abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 februari 2011 @ 13:28:16 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_92676880
Ik wil deze zomer mijn wc en badkamer laten verbouwen. Nu zit ik met een aantal vragen:
1) Is de techniek inmiddels zo ver gevorderd dat ze kunnen breken zonder dat je hele huis onder het stof zit?
2) Waar kun je het best iemand zoeken om zo'n verbouwing te doen? Ik hoor alleen maar dat de verbouwing bij zowel mensen die het wit als mensen die het zwart laten doen veel langer duurt en duurder uitvalt dan gepland.
3) Ik heb maar een kleine badkamer (4 m2) en een kleine wc (2 m2). Zijn er handige sites waarop je in 3D een indeling kunt maken om te zien wat het meest praktisch is?

Andere tips zijn ook welkom.

Ik heb trouwens onlangs een offerte aangevraagd bij een aannemer (wit) voor het verbouwen van mijn bakamer en wc. Het totaalbedrag van de offerte (dat bestond uit alle tegels en sanitair vervangen, opnieuw tegelen en nieuwe nette spullen maar nog zonder badkamerkast) kwam uit op twintigduizend(!) euro inc btw. :') :{ ;(
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_92682161
Verbouwen zonder stof is helaas een utopie :)
Wie je het wilt laten doen is vaak een keuze die je kunt maken aan de hand van internet (werkspot?) of vrienden en kennissen.
Echte garanties krijg je nooit.
Wel kun je natuurlijk een duidelijk contractje opmaken mbt tijd enz.

Hoe duur een badkamer is is afhankelijk van merken tegels, sanitair en hoe ingrijpend de verbouwing is (leidingwerk enz.).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92682892
meer offertes aanvragen, 20.000 euro is in ieder geval een erg hoog bedrag voor zo'n kleine badkamer. Zelf je sanitair uitzoeken kan vaak schelen, maar sommige aannemers kunnen ook goede korting bieden. Kijk goed rond naar wat je exact wil en vergelijk prijzen, ook online.
  FOK!fotograaf zaterdag 12 februari 2011 @ 17:21:10 #4
17893 Forno
pi_92684262
Je kunt meerdere aannemers tegen elkaar uitspelen als je een lage prijs wilt. Vaak is goedkoop, duurkoop. Dus check altijd een paar referenties als het kan voordat je de laagste aannemer kiest.

Google Sketchup schijnt een makkelijk en gratis 3D programma te zijn.
pi_92685734
Genoeg badkamer-sites hebben een 3D-programmaatje.

Zoals..

http://www.baderie.nl/badkamer-ontwerpen/

En 20.000 euro is echt aan de prijs. Zeg gewoon dat je aan 10.000 euro zat te denken. Kijken waar ze dan mee komen.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:01:15 #6
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_92685794
Dezelfde plannen, dus TVP.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_92686151
-edit: spam

[ Bericht 48% gewijzigd door admiraal_anaal op 12-02-2011 18:27:30 ]
Hooooi ^^
pi_92686181
-edit: spam

[ Bericht 96% gewijzigd door admiraal_anaal op 12-02-2011 18:27:39 ]
Hooooi ^^
pi_92686672
Hey Sandra, als je wil spammen mag je ervoor betalen. Daarvoor kan je contact opnemen via pr@fok.nl
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:42:38 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_92687159
Badkamers vallen altijd tegen -O- Dus reken niet te krap qua budget en kijk goed rond want in sanitair zit vaak belachelijk veel prijsverschil.

Verschil geeft het veel stof als de oude tegels er af moeten en ook leidingen verlegd moeten worden...

Op www.baderie.nl staat een aardige planner om tot een inrichting/schets te komen ^O^
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator zaterdag 12 februari 2011 @ 19:24:18 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_92688447
Met floorplanner kun je ook weliswaar niet in 3D tekenen, je kunt het wel in 2D tekenen en dan in 3D bekijken.

Je vind floorplanner hier : http://nl.floorplanner.com/

Verbouwen zonder dat je hele huis onder het stof zit is zoals velen al zeggen een utopie.
Je kunt hoogstens met plastic en natte doeken rond deuren e.d. de stofoverlast beperkt houden :).
  zaterdag 12 februari 2011 @ 19:31:40 #12
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_92688768
Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Nu ik dit zo lees, zit ik me af te vragen of het misschien handiger is om het volgende te doen. Ik heb namelijk twee problemen:
1) Ik heb op de badkamer en de wc-vloer van die kleine getrommeld marmeren tegels (beetje poreus) die diep gevoegd zijn. Zowel door dat poreuze als door die diepe voeg is het lastig schoon te maken.
2) Ik heb een hele kleine hoekdouche.

