abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 februari 2011 @ 14:23:34 #201
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93101480
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat is ook wel mijn plan, max 1000 euro of iets. En dan lekker wat ervaring op doen en niet bang zijn wat krassen / beschadigingen te maken.
Kaartjes voor de motorbeurs zijn besteld :)
Ik zou er 2000¤ van maken, dan kun je ook nog iets enigszins fatsoenlijks rijden ;) Als je er een beetje netjes mee omgaat krijg je je centjes er voor een groot deel wel weer voor terug na die 20.000 km ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93101843
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zou er 2000¤ van maken, dan kun je ook nog iets enigszins fatsoenlijks rijden ;) Als je er een beetje netjes mee omgaat krijg je je centjes er voor een groot deel wel weer voor terug na die 20.000 km ;)
Ja, is toch wel veel geld. Het is voor ernaast aangezien ik al een auto heb. Voor 1000 euro kom ik vaak best leuke motoren tegen op mofo. Wel al wat ouder maar dat vind ik niet zo een probleem. Waar ik een beetje naar kijk:
http://www.motor-forum.nl(...)aki-GPZ-500-S-1.html
http://www.motor-forum.nl(...)00-S-uit-1991-1.html
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 21 februari 2011 @ 14:54:12 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93102859
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 14:31 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja, is toch wel veel geld. Het is voor ernaast aangezien ik al een auto heb. Voor 1000 euro kom ik vaak best leuke motoren tegen op mofo. Wel al wat ouder maar dat vind ik niet zo een probleem. Waar ik een beetje naar kijk:
http://www.motor-forum.nl(...)aki-GPZ-500-S-1.html
http://www.motor-forum.nl(...)00-S-uit-1991-1.html
2000¤ is idd best aardig geld, en voor een beginner is een 500 een prima leerfietsje; nette dingen voor dat geld idd, had ik niet verwacht ^O^ Ik zoek altijd een stukje duurder als ik aan het kijkekijkeniekope-shoppen ben :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93104691
Hebben jullie eigenlijk allemaal goretex, of is het allemaal wat overdreven en niet perse nodig? Je hebt ook weer zoveel merken motorkleding..., het enigste wat ik weet is dat ik voor textiel wil gaan, voor woon-werk verkeer (dus van die ritsen onderaan de broek zodat je het over schoenen heen kan doen).
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 21 februari 2011 @ 15:48:50 #205
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93105295
Goretex is vreselijk duur vergeleken met de gangbare spullen al heb ik wel handschoenen ervan. Ik heb een Difi pak zonder goretex (maar met uitritsbare voering), en dat werkt vooralsnog prima ^O^
  maandag 21 februari 2011 @ 16:23:45 #206
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93106931
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:35 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie eigenlijk allemaal goretex, of is het allemaal wat overdreven en niet perse nodig? Je hebt ook weer zoveel merken motorkleding..., het enigste wat ik weet is dat ik voor textiel wil gaan, voor woon-werk verkeer (dus van die ritsen onderaan de broek zodat je het over schoenen heen kan doen).
Gore Tex hier :Y, niet gekocht omdat ik het móest en zou hebben; mijn vorgie pak had het niet, maar mijn vorige pak was een simpele zwarte met alleen uitneembare voering, en daar zit hem nou precies de kneep; zwart is h#$rig warm in de zomer, en wordt wit van het zout in de winter. Tevens wil je ook je water en WINDdichte membraam eruit kunnen halen, want je sterft 200 doden in het zonnetje, scherm of geen scherm; je jas laat dan geen wind door, en dat verkloot je plezier best wel als het 25+ is en je staat voor een verkeerslicht of open brug te wachten met de brandende zon op je pakkie.
Voor mijn huidige pak had ik beduidend meer eisen als voor mijn eerste: véél bergruimte aan buitenzakken, uitneembare álles, en NIET ZWART :N
Het pak wat ik nu heb is dus khaki met anthaciet en een een tikkeltje rood erin zo hier en daar, ik kan alles er los uit halen, de mouwen kunnen over de lengte worden opengeritst, de voorpanden kun je losritsen en middels een Houdini act laten verdwijnen (lukt met wat oefening zelfs rijdend 8-) ) het rugpand kan op dezelfde manier compleet verwijderd worden, wat overblijft is dus alle protectie en slijtvlakken, en de rest is dan gereduceerd tot netting, en dat is helemaal geweldig in de zomer _O_

