Maar dat zijn wel de cijfers waarop je advertententies kan verkopen. Zonder dat geen SS.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat het wel een succes is maar niet te meten aan de kijkcijfers...
dat dus.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:07 schreef Copycat het volgende:
Dagelijkse show drastisch inkorten, zonder presentator in beeld en met een minder moeilijk tijdstip. Tussen zeven en half acht heb je volgens mij een veel beter slot.
Makers hebben overduidelijk gekozen voor het BB principe, ik zag gisteren in de uitzending iemand met een baseballcap op, zenders over hun jurk heen gedragen en daarnaast ook nog eens een kamer waarin alle mannen moesten staan terwijl die kamer daar overduidelijk te klein voor was,quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:08 schreef Danny het volgende:
Oei, het kakt nu wel snel in. Ik denk overigens niet dat dat met het concept te maken heeft, maar meer aan de manier waarop aan het programma invulling wordt gegeven. Bart is vast een leuke gozer, maar presenteren is niet zijn ding. De beelden die worden uitgezonden zijn nauwelijks boeiend. Het programma duurt elke dag een uur. Mensen gaan niet elke dag een uur naar dat programma kijken, want dan missen ze hun eigen series en programma's, waar sommigen misschien al jaren naar kijken.
Half uurtje per dag op een tijdstip dat er tegenover geen kijkcijferhits staan zou imo beter volstaan. Uiteindelijk moet je het toch van de liveshows hebben lijkt me.
Precies, riep ik gisteren ook. Net tijdens of net na het eten, voor DWDD en de rest. Geen Bart meer, want die 4 standupjes LIVE slaan nergens op. 1x reclame is zat, niet 3x.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:07 schreef Copycat het volgende:
Dagelijkse show drastisch inkorten, zonder presentator in beeld en met een minder moeilijk tijdstip. Tussen zeven en half acht heb je volgens mij een veel beter slot.
Ik denk dat de promotie niet goed is geweest. Er kwam niet duidelijk genoeg naar voren wat voor een soort programma het nou is. Ze wilden het een soort mysterie houden, maar veel mensen die ik spreek kennen het programma dus ook niet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:08 schreef Danny het volgende:
Oei, het kakt nu wel snel in. Ik denk overigens niet dat dat met het concept te maken heeft, maar meer aan de manier waarop aan het programma invulling wordt gegeven. Bart is vast een leuke gozer, maar presenteren is niet zijn ding. De beelden die worden uitgezonden zijn nauwelijks boeiend. Het programma duurt elke dag een uur. Mensen gaan niet elke dag een uur naar dat programma kijken, want dan missen ze hun eigen series en programma's, waar sommigen misschien al jaren naar kijken.
Half uurtje per dag op een tijdstip dat er tegenover geen kijkcijferhits staan zou imo beter volstaan. Uiteindelijk moet je het toch van de liveshows hebben lijkt me.
Ik vind de uitleg van Bart nog wel fijn op zich, zo tussendoor. Zeker voor mensen die dan pas gaan kijken. Maar het is alleen niet zo goed wat hij doet, maar dat kan ook met het live aspect temaken hebben. En dan die switch van camera als zogenaamd leuk effect.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Precies, riep ik gisteren ook. Net tijdens of net na het eten, voor DWDD en de rest. Geen Bart meer, want die 4 standupjes LIVE slaan nergens op. 1x reclame is zat, niet 3x.
Dankzij de casting is het prima te doen tegenover Spangas en Lingo.
Exact.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:07 schreef Copycat het volgende:
Dagelijkse show drastisch inkorten, zonder presentator in beeld en met een minder moeilijk tijdstip. Tussen zeven en half acht heb je volgens mij een veel beter slot.