Zou het iets kunnen zijn om:
1) De badkamer- en de wc-vloer opnieuw te be laten tegelen over de oude tegels heen? Bij de deur van beiden ruimtes zit een drempel die ruim een centimeter hoger ligt dan de tegels. Ik zou ze er dus gewoon op kunnen laten leggen. Is dat een idee of is dat af te raden?
2) Alleen een nieuwe douchecabine te nemen en eventueel een nieuw badkamermeubel, maar dan kunnen alle tegens die er nu hangen en liggen blijven waar ze zitten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 12 februari 2011 @ 19:33:59 #13
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_92688891
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Met floorplanner kun je ook weliswaar niet in 3D tekenen, je kunt het wel in 2D tekenen en dan in 3D bekijken.

Je vind floorplanner hier : http://nl.floorplanner.com/
Bedankt, ik ga ernaar kijken. Mijn badkamer is zo klein dat ik volgens mij weinig opties heb, maar misschien (hopelijk) zijn er dingen die ik over het hoofd zie.

quote:
Verbouwen zonder dat je hele huis onder het stof zit is zoals velen al zeggen een utopie.
[...]
Ik snap dat soort dingen niet, dat we wel naar de maan en naar Mars kunnen maar niet stofvrij kunnen breken.

Overigens, is er een argument voor het samenvoegen van badkamer en wc? Ik vind het zelf vaak een beetje iets armoedigs hebben.

Ten slotte, zowel mijn wc als mijn badkamer heeft een verlaagd plafond. Er zit iets van 30 cm boven. Zouden jullie dat laten openbreken? Het maakt het allemaal wel wat ruimtelijker. Vooral in de badkamer is het handig, want dan zou ik mijn boiler beter kunnen wegwerken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  FOK!fotograaf zaterdag 12 februari 2011 @ 20:05:28 #14
17893 Forno
pi_92690288
Je kunt in principe altijd over andere tegels tegelen. Aan jou de keuze of je daar tevreden mee bent. Datzelfde geldt voor een douchecabine. Als jij krap bij kas zit, dan is een douchecabine een prima oplossing. Ik vind een toilet in een badkamer (mits genoeg ruimte) prima. Beter dan geen toilet op de verdieping. Heeft het verlaagde plafond nog een functie (balken wegwerken, ventilatiekanalen)? Zo nee, dan zou ik het verwijderen.

Ik onthou me van commentaar over je vergelijking tussen de maanlanding en een badkamer verbouwing.
Slaat nergens op. :')
pi_92690644
Tsja het is jammer dat stofvrij verbouwen niet kan maar vooruit je moet er wat voor over hebben;)
Loss wc heeft mijn voorkeur dus als het kan, doen!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_92690973
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:33 schreef Federer-fan het volgende: Ten slotte, zowel mijn wc als mijn badkamer heeft een verlaagd plafond. Er zit iets van 30 cm boven. Zouden jullie dat laten openbreken? Het maakt het allemaal wel wat ruimtelijker. Vooral in de badkamer is het handig, want dan zou ik mijn boiler beter kunnen wegwerken.
Ligt er ook aan wat er achter zit, nietwaar? Zitter er leidingen of niet? En wat ga je dan met die extra 30 cm muur doen? Tegelen?
pi_92691346
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 19:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt, ik ga ernaar kijken. Mijn badkamer is zo klein dat ik volgens mij weinig opties heb, maar misschien (hopelijk) zijn er dingen die ik over het hoofd zie.

[..]

Ik snap dat soort dingen niet, dat we wel naar de maan en naar Mars kunnen maar niet stofvrij kunnen breken.

Overigens, is er een argument voor het samenvoegen van badkamer en wc? Ik vind het zelf vaak een beetje iets armoedigs hebben.