Overigens heb ik ook zo'n doorwaai-jack van EVO, die is fijn voor 'even snel' een boodschapje 's zomers; meestal draag ik daar ook geen motorbroek onder, ik weet het; niet slim, maarja, theorie en praktijk he; voor een ijsje halen in het dorp ga ik geen heel pak aantrekken :+ Zodra ik de snelweg opga gaat wel alles aan :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93106988
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:35 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie eigenlijk allemaal goretex, of is het allemaal wat overdreven en niet perse nodig? Je hebt ook weer zoveel merken motorkleding..., het enigste wat ik weet is dat ik voor textiel wil gaan, voor woon-werk verkeer (dus van die ritsen onderaan de broek zodat je het over schoenen heen kan doen).
gewoon even naar Termaat gaan, zeggen wat je wilt en wat je budget is en je gaat er met een goede deal weer weg

O+ Termaat O+
Ja doei.
pi_93107113
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gore Tex hier :Y, niet gekocht omdat ik het móest en zou hebben; mijn vorgie pak had het niet, maar mijn vorige pak was een simpele zwarte met alleen uitneembare voering, en daar zit hem nou precies de kneep; zwart is h#$rig warm in de zomer, en wordt wit van het zout in de winter. Tevens wil je ook je water en WINDdichte membraam eruit kunnen halen, want je sterft 200 doden in het zonnetje, scherm of geen scherm; je jas laat dan geen wind door, en dat verkloot je plezier best wel als het 25+ is en je staat voor een verkeerslicht of open brug te wachten met de op je pakkie.
Voor mijn huidige pak had ik beduidend meer eisen als voor mijn eerste: véél bergruimte aan buitenzakken, uitneembare álles, en NIET ZWART :N
Het pak wat ik nu heb is dus khaki met anthaciet en een een tikkeltje rood erin zo hier en daar, ik kan alles er los uit halen, de mouwen kunnen over de lengte worden opengeritst, de voorpanden kun je losritsen en middels een Houdini act laten verdwijnen (lukt met wat oefening zelfs rijdend 8-) ) het rugpand kan op dezelfde manier compleet verwijderd worden, wat overblijft is dus alle protectie en slijtvlakken, en de rest is dan gereduceerd tot netting, en dat is helemaal geweldig in de zomer _O_

Overigens heb ik ook zo'n doorwaai-jack van EVO, die is fijn voor 'even snel' een boodschapje 's zomers; meestal draag ik daar ook geen motorbroek onder, ik weet het; niet slim, maarja, theorie en praktijk he; voor een ijsje halen in het dorp ga ik geen heel pak aantrekken :+ Zodra ik de snelweg opga gaat wel alles aan :Y
Duidelijk verhaal, ik wil ook zo een soort iets. Wat dus niet alleen voor een bepaalde temperatuur is, maar je kan aanpassen aan de hand van het weer. Zodat je niet elke keer weer een ander pak moet kopen. Hoeveel kostte jouw jas met al die features als ik vragen mag?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93107131
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

gewoon even naar Termaat gaan, zeggen wat je wilt en wat je budget is en je gaat er met een goede deal weer weg

O+ Termaat O+
Als ik op de beurs niet slaag ga ik in de loop van de tijd daar even langs inderdaad :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93107240
ik heb nu van Evo een broek met aparte winter én regenvoering (2 voeringen dus) waarbij de buitenkant ook nog opengeritst kan worden: voor tripjes in de lente ideaal _O_

heb ook nog een Evo broek die echt alleen doorwaaistandje is :P

En een IXS Airflow-jas waarbij ik twee vlakken aan de voorkant en een grote aan de achterkant open kan ritsen voor een doorwaaieffect O+

En verder nog een andere doorwaaibroek, een échte winterbroek van IXS en een leren combi O+
Ja doei.
pi_93107481
Jij hebt een hele kledingkast vol als ik het zo hoor :P
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 21 februari 2011 @ 16:34:27 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93107519
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal, ik wil ook zo een soort iets. Wat dus niet alleen voor een bepaalde temperatuur is, maar je kan aanpassen aan de hand van het weer. Zodat je niet elke keer weer een ander pak moet kopen. Hoeveel kostte jouw jas met al die features als ik vragen mag?
Vorig jaar op de beurs gekocht voor iets onder de 600 ¤ compleet d8 ik.. kost wat, maar dan heb je ook wat; er is pas één drukkertje (van de voering) kapot; kon ik van mijn vorige (Rev-It) pak niet zeggen; daar was binnen een jaar álles aan kapot, maar ja, die kostte ook maar de helft of zo :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93107614
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:33 schreef rene90 het volgende:
Jij hebt een hele kledingkast vol als ik het zo hoor :P
ik háát winkelen en kleding kopen, maar motorkleding :') dat bouwt zo op... eigenlijk.. 'nog even zo'n broek', nog even 'zo'n jas' :') komt ook met wat gewichtschommelingen mee. heb uit mijn dikste periode nog wel andere kleding liggen (nog een broek, een jas, maar daar zwem ik echt in :') ), maar ik was ontzettend (ongezond) afgevallen en had daar ook wat kleding op gekocht, die nu even niet helemaal lekker meer zitten, maar daar wordt (dit keer op een gezonde manier) aan gewerkt :P
Ja doei.
pi_93107633
Valt nog mee op zich, tuurlijk veel geld maar je houdt het hele dilemma, ga je voor wat meer geld en vaak ook kwaliteit, of minder geld en daarbij ook vaak minder kwaliteit...
Ik zal wat rond de middenklasse zitten denk, iets van 250 euro voor een helm, 250 voor een jas en 100 voor een broek en misschien nog 50 voor handschoenen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93107704
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik háát winkelen en kleding kopen, maar motorkleding :') dat bouwt zo op... eigenlijk.. 'nog even zo'n broek', nog even 'zo'n jas' :') komt ook met wat gewichtschommelingen mee. heb uit mijn dikste periode nog wel andere kleding liggen (nog een broek, een jas, maar daar zwem ik echt in :') ), maar ik was ontzettend (ongezond) afgevallen en had daar ook wat kleding op gekocht, die nu even niet helemaal lekker meer zitten, maar daar wordt (dit keer op een gezonde manier) aan gewerkt :P
Waar ik les heb je zo een motorbroek die je nog kan verstellen met een soort klittenband, wel handig :P Zoiets lijkt me ook wel prettig. Nooit dat gedoe om een nieuwe broek te kopen of iets dergelijks.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_93107741
ja, dat zijn de meesten wel ja :P
Ja doei.
  maandag 21 februari 2011 @ 16:44:19 #217
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93108056
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:36 schreef rene90 het volgende:
Valt nog mee op zich, tuurlijk veel geld maar je houdt het hele dilemma, ga je voor wat meer geld en vaak ook kwaliteit, of minder geld en daarbij ook vaak minder kwaliteit...
Ik zal wat rond de middenklasse zitten denk, iets van 250 euro voor een helm, 250 voor een jas en 100 voor een broek en misschien nog 50 voor handschoenen.
Als eerste set is het helemaal niet zo verkeerd om wat goedkopere kleding te kopen; bereid je alleen voor op wat bezoekjes aan de kledingboer om drukkertjes te vervangen, en soms gaat er een rits kapot (bij mij, maar ik sloop zo'n beetje alles).. als je over een jaartje nog steeds fanatiek rijdt weet je ongeveer wel wat er wel- en niet bevalt aan je kleding, en dan ga je wat selektiever zoeken en wat meer eisen stellen aan je nieuwe pak, en zo groei je vanzelf naar iets wat wel bevredigend is, en ja, dat zal best duurder zijn ;)
Ongeveer hetzelfde wat voor je eerste motor geldt, geldt ook voor je kleding he, als je een schuiver maakt is het kapot, dus liever met iets goedkopers als met een pak van 1000¤ ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93108106
oh, en nog een tip van flip:

Ritje Dusseldorf kan je een hoop schelen. Daar zit een Hein Gericke Outlet! Heb daar mijn leren combi gekocht voor nog geen 250euro *) was een 'oud model' :')

ofzo
Ja doei.
pi_93108559
Als je een goedkoper pak wilt kopen, word je vaak gewaarschuwd voor mindere bescherming tijdens een val, maar is dat ook wel echt zo?

Voor mij is het wel belangrijk om voldoende protectie in een pak te hebben, liever iets meer dan iets minder, want bij een val wil ik zo goed mogelijk beschermd zijn. M'n broer zegt dan al snel dat ik een broek van bijv. ¤250 moet kopen, maar m'n pa zegt dat een broek van 100 ook wel volstaat.

Ik weet alleen niet of dat met die bescherming een fabeltje is of niet. Het zal ook wel aan de drukknoppen e.d. liggen zoals SD zegt, of aan de kwaliteit van de gebruikte materialen.

Daarnaast twijfel ik ook nog of ik textiel of leer zal nemen. Ik neig zelf wat meer naar textiel, het zit wel relaxt en vaak is het waterdicht. Alleen, ik heb nog nooit een leren motorpak aangehad. Misschien dat ik dat ook nog wel ff kan passen op de motorbeurs.