Mja, dat zijn cameratechnische zaken. Ik betwijfel of de kijker om dat soort dingen afhaakt. Het oogt wel enigszins knullig, maar niet lang zo knullig niet als de presentatie van Bart. Die is tenenkrommend slecht imo en ook totaal overbodig. Eigenlijk is hij er alleen maar om te melden dat ze na de reclame weer terug zijn. Daar heb ik geen krullenkop met een veel te lang hoofd voor nodig.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:12 schreef ditisHuub het volgende:
Makers hebben overduidelijk gekozen voor het BB principe, ik zag gisteren in de uitzending iemand met een baseballcap op, zenders over hun jurk heen gedragen en daarnaast ook nog eens een kamer waarin alle mannen moesten staan terwijl die kamer daar overduidelijk te klein voor was,
Het geheel komt inderdaad te steriel op me over. Ik merk ook dat ik niet de kracht heb m'n aandacht bij de uitzending te houden. Dat wordt nog eens versterkt doordat je drie keer een reclameblok van zeven minuten uit moet zitten (zapmoment).quote:daarnaast is de montage door het gebruik van Bart veel trager en ervaarde ik het gebruik van muziek in de montage een gemis. Een veelbetekende quote of blik (zoals over dat persoonlijk bezit) wordt net ff iets gaver en vetter met een soundeffectje erover heen,
Klopt. Ik vrees echter wel dat ze aanpassingen zullen moeten maken en daar moeten ze niet heel lang mee wachten. De aanvankelijk (en tot gisteren) positieve geluiden op bv twitter zijn inmiddels omgeslagen en dat gebeurde gisteren min of meer tijdens de uitzending.quote:maar goed, de tijd zal het leren. Je kan niet na 2 uitzendingen al spreken van een flop of neit, kijk naar de madiwovrijdagdingesshow van Paul de Leeuw, heeft ook zijn tijd gekregen, is aangepast en scoort nu ook meer dan prima!
Dit ís iets nieuws. De gesprekken in het huis zijn alleen al compleet anders dan bij Big Brother, want de bewoners zijn nu veel meer bezig om achter elkaars geheimen te komen en spelen veel meer een spel. Ik vind het wel verfrissend, eindelijk een spel waarbij het niet draait om populairiteit in het huis alleen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:20 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nouja het is het zoveelste programma wat ooit een groot succes is geweest en weer uit het stof wordt gehaald. Het is misschien niet 100% Biug Brother maar het lijkt er natuurlijk in grote lijnen wel op. Verzin eens iets nieuws, denk ik dan.
En het is natuurlijk ook wel een beetje stom om op Net 5 een programma uit te zenden tegelijk met o.a. DWDD & RTL Nieuws.
Dat is ook nog een punt. De uitleg van hoe alles werkt is erg summier en veel mensen snappen de ballen van hoe het allemaal nou precies werkt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk dat de promotie niet goed is geweest. Er kwam niet duidelijk genoeg naar voren wat voor een soort programma het nou is. Ze wilden het een soort mysterie houden, maar veel mensen die ik spreek kennen het programma dus ook niet.
Valt mij ook op dat sommige streamers de uitzendingen niet kijken (wat raar is, want momenten in de kamer van de waarheid zijn best belangrijk om mee te krijgen).quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:57 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat het wel een succes is maar niet te meten aan de kijkcijfers... ik ben wel eens benieuwd naar die cijfers van Ziggo en UPC en onlinestreams bijvoorbeeld. Of uitzendinggemist...
Dat heb ik dan weer niet, want ik neem het op een skip de reclames.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:21 schreef Danny het volgende:
Het geheel komt inderdaad te steriel op me over. Ik merk ook dat ik niet de kracht heb m'n aandacht bij de uitzending te houden. Dat wordt nog eens versterkt doordat je drie keer een reclameblok van zeven minuten uit moet zitten (zapmoment).
De kijker haakt zeker af over details, tv is een opeenstapeling van details en als die niet kloppen merkt de kijker dat misschien niet maar "voelt' het wel. Een onnodig rommelige kamer is voor de meeste mensen minder leuk om naar te kijken dan een mooie kamer, vaak zonder dat ze het zelf weten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Mja, dat zijn cameratechnische zaken. Ik betwijfel of de kijker om dat soort dingen afhaakt. Het oogt wel enigszins knullig, maar niet lang zo knullig niet als de presentatie van Bart. Die is tenenkrommend slecht imo en ook totaal overbodig. Eigenlijk is hij er alleen maar om te melden dat ze na de reclame weer terug zijn. Daar heb ik geen krullenkop met een veel te lang hoofd voor nodig.
[..]
Het geheel komt inderdaad te steriel op me over. Ik merk ook dat ik niet de kracht heb m'n aandacht bij de uitzending te houden. Dat wordt nog eens versterkt doordat je drie keer een reclameblok van zeven minuten uit moet zitten (zapmoment).