Ten slotte, zowel mijn wc als mijn badkamer heeft een verlaagd plafond. Er zit iets van 30 cm boven. Zouden jullie dat laten openbreken? Het maakt het allemaal wel wat ruimtelijker. Vooral in de badkamer is het handig, want dan zou ik mijn boiler beter kunnen wegwerken.
kan je boiler niet verplaatst worden naar een andere kamer?
namaste
pi_92692009
Misschien is het een idee om zelf te slopen. Zo kom je precies te weten waar je leidingen lopen, je afvoeren, en wat handig is met elektriciteit (spotjes, stopcontacten). Zo kan een aannemer ook veel beter de kosten inschatten. Slopen en puin afvoeren is best veel (en zwaar) werk maar wel werk die je zelf kan doen. Dan hou je alleen loodgieterswerk en tegelzetwerk over. Nou, dan kun je best met een loodgietersbedrijf praten.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:53:25 #19
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_92692495
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:05 schreef Forno het volgende:
Je kunt in principe altijd over andere tegels tegelen. Aan jou de keuze of je daar tevreden mee bent.
Is er een nadeel behalve die centimeter ruimteverlies?
quote:
Datzelfde geldt voor een douchecabine. Als jij krap bij kas zit, dan is een douchecabine een prima oplossing.
Een douchecabine in tegenstelling tot wat? Ik wil in elk geval een douchecabine die gewoon op de tegels staat (dus geen douchebak).
quote:
Ik vind een toilet in een badkamer (mits genoeg ruimte) prima. Beter dan geen toilet op de verdieping.
Ik heb maar 1 verdieping en een aparte wc. Denk dat ik het zo laat, want hoe minder breekwerk hoe beter.
quote:
Heeft het verlaagde plafond nog een functie (balken wegwerken, ventilatiekanalen)? Zo nee, dan zou ik het verwijderen.
Volgens mij niet.
quote:
Ik onthou me van commentaar over je vergelijking tussen de maanlanding en een badkamer verbouwing.
Slaat nergens op. :')
:@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:53:54 #20
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_92692527
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:23 schreef skrn het volgende:

[..]

Ligt er ook aan wat er achter zit, nietwaar? Zitter er leidingen of niet?
Volgens mij zit er niks.
quote:
En wat ga je dan met die extra 30 cm muur doen? Tegelen?
Ik denk schilderen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:54:44 #21
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_92692572
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:31 schreef Dulk het volgende:

[..]

kan je boiler niet verplaatst worden naar een andere kamer?
Die heb ik niet echt. Ik heb een tweekamerwoning. Ik denk erover om er een kast omhen te laten maken en dan kan ik daar mijn handdoeken enzo leggen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:55:36 #22
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_92692615
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:44 schreef skrn het volgende:
Misschien is het een idee om zelf te slopen. Zo kom je precies te weten waar je leidingen lopen, je afvoeren, en wat handig is met elektriciteit (spotjes, stopcontacten). Zo kan een aannemer ook veel beter de kosten inschatten. Slopen en puin afvoeren is best veel (en zwaar) werk maar wel werk die je zelf kan doen. Dan hou je alleen loodgieterswerk en tegelzetwerk over. Nou, dan kun je best met een loodgietersbedrijf praten.
Ja, ik zie dan alleen gebeuren dat het weken en weken duurt. En ik heb hier een paar vogels die niet blij gaan worden van al dat stof. ;(
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_92693053
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, ik zie dan alleen gebeuren dat het weken en weken duurt. En ik heb hier een paar vogels die niet blij gaan worden van al dat stof. ;(
Frezen in muren en het slijpen van tegels, dat veroorzaakt pas echt stof. Ik vond het slopen zelf niet echt heel veel stof geven, en ik had echt alles eruit, inclusief de muren (behalve de buitenmuren dan :P ).

Maar goed .. ik had de tijd want het was een nieuw huis. Jij woont er al in natuurlijk en jij wilt zo snel mogelijk klaar zijn.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 22:07:00 #24
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_92695838
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:06 schreef skrn het volgende:

[..]

Frezen in muren en het slijpen van tegels, dat veroorzaakt pas echt stof. Ik vond het slopen zelf niet echt heel veel stof geven, en ik had echt alles eruit, inclusief de muren (behalve de buitenmuren dan :P ).
Dat klinkt goed.
quote:
Maar goed .. ik had de tijd want het was een nieuw huis. Jij woont er al in natuurlijk en jij wilt zo snel mogelijk klaar zijn.
Ja, klopt, ik hoop da het met een wek voorbij is. De vloertegels en die grotere douche vind ik echt nodig. De tegels tegen de muren zijn gewoon simpele witte vierkante tegels en die kan ik volgens mij net zo goed laten zitten. Zou er eventueel wel van die kleine mozaiektegels overheen willen laten plakken, maar dan steken ze uit ten opzihte van de deurpost, tenzij ik die dikker laat maken.

Maar goed, als je tegels over bestaande tegels aanbrengt, wordt de ruimte dan merkbaar kleiner of merk je daar niks van?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_92697795
dat is gewoon de dikte van de tegel aan twee kanten plus twee keer lijm, Denk aan een centimeter of 3 maximaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')