abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 maart 2012 @ 13:31:57 #201
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109128086
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:29 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Dat is een beetje het idee van een ervaring he. Mijn god...
Ja dus waarom vraag je het dan. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 15 maart 2012 @ 16:42:35 #202
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_109134671
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:29 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Dat is een beetje het idee van een ervaring he. Mijn god...
Jeetje, wat een humeur en instelling zeg. Volgens mij kun je beter naar het afscheidsfeest van New Kids Turbo in het Gelredome gaan in plaats van naar Parijs. :P
Smell the flowers while you can....
pi_109135321
verkeerd geplaatst
  donderdag 15 maart 2012 @ 17:08:55 #204
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109135474
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:42 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Jeetje, wat een humeur en instelling zeg. Volgens mij kun je beter naar het afscheidsfeest van New Kids Turbo in het Gelredome gaan in plaats van naar Parijs. :P
Ik dacht aan Center Parcs, maar dan is het weer ohoh welk huisje moet ik nemen???
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_109138898
Wat een rare reacties op een heel normale vraag. Volgens mij is TRV er (mede) voor bedoeld om tips en ervaringen over vakanties uit te wisselen. Als bij elke vraag wordt gereageerd met 'kijk maar op Google', dan kunnen we de tent hier wel sluiten.

OT: Wat noem je betaalbaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2012 19:03:45 ]
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:08:41 #206
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109139086
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:03 schreef k_man het volgende:
Wat een rare reacties op een heel normale vraag. Volgens mij is TRV er (mede) voor bedoeld om tips en ervaringen over vakanties uit te wisselen. Als bij elke vraag wordt gereageerd met 'kijk maar op Google', dan kunnen we de tent hier wel sluiten.

OT: Wat noem je betaalbaar?
Maar je kan zelf toch ook eerst zoeken en dan vragen of hotel X of Y wat is. :?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_109139357
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:08 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Maar je kan zelf toch ook eerst zoeken en dan vragen of hotel X of Y wat is. :?
doet hij toch op fok ?
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:20:31 #208
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109139562
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

doet hij toch op fok ?
Nee hij vraag een hotel in het zoveelste arrondissement.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_109139696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:20 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Nee hij vraag een hotel in het zoveelste arrondissement.
Vind je het echt zo'n raar idee dat een andere user uit eigen ervaring een hotelletje in die buurt aan kan raden? Wat is daar mis mee? Het is heel wel mogelijk dat een ander meteen denkt 'oh, wacht 5e arrondissement, daar heb ik vorig jaar geslapen in hotel X en dat was echt fantastisch'. :0
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:25:58 #210
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109139824
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Vind je het echt zo'n raar idee dat een andere user uit eigen ervaring een hotelletje in die buurt aan kan raden? Wat is daar mis mee? Het is heel wel mogelijk dat een ander meteen denkt 'oh, wacht 5e arrondissement, daar heb ik vorig jaar geslapen in hotel X en dat was echt fantastisch'. :0
Nee maar het zou iemand sieren als die zelf ook wat heeft gezocht anders lijken we net een stel slaven. :)
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_109140421
ik ken wel een leuk hotel wat ligt vlakbij nation.
http://www.paris-hotel-princeeugene.com/

of kijk naar hipotel
pi_109140966
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Vind je het echt zo'n raar idee dat een andere user uit eigen ervaring een hotelletje in die buurt aan kan raden? Wat is daar mis mee? Het is heel wel mogelijk dat een ander meteen denkt 'oh, wacht 5e arrondissement, daar heb ik vorig jaar geslapen in hotel X en dat was echt fantastisch'. :0
Dat bedoelde ik inderdaad. Dank. Ik kan hier inderdaad ook willekeurige hotels plaatsen die ik van booking.com knip en plak, maar dat schiet zijn doel voorbij.

Betaalbaar noem ik max ¤ 100,- per nacht. Mocht ik uiteindelijk zelf wat gevonden hebben zal ik het hier wel posten. Ook mijn eventueel negatieve ervaring.

Ik wist dat Fransen botte boeren waren...
  donderdag 15 maart 2012 @ 20:04:38 #213
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109141779
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:49 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad. Dank. Ik kan hier inderdaad ook willekeurige hotels plaatsen die ik van booking.com knip en plak, maar dat schiet zijn doel voorbij.

Betaalbaar noem ik max ¤ 100,- per nacht. Mocht ik uiteindelijk zelf wat gevonden hebben zal ik het hier wel posten. Ook mijn eventueel negatieve ervaring.

Ik wist dat Fransen botte boeren waren...
Als je het expres willekeurig doet dan schiet dat idd zijn doel voorbij en kan je beter met een serieuze hotelkeuze aankomen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_109142008
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:49 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik inderdaad. Dank. Ik kan hier inderdaad ook willekeurige hotels plaatsen die ik van booking.com knip en plak, maar dat schiet zijn doel voorbij.