[..]
Klopt. Ik vrees echter wel dat ze aanpassingen zullen moeten maken en daar moeten ze niet heel lang mee wachten. De aanvankelijk (en tot gisteren) positieve geluiden op bv twitter zijn inmiddels omgeslagen en dat gebeurde gisteren min of meer tijdens de uitzending.
- kortere uitzending
- beter tijdslot
- presentator weg
Met een kortere uitzending is de kans ook kleiner dat je oersaaie gesprekken moet gaan uitzenden om je uur maar vooral te vullen. Moet er niet aan denken wat je te zien gaat krijgen als je straks nog maar vier man in dat huis hebt zitten en er een uur zendtijd per dag mee gevuld moet worden.
Dat is ook iets dat niemand zal weerspreken. Het ziet er goed uit. Alleen de casting is teveel Oh Oh Cherso en er zijn teveel regels. 12 geboden voor de bewoners, 15 geheimen. Ze doen vooralsnog geen moer.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:26 schreef ditisHuub het volgende:
. Want ik ken aardig wat mensen in het team van makers en weten dat ze kei en kei hard werken en een mooi product neerzetten!
Inderdaad, voor mij is het basic BB-format nog altijd het beste en het leukst om te volgen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:22 schreef -Strawberry- het volgende:
Dit ís iets nieuws. De gesprekken in het huis zijn alleen al compleet anders dan bij Big Brother, want de bewoners zijn nu veel meer bezig om achter elkaars geheimen te komen en spelen veel meer een spel. Ik vind het wel verfrissend, eindelijk een spel waarbij het niet draait om populairiteit in het huis alleen.
Sowieso vind ik het erg jammer dat BB niet meer werkt hier in NL. Fantastisch om te zien hoe mensen vanaf dag 1 bepaalde relaties met elkaar aangaan. En dan de ruzies, opbloeiende liefdes...gewoon alles. Mits het niet te veel gestuurd wordt van buitenaf, maar dat denk ik niet. Psychologisch allemaal heel boeiend. En natuurlijk leuk dat je 24/7 kan volgen hoe die mensen met elkaar leven. Alle aspecten van het leven met elkaar.
Wat ik bij RLSen veelal merk is: Ze werken kei hard maar verliezen het grote plaatje uit het oog. Er is geen duidelijk plan. Een beetje zoals Ajax voetbalde onder Jol, zo werken alle makers van RLS-en.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:26 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
De kijker haakt zeker af over details, tv is een opeenstapeling van details en als die niet kloppen merkt de kijker dat misschien niet maar "voelt' het wel. Een onnodig rommelige kamer is voor de meeste mensen minder leuk om naar te kijken dan een mooie kamer, vaak zonder dat ze het zelf weten.
Ik vraag mij gewoon af of zo'n "basic" RLS het nog in NL gaat halen, wel groot respect voor de makers en de zender dat ze het lef hebben om te doen. Want ik ken aardig wat mensen in het team van makers en weten dat ze kei en kei hard werken en een mooi product neerzetten!
en jij weet hoe alle makers van RLS-en werken omdat.....?quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat ik bij RLSen veelal merk is: Ze werken kei hard maar verliezen het grote plaatje uit het oog. Er is geen duidelijk plan. Een beetje zoals Ajax voetbalde onder Jol, zo werken alle makers van RLS-en.
Ik hoorde dat daar veel leuke varianten op waren. Een huis OP een huis bv. Identiek aan elkaar zonder dat d ebewoners dat wisten. Of dat de verliezer van de week het huis uit moest maar een winnaar was en in een ander huis verder mocht strijden. En dat de verliezers in het eerste huis bleven.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, voor mij is het basic BB-format nog altijd het beste en het leukst om te volgen.
De grote lijn wordt bepaald door de producent en de zenderbaas lijkt me, de rest wordt gewoon aangestuurd.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat ik bij RLSen veelal merk is: Ze werken kei hard maar verliezen het grote plaatje uit het oog. Er is geen duidelijk plan. Een beetje zoals Ajax voetbalde onder Jol, zo werken alle makers van RLS-en.
Gesprekken her en der met mensen uit 'het wereldje'.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:32 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
en jij weet hoe alle makers van RLS-en werken omdat.....?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |