abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:25:13 #151
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92868501
Is er eigenlijk al een precieze tijd bekend voor zaterdag?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92869091
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:25 schreef Arn0 het volgende:
Is er eigenlijk al een precieze tijd bekend voor zaterdag?
Ik denk gewoon 00:00 Engelse tijd, dus 01:00 Nederlandse tijd.
Jellyfish float by.
pi_92876043
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:10 schreef OVchipkaart het volgende:

Maar daarvoor is radiohead niet experimenteel genoeg helaas.
Mooiste opmerking van dit topic. Radiohead niet experimenteel genoeg :')
Ze zijn in mijn ogen juist 1 van de, zoniet DE, meest experimentele bands ooit. Maar als je bedoelt dat ze plotseling country gaan spelen, op die manier zijn ze niet origineel nee. Gelukkig niet :{w
pi_92876507
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:05 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Mooiste opmerking van dit topic. Radiohead niet experimenteel genoeg :')
Ze zijn in mijn ogen juist 1 van de, zoniet DE, meest experimentele bands ooit. Maar als je bedoelt dat ze plotseling country gaan spelen, op die manier zijn ze niet origineel nee. Gelukkig niet :{w
ohja jij bedoeld dus experimenteel zonder te experimenteren ^O^

Nogmaals niks mis met radiohead en ze maken mooie muziek maar voor experimentele muziek kijk ik meer naar mensen als conlon nancarrow, john cage, lamonte young, john zorn en consorten, steve reich etc.

Maarja radiohead is ook niet op een analytische manier met muziek bezig en dat hoef took niet, maar zoals ik al eerder noem ik zou het leuk vinden als ze wat van de gebaande paden afwijken.

Ohja en met de country en western plaat bedoel ik dus dat het allemaal wel wat breder kan. Ik hoop op weer een interessante plaat van radiohead
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92876894
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:05 schreef Mansjester het volgende:
Ze zijn in mijn ogen juist 1 van de, zoniet DE, meest experimentele bands ooit.
Grapje, mag ik hopen?
pi_92877089
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:27 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

Grapje, mag ik hopen?
Jij vindt van niet neem ik aan, waarom dan niet?
Jellyfish float by.
pi_92877346
Ze waren vooral experimenteel bezig op Kid A, maar ook daar hebben ze goed afgekeken bij andere artiesten (als je namen wil: veel artiesten van het Warp-label, of The Notwist). Dat ambient-stukje op het album bijvoorbeeld, was natuurlijk totaal niet bijzonder. Maar Radiohead was op dat moment één van de populairste bands van de wereld (en nog steeds), dus dat album kwam bij een groot publiek aan, oftewel: zij hebben een beetje dezelfde functie gehad als de Beatles, de experimenten naar een groot publiek overbrengen. Voor iedereen die zich al meer had verdiept in de muziek waar ook Thom en co zich in hadden verdiept, was dat album natuurlijk helemaal niet zo experimenteel. Het is allemaal een kwestie van relativiteit natuurlijk, maar omdat het zo'n grote band is, kwam ik ook vrij snel in aanraking met Kid A, en in het begin vond ik dat ook maar vage muziek. Nu kan ik dat beter relativeren, en vind ik het allemaal wel meevallen.

En verder vind ik alles wat Radiohead op Kid A na heeft gedaan al helemaal niet zo experimenteel.

Maar het belangrijkste punt is, denk ik, het perspectief, en het feit dat Radiohead zo'n grote band is.
pi_92877630
Als je daadwerkelijk denkt dat Radiohead de meest experimentele band ooit is, dan vrees ik dat je niet al te veel bands kent. Het is in ieder geval een hele boude uitspraak.
What's it going to be then, eh?
pi_92878160
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:38 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ze waren vooral experimenteel bezig op Kid A, maar ook daar hebben ze goed afgekeken bij andere artiesten (als je namen wil: veel artiesten van het Warp-label, of The Notwist). Dat ambient-stukje op het album bijvoorbeeld, was natuurlijk totaal niet bijzonder. Maar Radiohead was op dat moment één van de populairste bands van de wereld (en nog steeds), dus dat album kwam bij een groot publiek aan, oftewel: zij hebben een beetje dezelfde functie gehad als de Beatles, de experimenten naar een groot publiek overbrengen. Voor iedereen die zich al meer had verdiept in de muziek waar ook Thom en co zich in hadden verdiept, was dat album natuurlijk helemaal niet zo experimenteel. Het is allemaal een kwestie van relativiteit natuurlijk, maar omdat het zo'n grote band is, kwam ik ook vrij snel in aanraking met Kid A, en in het begin vond ik dat ook maar vage muziek. Nu kan ik dat beter relativeren, en vind ik het allemaal wel meevallen.

En verder vind ik alles wat Radiohead op Kid A na heeft gedaan al helemaal niet zo experimenteel.

Maar het belangrijkste punt is, denk ik, het perspectief, en het feit dat Radiohead zo'n grote band is.
Opzich heb je wel gelijk, maar Radiohead is zeker experimenteel zoals je kunt merken aan het verschil tussen bijvoorbeeld The Bends en Kid A. En ja, tuurlijk zijn er bands die experimenteler zijn.
Jellyfish float by.
pi_92878833
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:05 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Mooiste opmerking van dit topic. Radiohead niet experimenteel genoeg :')
Ze zijn in mijn ogen juist 1 van de, zoniet DE, meest experimentele bands ooit. Maar als je bedoelt dat ze plotseling country gaan spelen, op die manier zijn ze niet origineel nee. Gelukkig niet :{w
DE meest experimentele bands ooit is wel wat overdreven :)
pi_92879803
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:54 schreef BoemBats het volgende:

[..]

