abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 13 februari 2011 @ 19:39:28 #1
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_92730472
quote:
Italië in angst om ontvoerde tweeling

ROME - Italië vreest voor het leven van een zesjarige tweeling uit Zwitserland. De vader had de meisjes Livia en Alessia een week geleden bij zijn ex-vrouw opgehaald. In plaats van hen naar school te brengen, pleegde hij zelfmoord. Van de kinderen ontbreekt elk spoor.

IDe meisjes zijn spoorloos nadat hun vader vrijdag zelfmoord pleegde, door voor een trein in het zuiden van Italië te springen.



De grote angst van de moeder is dat de meisjes iets overkomen is. „Waar zijn ze? Hoe gaat het met ze?”, vraagt de 44-jarige Italiaanse moeder, die al jaren in Zwitserland woont, zich zondag af in de Italiaanse krant Corriere della Sera.

De politie ontdekte dat de vader de meisjes eerst meevoerde naar het Zuid-Franse Marseille. Daar nam hij 7000 euro op van zijn bankrekening. Donderdagavond gooide hij zich voor een rijdende trein in Cerignola bij Foggia in de Zuid-Italiaanse regio Apulië. Bij zijn lichaam is slechts 100 euro gevonden.

Een getuige zegt de tweeling te hebben gezien in het Noord-Italiaanse Monza, met een donkerharige vrouw.
Bron

Ondertussen is de moeder gearriveerd op Corsica. Daar zijn de meisjes gezien door een getuige. De vader heeft echter brieven gestuurd naar de moeder waarin hij verklaarde dat hij de meisjes vermoord heeft.

quote:
Moeder vermiste tweeling op Corsica

AJACCIO (ANP) - De moeder van de vermiste Zwitserse tweeling is zondag aangekomen op het Franse eiland Corsica om de politie bij te staan in de zoektocht naar haar dochters. De Italiaanse Irina Lucidi kreeg van haar ex-man een brief dat hij de twee meisjes heeft vermoord voordat hij een einde aan zijn leven maakte.

De tweelingzusjes (6) waren voor het laatst gezien op een veerboot naar Corsica met hun vader. Ooggetuigen hebben de vader, een Zwitserse ingenieur, alleen zien terugreizen met de veerboot van Corsica naar Marseille. In het zuidoosten van Italië gooide hij zichzelf voor een trein. De politiekorpsen van Zwitserland, Frankrijk en Italië zetten een grote zoekactie op touw naar de meisjes, die nog niets heeft opgeleverd.

De 44-jarige moeder heeft zaterdag gezegd dat ze ,,de hoop niet heeft verloren'' dat ze haar dochters levend terugziet. ,,Ik ben verslagen, wanhopig, maar ik moet sterk blijven. Ik zal alles doen om Livia en Alessia te vinden of op zijn minst om de waarheid te achterhalen'', aldus de vrouw tegen het Italiaanse persbureau ANSA.
Bron

Nog iemand die het verhaal volgt? Ik hoop nog steeds dat de meisjes levend gevonden worden, maar die kans lijkt bijna nihil. :{
Are you fokking to me?
pi_92736349
Interessant en schokkend verhaal. Ik ga dit volgen.
Hopelijk zijn de meisjes nog in leven, een getuige zegt ze immers te hebben gezien met een vrouw.
Even wachten op verder nieuws erover (en hopelijk positief)
 2011 13" i5 ...
  † In Memoriam † zondag 13 februari 2011 @ 22:13:49 #3
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_92743054
quote:
Zwitserse tweeling verdwenen: vader vreesde verhuis naar België

(Belga) Matthias Schepp, de Zwitser die zijn tweelingdochtertjes Alissia en Livia ontvoerde alvorens hij zich op 3 februari in Italië onder een trein gooide, zou schrik gehad hebben dat zijn ex-vrouw met de meisjes naar België zou verhuizen. Dat schrijven de kranten van groep Sud Presse donderdag.

Irina Lucidi, de moeder van de zesjarige tweeling, woonde tijdens haar kindertijd in Etterbeek en Overijse. Haar vader Francesco was in Brussel functionaris voor rekening van de Italiaanse staat. Valerio, de broer van Irina, woont trouwens nog steeds in ons land. Hij werkt in het Brusselse Erasmuziekenhuis als chirurg. Irina ontmoette Matthias Schepp in Frankrijk. Ze verhuisden naar Zwitserland, waar ze trouwden en de tweeling kregen. In 2010 scheidden ze. Iets wat Schepp niet kon verkroppen. Hij wilde het exclusieve hoederecht over zijn kinderen, maar kreeg zijn dochters maar af en toe te zien. In de Zwitserse media zei de zus van Matthias Schepp dat haar broer vreesde dat Irina met de meisjes naar België zou verhuizen. Ze zou in ons land een interessante job aangeboden hebben gekregen. Matthias Schepp kreeg schrik bij het vooruitzicht dat zijn dochtertjes op zo'n 700 kilometer van hem zouden gaan wonen. Verscheidene politiediensten in Europa zijn nog altijd intensief op zoek naar de meisjes. Volgens de procureur van Marseille werd de tweeling in de nacht van 31 januari op 1 februari op een boot tussen het Franse vasteland en Corsica gezien. (LEE)
Bron
Are you fokking to me?
  maandag 14 februari 2011 @ 13:44:42 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92766062
Hoe meer tijd er verstrijkt, :N.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2011 @ 16:50:35 #5
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_92774432
quote:
9s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:44 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe meer tijd er verstrijkt, :N.
Ik vrees er ook voor. Maar volgens dit artikel is er toch hoop dat er een medeplichtige is, wat zou kunnen betekenen dat de meisjes niet dood zijn maar goed verborgen. (Bij de bron staat ook een video waarin je de moeder en ooggetuige ziet).

quote:
DNA van vermiste tweeling op ferry naar Corsica

De Franse speurders hebben DNA-sporen teruggevonden van Alessia en Livia, de Zwitserse tweelingzusjes van 6 jaar die op 30 januari door hun vader Matthias Schepp (46) ontvoerd werden. De sporen werden gevonden in een kajuit op de ferryboot die de oversteek verzorgt van de Franse havenstad Marseille naar het eiland Corsica.

Daarmee staat vrijwel vast dat vader Matthias zijn dochters op 1 februari wel degelijk naar Corsica heeft meegenomen. Maar mogelijk heeft de man dat niet alleen gedaan. Olga Orneck, de vrouw die beide meisjes met hun papa in het plaatsje Propriano heeft gezien, zag Matthias immers in het gezelschap van een vrouw die hij ogenschijnlijk goed kende.

De politie sluit niet uit dat die vrouw Matthias bij de kidnapping geholpen heeft. Dat zou in elk geval verklaren waarom in Marseille nog foto's zijn geschoten van Matthias Schepp in een garage en bij een geldautomaat zonder zijn dochters bij hem. Mogelijk had hij de meisjes toen toevertrouwd aan de onbekende medeplichtige.

Hoe dan ook is alle aandacht van de speurders nu op Corsica gericht. Want naast het getuigenis van Olga Orneck is er ook nog de verklaring van een brandweerman die in dezelfde streek een Audi A6 met Zwitserse nummerplaat uit Vaduz heeft gespot. Matthias Schepp verplaatste zich met zo'n wagen.

Met de hulp van Irina Lucidi, de moeder van de meisjes, onderzoeken de speurders nu alle plaatsen waar het gezin in 2008 zijn vakantie heeft doorgebracht. En intussen zoekt de Italiaanse politie het gps-toestel dat Matthias Schepp mogelijk uit zijn auto heeft weggegooid alvorens hij zich nabij Bari onder een trein gooide. Zo zouden ze zijn laatste reis kunnen reconstrueren en hopelijk de plaats kunnen terugvinden waar Alessia en Livia zich bevinden.
Are you fokking to me?
  maandag 14 februari 2011 @ 18:14:33 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_92778740
Maar als de reden is dat hij vreesde zijn kinderen niet meer te gaan zien, waarom dan onderbrengen bij een ander en vervolgens zelfmoord plegen? Doesn't make sense.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2011 @ 19:25:06 #7
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_92782301
quote:
5s.gif Op maandag 14 februari 2011 18:14 schreef Harajuku. het volgende:
Maar als de reden is dat hij vreesde zijn kinderen niet meer te gaan zien, waarom dan onderbrengen bij een ander en vervolgens zelfmoord plegen? Doesn't make sense.
Inderdaad, dat vraag ik me ook af... Misschien vertrouwde hij toch niet helemaal op de goede zorgen van de moeder. Raar verhaal. Tegen beter weten in hoop ik toch dat die meiden nog levend en wel zijn. :{
Are you fokking to me?
pi_92829073
quote:
Italiaanse speurders hebben op maandag 14-02-'11 de gps teruggevonden van de wagen van de vader van de Zwitserse tweeling die al zowat twee weken vermist is. Alessia en Livia (6) zijn sinds 30 januari vermist. De meisjes en hun 43-jarige vader Matthias Schepp zijn voor het laatst samen gezien op het eiland Corsica op 31 januari. De vader is de dag erna alleen van het Franse eiland weggegaan en heeft zich op 3 februari onder een trein geworpen in de zuidelijke Italiaanse plaats Cerignola.

Anderhalve week later is nu dus de gps teruggevonden. Het is echter zeer de vraag of de laatste verplaatsingen van de man te reconstrueren zijn: de satellietnavigatieontvanger lag in stukken en brokken langs de spoorweg, aldus een politiehoofd tegen het Italiaanse persbureau Ansa. Ook de contactsleutel van de auto is gevonden. (belga/svm)


Ben benieuwd wat hier voor aanwijzingen en/of feiten uit gaan komen.
 2011 13" i5 ...
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:56:19 #9
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_92845608
Die klootzak heeft ze vast omgebracht en in zee gedumpt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 2 april 2011 @ 02:51:54 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_94932977
Heeft iemand hier nog wat over gehoord? Ik kan zelf niets vinden
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2011 @ 16:12:42 #11
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_94943731
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2011 02:51 schreef Harajuku. het volgende:
Heeft iemand hier nog wat over gehoord? Ik kan zelf niets vinden
In Vlaams- of Nederlandstalige pers kan ik er al een tijd niets meer over vinden. Volgens buitenlandse pers (Zwitsers dus meestal in het Frans) zijn ze nog steeds niet terecht. Maar ook daar wordt er nog maar weinig over gerapporteerd.
Are you fokking to me?
pi_95489015
monique pisters heeeeeel nederland heeft je kut gezien. Je ouders kunnen weer trots zijn op je!!
|| Gifplaatjes SST || || II ||
pi_95502020
Vreselijk. Ik hoop dat ze levend gevonden worden!
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')