Betaalbaar noem ik max ¤ 100,- per nacht. Mocht ik uiteindelijk zelf wat gevonden hebben zal ik het hier wel posten. Ook mijn eventueel negatieve ervaring.

Ik wist dat Fransen botte boeren waren...
ik had een aanbieding van Mercure Hotel in Courbevoi, super hotel maar normaal wel te duur.
pi_109142192
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 20:04 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Als je het expres willekeurig doet dan schiet dat idd zijn doel voorbij en kan je beter met een serieuze hotelkeuze aankomen.
Denk je echt dat van de 5000 hotels in Parijs de 2 die ik zou posten jij kent? Is het niet makkelijker als jij er 2 post, zoals ik in eerste instantie vroeg.

Edit: dank voor de suggesties.
  maandag 26 maart 2012 @ 21:39:56 #216
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_109547642
Net terug van vier dagen Parijs. Was voor mij de eerste keer, dus heerlijk de toerist uitgehangen en de gebaande paden bewandeld. ;) Versailles bezocht, gewinkeld op de Champs-Elysées, Montmartre, Arc de Triomphe, een halve dag gedwaald door het Louvres, etc.. Heel fijne stad, wat ook meehielp was het schitterende weer. Ga zeker nog eens terug. :)
Smell the flowers while you can....
pi_109586774
en het blijft nog wel ff heerlijk weer :D
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:10:17 #218
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_109625666
Wij willen dit jaar met onze dochter van dan 8 naar Parijs. Vriend en dochter zijn er nog nooit geweest. Ik heb op booking.com gekeken maar het is best lastig om voor een acceptabele prijs een familiekamer te vinden. Nu zag ik dat in de Novotel hotels kinderen gratis op de kamer van hun ouders kunnen verblijven. Welk Novotel is aan te raden? Of een ander hotel dat geschikt is met een kind?

Qua uitstapjes willen we de geëikte dingen: met de boot over de Seine, Eifeltoren, Tour Montparnasse, Champs Elysees, Jardin des Tuileries, Notre Dame, buitenkant Louvre, Sacre Coeur / Montmartre. Lijkt me voor een weekend meer dan genoeg :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_109633756
bij de eiffeltoren zijn de liften tijdelijk buiten gebruik. Er is 1 lift beschikbaar. wachttijd min 2 uur.. Dus geen aanrader op korte termijn. Zelfs mét reservering is het 1-1,5 uur wachten
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:38:46 #220
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_109686780
Pfff dat is echt teveel van het goede :'). Ik vond zelf het uitzicht van Tour Montparnasse toch leuker ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_111801998
Schopje..

Wij gaan volgende week maandag een dag naar Parijs (en daarna nog 4 naar Disney).
nu overnachten we 2 nachtejs in het Kyriad en willen vanaf daar oa naar de Eifeltoren en de Sacre Coeur. Nu rijdt er wel een pendelbus van het hotel oa het treinstation maar deze komt dus ook bij Disney en als mijn kinderen dit zien heb ik oorlog want dan willenz e niet meer naar Parijs :D

Mijn vraag, is er, buiten hartje Parijs een grote centrale parkeergelegenheid van waar je met de metro naar het centrum kan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 20 mei 2012 @ 21:09:52 #222
45833 crew  Fogel
pi_111802206
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:07 schreef Vicky het volgende:
Schopje..

Wij gaan volgende week maandag een dag naar Parijs (en daarna nog 4 naar Disney).
nu overnachten we 2 nachtejs in het Kyriad en willen vanaf daar oa naar de Eifeltoren en de Sacre Coeur. Nu rijdt er wel een pendelbus van het hotel oa het treinstation maar deze komt dus ook bij Disney en als mijn kinderen dit zien heb ik oorlog want dan willenz e niet meer naar Parijs :D

Mijn vraag, is er, buiten hartje Parijs een grote centrale parkeergelegenheid van waar je met de metro naar het centrum kan?
Jij bent de ouder... Leg ze uit dat je eerst naar de stad gaat en daarna naar Disney. Zo moeilijk is dat echt niet hoor. Als je Disney niet in de planning had gehad, zou het wat lastiger zijn, maar komop zeg, wat een non-issue.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_111802433
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Jij bent de ouder... Leg ze uit dat je eerst naar de stad gaat en daarna naar Disney. Zo moeilijk is dat echt niet hoor. Als je Disney niet in de planning had gehad, zou het wat lastiger zijn, maar komop zeg, wat een non-issue.
de oudste (6) kan ik het nog wel uitleggen maar de jongste (2) niet.

en jij vindt het een non-issue... ik niet...
Ik vraag om een tip, niet om een mening.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 20 mei 2012 @ 21:18:29 #224
45833 crew  Fogel
pi_111802811
Tip: boek een ander hotel, met eigen parkeerplek, voor de eerste twee nachten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 20 mei 2012 @ 21:19:53 #225
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_111802909
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:07 schreef Vicky het volgende:
Schopje..

Wij gaan volgende week maandag een dag naar Parijs (en daarna nog 4 naar Disney).
nu overnachten we 2 nachtejs in het Kyriad en willen vanaf daar oa naar de Eifeltoren en de Sacre Coeur. Nu rijdt er wel een pendelbus van het hotel oa het treinstation maar deze komt dus ook bij Disney en als mijn kinderen dit zien heb ik oorlog want dan willenz e niet meer naar Parijs :D

Mijn vraag, is er, buiten hartje Parijs een grote centrale parkeergelegenheid van waar je met de metro naar het centrum kan?
Je gaat naar Kyriad bij Disney? Dan is volgens mij Val d'Europe het eerste metrostation ná Disney en volgens mij was het parkeren daar gratis.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_111803280
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:18 schreef Fogel het volgende:
Tip: boek een ander hotel, met eigen parkeerplek, voor de eerste twee nachten.
kan niet meer.. er is al geboekt en kan niet annuleren.

Thanx Malo!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111803339
Morgen vertrekken we naar disney en ik wilde donderdag avond ff in parijs kijken en overnachten
  Moderator zondag 20 mei 2012 @ 22:01:38 #228
45833 crew  Fogel
pi_111805841
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:25 schreef Vicky het volgende:

[..]

kan niet meer.. er is al geboekt en kan niet annuleren.

Thanx Malo!
Kijk dan maar eens hier http://www.eurotunnel.com(...)Park-and-ride-Paris/.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_111806016
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

Kijk dan maar eens hier http://www.eurotunnel.com(...)Park-and-ride-Paris/.
dankje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111810388
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:07 schreef Vicky het volgende:
Schopje..

Wij gaan volgende week maandag een dag naar Parijs (en daarna nog 4 naar Disney).
nu overnachten we 2 nachtejs in het Kyriad en willen vanaf daar oa naar de Eifeltoren en de Sacre Coeur. Nu rijdt er wel een pendelbus van het hotel oa het treinstation maar deze komt dus ook bij Disney en als mijn kinderen dit zien heb ik oorlog want dan willenz e niet meer naar Parijs :D

Mijn vraag, is er, buiten hartje Parijs een grote centrale parkeergelegenheid van waar je met de metro naar het centrum kan?
ik wens je veel succes voor de eiffeltoren
Sinds maart is er maar 1 lift in werking. Er zijn werkzaamheden tot en met augustus ( zijn fransen dus reken maar op langer)
Reken maar op erg lang wachten daar. Zelfs mét reservering hetzelfde

Zet je auto neet bij het winkel centrum van val d'europe ( is1 halte vanaf disney)
pi_111810554
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:05 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

ik wens je veel succes voor de eiffeltoren
Sinds maart is er maar 1 lift in werking. Er zijn werkzaamheden tot en met augustus ( maar het zijn fransen dus reken maar op langer)
Reken maar op erg lang wachten daar. Zelfs mét reservering hetzelfde
Dit is goed om te weten dus beter gewoon s'avonds langsgaan en alleen van buiten bewonderen :P
pi_111810569
je kan beter de tour montparnasse op gaan
pi_111810611
We gaan er niet op hoor.. Had al gelezen dat het lang wachten is. Oudste wil m graag zien..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_112213697
Heb het plan naar Chécy/Orleans te gaan en op de terugweg 2 dagen Parijs mee te pakken. Ben dan met de auto en vraag me af of het mogelijk is een goedkoop hotel met gratis parkeren te vinden in Parijs. Deze link belooft niet veel goeds, maar misschien is onder de ¤76 ook echt te goedkoop.

Vraag me ook af of het te doen is buiten de Periphérique een hotel te nemen (om gratis te parkeren) en met de trein/metro naar het centrum te gaan. Of dat je dan die ¤50 parkeerkosten weer kwijt bent met kosten voor de trein/metro?
pi_112352680
hoe werkt de Paris Visite Card in de bus eigenlijk ?

Moet je hem daar ook in de stempelautomaat doen of kan je gewoon doorlopen ?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:33:30 #236
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_112354307
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 23:07 schreef psv-gomes het volgende:
je kan beter de tour montparnasse op gaan
Vind ik ook. Is sneller, goedkoper (tenminste 20 jaar geleden, toen wij er waren :') ) en het uitzicht vond ik mooier :@ .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_112357314
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:49 schreef macca728 het volgende:
hoe werkt de Paris Visite Card in de bus eigenlijk ?

Moet je hem daar ook in de stempelautomaat doen of kan je gewoon doorlopen ?
af laten stempelen als je door het poortje gaat
pi_112360240
Wij zijn helaas weer thuis... het was weer geweldig!
We hebben de auto geparkeerd bij Val d' Europe ook omdat we naar de apotheek moesten voor een ziek kind.
Toen naar de trein gelopen en daar een dagkaart voor trein/bus en metro gekocht.
Met de trein en metro naar de Eifeltoren.. Wat was het daar ontzettend druk zeg!! En ook ontzettend warm.. 26,5 in de schaduw.



Daarna met de metro naar de toren van Montparnasse, uiteraard naar boven gegaan. De kinderen vonden het geweldig.



Toen met de metro naar de Sacre Coeur en Montmartre. We wisten niet dat er een liftje naar boven was dus alle trappen opgegaan met een kinderwagen.. Zwaar en bloedheet. Naar beneden wel met het liftje gegaan.



Met de metro en trein weer terug naar de auto en toen naar het hotel terug.

Wat is Parijs toch een ontzettend mooie stad! Ik wil er graag nog een keer terug maar dan ga ik alleen met mijn man.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_112363646
quote:
Toen met de metro naar de Sacre Coeur en Montmartre. We wisten niet dat er een liftje naar boven was dus alle trappen opgegaan met een kinderwagen.. Zwaar en bloedheet. Naar beneden wel met het liftje gegaan.

ik pak altijd dat cafeetje wat tegenover de trappen zit.
altijd weer lachen ...al die lui die de trap op en afstrompelen en niet weten dat daar een lift aan de linkerkant zit :D
pi_112367423
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:35 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

af laten stempelen als je door het poortje gaat
welk poortje in de bus ???

metro bedoel je ws, dat weet ik wel. Moet je hem in de bus ook door de automaat halen of gewoon doorlopen ?
pi_112480112
wie weet hoe hoog de parkeerboetes momenteel zijn in parijs?
pi_112480958
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

welk poortje in de bus ???

metro bedoel je ws, dat weet ik wel. Moet je hem in de bus ook door de automaat halen of gewoon doorlopen ?
sorry ,vraag niet goed gelezen :)

In de bus is er een stempelautomaat

En bij de metro heb je poortjes om het station in te kunnen
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 5 juni 2012 @ 16:57:55 #243
357044 Budapestenaar
pi_112481908
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 13:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ja dus waarom vraag je het dan. :')
Nou, laat inderdaad iedereen alsjeblieft eens zijn mond dicht houden. Al die vragen en dan ook nog die opmerkingen en dan nog reacties verwachten ook. Je doet geen oog dicht in dit forum.

:6
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 5 juni 2012 @ 16:58:42 #244
357044 Budapestenaar
pi_112481938
:Z
pi_112482094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:34 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

sorry ,vraag niet goed gelezen :)

In de bus is er een stempelautomaat

En bij de metro heb je poortjes om het station in te kunnen
ja weet ik, maar met Paris Visite Card moet je volgens mij gewoon doorlopen in de bus, niet afstempelen. Maar dat weet ik dus niet zeker, wil ik graag weten.
pi_112561568
Ik ga met de vriendin in juli naar Parijs. Ik ben er al een keer geweest, maar toch al zo'n 6 a 7 jaar geleden, zij nog nooit.
's ochtends aankomen met de trein en 's avonds weer vertrekken. Hoeveel dagen kan ik best uittrekken? 4 of 3?
pi_112563702
Tja, ik zou zeggen vier dagen, maar het ligt er een beetje aan wat je allemaal wilt doen. Ik ben - verdeeld over verschillende bezoekjes - nu zo'n 25 dagen in Parijs geweest en nog steeds niet uitgekeken.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:15:39 #248
158350 Jappe90
Relaxed!
pi_113708147
Ik ga volgende week met mijn vriendin op vakantie naar Luxemburg en Frankrijk. We gaan met de auto en willen wat leuke plaatsen aandoen, waaronder Parijs.

Weet iemand een goede (en betaalbare) camping in de buurt van Parijs? Zijn er nog leuke plaatsen in de buurt van Parijs die het bezoeken waard zijn?

Alvast bedankt voor de tips!
pi_113708276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:15 schreef Jappe90 het volgende:
Ik ga volgende week met mijn vriendin op vakantie naar Luxemburg en Frankrijk. We gaan met de auto en willen wat leuke plaatsen aandoen, waaronder Parijs.

Weet iemand een goede (en betaalbare) camping in de buurt van Parijs? Zijn er nog leuke plaatsen in de buurt van Parijs die het bezoeken waard zijn?

Alvast bedankt voor de tips!
Chateau Pierrefonds en het plaatsje zijn leuk voor een dagtocht, dichtbij Parijs.
pi_113708493
Uiteindelijk heb ik een hotelletje gevonden aan de rand van het 5e, vlakbij Pont Neuf/ St. Germain. Prima klein hotel in een erg leuke buurt. Tegenover het hotel zit een leuk barretje voor wijn en iets kleins te eten, om de hoek cafe's, barretjes en wat hippere restaurantjes. Ongeveer 85 euro per nacht, plee was dan wel op de gang, maar ik piste gewoon in de gootsteen of douche.

Niet online te boeken, dus moest in mijn beste Frans het hotel bellen.

Hotel de Nesle
Google Maps
pi_113710439
ook ik ben terug van een weekend parijs met de auto

wat nieuwe ervaringen/tips:
disneyland parkeren kost inderdaad 15 euro ipv 8 euro nu, Als je minder dan 8 uur erin gaat loont het om de auto in de garage neer te zetten naast de entree (scheelt je 15 minuten lopen naar de ingang)

met de auto naar parijs in de middag/avond is goed te doen mits je wel een beetje ervaring hebt met rijden / fileparkeren. Ik heb alles met de auto gedaan in de middag, soms even goed zoeken naar een plekje, maar ik kon prima meekomen. Auto neergezet op champs Elysee (zijstraat), achter de eiffeltoren, boulevard houseman, opera. Allemaal goed te doen en parkeren op straat kost niet zo heel veel. vergelijkbaar met rotterdam. Ook zijn er zat garages in de stad mocht je niet kunnen fileparkeren
pi_113719247
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:15 schreef Jappe90 het volgende:
Ik ga volgende week met mijn vriendin op vakantie naar Luxemburg en Frankrijk. We gaan met de auto en willen wat leuke plaatsen aandoen, waaronder Parijs.

Weet iemand een goede (en betaalbare) camping in de buurt van Parijs? Zijn er nog leuke plaatsen in de buurt van Parijs die het bezoeken waard zijn?

Alvast bedankt voor de tips!
Ik ben ook op zoek naar een fatsoenlijke camping (hoeft niks te beleven te zijn, als het maar schoon is) met een goede trein/metro/busverbinding naar parijs en evt disney. Ik lees hier veel over hotels e.d., maar niet over campings. Niemand die in de buurt kampeert?
  woensdag 4 juli 2012 @ 20:53:07 #253
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_113777161
Mijn vriendin en ik zijn nu in Frankrijk (tussen Lyon en Dijon) en willen op de terugweg 3 dagen Parijs aandoen. Qua hotel heb ik een budget tot ongeveer 250-300 euro voor drie dagen.

Voorwaarde is wel dat ik dan gratis kan parkeren en het liefst bewaakt (de auto licht vol met dure kampeerspullen enz.)

Ik heb al zitten kijken naar Noisy Le Grand maar dan zit je op 45min met het openbaar vervoer, zit ik niet helemaal op te wachten.

Iemand enig idee voor een hotel/plaats net buiten Parijs waar je met de metro snel naar toe kan.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_113777223
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:53 schreef Jackal_Omega het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn nu in Frankrijk (tussen Lyon en Dijon) en willen op de terugweg 3 dagen Parijs aandoen. Qua hotel heb ik een budget tot ongeveer 250-300 euro voor drie dagen.

Voorwaarde is wel dat ik dan gratis kan parkeren en het liefst bewaakt (de auto licht vol met dure kampeerspullen enz.)

Ik heb al zitten kijken naar Noisy Le Grand maar dan zit je op 45min met het openbaar vervoer, zit ik niet helemaal op te wachten.

Iemand enig idee voor een hotel/plaats net buiten Parijs waar je met de metro snel naar toe kan.
La Defense bv ? Vincennes evt al heb ik daar geen ervaring mee. La Defense ben je 15-20 min in centrum
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:11:03 #255
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_113778082
Thanks! Net gereserveerd voor Hotel Moderne! 10 meter naast Metro-station en prive parkeerplaats.

Enige is gedeelde badkamer maar kan ik wel mee leven. Reviews zijn erg goed en voor 150 euro moet ik ook niet teveel willen.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_113783262
Ik ga de finish van de tour eens meepikken .. Iemand al ervaring hiermee ?
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:02:27 #257
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_113810129
voor wie van techniek enz houdt:
http://www.cite-sciences.fr/
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_113869010
Binnenkort staat er voor mij ook weer een lang weekend parijs gepland, zonder ontbijt in het hotel dit keer. Weet iemand nog leuke betaalbare ontbijtadresjes?

[ Bericht 3% gewijzigd door Satijn op 06-07-2012 21:42:43 ]
pi_113911786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:37 schreef DutchieBre het volgende:
Ik ga de finish van de tour eens meepikken .. Iemand al ervaring hiermee ?
ja 2 jaar geleden op de champs elysee gestaan en dit jaar wrs weer
Je moet er vroeg bij zijn voor een plek!
pi_113911839
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:53 schreef Jackal_Omega het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn nu in Frankrijk (tussen Lyon en Dijon) en willen op de terugweg 3 dagen Parijs aandoen. Qua hotel heb ik een budget tot ongeveer 250-300 euro voor drie dagen.