Goretex vind ik zelf ook wel fijn. Handschoenen heb ik er al van en uit ervaring kan ik zeggen dat ze met een stortbui nog steeds perfect de regen tegenhouden, terwijl ik voor de rest van top tot teen nat was :+ Die handschoenen waren trouwens wel verrekte duur, ¤100 voor een paar winterhandschoenen met Goretex. Het scheelde dan ook al weer dat er nog 25% korting af ging.
pi_93108614
Begin gewoon met textiel en als je 's geld over hebt een leren pak kopen zou ik zeggen :)
Ja doei.
pi_93108693
Dat is opzich ook nog een plan ja :P Vrijdag eerst maar eens naar een nieuwe helm kijken en eventueel naar een pak.
pi_93108765
ik zou iig nu niet met leer aan op de motor willen zitten.. *brrrr*

zo me maar weer 's in m'n pak hijsen... :W
Ja doei.
  maandag 21 februari 2011 @ 17:16:18 #223
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93109515
ALLE pakken worden geleverd met goedgekeurde protectoren erin, en die zitten gewoon op dezelfde plekken als in een duur pak, die kun je overigens later zelf naar believen vervangen voor andere, maar ik heb zelf nog nooit de neiging gehad om dat te doen; het spul wat erin zit, is gewoon goed :)
Mijns inziens zit het grootste verschil domweg in de kwaliteit en dus levensduur icm het comfort ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93113103
Ik heb een paar broeken 2dehands gekocht. Niks mis mee, toch? Mijn jassen zijn wel nieuw.
Inmiddels heb ik de kast dus ook aardig vol (ach ja, je blijft vrouw):

leren broek + leren jas, jas met uitneembare voering

textiel broek + textiel jas, beide met uitneembare voering. Geen goretex maar behoorlijk waterdicht. Trouwens, 't is ook alleen maar voor een klein buitje; bij hondeweer ga ik niet toch rijden. Alhoewel ik de broek nu ook voor de lessen gebruik en hij houdt me warm en droog.

en voor de echt warme dagen heb ik nog een jeansbroek met kevlar stukken op de kop getikt. Geen echte protectie, dus alleen schuurbescherming. Da's dan mijn compromis voor even een ijsje halen bij 25 graden.

Ik heb 2 paar handschoenen; dunne zomerhandschoenen zonder voering en megawarme winterhandschoenen. Heerlijk; tot nu toe geen koude vingers gehad (en dat zonder handvatverwarming) maar ze zijn wel erg dik, dus ik wil op de beurs nog even kijken naar voorjaars/najaarshandschoenen.

En tenslotte heb ik ook nog heel keurig zo'n geel vestje gekocht.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 01:23:18 #225
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93136591
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:36 schreef beantsje het volgende:
Ik heb een paar broeken 2dehands gekocht. Niks mis mee, toch? Mijn jassen zijn wel nieuw.
Inmiddels heb ik de kast dus ook aardig vol (ach ja, je blijft vrouw):

leren broek + leren jas, jas met uitneembare voering

textiel broek + textiel jas, beide met uitneembare voering. Geen goretex maar behoorlijk waterdicht. Trouwens, 't is ook alleen maar voor een klein buitje; bij hondeweer ga ik niet toch rijden. Alhoewel ik de broek nu ook voor de lessen gebruik en hij houdt me warm en droog.

en voor de echt warme dagen heb ik nog een jeansbroek met kevlar stukken op de kop getikt. Geen echte protectie, dus alleen schuurbescherming. Da's dan mijn compromis voor even een ijsje halen bij 25 graden.

Ik heb 2 paar handschoenen; dunne zomerhandschoenen zonder voering en megawarme winterhandschoenen. Heerlijk; tot nu toe geen koude vingers gehad (en dat zonder handvatverwarming) maar ze zijn wel erg dik, dus ik wil op de beurs nog even kijken naar voorjaars/najaarshandschoenen.

En tenslotte heb ik ook nog heel keurig zo'n geel vestje gekocht.
2e hands spulletjes zijn natuurlijk ook een optie, maar dat zou mijn keus niet zo snel worden denk ik; als ik kijk wat ik zelf aan liters zweet in mijn pakken verlies, zit ik niet zo op een gebruikt pak van een ander te wachten, gewassen of niet ;)
Zo'n kevlar jeans wil ik ook nog wel voor de zomermanden, ik vind ze alleen belachelijk duur, en van de goedkopere is de pasvorm vaak niet helemaal je-van-het, en je loopt er toch de hele dag mee aan als je hem gebruikt voor woon-werk..
Ik heb 3 paar handschoenen; een paar doorwaaidingen, een paar goedkope normale, die gebruik ik het meest, en een paar lekkere warme Bering winterhandschoenen, maar ik heb zojuist toch ondervonden dat anderhalf uur snelweg bij min 5 toch wel een beetje het matje is voor die dingen, sodeknetter wat had ik kouwe fikken ;(

gele hesjes doe ik niet aan; ik heb ze in alle kleuren van de regenboog omdat ik ze beroepsmatig reelmatig nodig heb, maar daar ga ik niet mee aan rijden, vind ik niet nodig.. mensen die kijken zien je toch wel, en mensen die niet kijken zien je tóch niet, ook al heb je 3 zwaailampen op je helm.. ik kijk wel voor iedereen, dat werkt het beste ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')