het dik leidende (in voor deze positie onverslaanbare) thuiscomputerOS niet in staat zou zijn om de mobiele markt te penetreren. WP7 gaat gewoon een grote speler worden. Zeker wanneer de toptoestellen uit gaan komen.
Ben ik met je eens. Om begrijpelijke redenen nu nog niet zo bekend (nog geen Nederlandse markt) maar ik vind het het enige OS wat ik er echt 'next-gen' uit vind zien.
pi_96406727
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:46 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo makkelijk is om dat om te zetten. Ik geloof dat ik eerder had gelezen dat dit niet gebeurt. Dat is ook een van de redenen dat de WP7 toestellen zo goedkoop zijn momenteel.

Wat wel kan, is een custom ROM installeren op je telefoon die wel Nederlands is.

Trouwens, nog meer nieuws:

[..]

Niet echt een verassing dit trouwens. Dit is bij Android niet anders.Het is ook wel logisch. MS is wel open naar home brew maar om rekening te gaan houden met custom roms is een onmogelijke opgave.

Het volgende was overigens ook aan mij voorbij gegaan:

[..]

Er komt steeds frequenter nieuws uit omtrent de WP7 ontwikkeling. Ik snap sowieso niet dat er mensen zijn die zeggen dat Microsoft de boot gemist heeft, vergelijkingen met Nokia/Symbian, etc. Alsof de maker van het dik leidende (in voor deze positie onverslaanbare) thuiscomputerOS niet in staat zou zijn om de mobiele markt te penetreren. WP7 gaat gewoon een grote speler worden. Zeker wanneer de toptoestellen uit gaan komen.
Oh oke, ik heb de htcpro 7 nu. Leuk toestel maar kan er echt nog niet mee overweg. Krijg geen internetbrowser gedownload die het doet via de market die op het toestel staat. Msn doet het ook niet die ik daar op had gedownload via de market, en meer heb ik nog niet gevonden..
Ook gmail talk kan ik niet vinden.

Iemand tips?

Ik vind dat dat het engels is eigenlijk niet eens een probleem om eerlijk te zijn.
pi_96407988
Overigens vind ik hem niet echt goedkoop 523 euro kom ik hem nu tegen.

Hier baal ik van dat ik niet op msn of een fijne browser kom
Iemand tips waar ik kan downloaden?
  donderdag 5 mei 2011 @ 22:56:15 #22
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96412622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 21:31 schreef koekjesmonsterrr het volgende:

[..]

Oh oke, ik heb de htcpro 7 nu. Leuk toestel maar kan er echt nog niet mee overweg. Krijg geen internetbrowser gedownload die het doet via de market die op het toestel staat. Msn doet het ook niet die ik daar op had gedownload via de market, en meer heb ik nog niet gevonden..
Ook gmail talk kan ik niet vinden.

Iemand tips?

Ik vind dat dat het engels is eigenlijk niet eens een probleem om eerlijk te zijn.
Ik gebruikte lang Cube browser. Maar feitelijk is IE op WP7 gewoon een prima browser. Voor Opera en andere browsers zul je even moeten wachten totdat er een wereldwijde uitrol is, denk ik. Heb je trouwens gewoon je Nederlandse Live-ID gebruikt? Of een Amerikaanse aangemaakt? Ik had op mijn HD2 gewoon een Amerikaanse locatie opgegeven en een Amerikaanse Live-ID aangemaakt, en kon alles uit de market downloaden en gebruiken...
pi_96414426
Ik ben van plan om htc 7 te nemen, maar nu jullie wp7 hebben, is het aan te raden?
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_96414678
Ik heb het 1 dagje geprobeerd op mijn hd2, het liep verder wel vloeiend enz maar ik kon het niet hebben dat er niks aan te passen viel. Ben binnen 1 dag terug gegaan naar android..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 6 mei 2011 @ 16:23:46 #25
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_96438607
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:31 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb het 1 dagje geprobeerd op mijn hd2, het liep verder wel vloeiend enz maar ik kon het niet hebben dat er niks aan te passen viel. Ben binnen 1 dag terug gegaan naar android..
Wat bedoel je precies dat er niets aan te passen viel? Welke optie kwa aanpassing mis je dan? Wanneer je over het homescreen hebt, is dat een vreemd argument, aangezien WP7 niet echt een homescreen heeft, tenzij je dat zoekscherm bedoelt. De vergelijking met Android gaat dan ook helemaal mank, aangezien de aanpak van beide OS' heel anders is. Overigens draai ik gewoon een dual boot, Android en WP7. WP7 is toch beter voor je batterij, en de apps zijn weer makkelijker te krijgen op Android. Illegaal dan hè :) Verder is Android nu nog wat persoonlijker, aangezien de live-diensten nog niet werken. Over iets meer dan een maand kan ik pas zeggen welk van de twee me echt beter bevalt, aangezien we dan volledig van WP7 gebruik kunnen maken, en ik ook mijn oude WinMo-gegevens en alle live diensten, inclusief Xbox Live kan gebruiken, waardoor WP7 opeens heel persoonlijk wordt.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:26 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik ben van plan om htc 7 te nemen, maar nu jullie wp7 hebben, is het aan te raden?
Een telefoon is heel persoonlijk. Het hangt er van af wat je precies in een telefoon zoekt. Wanneer je gewoon makkelijk bent en alleen maar wil bellen en apps installeren, dan kun je met ieder OS wel tevreden zijn, en dus ook met WP7, aangezien WP7 gewoon nieuw en modern is, en flink werkt aan het aanbod van apps. Maar zoals eerder gemeld zijn er ook wat nadelen, waardoor je evt. meer in Android kunt vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')