Voorwaarde is wel dat ik dan gratis kan parkeren en het liefst bewaakt (de auto licht vol met dure kampeerspullen enz.)

Ik heb al zitten kijken naar Noisy Le Grand maar dan zit je op 45min met het openbaar vervoer, zit ik niet helemaal op te wachten.

Iemand enig idee voor een hotel/plaats net buiten Parijs waar je met de metro snel naar toe kan.
het is van noisy le grand naar bv chatelet iets van 20 min.
pi_113919207
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:36 schreef Satijn het volgende:
Binnenkort staat er voor mij ook weer een lang weekend parijs gepland, zonder ontbijt in het hotel dit keer. Weet iemand nog leuke betaalbare ontbijtadresjes?
Gewoon een broodje op de hoek geen optie? Kan je dan in parkje of labgs Seine op eten. Sapje erbij. Klaar ben je. Vind ik sowieso relaxter.
pi_114219107
* Ik meld me hier ook even

Vanaf september stage lopen in Parijs. :D

Nu al het papierwerk rond krijgen, maar uiteraard al aan het zoeken naar onderdak. Zal duur worden overigens.
  zondag 15 juli 2012 @ 08:33:41 #263
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_114220496
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:53 schreef Jackal_Omega het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn nu in Frankrijk (tussen Lyon en Dijon) en willen op de terugweg 3 dagen Parijs aandoen. Qua hotel heb ik een budget tot ongeveer 250-300 euro voor drie dagen.

Voorwaarde is wel dat ik dan gratis kan parkeren en het liefst bewaakt (de auto licht vol met dure kampeerspullen enz.)

Ik heb al zitten kijken naar Noisy Le Grand maar dan zit je op 45min met het openbaar vervoer, zit ik niet helemaal op te wachten.

Iemand enig idee voor een hotel/plaats net buiten Parijs waar je met de metro snel naar toe kan.
Ibis hotel Porte d'Orleans
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zondag 15 juli 2012 @ 08:34:44 #264
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_114220501
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 03:34 schreef Rnnz het volgende:
* Ik meld me hier ook even

Vanaf september stage lopen in Parijs. :D

Nu al het papierwerk rond krijgen, maar uiteraard al aan het zoeken naar onderdak. Zal duur worden overigens.
Vet! Welke branche? Je zou een kamer proberen te kunnen krijgen in Fontenay Aux Roses van C. R. O. U. S
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_114221502
Waar kan je goedkoop eten ? tot 10 euro ofzo ?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 15 juli 2012 @ 10:43:26 #266
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_114221636
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:35 schreef macca728 het volgende:
Waar kan je goedkoop eten ? tot 10 euro ofzo ?
McDonalds? Subway?
pi_114221689
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:43 schreef Pino112 het volgende:

[..]

McDonalds? Subway?
ja los van fast food haha.

of leuke tentjes outside touristische hotspots tot 15 euro main course

[ Bericht 8% gewijzigd door macca728 op 15-07-2012 11:11:50 ]
pi_114227208
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 08:34 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Vet! Welke branche? Je zou een kamer proberen te kunnen krijgen in Fontenay Aux Roses van C. R. O. U. S
Bij Reed Exhibitions, gericht op beursorganisatie. :D

Even snel gekeken op die website, maar wat is dat dan precies?
  zondag 15 juli 2012 @ 21:04:21 #269
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_114244100
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:03 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Bij Reed Exhibitions, gericht op beursorganisatie. :D

Even snel gekeken op die website, maar wat is dat dan precies?
Een organisatie die kamers/studio's levert aan studenten.
Maar ik begrijp van die site dat je ingeschreven moet staan bij een Franse uni om te mogen huren. Inschrijven kost 500¤ bij een uni.

M'n vriendin heeft er een kleine 7 maanden gezeten ikzelf niet vandaar mijn beetje vreemde omschrijving
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zondag 15 juli 2012 @ 21:05:22 #270
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_114244135
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:35 schreef macca728 het volgende:
Waar kan je goedkoop eten ? tot 10 euro ofzo ?
Bijna overal in de stad sommige tentjes zelfs een 3 gangen menu voor 10¤
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_114245511
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:05 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Bijna overal in de stad sommige tentjes zelfs een 3 gangen menu voor 10¤
Ja, in Quartier Latin .. Alleen moet je dan niets te drinken bestellen, das namelijk net zo duur _O-
pi_114253977
Het klinkt misschien gek in Nederlandse oren, maar in Parijs kun je met name heel goedkoop eten bij de Japanner.
pi_114254053
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:58 schreef k_man het volgende:
Het klinkt misschien gek in Nederlandse oren, maar in Parijs kun je met name heel goedkoop eten bij de Japanner.
zal ik daar eens kijken als ik straks weer ga !!
pi_114254286
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:58 schreef k_man het volgende:
Het klinkt misschien gek in Nederlandse oren, maar in Parijs kun je met name heel goedkoop eten bij de Japanner.
Nog wat bijzondere architectuurtips (in een buitenwijk)?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2012 00:05:37 ]
pi_114254399
Eh jawel, ik heb ooit een heel epistel daarover geschreven. Staat in deel 3 van deze reeks ofzo. :P
pi_114254501
En voor de echte budgetreizigers is er nu idbus en megabus. Ik zit aankomende vrijdag voor +-6 euro in Parijs vanaf Amsterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2012 00:19:00 ]
pi_114257462
Eurolines had ook zoiets, in september weliswaar.