Opzich heb je wel gelijk, maar Radiohead is zeker experimenteel zoals je kunt merken aan het verschil tussen bijvoorbeeld The Bends en Kid A. En ja, tuurlijk zijn er bands die experimenteler zijn.
Ik heb ook niet ontkend dat ze experimenteel zijn.
pi_92880554
Ik denk juist dat Hail to the thief en In Rainbows het meest experimenteel zijn geweest voor Radiohead gezien ze toch heel veel electronische spelwerken erin drukken maar het natuurlijk en traditioneler laten klinken.
Doe eens lief!
pi_92880805
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:24 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

Ik heb ook niet ontkend dat ze experimenteel zijn.
Oh sorry, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.
Jellyfish float by.
pi_92880841
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:07 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

DE meest experimentele bands ooit is wel wat overdreven :)
Ok, laat ik experimenteel vervangen door vernieuwend of belangrijk. Misschien niet helemaal goed verwoord. Maar ik denk dus dat Radiohead heel belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van muziek :)
pi_92881479
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:35 schreef Prenzlauer het volgende:
Ik denk juist dat Hail to the thief en In Rainbows het meest experimenteel zijn geweest voor Radiohead gezien ze toch heel veel electronische spelwerken erin drukken maar het natuurlijk en traditioneler laten klinken.
Dan vind ik Amnesiac nog het experimenteelst van de laatste 3 albums...

maar ja...wat is experimenteel precies..daar kunnen we zoals we nu al merken al pagina's over vollullen :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_92882841
Animal Collective is pas experimenteel.

:P
pi_92883064
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:49 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dan vind ik Amnesiac nog het experimenteelst van de laatste 3 albums...

maar ja...wat is experimenteel precies..daar kunnen we zoals we nu al merken al pagina's over vollullen :P
ja graag :D

Ik vind experimenteel: mensen die muziek kunnen herdefiniëren, die dingen met muziek doen waardoor je je af gaat vragen 'huh' is dit ook muziek. Dus muzikanten die het experiment om buiten wat normaal als muziek beschouwd wordt durven aan te gaan.
Dat heeft heel veel verschillende kanten, zo was er in de jaren 30 john cage die aangaf dat er altijd geluid is en als een pianist niks speelt het toch nog een compositie kan zijn. Later zijn er mensen geweest die pure tonen hebben gemanipuleerd door middel van electronica. Mensen die "niet muzikaal geluid" in muziek verwerkten. Mensen die punt voor punt bepaalde elementen uit muziek hebben gehaald om zo te kijken wat er nog over kan blijven.
Daarnaast zijn er nog de wat mindere radicale dingen zoals experimenteren met toonladders (12 toons muziek e.v.a.) tempi, extended technieken (piano's zonder toetsen bespelen maar bijvoorbeeld met strijkstokken) live sampling, effecten op geluid, muziek door pure kansberekening (ook veel werk van john cage trouwens) etc etc.

Alles wat radiohead gedaan heeft in dat rijtje mensen is leuke liedjes maken, en gelukkig maar want veel dingen luisteren wel lekkerder weg dan de bovengenoemde experimenten. Dus als we toch de analogie naar wetenschap maken zou ik radiohead eerder toegepaste 'experimentele' muziek willen noemen. En geen fundamentele experimentele muziek.

Maar ik weet niet of dat onderscheid er is in muziek.
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92884142
Je hebt een punt, maar de weg er naar toe is vol geouwehoer.
Aldus.
pi_92884358
quote:
6s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:28 schreef Z het volgende:
Je hebt een punt, maar de weg er naar toe is vol geouwehoer.
Daarom zijn we toch op een forum :) gezellig ouwehoeren, tis namelijk nog 3 dagen wachten op de nieuwe radiohead :O
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92884911
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:39 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ok, laat ik experimenteel vervangen door vernieuwend of belangrijk. Misschien niet helemaal goed verwoord. Maar ik denk dus dat Radiohead heel belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van muziek :)
Jazeker.
pi_92884959
Eigenlijk zou ik wat inhoudelijker moeten reageren maar daar heb ik geen zin in. Ik ben het deels met je punt eens, hoe je daar toe komt vind ik onzin.

"Niets mis geouwehoer zolang daar Gods zege op rust" zei een groot schrijver ooit.
Aldus.
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:48:49 #172
52513 whosvegas
The Trickster
pi_92885721
*O*
Ik voorspel, Radiohead op Lowlands!!
(iets wat ik elk jaar roep _O- )
Are you nuts??
pi_92885824
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:39 schreef Z het volgende:
Eigenlijk zou ik wat inhoudelijker moeten reageren maar daar heb ik geen zin in. Ik ben het deels met je punt eens, hoe je daar toe komt vind ik onzin.

"Niets mis geouwehoer zolang daar Gods zege op rust" zei een groot schrijver ooit.
Jammer want ik heb geen verstand van muziek maar wil wel graag meer erover leren :) Ik heb wel meningen over muziek.
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92885883
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:48 schreef whosvegas het volgende:
*O*
Ik voorspel, Radiohead op Lowlands!!
(iets wat ik elk jaar roep _O- )
Ik hoop het niet, want ik ga niet naar Lowlands maar wil ze uiteraard wel zien!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_92886881
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:50 schreef OVchipkaart het volgende:

[..]

Jammer want ik heb geen verstand van muziek maar wil wel graag meer erover leren :) Ik heb wel meningen over muziek.
Het is natuurlijk onzin dat Radiohead niet zou durven. Experimenteel zijn is wat anders dan een metalplaat oid durven maken.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')