@Dabadbass: bedankt voor de tip, maar ik ben niet ingeschreven bij een Franse uni en was dat ook niet van plan. :)

Ik zit nu vooral hier* te kijken. Denk dat ik toch wel een goede 700 euro per maand voor de studio/apt nodig heb. Heeft iemand dan nog een idee van levensonderhoud? Is dat veel meer vergeleken met de Nederlandse prijzen?

* http://www.lodgis.com/en/paris/
  maandag 16 juli 2012 @ 04:22:38 #278
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114258500
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:35 schreef macca728 het volgende:
Waar kan je goedkoop eten ? tot 10 euro ofzo ?
La Defence, lunch tijdens werkdagen.
Het is de zakenwijk (met prachtige moderne gebouwen) en managers willen ook goedkoop lunchen, blijkbaar ;)
pi_114260050
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 04:22 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

La Defence, lunch tijdens werkdagen.
Het is de zakenwijk (met prachtige moderne gebouwen) en managers willen ook goedkoop lunchen, blijkbaar ;)
oh weinig tentjes gezien daar eigenlijk behalve in het winkelcentrum.
pi_114260204
quote:
10s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:07 schreef k_man het volgende:
Eh jawel, ik heb ooit een heel epistel daarover geschreven. Staat in deel 3 van deze reeks ofzo. :P
Ik zal het eens opzoeken. Ik gebruik vaak je tips. Laatst Basel bezocht, dat had ik nooit gedaan zonder jouw verslag. :D
pi_114260471
Oh, dat is leuk om te horen. En vond je het wat? :)
pi_114260705
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:52 schreef k_man het volgende:
Oh, dat is leuk om te horen. En vond je het wat? :)
Zeker, vooral de leuke rondleiding bij Vitra. Het gebouw van Ando _O_ en het VitraHaus :9~ Alleen Zwitserland is duur, ik verblijf niet zoals jij in dure hotels. ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2012 10:08:13 ]
  maandag 16 juli 2012 @ 13:24:43 #283
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114266707
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh weinig tentjes gezien daar eigenlijk behalve in het winkelcentrum.
Hm, twee jaar geleden waren er volop. Langs de 'hoofdweg' tussen de gebouwen.
pi_114280189
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:10 schreef MCH het volgende:
En voor de echte budgetreizigers is er nu idbus en megabus. Ik zit aankomende vrijdag voor +-6 euro in Parijs vanaf Amsterdam.
Oh wat gaaf, daar heb ik in Amerika ook voor een paar dollar mee rondgereisd *) Ik was van plan een Thalys ticket te boeken, maar dan ga ik mooi vanaf Brussel in 4 uurtjes met de bus 8-) Thnx!
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  maandag 16 juli 2012 @ 20:48:30 #285
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_114286415
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:11 schreef Jackal_Omega het volgende:
Thanks! Net gereserveerd voor Hotel Moderne! 10 meter naast Metro-station en prive parkeerplaats.

Enige is gedeelde badkamer maar kan ik wel mee leven. Reviews zijn erg goed en voor 150 euro moet ik ook niet teveel willen.
Het was echt een geweldig hotel. Echt 10 meter van metro maar totaal geen last van geluid. Binnen 10 minuten stond je op de Champs d'Elyssees.

Alles was superschoon en pas gerenoveerd. Gedeelde badkamer was iedere ochtend brandschoon. Kamer had wel een wastafel.

Parkeerplaats was volledig afgesloten, dus ideaal!

Enige nadeel was de 8 trappen naar de 4de etage, er was namelijk geen lift.

Kan het echt iedereen aanraden!
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_114291204
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 03:34 schreef Rnnz het volgende:
* Ik meld me hier ook even

Vanaf september stage lopen in Parijs. :D

Nu al het papierwerk rond krijgen, maar uiteraard al aan het zoeken naar onderdak. Zal duur worden overigens.
kijk eens op www.nederlanders.fr
pi_114291382
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 10:35 schreef macca728 het volgende:
Waar kan je goedkoop eten ? tot 10 euro ofzo ?
o.a in quatier latin / le marias en le rue mouffetard
pi_114345452
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:57 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

kijk eens op www.nederlanders.fr
Kijk ik regelmatig op, goede site.
pi_114567209
Afgelopen weekend in Parijs geweest. Op een camping even buiten Parijs, waar je treinkaartje inclusief onbeperkt metro reizen voor ¤14,20 kon kopen. Binnen driekwartier stonden we van camping op Gare de Est... Zaterdag de halve stad doorgesprint, van Sacre Coeur tot Parc des Princes en van Moulin Rouge tot Notre Dame. Prachtige stad. Ooit nog eens terug voor de Catacomben en om wat langer door Montmartre te slenteren om de locaties uit Amelie te checken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_114577755
Ik heb ook een prima weekend gehad in Parijs :) .. Stonden precies op t punt waar de renners keerden op de Champs Ellysees .. Voor de rest eigenlijk alleen in het uitgaansleven rond Bastille en Chatelet verbleven .. :)
pi_114610885
Ja ik ben ook naar de tour geweest.... Stond 100 m bij de finish vandaan, Collega had 'VIP' plaatsen geregeld. Maar zo VIP vond ik ze niet, behalve dat er zitplaatsen waren Vorig jaar stond ik gewoon veel dichter op de weg met beter zicht
pi_114633768
Jammer van die dubbele hekken rond de finish. Wij stonden zo'n 400 meter achter de finish aan de overkant. Je kon vanaf die kant nergens om de tribunes heen, of je moest wel heel ver omlopen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_114873737
Heeft er iemand ervaring met een goed Japans restaurant? :) Of moet ik deze quote geloven? :p

quote:
Sushi is Paris? The horror, the horror! 99% of sushi places in Paris are just horrible.
pi_114876671
Geen idee. Ik hou er niet van. Maar ik heb vrienden die vaak ( wekelijks)in Parijs sushi eten en die vinden het heerlijk
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:49:11 #295
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114879539
Dacht ik dat ik geluk had niet met 30 graden in Parijs te zitten, wordt het aanstaande woensdag wéér 30 graden... Eén dagje, twee nachtbussen, dus dat wordt met te warme kleding in Parijs lopen.
pi_114881677
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:49 schreef Lemans24 het volgende:
Dacht ik dat ik geluk had niet met 30 graden in Parijs te zitten, wordt het aanstaande woensdag wéér 30 graden... Eén dagje, twee nachtbussen, dus dat wordt met te warme kleding in Parijs lopen.
Ik snap de logica niet. Als je weet dat het warm wordt, waarom doe je dan te warme kleren aan? :?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 02:38:44 #297
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114882440
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 01:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik snap de logica niet. Als je weet dat het warm wordt, waarom doe je dan te warme kleren aan? :?
Omdat ik niet in korte broek in de bus ga zitten. Veel te koud met airco.

Ook omkleden is lastig, zou niet weten waar ik dat kan doen in Parijs, afgezien van een wc in een restaurant of achter een boom.

De nadelen van dagtochten...
pi_114884008
Gewoon een lichte lange broek aandoen en verder 'laagjes'.

Trouwens: twee opeenvolgende nachten in een bus moeten doorbrengen? Wat een marteling. Ik zou na afloop waarschijnlijk bereid zijn misdaden te bekennen die ik nooit gepleegd heb... :P
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:28:32 #299
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_114885136
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Afgelopen weekend in Parijs geweest. Op een camping even buiten Parijs, waar je treinkaartje inclusief onbeperkt metro reizen voor ¤14,20 kon kopen. Binnen driekwartier stonden we van camping op Gare de Est... Zaterdag de halve stad doorgesprint, van Sacre Coeur tot Parc des Princes en van Moulin Rouge tot Notre Dame. Prachtige stad. Ooit nog eens terug voor de Catacomben en om wat langer door Montmartre te slenteren om de locaties uit Amelie te checken.
Camping Huttopia toevallig? Heb ik 4 jaar geleden ook gestaan. Echt top geregeld, je loopt naar de trein en hoppa 45min stap je in het centrum uit.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_114886750
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:49 schreef Lemans24 het volgende:
Dacht ik dat ik geluk had niet met 30 graden in Parijs te zitten, wordt het aanstaande woensdag wéér 30 graden... Eén dagje, twee nachtbussen, dus dat wordt met te warme kleding in Parijs lopen.
Waarom op deze manier reizen ? Ik heb dit een paar keer gedaan, NOOIT MEER !! Op de 1 of andere manier word ik er ook altijd uitgehaald voor drugscontrole.. Zit je tussen 32 nationaliteiten in zo'n bus, nemen ze alleen de Hollander mee .. Dat terwijl ik niet eens ooit een sigaret gerookt heb in mijn leven en niet bepaald het uiterlijk van een smokkelaar heb :D (Nouja, hoe zien die er eigenlijk wel uit :D) .. Geef mij maar de auto of het vliegtuig ..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')